Kolminaisuus on harhaoppi

Anonyymi

"kristityt" on langenneet kolminaisuusopin pauloihin. Kolminaisuuoppi on vaarallinen pakanallinen oppi, joka johtaa Saatanan palvontaan. Tehkää parannus ja palvokaa Jumalaa hengessä ja totuudessa. Sanomalla Jeesusta Jumalaksi on "kristikunta" syrjäyttänyt Isä Jumalan rukouksissa. On aika oppia totuus kolminaisuusopin vaaroista ja siitä mistä se kumpuaa. Katso oman itsesi tähden esitelmä kolminaisuudesta ja siitä kuinka se on juuri pedon luku. https://www.youtube.com/watch?v=Zibx4n9YOUc

141

1105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haukotus.

      • Anonyymi

        Hoh hoijaa!


      • Helluntaiseurakuntiin kuuluvat tunnustava kolmiyhteisen Jumalan.


      • Anonyymi

      • Helluntaikirkko kirjoitti:

        Helluntaiseurakuntiin kuuluvat tunnustava kolmiyhteisen Jumalan.

        Yksi Jumala ja kolme persoonaa.


        Isä Poika Pyhä Henki on JHVH


    • Anonyymi

      Islamiin voi kääntyä.

      • Anonyymi

        Islamiin ei voi kääntyä. Siihen voi ainoastaan palata.


    • Anonyymi

      tuo dokkari anto paljon ajateltavaa

    • Anonyymi

      Hei Teille kaikille!

      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

      Joten Pyhä Henki ei ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!

      Syy moniin ristiriitoihin ns. Raamatuissa johtuu Rooman kirkosta alkujaan, koska näissä ns. Raamatuissa ovat molemmat opit: Jumalan oppi ja ihmisten oppi.
      Ekumeenisten organisaatioiden käytössä olevat Raamatut ovat Rooman kirkon alustamia, ensialkuun muokkaamia manipulaatioita noin 200-luvulta alkaen. Augsburgin tunnustus v 1530 ja Yksimielisyyden tunnuskirja v1580 muuttivat lisää Raamattua. Ja nuo Raamatut ovat tuon alustuksen alkumuokkaamisen kaikkien säätämisten jälkeen Suomessa käytössä, suomenkielelle käännettyinä alkaen vuosilta n. 1542 -1776. Ja niinpä Suomen Raamatuista löytyy Rooman ja Luterilaisen kirkon oppi, uskonto ja uskonnollisuus, ihmisopit.

      Jeesus kutsui ihmiset Jumalan valtatielle, mutta Suomen kansa onkin mennyt toisaalle ja on Kirkkotiellä!


      Tuosta seuraa että meidän tällä keskustelupalstalla kommentoijien erimielisyydet johtuvat Ekumeenisista kirkoista ja heidän laatimistaan ylläpitämistään sekavista ns. Raamatuista!

      Suomessa opetettavaa ihmisoppiasiaa.
      Suomenkielisissä ns. Raamatuissa esiintyy runsaasti Rooman kirkon oppia, uskontoa ja uskonnollisuutta, ihmisoppeja.

      Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
      13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

      Kaikki ihmisoppi tulee perata pois! Kuka tuon tekisi? Sinä, Me itse henkilökohtaisesti.

      Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

      Ratkaisu. Tee Uskon teko, aloita Parannuksen teko.
      Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja. Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!

      • Anonyymi

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    • Anonyymi

      Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon.......Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Ja toiseksi Jumalalla, on kuolemattomuus. 1Tim.6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus....

      • Anonyymi

        Äläs väärennä alkukieltä;
        Rk:lle PS8: 5-6. niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen! Sinä teit hänestä lähes jumal-olennon...

        Sananl 8:22. Herra omisti minut tiensä alussa, muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään

        1Tim.6: kerrotaan kolmiyhteisen Jumalan kuolemattomuudesta.

        Lisäksi harhaoppia on omistaa kolme Jumalaa jonka Raamattu kieltää.


    • Anonyymi

      Joka ei tunnusta Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, ei tunnusta samaa Jumalaa, yhdessä kristittyjen kanssa. Hänellä ei ole Jumalaa.

      Kysymys ei ole eksytyksestä vaan aktiivista Jumalaa vastaan hyökkäämisestä, jota tämäkin aloitus edustaa.

      Juutalaisuus ei ole Raamatun Jumalan vaan naispuolisen saatanahahmon, shekinan palvontaa. Siksi juutalaiset, Jumalan kohdatessaan, tappoivat Hänen ihmiseksi tulleen Poikansa. Itkumuurilla, todellisuudessa Luciferin istuimella, alapäätään nylkyttäen (kumarrellen) he yhtyvät tähän shekinaan.

      Juutalaisuuden tämänkin päivän agenda on hävittää kristinuskoa edustava länsimaisuus islamilaisen väestönvaihdon kautta.

      Joskaan en kannata Hitleriä, olen alkanut jo jopa hiukan ymmärtää häntä.

      • Anonyymi

        Hei,
        kyllä minulla Jumala on, Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala.

        Mutta Kyllä sinulla teillä niitä Jumalia ja Herroja riittää oikeen kolmin kerroin! 1Kor. 8:5-6 niinkuin Paavali tuosta mainitsee :) "mutta yksi vain on Jumala ja yksi vain on Herra.."

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

        Joten Sana, Pyhä Henki jne. ei vät ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        kyllä minulla Jumala on, Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala.

        Mutta Kyllä sinulla teillä niitä Jumalia ja Herroja riittää oikeen kolmin kerroin! 1Kor. 8:5-6 niinkuin Paavali tuosta mainitsee :) "mutta yksi vain on Jumala ja yksi vain on Herra.."

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

        Joten Sana, Pyhä Henki jne. ei vät ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!

        1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13. Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14. Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16. Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17. Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19. Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20. Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
        ( 1 Joh. 4 )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        kyllä minulla Jumala on, Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala.

        Mutta Kyllä sinulla teillä niitä Jumalia ja Herroja riittää oikeen kolmin kerroin! 1Kor. 8:5-6 niinkuin Paavali tuosta mainitsee :) "mutta yksi vain on Jumala ja yksi vain on Herra.."

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

        Joten Sana, Pyhä Henki jne. ei vät ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!

        No niinhän minä kirjoitin: meillä kristityillä ja teillä juutalaisilla ei ole samaa Jumalaa. Meillä ei ole, eikä enää saa olla mitään yhteistä!

        Me tunnustamme myös yhden Jumalan, joka kuitenkin ilmentää itsensä kolminaisuutena. Te kiellätte Hänet: ette sietäneet silmissänne, kun Hän itse Pojan ruumiissa tuli keskellenne: yrititte jopa tappaa Jumalan, teettämällä murhatyönne gojimeilla.

        Te olette nyt paljastaneet todellisen olemuksenne maailmalle. Nettiä lukevat ihmiset tietävät päämääränne, joita nyt itse
        jo avoimesti julistatte netissä! QKauan teidän uhriutumisenne menikin läpi hyväsydämisiin kristittyihin. Piditte pilkkananne vilpittömiä ystäviänne.

        Enää koskaan emme tule teihin luottamaan.


      • Anonyymi

        Shekina on Pyhän Hengen feminiininen puoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        kyllä minulla Jumala on, Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala.

        Mutta Kyllä sinulla teillä niitä Jumalia ja Herroja riittää oikeen kolmin kerroin! 1Kor. 8:5-6 niinkuin Paavali tuosta mainitsee :) "mutta yksi vain on Jumala ja yksi vain on Herra.."

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

        Joten Sana, Pyhä Henki jne. ei vät ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!

        Tanakissa (hepreankielinen VT) käytetään Jumalasta nimeä Elohim. Sehän on monikkomuoto.

        1Joh. 2:23: ”Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.”

        Jeesusta kastettaessa Taivaasta kuului Isän ääni, ja Pyhä Henki laskeutui kuin kyyhkynen. Kristityn matematiikka laskee: 1 1 1 = 1

        2Kor. 13:14: ”Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.”

        Pyri osalliseksi. Ilman Jeesusta sinulla ei ole mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        kyllä minulla Jumala on, Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala.

        Mutta Kyllä sinulla teillä niitä Jumalia ja Herroja riittää oikeen kolmin kerroin! 1Kor. 8:5-6 niinkuin Paavali tuosta mainitsee :) "mutta yksi vain on Jumala ja yksi vain on Herra.."

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

        Joten Sana, Pyhä Henki jne. ei vät ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!

        "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykö ja Sana oli Jumala."
        "Isä ja minä olemme yhtä (Yksi). Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykö ja Sana oli Jumala."
        "Isä ja minä olemme yhtä (Yksi). Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."

        Google väärentää tekstiä. Kirjoitin:
        "Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala."

        Google on yksi tämän hetken, antikristuksen toimintaväline. Googlesta voisi kertoa paljonkin, mutta se ei nyt liity tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shekina on Pyhän Hengen feminiininen puoli.

        Ei vaan se on Jumalan läsnäolo ja tulkitaan feminiiniksi. Hän on suojeleva ja rakkaus ja miehekäs puoli on hyökkäävä ja ankara jopa sodanjumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        kyllä minulla Jumala on, Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala.

        Mutta Kyllä sinulla teillä niitä Jumalia ja Herroja riittää oikeen kolmin kerroin! 1Kor. 8:5-6 niinkuin Paavali tuosta mainitsee :) "mutta yksi vain on Jumala ja yksi vain on Herra.."

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-jumalasta, ei Sana-jumalasta, ei iankaikkisesta Jumalan Pojasta eikä Pyhä Henki-jumalasta eikä iankaikkisesta Pyhästä Hengestä eikä että Raamatun sana on Jumalan Sanaa. Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä!

        Joten Sana, Pyhä Henki jne. ei vät ole persoona eikä Jumala eikä Jumalan osa!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    • Anonyymi

      Mark.12:28-29 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä? Jeesus vastasi: Ensimmäinen on tämä: Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa. Gal.3:20. Jaak.2:19

      • Anonyymi

        Kiitos Sinulle, aamen.


      • Anonyymi

        Kristinusko opettaa juuri noin: Jumala On Yksi (ainoa) Pyhä Kolminaisuus. Eloh-im = Herra-t, Valtia-at.

        Tätä edellinen aamentaja ei voi aamentaa, sillä hänhän juuri aamenellaan kielsi Elohimin. Yhden Kolminaisuuden.

        -im on heprean maskuliinin monikon pääte ja vaatii vähintään kolme maskuliinia, jotta pääte olisi -im.


    • Anonyymi

      Sak.14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

    • Anonyymi

      Tuom.13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: Mintähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Alaviite: Jes.9:5 Sieltä se "Ihmeellinen" löytyy.

    • Anonyymi

      1Joh.5:7 Biblia Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi on. 1Joh.5:8 Biblia Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. Ilm.19:13.

    • Anonyymi

      Aloittaja on joku unitaristi tai jehovalainen tai muu harhaoppinen. Hän ei ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi eikä hän tunne Jumalaa tai Raamattuakaan.

      • Anonyymi

        Miksei unitaari voisi olla uudestisyntynyt. Ne, jotkamuskovat kolmeen Jumalaan ovat uudesti syntyneet eri Jumalan uskoon kuin ne, jotka uskovat heprealaisten yhteen ainoaan Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei unitaari voisi olla uudestisyntynyt. Ne, jotkamuskovat kolmeen Jumalaan ovat uudesti syntyneet eri Jumalan uskoon kuin ne, jotka uskovat heprealaisten yhteen ainoaan Jumalaan.

        Moni unitaari on ollut uskoon tullessaan trinitaarien seurakunnan jäsen.

        Oma matkani unitarismiin tapahtui näin:

        Kun tulin uskoon, niin ihmettelin sitä, mikä osa Jeesuksesta on Jumala ja mikä osa on ihminen. Uskoin herätyskristittyjen oppiin, jonka mukaan ihminen on henki, sielu ja ruumis. Ajattelin niin, että Jeesuksessa vain sielu ja ruumis ovat ihmisen, mutta henki on Jumalan.

        Kun kysyin tätä asiaa seurakunnaltani (Helluntai), niin he eivät suostuneet käsittelemään asiaa. Kysyin sitten luterilaiselta teologian tohtorilta ja hänellä ei ollut aikaa vastata. Jäin lopulta yksin ajatusteni kanssa: kukaan ei vastannut.

        Kun olin edennyt hierarkiassa seurakuntani johtajaksi ja kirkkokuntamme arvostetuksi jäseneksi, niin uskalsin lopulta tutkia aihetta uudelleen. Tutkimukseni johdattivat minut unitaarien luokse.

        Se johti aiemman opin kyseenalaistamiseen ja järjen käyttöön. Jätin erohakemukseni kirkkokunnallemme ja minusta oli tullut virallisesti antitrinitaari. En uskonut tuolloin enää ikuiseen piinahelvettiinkään.

        Nyt olen varma siitä, että trinitaarit eivät joudu piinahelvettiin ikuisesti. Tiedän myös sen, että ihminen ei voi olla Jumala eikä Jumala voi olla ihminen.

        Voi miten yksinkertaista!

        Ihminen ei voi olla Jumala eikä Jumala voi olla ihminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei unitaari voisi olla uudestisyntynyt. Ne, jotkamuskovat kolmeen Jumalaan ovat uudesti syntyneet eri Jumalan uskoon kuin ne, jotka uskovat heprealaisten yhteen ainoaan Jumalaan.

        Valehtelet tietoisesti. Kristityt eivät usko kolmeen jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni unitaari on ollut uskoon tullessaan trinitaarien seurakunnan jäsen.

        Oma matkani unitarismiin tapahtui näin:

        Kun tulin uskoon, niin ihmettelin sitä, mikä osa Jeesuksesta on Jumala ja mikä osa on ihminen. Uskoin herätyskristittyjen oppiin, jonka mukaan ihminen on henki, sielu ja ruumis. Ajattelin niin, että Jeesuksessa vain sielu ja ruumis ovat ihmisen, mutta henki on Jumalan.

