Tuore uutinen: Disel on arkussa.

Anonyymi

37

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi ollut mielenkiintoista vertailutietoa, jos olisi tarjottu vastaavaa kolme vuotta vanhaa ja 120.000 km ajettua bensa-Seattia. Olisikohan tullut parempia tarjouksia?

      • Anonyymi

        Jutun tarkoitushan lienee ollutkin herätellä henkiin jo kuolemassa olevaan antidieselkampanjointia. Vähän myöhään tulee ja sehän näkyi jutun sisällössäkin, kun vertaa parin vuoden takaisiin.

        Faktat dieseleistä alkavat jo olla autoalaa seuraavien tiedossa, mutta vielä nk suuri yleisö, joka eijaksa tai ei ole ajankohtaista seurata asioita, voi olla ja onkin isolta osin vielä trollien ja propagandan vietävissä. Tosin dieseleiden suosio on kasvanut todellisten auton ostajien keskuudessa koko ajan ja sehän näkyykin dieseleiden osuuden kasvussa autokannassa. Harmi vain, että suosio kohdistuu ulkomailta haettaviin vanhempiin dieselautoihin, mutta syyn siihen ymmärtää jokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutun tarkoitushan lienee ollutkin herätellä henkiin jo kuolemassa olevaan antidieselkampanjointia. Vähän myöhään tulee ja sehän näkyi jutun sisällössäkin, kun vertaa parin vuoden takaisiin.

        Faktat dieseleistä alkavat jo olla autoalaa seuraavien tiedossa, mutta vielä nk suuri yleisö, joka eijaksa tai ei ole ajankohtaista seurata asioita, voi olla ja onkin isolta osin vielä trollien ja propagandan vietävissä. Tosin dieseleiden suosio on kasvanut todellisten auton ostajien keskuudessa koko ajan ja sehän näkyykin dieseleiden osuuden kasvussa autokannassa. Harmi vain, että suosio kohdistuu ulkomailta haettaviin vanhempiin dieselautoihin, mutta syyn siihen ymmärtää jokainen.

        On tuo kyllä harhaista hevonpaskaa mitä suollat. Dieselien rekisteröinti on romahtanut Suomessa, ja putoaa tänä vuonna selvästi alle hybridi- ja sähköautojen tason alle. Käytettyjä dieselromuja kyllä rahdataan Suomeen, mutta se ei muuta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo kyllä harhaista hevonpaskaa mitä suollat. Dieselien rekisteröinti on romahtanut Suomessa, ja putoaa tänä vuonna selvästi alle hybridi- ja sähköautojen tason alle. Käytettyjä dieselromuja kyllä rahdataan Suomeen, mutta se ei muuta mitään.

        Liikenteessä olevista autoista dieseleiden määrä kasvaa koko ajan. Ihan faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo kyllä harhaista hevonpaskaa mitä suollat. Dieselien rekisteröinti on romahtanut Suomessa, ja putoaa tänä vuonna selvästi alle hybridi- ja sähköautojen tason alle. Käytettyjä dieselromuja kyllä rahdataan Suomeen, mutta se ei muuta mitään.

        eipä viitti uutta ostaa kun vaihtoaravo on nolla

        käytetystä jos pyydetään 10000e niin maksa 3000e


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      kirjoitin aikaa sitten

      pyynti 15000e
      maksa 7500e

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Väärässä olit silloinkin, ja jäi ilman autoa.


    • Anonyymi

      Pohjois-Norjassa on nyt huutava pula käytetyistä dieseleistä. Sähköautot ovat lyöneet läpi Etelä-Norjassa, mutta pohjoisessa ei ole latauspisteitä. Myykää käytetyt dieselit Norjaan!

    • Anonyymi

      Suomenssa heinäkuussa rekisteröitiin kaikkien aikojen alhaisin määrä uusia dieseleitä. Dieselit häviävät viimeistä bakteeria myöten.

      • Anonyymi

        Mutta dieseleiden osuus autokannassahan kasvaa koko ajan. Ei nyt ihan heti ole häviämässä. Kyllä bensa ensin häviää, vaikka juuri nyt taitaa vielä moni niitä ostaakin, mutta mitenkähän on muutamien vuosien päästä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta dieseleiden osuus autokannassahan kasvaa koko ajan. Ei nyt ihan heti ole häviämässä. Kyllä bensa ensin häviää, vaikka juuri nyt taitaa vielä moni niitä ostaakin, mutta mitenkähän on muutamien vuosien päästä....

        Tuo on todennäköisin suunta. Bensa-autot on helppo korvat sähköllä jo nyt, koska bensa-autoilijoista suurin osa ajaa kovin vähän vuositasolla ja lyhyitä matkoja. Ammattiliikenteessä ja paljon ajavien keskuudessa harvemmin onkaan bensa-autoja. Vain sähköautojen korkea hinta pienempiin bensa-autoihin nähden on vielä esteenä.

        Dieseleiden korvaaminen sähköllä ei vielä käytännössä useimmille ole vaihtoehto. Näin koska dieseleillä ajetaan paljon ja pitempiä matkoja, vedetään asuntovaunuja, peräkärryjä. Dieselautot ovat useinmiten hyötykäytössä ja ammattiliikenne sitten vielä, kun taas bensa-autot ovat enempi mukavuus- ja hupikäytössä.

        Kyllä dieseleissäkin vähitellen tietysti siirrytään pois maaöljypohjaisista polttoaineistä,, esim sähköln, mutta se käy hitaammin kuin bensa-autoissa.

        Niin ja päästöjen merkityshän kasvaa koko ajan ja siinähän bensa-autot ovat heikoilla.


      • Anonyymi

        Norjassa ollaan jo palaamassa taksin dieseliin, koska pohjoisessa ei ole latauspaikkoja ja vain tehokas ja vääntävä diesel toimii vetoautona pitkillä taipaleella.


    • Anonyymi

      suomeen tuotuja tdi autoja ei ole korjattu

      ostajat laittaako 3000e maksavan katalysaattorin?

      • Anonyymi

        Keksi lisää hölmöjä juttuja. Nolo Toyotahörhö


      • Anonyymi

        Onko ne kaikki rikki ?


    • Anonyymi

      tätähän olen jo sanonut kauan mutta eräillä on vahvat "diesel rillit" päässä ja siksi putkinäköisyys, no ittellehän kuoppaa kaivaavat.

    • Anonyymi

      tarjoa viisivuotta vanhasta vain 2000e
      et saa itsekkään siitä enempää

      laitappa huvikseen tori.fi myyntiin testiksi

      • Anonyymi

        Ehkä Toyotan dieselistä ei enempää saa, muissa kyllä hyvä kysyntä.


    • Anonyymi

      no niinpä teki, mut oli odotettavissa kun pizzasivat omiin housuihinsa tuolla huijauksella

    • Anonyymi

      Dieselit jää omistajiensa murheeksi. Kukaan ei niitä pian halua.

      • Anonyymi

        Aika moni haluaa.
        Ulkomailta tuotu tänä vuonna jo yli 20000kpl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni haluaa.
        Ulkomailta tuotu tänä vuonna jo yli 20000kpl

        Served:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Served:)

        Ja niitä ei kukaan halua. Jäävät käsiin niille aaseille, jotka niitä tänne raijaavat. Dieselpojut ovat liian tyhmiä ymmärtämään markkinatalouden perusteita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niitä ei kukaan halua. Jäävät käsiin niille aaseille, jotka niitä tänne raijaavat. Dieselpojut ovat liian tyhmiä ymmärtämään markkinatalouden perusteita...

        Okei, joku siis kantaa tänne kymmeniä tuhansia dieseleitä joita kukaan ei osta? Onpa tosiaan hölmöä. Sen jonkun pitäisi kyllä mennä markkinatalouden kurssille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, joku siis kantaa tänne kymmeniä tuhansia dieseleitä joita kukaan ei osta? Onpa tosiaan hölmöä. Sen jonkun pitäisi kyllä mennä markkinatalouden kurssille.

        Aivan ja mikä oudointa, niin noin on tehty jo vuosikausia.
        Ja vielä ihmeellisempää on, että Suomen suurimpiin ja menestyvimpiin kuuluvia autokauppiaita on suurimpia käytettyjen dieseleiden tuojia.

        Ja kukaan ei niitä kuulemma halua..... jos uskomme noita muutamaa yltiöpäistä ja ahkeraa täällä vuositolkulla saarnannutta toiviotapausta.


    • Anonyymi

      älä maksa liikaa

    • Anonyymi

      Hyvä kun ihmisiä pelotellaan dieselin kohtalolla.Itse ostanut jo muutamia loistokuntoisia museorekisterissä olevia dieselautoja.Ne toimii vaikka tulisi aurinkomyrskyt tai EMP ydinpommin jälkeen ja mikä parasta käyttövoimaveroja eikä trafimaksuja ole ollenkaan ja vakuutustkin muutaman kympin.Kun omistaa 4-6 tuollaista voi ajaa läpi vuoden laillisesti niillä lopun elämää sillä vaikka museorekisterissä olevaa autoa ei saa käyttää kuin yleensä sen 3kk niin jos useampi niin silloin vain vaihtaa kelien ja vuodenaikojen mukaan ajokin.

      • Anonyymi

        Sä varmasti ajelet sillä saksasta roudatulla vanhalla käytetyllä dieselilläsi sen ydinpommin pamahtamisen jälkeenkin huolettomasti....
        Eiks jeh!....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä varmasti ajelet sillä saksasta roudatulla vanhalla käytetyllä dieselilläsi sen ydinpommin pamahtamisen jälkeenkin huolettomasti....
        Eiks jeh!....

        Dieäsel miäs on tyypillisesti idiootti.


    • Anonyymi

      Käsittämätöntä, mitä media saa aikaan. Ostin viime vuonna mallisarjansa viimeisen dieselin, Euro6 ilman virtsaa ja ajan sen loppuun. 200 hepan mylly syö 5,2 sadalla automaattilaatikolla rankasti polkien mutta kirsikkana kakun päällä on tappava 470 Newtonin vääntö, johon bensat ei pysty eikä muuten Teslatkaan motarivauhdeissa. Ilman hiukkaskiihdytintä kulutus olisi litran pienempi, kiitos EU tästä pakollisesta haitasta.

      Nykydiesel lämpenee ilman tolppaa nopeammin kuin bensa, lämppärissä on sähkövastus ja laturi lataa jo tyhjäkäynnillä vrt bensaan, jossa laturin pitää kestää 8000:n kiekaisut, eli tuommoinen 100 A virta saadaan vasta 2000:n kierroksen kohdilla olettaen laturin olevan yhtä suuri, jota se ei bensoissa ole.

      Päästöistä on paha puhua, mutta kaikissa Euro 5 ja 6 dieseleissä pakoputki on kuin tehtaan jäljiltä, rinnakkaisbensamalleissa se on umpimusta ja joissain pystyperissä koko takapää voi olla noen mustaama esim Touran. Suorasuihkubensojen hiukkaspäästöistä oli debattia taannoin, mutta EU:n parhaimpia tulonlähteitä ei saa tukahduttaa. Otetaan valmistusohjelmaan yksi sähköauto niin muu mallisto jää huomiotta kuten BMW teki.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus!


    • Anonyymi

      kaveri sai 200000 ajetusta passatista 3000e vaihdossa FSI ja 2,0 kone
      kysyttiin samaan autoon hyvitystä minun 250000 ajettua tdi octaviaa niin vaihtoarvo 1000e. Molemmat vuosimalli 2004

      siinä kaavaa tänä päivänä

      • Anonyymi

        Mikähän tässä oli pointti?


      • Anonyymi

        Iankaikkisen vanhoja kummatkin vaihdokit.

        Minkä hintaiseen olitte vaihtamassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe