Kysymys työpaikalla kiusatuille ja syrjityille!

Hei, kaikki! Mietin parhaillaan, miten tehdä elämästä työpaikoilla helpompaa. :)

Minulla on tässä pari yksinkertaista kysymystä:

1. Työssäkäyvänä ihmisenä, koetko tai oletko joskus kokenut syrjintää, epäkunnioittavaa käytöstä tai jopa kiusaamista? Jos olet, mitkä ovat kaksi suurinta ongelmaa tähän liittyen?

2. Ajatellen myrkyllistä työympäristöäsi, mitä toivoisit ylitse kaiken?

Kiitos jo etukäteen - odotan innolla vastauksianne!

9

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auttaako jos sanoo kiusaajalle suoraan, miksi sää kiusaat mua?

      • Anonyymi

        Kysyt, siis, etkä sano. Opettele kirjottaan oikeen, okei ?


    • Anonyymi

      1. Kyllä. Suurin ongelma oli myrkyllisten valheiden levittäminen. Näin mustattiin maine monien ihmisten silmissä. Myöhemmin näillä jutuilla yritettiin myös järjestää potkut ja sanottiin, että on varmistettu, etten tule saamaan töitä mistään muualtakaan.

      2. Toiveajattelussa sääntöjen noudattaminen, oikeudenmukaisuus ja hyvä johtaminen.

      • Voi, miten ikävä kuulla. Ovatko tapahtumat jääneet vaikuttamaan elämääsi jälkikäteen?


    • Anonyymi

      Olen ollut työyhteisöissä, joissa normaalit käyttäytymissäännöt ja toisten ihmisten kunnioittaminen ovat olleet itsestäänselvyys. Johtaja on ollut johtaja ja pitänyt kiinni säännöistä sekä kohdellut alaisiaan samanarvoisina ihmisinä.

      Yhtälailla on kohdalle osunut sairaita yhteisöjä, joissa iloinen piiri pyörii omilla sairailla arvoillaan. Toisia sorsitaan, toisia nostetaan. Esimies hyväksyy epäkohdat tai jopa johdattelee kiusaamistouhua. Mikäli jokin ulkopuolinen taho on saanut ilmoituksen ongelmista ja tulee tutustumaan tilanteeseen, esimies muuttuu ihannejohtajaksi, joka toimii juuri kuten pitääkin. Ulkopuolisten lähdettyä pomo ystävineen kostaa olettamilleen kantelijoille ja näiden elämä muuttuu entistä raskaammaksi.

      • Työyhteisöissä on todella monia ongelmia. Oletko itse joutunut kertomiesi asioiden uhriksi?


    • Anonyymi

      Hei. Olisi ollut vaan työ tehtävissä, mutta hei. Ei sitte. Hei.

    • Anonyymi

      Harhaluuloinen oli kiusaaja,se minulle selvisi jälkikäteen.

    • Anonyymi

      Vastaukseni:

      1. Olen kokenut joskus. Suurin ongelma on ettei muut tietäneet siitä, koska tyyppi oli niin salavihkainen, mutta päällepäin aivan erilainen. Sanoi ohimennen kuiskaamalla ilkeyksiään. Jos siihen kommentoisi, hän kääntäisi sen niin että olisin näyttänyt aivan hullulta, varsinkin kun muut olivat jo hänen taikansa alla, peruuttamattomasti. Kukaan ei oikein uskoisi koko asiaa.

      Toinen tapaus oli että tyyppi oli muutenkin niin sekaisin ja kaikkien muidenkin kimpussa, niin sitä katsottiin sormien läpi, vaikka saunailloissa nyrkistä usein saikin.

      2. Eniten toivoisin että voisi rauhassa keskittyä töihin, eikä tarvitsisi joka päivä katsoa ja kuunnella jatkuvasti äänessä olevaa kukkoilijaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      303
      1853
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1715
    3. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1537
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      67
      1510
    5. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      61
      1424
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1255
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1028
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      20
      972
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      972
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      928
    Aihe