        Kun kysyin tätä asiaa seurakunnaltani (Helluntai), niin he eivät suostuneet käsittelemään asiaa. Kysyin sitten luterilaiselta teologian tohtorilta ja hänellä ei ollut aikaa vastata. Jäin lopulta yksin ajatusteni kanssa: kukaan ei vastannut.

        Kun olin edennyt hierarkiassa seurakuntani johtajaksi ja kirkkokuntamme arvostetuksi jäseneksi, niin uskalsin lopulta tutkia aihetta uudelleen. Tutkimukseni johdattivat minut unitaarien luokse.

        Se johti aiemman opin kyseenalaistamiseen ja järjen käyttöön. Jätin erohakemukseni kirkkokunnallemme ja minusta oli tullut virallisesti antitrinitaari. En uskonut tuolloin enää ikuiseen piinahelvettiinkään.

        Nyt olen varma siitä, että trinitaarit eivät joudu piinahelvettiin ikuisesti. Tiedän myös sen, että ihminen ei voi olla Jumala eikä Jumala voi olla ihminen.

        Voi miten yksinkertaista!

        Ihminen ei voi olla Jumala eikä Jumala voi olla ihminen!

        Katoppas! No tässäpä on kristinuskon oppia tunnustaville luettavaa! 😀
        Unitaari ilmaisee monin teologisin sanoin, ettei ole ainakaan kristitty.

        Hän jopa kertoo hylänneensä uskon ja perustavansa näkemyksensä omaan järkeensä.

        Kiitos. Nyt ainakin itselleni selkeni, että täällä kirjoittavat myös monet unitaristit ja ettei heihin pidä suhtautuakaan ollenkaan kuin kristittyihin, joita he ovat yhtä vähän kuin j.t:t, adventistit, messiaaniset tai mormoonit.

        Mistähän syystä S24 kuitenkin harhauttavasti pitää tätä foorumia Kristinusko-osion alla? Kaipa heille on huijarilahkot hyvin maksaneet. Muuta syytä ei voi olla.


    • Anonyymi

      Yhteen Jumalaan uskomisella on vahvat raamatulliset perusteet. Se tunnustettiin jo muinaisen Israelin keskuudessa. 5.Moos.4:35 ; 6:4.
      Myös Jeesus ja apostolit opettivat samalla tavalla. Mark 12:29 ; 1.Kor.8:4 ; Ef 4:5,6 ; Jaak.2:19.
      Jumaluus esiintyy Raamatussa toisaalta monikollisena. Luomisen yhteydessä Jumala sanoi: " Tehkäämme ihminen" 1.Moos. 1:26.
      Isän lisäksi luomisessa oli mukana Poika Ja Pyhä Henki Joh.1: 1-3, 10,14; Kol .1:13-16.
      Muuallakin Raamatussa viitataan Jumalaan monikkomuodossa 1. Moos. 3:22, 11:7
      Kaste tulee suorittaa " Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen " Matt.28:19
      Apostolisessa siunauksessa mainitaan myös selvästi Jumaluuden kolme persoonaa . 2. Kor. 13:13.
      Ihmisen on tietenkin vaikeata ymmärtää yhtä Jumalaa kolmena eri persoonana. Eihän aisteillamme havaittavassa maailmassa ole vastaavaa. Lähinnä kolmiyhteistä Jumalaa voidaan verrata perheeseen. Avioliitossa kaksi eri henkilöä tulee Jumalan säätämän järjestyksen mukaan yhdeksi. Jeesus sanoi: " Minä ja Isä olemme yhtä" Joh.10:30. Tämä Jumalallinen ykseys on tietyssä mielessä vielä selvempää kuin ihmisten yhteys, koska kaikki kolme peroonaa ovat täysin yksimielisiä ja toimivat yhdessä yhteisten tavoitteiden kuten ihmisen pelastamisen hyväksi. Joh. 14:10.
      Yhden Jumalan esiintyminen kolmena eri persoonana on sellainen Kaikkivaltiaan ominaisuus, jonka voimme uskossa hyväksyä Raamatullisena totuutena. Samalla se on salaisuus. Kol.2:2 . 1.Tim 3:16

      Armon kerjäläinen

    • Anonyymi

      Moi!

      Ihmisoppien perkaaminen ns. Raamatusta on aloitettu tänään 14.8.2019 aamupäivällä! Yliviivataan ihmisoppi. Laitan sinulle aamupäivän kommenttini.

      Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden!

      Meidän työmme alku on tässä.

      Jeesus on luotu!

      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja meidän kaikkien Jumalamme ja Jumalan todistajat, Hänen valitsemansa Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään lähetettävästä eikä lähetetystä Ainokaisesta Pojasta. Eivätkä ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-nimisestä jumalasta. Jumalamme on vakaa ja muuttumaton, ei lisääntyvä eikä kasvava., yli 4000 vuotta meillä oli sama vakaa ja muuttumaton Jumala, Jumalan lisääntyminen ja kasvu alkoi 200-luvulla Rooman kirkon toimesta! Ei ole olemassa iankaikkista Jeesusta Kristusta eikä iankaikkista Jeesus Kristus-jumalaa!

      Myöskään eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Sana-jumalasta, joka oli alussa Jumalan tykönä! Sana ei ole Jumala eikä Sana ole Jumalan poika.
      Sana on abstrakti käsite eikä persoona.
      Meillä on vain yksi luoja Isiemme Jumala Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin ja Uuden liiton uudestisyntyneitten Jumala. Ei ole rinnalla toista Jumalaa jota hebrealaiskirje opettaa Isä=Jumalan Poika=Pyhä Henki ja että kaikki nuo kolme persoonaa ovat olleet iankaikkisuudessa! Alussa Genesis ei kerro mitään tuosta jumalasta ....50 lukua genesis asiaa ja vuosia kuluu tuossa 2300 vuotta eikä sanaakaan iankaikkisesta Jumalan Pojasta ja iankaikkisesta Pyhästä Hengestä! Kyllä Isiemme Jumala on rehellinen ja olisi maininnut jotain. Olisi puhunut Pojalleen edes jotain! ja myös Poika olisi puhunut jotain profeetoille, mutta ei yhtään mitään sanomanvaihtoa keskenänsä. Hiljaista on ollut! Joten koko Johanneksen evankeliumin alku 18 jaetta on ihmisoppia ja evankeliumin totuus alkaa jakeesta 19. Myös Joh 3:16 tulee tuolla tavalla todistetuksi ihmisiopiksi! Samoin Johanneksen kirjeet, jotka rakentuvat tuohon evankeliumin jakeisiin 1-18. ja monta muuta asiaa jotka perustuvat tuohon että Sana on Jumalan Poika=Messias=Jeesus Kristus. Ja tietysti myös tuo Jeesuksen kaksiluonto -oppi osoittautuu ihmisopiksi jota kaikki kirkot Suomessa opettavat kuitenkin.

      Ei ole olemassa mitään iankaikkista Poikaa, joka lähetettiin meille!! Joh. 1: 1-18 on manipulaatio! Jakeet tulee yliviivata Raamatuista. Yliviivataan, siten että Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19.

      Syy moniin ristiriitoihin ns. Raamatuissa johtuu Rooman kirkosta alkujaan, koska näissä ns. Raamatuissa ovat molemmat opit: Jumalan oppi ja ihmisten oppi.
      Tuosta seuraa että meidän tällä keskustelupalstalla kommentoijien erimielisyydet johtuvat Ekumeenisista kirkoista ja heidän laatimistaan ylläpitämistään sekavista ns. Raamatuista!

      Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
      13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
      Joten Manipulaatiot on perattava yliviivattava! Ja juurineen , joita juuria ovat tuo Joh. 3:16 ja muita Johanneksen evankeliumin kohtia. Juuria on runsaasti mm. Johanneksen kirjeissä, jotka rakentuvat tuohon Joh. 1:1-18 jakeisiin. Aloitetaan yliviivaaminen!

      Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

      Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
      ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

      • Anonyymi

        Raamatusta tulee yliviivata kaikki jakeet joissa on "Pyhä Henki"-sanapari. Niin saadaan pois iankaikkinen Pyhä Henki!

        Lisäksi luomisen yhteydessä ihmisoppijae yliviivataan alkuosa 1 Moos. 1:26 ja tilalle kirjoitetaan Raamatun sivun reunaan uusi teksti "Tehtäköön ihminen kuvakseni, kaltaisekseni;.." Koska meillä on "Minä olen"-jumala eikä "Me olemme"-jumala niinkuin Rooman kirkon manipulaatio yrittää Meille esittää!

        Vain ainoastaan yksi Luoja oli paikalla, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja myöhemmin alkavan Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala. Profeetat todistavat tuon!
        Ja paljon myöhemmin, 4000 vuotta myöhemmin todistaa Jeesus Kristus Joh. 17:3 ..."he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala.."

        Tuolla edelläkirjoitetulla tavalla poistetaan iankaikkinen Pyhä Henki-jumala, iankaikkinen Sana-jumala, iankaikkinen Jumalan Poika, ja iankaikkinen Jeesus Kristus-jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta tulee yliviivata kaikki jakeet joissa on "Pyhä Henki"-sanapari. Niin saadaan pois iankaikkinen Pyhä Henki!

        Lisäksi luomisen yhteydessä ihmisoppijae yliviivataan alkuosa 1 Moos. 1:26 ja tilalle kirjoitetaan Raamatun sivun reunaan uusi teksti "Tehtäköön ihminen kuvakseni, kaltaisekseni;.." Koska meillä on "Minä olen"-jumala eikä "Me olemme"-jumala niinkuin Rooman kirkon manipulaatio yrittää Meille esittää!

        Vain ainoastaan yksi Luoja oli paikalla, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja myöhemmin alkavan Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala. Profeetat todistavat tuon!
        Ja paljon myöhemmin, 4000 vuotta myöhemmin todistaa Jeesus Kristus Joh. 17:3 ..."he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala.."

        Tuolla edelläkirjoitetulla tavalla poistetaan iankaikkinen Pyhä Henki-jumala, iankaikkinen Sana-jumala, iankaikkinen Jumalan Poika, ja iankaikkinen Jeesus Kristus-jumala.

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


      • Anonyymi

        Tuo edellä kirjoittu on Jumalan oppia, on tullut kiilannut yli eksytyksen oppien ihmisoppien seurakunnassa opetettavaksi. on tullut jäädäkseen seurakuntaan, elämään Jumalan tahdosta!

        Terkkuja kaikille tosiuskoville, Jumalan valtatiellä ja Jumalan opin mukaan vaeltaville!


      • Anonyymi

        Jeesus on luotu! Jeesus on ihminen!

        Paavali luotti ja uskoi "isiensä Jumalaan" Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin Jumalaan ja Profeettojen todistuksiin Jumalasta.

        Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2.

        Aabraham kutsuttiin v. 1997 eKr. Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1. Profeetat vaelsivat Jumalan valtatiellä. Jeesus Kristus syntyi Jumalan valtatielle noin v 5 eKr. Apostolit vaelsivat Jumalan valtatiellä.

        Paavali vaelsi Jumalan valtatiellä ja tunnusti ”että palvelee isiensä Jumalaa” ja tunnusti lisäksi että ”..uskoen sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan” Apt. 24:14.

        Myös Pietari muistuttaa meitä Profeettojen todistuksesta, 2. Piet. 3:1-2 ,5-7.

        Paavali mainitsee Jeesuksen "miehenä" Ap. t. 17:31
        "Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    • Anonyymi

      Mitäköhän alkukieliset Vanhat Testamentit ja Uudet Testamentit sanovat asioista? Älkää lukeko kuin piru Raamattua, vaan asia yhteyksiin ja kontekstiin liittyen. Ja jos haluaa syventää Raamatun tuntemustaan ollakseen täysin varma, niin opiskelkoon alkukieliä, joilla koko Raamattu on kirjoitettu. Isosta Kirjasta on hyvä aloittaa opintojen tie.

      • Anonyymi

        Asiat on käsiteltävä seuraavien opetustodisteiden mukaan:
        1. Kor. 2:13
        "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti."
        1. Kor. 2:14
        "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

        Usko ja luota tuohon, tuo on Jumalan oppia!


    • Anonyymi

      Johan järkikin sanoo sen, että ihminen ei ole Jumala eikä Jumala ole ihminen.

      Jos joku on ihminen, niin hän on Jumalan luoma olento: sellainen kuin Jeesus Nasaretilainen!

      • Anonyymi

        Koska Raamattu on Jumalan antama ilmoitus mm. itsestään, Jeesus Kristus on välttämättä Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.

        Se, joka uskoo Raamatun ilmoituksen ja rakastaa Sanaa, saa tietoa Jumalalta Jumalan itsensä opettamana. Näin Jeesus opetti. Silloin, ja vasta silloin, hengelliset todellisuudet voivat avautua yksilöihmiselle
        ja ihminen voi tulla tuntemaan Jumalaa sellaisena kuin Hän on.

        Ilman uskoa Sanaan, kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa koska Jumala on ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä Sanassa ja Sanan kautta.
        Jumalan tunteminen edellyttää ihmiseltä uskoa ja rakkautta Sanaan. Jumala ilmoittaa itsestään, että Hän on monilta ihmisiltä salattu Israelin Jumala. Ystävilleen Hän ilmoittaa itsensä, ei muille.
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


    • Anonyymi

      Sinä et ole kristitty etkä ole ottanut Raamatun pelastussanomaa vastaan. Sinun sanasi ei muuta Raamatun todistusta siitä, kuka Jeesus on. Sillä jos et tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi Jumalaksi, teet hänestä silloin pelkän luodun olennon ja ihmisen, jota pitää palvoa, kumartaa ja kunnioittaa - kuin Jumalaa. Näin teet Jeesuksesta epäjumalan.

      Kadu syntejäsi, epäuskoasi ja palaa takaisin Jeesuksen seurakuntaan. Älä luota omaan järkeilyysi ja järkiuskoosi, vaan tunne todellisesti Herra Jeesus pelastajanasi ja Herranasi, Jumalanasi. Jo apostolit tunnustivat Jeesuksen Herraksi ja Jumalaksi. Ja Jeesus itse sanoi olevansa Jumala useamman kerran. Usko hänen sanojaan.

      Tule kotiin! Älä jää eksytyksen tielle.

