Wanhahtavia sanoja!

Tiedätkö näiden merkityksen? Et tiedä yhtään!

- anne (siis pienellä alkukirjaimella)
- appaa (verbi)
- balagaani
- bokrata (verbi)
- bajonetti
- eltaaminen
- fragata
- gögö
- houlu
- hunööri
- jäniksenpassi
- kaprokki
- kamasaksa
- kaustinen potaska
- kelli
- kirsi
- kirunki
- koiju
- lemunaati
- nutistaa
- pylli
- pööbeli
- öljymarja
- vastakynsi
- strumffit

12

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän nuo kaikki. Ja kaiken muunkin. Muun muassa.

    • Anonyymi

      eltaaminen on tulen parantamista, ainakin Lapissa. Tai asunnon lämmityksen kohottamista.
      Kelli on jotain sukuelimiin liittyvää .... Kellit on vehkeet tms
      lemunaati kuulostaa limunaatilta.
      Strumffi on smurffin vihollinen.

      No nämä luulen tietäväni. Muut ovat täysin tuntemattomia sanoja.

      • Nämä olivat oikein, paitsi tuo strumffi on smurffi - samaa logiikkaa käyttäen, kuten esimerkiksi lotto on löttö.


      • Anonyymi
        roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Nämä olivat oikein, paitsi tuo strumffi on smurffi - samaa logiikkaa käyttäen, kuten esimerkiksi lotto on löttö.

        Muistelen että yhdessä sarjakuvassa oli mustia smurffeja ja niitä kutsuttiin siinä strumffeiksi? Ja siniset olivat smurffeja ...


    • Anonyymi

      Eltaantunut on esim ruisleivistä tehdyt eväsleivät joiden välissä on edamjuustoa ja gotlerimakkaraa, ja jotka on ollut lauantaisella pilkkireissulla eväänä, mutta jääneet syömättä ja reppuun, ja reppu on nostettu ladan peräkontista eteiseen mutta jäänyt tyhjentämättä. Ja sitten maanantaina huomattuaan että reppu siinä vielä, tyhjeintäikse ja järjestäikse sen siitä, ja huomattuaan että leivät mokoma. Raottaikse ikean minigrippipussia ja nuuhkaisee kevyesti.

      Havaitakseen että leipä läpeensä eltaantunut.

      • Väärä sana. Siis eltaaminen ei eltaantuminen. Eltaantunut on tosiaan hiljakseen, ajan kanssa omassa liemessään marinoitunut ja fermentoitunut elintarvike. Esimerkkilause: "Jukkis veti minua eltaantuneella sukallaan lättyyn!"


    • Anonyymi

      Sun esinahka haisee varmaan persereijälle.Kyllä naurattaa ja kovin.

    • Anonyymi

      Onko aloittaja maaltamuuttanut homoseksuaali?

      • Käytä toki vanhahtavaa kieltä. Esim. näin: "Onx toi AP joku landepaukku hinuri?"


      • Anonyymi

        No mut onhan se.


      • Anonyymi

        Ennen wanhaan homoa sanottiin miehimykseksi. Lesbosta en tiedä miksi kutsuttiin ... vai poltettiinko noitana heh ...


    • Lopeta lopeta kuolen jo nauruun. kaustista potaskaa löytyy kaapista, etikan,suolan,sokerin ja öljyn vierestä. Struffit trumffit muuttu jossain vaiheessa sinisiksi. Entisen pervokin kotimailla pohojaanmaan aavoilla oli ainakin sanoa kurmoottaa. ja vaari oli kuin taivaankaari ja muori kuin pierunkuori. Mitä tuokin sitte tarkotti?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe