Elovalkeat

Oletteko aikeissa viettää venetsialaisia?
Me vietimme eilen illalla. Oli kaunis, tyyni ja lämmin ilta. Hyvää naposteltavaa, viiniä, kivoja ystäviä ja kynttilälyhtyjä.

Idea lähti siitä, että koska Korven kirkolla ei tapahdu mitään, juhlitaan rantaterassillani. Kaupungin terassit on jo purettu, kapakat arki-iltaisin kiinni ja ihmiset istuvat kodeissaan, syysapatian iskeminä. Kelit mitä parhaat, tänäänkin luvassa 24C.

Minulla lie kaupungin paras rantaterassi ja auki kun niin päätetään. Näin päätettiin ja ystävät kutsuttiin illanistujaisiin.

No, ylistys elovalkeille tai venetsialaiset, nimellä ei lie suurta merkitystä, pääasia, että ei käperrytä nurkkiin, ajatuksena...mitäpä tuonii hyöveijjää...

44

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten sinulla vanhana on noin massiivisesti ystäviä?
      tarkoitan kivoja

Ymmärrän että olet ylioppilas jotain päälle ja siten käynyt lukion
      oliko sinulla kolme kieltä mikä oli kolmas vieras englannin ja pakkoruotsiin
      jälkeen eli
      osaatko saksaa ja sen takia hiukan kotimaasi kieltä hollantia

• Suurin osa hyvistä ystävistäni ovst noin kymmenkunta vuotta nuorempia kuin itse olen.

Solmin ystävyyssuhteita nuoriin äiteihin lasteni ollessa pieniä. Vauvauintiajoilta ja kouluajoilta. Toimin aktiivisesti koulun vanhempain yhdistyksessä ja olin mukana lasteni harrastuksissa. Lapseni ovat varttuneet aikuisuuteen yhdeksänkyt- ja kakstuhatta luvuilla.

Suomenkielellä kommunikointimme ystäviemme kanssa tapahtuu. Englantia joukkoon tarvittaessa, niillä mennään.

• Anonyymi

Kunhan satuilee. Siitäkin yliopiston alemmasta arvosanasta, ei vaan osannut sanoa mikä aine eikä tiennyt , että arvosanoja on kolme. Jos itselläsi onkin syysapatia, ei sitä muilla ole. Nyt on kesän lämpöä vielä ja ulkoillaan, käydään sienessä ja puolukassa. Mennään konsertteihin. Tiedetään muutakin ajanvietettä kuin syöpöttely ja juopottelu ulkosalla. Täällä Turussa on Aurajoen rannassa koko pimeän ajan tosi hieno valaistus, tuo vaan yksi esimerkki. Kaikkihan pihoillaan ja mökeillään tulia ja tuikkuja polttaa, pitkälle syksyyn vielä. Grillauskausikin jatkuu ja on rapujuhlia, niitä on kiva myös ravintolaan mennä nauttimaan hyvässä seurassa. Ei vaan ehdi joka juhlaa tänne kertomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan satuilee. Siitäkin yliopiston alemmasta arvosanasta, ei vaan osannut sanoa mikä aine eikä tiennyt , että arvosanoja on kolme. Jos itselläsi onkin syysapatia, ei sitä muilla ole. Nyt on kesän lämpöä vielä ja ulkoillaan, käydään sienessä ja puolukassa. Mennään konsertteihin. Tiedetään muutakin ajanvietettä kuin syöpöttely ja juopottelu ulkosalla. Täällä Turussa on Aurajoen rannassa koko pimeän ajan tosi hieno valaistus, tuo vaan yksi esimerkki. Kaikkihan pihoillaan ja mökeillään tulia ja tuikkuja polttaa, pitkälle syksyyn vielä. Grillauskausikin jatkuu ja on rapujuhlia, niitä on kiva myös ravintolaan mennä nauttimaan hyvässä seurassa. Ei vaan ehdi joka juhlaa tänne kertomaan.

Mikä mahtaa olla Turun jugend-talojen neliöhinta?