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        Mitä nälkäinen jänis tekee?

        Hungry rabbit jumps!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Raamatusta tulee yliviivata kaikki jakeet joissa on "Pyhä Henki"-sanapari. Niin saadaan pois iankaikkinen Pyhä Henki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta tulee yliviivata kaikki jakeet joissa on "Pyhä Henki"-sanapari. Niin saadaan pois iankaikkinen Pyhä Henki!

        Ja kun tuon edellä teemme , meillä ei ole enää kiistaa tuosta!


      • Anonyymi

        Raamatusta saadaan Pyhä Henki seuraavan ohjeen mukaan:

        1. Revitään sopivan kokoinen (Rizla medium) kaistale Raamatun sivusta ja etsitään paperiliimaa (perunaliisteriä).

        2. Kääritään sätkä, jossa on ihan tavallista piipputupakkaa sotkettuna kannabiksen joukkoon. Liimataan sätkä kiinni liisterillä (ks. kohta 1)

        3. Vedetään syvään henkosia ja avot! Pyhä Henki on luotu! (ei luomaton ja ikuinen vaan luotu ja tarkoitettu nautintoaineeksi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta saadaan Pyhä Henki seuraavan ohjeen mukaan:

        1. Revitään sopivan kokoinen (Rizla medium) kaistale Raamatun sivusta ja etsitään paperiliimaa (perunaliisteriä).

        2. Kääritään sätkä, jossa on ihan tavallista piipputupakkaa sotkettuna kannabiksen joukkoon. Liimataan sätkä kiinni liisterillä (ks. kohta 1)

        3. Vedetään syvään henkosia ja avot! Pyhä Henki on luotu! (ei luomaton ja ikuinen vaan luotu ja tarkoitettu nautintoaineeksi)

        No ilimankos ne kaatuilee maahan ja sätkii ja potkii ja piästellöö sellassii elläimen äänii jotta ei ees elläimet itte siihen pysty!


    • Anonyymi

      Siis mihin nimeen pitäisi kastaa? Matt,28:19 "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Ap.t.2:38 "Jeesuksen Kristuksen nimeen" Apt.8:16 "Herra Jeesuksen nimeen." Ap.t.10:48 "Jeesuksen Kristuksen nimeen."

      • Anonyymi

        Kastetaan Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen.
        Silloin ei tule riitoja koska on käytetty kaikki kastesanat.
        Ja mikä parasta: erittäin raamatullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastetaan Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen.
        Silloin ei tule riitoja koska on käytetty kaikki kastesanat.
        Ja mikä parasta: erittäin raamatullisesti.

        yliviivaa nuo sanat


    • Anonyymi

      Tässä ajassa ja iankaikkisuudessa on vain yksi nimi, jossa on meidän syntiemme sovitus.

      Vain yksi nimi jossa on meillä anteeksi saaminen.

      Vain yksi nimi joka johtaa iankaikkiseen elämään.

      Jollei sinussa ole Kristuksen Jeesuksen henkeä, olet edelleen synneissäsi ja matkalla Helvettiin.

      Jolla Kristuksen Jeesuksen henki on, hänellä on Jumalan henki, sanoo Room. 8:9.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Raamattu selkeästi ilmoittaa,että on Aabrahamin Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Jeesus Jumalan poika (Sananlaskut 8:22-36 ilmoitetaan Jeesuksen syntymästä) Sekä kautta Raamatun ilmoitetaan messiaasta. Selkeästi on myös mainittu Pyhähenki monessa paikassa Raamattua.

      • Anonyymi

        yliviivaa Pyhä Henki niin ei tarvii kinata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yliviivaa Pyhä Henki niin ei tarvii kinata

        Pyhä Henki voidaan tunnistaa Jumalaksi, ja että Hän on persoona eikä pelkästään jokin vaikutus tai voima, jota käytetään pyhissä toimissa. Ilmaisut, jotka Raamatussa liittyvät Pyhään Henkeen, kuten "näyttää maailmalle todeksi" (Joh. 16:8), "rukoilee Jumalan tahdon mukaan" (Room. 8:27), "tietää" (1 Kor. 2:11) ja "Henkeä älkää sammuttako" (1 Tess. 5:19), eivät ole sellaisia, jotka liittyisivät elottomiin voimiin.

        Lahjojen jakamisen osalta on sanottu, että Hän jakaa niitä tahtonsa mukaisesti (1 Kor. 12:11). Tahdon harjoittaminen on sellaista, jota vain persoona voi tehdä. Kun Herra lupasi opetuslapsilleen, että Hän lähettäisi "Puolustajan" (sana, jonka yhteydessä on käytetty maskuliinipronominia, ja jota tuohon aikaan käytettiin vain kuvaamaan tilannetta, jossa persoona on kutsuttu apuun), Hän teki selväksi, että Pyhä Henki olisi toinen Hänen kaltaisensa, koska Hän "näyttäisi todeksi", "ohjaisi", "kuulisi", "puhuisi" ja "näyttäisi" (Joh. 16:13). Ap.t. 15:28:ssa esitetty määräys on sanoin: "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi". Tapa, jolla Hänet on yhdistetty kokonaisuudeksi persoonien kanssa, on lisävahvistus siitä, että Hän samoin on persoona.

