Niin, eli miten tehdä kotona itse ranskalainen manikyyri? Ostin tänään valkoisen ja läpinäkyvän kynsilakan ja kokeilinkin tehdä sellaisen, mutta yllätys yllätys, jouduin samantien juosta hakemaan kynsilakanpoistoainetta, kynnet näyttivät kamalilta. :) Eli oliskos teillä jotain hyviä vinkkejä, miten saisin sellaisen tehtyä siististi?
Ranskalainen manikyyri
7
2331
Vastaukset
- madame
Oriflamella on myynnissä parhaillaan ihanat kevät meikkitrendit johon kuuluu ranskalaisen manikyyrin opettelu myöskin :) Oriflamella on myytävänä tarroja mitkä liimataan kyntiin niin, että ns. valkoinen osa jää näkyviin ja kun lakkaat kynnen kärjen saat kauniin kaaren kun lakka kuivuu ota tarra pois! kai niit tarroja voi itsekin väsäillä???
- glow
Moikka,
Valkoisen ja värittömän lisäksi kannattaa olla myös sellainen melko paljon kynnen värinen vaaleanpunainen kynsilakka. Esim. H&M myy edullisesti settiä jossa on kaikki noi kolme.
Tee ensin ne valkoiset kärjet. Se onnistuu yhdellä tarkalla poikittaisella vedolla kynnen kärjen poikki. Niitä tarralappuja on myynnissä mutta itse en tykkää niistä, koska ainakin mulla siihen lapun reunaan jää aina paksu kerros valkoista, ja välillä valkoista valuu lapun alle epäsiistiksi viivaksi.
Kun valkoinen on kuivunut, laita päälle sitä hennon vaaleanpunaista. Sen voi laittaa ihan niinkuin tavallisen kynsilakan eli myös sen valkoisen päälle, valkoinen näkyy sieltä silti läpi.
Sitten kun väri on taas kuivunut, siihen päälle voi laittaa kerroksen sitä väritöntä kynsilakkaa.- missis
Mä en taas onnistu ilman tarroja. En oo löytänyt sellaista valkoista lakkaa, jossa sivellin oisi tarpeeksi tukeva ja lakka taas niin ohutta, että voisin vetää vapaalla kädellä tipin hienosti. Nyt käytän Mavalanin valkoista, joka on hyvää kun se todella on valkoinen ilman helmiäistä ja kestävä. Kun hemmottelen itseeni niin meen ranskalaiseen manikyyriin. Ah se on niin ihanaa ku joku muu tekee ne. Ammattilainen saa sen lakkauksen kestää paljon pidempään.
- xLISSUx
missis kirjoitti:
Mä en taas onnistu ilman tarroja. En oo löytänyt sellaista valkoista lakkaa, jossa sivellin oisi tarpeeksi tukeva ja lakka taas niin ohutta, että voisin vetää vapaalla kädellä tipin hienosti. Nyt käytän Mavalanin valkoista, joka on hyvää kun se todella on valkoinen ilman helmiäistä ja kestävä. Kun hemmottelen itseeni niin meen ranskalaiseen manikyyriin. Ah se on niin ihanaa ku joku muu tekee ne. Ammattilainen saa sen lakkauksen kestää paljon pidempään.
Jotkut tykkää tehä tarroilla ja toiset ilman se on kiinni omasta tottumuksesta...
Mulle tuli mieleen, että se kuinka terrat jäävät kiinni kynteen voi riippua myös merkistä.
- nicenails
Mä oon tehnyt ranskalaisen manikyyrin sekä tarroilla että ilman. Kicksistä ostetut tarrat ainakin pelitti ihan hyvin. Hyviä vinkkejä ylipäätänsä kynsien ja käsien hoitoon löysin http://www.manikyyri.fi . Siellä myös ohjeita ranskalaiseen manikyyriin.
- Mademoiselle_20
Hei!
Tässä joitain vinkkejä!
Ensiksi tosiaan kiinnitetään ne tarrat kynnen kärkeen niin, että valkoinen osa jää tarran yläpuolelle. Sitten valkoista lakkaa levittämään.Muutamalla vedolla pitäisi selvitä. Jos lakkaa alkaa liikaa levittämään, sitä saattaa mennä myös tarran alle ja lopputuloksesta tulee suttainen. Kannattaa valita melko puhtaan valkoinen sävy, jos tavoittelee klassista lopputulosta. Tälläinen puhdas valkoinen löytyy Mavalan lisäksi myös ainakin Lumenelta. Kun lakka on levittetty, niin tarrat vaan varovasti irti.
Kun viimeksi kävin laittamassa ranskalaisen manikyyrin kauneushoitolassa, niin hoitajalla oli käytössä sellainen kynä, jolla hän teki kärjet. Vaikutti todella helpolta ja lakkaa tuli kynästä sopiva määrä kerralla. Siinä oli ohut kärki, joten lakan levittämisen vain kärkeen luulisi olevan helppoa. Itse en ole vielä tuollaiseen kynään ole törmänny, mutta tätyyykin haeskella aktiivisemmin.
Kun kärjet ovat kuivuneet on päälilakan levittämisen aika. Perinteisen vaaleanpunaisen sijaan voi vaikkapa valita beigen lakan. Itse en suosittele H&M:n lakkoja, sillä ne kuivuvat melko nopeasti ja sen jälkeen lakan levittäminen tasaisesti muuttuu mahdottomaksi. Yllämainitut Mavalan ja Lumenen lakat ovat vain muutaman euron kalliimpia ja paljon parempi laatuisia.
Kun päälilakka on kuivunut kunnolla, voi päälle vielä levittää väritöntä lakkaa. Sillä saa helposti kiiltoa ja kestävyyttä. Ranskalainen manikyyri ei kuitenkaan kynsissä kauan pysy, sillä jo päivän tai parin kuluessa kärjet alkavat lohkeilla. Paikkaileminen siististi onkin jo hankalampaa. Mutta jos on mahdollista irtisanoutua kotitöistä ja runsaasta veden lotraamisesta moneksi päiväksi, niin ranskalainen manikyyri saattaa pysyä kauniina.
Harjoittelu tekee mestarin myös kynsienlakkauksessakin (: - Tuupla
Kun teen itselleni "ranskiksen", käytän vain valkeaa ja läpinäkyvää lakkaa.. Olen kokeillut tarroja, mutten tykkää niistä, kamalaa sähellystä! Mitä enemmän harjoittelet, sitä helpompaa se on tehdä. Kannattaa kokeilla erilaisia tekniikoita, itse saan parhaan tuloksen käyttämällä ohutta nailart-sivellintä ja valkeaa lakkaa, tai nailart-lakkaa jossa on valmiiksi ohut kärki! Sivellin maksaa muutaman euron ja lakka ei sen enempää kuin normaalikaan. Ja ohutta sivellintä voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen, jos haluaa koristella normilakkauksia jotenkin.
Eli harjoitus tekee mestarin niinkuin edellisessäkin kommentissa sanottiin! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792