Se ei ole kovin korkea Helsinkiin nähden
        Strandellin viivanveto miellyttää juuri tällä hetkellä
        http://www.meidanturku.com/meidanseminaari2010.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä mahtaa olla Turun jugend-talojen neliöhinta?

Se ei ole kovin korkea Helsinkiin nähden
        Strandellin viivanveto miellyttää juuri tällä hetkellä
        http://www.meidanturku.com/meidanseminaari2010.html

Turun taudista puhutaan. Siellä on kaikki vanhat rakennukset purettu. Aurajoki on täynnä kaljalaivoja, on siellä valaistusta tosiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos tarkoituksesi ei ole jutella aloituksen aiheesta, ohita. Nythän ei ole kysymys kuinka muiden ih.isten pihoilla valkeat loistaa, ei konserteista eikä marjastuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turun taudista puhutaan. Siellä on kaikki vanhat rakennukset purettu. Aurajoki on täynnä kaljalaivoja, on siellä valaistusta tosiaan.

Se on vain puhetta ja koskee vähätuloisia niin kuin tanssivia kulttuureja, niillä on aina krämppiä

ei taidemuseon mäessä mitään kaljalaivoja ole vaan jugendia
        http://www.meidanturku.com/PanthernkaskenmaessaDIM.JPG

• Anonyymi

Lehdessä mainostettiin kaksiakin venetsialaisia. Taidan tyytyä lähempään, matkaa on 5 km. Toiseen olisi matkaa 25 km. Laiskana miehenä en viitsi lähteä polkemaan pitempää matkaa, kun ei siellä kuitenkaan saa muut kuin syksy.

• Voihan kynttilälyhtyjä sytytellä omille pihoille ja parvekkeille.

En itse ole enää kovinkaan innostunut lähtemään joukkotapahtumiin.

Tuolta omasta rannasta kun pääsee kipuamaan ylisille jos alkaa nukuttaa ; )

• Anonyymi

"Lehdessä mainostettiin kaksiakin venetsialaisia"

Turku on Venetsia (Helsinko on Pietari vettä sielläkin) eli Turussa on vettä kuin Venetsiassa niin myös vankka italialaisuus (tietokilpailu: italialaiset turussa tunnetko)

de Anna italian professorina ja sen suku hoitaa Turun jugend-perinnettä joka hakkaa Venetsian

Pauliina (professorin ex-vaimo) on myös omakustannekirjalija eli Paloman kollega ja kovan linjan vihreä joka kaataisi mielellään torin parkkipaikat
      https://yle.fi/uutiset/3-5563835

• Anonyymi

Miten uskallatte puhua Turusta, koska aloitus on korppiksen tulista korppiksen mökillä. Siis ei saa puhua "miten MUIDEN ihmisten pihoilla valkeat loistaa" ( hänen omat sanat tuosta ylempää).

Muuten epäilempä , ettei Kajaanissa ollut tuolloin vielä vauvauintia, vaikka k. onkin 10 vuotta normaalia vanhempana lapsensa tehnyt. Ei ollut vielä ainakaan meillä, paljon Kajaania suuremmassa kaupungissa kuin vasta 90-luvun lopussa. Muistan sen, kun vauvauinti-toiminta alkoi ja olin joskus lapsenlapsen vauvauintia seuraamassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten uskallatte puhua Turusta, koska aloitus on korppiksen tulista korppiksen mökillä. Siis ei saa puhua "miten MUIDEN ihmisten pihoilla valkeat loistaa" ( hänen omat sanat tuosta ylempää).

Muuten epäilempä , ettei Kajaanissa ollut tuolloin vielä vauvauintia, vaikka k. onkin 10 vuotta normaalia vanhempana lapsensa tehnyt. Ei ollut vielä ainakaan meillä, paljon Kajaania suuremmassa kaupungissa kuin vasta 90-luvun lopussa. Muistan sen, kun vauvauinti-toiminta alkoi ja olin joskus lapsenlapsen vauvauintia seuraamassa.

Googlettamalla asiat selviää.

• Anonyymi

Olisit korppis laittanut jonkun kuvan (Faceen) teidän venetsialaisista, koska nyt oli vain aurongonlaskua, eikä sitä ihanaa terassiakaan näkynyt, puhumattakaan siellä olevista tulista, elovalkeitakaan ei taivaalla näkynyt.

Olisihan siinä kateelisten naama venähtänyt, kun näkisivät ystäväsi siellä illanvietossa ja itse hinkaavat mustikan- ja sienten jämiä käsistään omassa pesuhuoneessa ja korkeintain menevät saunaan (mikäli sellainen sattuu olemaan) hätistämään hirvikärpäset ja punkin kehostaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Faktaa.

Vauvauinti on lähtenyt liikkeelle 1960-luvulla alunperin Astraliasta ja USA:sta. Suomeen vauvauinti tuli v.1980-1981. Vauvauinti on yleistynyt Suomessa jo niin, että    nykyään n.10% syntyneistä vauvoista osallistuu tähän toimintaan.

Esikoiseni syntyi v.1983 ja kuopus 1989.
        Molemmat osallistuivat ensin vauvauintiin ja sitten ostimmekin jo kesämökin jonka rantavesissä uintitaito lisääntyi.

No venetsialaiseni muuttui opintojeni kyselyksi ja Turun arkkitehtuurin mainostamiseksi. Omat kirjoitukseni saduiksi.

No, mitä hyöveijjää iloisia aloituksia laatia.

Aletaan valittamaan....kyseenalaistamaa..ja valehtelemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisit korppis laittanut jonkun kuvan (Faceen) teidän venetsialaisista, koska nyt oli vain aurongonlaskua, eikä sitä ihanaa terassiakaan näkynyt, puhumattakaan siellä olevista tulista, elovalkeitakaan ei taivaalla näkynyt.

Olisihan siinä kateelisten naama venähtänyt, kun näkisivät ystäväsi siellä illanvietossa ja itse hinkaavat mustikan- ja sienten jämiä käsistään omassa pesuhuoneessa ja korkeintain menevät saunaan (mikäli sellainen sattuu olemaan) hätistämään hirvikärpäset ja punkin kehostaan.

Kooste eilisestä illan vietosta löytyy facesta. Tosin, jos et kuulu faceystäviini et pääse aikajanalleni.

Istuimme laiturilla. Paperilyhdyt paloivat Laiturin yllä ja iso kynttilälyhty laiturilla.

• Anonyymi

"No venetsialaiseni muuttui opintojeni kyselyksi ja Turun arkkitehtuurin mainostamiseksi. Omat kirjoitukseni saduiksi."

Kuten usein sanot aivan nappiin

Ilman Turkua et olisi venetsiaani vaan olisit venäläinen sillä myönnytyksellä että pääkaupunki olisi ruotsiksi ja kirjoitettaisiin kyrillisillä Гельсингфорс Gelsingfors
      ajattele tätä http://www.foxtour.eu/105510881086107410771088107710851086-10831080109510851086/7

• Anonyymi

Mikä ihme siinä on, että jonkun juttujen todenperäisyys usein kyseenalaistetaan ? Selvää pelleilyä tuo on, ei kannattais korppiksen ottaa niin tosissaan. Ei tuo edes niin erikoista ole, että pidetään porukalla illan istujaisia rannassa tähän aikaan, jos on lämmintä .Lyhtyjäkin saa joka halpahallista, ei luulis kenenkään olla kateellinen. Uimahalleja on ollut kauan joka kaupungissa, ei sekään mitään ihmeellistä ja mökki melkein joka suomalaisella. Harvalla mökki on vaan noin kovassa käytössä, ihmiset haluaa mukavuuksia ja äksöniä. Tuskin kukaan tosissaan epäilee, kunhan yllyttävät korppista lisäämään vettä myllyynsä.

• Anonyymi

Elä hyvin tavallista elämää. On vain tämä yksi, joka jaksaa. Voi hänellä olla joku yhtä tyhmä komppaaja. Mutta kova tämä on paskaa puhumaan ja valehtelemaan. Persaukinen paskanpuhuja UGH olen puhunut, pitäkää hevosta.

Korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä hyvin tavallista elämää. On vain tämä yksi, joka jaksaa. Voi hänellä olla joku yhtä tyhmä komppaaja. Mutta kova tämä on paskaa puhumaan ja valehtelemaan. Persaukinen paskanpuhuja UGH olen puhunut, pitäkää hevosta.

Korppis

Nasevasti kommentoitu Korppis. Pidelkööt kateelliset aasejaan, konejaan muulejaan, pitäkööt puntarinsa ja tunkkinsa. Korppis on palstan ilmiö ja piristys.
        Itsekin äijämiehenä kirjoittaisin noin, mutta virranjakajani ei vaan ei vaan toimi, ei skolaa.
        - varastoduunari zah -

• Anonyymi

"Istuimme laiturilla. Paperilyhdyt paloivat Laiturin yllä ja iso kynttilälyhty laiturilla"

Niin ja karaokea. MyösTurussa, siellä venetsiaania kutsuntaan mambo-italianoksi
      esiintyjät esitävät karaokea myös kuten teillä paperilyhtyjen loisteessa

siinä on muuten käännösvirhe Romanialainen kitara (Olavi Virta käänsi väärin)
      kuuluu olla Roomalainen kitara siis italialainen

http://kalenteri.turku.fi/events/tapahtuma/pe-10182019-1900-mambo-italiano-italialainen-ilta-1

• Anonyymi

Korppis

Onko sinulla rohkeutta laittaa edes muutama kuva Faceen meidä (minun) nähtäväksi, koska muutoin tulee mielikuva, että valehtelet sittenkin teidän ihanasta ilasta.

Minä istun yksin täällä pinessä yksiössäni ja vaikka rantakin on lähellä ja jos´jonkinlaista hupia tuntuu olevan, niin mihinkään en halua lähteä.

Olisi mukavaa nähdä, kuinka hauskaa teillä oli.

Pidän muutenkin sinun valoisista kirjoituksistasi ja energisyydestäsi, joten älä hermostu noille "paskanpuhujille".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korppis

Onko sinulla rohkeutta laittaa edes muutama kuva Faceen meidä (minun) nähtäväksi, koska muutoin tulee mielikuva, että valehtelet sittenkin teidän ihanasta ilasta.

Minä istun yksin täällä pinessä yksiössäni ja vaikka rantakin on lähellä ja jos´jonkinlaista hupia tuntuu olevan, niin mihinkään en halua lähteä.

Olisi mukavaa nähdä, kuinka hauskaa teillä oli.

Pidän muutenkin sinun valoisista kirjoituksistasi ja energisyydestäsi, joten älä hermostu noille "paskanpuhujille".

Myöhäisiltaa@

Saunottu ja syöty. Istun myt lasikuistilla. Vastapäisen saaren rannalla on ilmeisesti venetsialainen ilta. Kauniit oikeat nuotiovalot, ei siis mukavalot ; )

Lähden valokuvausmatkalle rantaan. ihanan lämmin ilta.

korppis

• Kävin katselemassa kuvakoostettasi elovalkeistasi ja kaunista ja tunnelmallista oli, jospa ensi kesänä saisimme olla mukana jos olemme Suomessa tarpeeksi myöhään kesästä. En ole koskaan ollut kesänlopettajaisjuhlissa (venetsialaisissa, elovalkeissa) ja se tuntuu olevan viehättävä kokemus. Meillä ripustellaan paperilyhtyjä rapukesteissä ja Lego ripusti vuosi sitten lyhtyjä punssiverannalleni (niissä on ajastin ja ne syttyy kivasti illan pimetessä) j ne on nyt roikkuneet siellä vuoden, töpseli on ollut koko kesän pois koskettimesta mutta nyt laitoin ne taas päälle.

• Niin, sinä ja muutama muu facekaverini näette päivitykseni. Minä teidän. On ikävää, että aloitukseni saduiksi leimataan. No, ei voi mitään.

Nyt on myös kaunis lämmin ilta, aurinko paistaa kello yhdeksään tähän laiturilleni. Pimeä lankeaa kymmenen tietämillä, jolloin lyhdyt ovat kauneimmillaan.

Usei siirrymme sisääntulo terassille jos olemme kahden, se on suijaisa nurkkaus. Tuo profiilikuvani antaa oikeutta länteen aukeavalle porrasterassille.

Laitoin saunan tulille. kohta kylpemään.

Luin netistä mainoksen jossa kerrottìin venetsialaisten vietosta Kajaanin kalkkisillalla tulevana lauantaina. No katsotaan josko me vanhat jaksetaan ; )

• Anonyymi

Kaks kaislikkoo tuossa vastakkain, onko tuo Kajaanin joki jonka varrella mökkisi on ? Ei tuossa maisemassa ja kynttilöissä nyt mitään satua ole. Se sinun kertomasi korkeakoulun arvosana ei kyllä täsmää.

• Ei ole möklini Kajaanin joessa vaan Nuasjärven rannalla.

Autan sinua. Olen suorittanut aikuiskasvatuksen appron Tampereen yliopistossa, siten, että opiskelin Kajaanin kesäyliopistossa, joskus 80-luvun lopulla.

Toimin tuolloin ravintola-alan opettajana silloisessa ammattikurssikeskuksessa,
        tarkoitukseni omi valmistua opettajaksi. Kuopuksen syntymä muutti suunnitelmia.

Elämä on.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ei ole möklini Kajaanin joessa vaan Nuasjärven rannalla.

Autan sinua. Olen suorittanut aikuiskasvatuksen appron Tampereen yliopistossa, siten, että opiskelin Kajaanin kesäyliopistossa, joskus 80-luvun lopulla.

Toimin tuolloin ravintola-alan opettajana silloisessa ammattikurssikeskuksessa,
        tarkoitukseni omi valmistua opettajaksi. Kuopuksen syntymä muutti suunnitelmia.

Elämä on.

Elämä on . Se on jonkun firman mainoslause. Mitä sinä nuorena teit, kun vasta 40kymppisenä yritit opiskella ja teit lapsen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on . Se on jonkun firman mainoslause. Mitä sinä nuorena teit, kun vasta 40kymppisenä yritit opiskella ja teit lapsen ?

Kuhan häntä muka eikö niin, kerro muka itsestäsi.

Korppis

• Anonyymi

"Minulla lie kaupungin paras rantaterassi ja auki kun niin päätetään. Näin päätettiin ja ystävät kutsuttiin illanistujaisiin.!

Tämähän kuulostaa siltä sadulta, kun kettu ja kurki tarjosivat toisillen ruokaa.

Ketulle oli tarjolla kirnusta ruokaa, mutta kujelle kalliolta.

Nyt korppis tarjosi riemujuljansa lukuisten ystäviensä kanssa meidän kaikkien tietoon, mutta yhtään julkista kuvaa ei uskalla laitta Faceen?

Joten syödään me "ketut" sitä ruokaa kirnusta ja kurki saa tyytyä nokkimaan velliä kalliolta.

Minun lopputulemani on tästä, että joku (korppis) haluaa kertoa ihanista juhlistaan kaikille, muta kukaan ei saa siihen kommentoida, tai saa, mutta sitten onkin taas ongela, jos on anonyymi.

Miksi kertoa täällä näin yksityisitä asioistaan? Onko se sittenkin jotain huomionhakuisuutta, että arvatkaa, kuinka hienosti meillä menee, koska eihän teillä ole koskaan nän ihanaa!DDDD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minulla lie kaupungin paras rantaterassi ja auki kun niin päätetään. Näin päätettiin ja ystävät kutsuttiin illanistujaisiin.!

Tämähän kuulostaa siltä sadulta, kun kettu ja kurki tarjosivat toisillen ruokaa.

Nyt korppis tarjosi riemujuljansa lukuisten ystäviensä kanssa meidän kaikkien tietoon, mutta yhtään julkista kuvaa ei uskalla laitta Faceen?

Joten syödään me "ketut" sitä ruokaa kirnusta ja kurki saa tyytyä nokkimaan velliä kalliolta.

Minun lopputulemani on tästä, että joku (korppis) haluaa kertoa ihanista juhlistaan kaikille, muta kukaan ei saa siihen kommentoida, tai saa, mutta sitten onkin taas ongela, jos on anonyymi.

Miksi kertoa täällä näin yksityisitä asioistaan? Onko se sittenkin jotain huomionhakuisuutta, että arvatkaa, kuinka hienosti meillä menee, koska eihän teillä ole koskaan nän ihanaa!DDDD

Keillä on hauskaa ystävien kanssa, ei ne takuulla hyppää kaiken aikaa raportoimassa jonnekkin palstoille.

• Anonyymi kirjoitti:

Kommentointi on sallittua, mutta jaa omia kokemuksiasi, älä minun juttujani.

Mitä jos menisit kahvipirttiin vaatimaan valokuvia pirtin kirjoittajien päivä puuhista, lastenlasten rippijuhlista, marketin lohitarjouspaketista ja venetsialaisista. Niitäkin sielläkin tänään valmistellaan. No, eivät he sinulle vastaa, vaikenevat sinut kuoliaaksi.

Vaan minä vastaan, tiedän, että vsstaukseni on sinulle tärkeää.

Huomenna taitaa olla virallinen venetsialaisilta. Ajattelimme käydä Kajaanijoen rannalla kuuntelemassa musiikkia ja ihailemassa lyhtyjen loistetta..

• Anonyymi

Minulla on suomen hienoin rantaterassi, sijaitsee Tammisaaren saaristossa. On aivan ylivertaisesti suurin, hienoin ja kaunein.

• Anonyymi

Laita kuvia Faceen! Muuten en usko!

• On hyvin tavanomaista kehua itseään ja osaamistaan. Vanha sananlaskukin sanoo....Kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.... ja toinen muiden juttuja lukiessa on hyvä muistas
      .....Liian tiukalla pipo kiristää.....

Huumori on vahvasti mukanani kun jaan facepäivityksiäni. Eräässä faceryhmässä olen tottunut ottamaan sen onnen mikä kuvateksteihin lisätään normaalina ilon purkautumisena tai hauskana huumoripläiskänä.

"Eikö olekin hieno".

Omasta mielestäni rannan myötäinen itse suunnittelemani ja ammattimiehen tekemä laiturini on paras, vaikka onkin jo parikymmentä vuotta vanha.

Eli

Minulla lie kaupungin paras rantaterassi ja se on auki kun niin päätetään. Kaupungin parhaat kesäterassithan purettiin jo pariviikkoa sitten. Yksi rannalla ollut ravintola, jossa oli upea terassi meni konkkaan. Eivät ole enää auki ; ))

• Anonyymi

Olen asunut Kokkolassa v 73 - 84 ja siellä oli aina 31.8. venetsialaiset. Se oli mukavaa aikaa, olimme merenrannalla Halkokarilla katsomassa kun nuotiot ja tulet syttyivät joka puolella merenlahtea, missä ihmisillä oli mökkejä. Kaupungilla oli karkeloita ja makkaranpaistokojuja ym mukavaa.

Olen asunut Helsingissä suurimman osan elämästäni ja tänä iltana rannallamme on venetsialaiset, kaikenlaista tapahtumaa ja lopuksi on aina ilotulitus. Laitan paperiset rapulyhdyt illalla parvekkeellemme, se on lasitettu , joten yöperhoset eivät valloita sitä valojen sytyttyä. Tuossa merellä lipuu myös sauna, jota saa vuokrata ja pulahtaa välillä uimaan, jos haluaa. Saunan katolla on terassi.

