Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nainen ei näytä tunteitaan

M 25

Olemme tapailleet parisen kuukautta erään naisen kanssa, tosin vain ystävinä. Hän oli erään ystäväni ystävä ja samassa koulussa, joten minkään treffipalvelun tms. kautta emme ole tavanneet. Minusta molemmat olemme kuitenkin ihastuneita toisiimme. Ongelma vain on siinä, että nainen ei halua mitenkään osoittaa ihastustaan. Minä olen kyllä tehnyt hyvinkin selväksi kiinnostukseni.

Jos kehun häntä (esim. sanon että hän on pukeutunut kauniisti tänään), en saa vastaukseksi koskaan muuta kuin totisen ilmeen. Sama jos vaikka silittelen hänen hiuksiaan, ei mitään reaktiota. Olen pari kertaa halannut häntä, tuloksena vain tyhjä tuijotus ja vakava ilme. Hän ei koskaan sano mitään hyvää minusta suoraan eikä koskaan ole koskenut minua. En ole yrittänyt suudella, koska hän ei vaikuta valmiilta siihen.

Tekstiviestejä ja sähköpostia olemme myös lähetelleet toisillemme. Olen sellaista pientä romanttista yrittänyt aina jonkin verran viesteihin laittaa. Hän vastailee kyllä aina viesteihini, muttei viesteissä ikinä ole mitään tunteellista. Hän lähtee aina mukaani ulos jonnekin jos ehdotan (tietysti pari kertaa on ollut joku este, mutta välillä on tapailtu viikon ajan joka ilta), mutta jos ehdotan että olisimme kaksistaan jomman kumman kotona vaikka leffaa katsomassa, niin siihen hän ei suostu millään.

Mitä tässä tilanteessa pitäisi oikein tehdä, että homma etenisi eteenpäin...

17

6032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miespä vaan

      Kyllä tilanne vaikuttaa todella siltä, että olisi syytä hillitä ihan totaalisesti. Sanot, että nainen ei näytä tunteitaan, mitä tunteita? Minusta hän näyttää varsin selvästi tunteitaan, mutta sinä haluaisit nähdä vain ne tietyt tunteet, jotka sinulle sopisi parhaiten.

      Nainen voi tuntea olonsa todella ahdituneeksi ja pelkää tunteitasi. Olet ehkä liian suora ja peilaat itsesi kautta toisen tuntemuksia. Se kertoo todell apaljon, että nainen ei halua jäädä kahdestaan kanssasi jomman kumman kotiin.

    • tyttö minäkin

      Sun käytös vaikuttaa juuri sellaiselta "ahdistelijan" käytökseltä, jonka kanssa voi kyllä käydä ulkona ja muuta, mutta ei todellakaan pidemmälle. Olen ollut samassa tilanteessa kuin tyttö, ehkä vain liian kiltti sanomaan ettei kiinnosta. Tiedän, että se on tosi hassua mut sen sanominen on vaikeaa! Tyttö tosiaan yrittää osoittaa TUNTEILLAAN ettei kiinnosta. Just tollaset hiusten silittelyt siinä tilanteessa, jossa toinen ei oikeasti kiinnosta on kamalinta.

      Anteeksi, jos tää oli masentava ja karu viesti.

      Toinen vaihtoehto on, että tyttö on ujo mutta kyllä silloin voisi viestissä tai meilissä jotain kivaa ihastustunteistaan kirjottaa=)

      Edellinen kirjoittaja kirjoitti aika osuvasti, että tyttö näyttää tunteita, mutta ne ei ole sellaisia kuin sinä haluat. Veikkaan ettet ole seurustellut kovin pitkään koskaan tai päässyt tutustumaan tyttöjen "käyttäytymiseen"..?

      • kokemuskaan

        Ei auta kokemuskaan,mulla on kokemusta naisista ja päässyt tutustumaan naisten "käyttäytymiseen" ja sen perusteella voin sanoa,että naista sen ajatuksen juoksua ja logiikkaa ei voi ymmärtää.

