Syksy etenee, illat vielä leutoja ja kauniita. Tähtitaivas kiehtova. Odotan täysikuuta, kohta on sen aika.
Oletko tehnyt syystöitä, poiminut sieniä, puuhastellut ulkona, nauttinut saunomisesta, uimisesta, grillaamisesta, kynttilöiden tuikkeesta ja yhteisistä hetkistä läheistesi kanssa?
Luvattu kauniita päiviä nousu viikolle. Onneksi saan nauttia niistä stressaamatta itseäni tekemättömillä töillä.
Syksyblogi
45
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa aika tekopyhältä, kun on lukenut, että nautit yhteisistä hetkistä läheisten kanssa - nauramalla muille ivanaurua.
Istun sisääntulokuistilla. Aurinko laskemassa länteen, orava koivussa tuijottelee vesimelooniani. Tulossa selkeä yö tummien pilvien väistyttyä horisonttiin.
Jos kuulet ivanaurua "muille" olisiko syytä käydä lääkärissä?- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Istun sisääntulokuistilla. Aurinko laskemassa länteen, orava koivussa tuijottelee vesimelooniani. Tulossa selkeä yö tummien pilvien väistyttyä horisonttiin.
Jos kuulet ivanaurua "muille" olisiko syytä käydä lääkärissä?Jos on ärtyneensuolen oire, niin älä syö vesimelonia, luumuja, äläkä nektariiniä
https://youtu.be/DuN5hgZKgQk - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Jos kuulet ivanaurua "muille" olisiko syytä käydä lääkärissä?Minä istun seurueineni ulosmenokuistilla ja syömme grillattuja katkarapuja (jättisellaisia tietty) liekitetyn entrersöteen päällä vuosikertasamppanjaa siemaillen. Kohta aloitetaan ilotulitus (koska on pilviä auringon edessä) ja samalla nauretaan silleen hyväntahtoisesti näille köyhille ja kipeille suomi 24 takariviläisille. Se on niin rentouttavaa ajankulua yhdessä läheisteni kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on ärtyneensuolen oire, niin älä syö vesimelonia, luumuja, äläkä nektariiniä
https://youtu.be/DuN5hgZKgQkniin ja muista ottaa B12 vitamiiniä ettei trombosyyti laske liian alas
Anonyymi kirjoitti:
Jos on ärtyneensuolen oire, niin älä syö vesimelonia, luumuja, äläkä nektariiniä
https://youtu.be/DuN5hgZKgQkVan kun ei ole ärtyneensuolen ongelmia. B12 vitamiinia saan mm. kananmunista, kalasta, margariinikin ja voi kuuluu maitotuotteisiin. Ruoanlaitossa käytän ruokakermoja, niistä pääsääntöisesti kaurapohjaisia. Vegetuotteisiin on tuoteselosteiden mukaan usein lisätty B12-vitamiinia.
Perjantai-iltana grillattiin lihaisia grillimakkaroita. Söin yhden kimchi-ja perunasalaatin kanssa. Retkahdin siis grillimakkaraan 🤔
Olen hullaantunut itämaisiin ruokiin. Kuopus opetti kimchin teon.
Ensi perjantaina menen verikokeisiin. Ja keskiviikkona 17.9 röntgenkuvattavaksi. Sitten asiantuntijat antavat lausunnon terveydentilastani. Enhän minä sitä täältä 🙄 Voin hyvin, nukun hyvin ja olen energinen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä istun seurueineni ulosmenokuistilla ja syömme grillattuja katkarapuja (jättisellaisia tietty) liekitetyn entrersöteen päällä vuosikertasamppanjaa siemaillen. Kohta aloitetaan ilotulitus (koska on pilviä auringon edessä) ja samalla nauretaan silleen hyväntahtoisesti näille köyhille ja kipeille suomi 24 takariviläisille. Se on niin rentouttavaa ajankulua yhdessä läheisteni kanssa.
Korppis asialla taas.
Kuinka lapsellisen ilkeä, halpamainen ja härski ihminen voi olla ? Anonyymi kirjoitti:
Korppis asialla taas.
Kuinka lapsellisen ilkeä, halpamainen ja härski ihminen voi olla ?Olen täysin samaa mieltä, kommentin takana on lapsellinen, halpamainen, ja härski ihminen.
Miten sinun viikonloppusi sujui?
Jäikö onnellinen jälkimaku?- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä, kommentin takana on lapsellinen, halpamainen, ja härski ihminen.
Miten sinun viikonloppusi sujui?
Jäikö onnellinen jälkimaku?Kysy vaan itteltäs.
Sulle tuskin kukaan kertoo mitään.
Jopas sattui, ajellessani mökille piipahdin Jyskiin katselemaan kesäkalusteiden loppuunmyyntiä. Sanoin ostaneeni kesäkalustoksi sohvaryhmän ja katselen saman sarjan muita tuotteita. Myyjä muisti minut ja kertoi, että sohvaryhmään, jonka ostin kuului pöytä. Koska et tullut sitä hakemaan me myytiin se pois.
En tietenkään tullut hakemaan koska en tiennyt pöydän kuuluvan sohvaryhmään eikä sitä toinen myyjä edes tarjoutunut nostamaan peräkärryyn
No, nyt asia korjattu sain ehkäpä paremman pöydän mukaani ilmaiseksi tietty. Nyt se ofottaa varastossa tulevaa suvea.
Kyllä tämä tapaus mieltäni ilahdutti.- Anonyymi
Hyvä Jumala jos olisimme ilman tuotakin äärimmäisen tärkeää tietoa jääneet !
Monesko pöytä tämä nyt sitten on ? Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Jumala jos olisimme ilman tuotakin äärimmäisen tärkeää tietoa jääneet !
Monesko pöytä tämä nyt sitten on ?Ystävä hyvä, älä lue aloituksia, joissa on blogi-sana. Bloggaan kivoista asioista. Koska iloiset kokemukseni saavat sinut Jumalaa apuun huutamaan niin älä lue, äläkä kommentoi muiden kuin itsesi puolesta.
- Anonyymi
Ystävä hyvä, älä lue aloituksia, joissa on blogi-sana. Bloggaan kivoista asioista. Koska iloiset kokemukseni saavat sinut Jumalaa apuun huutamaan niin älä lue, äläkä kommentoi muiden kuin itsesi puolesta.
Sun mielestä kivat asiat ei ole kaikkien mielestä pennin vertaa kiinnostavia.
Anonyymi kirjoitti:
Sun mielestä kivat asiat ei ole kaikkien mielestä pennin vertaa kiinnostavia.
Koeta jo oppia ei monikossa. Miksi kommentoit jos ei kiinnosta, niin tai tokihan sinua kiinnostaa.
- Anonyymi
Koeta jo oppia ei monikossa. Miksi kommentoit jos ei kiinnosta, niin tai tokihan sinua kiinnostaa.
Miksi pitää tunkea tänne yksityisasioitaan pienintä piirtoa myöten ?
Ei kukaan muukaan tilitä tänne päivittäisiä kauppareissujaan ja
yleisen kiinnostuksen tasolla mitättömiä asioitaan.
Ne on vain ihmiselle itselle tärkeitä.
Ei muille kiinnostavia.
Olisiko ne Kahvipirttijuttuja ? Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää tunkea tänne yksityisasioitaan pienintä piirtoa myöten ?
Ei kukaan muukaan tilitä tänne päivittäisiä kauppareissujaan ja
yleisen kiinnostuksen tasolla mitättömiä asioitaan.
Ne on vain ihmiselle itselle tärkeitä.
Ei muille kiinnostavia.
Olisiko ne Kahvipirttijuttuja ?"Ei kukaan muukaan tilitä tänne päivittäisiä kauppareissujaan"
Kirjoittaa toki joka päivä voi lukea kauppareissuista, tarjouslohista, viikkosiivouksista ja roskapussien vienneistä.
Miksi luet kirjoituksiani?
- Anonyymi
Kouvoissa jo keltaisia lehtiä, syksyä siis eletään, joskin ihmeen lämpimän sään vallitessa. Laskeva aurinko kiillottaa hopean järven pintaan, on ihmeelisen kaunis alkuilta. Kuu näkyi jo eilen illalla, kultainen pallona järven yllä, jostain syystä kuu on tumman punainen, kuin siinä Remun laulussa aikoinaan..:)
Pirremiina- Anonyymi
Hitsin automaatti tekstin korjaaja, tulkitsee miten sattuu suomalaiset selvät sanat ..Siis "Keltaisia" jne..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitsin automaatti tekstin korjaaja, tulkitsee miten sattuu suomalaiset selvät sanat ..Siis "Keltaisia" jne..
P.s. syys töitä ei ole..eli ei ole paineita niistä..
Pirremiina Anonyymi kirjoitti:
PirremiinaEihän syystyöt tuo paineita.
Onko sinulla lehtipuita talon ympärillä? Eikö pihapiirissäsi ole terasseja tai grillipaikkaa tai jotain mikä vaatii talven varalle valmistelua? Tykkään puuhastella raikkaassa ulkoilmassa. Haravoida lehtiä, tosin ei vielä ajankohtaista ja saa nähdä jääkö ensi kevääseen koko lehtisavotta.
Pojan kanssa teimme harvennushakkuita ja nyt ideoin mitä keksin rannasta poistetun kuusen jättämälle tilalle. Ehkäpä kärrään koivunlehtiä, annan maatua talven yli ja keväällä laitan eristyskankaan, multaa ja apilaa tai teen nuotiopaikan betonirenkaasta, jonka kaivoimme maasta esikoisen kanssa.
Olen suunnittelija, organisoija ja toteuttaja.Anonyymi kirjoitti:
PirremiinaEihän syystyöt tuo paineita.
Onko sinulla lehtipuita talon ympärillä? Eikö pihapiirissäsi ole terasseja tai grillipaikkaa tai jotain mikä vaatii talven varalle valmistelua? Tykkään puuhastella raikkaassa ulkoilmassa. Haravoida lehtiä, tosin ei vielä ajankohtaista ja saa nähdä jääkö ensi kevääseen koko lehtisavotta.
Pojan kanssa teimme harvennushakkuita ja nyt ideoin mitä keksin rannasta poistetun kuusen jättämälle tilalle. Ehkäpä kärrään koivunlehtiä, annan maatua talven yli ja keväällä laitan eristyskankaan, multaa ja apilaa tai teen nuotiopaikan betonirenkaasta, jonka kaivoimme maasta esikoisen kanssa.
Olen suunnittelija, organisoija ja toteuttaja.korpikirjailija kirjoitti:
Eihän syystyöt tuo paineita.
Olen suunnittelija, organisoija ja toteuttaja.Onko täällä taas uudistustöitä.?
- Anonyymi
Olen suunnittelija, organisoija ja toteuttaja.Suuruudenhulluus taitaa vaivata.
- Anonyymi
Olen suunnittelija, organisoija ja toteuttaja.Luonnon raiskausta tuo on. Sen vielä viimeistelet hirvittävillä betonirenkailla ja mauttomilla saviesineillä., ruostunut kylpyamme ja tuo epämääräinen tiilikasa. Muovikalusteita piha täynnä. Eikö jo ympärustölautakunta puutu asiaan ?
Anonyymi kirjoitti:
Luonnon raiskausta tuo on. Sen vielä viimeistelet hirvittävillä betonirenkailla ja mauttomilla saviesineillä., ruostunut kylpyamme ja tuo epämääräinen tiilikasa. Muovikalusteita piha täynnä. Eikö jo ympärustölautakunta puutu asiaan ?
Kuopuksen anoppi kävi ensi vierailulla. Hänellä on siellä savossa iso rantatila vakituisena asuinpaikkana. Hän filmasi mökin ympäristöä, rantaa, grillipaikan terassia, saviesineitä, kylpyammetta ja ihasteli kuinka upea paikka meillä on.
Keräsin eilen liinavaatteita ja pyyhkeitä saunamökistä. Ajattelin tänään pestä pyykkiä täällä kaupungissa. Eli tulossa liputuspäivä.
Se yksi 28 cm korkea 85 cm halkaisialtaan betonirengas odottaa aidan vieressä lopullista sijoituspaikkaa. Sen oli aikaisempi omistaja upottanut etupihalle kukkapenkin alustaksi. Voihan olla lähtee ensikesänä kaatopaikalle, mutta ensin kartoitan mahdollisen käyttötarkoituksen.
Harmaat kahitiilet peitimme ressulla odottamaan kevättä. Niille on sijoituspaikka selvinnyt. Emme pura vanhaa punatiiligrilliä vaan muuraamme vanhan jo haurastuneen grillin uusilla kahitiilillä. Ruokaterassin ajattelin päällystää samoilla terassilaudoilla kuin sisääntuloterassin. Se saanee sen uuden pöydän, jonka eilen sain. Ehkä entisöin entisistä pirtinpöydän jakkaroista istuimet dille pöydälle. Saa nyt nähdä, on niin paljon suunnitelmia.
Mutta mikäpä on mennä talvea kohti ja siitä uuteen kevääseen.
Tapasin eilen kaupassa ystäväni, joka kaipasi minua keramiikkapiiriin. En aloittanut tänä syksynä ja syynkinhän jo tiedät, lähden syöntalveksi pois korvesta.
Miten sinun talosi, joko syystyöt ovat alkaneet?- Anonyymi
Mitäpä sitä vaimolla, kun on anoppi jolla on rantatila . Kyllä se ruostevanna varmaan herättikin hilpeyttä, kannatti kuvata.
- Anonyymi
Kuopuksen anoppi kävi ensi vierailulla. Hänellä on siellä savossa iso rantatila vakituisena asuinpaikkana. Hän filmasi mökin ympäristöä, rantaa, grillipaikan terassia, saviesineitä, kylpyammetta ja ihasteli kuinka upea paikka meillä on.
Keräsin eilen liinavaatteita ja pyyhkeitä saunamökistä. Ajattelin tänään pestä pyykkiä täällä kaupungissa. Eli tulossa liputuspäivä.
Se yksi 28 cm korkea 85 cm halkaisialtaan betonirengas odottaa aidan vieressä lopullista sijoituspaikkaa. Sen oli aikaisempi omistaja upottanut etupihalle kukkapenkin alustaksi. Voihan olla lähtee ensikesänä kaatopaikalle, mutta ensin kartoitan mahdollisen käyttötarkoituksen.
Harmaat kahitiilet peitimme ressulla odottamaan kevättä. Niille on sijoituspaikka selvinnyt. Emme pura vanhaa punatiiligrilliä vaan muuraamme vanhan jo haurastuneen grillin uusilla kahitiilillä. Ruokaterassin ajattelin päällystää samoilla terassilaudoilla kuin sisääntuloterassin. Se saanee sen uuden pöydän, jonka eilen sain. Ehkä entisöin entisistä pirtinpöydän jakkaroista istuimet dille pöydälle. Saa nyt nähdä, on niin paljon suunnitelmia.
Mutta mikäpä on mennä talvea kohti ja siitä uuteen kevääseen.
Tapasin eilen kaupassa ystäväni, joka kaipasi minua keramiikkapiiriin. En aloittanut tänä syksynä ja syynkinhän jo tiedät, lähden syöntalveksi pois korvesta.
Miten sinun talosi, joko syystyöt ovat alkaneet?Mahtavan kaunis ja lämmin päivä täällä pääkaupungissa. Aamun tiheät sumut ovat haihtuneet ja aurinko paistaa.
Eilen iski ikkunanpesu inspiraatio ja huiskasin puhtaaksi parvekelasit. Ajattelin olla tänä vuonna ajoissa ettei pesemiset taas jää kylmille ilmoille. On nimittäin kokemusta nuhan saamisesta kun selkä märkänä kylmässä touhuilee.
Taidan tästä lähteä torilta hakemaan tilliä pakkaseen laitettavaksi. Torikahvit kuuluu asiaan ja saatan sortua lihapiirakkaankin.
Touhukasta päivän jatkoa! Anonyymi kirjoitti:
Mahtavan kaunis ja lämmin päivä täällä pääkaupungissa. Aamun tiheät sumut ovat haihtuneet ja aurinko paistaa.
Eilen iski ikkunanpesu inspiraatio ja huiskasin puhtaaksi parvekelasit. Ajattelin olla tänä vuonna ajoissa ettei pesemiset taas jää kylmille ilmoille. On nimittäin kokemusta nuhan saamisesta kun selkä märkänä kylmässä touhuilee.
Taidan tästä lähteä torilta hakemaan tilliä pakkaseen laitettavaksi. Torikahvit kuuluu asiaan ja saatan sortua lihapiirakkaankin.
Touhukasta päivän jatkoa!Meillä täällä on pilvistä, mutta lämmintä. Tänään pyykkipäivä, joten pitkälle iltapäivään menee liikenteeseen lähtö.
Ikkunat remppasin ja pesin mökiltä jo kuukausi sitten. Kaupunkiasunnon ikkunoilla en pidä kiirettä, ehkäpä kevät auringon inspaamana joskus maaliskuussa.
Torireissu pitäisi ainakin kerran tälle kesälle tehdä.
Kivaa päivän jatkoa sinullekin.
- Anonyymi
Stalinkin oli suunnittelija, organisoija ja toteuttaja.
Sillä oli (psykiatriassa käytetty diagnoosi ) ns. häiriintynyt minäkuva.Mäkin olen suunnittelija,
suunnittelu on kivaa, oli sitten miten häiriintynyt omakuva tahansa.
ja organisoin ajan kanssa ja toteutankin jos kehtaan.
Suunnittelen jo ensi kesän istutuksia,
olen ajatellut ostaa monta, monta pussia sipuleita ja tökätä ne maahan
Tulppaaneita, eri värisiä , tulppaanit eivät niin hyvin säily kuin narsissit, mutta tulppaanit mielestäni kauniimpia. Niin muodoiltaan kuin väreiltäänkin.
Sitä paitsi mulla on lukkarinrakkautta tulppaanimaahan ja kolmen viikon päästä taas lennän sinne, pitäisi sipulit sitä ennen saada maahan.
Muuten nyt vain ihailen luontoa ja varsinkin puutarhaa ja kärräilen omenoita jos ei muualle niin kompostiin, hillotkin on vielä keittämättä, omenasosetta hillosokerin kanssa pikkasen pakkaseen varaan talven varaksi leivän päälle.
Tänä kesänä on tämän puutarhan lannoittajalle sattunut jokin kämmi, kun hortensiat, jotka aika isoja pensaita jo ja kukkivat komeasti, mutta kaikki kukat ovat hennon vaaleanpunaisia, pitäisikö tästä Aarno Kasville soittaa, että mitä laiton liikaa tai mitä unohtui laittamatta kokonaan. Onkohan kyseessä hapan-emäsepätasapaino.
Tähän kun vielä kirjoitan, että vein taas yhden ystäväni keskussairaalaan kuvauksiin ja sieltä leikkaukseen ja sen jälkeen tulen viemään tarvittaviin hoitoihin, niin saan tästäkin jutusta tyhjennyskertomuksen.maissii kirjoitti:
Mäkin olen suunnittelija,
suunnittelu on kivaa, oli sitten miten häiriintynyt omakuva tahansa.
ja organisoin ajan kanssa ja toteutankin jos kehtaan.
Suunnittelen jo ensi kesän istutuksia,
olen ajatellut ostaa monta, monta pussia sipuleita ja tökätä ne maahan
Tulppaaneita, eri värisiä , tulppaanit eivät niin hyvin säily kuin narsissit, mutta tulppaanit mielestäni kauniimpia. Niin muodoiltaan kuin väreiltäänkin.
Sitä paitsi mulla on lukkarinrakkautta tulppaanimaahan ja kolmen viikon päästä taas lennän sinne, pitäisi sipulit sitä ennen saada maahan.
Muuten nyt vain ihailen luontoa ja varsinkin puutarhaa ja kärräilen omenoita jos ei muualle niin kompostiin, hillotkin on vielä keittämättä, omenasosetta hillosokerin kanssa pikkasen pakkaseen varaan talven varaksi leivän päälle.
Tänä kesänä on tämän puutarhan lannoittajalle sattunut jokin kämmi, kun hortensiat, jotka aika isoja pensaita jo ja kukkivat komeasti, mutta kaikki kukat ovat hennon vaaleanpunaisia, pitäisikö tästä Aarno Kasville soittaa, että mitä laiton liikaa tai mitä unohtui laittamatta kokonaan. Onkohan kyseessä hapan-emäsepätasapaino.
Tähän kun vielä kirjoitan, että vein taas yhden ystäväni keskussairaalaan kuvauksiin ja sieltä leikkaukseen ja sen jälkeen tulen viemään tarvittaviin hoitoihin, niin saan tästäkin jutusta tyhjennyskertomuksen.Kerroit kukkiesi muutoksista. Lannoitin kasvimaitani, mutta kuivuus teki tepposia. Isot kuunliljat kärsivät. Niiden lehdet kellastuivat ja kukinto jäi vähäiseksi. Minun pitäisi kaadattaa koivuja vähemmäksi ne kun imevät vedet muilta kasveilta. Tänä kesänä en juurikaan kukkia ostanut. Liekö se punkin purema tehnyt vaikutuksen. Uskon saaneeni sen ostamastani isosta orvokkiamppelista. Mystistä oli se, että orvokkiamppeli veti minua puoleensa puutarhalla ja lankesin siihen.
Lennätkö Turkkiin, tulppaanithan ovat alkujaan sieltä kotoisin.korpikirjailija kirjoitti:
Kerroit kukkiesi muutoksista. Lannoitin kasvimaitani, mutta kuivuus teki tepposia. Isot kuunliljat kärsivät. Niiden lehdet kellastuivat ja kukinto jäi vähäiseksi. Minun pitäisi kaadattaa koivuja vähemmäksi ne kun imevät vedet muilta kasveilta. Tänä kesänä en juurikaan kukkia ostanut. Liekö se punkin purema tehnyt vaikutuksen. Uskon saaneeni sen ostamastani isosta orvokkiamppelista. Mystistä oli se, että orvokkiamppeli veti minua puoleensa puutarhalla ja lankesin siihen.
Lennätkö Turkkiin, tulppaanithan ovat alkujaan sieltä kotoisin.Tosiaan,.
Koivut ovat aikamoisia juoppoja ja näivettävät monet kasvit ympäriltään, vievät jopa nurmikon, kyllähän sen ymmärtää
sellainen lehtimäärä haihduttaa melkoisesti. Mutta on ne koivut niin suomalaisen oloisia pihapiirissä.
Salapoliisihommani hortensioiden suhteen selvisi,
neutraalissa ja emäksisessä kasvualustassa kukasta tulee vaaleanpunainen ja hapan maa sinistä kukkaa aikaan saa.
Joten taisipa kalkkia keväällä vähän liikaa ropsahtaa.
Tulppaanien alkuperästä en tiedä, mutta Hollannista omat tulppaanielämykset ovat mieleen tarttuneet. Lasten työhuippuja käyn tarpeen vaatiessa siellä tasaamassa, eli muuta viikko lastenlasten seuralaisena oloa on taas tiedossa, joskus olen mennyt omin kyydein autolla pitkin Ruotsin rannikoita, mutta nyt lennän, onneksi se kestää vain jokusen tunnin.
Ikääntyessäni lentämisestä on tullut yhä vastenmielisempää puuhaa, ahtaat koneet ja pirun pitkät käytävät tylsistyttävät vaikka tykkäänkin lentoasemien kansainvälisestä tunnelmasta.maissii kirjoitti:
Tosiaan,.
Koivut ovat aikamoisia juoppoja ja näivettävät monet kasvit ympäriltään, vievät jopa nurmikon, kyllähän sen ymmärtää
sellainen lehtimäärä haihduttaa melkoisesti. Mutta on ne koivut niin suomalaisen oloisia pihapiirissä.
Salapoliisihommani hortensioiden suhteen selvisi,
neutraalissa ja emäksisessä kasvualustassa kukasta tulee vaaleanpunainen ja hapan maa sinistä kukkaa aikaan saa.
Joten taisipa kalkkia keväällä vähän liikaa ropsahtaa.
Tulppaanien alkuperästä en tiedä, mutta Hollannista omat tulppaanielämykset ovat mieleen tarttuneet. Lasten työhuippuja käyn tarpeen vaatiessa siellä tasaamassa, eli muuta viikko lastenlasten seuralaisena oloa on taas tiedossa, joskus olen mennyt omin kyydein autolla pitkin Ruotsin rannikoita, mutta nyt lennän, onneksi se kestää vain jokusen tunnin.
Ikääntyessäni lentämisestä on tullut yhä vastenmielisempää puuhaa, ahtaat koneet ja pirun pitkät käytävät tylsistyttävät vaikka tykkäänkin lentoasemien kansainvälisestä tunnelmasta.Hollannin masperä on otollinen kasvualusta tulppaaneille tosin laiskuuttani en ole mieheni oppeja viitsinyt toteuttaa ja kukkapenkkejä hiekkalla alustaa.
Meillä on tapana pidemmillä lennoilla ostaa isommat istumatilat. Helsinki -Amsterdam lento kestää noin 2-tuntia, joten kestän sen tiukemmissa tiloissa. Mieheni osti ensi viikon lennolle isomman jalkatilapaikan.
Itse en ole vielä matkaani tiannut koska alkuperäisenä tarkoituksenani oli poiketa Kuopiossa ja Helsingissä lasteni luona, mutta nyt suunnitelmat ovat muuttuneet.
Lokakuussa kuitenkin nousen Finairin siiville.
Tänään on tulossa nätti päivä. Lähden mökille sipostelutöihin.
- Anonyymi
Puuttuu enää paskamakin tyhjennyskertomus.
- Anonyymi
huussin tyhjennys on kerrottu jo :DDDDDDDD
- Anonyymi
Onneksi olkoon korppis, nyt sinäkin olet anoppi kun kuopuksesi 💑on mennyt naimisiin. Miten olet niin tärkeän asian pitänyt salassa ? ❤️❤️👍
- Anonyymi
Auts, kun kysyit. Katsoppa arkistosta. Paavalin kirkossa vihitty ja siitä löytyy useampikin selonteko. 😖 Ei voinut välttyä nökemästä niitäkin blogsuksia 😞Aikaa jo siitäkin on.
Anonyymi kirjoitti:
Auts, kun kysyit. Katsoppa arkistosta. Paavalin kirkossa vihitty ja siitä löytyy useampikin selonteko. 😖 Ei voinut välttyä nökemästä niitäkin blogsuksia 😞Aikaa jo siitäkin on.
Ne oli esikoisen häät 2015. 😍
- Anonyymi
Ne oli esikoisen häät 2015. 😍
Kuopuksenanopista sinä tuossa edellä puhuit. Onko hän naimisissa. ?Puhut aina miniästä, et siis miniöistä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuopuksenanopista sinä tuossa edellä puhuit. Onko hän naimisissa. ?Puhut aina miniästä, et siis miniöistä..
Sillä menee toiveajattelu ja totuus sekasin.
Mielestäni aloitus on aivan asiallinen!
Syksy on mielestäni haikeanihana,saamme jättää jäähyväiset kesälle,joka tällä sektorilla oli todella kuiva.
Ei ukkostanut,yhden niinsanotun "elosalaman" näin yhtenä yönä,kun salusiinit olivat jääneet yläasentoon makkarissani ?
Älä välitä korpikirjailija,en niitä suurinta suosiota palstalla minäkään?
Käytän liikaa sanaa ihana ja kun valvon yöllä olen kaatokännissä???
No ei se mitään,noi nykyalkometrit ovat aika tehokkaita,kun täältä korvesta haistavat "promillet".
Olen marjaroniaa mehustanut ja tänään tein viiniäkin siitä.
Olen kalastanut ja Jämsänäijä on viihtynyt luonani,se rengastettu selkälokki.
Eilen juttelin sille,että eikö sinun olisi jo aika alkaa se paaluumuutto Niilille,tiedähäntä ymmärsikö se jutusteluani,mutta nimensä se tuntee.
Poikanitapon kuulustelupöytäkirjat,jotka sain,eivät ole sitä iltalukemista parhaimmasta päästä, joten pientä alakuloa havaittavissa amallaKuiva oli kesä täälläkin. Perennat ja kasvimaa eivät menestyneet. Istutin lasikuistille valmiiksi kasvatettuja salaatti- yrttipotteja, joissa sato kukoistaa.
Ukkostakaan emme ole juurikaan kokeneet, elosalamista puhumattakaan.
Pidetään ama itsemme luetuimpien ja keskustelua herättäneiden kirjoittajien kärkikaartissa. Mitäpä kunnialla, pääasia, että maine kasvaa.
Näinhän se on, että jostain aivojen lahosoluputkista ne näkevät pihapiirini erilaisena kuin täällä asuvat naapurini ja sukuni ja vieraani.
Viinin teko jää nyt tältä syksyä. Entistä on vielä ja uuden laitan tulemaan kun palaan Suomeen ensi talven lumilla.
Jospa me Jämsänäijä lentää yhtä matkaa kanssani pois Suomesta.
Minä jutustelen välikatossani syntyneille oraville. Ne ovat jääneet lähimetsään asustelemaan ja käyvät silloin tällöin tervehtimässä minua.
Voimia toivon sinulle poikasi kohtalon käsittelyyn. Silmitöntä väkivaltaa on vaikeaa ymmärtää.korpikirjailija kirjoitti:
Kuiva oli kesä täälläkin. Perennat ja kasvimaa eivät menestyneet. Istutin lasikuistille valmiiksi kasvatettuja salaatti- yrttipotteja, joissa sato kukoistaa.
Ukkostakaan emme ole juurikaan kokeneet, elosalamista puhumattakaan.
Pidetään ama itsemme luetuimpien ja keskustelua herättäneiden kirjoittajien kärkikaartissa. Mitäpä kunnialla, pääasia, että maine kasvaa.
Näinhän se on, että jostain aivojen lahosoluputkista ne näkevät pihapiirini erilaisena kuin täällä asuvat naapurini ja sukuni ja vieraani.
Viinin teko jää nyt tältä syksyä. Entistä on vielä ja uuden laitan tulemaan kun palaan Suomeen ensi talven lumilla.
Jospa me Jämsänäijä lentää yhtä matkaa kanssani pois Suomesta.
Minä jutustelen välikatossani syntyneille oraville. Ne ovat jääneet lähimetsään asustelemaan ja käyvät silloin tällöin tervehtimässä minua.
Voimia toivon sinulle poikasi kohtalon käsittelyyn. Silmitöntä väkivaltaa on vaikeaa ymmärtää.Kiitos korpikirjailija!
Olen mielenkiinnolla lukenut kirjoitelmiasi,nyt tämä masennus on lyönyt minut maihin niinsanotusti.
Surutyö vaatii aikaa ja väkivaltainenkuolema vielä enenmän.
Joskus tunnen kiitollisuutta siitäkin,että saimme tämän uhrin poikani haudata.
He äidit,joiden lapset katoavat ja he eivät saa hautaansaattaa omaistaan.
Aivan uskomatonta rikoshistoriaa saamme lukea?
No nyt nyyhkimiset sikseen!
Tuolla se Jämsänäijä istuu vastarannalla kivellä ja odottaa einettään,siis kaloja?
Aivan, siitä kunniasta ja maineesta ajattelen,kenestä tykätään,hänet lykätään,vai kuinka se meni??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585554KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1963578Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182418Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91208Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651048- 1021048
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181012- 83998
Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79965