Kysymys työpaikalla kiusatuille ja syrjityille!

Hei, kaikki! Mietin parhaillaan, miten tehdä elämästä työpaikoilla helpompaa. :)

Minulla on tässä pari yksinkertaista kysymystä:

1. Työssäkäyvänä ihmisenä, koetko tai oletko joskus kokenut syrjintää, epäkunnioittavaa käytöstä tai jopa kiusaamista? Jos olet, mitkä ovat kaksi suurinta ongelmaa tähän liittyen?

2. Ajatellen myrkyllistä työympäristöäsi, mitä toivoisit ylitse kaiken?

Kiitos jo etukäteen - odotan innolla vastauksianne!

9

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Auttaako jos sanoo kiusaajalle suoraan, miksi sää kiusaat mua?

• Anonyymi

Kysyt, siis, etkä sano. Opettele kirjottaan oikeen, okei ?

• Anonyymi

1. Kyllä. Suurin ongelma oli myrkyllisten valheiden levittäminen. Näin mustattiin maine monien ihmisten silmissä. Myöhemmin näillä jutuilla yritettiin myös järjestää potkut ja sanottiin, että on varmistettu, etten tule saamaan töitä mistään muualtakaan.

2. Toiveajattelussa sääntöjen noudattaminen, oikeudenmukaisuus ja hyvä johtaminen.

• Voi, miten ikävä kuulla. Ovatko tapahtumat jääneet vaikuttamaan elämääsi jälkikäteen?

• Anonyymi

Olen ollut työyhteisöissä, joissa normaalit käyttäytymissäännöt ja toisten ihmisten kunnioittaminen ovat olleet itsestäänselvyys. Johtaja on ollut johtaja ja pitänyt kiinni säännöistä sekä kohdellut alaisiaan samanarvoisina ihmisinä.

Yhtälailla on kohdalle osunut sairaita yhteisöjä, joissa iloinen piiri pyörii omilla sairailla arvoillaan. Toisia sorsitaan, toisia nostetaan. Esimies hyväksyy epäkohdat tai jopa johdattelee kiusaamistouhua. Mikäli jokin ulkopuolinen taho on saanut ilmoituksen ongelmista ja tulee tutustumaan tilanteeseen, esimies muuttuu ihannejohtajaksi, joka toimii juuri kuten pitääkin. Ulkopuolisten lähdettyä pomo ystävineen kostaa olettamilleen kantelijoille ja näiden elämä muuttuu entistä raskaammaksi.

• Työyhteisöissä on todella monia ongelmia. Oletko itse joutunut kertomiesi asioiden uhriksi?

• Anonyymi

Hei. Olisi ollut vaan työ tehtävissä, mutta hei. Ei sitte. Hei.

• Anonyymi

Harhaluuloinen oli kiusaaja,se minulle selvisi jälkikäteen.

• Anonyymi

Vastaukseni:

1. Olen kokenut joskus. Suurin ongelma on ettei muut tietäneet siitä, koska tyyppi oli niin salavihkainen, mutta päällepäin aivan erilainen. Sanoi ohimennen kuiskaamalla ilkeyksiään. Jos siihen kommentoisi, hän kääntäisi sen niin että olisin näyttänyt aivan hullulta, varsinkin kun muut olivat jo hänen taikansa alla, peruuttamattomasti. Kukaan ei oikein uskoisi koko asiaa.

Toinen tapaus oli että tyyppi oli muutenkin niin sekaisin ja kaikkien muidenkin kimpussa, niin sitä katsottiin sormien läpi, vaikka saunailloissa nyrkistä usein saikin.

2. Eniten toivoisin että voisi rauhassa keskittyä töihin, eikä tarvitsisi joka päivä katsoa ja kuunnella jatkuvasti äänessä olevaa kukkoilijaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe