Kenen Testamentti on Vanha Testamentti ja kenen Uusi Testamentti. Siis ketkä kuolivat ja Testamentasi niin että saamme periä jonkun ja kuka ja miten ?
Galluppi !!!
26
<50
Vastaukset
Monet uskovat eivät tiedä että Testamentit ovat ihan Oikeat ja Jumala on luonut niin että saamme ihan Oikeesti tässä ajassa periä.
- Anonyymi
Raamatussa ei ole jakoa Vanhaan ja Uuteen testamenttiin. Se on vain ihmisen tekemä jako, jolle ei ole Raamatun puolesta mitään perusteita. Raamattu on yksi kirja ja yksi kokonaisuus, jonka jokainen sana on edelleen voimassa ja kristittyjä velvoittaen.
2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
Matt 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.- Anonyymi
Aivan, tämä jako on keinotekoinen ja tavallaan harhauttaa näkemästä sijaisuhrin oppia, sekä opetusta - jo - aikain alkua- sen loppuun, kun luodaan Uusitaivas ja maa.
Vanhatestamentti, jota luemme, on Jumalankansalle peili, tähänpäivään.
Edenissä jo sijaisuhri- oppina ja opetuksena lähti liikkeelle vanhalle aadamille ja evalle. Kun tottelemattomuus poisti mahdollisuuden Elämänpuuhun, että olisi elänyt iankaikkisesti, se tottelemattomuus toi kuoleman.
Sekä sen, että meissä ei ole elämää itsessämme, vaan se on lahja.
Jumala kertoi Adamille ja Evalle kuinka synninteon, tottelemattomuuden Jumalantahdolle, luo alastomuuden. Jos sen kohdalla mikään muutos ei tapahdu, niin synnin palkka on kuolema. Sielun kuolema. II- kuolema.
Ja siksi Adam peitettiin Evan kanssa karitsan nahkapukuun, jossa viaton kuoli- ja verenvuotaminen kertoi totuuden. Ja tämä on vertauskuvallinen sijaisuhrioppi- läpi vanhanliiton, varjokuvana siitä, missä tänään eletään.
Kirkkaus opista tulee taivaista, ja nyt se lankeaa meille nähtäväksi Kristuksessa, eli voidellussa. Me tapoimme, ja kun näemme syntimme mitan, on opetus siitä, että selvitäksemme elämään, meidän on tehtävä parannus, eikä enää syntiä tehden. Vaan seuraten tätä Uutta Adamia.
Tuo vanhanliiton warjolain merkitys on lakannut Golgatalle. Enää ei uhrata.
Mutta synti vaatii sovituksen. Synti on edelleen Jumalan Pyhän rikkomisen seuraus.
Siksi vanhaa liitonaikaista kirjaa ei voida pyyhkiä pois, vaan se kokonaisuutena sanassa vie meitä - Edenistä - I-ylösnousemukseen, jossa on iankaikkinen elämä armolahjana tarjolla.
Warjolainkansa- vananliitonpuolella. Sen teot kertoo tähänkinpäivään sen, että niskoittelu, kaikenlainen omatyö ei pelasta, vaan se on kuoleman syyn toteutuminen. Eli se on kuin peili, jota katsellen ymmärretään se, mitä se on edelleen tähänpäivään tekoina.
Elämmekö Jumalantahdon kantimissa - siunaukseksemme, vai pahatammeko maailman mukaan elämänkettää.
Siksi lukekaamme raamattua kokonaisuutena. Herralla on vain YKSI kansa, joka pelastuu. - Anonyymi
"Raamatussa ei ole jakoa Vanhaan ja Uuteen testamenttiin. Se on vain ihmisen tekemä jako, jolle ei ole Raamatun puolesta mitään perusteita. Raamattu on yksi kirja ja yksi kokonaisuus, jonka jokainen sana on edelleen voimassa ja kristittyjä velvoittaen."
Juuri niin! Jotkut kyllä mukamas tekevät eron vanhan ja uuden testamentin välillä mutta uuden testamentein Jeesus itse sanoi että vanhasta ei katoa pieninkään piirto. Kyllä oikean krsitytyn kuuluu edelleen kivittää monet synnintekijät, etenkin homot ja vastaavat.
- Anonyymi
Gal.3:15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä. Gal.3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi. Ap.t.7:6 Tässä taas olivat orjina 400 vuotta.
Vanha Testamentti on tietysti Aadamin testamentti ihmiskunnalle. Kaikki me olemme hänelle sukua.
- Anonyymi
Savis on kyllä sukua vanhalle aatamille. Adam jätti perintönä ihmiskunnalle perisynnin, josta kukaan ei vapaudu muuten kuin kuolemassa. Perisynti annetaan anteeksi jos savis siihen ei uskokaan.
- Anonyymi
Jumalan lapset ovat Jumalan perillisiä.
Kyllä ! Kyllä me olemme perineet Adamilta hänen luonto joka ihan luonnostaan tekee sen mikä on hänelle luonnollista. Siis lihan=luonnon kautta syntiä. Siis perimme kirouksen ja synnin. Olemme sentakia pahoja.
Mutta jos suurin osa ei tiedä kenen Testamentti on Vanha Testamentti niin kuinka voivat tietää kenen Testamentti on Uusi ??
- Anonyymi
Jumalan lupaus Abrahamille on se Testamentti, jota Uusi Testmentti julistaa.
Uusi Testamentti astui voimaan Kristuksessa Jeesuksessa, kun Hän ilmestyi maailmaa Vapahtamaan.
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
15. Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
17. Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
18. Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
19. Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
( Gal. 3. )
8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
( Hep. 8.)
Jeesus asetti Uuden liiton voimaan sovitusverellään ja antamalla henkensä syntisten ihmiskunnan puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
Aabraham eli uudessa liitossa.
- Anonyymi
Mutta rauhaan päästyään he jälleen tekivät sitä, mikä on pahaa sinun edessäsi. Silloin sinä jätit heidät heidän vihollistensa käsiin, niin että nämä vallitsivat heitä. Mutta kun he jälleen huusivat sinua, kuulit sinä taivaasta ja pelastit heidät laupeudessasi monta kertaa. Ja sinä varoitit heitä palauttaaksesi heidät seuraamaan sinun lakiasi,
mutta he olivat ylimielisiä eivätkä totelleet sinun käskyjäsi, vaan he rikkoivat -->>sinun oikeutesi - <<--- siis käskyt olivat Jumalan oikeus ja niitten päämäärä oli rakkaus!
se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä - mutta he käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja olivat niskureita eivätkä totelleet. Sinä kärsit heitä monta vuotta ja varoitit heitä Hengelläsi profeettaisi kautta, mutta he eivät ottaneet sitä korviinsa. Niin sinä annoit heidät pakanallisten kansojen käsiin.
(Neh 9:28-30)
Niinpä niin. Pakanakansat- epäjumalanpalvelijat tänäänkin niskoittelevat Jumalan oikeuksia vastaan- vaikka sijaisuhri on ne sovituksellaan tuonnut anteeksiannonpiirin pakanoille.
Pakanoiden ei tarvitse vanhanliiton seremoniallista lakia täyttää - eli eläinuhreja uhrata, koska se kumoutui tämän kertakaikkisen uhrin kautta.
Eli synti- laittomuus elää yhä. Siksi uhri.
Mutta, se on niskoittelun takia tullut tyhjäksi pakanoillekin.
Siksi tuomiot lähtevät Jumalanhuoneesta ja joiden NIMI ei ole elämänkirjassa, niin helvetin tuli on paikka niille, joita Herra ei tunne.
Ja ketä Hän ei tunne.
"Menkää pois MINUN edestäni TE- siis ketä TE?
Laittomuudentekijät".
No jos laki on kumottu, niin onko tuo väärä tuomio?
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
(Mat 7:21-23)
Vai onko selittäjät hukassa jutuissaan, eli ne selittävät seremonialain kumoamisen koskevan myös Jumalanlakia!
Olisiko siinä se tietämättömyyden savolaisten juttutarina ja kuulijalla onkin nyt vastuu ja sanoa, että pojat puhhhhuuu puppuja.
Gal. 3:18
Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.- Anonyymi
Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.Elikkä Perintö vie meidät sukulaissiteen Jeesuksen kanssa !! Kuolema ja Hänen Testamentti meille vahvistaa sen..
Hups
Ettekö tiedä edes tämänkään?? Kuka on päässyt sokaistamaan Helluntailaisten silmiä. Perustietoa joka jokainen uskova tulis tietää. Siis vaihda opettajia. Tai Opettaja ja kyselkää kaikki Jumalalta.
- Anonyymi
Paavali vertaa vanhaa liittoa vaimon kuolleeseen mieheen. Vanha liitto oli väliaikainen ja sitä ei enää ole, joten vaimo voi mennä uuteen liittoon uuden miehen (Jeesuksen) kanssa.
Room.7
2.Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle
5. Silllä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.- Anonyymi
Luetaanko KOKO luku, ettei hukkaan mennä peukalojuttujen tähden.
Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Sillä kun olimme -->lihan vallassa,<<-- niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Mitä siis sanomme? --->>Onko laki syntiä?<<--
Pois se!
Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin.
Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
-->>Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. <<-- Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi?
Pois se!
--->>Vaan synti,<<- että se .s.y.n.n.i.k.s.i.. nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
Sillä me tiedämme, että -->>laki on hengellinen,<<<-
mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin -->>minä myönnän,<<-- että >laki< on ..h.y.v.ä... Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
(Rom 7:1-25)
ts. jos synnillinen elämä jatkuu sydämestä käsin, niin siinä LIHALLA täyttää synnin lakia, jonka päämäärä on kuolema.
Mutta, lailla on tehtävä. Se osoittaa sen, missä on PYHYYS ja jos se rikotaan, ollaan lain alla. Pelastus on Kristuksessa, ja kun Kristuksessa OLLAAN, niin seurataan HÄNTÄ- ja HÄN antaa PYHÄN HENGEN voimaksi voittaa synti.
Ei Jumala meitä ehdointahtoin pidä synnissä sisällä, ei, eikä sitä pidä opettaakaan, että tuo Vanhurskas ja PYHÄ laki olisi kumottu.
SE ON ja on iankaikkinen, sen päämäärä on rakkaus.
Mutta, seremonialaki on kumottu. ts. eläinuhrit.
Kertakaikkinen uhri haastaa meidät seuraamaan armonkautta Jumalantahdossa. Mutta, jos emme seuraa, niin seuraammekin LIHAN lakia, kuolemaksi.
Sen kirkastaa vanhurskas ja Pyhä laki meille, että tarviis tehrä jottain.
ts. parannus.
Kuka vinkuu vielä, että Jumalan kymmenet käskyt on kumottu?
Ei teidän tarvii niitä seurata lihassanne. Tehkää vain parannus ja ottakaa Jumalan Pyhä Henki voimaksi ja seuratkaa Jeesusta.
Se on Hengessä elämistä, ei lihassa, mutta onhan se lain osoitettava teille se lihanne perusta, mutta älkää nyt valtajakkaraa ottako ja väittäkö, että laki olisi kumottu, että siten pyrkisitte pakanajuman alttareilla osoittamaan, että kas, näin se meitin mielestä toteutuu ja papit sitten avaavat kirkon ovet kaikille harhoille.
- Anonyymi
Pitämällä ja täyttämällä lain, peri Jeesus omakseen sen Jumalan Valtakunnan ja ne siunaukset, mitkä Vanha Liitto oli luvannut.
Uudessa Liitossa kristityt perivät uskon kautta osallisuuden niihin l. pääsevät osallisiksi tähän jo Vanhan Liiton lupaamaan perintöön yhdessä Jeesuksen kanssa. Ja sitten ei pysytään aiheessa mikä aloitus peräänkuuluttaa . No miten voikaan kun heille ei ole opetettu ketkä on kuollut ja keneltä tule perintö meille. Kenen Testamentti on Uusi Testamentti ja kuka kuoli ?? Onko Ristinkuolema ihan tuntematon tän päivän Sionissa ??
Eikö teidän pastorit todellakaan tämä? Kuuluuko ne siihen harhaanjohtajien ryhmään ??
Kysymys kuuluu ?? Ketkä ovat kuollut ?? ?? ??
- Anonyymi
Ketkä ovat pimentänyt teitä ? Nu henget sieltä azusa kadulta kenties?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1621636Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli551288Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1861043Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi511016Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus77995Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e37945- 58855
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy206834Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali153803Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze112798