        Ainoa tapa miten sen kanssa voi tulla toimeen on päästää 95% sen jutuista läpi korvien todeten kyllä kulta.


    • mIMMI

      Kysy suoraan tytöltä, onko se kiinnostunut.

      Saattaa ollakin, jos vain haluaa edetä hitaasti, on ujo, vähän epävarma..

      KYSY SILTÄ HYVÄ MIES!

    • ????????

      Mistä olet päätellyt että tyttö olisi ihastunut sinuun?

    • M 25

      Ehkä alkuperäinen viesti antoi hieman liian negatiivisen kuvan asiasta. Kerronpa hieman lisää.

      Olen kyllä elekielestä lukevinani että hän olisi kiinnostunut. Aika usein hän pyörittelee hiuksiaan viettelevästi kun puhuu kanssani, mutta lopettaa sen ikään kuin ujostuen jos vähän hymyilen enemmän.

      Kaikki vaikuttaa muutenkin siltä että hän olisi kiinnostunut. Kaikki reaktiot ovat kuitenkin enemmän positiivisia kuin negatiivisia. Mitään pakoreaktiota ei kuitenkaan ole. Joskus olen istunut esimerkiksi sen verran lähelle että jalat meidän jalkamme ottavat selvästi yhteen. Tuostahan olisi naisen helppoa ja luonnollista siirtyä hieman etäämmälle vain hieman jalkojen asentoa muuttamalla jos ahdistaa, mutta kyllä hän siinä pysyy ja hyvinkin pitkään.

      Enkä muutenkaan mitenkään ahdistele, jos sellaisen kuvan saitte. Tuo hiusten silitys on ollut lähinnä sellaista että olen huomannut että hän on kampaajalla käynyt ja sanonut että hienot hiukset ja vähän silitellyt (n. 5 sekuntia ehkä). Kaikki tapaamiset olen ehdottanut esim. tavalla "haluaisitko lähteä paikkaan x, jos ei ole koulukiireitä (tai jotain muuta mitä voisin olettaa)" tms. aina antanut helpon tavan sanoa ei. Usein olen kysynyt tekstiviestitse, joten olisi varmaan helppo keksiä joku tekosyy jos ei halua lähteä minun kanssani mihinkään. 95% hän on halunnut lähteä. Paikoissakin hän viihtyy kanssani pitkään, jos vaikka kysyn haluaako hän jo lähteä, niin hän yleensä haluaa vielä olla pidempään. Ulos hän tosiaan lähtee kanssani kaksinkin (tietäen että kaksin ollaan menossa) ja on hän pariin kertaan itsekin ehdottanut menoa. Mitään hirveää vauhtia ei todellakaan olla edetty, mutta hiljalleen on pitänyt ruveta näyttämään kiinnostusta selvemmin, että homma etenisi.

      Minusta vain vaikuttaa että hän on järjettömän lukossa minun seurassani ja hirveän ujo.

      Olisi kiva kuulla vastaavassa tilanteessa olleilta ujoilta naisilta, mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä että saisi vähän rentoutta. En minä tunne voivani millään vain kysyä että mitä hän tuntee minua kohtaan. Sellaisia helpotuksia olen jo yrittänyt että olen esim. todennut "on kiva nähdä sinua pitkästä aikaa", mutten ole saanut odotettua "niin sinuakin" vastausta, pelkän hiljaisuuden vain. Olisi kiva saada kuulla jossakin muodossa että hän edes jotenkin välittää minusta.

      Niin ja minulla ei todellakaan olen mitenkään hirveästi kokemusta naisista tai heidän kanssaan seurustelusta (yksi hyvin lyhyt suhde aikaa sitten).

      • tälleen

        Minä luulen, että tyttö ei vain yksinkertaisesti tiedä, mitä haluaa. Sellaisia naisia on laumoittain, yleensä ikäluokkaa alle 24. Ehkä hän ei ole kovin viehättynyt seurastasi, mutta toisaalta hänellä ei ole nyt muutakaan, joten hän vain tuhlaa aikaasi.

        Toinen juttu on sitten, että naisen voi aika helposti huijata ihastumaan tai rakastumaan. Yksi klassinen temppu on tämä "rakastan sinua, mutta minun täytyy jättää sinut täysin järjettömästä syystä x". Temput vaativat tilannetajua ja tunneälyä, joten ei niistä kaikille ole iloa.

        Mutta ehkä nyt vähän vakavampana vinkkinä voisi antaa, että anna tytölle vähän enemmän tilaa, äläkä missään tapauksessa syyllistä häntä mistään. Jotkut ovat vain hitaita syttymään. Tarkkaile tilannetta ja ole valmis irrottautumaan.


    • minua

      ei kukaan kokeile?tämä on tuskaa.

    • naisen logiikalla

      Yksi vaihtoehto on se, että teidän yhteisellä ystävällä on todennäköisesti jotenkin sormet pelissä. Varsinkin, jos hän on myös nainen, niin on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, että vaikeuksia tulee sinun ihastuksellesi. Olettaisin naisena, että jos hän saa ystävältä yhtään ristiriitaista viestiä sinusta, tai omista mahdollisuuksista sinuun, niin siinä rohkeampikin nainen voi mennä aivan lukkoon ja ujoksi, eikä tule mieleenkään näyttää minkäänlaisia tunteita. Se voisi selittää tuon passiivisen aktiivisuuden. Muuten tuon kertomasi perusteella vaikuttaisi kyllä enemmän kiinnostuneelta, kuin tunteettomalta. Joku este tuossa tilanteessa kuitenkin nyt on. Kannattaisi kysyä ihan suoraan.

    • Minä

      Voisko olla, että hänellä on vaikeuksia esim. ottaa vastaan kehuja tai ylipäänsä positiivista palautetta? Ja vaikeuksia antaa sellaista? Onko läheisyys hänelle vaikea asia?

      Toinen mahdollisuus on, että hän haluaa olla vain kaveri sinulle.

      Mutta toivotaan, että se on vain ujoutta. Voisit kysyä ihan suoraan, että haluaisitko seurustella kanssani, mä olen suhun ihastunut tms. Ihan spontaanisti, se voi tuntua ahdistavalta, mutta kun olet saanut sen sanottua, niin täytyy hänen jotain siihen vastata.

    • vois olla

      Klikki saattaa tulla, jos kaveri on sanonut ihastukselle, että sinua ei kiinnosta. Se on kuitenkin joku linkki siinä välissä, kun tuntee sinut ja hänet. Ihan ymmärrettävästi ihastus sitten ei voisi siinä tehdä paljon mitään, ainakaan näyttää ihastustaan, jos ei tiedä, mitä ajatella. Menee vaan lukkoon ja ujoksi, kun itse näytät tunteitasi. Kysyísit häneltä, kirjoita, jos on helpompi.

    • totuutta

      Jos yksinkertaisesti puhuisit ihan suoraan. Tai ei tarvitse puhuakaan paljon, jos kysyisit häneltä, mitä ajattelee sinusta ja onko hänellä kiusallista sinun kanssa.

      "Minä olen kyllä tehnyt hyvinkin selväksi kiinnostukseni."

      Jos hänen pitäisi tietää, että sinä olet kiinnostunut, niin voit aivan hyvin sanoakin sen. Muutaman minuutin juttelu helpottaa varmasti kumpaakin, varsinkin, jos molemmat olette ihastuneita. Siitä se lähtee!

      • sasha

        sitten raiskattu tai jotain muuta vastaavaa. Onko se nyt niin vitun vaikeeta kysyä suoraan!


    • ehkä toinenkin

      Tuohon täytyy sanoa, että tyttö on joko niin ujo, että ei pysty näyttämään tunteita. Tai sitten on käynyt seuraavaa, joka tulee kuin suoraan mun elämästä.

      Itse olen hyvin sosiaalinen ihminen. Vaikka ujo olenkin. Mutta muutaman kerran olen joutunut todella kiusalliseen tilanteeseen Miesten kanssa. Nämä miehet on ihan selkeästi tulkinnut väärin mun signaaleja. Kun keskustelen ihmisten kanssa, katson heitä aina silmiin. En tiedä, onko tuo ollut juuri se virhe, minkä olen tehnyt. Ensimmäinen mies tuli mulle suoraan sanomaan (baarissa), että on aivan varma, että mä olen häneen ihan rakastunut. Kyllä siinä itellä leuka loksahti sijoiltaan, kun tuollaista läväytetään päin naamaan. Ihan kaverina olen häntä pitänyt! Mulla ei siis oikeasti ollu häntä kohtaan mitään tunteita. Mutta signaalini oli tulkittu ihan väärin. Kenties olen heittänyt pientä flirttiä peliin, mutta en mitenkään tarkoituksella, koska kohde ei ollut mieleiseni. Yritin siinä sitten kakoen selitellä, että No en varmana... Niin hämmästynyt olin.

      Toinen kerta tapahtui nykyisessä työpaikassani. Taas ystävystyin erään miespuolisen työkaverini kanssa hivenen paremmin, mutta tälläkään kertaa kyse ei ole ollut mistään muusta, kuin kaveruudesta toiseen työkaveriin. Kerran olin erään naispuolisen työkaverini kanssa viettämässä iltaa kotonani, kun hän kysyi, että olenko minä Rakastunut tähän kyseiseen henkilöön, kun hän ravaa mun perässäni. Ja mä taas en ollu huomannu mitään... Totesin vain, että en ole, me ollaan tämän henkilön kanssa ihan vain kavereita. Sen on kuulemma huomannut koko muukin osasto. Eli mä ihan selkeesti lähetän miehille väärää signaalia, ilman, että se tarkoittaa yhtään mitään. Nämä tilanteet on ollu kiusallisia sekä mulle, että varmasti myös vastapuolelle.

      Hyvin usein käy niin, että ihmisiä tulkitaan ihan väärin. Ehkä tällä tytölläkään ei ole mitään tunteita sinua kohtaan. En halua loukata kuitenkaan. Eli pääset kyseisestä asiasta selvyyteen vain, jos kysyt häneltä suoraan. Mutta ennen kuin jatkat tuota tukan silittelyä (mikä saattaa olla tietyissä tapauksessa seksuaalista häirintää), niin otappa selvää hänen tunteista.

    • neito

      Itsekin pyörittelen välistä hiuksiani treffeillä, kun hermostuttaa. Se nimenomaan peittää sitä jännitystä. Tyttö on ihan selkeästi ujo kuin tukki. Ihan kuten minä. Pystyy kirjallisesti ilmaisemaan itseään, mutta kasvottain menee ihan lukkoon. Älä lisää hänen ahdistusta silittelemällä hänen hiuksiaan. Vaikka se naisesta kivalta tuntuukin, mutta se voi olla hyvinkin epämiellyttävää ujolle. Anna hänelle aikaa... Näistä tunteista puhumiseen, niin anna hänelle mahdollisuus selvittää niitä sähköpostilla, sillä kasvotusten niistä puhuminen ujolle ihmiselle on vaikeaa, todella vaikeaa. Tiedän, että on vaikea ottaa selvää ujon arvoituksista, sillä ujo ihminen osaa kätkeä ne syvemmälle, kuin ne todellisuudessa onkaan. Ja se, jos mikä vaatii vastapuolelta kärsivällisyyttä ja pitkämielisyyttä ottaa niistä selvää.

    • Anonyymi

      Kuullostaa Elinalta

    • Anonyymi

      Nainenhan on aivan dysfunktionaalinen, heität menemään ja etsit sellaisen joka toimii.

      Jos käännetään sukupuoliroolit toisinpäin sinut olisi dumpattu jo sata kertaa naisten toimesta. On täysin OK odottaa ja vaatia vastapuolelta kohtuullista osallistumista ja on vielä enemmän OK tiputtaa rukkaset kädestä kun homma ei etene millään tasolla normaalisti.

      Turha luoda itselleen ongelmia, julista rikkinäiseksi tai ei-kiinnostuneeksi ja jatka matkaa. Mitään velvollisuutta millekkään analyysille ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe