Maailman menosta, ravinnosta yms.

Kävin äsken kaupungilla asioilla ja tavoistani poiketen eksyin erään kansainvälisen pikaruokaketjun ns. ravintolaan. Mitä silmäni näkivätkään ja korvani kuulivatkaan! Millaista on tämä kansa, joka on jonka edustajat enimmäkseen ovat joko ateisteja tai tämän virheellisesti kristinuskoksi nimitetyn kummituskultin jäseniä. Oikea kristinusko kun on YHDEN Jumalan lain todeksi elämistä kuten profeetta Jeesus opetti.

Paikassa oli paljon lapsia, hyvin nuoria, alle kouluikäisiä, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa tuollaisen moskan ääreen, jota myös pika"ruuaksi" kutsutaan. On suuri synti, että lapset totutetaan tuollaiseen epäravintoon. Osa lapsista, ja puhutaan siis alle kouluikäisistä, oli jo selvästi insuliiniresistenttejä, esidiabeettisia jos ei jo sairastuneita, huonosti voivia lapsia. Ja roskaruoka maistuu. Kakkostyypin diabetes tai sen esiasteet lapsilla ovat vain ja ainoastaa vanhempien kasvatusvelvollisuuden laiminlyönnin syntiä.

Entä ketkä olivat ravintolassa (käytän nimitystä ravintola, vaikka ravintoa siellä ei ole tarjolla, pelkkää roskaa vain) lasten kanssa? Isät! Äitejä ei näkynyt missään. Mies on perheen pää. On Jumalan tahdon mukaista, että perhe viettää aikaa yhdessä soveliaalla tavalla. Jos toisen vanhemman on oltava hankeessa tai muita asioita hoitamasa, on sen oltava perheen pää, eli mies. Äidit olkoon lasten kanssa, jos ei sitten koko perheellä olla liikkeellä. Äitien erossa olo perheestä isien hoitaessa lapsia ei ole Jumalan lain mukaista, ja se johtaakin yleensä vaimoväen ylpistymiseen, julkeaan käytökseen ja haureuteen.

Ns. ravintolassa oli varsin täyttä, ja samaan pöytään kanssani tuli isä tyttärensä kanssa (synti sinällään että äiti oli missä lie). Samaan pöytään tulo on aivan normaalia ja sallituua, jos tilaa on rajoitetusti. Mutta mitä tuo eksynyt isä, joka on päästänyt lapsen äidin omille teilleen, opetti täydessä "ravintolassa" käyttäytymisestä? Hän alkoi kovaan ääneen, siis samassa pöydässä kanssani, aivan siinä vieressä, opettaa lapselleen jotakin rallatuslaulua ja käsien yhteen läpsyttelyä pöydän yli häiriten paitsi minua, varmaan myös muita mahdollisia YHDEN Jumalan lapsia ko. "ravintolassa". Lapsille on Jumalan lain mukaan opetettava säädyllistä, kunniallista ja kaikin puolin soveliasta käytöstä.

Tämä lyhyt vierailu monikansallisestta roskaketjussa osoitti mihin vie Jumalan lain hylkääminen ja siirtyminen joko ateismiin tai kummituskulttiin. Ratkaisu on Jumalan laki sellaisena, kuin profeetta Kristus opetti.

169

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tuo vitsi vai oletko seonnut?

      IR

      • En koskaan vitsailisi näin vakavalla asialla.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        En koskaan vitsailisi näin vakavalla asialla.

        Jos haluat Suomesta islamistisen valtion, Sinulla on pitkä tie edessä. Kansa on maallistunutta ja suurimmalle osalle ihmisistä jo fundamentalistikristityt ovat lähes liikaa. Voit itse arvioida esim. näiden keskustelujen pohjalta, uppoaako Koraani yhtään paremmin.

        Sinulla on toki aina mahdollisuus haaveiluun. Jos se ei riitä, maailmassa on useita mukavia islamilaisia maita asuinvaihtoehdoiksi.
        IR


      • Anonyymi

        Tää on ihan seko kaveri. Kun sen kirjoituksia lukee niin herää epäilys että suljetulla osastolla on ovi jäänyt vahingossa auki...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat Suomesta islamistisen valtion, Sinulla on pitkä tie edessä. Kansa on maallistunutta ja suurimmalle osalle ihmisistä jo fundamentalistikristityt ovat lähes liikaa. Voit itse arvioida esim. näiden keskustelujen pohjalta, uppoaako Koraani yhtään paremmin.

        Sinulla on toki aina mahdollisuus haaveiluun. Jos se ei riitä, maailmassa on useita mukavia islamilaisia maita asuinvaihtoehdoiksi.
        IR

        Miksi Koraani? Itse suosittelisin Raamattua.


      • bismillah kirjoitti:

        Miksi Koraani? Itse suosittelisin Raamattua.

        Raamatun mukaan ei saa syödä sikaa ja saa syödä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat Suomesta islamistisen valtion, Sinulla on pitkä tie edessä. Kansa on maallistunutta ja suurimmalle osalle ihmisistä jo fundamentalistikristityt ovat lähes liikaa. Voit itse arvioida esim. näiden keskustelujen pohjalta, uppoaako Koraani yhtään paremmin.

        Sinulla on toki aina mahdollisuus haaveiluun. Jos se ei riitä, maailmassa on useita mukavia islamilaisia maita asuinvaihtoehdoiksi.
        IR

        Muslimivaltioissakin on kansainvälisiä pikaruokaketjuja.


      • torre12 kirjoitti:

        Raamatun mukaan ei saa syödä sikaa ja saa syödä

        Raamattu onkin nuoremmilta osiltaan pitkälti paavalilaisen harhaopin, kummitususkonnon, saastuttamaa. Paavali onnistui tuhoamaan Jeesuksen opetuksen ja samalla Jumalan lain noudattamisen. Tuonelan ovet paukkuvat ja sielunvihollinen hykertelee kera palvelijansa Paavalin.


      • Anonyymi

        Tämä "bismillah":han on tämä pvv/expvv/ttk jne. jne. multipersoona ja multinikki kirjoittelija. Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan. Paitsi että kaikki hänen uskonnolliset hahmonsa ovat jonkinlaisia karikatyyreja ja satiireja erilaisista konservatiivi-fundamentalisteista, niin että kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "bismillah":han on tämä pvv/expvv/ttk jne. jne. multipersoona ja multinikki kirjoittelija. Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan. Paitsi että kaikki hänen uskonnolliset hahmonsa ovat jonkinlaisia karikatyyreja ja satiireja erilaisista konservatiivi-fundamentalisteista, niin että kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan.

        pvv ei ole uskonnollinen hahmo joten onko hän sitten karikatyyri ateistista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "bismillah":han on tämä pvv/expvv/ttk jne. jne. multipersoona ja multinikki kirjoittelija. Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan. Paitsi että kaikki hänen uskonnolliset hahmonsa ovat jonkinlaisia karikatyyreja ja satiireja erilaisista konservatiivi-fundamentalisteista, niin että kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan.

        Ei täällä oikeasti kirjoittele kuin kourallinen kirjoittajia valtavalla määrällä eri nimimerkkejä ja suuri osa viesteistä silti anonyymisti, kuten sinäkin pvv/expvv/ttk juuri teit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä oikeasti kirjoittele kuin kourallinen kirjoittajia valtavalla määrällä eri nimimerkkejä ja suuri osa viesteistä silti anonyymisti, kuten sinäkin pvv/expvv/ttk juuri teit.

        Täällä oli joskus hyviä kirjoittajia ja hyvää keskustelua. Noista mainituista nimimerkeistä jokainen on nykyään feikki, ehkä sama henkilö, ehkä ei. Alkuperäinen pilkkuviivaviiva (pvv) oli ateisti, mutta hyvä ja asiallinen kirjoittaja. Hänen nimimerkistään on ilmestynyt muutamia väännöksiä, joiden kaikkien takana on joku multinikkeilijä. Eerika käytti joskus nimimerkkiä taskuttäynnäkiviäkö, jonka sitten tämä nykyinen ttk rekisteröi itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "bismillah":han on tämä pvv/expvv/ttk jne. jne. multipersoona ja multinikki kirjoittelija. Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan. Paitsi että kaikki hänen uskonnolliset hahmonsa ovat jonkinlaisia karikatyyreja ja satiireja erilaisista konservatiivi-fundamentalisteista, niin että kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan.

        -kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan-

        Mikisi ei konservatiivi-fundamentalismiin josta kirjoittaakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan-

        Mikisi ei konservatiivi-fundamentalismiin josta kirjoittaakin?

        Mitä on kenservatiivifundamentalismi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "bismillah":han on tämä pvv/expvv/ttk jne. jne. multipersoona ja multinikki kirjoittelija. Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan. Paitsi että kaikki hänen uskonnolliset hahmonsa ovat jonkinlaisia karikatyyreja ja satiireja erilaisista konservatiivi-fundamentalisteista, niin että kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan.

        "Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan."

        Jos huomiota haluan niin nimenomaan "aatteeni", eli YHDEN Jumalan palvelemisen aatteen takia.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        "Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan."

        Jos huomiota haluan niin nimenomaan "aatteeni", eli YHDEN Jumalan palvelemisen aatteen takia.

        Miksi sitten kirjoitat toisista aatteista muilla nimimerkeilläsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kirjoitat toisista aatteista muilla nimimerkeilläsi?

        Minulla on vain YKSI Jumala, yksi aate ja yksi nimimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä oli joskus hyviä kirjoittajia ja hyvää keskustelua. Noista mainituista nimimerkeistä jokainen on nykyään feikki, ehkä sama henkilö, ehkä ei. Alkuperäinen pilkkuviivaviiva (pvv) oli ateisti, mutta hyvä ja asiallinen kirjoittaja. Hänen nimimerkistään on ilmestynyt muutamia väännöksiä, joiden kaikkien takana on joku multinikkeilijä. Eerika käytti joskus nimimerkkiä taskuttäynnäkiviäkö, jonka sitten tämä nykyinen ttk rekisteröi itselleen.

        "Alkuperäinen pilkkuviivaviiva"

        Voi kun kirjoittaisikin vielä tänne ja muutama muu samaan aikaan palstalla vaikuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkuperäinen pilkkuviivaviiva"

        Voi kun kirjoittaisikin vielä tänne ja muutama muu samaan aikaan palstalla vaikuttanut.

        Silloin kun kirjotti kaikki halusi sen pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "bismillah":han on tämä pvv/expvv/ttk jne. jne. multipersoona ja multinikki kirjoittelija. Selkeästi lähinnä huomionhakuinen aatteettomuudessaan. Paitsi että kaikki hänen uskonnolliset hahmonsa ovat jonkinlaisia karikatyyreja ja satiireja erilaisista konservatiivi-fundamentalisteista, niin että kaiketi hän on enimmäkseen ateismiin/agnostismiin päin kallellaan.

        "Tämä "bismillah":han on tämä pvv..."

        Nämä kysymykset palstalle kirjoittavien "henkilöllisyydestä" näyttävät kiinnostavan vuodesta toiseen. Muutama vuosi sitten joku epäili minua ja nimimerkkiä mummomuori yhdeksi ja samaksi henkilöksi ja nyt näyttää siltä, että olen saanut kerralla useamman nimimerkin kontolleni.

        Niin merkityksettömiä kuin nämä spekulaatiot ovatkin kertaan vielä käyttämäni nimimerkit, koska näköjään joku jaksaa olla kiinnostunut. Minulla on ollut muutama nimimerkki, mutta ei koskaan useampaa kuin yksi kerrallaan. Aloitin kirjoittelun aikoinaan kirkko kuulolla-palstalle käyttäen rekisteröimättömänä nimimerkkinäni välimerkkejä ,--

        Kun pelkät välimerkit eivät enää käyneet nimimerkiksi muutin nimimerkkini muotoon pilkkuviivaviiva, jonka sitten myös rekisteröin. Päätin huonolla menestyksellä poistua palstalta tymåäännyttyäni täällä harjoitettavaan sensuuriin ja samalla poistin rekisteröidyn nimimerkkini. Koska en osannut olla poissa palstalta kovin kauan palasin ja kirjoitin hetken nimimerkillä De Rerum Natura, jonka myös poistin varsin lyhyen ajan jälkeen. Nykyisin kirjoitan vain ja ainoastaan tällä rekisteröidyllä nimimerkilläni. Täältä tähän...


    • Anonyymi

      Kiitän roskaruokaloiden puolesta käynnistäsi, sillä noin karmean kokemuksen jälkeen se varmasti jäi yhteen ainoaan kertaan.
      Kun joskus tapaat vaimosi ja muut perheenjäsenesi, joita vaimosi Jumalan tahdosta hoitaa, niin voit kertoa hänelle järkyttävät kokemuksesi. Voit luvata, että sinun lapsillesi ei noin tule käymään.
      Suosittelen, että opettelen itse ruuan valmistuksen, ettei sinun käy noin huonosti, jos jostakin syystä joudut tilanteeseen, että olet liikkeellä yksin lapsiesi kanssa. Joskus nimittäin Jumala koettelee, ja joudut sellaisenkin tilanteen eteen ja sen sietämään.

      • Anonyymi

        . . . opettelet . . . minä olen jo opetellut. Lyöntivirhe.
        Sama Anonyymi.


      • "Voit luvata, että sinun lapsillesi ei noin tule käymään."

        Ei varmasti käy.


    • Onhan tuo totta, että liian pulskaa kansaa ollaan mutta huvittavaa, että menit itse ilmeisesti mäkkäriin syömään ja yritit jopa siellä kokea jotakin ylemmyyttä.

      • Anonyymi

        "Onhan tuo totta, että liian pulskaa kansaa ollaan"

        Aivan liian paljon on myös niitä lihavia lapsia. Aloittajalla on pointti, mutta onhan se aivan törkeästi esitetty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Onhan tuo totta, että liian pulskaa kansaa ollaan"

        Aivan liian paljon on myös niitä lihavia lapsia. Aloittajalla on pointti, mutta onhan se aivan törkeästi esitetty.

        On se totta, että lihavuus on huolestuttavasti kasvussa. Lasten lihavuushan johtuu tietenkin vanhemmista. He kun pitkälti päättävät sen mitä lapsi syö. Yleensä onkin niin, että ylipainoisen lapsen vanhemmista vähintään toinen on ylipainoinen.
        Ja jos on lapsena jo syötetty liian lihavaksi niin yleensä se tarkoittaa jo useamman kymmenkilon ylipainoa aikuisena ja tuosta on hankala sitten elämäntapoja muuttaa koska sitähän ihminen syö mihin se on tottunut.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        On se totta, että lihavuus on huolestuttavasti kasvussa. Lasten lihavuushan johtuu tietenkin vanhemmista. He kun pitkälti päättävät sen mitä lapsi syö. Yleensä onkin niin, että ylipainoisen lapsen vanhemmista vähintään toinen on ylipainoinen.
        Ja jos on lapsena jo syötetty liian lihavaksi niin yleensä se tarkoittaa jo useamman kymmenkilon ylipainoa aikuisena ja tuosta on hankala sitten elämäntapoja muuttaa koska sitähän ihminen syö mihin se on tottunut.

        " sitähän ihminen syö mihin se on tottunut."

        Nimenomaan. Siellä niitä oli, esidiapeettiisia alle kouluikäisiä pullukoita isiensä kanssa pika"ruokalassa".


    • Anonyymi

      Hehheh, aloittaja on muslimi, luultavasti isis taistelija!

      • Olen kristitty sanan oikeassa merkityksessä. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajien kanssa, puhumattakaan että harjoittaisin kannibalismia. Kaikki nämä ovat YHDELLE ainoalle ja oikealle Jumalalle kauhistus.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Olen kristitty sanan oikeassa merkityksessä. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajien kanssa, puhumattakaan että harjoittaisin kannibalismia. Kaikki nämä ovat YHDELLE ainoalle ja oikealle Jumalalle kauhistus.

        Et sinä mikään kristitty ole koska kiellät Jeesuksen jumaluuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mikään kristitty ole koska kiellät Jeesuksen jumaluuden.

        Yksikään kristitty ei tosiaan kutsu Jeesusta profeetaksi. Muslimit kyllä kutsuvat.

        Onkohan Bissekin näitä yhden hengen lahkoja? Kristitty hän selvästikään ei ole eikä muslimi myönnä olevansa, joten?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Yksikään kristitty ei tosiaan kutsu Jeesusta profeetaksi. Muslimit kyllä kutsuvat.

        Onkohan Bissekin näitä yhden hengen lahkoja? Kristitty hän selvästikään ei ole eikä muslimi myönnä olevansa, joten?

        Jeesus itsekin piti itseään profeettana eikä missään tapauksessa pitänyt itseään Jumalana.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Jeesus itsekin piti itseään profeettana eikä missään tapauksessa pitänyt itseään Jumalana.

        Jeesus sanoi itseään Jumalan Pojaksi ja Jumalaksi. Mutta kuka sinä sanot Hänen olevan?


      • bismillah kirjoitti:

        Jeesus itsekin piti itseään profeettana eikä missään tapauksessa pitänyt itseään Jumalana.

        Ihan sama. Kristinuskon perusjutut on lyöty lukkoon jo ajat sitten, emmekä me voi niihin vaikuttaa. Esimerkiksi Jeesusta vain profeettana pitävät eivät ole kristittyjä.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Jeesus itsekin piti itseään profeettana eikä missään tapauksessa pitänyt itseään Jumalana.

        Profeetta ei ole Jeesuksen korkein arvonimi. Sinä puhut kuin tyypillinen muslimi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi itseään Jumalan Pojaksi ja Jumalaksi. Mutta kuka sinä sanot Hänen olevan?

        Missä kohtaa Jeesus sanoi suoraan olevansa Jumala tai Jumalan poika? Tietääkseni ei missään.

        Se että kutsuu Jumalaa Isäksi ei suinkaan tarkoita että puhuja kuvittelisi todella olevansa kyseisen entiteetin jälkeläinen.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Jeesus itsekin piti itseään profeettana eikä missään tapauksessa pitänyt itseään Jumalana.

        Raamattuun ei ole tallennettu, että Jeesus sanoi juuri nämä sanat: ”Minä olen Jumala.” Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei hän olisi julistanut olevansa Jumala. Katsotaanpa ensin Jeesuksen omia sanoja (Joh. 10:30): ”Minä ja Isä olemme yhtä.” Meidän tarvitsee ainoastaan tarkastella juutalaisten reaktiota hänen väitteeseensä tietääksemme, että hän väitti olevansa Jumala. He halusivat kivittää hänet juuri tästä syystä. "Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen" (Joh. 10:33). Juutalaiset tulkitsivat Jeesuksen sanat niin, että hän väitti olevansa Jumala. Huomaa, että Jeesus ei kiellä väitettä olevansa Jumala. Tämä osoittaa, että Jeesus todellakin sanoi olevansa Jumala ilmoittaessaan, että ”minä ja Isä olemme yhtä” (Joh. 10:30). Joh. 8:58 on toinen esimerkki. Jeesus julisti: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille; ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut.” Juutalaiset reagoivat aikomalla kivittää Jeesuksen (Joh. 8:59) jumalanpilkan vuoksi ja Mooseksen lain vaatimusten mukaisesti (3. Moos. 24:15).

        Johannes toistaa Jeesuksen jumalisuuden kirjoittamalla: ”Sana oli Jumala” ja ”Sana tuli lihaksi” (Joh. 1:1, 14). Tämä osoittaa selvästi, että Jeesus on Jumala ihmisen muodossa. Ap. t. 20:28 kertoo meille: ”huolehtikaa seurakunnasta, jonka Herra [suomalaisessa käännöksessä; monessa muussa käännöksessä ”Herran” sijasta ”Jumala”] omalla verellään on itselleen lunastanut.” Kuka lunasti seurakunnan - Jumalan seurakunnan - omalla verellään? Jeesus Kristus. Ap. t. 20:28 julistaa, että Jumala lunasti seurakunnan omalla verellään. Jeesus on siis Jumala!

        Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2. Piet. 1:1). Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala.

        Ilmestyskirjassa enkeli käskee apostoli Johannesta palvomaan vain Jumalaa (Ilm. 19:10). Raamatussa Jeesusta palvotaan monessa yhteydessä (Matt. 2:11; 14:33; 28:9,17; Luuk. 24:52; Joh. 9:38). Hän ei koskaan nuhtele ihmisiä, jotka palvovat häntä. Jos Jeesus ei olisi Jumala, hän olisi kieltänyt ihmisiä palvomasta häntä, aivan kuten Ilmestyskirjan enkeli teki. Raamatusta löytyy paljon muitakin jakeita ja kohtia, jotka puhuvat Jeesuksen jumaluuden puolesta.

        Jeesuksen on oltava Jumala ennen muuta siksi, että jos hän ei ole Jumala, hänen kuolemansa ei olisi riittänyt sovittamaan koko maailman syntejä (1. Joh. 2:2). Kukaan luotu ei pystyisi maksamaan äärettömälle Jumalalle syntien ääretöntä rangaistusta. Vain Jumala voi kärsiä sellaisen äärettömän rangaistuksen. Vain Jumala voi ottaa maailman synnit kantaakseen (2. Kor. 5:21), kuolla ja nousta kuolleista ja osoittaa siten voittaneensa synnin ja kuoleman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun ei ole tallennettu, että Jeesus sanoi juuri nämä sanat: ”Minä olen Jumala.” Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei hän olisi julistanut olevansa Jumala. Katsotaanpa ensin Jeesuksen omia sanoja (Joh. 10:30): ”Minä ja Isä olemme yhtä.” Meidän tarvitsee ainoastaan tarkastella juutalaisten reaktiota hänen väitteeseensä tietääksemme, että hän väitti olevansa Jumala. He halusivat kivittää hänet juuri tästä syystä. "Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen" (Joh. 10:33). Juutalaiset tulkitsivat Jeesuksen sanat niin, että hän väitti olevansa Jumala. Huomaa, että Jeesus ei kiellä väitettä olevansa Jumala. Tämä osoittaa, että Jeesus todellakin sanoi olevansa Jumala ilmoittaessaan, että ”minä ja Isä olemme yhtä” (Joh. 10:30). Joh. 8:58 on toinen esimerkki. Jeesus julisti: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille; ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut.” Juutalaiset reagoivat aikomalla kivittää Jeesuksen (Joh. 8:59) jumalanpilkan vuoksi ja Mooseksen lain vaatimusten mukaisesti (3. Moos. 24:15).

        Johannes toistaa Jeesuksen jumalisuuden kirjoittamalla: ”Sana oli Jumala” ja ”Sana tuli lihaksi” (Joh. 1:1, 14). Tämä osoittaa selvästi, että Jeesus on Jumala ihmisen muodossa. Ap. t. 20:28 kertoo meille: ”huolehtikaa seurakunnasta, jonka Herra [suomalaisessa käännöksessä; monessa muussa käännöksessä ”Herran” sijasta ”Jumala”] omalla verellään on itselleen lunastanut.” Kuka lunasti seurakunnan - Jumalan seurakunnan - omalla verellään? Jeesus Kristus. Ap. t. 20:28 julistaa, että Jumala lunasti seurakunnan omalla verellään. Jeesus on siis Jumala!

        Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2. Piet. 1:1). Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä Jumala todistaa Jeesuksen todellisesta henkilöllisyydestä: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala.

        Ilmestyskirjassa enkeli käskee apostoli Johannesta palvomaan vain Jumalaa (Ilm. 19:10). Raamatussa Jeesusta palvotaan monessa yhteydessä (Matt. 2:11; 14:33; 28:9,17; Luuk. 24:52; Joh. 9:38). Hän ei koskaan nuhtele ihmisiä, jotka palvovat häntä. Jos Jeesus ei olisi Jumala, hän olisi kieltänyt ihmisiä palvomasta häntä, aivan kuten Ilmestyskirjan enkeli teki. Raamatusta löytyy paljon muitakin jakeita ja kohtia, jotka puhuvat Jeesuksen jumaluuden puolesta.

        Jeesuksen on oltava Jumala ennen muuta siksi, että jos hän ei ole Jumala, hänen kuolemansa ei olisi riittänyt sovittamaan koko maailman syntejä (1. Joh. 2:2). Kukaan luotu ei pystyisi maksamaan äärettömälle Jumalalle syntien ääretöntä rangaistusta. Vain Jumala voi kärsiä sellaisen äärettömän rangaistuksen. Vain Jumala voi ottaa maailman synnit kantaakseen (2. Kor. 5:21), kuolla ja nousta kuolleista ja osoittaa siten voittaneensa synnin ja kuoleman.

        "hänen kuolemansa ei olisi riittänyt sovittamaan koko maailman syntejä"

        Jeesuksen kuolema maailman syntien sovittajana on paavalilainen harhautus, koko tuon kummitususkonnon iljettävin ja vaarallisin harhaoppi. Valtavat määrät eksytettyjä menee kadotukseen tähän harhaoppiin uskottuaan. Jokainen vastaa itse omista synneistään tuomiopäivänä. Jumalan lain toteuttaminen vie ikuiseen elämään, kuten Jeesuskin opetti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi itseään Jumalan Pojaksi ja Jumalaksi. Mutta kuka sinä sanot Hänen olevan?

        Koska Jeesus sanoi olevansa Jumala?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Koska Jeesus sanoi olevansa Jumala?

        Juurihan se edellä sanottiin, tollo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan se edellä sanottiin, tollo!

        Olemme yhtä. Jaa.

        Moni sanoo olevansa yhtä jonkun kanssa, mutta he ovat silti eri ihmisiä


    • Anonyymi

      Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa Jumala tuli ihmiseksi. Pystyneekö aloittaja myöntämään tätä, vai oletko eksyksissä oleva lammas jolle usko ei vielä ole täysin auennut.
      Toivotaan että aukeaa, silloin kaikki on kohdallasi hyvin.
      Eksyttäjiä, perkeleen kätyreitä palstalla on ihan riittämiin.
      Tulee pohdittua, onko täällä viisasta ylipäätään edes olla, mutta kyllä täällä toisinaan ihan asiaakin toistaiseksi vielä kirjoitetaan.

      • Anonyymi

        Vastaus teiltä näköjään jo tulikin.


      • "Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa Jumala tuli ihmiseksi. Pystyneekö aloittaja myöntämään tätä"

        En missään tapauksessa! Koko ajatus oli täysin vieras Jeesuksellekin.


      • Anonyymi

        Jeesus oli ihminen ja Marian poika. Jeesus sanoi itseään ihmisen pojaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli ihminen ja Marian poika. Jeesus sanoi itseään ihmisen pojaksi.

        Nimeonomaan näin. Edes harhaopettaja Paavali ei kummitususkontoaan muotoillessaan kutsu Jeesusta Jumalaksi. Vasta Jeesuksen haamua Paavali nimittää herrakseen palvoen näin vainajahenkeä. Tuolla haamulla ei tietenkään ole mitään tekemistä profeetta Jeesuksen kanssa.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Nimeonomaan näin. Edes harhaopettaja Paavali ei kummitususkontoaan muotoillessaan kutsu Jeesusta Jumalaksi. Vasta Jeesuksen haamua Paavali nimittää herrakseen palvoen näin vainajahenkeä. Tuolla haamulla ei tietenkään ole mitään tekemistä profeetta Jeesuksen kanssa.

        Paavali keksi Jeesukselle roolin jota ei ollut olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali keksi Jeesukselle roolin jota ei ollut olemassakaan.

        Paavali perusti ensimmäiset seurakunnat ja toi evankeliumin myös Eurooppaan pakanoille. Paavali toteutti Jeesuksen lähetyskäskyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli ihminen ja Marian poika. Jeesus sanoi itseään ihmisen pojaksi.

        Jeesus sanoi itseään ihmisen pojaksi kun puhui itsestään ihmisenä ja Jumalan Pojaksi kun puhui itsestään Jumalana. Katso missä yhteydessä näitä kahta käytti 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus sanoi itseään ihmisen pojaksi kun puhui itsestään ihmisenä ja Jumalan Pojaksi kun puhui itsestään Jumalana. Katso missä yhteydessä näitä kahta käytti 🤓

        Sekoa. Kutsua itseään jonkun pojaksi, ei tee häntä toiseksi.


    • <Entä ketkä olivat ravintolassa (käytän nimitystä ravintola, vaikka ravintoa siellä ei ole tarjolla, pelkkää roskaa vain) lasten kanssa? Isät! Äitejä ei näkynyt missään.>

      Isät viettämässä aikaa lastensa kanssa? Tämähän ei tietenkään käy. Tällaiselle turmiolle on toki saatava loppu.

    • Anonyymi

      Bismillah ei ole muslimi, eikä kristitty, vaikka hän tituleeraakin itseään "oikeaksi kristityksi". Hän on jehovantodistaja. Jehovantodistajat nimittävät itseään kristityiksi, kieltävät Jeesuksen jumaluuden ja kutsuvat Jeesusta profeetaksi.

      Olisi kiva Bismillah että esiintyisit avoimin kortein? Teet itsesi naurettavaksi noilla jutuillasi väittämällä olevasi kristitty kun ateistitkin jo huomaavat ettet ole. Katsos, ei kristityksi tulla päättämällä että olen kristitty, vaan USKOMALLA niinkuin kristityt uskovat.

      Jehovantodistajat on saatananpalvontaan verrattava lahko.

      • Anonyymi

        Kaiken lisääksi olen elämäni aikana tuntenut henkilökohtaisesti muutamia jehovantodistajia. Heillä ei yleensä ole ollut muuta omaa käännytysintoa (jotka ovat syntyneet jehovalaiseen perheeseen) kuin mitä Vartiotorni- seura pakottaa että jokaisen jäsenen on osallistuttava ovituputtamiseen.

        BIsmillahin outo käännytysinto kertoo että hän on vielä nuori ihminen joka on vasta vähän aikaa sitten kääntynyt jehovantodistajaksi. Häna haluaa niin kovasti olla kunnollinen jehovantodistaja että tämä hänen wannabe -halunsa sitten kristallisoituu täällä meidän luterilaisuus-palstallammekin.


      • "Katsos, ei kristityksi tulla päättämällä että olen kristitty, vaan USKOMALLA niinkuin kristityt uskovat."

        Oikea ja alkuperäinen kristinusko on YHDEN Jumalan palvelemista noudattaen hänen lakiaan Jeesuksen opettamalla tavalla. Paavalilainen vainajahenkikultti, jota virheellisesti kristinuskoksi nimitetään, on harhaoppi. Jehovantodistajista en tiedä mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken lisääksi olen elämäni aikana tuntenut henkilökohtaisesti muutamia jehovantodistajia. Heillä ei yleensä ole ollut muuta omaa käännytysintoa (jotka ovat syntyneet jehovalaiseen perheeseen) kuin mitä Vartiotorni- seura pakottaa että jokaisen jäsenen on osallistuttava ovituputtamiseen.

        BIsmillahin outo käännytysinto kertoo että hän on vielä nuori ihminen joka on vasta vähän aikaa sitten kääntynyt jehovantodistajaksi. Häna haluaa niin kovasti olla kunnollinen jehovantodistaja että tämä hänen wannabe -halunsa sitten kristallisoituu täällä meidän luterilaisuus-palstallammekin.

        "hän on vielä nuori ihminen"

        tämä kohta sentään meni oikein.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        "hän on vielä nuori ihminen"

        tämä kohta sentään meni oikein.

        Äläpä viitsi valehdella. Jos et kerran ole muslimi, sinä olet jehovantodistaja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä viitsi valehdella. Jos et kerran ole muslimi, sinä olet jehovantodistaja!

        Oletko noin paavalilaisen kummistususkonnon sokaisema, että et näe muita vaihtoehtoja?


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Oletko noin paavalilaisen kummistususkonnon sokaisema, että et näe muita vaihtoehtoja?

        Paavali oli Jeesuksen apostoli. Eikö Koraani kerro Paavalista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Jeesuksen apostoli. Eikö Koraani kerro Paavalista?

        Ei todellakaan ollut. Paavali sivuutti Jeesuksen täysin. Hänen luomuksensa oli vainajahenki-Jeesus, kummitus jonka hän korotti jonkinlaiseksi semi-jumalaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli Jeesuksen apostoli. Eikö Koraani kerro Paavalista?

        En tiedä mainitseeko Koraani Paavalia. Tuskin.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        En tiedä mainitseeko Koraani Paavalia. Tuskin.

        Kukaan kristitty ei näe asiaa noin.
        Sano terveiset Valtakunnansalille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan kristitty ei näe asiaa noin.
        Sano terveiset Valtakunnansalille!

        Kukaan kristitty ei näe asiaa niin, että Koraanissa tuskin mainitaan Paavalia? Vai mihinköhän kommenttiin vastaustasi tyrkytät?


    • Anonyymi

      Ap, menit sitten tuollaiseen mestaan juuri lauantaina. Ei ihme, että näki paljon isiä lastensa kanssa syömässä roskaruokaa. Kokeile jotain toista päivää kuin lauantaita tai sunnuntaita, niin näky voi olla täysin erilainen.

      -natlab-

      • "Kokeile jotain toista päivää kuin lauantaita tai sunnuntaita, niin näky voi olla täysin erilainen. "

        Ongelma on silti olemassa.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        "Kokeile jotain toista päivää kuin lauantaita tai sunnuntaita, niin näky voi olla täysin erilainen. "

        Ongelma on silti olemassa.

        Ongelma on sinulla.


    • Anonyymi

      Selittäisitkö miksi koraani käskee islamin uskoisia teeskentelemään valtaväestön ystävää ja samanaikaisesti vaanimaan tilaisuutta tappaa heitä? Miksi islamisti voi valehdella vääräuskoiselle niin paljon kuin mahdollista?Miksi vääräuskoiselle annettuja lupauksia ei tarvitse pitää? miksi koraanissa on n.60%:a vihapuheeksi tulkittua?Miksi ihmiset pakenevat islamilaisista maista?Miksi islam haluaa tuhota Israelin ja juutalaiset? tappaisitteko todella 7 miljoonaa juutalaista,joista kolmasosa olisi lapsia? Jeesus käski rakastamaan myös vihollisiaan.

      • Kysytkö minulta? En tiedä. En tunne islamia.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Kysytkö minulta? En tiedä. En tunne islamia.

        Tottakai sinä tunnet islamin kun puhut sen oppien mukaan.
        Onko Jeesus Jumala ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai sinä tunnet islamin kun puhut sen oppien mukaan.
        Onko Jeesus Jumala ?

        Ei tietenkään ole. Jumala on Jumala. Miten Jeesus opetti rukoilemaan? "Isä meidän joka...". EI "Minä joka olen taivaissa..."


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Ei tietenkään ole. Jumala on Jumala. Miten Jeesus opetti rukoilemaan? "Isä meidän joka...". EI "Minä joka olen taivaissa..."

        Et sinä sitten ole kristitty joten lopeta länkytyksesi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä sitten ole kristitty joten lopeta länkytyksesi!

        Olen oikea kristitty, Jeesuksen opettamalla tavalla YHTÄ JUmalaa palveleva kristitty. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajahenkien kanssa. En pidä useita jumalia kuten isäjumalaa poikajumaluuden rinnalla, Maria-jumalaa kolminaisuuden alkuperäisenä kolmantena jumaluutena, enkä palvo henki-jumalaa. Pyhä henki on todellinen, mutta pyhä henki ei ole jumala, Jumala on Jumala.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Olen oikea kristitty, Jeesuksen opettamalla tavalla YHTÄ JUmalaa palveleva kristitty. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajahenkien kanssa. En pidä useita jumalia kuten isäjumalaa poikajumaluuden rinnalla, Maria-jumalaa kolminaisuuden alkuperäisenä kolmantena jumaluutena, enkä palvo henki-jumalaa. Pyhä henki on todellinen, mutta pyhä henki ei ole jumala, Jumala on Jumala.

        Sinä et ole mikään kristitty vaan sekopää muslimi! Ihan turhaan sekoitat omaa päätäsi enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä sitten ole kristitty joten lopeta länkytyksesi!

        Se on Jehova!


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Olen oikea kristitty, Jeesuksen opettamalla tavalla YHTÄ JUmalaa palveleva kristitty. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajahenkien kanssa. En pidä useita jumalia kuten isäjumalaa poikajumaluuden rinnalla, Maria-jumalaa kolminaisuuden alkuperäisenä kolmantena jumaluutena, enkä palvo henki-jumalaa. Pyhä henki on todellinen, mutta pyhä henki ei ole jumala, Jumala on Jumala.

        Onko Vartiotorniseura alkanut laskea myös netissä roikkumisesi kenttätyöksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Vartiotorniseura alkanut laskea myös netissä roikkumisesi kenttätyöksi?

        Ilmeisesti. Olen itse ollut nuorena jehovantodistajien kanssa tekemisissä paljon, pari vuotta. Kävin kokouksissa, kirjantutkisteluissa, konventeissa jopa kerran oveltaovelle työssäkin 🤓
        Koskaan en mennyt kuitenkaan kasteelle koska en uskonut Vartiotorniseuran oppeihin.
        Bismillah opettaa 100%:sesti kuten Vartiotorniseura.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ilmeisesti. Olen itse ollut nuorena jehovantodistajien kanssa tekemisissä paljon, pari vuotta. Kävin kokouksissa, kirjantutkisteluissa, konventeissa jopa kerran oveltaovelle työssäkin 🤓
        Koskaan en mennyt kuitenkaan kasteelle koska en uskonut Vartiotorniseuran oppeihin.
        Bismillah opettaa 100%:sesti kuten Vartiotorniseura.

        "Bismillah opettaa 100%:sesti kuten Vartiotorniseura. "

        Jos näin on, niin oikeinhan hekin silloin opettavat. Itse opetan samaa minkä olen oppinut Jeesukselta.


      • bismillah kirjoitti:

        "Bismillah opettaa 100%:sesti kuten Vartiotorniseura. "

        Jos näin on, niin oikeinhan hekin silloin opettavat. Itse opetan samaa minkä olen oppinut Jeesukselta.

        Ei suinkaan, vaan ette kumpikaan ole kristittyjä vaan jehovantodistajia 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei suinkaan, vaan ette kumpikaan ole kristittyjä vaan jehovantodistajia 😃

        Kumpikaan? Minä ja Jeesus?


      • bismillah kirjoitti:

        Kumpikaan? Minä ja Jeesus?

        Ei vaan sinä ja Vartiotorniseura 😃 eikä muutkaan teikäläiset. Usko ja opeta mitä lystäät, mutta älä valehtele olevasi kristitty.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ilmeisesti. Olen itse ollut nuorena jehovantodistajien kanssa tekemisissä paljon, pari vuotta. Kävin kokouksissa, kirjantutkisteluissa, konventeissa jopa kerran oveltaovelle työssäkin 🤓
        Koskaan en mennyt kuitenkaan kasteelle koska en uskonut Vartiotorniseuran oppeihin.
        Bismillah opettaa 100%:sesti kuten Vartiotorniseura.

        Kappas vaan 😀


      • a-teisti kirjoitti:

        Kappas vaan 😀

        Mitäs kappasta siinä on🤓❓ se on paras tapa selvittää mistä on kysymys.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei vaan sinä ja Vartiotorniseura 😃 eikä muutkaan teikäläiset. Usko ja opeta mitä lystäät, mutta älä valehtele olevasi kristitty.

        En valehtele, vaan kerron totuuden. Oikealla kristityllä on vain YKSI Jumala, ei kolmea. Oikea kristitty ei palvele kummituksia eikä seurustele vainajahenkien kanssa.


      • bismillah kirjoitti:

        En valehtele, vaan kerron totuuden. Oikealla kristityllä on vain YKSI Jumala, ei kolmea. Oikea kristitty ei palvele kummituksia eikä seurustele vainajahenkien kanssa.

        Kristityillä on yksi kolmiyhteinen Jumala. Mutta teille jahveteille Jeesus on profeetta ja Pyhä Henki voima 😃
        Älä siis edes kuvittele olevasi kristitty.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kristityillä on yksi kolmiyhteinen Jumala. Mutta teille jahveteille Jeesus on profeetta ja Pyhä Henki voima 😃
        Älä siis edes kuvittele olevasi kristitty.

        Kolmiyhteinen jumala on paavalilaisen haamuilun seurauksena syntynyt harhaoppi. Alun perin kolmiyhteiseen jumaluuteen kuuluivat isä-jumala, poika-jumala ja Maria-jumala, joka myöhemmin minijumalaisuuden häivyttämiseksi korvattiin hengellä ja naamioitiin yhden jumaluuden persoonikis. Kuten katolilasista piireistä voimme huomata enimmäkseen palvellaan ja rukoillaan edelleenkin äiti(Maria)-jumaluutta. Suurin osa rukoukista on hänelle osoitettuja, mikä kertoo sen, että pakanallinen kummituskultti elää edelleen vahvana virheellisesti kristinuskoksi nimitetyssä vainajahenkikultissa.


      • bismillah kirjoitti:

        Kolmiyhteinen jumala on paavalilaisen haamuilun seurauksena syntynyt harhaoppi. Alun perin kolmiyhteiseen jumaluuteen kuuluivat isä-jumala, poika-jumala ja Maria-jumala, joka myöhemmin minijumalaisuuden häivyttämiseksi korvattiin hengellä ja naamioitiin yhden jumaluuden persoonikis. Kuten katolilasista piireistä voimme huomata enimmäkseen palvellaan ja rukoillaan edelleenkin äiti(Maria)-jumaluutta. Suurin osa rukoukista on hänelle osoitettuja, mikä kertoo sen, että pakanallinen kummituskultti elää edelleen vahvana virheellisesti kristinuskoksi nimitetyssä vainajahenkikultissa.

        Jos ajattelet noin, et voi olla kristitty 🤓


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Kappas vaan 😀

        Tunnen erään ex-jehovan todistajan. Tauti tuli syntymälahjana, eli kasvatettiin lahkon oppiin.

        Erosi sitten kolmekymppisenä. Spitaalinen lahkolaisten silmissä, joka aina välillä menee jututtamaan Sörnäisissä postaavia ”kärryjehovia” puhuakseen heille järkeä.

        Ei usko tuo nainen mihinkään jumalaluuksiin nykyään.

        Ovityöstä kertoi, että vaikeaa oli. Sanoi toivoneensa ettei koskaan kukaan koulukaveri tms. tule vastaan.

        Kerran lähetin hänelle kuvan Gibraltarin valtakunnan salista. Se on todella mahtipontinen rakennus. Tuli vastaus, että luuletko etten tuolla ole käynyt 😂

        -a-teisti-


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos ajattelet noin, et voi olla kristitty 🤓

        Toki voin ja olenkin. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajahenkien kanssa.


      • bismillah kirjoitti:

        Toki voin ja olenkin. En palvo kummituksia enkä seurustele vainajahenkien kanssa.

        Voi, voi kun sinä et ole 😏 kiellät kristinuskon perusasian. Turha jatkaa jankutustasi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Voi, voi kun sinä et ole 😏 kiellät kristinuskon perusasian. Turha jatkaa jankutustasi.

        Voi kun sinä et taida muusta tietääkään, kuin paavalilaisesta kummitususkonnosta. Se ei ole kristinuskoa.


      • bismillah kirjoitti:

        Voi kun sinä et taida muusta tietääkään, kuin paavalilaisesta kummitususkonnosta. Se ei ole kristinuskoa.

        Turha jatkaa jankutustasi 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Turha jatkaa jankutustasi 😃

        Älä siis jankuta.


      • bismillah kirjoitti:

        Älä siis jankuta.

        Minä en voi jankuttaa sinun jankutustasi 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä en voi jankuttaa sinun jankutustasi 😂

        Jatkat vain jankutustasi.


      • bismillah kirjoitti:

        Jatkat vain jankutustasi.

        Niinpä näytät tekevän 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niinpä näytät tekevän 😃

        Et siis osaa lopettaa. No ei se mitään, YKSIJUMALAINEN uskonto ehkä itsesi tietämättä vetää sinua puoleensa kaiken tuon haamuilusi jälkeen. Hyvä hyvä!


      • bismillah kirjoitti:

        Et siis osaa lopettaa. No ei se mitään, YKSIJUMALAINEN uskonto ehkä itsesi tietämättä vetää sinua puoleensa kaiken tuon haamuilusi jälkeen. Hyvä hyvä!

        😅😂🤣🤣😂😂😂😅😂🤣🤣🤣😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        😅😂🤣🤣😂😂😂😅😂🤣🤣🤣😂😂

        Hermostunut naurusi paljastaa, että olen oikeassa. Hyvä hyvä.


      • bismillah kirjoitti:

        Hermostunut naurusi paljastaa, että olen oikeassa. Hyvä hyvä.

        Hermostunut 😀❓ minähän nauran sinulle hyvin hilpeästi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hermostunut 😀❓ minähän nauran sinulle hyvin hilpeästi.

        Saat uskotella itsellesi niin.


      • bismillah kirjoitti:

        Saat uskotella itsellesi niin.

        Sinä se itsellesi uskottelun mestari olet 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinä se itsellesi uskottelun mestari olet 😉

        Kiinnostukseltasi et näköjään malta lopettaa. Hyvä hyvä.


      • bismillah kirjoitti:

        Kiinnostukseltasi et näköjään malta lopettaa. Hyvä hyvä.

        Et näköjään voi vastustaa minua 😁


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et näköjään voi vastustaa minua 😁

        Voin ja varsin helposti voinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä sitten ole kristitty joten lopeta länkytyksesi!

        Hei mitä varten lähdette edes kommentoimaan jotakin bismillah/mullahia? Nyt on kyllä puurot ja vellit sekaisin koko porukalla.Elämme Suomessa ja toistaiseksi meiillä on vapaus mennä ruokapaikkaan yksin tai perheen kanssa. Mitä sekoilua tämä on? Äkkiä päivystykseen hakemaan apua- mitä ihmettä!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei mitä varten lähdette edes kommentoimaan jotakin bismillah/mullahia? Nyt on kyllä puurot ja vellit sekaisin koko porukalla.Elämme Suomessa ja toistaiseksi meiillä on vapaus mennä ruokapaikkaan yksin tai perheen kanssa. Mitä sekoilua tämä on? Äkkiä päivystykseen hakemaan apua- mitä ihmettä!!!

        "Hei mitä varten lähdette edes kommentoimaan"

        Sitä kutsutaan keskusteluksi. Tämä on keskustelupalsta. Siksi.


    • Anonyymi

      Ap. USA:ssa roskaruuan myynti voi hyvin.
      Onko USA siis muuttumassa ateistiseksi?

      • Kummituskristillisyyden synninpesä.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Kummituskristillisyyden synninpesä.

        Voi Bismillah parka! Sääliksi käy sinua perkeleellisessä kiihkossasi. Olet pahan hengen sokaisema eksynyt kiihkoilija! Lienetkö edes ihminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi Bismillah parka! Sääliksi käy sinua perkeleellisessä kiihkossasi. Olet pahan hengen sokaisema eksynyt kiihkoilija! Lienetkö edes ihminen?

        " Lienetkö edes ihminen? "

        Mitäpä ihan noin niin kuin itse ajattelet?


      • bismillah kirjoitti:

        " Lienetkö edes ihminen? "

        Mitäpä ihan noin niin kuin itse ajattelet?

        Negatiiviset anonyymit ovat usein pelkkiä trolleja ja niitä on syytä karttaa.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Negatiiviset anonyymit ovat usein pelkkiä trolleja ja niitä on syytä karttaa.

        ...mutta reilusti omalla nimellään esiintyvä "Sage8" on rehti kaveri kun esiintyy täällä omalla nimellään...

        Häntä kunnioittakaamme!


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Negatiiviset anonyymit ovat usein pelkkiä trolleja ja niitä on syytä karttaa.

        Kerro sitten oma nimesi jos sinä et kerran esiinny anonyyminä.


    • Anonyymi

      En tiedä miksi täältä poistettiin valaiseva lyhyt viesti Bismillahin nimimerkin merkityksestä mutta katsokaapa englanninkielisen Wikipedian sivuilta mitä fraasi "Bismillah" merkitsee!

      Ei tarvitse enää ihmetellä mitä uskontoa hän edustaa.

      • Se tarkoittaa Jumalan nimeen. Mikä siinä on ongelma?


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Se tarkoittaa Jumalan nimeen. Mikä siinä on ongelma?

        Ei, vaan se tarkoittaa: "Allahin nimeen" ja on arabiankielinen fraasi jolla sanalla Koraani alkaa. Kyse on siis muslimien uskontoon kuuluvasta fraasista jota ei esiiny missään muussa uskonnossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan se tarkoittaa: "Allahin nimeen" ja on arabiankielinen fraasi jolla sanalla Koraani alkaa. Kyse on siis muslimien uskontoon kuuluvasta fraasista jota ei esiiny missään muussa uskonnossa.

        Allah tarkoittaa Jumalaa. Samaa sanaa käyttävät arabian kieliset kristityt Jumalasta. Jos haluatte fraasin suomentaa, suomentakaa toki koko fraasi.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Allah tarkoittaa Jumalaa. Samaa sanaa käyttävät arabian kieliset kristityt Jumalasta. Jos haluatte fraasin suomentaa, suomentakaa toki koko fraasi.

        Sinä olet muslimi, mutta miksi peittelet sitä? Häpeät uskontoasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet muslimi, mutta miksi peittelet sitä? Häpeät uskontoasi?

        Mitä sitten? Muslimit ovat ihmisiä siinä kuin muutkin.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Mitä sitten? Muslimit ovat ihmisiä siinä kuin muutkin.

        Sitä sitten, että hän valehtelee olevansa kristitty.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Mitä sitten? Muslimit ovat ihmisiä siinä kuin muutkin.

        Eikös sinun pitänyt olla vastaamatta Anoille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet muslimi, mutta miksi peittelet sitä? Häpeät uskontoasi?

        Häpeän? Minähän olen varsin avoimesti kirjoittanut vakaasta uskostani YHTEEN Jumalaan, jota palvelen Jeesuksen opettamalla tavalla.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Häpeän? Minähän olen varsin avoimesti kirjoittanut vakaasta uskostani YHTEEN Jumalaan, jota palvelen Jeesuksen opettamalla tavalla.

        Se on vain oma tulkintasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain oma tulkintasi.

        Näissä kysymyksissä en tulkitse.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Näissä kysymyksissä en tulkitse.

        Miten kristinusko ja islam eroavat?
        Koraani kieltää Jeesuksen jumaluuden
        Koraani kieltää kristinuskon ydinasian, eli Jeesuksen jumaluuden;

        "Ne ovat todella epäuskoisia, jotka sanovat: »Katso, Jumala on Messias, Marian poika." (Pöydän suura 5:17)
        Tärkein islamin opinkappale on usko yhteen ja ainoaan Jumalaan, Allahiin. Tätä islamilaista monoteismiä kutsutaan arabian kielessä termillä tauhid. Kolminaisuusoppi käsitetään islamissa epäjumalanpalvonnaksi ja siten synnilliseksi. Muslimit kunnioittavat historiallista Jeesusta islamia saarnanneena profeettana aivan kuten Moosesta ja muitakin VT:ssa esiintyviä profeettoja, mutta Jeesuksen rukoileminen ja palvominen osana jumaluutta on muslimille selvää harhaoppia.
        Jeesuksesta käytetään nimeä Kristus, joka on peräisin kreikan sanasta Χριστός, Khristos. Tämä on taas käännös heprean sanasta Messias, eli voideltu tai siunattu. Sanaa voideltu käytetään Vanhassa testamentissa alkujaan Israelin kuninkaista. Myöhemmin sana vakiintui tarkoittamaan nimenomaan profeettojen ennustamaa tulevaa jumalallista vapauttajakuningasta.
        Jeesus sanoi perustavansa seurakuntansa juuri oman jumaluutensa tunnustamiselle:
        15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
        16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus (= Messias, jumalolento), elävän Jumalan Poika".
        17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. (Matt. 16: 15-18)
        Jeesus ei perustanut seurakuntaansa Pietarin varaan (kuinka olisi voinutkaan?), vaan "tämä kallio" tarkoittaa Pietarin tunnustusta hänen jumalallisesta alkuperästään. Pietari tunnusti Jeesuksen olevan luvattu Messias. Tämän oli ilmoittanut Pietarille Isä Jumala, joka on taivaissa, Matt. 16:17.
        Jeesuksen jumaluus on "se kallio", mille kristinusko on perustettu:
        Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus (= Messias, jumalolento). (1.Kor. 3:11)
        Jeesus totesi lisäksi omasta jumaluudestaan seuraavasti;
        Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen (Jahve), te kuolette synteihinne. (Joh. 8:23-24)
        Jeesus ilmoitti näin tulevansa tämän maailman ulkopuolelta ja samalla olevansa VT:ssa ilmoitettu Jahvejumala, "minä olen se, joka minä olen", vrt. 2.Moos. 3:14;
        Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
        Myös moni kristillispohjainen harhaoppi torjuu juuri tämän koko kristinuskon ydinasian, eli Jeesuksen jumaluuden. Niin tekevät mm. uusareiolaiset Jehovan todistajat. Jeesuksen omien sanojen mukaan he kuolevat silloin synteihinsä ilman Kristusta.
        Apostoli Johannes toteaa tästä samasta asiasta:
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi (= Messiaaksi, eli kirjoituksissa ilmoitetuksi jumalolennoksi), lihaan tulleeksi, on Jumalasta. (1. Joh. 4:2)
        Apostolin mukaan Jumalan Hengen tunnistaa siitä, että se tunnustaa Jeesuksen jumaluuden.
        Raamatun mukaan Jumalan antikristillinen vastavoima maan päällä tunnetaan ensisijassa siitä, että se ei tunnusta Jeesuksen jumaluutta;
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. (2.Joh. 1:7)
        Koraani ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi
        Sen lisäksi, että Koraanissa kielletään Jeesuksen jumaluus, myös Jeesuksen asema Jumalan Poikana kielletään;
        "Juutalaiset sanovat: »Esra on Jumalan poika», ja kristityt sanovat: »Messias on Jumalan poika». Tätä he hokevat suullaan. He jäljittelevät niitä, jotka ennen olivat uskottomia. Jumalan ynseys heitä rasittakoon! Kuinka ovatkaan he etääntyneet!" (Katumuksen suura 9:30)
        Islamin usko pyhiin kirjoihin käsittää uskon Koraanin pyhyyteen ja myös Muhammadia edeltäneiden profeettojen ilmoitukseen. Jeesuksen aikanaan saarnaama evankeliumi, arabiaksi injiil, käsitetään islamissa alkuperältään oikeaksi ja pyhäksi, yksijumalaisuuden ja islamin mukaiseksi jumalalliseksi ilmoitukseksi. Ongelma kuitenkin Jeesuksen ja kaikkien muidenkin Muhammadia edeltäneiden profeettojen osalta on islamin mukaan se, että heidän alkuperäistä ilmoitustaan ei heti merkitty muistiin. Suullisen perimätiedon varassa säilyessään ne pääsivät vääristymään. Ihmisten muokkaamina Vanhan ja uuden testamentin ilmoituksia ei voi enää pitää jumalallisina, toisin kuin Koraania, joka on säilynyt kauttaaltaan muuttumattomana. Islamin mukaan on niin, että viimeisin ilmoitus kumoaa aina aiemman. Jeesuksen ilmoitus kumosi Mooseksen ilmoituksen ja Koraanin ilmoitus kumosi ne molemmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kristinusko ja islam eroavat?
        Koraani kieltää Jeesuksen jumaluuden
        Koraani kieltää kristinuskon ydinasian, eli Jeesuksen jumaluuden;

        "Ne ovat todella epäuskoisia, jotka sanovat: »Katso, Jumala on Messias, Marian poika." (Pöydän suura 5:17)
        Tärkein islamin opinkappale on usko yhteen ja ainoaan Jumalaan, Allahiin. Tätä islamilaista monoteismiä kutsutaan arabian kielessä termillä tauhid. Kolminaisuusoppi käsitetään islamissa epäjumalanpalvonnaksi ja siten synnilliseksi. Muslimit kunnioittavat historiallista Jeesusta islamia saarnanneena profeettana aivan kuten Moosesta ja muitakin VT:ssa esiintyviä profeettoja, mutta Jeesuksen rukoileminen ja palvominen osana jumaluutta on muslimille selvää harhaoppia.
        Jeesuksesta käytetään nimeä Kristus, joka on peräisin kreikan sanasta Χριστός, Khristos. Tämä on taas käännös heprean sanasta Messias, eli voideltu tai siunattu. Sanaa voideltu käytetään Vanhassa testamentissa alkujaan Israelin kuninkaista. Myöhemmin sana vakiintui tarkoittamaan nimenomaan profeettojen ennustamaa tulevaa jumalallista vapauttajakuningasta.
        Jeesus sanoi perustavansa seurakuntansa juuri oman jumaluutensa tunnustamiselle:
        15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
        16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus (= Messias, jumalolento), elävän Jumalan Poika".
        17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. (Matt. 16: 15-18)
        Jeesus ei perustanut seurakuntaansa Pietarin varaan (kuinka olisi voinutkaan?), vaan "tämä kallio" tarkoittaa Pietarin tunnustusta hänen jumalallisesta alkuperästään. Pietari tunnusti Jeesuksen olevan luvattu Messias. Tämän oli ilmoittanut Pietarille Isä Jumala, joka on taivaissa, Matt. 16:17.
        Jeesuksen jumaluus on "se kallio", mille kristinusko on perustettu:
        Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus (= Messias, jumalolento). (1.Kor. 3:11)
        Jeesus totesi lisäksi omasta jumaluudestaan seuraavasti;
        Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen (Jahve), te kuolette synteihinne. (Joh. 8:23-24)
        Jeesus ilmoitti näin tulevansa tämän maailman ulkopuolelta ja samalla olevansa VT:ssa ilmoitettu Jahvejumala, "minä olen se, joka minä olen", vrt. 2.Moos. 3:14;
        Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
        Myös moni kristillispohjainen harhaoppi torjuu juuri tämän koko kristinuskon ydinasian, eli Jeesuksen jumaluuden. Niin tekevät mm. uusareiolaiset Jehovan todistajat. Jeesuksen omien sanojen mukaan he kuolevat silloin synteihinsä ilman Kristusta.
        Apostoli Johannes toteaa tästä samasta asiasta:
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi (= Messiaaksi, eli kirjoituksissa ilmoitetuksi jumalolennoksi), lihaan tulleeksi, on Jumalasta. (1. Joh. 4:2)
        Apostolin mukaan Jumalan Hengen tunnistaa siitä, että se tunnustaa Jeesuksen jumaluuden.
        Raamatun mukaan Jumalan antikristillinen vastavoima maan päällä tunnetaan ensisijassa siitä, että se ei tunnusta Jeesuksen jumaluutta;
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. (2.Joh. 1:7)
        Koraani ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi
        Sen lisäksi, että Koraanissa kielletään Jeesuksen jumaluus, myös Jeesuksen asema Jumalan Poikana kielletään;
        "Juutalaiset sanovat: »Esra on Jumalan poika», ja kristityt sanovat: »Messias on Jumalan poika». Tätä he hokevat suullaan. He jäljittelevät niitä, jotka ennen olivat uskottomia. Jumalan ynseys heitä rasittakoon! Kuinka ovatkaan he etääntyneet!" (Katumuksen suura 9:30)
        Islamin usko pyhiin kirjoihin käsittää uskon Koraanin pyhyyteen ja myös Muhammadia edeltäneiden profeettojen ilmoitukseen. Jeesuksen aikanaan saarnaama evankeliumi, arabiaksi injiil, käsitetään islamissa alkuperältään oikeaksi ja pyhäksi, yksijumalaisuuden ja islamin mukaiseksi jumalalliseksi ilmoitukseksi. Ongelma kuitenkin Jeesuksen ja kaikkien muidenkin Muhammadia edeltäneiden profeettojen osalta on islamin mukaan se, että heidän alkuperäistä ilmoitustaan ei heti merkitty muistiin. Suullisen perimätiedon varassa säilyessään ne pääsivät vääristymään. Ihmisten muokkaamina Vanhan ja uuden testamentin ilmoituksia ei voi enää pitää jumalallisina, toisin kuin Koraania, joka on säilynyt kauttaaltaan muuttumattomana. Islamin mukaan on niin, että viimeisin ilmoitus kumoaa aina aiemman. Jeesuksen ilmoitus kumosi Mooseksen ilmoituksen ja Koraanin ilmoitus kumosi ne molemmat.

        Eli siis islam on lähempänä todellista kristinuskoa kuin paavalilainen haamuilu.


      • Miten niin?


    • Kävimme eilen Sörnäisten Sivuraiteessa pizzalla. Otimme myös oluet kyytipojaksi.

      Pizzojen päällä leijui tietenkin väkevä muslimien rukous.

      Hyvät pizzat ko. paikassa. Roskaruokaa tietenkin, väärin siunattu ja alkoholiakin myyvät vaikka muslimeja ovatkin mutta kyllä nälkä tulee paremmin tyydytettyä kuin jostakin

      Jos pitää valita Mäkkärin tai Hesen ja muslimin siunaaman pizzan tai kebabin välillä valitsen sen Allahille siunatun sapuskan.

      • ...jostakin hampurilaisateriasta piti kirjoittamani.


      • a-teisti kirjoitti:

        ...jostakin hampurilaisateriasta piti kirjoittamani.

        Suvuraiteet on perustaneet homopari. Tämä tiedoksi Helsingissä asuville pizzojen ystäville.

        Myyneet ketjun jo mitta toimittavat edelleen noihin pizzan pohjiin käytettävän taikinan on paikkojen tavaramerkki.


      • a-teisti kirjoitti:

        Suvuraiteet on perustaneet homopari. Tämä tiedoksi Helsingissä asuville pizzojen ystäville.

        Myyneet ketjun jo mitta toimittavat edelleen noihin pizzan pohjiin käytettävän taikinan on paikkojen tavaramerkki.

        Juu. Saimme heiltä niitä pizzoja, ja oma painoni nousi monta kiloa varsin nopeasti.

        Ne pizzat olivat tekovaiheessa epäonnistuneet, mutta täysin syötäviä.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Suvuraiteet on perustaneet homopari. Tämä tiedoksi Helsingissä asuville pizzojen ystäville.

        Myyneet ketjun jo mitta toimittavat edelleen noihin pizzan pohjiin käytettävän taikinan on paikkojen tavaramerkki.

        On muuten surkeat pizzat nykyään tuolla🤮


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Juu. Saimme heiltä niitä pizzoja, ja oma painoni nousi monta kiloa varsin nopeasti.

        Ne pizzat olivat tekovaiheessa epäonnistuneet, mutta täysin syötäviä.

        Miten mädäntyneet hampaasi pystyivät sitä pureskeleen?


      • torre12 kirjoitti:

        Juu. Saimme heiltä niitä pizzoja, ja oma painoni nousi monta kiloa varsin nopeasti.

        Ne pizzat olivat tekovaiheessa epäonnistuneet, mutta täysin syötäviä.

        Joo, olen itsekin saanut mukaan joskus extraa. Kärähtäneitä tai noutamattomia pizzoja. Nykyisiltä omistajilta kyllä. Kantiksen etuja.

        Sörnäisten Sivuraide tai entinen Brankkari joka on nykyään Sivuraide on ne missä pizzat yleensä syödään. Hyvät on kyllä myös Hermannin pizza ja kebab mestassa joka on ihan liki. Hyvät rullat.


      • a-teisti
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten surkeat pizzat nykyään tuolla🤮

        Tosi uskovalle en suosittele. Taikinaa on vatkanneet homon kädet ja sitten siinä on se muslimien rukous leijumassa.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Tosi uskovalle en suosittele. Taikinaa on vatkanneet homon kädet ja sitten siinä on se muslimien rukous leijumassa.

        En suosittele pahimmalle vihamiehellenikään tuota surkeaa pizzeriaa. Ohuen ohut palanut lättypohja ja täytteet vanhentunutta purkkitavaraa.

        Toki sinulle paksukaiselle tuokin on luksusta😂


      • Voi sinua usko.vaista. Olen läpipaska. Ihan sama mitä syön, en liho. Edes olut ei lihota.

        Teemme kyllä yleensä ihan kunnon kotiruokaa. Tai minä teen, ainakin liharuoat,kokiksi ei rakkaasta oikein ole niiden suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele pahimmalle vihamiehellenikään tuota surkeaa pizzeriaa. Ohuen ohut palanut lättypohja ja täytteet vanhentunutta purkkitavaraa.

        Toki sinulle paksukaiselle tuokin on luksusta😂

        Kaikki pizzat näissä kympin paikoissa on purkkitavaraa. Hakaniemessä on sitten aitoa tavaraa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Voi sinua usko.vaista. Olen läpipaska. Ihan sama mitä syön, en liho. Edes olut ei lihota.

        Teemme kyllä yleensä ihan kunnon kotiruokaa. Tai minä teen, ainakin liharuoat,kokiksi ei rakkaasta oikein ole niiden suhteen.

        Näyttää kristillisen lähimmäisen rakkauden nimissä kirjoittamasi törkeydet poistuvan alle minuutin. Taas. Näkyyhän ne minulle, että olet hölmöillyt taas.

        Kunnia Jumalalle siitä, mitäänhän ei tapahdu ilman etteikö Herra siitä tietoinen ole.

        Yrittäisikö tuo suojella mainettaan?


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Näyttää kristillisen lähimmäisen rakkauden nimissä kirjoittamasi törkeydet poistuvan alle minuutin. Taas. Näkyyhän ne minulle, että olet hölmöillyt taas.

        Kunnia Jumalalle siitä, mitäänhän ei tapahdu ilman etteikö Herra siitä tietoinen ole.

        Yrittäisikö tuo suojella mainettaan?

        Minkä minä sille voin että olet läskikasa ja hínttari🤔 Pitäisikö asiasta vaieta🤔🤔🤔🤔🤔

        Ps. En ole kristitty enkä muutenkaan uskossa😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä minä sille voin että olet läskikasa ja hínttari🤔 Pitäisikö asiasta vaieta🤔🤔🤔🤔🤔

        Ps. En ole kristitty enkä muutenkaan uskossa😂

        Ja minkä minä sille, että vaikutat idiootilta kenen tahansa silmissä? En mitään. Enkä edes halua.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Ja minkä minä sille, että vaikutat idiootilta kenen tahansa silmissä? En mitään. Enkä edes halua.

        Aika julmaa tekstiä.


    • Anonyymi

      "Hän alkoi kovaan ääneen, siis samassa pöydässä kanssani, aivan siinä vieressä, opettaa lapselleen jotakin rallatuslaulua ja käsien yhteen läpsyttelyä pöydän yli häiriten paitsi minua, varmaan myös muita "

      näin opitaan käyttäytymään ihmisissä.

      • Lapsia on mahdollista ja suotavaa opettaa käyttäytymään hyvin.


    • Anonyymi

      Onko Bismillahilla turvapaikka hakemus vetämässä vai ihan huviksenko sinä esiinnyt "kristittynä" tietämättä edes mistä kristillisyydessä on kysymys?

      • Väittäisinpä tuntevani sekä oikean ja alkuperäisen kristillisyyden, eli Jumalan lain noudattamisen Jeesuksen opettamalla tavalla, sekä myö paavalilaisen kummitusopin huomattavasti paremmin kuin keskivertosuomalainen.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Väittäisinpä tuntevani sekä oikean ja alkuperäisen kristillisyyden, eli Jumalan lain noudattamisen Jeesuksen opettamalla tavalla, sekä myö paavalilaisen kummitusopin huomattavasti paremmin kuin keskivertosuomalainen.

        Jaa. Mutta se usein kyllä nykyaikana ihmetyttää että sinunkaltaisiasi "yhden ihmisen uskonnon" perustajia on niin paljon, että eikö teille tule mitään mieleen edes siitä että olette ihan yksinänne koko maailmassa oman itsemuovaillun uskontonne kanssa? Ja se että Raamattu, niinkuin kaikki muukin on vain teitä vastaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Mutta se usein kyllä nykyaikana ihmetyttää että sinunkaltaisiasi "yhden ihmisen uskonnon" perustajia on niin paljon, että eikö teille tule mitään mieleen edes siitä että olette ihan yksinänne koko maailmassa oman itsemuovaillun uskontonne kanssa? Ja se että Raamattu, niinkuin kaikki muukin on vain teitä vastaan?

        Aito jaalkuperäinen kristinusko ei ole yhden ihmisen uskonto eikä minun perustamani. Perusta on YHDEN Jumalan ilmoituksessa kuten Toora sen ilmoittaa ja Jeesuksen opetuksessa lain noudattamiseen.


    • Pikaruoka koituu turmioksi ja diabetes tuhoaa kansantalouden. On oikein ja kohtuullista opettaa lapsille hyvää käytöstä. Islam toteuttaa Jeesuksen opetuksia paremmin kuin kristinusko. Siinä komenttini tähään kskusteluun.

      • Anonyymi

        Etkä tuotakaan pystynyt kirjoittamaan ilman virheitä.


    • Anonyymi

      aloittajalle, tiedoksi: maailmanmeno on sellaista. . ., jospa ensin yrittäisit ottaa yhteyttä ruoka-"bisnesteollisuuteen", sitähän on syötävä mitä tarjolla on.

      . koetapa muuttaa ruoan tarjonta- teollisuuden. . .?? "järkyty" vasta sitten !!

    • ”…eksyin erään kansainvälisen pikaruokaketjun ns. ravintolaan…”

      Että ihan eksyit? Vai tietoisesti valitsit tämän vaihtoehdon?

      ”Paikassa oli paljon lapsia, hyvin nuoria, alle kouluikäisiä, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa tuollaisen moskan ääreen…”

      Hyvin todennäköisesti valtaosa heistä oli tullut sinne syömään ihan vaihtelun vuoksi. Eli eivät käy kuin toisinaan. Kuten ehkä sinäkin?
      Miksi eivät lapsetkin saa välillä nauttia jotain erilaista?

      ”Äitien erossa olo perheestä isien hoitaessa lapsia ei ole Jumalan lain mukaista…”

      :D Minä taas iloitsen aina, kun näen isiä lastensa kanssa. Mikä on sen parempaa lapsi isä suhteelle kuin se yhdessä olo? Näin äitikin saa niitä lepohetkiä, joita aivan varmaan kaipaa. Perheelle nämä ovat todella tärkeitä asioita, jotka tekevät juuri sen hyvän perustan lapsen kasvulle.

      Naiset ovat työelämässä, sillä hekin ovat ihmisiä siinä missä miehet. Samoin erittäin harvalla miehellä on niin hyvä palkka, että sillä tulisi toimeen. Eikö ole suurta tuhlausta pitää melkein puolta kansanosaa kotona viilailemassa kynsiään, kun jokaisen työpanosta kuitenkin tarvitaan?

      ”…opettaa lapselleen jotakin rallatuslaulua ja käsien yhteen läpsyttelyä pöydän yli häiriten paitsi minua…”

      Jos itse olet epäsosiaalinen, niin ei kuitenkaan pidä olettaa, että kaikki paikalla olevat pitäisivät sinua niin suurena ihmisenä, että lakkaisivat iloitsemasta elämästä. Toki aina voi jättää menemättä ihmisten keskuuteen ja syödä siellä kotona omassa rauhassa…

      • "Hyvin todennäköisesti valtaosa heistä oli tullut sinne syömään ihan vaihtelun vuoksi."

        Ei, kyllä roskaruoka oli maistunut suurelle osalle liiankin hyvin. Ylipainoisia, insuliiniresistenttejä esidiabeettisia alle kouluikäisiä lapsia ei ole ilman kammottavaa ruokavaliota.


      • bismillah kirjoitti:

        "Hyvin todennäköisesti valtaosa heistä oli tullut sinne syömään ihan vaihtelun vuoksi."

        Ei, kyllä roskaruoka oli maistunut suurelle osalle liiankin hyvin. Ylipainoisia, insuliiniresistenttejä esidiabeettisia alle kouluikäisiä lapsia ei ole ilman kammottavaa ruokavaliota.

        :D Kyllä se lihomiseen johtava ravinto syödään siellä ihan kotosalla. Ketään ei vaingoita käydä silloin tällöin hampurilaisella jne., ja suurin osa tekeekin niin vain satunnaisesti.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Kyllä se lihomiseen johtava ravinto syödään siellä ihan kotosalla. Ketään ei vaingoita käydä silloin tällöin hampurilaisella jne., ja suurin osa tekeekin niin vain satunnaisesti.

        Niin lihavia lapsia ei pitäisi viedä roskaruokalaan, eikä ketään lapsia. Ikäraja K-18 sellaisiin paikkoihin.


      • bismillah kirjoitti:

        Niin lihavia lapsia ei pitäisi viedä roskaruokalaan, eikä ketään lapsia. Ikäraja K-18 sellaisiin paikkoihin.

        :D Sinulle tuntuu olevan niin kova himo syyttää ja yleistää kaikkia, joten ymmärrän siinä mielessä.

        Kyllä niitä "roskaruokia" voi ostaa kaupastakin tai tehdä kotona.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Sinulle tuntuu olevan niin kova himo syyttää ja yleistää kaikkia, joten ymmärrän siinä mielessä.

        Kyllä niitä "roskaruokia" voi ostaa kaupastakin tai tehdä kotona.

        Onko joku väittänyt ettei kotonakin voisi syödä huonosti?


      • bismillah kirjoitti:

        Onko joku väittänyt ettei kotonakin voisi syödä huonosti?

        No, mitä se sitten auttaa, jos hampurilaispaikat suljetaan tai rajoitetaan vain 18 v:lle?

        Eikö silloin pitäisi kieltää tietynlaisen ruuan valmistaminen tai kaupasta ostaminen? Samoin pitäisi kaikki ravintolat kieltää lapsilta ja nuorilta, sillä niissäkin on mahdollista ostaa ”roskaruokaa” – eli esim. ranskalaisia tai pitsaa jne.

        Eli rasva on ensimmäinen niistä. Uppopaistaminen pitäisi kieltää ja samoin vehnän käyttö. Kaikki sokeriset pitäisi kieltää jne. Sitten melkoinen määrä valmisruokia ja pakasteita.

        Eiköhän ole niin, että valistus ja ohjaaminen parempaan ruokavalioon on se tärkein? Eikä kenellekään ole haitaksi silloin tällöin syödä jotain hyvää?


      • mummomuori kirjoitti:

        No, mitä se sitten auttaa, jos hampurilaispaikat suljetaan tai rajoitetaan vain 18 v:lle?

        Eikö silloin pitäisi kieltää tietynlaisen ruuan valmistaminen tai kaupasta ostaminen? Samoin pitäisi kaikki ravintolat kieltää lapsilta ja nuorilta, sillä niissäkin on mahdollista ostaa ”roskaruokaa” – eli esim. ranskalaisia tai pitsaa jne.

        Eli rasva on ensimmäinen niistä. Uppopaistaminen pitäisi kieltää ja samoin vehnän käyttö. Kaikki sokeriset pitäisi kieltää jne. Sitten melkoinen määrä valmisruokia ja pakasteita.

        Eiköhän ole niin, että valistus ja ohjaaminen parempaan ruokavalioon on se tärkein? Eikä kenellekään ole haitaksi silloin tällöin syödä jotain hyvää?

        Insuliiniresistentit alle kouluikäiset eivät ole syöneet "jotain hyvää" vain silloin tällöin.


      • bismillah kirjoitti:

        "Hyvin todennäköisesti valtaosa heistä oli tullut sinne syömään ihan vaihtelun vuoksi."

        Ei, kyllä roskaruoka oli maistunut suurelle osalle liiankin hyvin. Ylipainoisia, insuliiniresistenttejä esidiabeettisia alle kouluikäisiä lapsia ei ole ilman kammottavaa ruokavaliota.

        Ylipaino kun tulee myös muusta, kuin roskaruuasta, niin väitteesi ei pidä paikkaansa.

        Diabetes lapsille tulee myös muiden tekijöiden kautta.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ylipaino kun tulee myös muusta, kuin roskaruuasta, niin väitteesi ei pidä paikkaansa.

        Diabetes lapsille tulee myös muiden tekijöiden kautta.

        Ei tule insuliiniresistenssi ja kakkostyypin diabetes muuta kuin roskaruuan ja ylipainon ja liikkumattomuuden seurauksena. Roskaruoka on vielä hyvin addiktoivaa, joten ehdottomasti lapsille kielto moisen moskan suhteen.


    • Anonyymi

      Oikea kristinusko on sellainen, jossa uskotaan kolminaisuuteen. Tämän kirkolliskokouksen päätöksen on luterilaiset vahvistaneet.

      • Nuo ovat hyvin myöhäisiä monijumalaisen, paavalilaisen kummitususkonnon harhaoppeja. alkuperäinen kristinusko oli profeetta Jeesuksen opetuksen mukaisesti Jumalan lain noudattamista.


    • Anonyymi

      Aloittajalla on niin viisaita ajatuksia, että tulee mieleen onko nyt viety joku aivan selväjärkinen pakkokeinoin Niuvanniemeen jonkun tahon toimesta muka hoidettavaksi. Kyllä se pitää vähintään olla K-18 päästäkseen roskaruokittavaksi, mieluimmi vielä enemmän. Myöskin olisi harkittava yläikärajaa, koska on havaittu roskaruoan aiheuttavan varsinkin vanhuksille terveydellisiä haittoja.

      • "Kyllä se pitää vähintään olla K-18 päästäkseen roskaruokittavaksi"

        Juuri niin, muillakin myrkyillä, kuten tupakalla ja alkoholilla on täysi-ikäisyys se raja, jolloin kansalainen saa itse pättää omasta myrkyttämisestään.

        "Myöskin olisi harkittava yläikärajaa, koska on havaittu roskaruoan aiheuttavan varsinkin vanhuksille terveydellisiä haittoja. "

        Totta tämäkin, mutta tärkeämpää on lapsuusajan ylipainon ja saastaisen ruokavalion ehkäisy.


      • ”Myöskin olisi harkittava yläikärajaa, koska on havaittu roskaruoan aiheuttavan varsinkin vanhuksille terveydellisiä haittoja.”

        En voi muuta kuin nauraa…

        Melkoinen määrä vanhuksia syö ”roskaruokaa”, eli ruokaa jonka ei sisällä riittävästi ravintoaineita ja on hyvin kaloripitoista. Vanhaan aikaan kun käytettiin paljon rasvaa, sokeria jne., vähän tuoreita aineksia, niin nämä uudenajan ruuat eivät aina maistu vanhuksille. Kotiruokakin kun voi olla sitä ”roskaruokaa”.


    • Anonyymi

      Kaikki muu on roskaruokaa paitsi hanhenmaksa, kaviaari sekä satakielen marinoidut sydämet, tämä on vanhemman kulinaristin vankka mielipide.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe