Pelkällä polttomottorilla varustettuihin uusiin autoihin ei ole enää paluuta

Anonyymi

Eikö tämä nyt ole selvä asia jokaiselle järkevälle ihmiselle. Kehitys menee eteenpäin yhä nopeampaa ja nopeampaa. On täysin selvää, ettei pelkillä polttomoottoreilla varustetuilla uusilla autoilla ole mitään tulevaisuutta. Autonvalmistajalla, jonka valikoimasta ei löydy hybridiä, ei lähivuosina ole mitään tulevaisuutta.

Tämä on selvästi nähtävissä Toyotan hybridien valtavasssa suosiossa, joka kasvaa rajuna ympäri maailmaa. Jokainen aikaansa seuraava tietää nämä kasvuprosentit kaikkialla maailmassa. Esim. Länsi-Euroopassa tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla Toyotan hybridien myynnin kasvu oli 18 %.

19

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan myynti kaikenkaikkiaan Euroopassa on 3-4%. Täysin sivuroolissa.
      Kasvava segmentti on ladattavat autot joita Toyotalla ei käytännössä ole lainkaan. Tuollainen höpöhybridi jota ei voi ladata on 90-luvun tuote ja kuolee pois markkinoilta samalla tavalla kuin Wankel-kone.

      Tässä on autoilun tulevaisuus ja sen nimi ei ole Toyota. https://www.youtube.com/watch?v=A8cHHNPRg-c

      • Anonyymi

        Kattoo ny kunhan apinat testaavat tuonkin laitteen!


    • Anonyymi

      Älkää kertoko kenellekään, mutta Toyotan nykyinen TNGA-pohjalevy on viimeinen polttomottoriautoille suunniteltu pohjalevy, koska ensi kesänä Tokion olympialaisten alla Toyota kuvaannollisesti sanoen pudottaa pommin.

      • Anonyymi

        Toyotalla kaikki aina tapahtuu ensi vuonna. Sillä tero elää.
        VW:n ID.3 tulee myyntiin ensi vuonna ja siitä on jo nyt esituotantoversioita koeajossa. Ja te uskotte että Tojolta tulee joku "pommi" aivan puskista ja tojon tehtaat muutetaan tuottamaan tätä uutuutta tuosta vaan. Voin kertoa että se on pikkaisen pidempiaikainen prosessi tehdä polttisautoja tuottavasta tehtaasta sähköautoja tuottava. Toyotalla ei ole vielä edes sähköautoa jota voisi alkaa tekemään. Miten tehtaiden tuotantolinjoja voisi alkaa muuntamaan kun lopputuotteesta ei ole vielä hajuakaan?
        VW on tehnyt tuota työtä jo pitkään, Tojo ei ole vielä edes aloittanut.


      • Anonyymi

        Nyt sitten selvisi sekin, miksi Toyotan sähköautojen kehitysyksikköa vartioivat aseistetut vartijat yötä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla kaikki aina tapahtuu ensi vuonna. Sillä tero elää.
        VW:n ID.3 tulee myyntiin ensi vuonna ja siitä on jo nyt esituotantoversioita koeajossa. Ja te uskotte että Tojolta tulee joku "pommi" aivan puskista ja tojon tehtaat muutetaan tuottamaan tätä uutuutta tuosta vaan. Voin kertoa että se on pikkaisen pidempiaikainen prosessi tehdä polttisautoja tuottavasta tehtaasta sähköautoja tuottava. Toyotalla ei ole vielä edes sähköautoa jota voisi alkaa tekemään. Miten tehtaiden tuotantolinjoja voisi alkaa muuntamaan kun lopputuotteesta ei ole vielä hajuakaan?
        VW on tehnyt tuota työtä jo pitkään, Tojo ei ole vielä edes aloittanut.

        Lapsi parka! On siinä meillä asiantuntija.

        Toyota on valmistautunut tähän jo kymmenen vuotta. Uutinen vuodelta 2011:

        https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomen-oloihin-kelpaava-sähköauto-tulee.-Jo-vuonna-2020/113512


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi parka! On siinä meillä asiantuntija.

        Toyota on valmistautunut tähän jo kymmenen vuotta. Uutinen vuodelta 2011:

        https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomen-oloihin-kelpaava-sähköauto-tulee.-Jo-vuonna-2020/113512

        Lehtijuttuja pidemmälle asia ei ole edennyt näinä vuosina. Aikaa on ollut mutta tulokset ovat tasan nolla.
        Nyt Toyota sanoo uuden teknologian olevan valmis 2030. Uuusi vuosi, uudet lupaukset jotka ovat aina monen vuoden takana. Tojo vaan meinaa mutta mitään ei saada valmiiksi.
        https://insideevs.com/news/337905/toyota-says-solid-state-batteries-still-more-than-decade-away/

        VW:llä on sensijaan valmis MEB-platform ja ID.3.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hihii, rauhoittelee rahoittajia ja lupaa taas mihin ei pysty. Tuttua Toyotalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, rauhoittelee rahoittajia ja lupaa taas mihin ei pysty. Tuttua Toyotalta.

        Hihii, yritän tällä hämätä niitä konserniuskovaisia jotka kuvittelevat Vokkelon kykenevän tuomaan konkurssin partaalla roikkuessaan jotain uutta ja menestyksekästä sähköautoiluun. En sentään ole niin hölmö etten tajuaisi kohta paljastuvaa karmeaa totuutta. Tietenkin sillä edellytyksellä että Vw joskus saa markkinoille oikean sähköauton.


    • Anonyymi

      Ei pelkällä eikä itselataavalla. Kannattaa muistaa se 95 g/km CO2 raja.

    • Anonyymi

      Kehitys kehittyy, mutta todella hitaasti ja polttikosilla ajetaan vielä pitkääääään ja myydään pitkään, nekin näes kehittyy ja ominaisuudet on kuitenkin tietyiltä osin ylivoimaisia.
      Hullu maksaa mm. Corollasta 4500 euroa enemmän kuin esim. vanhentuneesta Octaviasta ja Rollan pitäminen tulee kalliimmaksi ja se meluaa ja ruostuu, siinäkö on jokin järkisyy?

      • Anonyymi

        Oletko maanviljelijä Pohjois-Karjalasta?


      • Anonyymi

        Sanos Hönö, miten minä olen tänne Kehä 1 sisäpuolelle joutunut jo 70-luvulla?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe