ei pissat, vaikka kohta varmaan joku yrittää vääntää siitä vitsiä.
.
Jatkuvasti saa lukea kissojen etsintäkuulutuksia, ovat olleet lietsussa jo vaikka kuinka pitkään. Osa varmaan jäänyt auton alle, tai joutunut jonkun pedon hampaisiin, sillä kotikissalle vapaus on aina vaaran paikka.
.
Sitä olen miettinyt miksi leikattu kissa yleensä häippäsee himasta, kala- ja lihapatojen äärestä? Onko syynä väkivalta, nälässäpito vai vaan pelkkä välinpitämättömyys. Onko kissan omistajat kovin erilaisia kuin koiran omistajat, sillä harvoin näkee ainakaan meilläpäin kulkukoiria.
Karkailevat kissat,
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Leikkaamaton kissa lähtee viettiensä perässä.
Minun kissani karkasi ulos. Nyt on pihakoivussa eikä pääse pois. Ollut eilis-illasta lähtien. Panin tikapuutkin puuta vasten, ei uskalla niidenkään avulla tulla alas.
Palokuntako on hälyytettävä. Koivussa ei ole ala-oksia kun ne katkottiin pois.- Anonyymi
Tuossa kissan pelosta tulla alas puusta näkee kissan aivottomuuden. Siksi varmaan aivottomat naisetkin pitävät kissoista.
- Anonyymi
Ikinä?
Ikinä nähnyt puitten oksilla tai juuressa kissanraatoja? Kyllähän palokunnat joskus käy hakemassa kissoja puista, taitaa enenpi olla kyse pr-hommista, kuin todellisista hätätilanteista.
=DW= - Anonyymi
Saisikos sitä millään herkulla houkuteltua alas....kun jo varmaan nälkäinenkin..
mimmimum-..mi Anonyymi kirjoitti:
Ikinä?
Ikinä nähnyt puitten oksilla tai juuressa kissanraatoja? Kyllähän palokunnat joskus käy hakemassa kissoja puista, taitaa enenpi olla kyse pr-hommista, kuin todellisista hätätilanteista.
=DW=Toivottavasti katti tulee alas.
Siinä olet oikeassa, en ole kuullut koskaan kissan kuolleen puuhun.
Veljeni lupasi tulla pitelemään tikkaita, jos sitten saisin sen jotenkin pois. Tikkaat eivät yllä kissan luo asti, mutta reilun metrin se voi hypätäkin.
Olen henkeen ja vereen kissa-ihminen, ei sekään osoita suuria älynlahjoja jos pitää haukkua muita aivottomiksi.
En ole kuullut että koira olisi mennyt puuhun joten en pysty sanomaan kuinka se käyttäytyisi.Anonyymi kirjoitti:
Saisikos sitä millään herkulla houkuteltua alas....kun jo varmaan nälkäinenkin..
mimmimum-..miOli kyllä täpinöissään kun heiluttelin ruokakuppia puun alla, ei silti uskaltanut tulle alas.
Tämä koivu on todella iso, kissa on talon räystästä korkeammalla. Ala-oksat katkottiin kun hankasivat kattoa.- Anonyymi
liekko kirjoitti:
Oli kyllä täpinöissään kun heiluttelin ruokakuppia puun alla, ei silti uskaltanut tulle alas.
Tämä koivu on todella iso, kissa on talon räystästä korkeammalla. Ala-oksat katkottiin kun hankasivat kattoa.Montako kerrosta?
Kissa pystyy hyppäämään aika korkealtakin ehjänä alas. Meillä oli aikanaan yks katti sähkötolpan nokassa koiraa paossa. Aikansa se siellä istuskeli, sitten se ilmestyi ruokakupille.
Kateilla sellainen, net ei oikein osaa peruuttaa, kun kynnet toimii vaan niinkuin kiipeämiseen. Siks kandee tarkkaan harkita, ennenkuin palokunnan hälyttää, kissat yleensä lähtee ylöspäin ja tikkaat loppuu kesken.
Mieltä, kyllä se katti alas tulee itekseen. Ehkä hyppää puusta talon katolle ja sieltä sitten tippuu maahan. Ehyenä.
=DW= - Anonyymi
liekko kirjoitti:
Oli kyllä täpinöissään kun heiluttelin ruokakuppia puun alla, ei silti uskaltanut tulle alas.
Tämä koivu on todella iso, kissa on talon räystästä korkeammalla. Ala-oksat katkottiin kun hankasivat kattoa.Voitko kylvää silakoita tai muikkuja puun juurelle?
Beng
Kissaton, koiraton,
Tässä hiiviskeli tosi söde pikkukissa joitakin viikkoja sitten ja toinen tuhdimpi valkoharmaa. En inahtanut, kun aattelin,.että ovat jonkun lemmikkejä. En edes kisukisukisuu.
- Anonyymi
Ei ole tottuneet vapauteen.
Kissat on juu uteliaita ja etenkin leikkaamattomat karkailee mielellään. Mun mielestä katit kyllä pärjäilee aika hyvinkin itekseen, jos ovat tottuneet. Aikanaan itänaapurissa oli paljon hiirikissoja, net nyt oli tottuneet eleleen kaupungissa, ei net autojen alle kadulle tunkeneet, kissoilla aika pieni reviiri. Siinä net pihapiirissä pyöriskeli. Ja niitä oli tietenkin kaupoissa jne. Hyötyelukoita, joita mummelit ruokkikin.
Pöndellä tietenkin navettakissat eleli puolivilleinä, ei onkelmia.
Meitin edellinen katti oli just entinen katukissa. Se pyrki karkaileen, piti valvoa. Mutta sopeutui hyvin pöndellekin, täällä se kävi itekseen metästelemässä.
Nykykatti ei isommin pyi ulos. Täysin sisäkissa. Joskus flektissä käytetty ulkona, se lähinnä arkana makaa maassa, kun kaikki niin outoa. Muuten pyytävä hiirikissa, kerran se nappas flektistä päästäisen ja muutaman hiiren pyytänyt mökin sisältä.
Mun mielestä kissat nyt karkailee, vaan nykykatit ei ole suomessa tottuneet vapauteen ja siitä voi tulla ongelmia.
Ihmeen paljon muuten näitä koirien pureskelutapauksia, niissä enenpikin ihmettelemistä.
=DW=- Anonyymi
flekti=tuuletin
flexi=nauhatalutin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
flekti=tuuletin
flexi=nauhatalutinNiinpäs onkin.
Pääasia kuitenkin, asia ymmärretään oikein. Mä ajat sitten lopetin oikoluvun ja piupaut välitän kirjoitusvirheistä- Kuten moni muukin. Koulujen ainekirjoitukset eri asia, kuin hölinät nettipalstoilla.
=DW=
- Anonyymi
Ihmetellyt olen itsekin noita kadonneiksi ilmoitettuja kissoja. Meillekin tuli yksi vieras kissa. Eläinsuojeluyhdistykseltä ostettu kissamme toi kerran tullessaan kaverin päivälenkiltä. Meillehän se kaveri lopulta jäi. Toki ilmoittelin netissä kuvan kanssa, ja lähialueellakin oli kuvallisia ilmoituksia, mutta eivät tuottaneet tulosta. Ja naapurin kissakin muutti meille ja vietti meillä vanhuutensa.
Omat kissat tulevat illalla kotiin, kun kutsun niitä, ja nopeasti nämä uudet kaveritkin oppivat, että kotiin mennään, kun kutsu käy. Yks avioeroperheen kissa istuskelee usein meidän aidan takana ja katselee pihaan. Haluais vissiin mukaan turvalliseen ja leikkien täyttämään elämään. Kissa oli aikoinaan retee kova kolli. Meidän kissat hyväksyvät helposti uuden kissan porukkaan, mutta ko. ent. kovanaa eivät siedä. - Anonyymi
Pahenpi paikka on, jos kissalan pojat ilmestyisi ovelle. Sanoisivat, hyppääs arska autoon.
Ei ne kaikki koiran omistajatkaan ole eläimen pitoon soveliaita. Jollakin koiralla voisi olla jopa kulkukoiranakin nykyistään parempi elämä. Karata osaa koiratkin, pari kertaa löytänyt postilaatikostanikin ilmoituksen karanneesta koirasta ja kerran eräs koiran omistaja autolla liikkuen kyseli havaintoja koirastaan.
Petohan se on kissa itsekkin, moni pikkulintu joutuu rakkaan lemmikin tappamaksi. Mikä siinä sitten sen kummempaa, vaikka kissa itsekkin joutuisi jonkun pedon hampaisiin.
Kun olisivatkin kaikki kotikissat leikattuja.- Anonyymi
Tosi tosi paljon liikkuu kissoja Helsingin lähiöissä. Olen kesällä pyöräillyt paljon ja niitä kissoja kyllä kuljeskeli. Olen aina luullut, että pihojen verkkoaidat ovat sitä varten ettei lemmikit karkaa. Ovatkin sitä varten ettei kulkukissat tule kuseksimaan pihaan ja pihakalusteille.
- Anonyymi
Miten
Minkäkin ottaa. Aikanaan slummissa kuljeskeli katteja. Joka vuosi taloyhtiöltä tuli motkotuskirje niistä. Noh, eniten kai kuljeskeli yhden hallituksenjäsenen katti. Kundi asui kivasti hiekkalaatikon vieressä ja kissa kävi sinne kuseskeleen, josta lapsiperheet tietenkin oli innoissaan.
Katit vähentyneet ja sisäkissoja. Iteasiassa en tiedä naapuristosta muita. Ihmiset hankkineet koiria. Noh, nyt sitten kaikki paikat on koiran jätöksiä täynnä. Ja lisäksi tuli jyrsijäongelmia, just kun ei katteja.
Kyllä lemmikit ok, niistä vaan omanlaisiaan juttuja. Toi jyrsijäongelma meinaa tympiä. Kissat kuitenkin pitäis niitä vähän aisoissa. Vaan, onpahan rotantorjujillillakin töitä.
=DW= - Anonyymi
lähes päivittäin ainakin meillä Puistolan face-sivustolla huudellaan kattien perään, aivan älytöntä välinpitämättömyyttä omistajilta pitää lemmikkejään vapaana tiheästi rakennetuilla ja vilkkaasti liikennöidyillä alueilla
paskovat ja kuseskelevat kasvimaille ja lasten leikkipaikoille.
- Anonyymi
Minulla ollut paljon kissoja. Kissat kovin mukavia.
Omat kissani ovat olleet "niin koti-ihannoivia".. Kaiketi niin, koska ovat norkoilleet pihapiirissä, eivätkä lähteneet minnekään kauas.
Viine vuonna heinäkuussa mun kissani kuoli.
Uutta en ole ottanut. Jotenkin tunnen, että en ole kelvollinen uuden kissan seuralaiseksi. Olen liikaa menossa.
Tahdon, että kissa voi nautiskella ulkoilmasta, kuten minäkin. En koskaan ottaisi vain sisäkissaa.
Kävin tänään Vaasan kissatalossa. En mennyt sisälle, enkä nähnyt ainuttakaan kissaa.
Tuttavani soitti ja kysyi voisinko auttaa häntä viemään ison pahvilaatikon kissataloon kirpputoria varten. Sanoin että käy hyvin ja veimme sen pahvilaatikon ja samalla vein aimo kasan lakanoita ja pussilakanoita kissojen alustoiksi.
Jos kissat karkaavat, niin aikansa kuleksien, ne kyllä palajavat kotiinsa.
Minua ei häiritse vapaana kulkevat kissut.
Heikunkeikku - Anonyymi
Salvettava kollit ehottomasti ja imisät leikattava. Muinoin oli pitäjässä kiertävä salvaja kissoja sekä porsaita salvasi.
Muistan pienenä, kun tuvassa salvoi porsasta, miten helvetinmoisen huuvon piti se porsas, kun kilkuttimet viilsi salvaja-Jussi partaveitsellä pois. Ilman mittään kuoletuksia. Vois Jussi kuulla nyky neitosilta älämölöä .- Anonyymi
Imisä = emäsika ... eihän sillä mitkään kilku, korkeitaan sitten, kun on porsinut
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imisä = emäsika ... eihän sillä mitkään kilku, korkeitaan sitten, kun on porsinut
BengTuossa näytti lukevan, että imisät leikattava. Tarvittaneen sterilisaatiota:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa näytti lukevan, että imisät leikattava. Tarvittaneen sterilisaatiota:)
Kysytäänkö kirjoittajalta. Arvelen, että karju ja emakko menneet sekaisin. Kait ne kilkuttinmet leikataan eikä hirtetä kuin pukamat?
Beng - Anonyymi
Kollit ovat poikakissoja, joilta sipastiin kilkuttimet pois, kuten urosporsailta samoin.
Se leikattavat imisä-kissat ovat nykyaikaa, jota olen kuullut eläinlääkärien kateille tehtävän. Ennen kissat tekivät säännöllisesti pentuja, joita tapettiin monesti sokeina pentuina tai eroteltiin miten kukin tahtoi.
Karju on iso astuva sika, jolla on pelivehkeet tallessa, jonka liha voi haiskahtaa kuselle.
- Anonyymi
Jerevanin lentoasema vilisi kissoja ja joka paikka haisi kissanpissalle kun sieltä biimeisen kerran lähdin. . .
- Anonyymi
Tel Avivin ranta-alueen louhikot ovat täynnä villiintyneitä kissoja. Lienevätkö kissat tuon alueen uskonnoissa pyhiä eläimiä.
- Anonyymi
liekko
Vielläö se kissasi on siellä puussa? Jotenkin tämä kissaketju on ajautunut jo tuonne melkein ulkoavaruuteen.
Parhaimpia nauruhepuleita sain kerran tyttäreni luona, koska illalla, kun kävimme tupakalla ja koko iltapäivän oli satanut lunta, niin kissanjäljet oli ilmestynyt keskelle pihaa, josta ei ollut tulojälkiä, oli vain meno erään männyn alta, johon tyttäreni totesi, että mistä nuo on ilmestyneen? Onko se kissa pudonnut puusta?
Se oli kyllä ainoa vaihtoehto, mutta ei se ollut kuollut, vaan hipsinyt ilmeisesti kotiinsa.
Kissa on vieläkin puussa.
Soitin vaikka mihin että saisi apua. Palokunta tulee kunhan on kolme päivää ollut puussa. Eräs pihapuiden kaatajakin oli mutta on edempänä töissä, hänellä olisi ollut kiipeilyvarusteet. Mutta vieraan edestä katti nousisi vain ylemmäksi.
Sain 7 m tikkaat lainaksi, en uskalla kiivetä tarpeeksi ylös niillä.- Anonyymi
lieko
Odottele rauhassa. Ei kissa puuhun kuole. Kyllä se sieltä alas tulee aivan itse. Oletko laittanut sille " herkkuja" odottamaan sinne puunjuureen ja sitten älä itse vahtaa sitä kaikenaikaa, vaan anna sille aikaa miettiä, onko parempi puussa, kuin maassa. - Anonyymi
Älä vaan itse kiipeä sinne. Kissat eivät yleensä ole yhteistyökykyisiä. Miten hsy tai palokunta voisivatko löytä auttajan sitä kautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lieko
Odottele rauhassa. Ei kissa puuhun kuole. Kyllä se sieltä alas tulee aivan itse. Oletko laittanut sille " herkkuja" odottamaan sinne puunjuureen ja sitten älä itse vahtaa sitä kaikenaikaa, vaan anna sille aikaa miettiä, onko parempi puussa, kuin maassa.Jotkut kissat ovat kömpelöitä, toiset taas osaavat luonnostaan tulla takaperin alas puusta kuin puusta. Mulla on ollut kummankin lainen. Ketterä ja vähän yksinkertainen kissa oli kiipeilyvirtuoosi. Nokkela ja neuvokas kissa piti hakea useinkin tikkailla puusta alas. Kerran se motitti puolisoni, kun kiipesi perään tikkaita pitkin ja jäi mahastaan kiinni puolalle roikkumaan. Jälkimmäinen oli kaupunkilaistaustainen kissa ja kiipeilyvirtuoosi entinen navettakissa.
Olen nähnyt, kun palokunta haki kissan puusta. Kaveri otti hanskat kädessä kissaa niskasta ja kantoi alas tikasauton tikkaita pitkin. Maksoi aika paljon. Onneksi ei ollut minun. - Anonyymi
Hieno homma, toivottavasti oppi jotain, joko valitsemaan matalamman puun tai tulemaan alas takaperin.
Nyt on elämä mallillaan kun menin ulos niin kissa oli ruokakupillaan söi pää täristen.
Pani elämän sekaisin lähes pari vuorokautta.
Onneksi palokunta ei lähtenyt, olisivat tulleet kolmen päivän päästä.
Olisivat laittaneet ison laskun perään.- Anonyymi
Kyllä nyt varmasti uni maistuu ....ruuan jälkeen ....ihanaa et rohkeasti uskalsi vihdoin tulla.
mimmimum-..mi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest956622Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4614718Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1272660Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1402383Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t22129Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m321146En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su701053Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta531020- 103983
- 72868