Minua ihmetyttää Korpikirjailijan saama kritiikki täällä, hän kertoo ihan mukavasta illanvietosta ystävien kanssa ja saa epäilyjä, onko edes totta. Jopa koulujenkäynti vedetäään mukaan, kun aiheena on kesän lopettajaisjuhla. Tänäänkin sää on siihen mitä parhain.

Mira

• Anonyymi

Samoihin juhliin ollaan menossa. Tiedä miten sitä innostuu pyörähtelemään kun on Marita Taavitsainen esiintymässä. Mukavaa iltaa!

• On kamalaa lukea miten ilkeitä ihmiset osaavat olla, onko se kateutta vai vain syntymässä saatua..:(

• Anonyymi
        Lilli21 kirjoitti:

On kamalaa lukea miten ilkeitä ihmiset osaavat olla, onko se kateutta vai vain syntymässä saatua..:(

Kateuttako? Miten näille virtuaalihöpötyksille voisi olla kateellinen?

• Anonyymi

Täällä keskustassa ei ole vettä tai oikeastaan pieni puro virtaa sen paikan ohi, missä yritteliäs pariskunta järjestää venetsialaiset. Siellä on mm. karaoketanssit. Voisin mennä kuuntelemaan, jos tyttäreni lähtee laulamaan. Mökki on parin kilometrin päässä järven rannalla. En ole ollut siellä elokuun päättyessä joten en tiedä palavatko lyhdyt. Jokin aika sitten Kyrösjärven rannoilla paloivat.

• Sie osaat järjestää, olisipa minullakin sinun tarmosi, - no rantaa on, mutta kun en saa ajoiksi enää järjestää kemuja, aiemmin oli joka kesäiset sukujuhlat jne..

• Eilen illalla vietimme venetsialaisia Kajaaninjoen rannalla Kalkkisillalla. Rantaan oli kokoontunut satoja ihmisiä. Oli musiikkia, tarjoiluja, värivaloja ja iloisia ihmisiä. Upeita huvipursiakin oli rantautunut Oulujärveltä Kalkkisillan laitureille. Istuimme Kouta höyrylaivassa, josta oli näkymät yli juhla-alueen ja aitiopaikka kuunnella musiikkia.
        Nyt tosin on hiukka "venetsialainen" olo ;)

• korpikirjailija kirjoitti:

Eilen illalla vietimme venetsialaisia Kajaaninjoen rannalla Kalkkisillalla. Rantaan oli kokoontunut satoja ihmisiä. Oli musiikkia, tarjoiluja, värivaloja ja iloisia ihmisiä. Upeita huvipursiakin oli rantautunut Oulujärveltä Kalkkisillan laitureille. Istuimme Kouta höyrylaivassa, josta oli näkymät yli juhla-alueen ja aitiopaikka kuunnella musiikkia.
        Nyt tosin on hiukka "venetsialainen" olo ;)

Sehänse :).., mutta ei kuolemaksi :)

• Lilli21 kirjoitti:

Sehänse :).., mutta ei kuolemaksi :)

Iltaa pirre, miksi otit kuvasi pois, niin iloinen neitonen. No, iltaan on päästy. Kaunis ilta onkin niemelläni. Paistoin vohveleita, iski vohvelin himo, tein tonnikalatahnaa päälle levitettäväksi ja toisen täytteen hedelmämurskasta. Nyt on hyvä pötkähtää maate. Käyn vielä tarkistamassa sattuuko kuu kohilleen toisella rannalla.

• Huomioitsin puolenyön jälkeen,että naapurissa järven takana oli pari tuikkua palamassa rannalla.
      Minä sammuin,kuin saunalyhty saunan jälkeen,ei jaksa vanha enää juhlia??
      Laiska töitään laskee,joten jätän taas lataamatta,miten se eilinen päivä,maitohormanniittoineen,laiturilankkuja sahatessa,hellapuitasahatessa,saunaalämmittäessä ja rannankiviä kaivellessa todella meni,siis amalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3775
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3540
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2220
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      107
      1607
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1528
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      122
      1262
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      917
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      860
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      77
      787
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      85
      723
    Aihe