        Ehkäpä parhaiten tunnettu raamatunpaikka, joka todistaa että Hän on erillinen persoona, on Matteus 28:n kastekaava: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (jae 19). Tämän kohdan rinnalle voidaan ottaa 2 Kor. lopetussanat: "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne". Näissä molemmissa kohdissa jumaluuden kolme persoonaa on yhdistetty sellaisella tavalla, että Pyhän Hengen persoonallisuuden ja jumaluuden kieltäminen olisi yhtä järjetöntä kuin Isän ja Pojan persoonallisuuden kieltäminen.

        Se, että Pyhä Henki ei ole vain persoona, vaan yksi Kolminaisuuden kolmesta persoonasta, on samoin tehty selväksi Raamatussa. Luomisessa Hän liikkui vetten päällä (1 Moos. 1:2). Jumalan tekemiä töitä on sanottu Pyhän Hengen tekemiksi. Job sanoi: "Hänen Henkensä kautta kirkastui taivas" (Job. 26:13, engl. käännös), ja Elihu sanoi: "Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut" (Job. 33:4). Ristin valtavissa teoissa kaikki Kolminaisuuden kolme persoonaa olivat mukana. Tämä nähdään Heb. 9:14:ssä, mistä luemme "Kristuksen verestä", "iankaikkisesta Hengestä" ja "Jumalasta". Se tosiasia, että Hän on ikuinen, on lisätodistus Hänen jumaluudestaan. Niiden, jotka ovat syntyneet Jumalasta (Joh. 1:13), on myös sanottu syntyneen Hengestä (Joh. 3:6). Korinton pyhät olivat "Jumalan temppeli", koska Jumalan Henki asui heissä (1 Kor. 3:16). Tämä kertoo, että asuja oli jumalallinen. Kun Ananias valehteli Pyhälle Hengelle, hän valehteli Jumalalle (Ap.t. 5:3-4). Pietari yhdistää Kolminaisuuden persoonat, kun hän kirjoittaa Aasian muukalaisille. He olivat Isän valitsemia, Hengen pyhittämiä ja Kristuksen verellä vihmottuja (1 Piet. 1:2). Samoin Paavali yhdistää jumaluuden persoonat kirjoittaen "Jumalan rakkaudesta", "Pyhän Hengen antamisesta" ja "Kristuksesta joka kuoli" (Room. 5:5-6). 1 Kor. 12:4-6:ssa luetellussa, Pyhä Henki on asetettu samaan yhteyteen "saman Jumalan" ja "saman Herran" kanssa (ks. myös 1 Kor. 6:11). Anteeksiantamaton synti, josta Herra puhui, oli Pyhän Hengen pilkka. Jollei Hän olisi persoona, ei Häntä kohtaan voitaisi tehdä syntiä, ja jollei Hän olisi Jumala, tuo synti ei voisi olla niin vakavaa, ettei sitä voitaisi antaa anteeksi.

        Kristuksen syntymä oli sellainen ihme, jonka vain jumalallinen persoona saattoi toteuttaa. Pyhän Hengen on sanottu olevan "Korkeimman voima", joka varjoaisi Marian, ja tekisi hänet kykeneväksi synnyttämään Jumalan Pojan (Luuk. 1:35).

        Hengen jumaluus on myös näkyvänä jumalallisen innoituksen piirissä, koska se mitä Herran ääni sanoi Jesaja 6:ssa, on Paavalin mukaan Ap.t. 28:ssa sanottu Pyhän Hengen puhumaksi. Se mitä Herra Jeremia 31:ssä sanoi uudesta liitosta, on Hebrealaiskirjeessä sanottu Pyhän Hengen todistamaksi (Heb. 10:15). Pyhää Henkeä on myös kutsuttu Herraksi sanoin: "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus". Mooses oli ollut Herran läsnäolossa niin, että hänen kasvonsa loistivat, ja apostoli lausuu, että Se jonka seurassa hän oli ollut, oli Henki (2 Kor. 3:17).

        Pyhän Hengen jumaluus ilmenee myös siinä tosiseikassa, että Hän on kaikkialla läsnäoleva, kuten kysymykset, "Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?", selkeästi ilmaisevat (Ps. 139:7). Hän on kaikkialla siellä missä Herrakin. Hän on myös kaikkitietävä, "sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin" (1 Kor. 2:10). Lisäksi, hänen kaikkivoimaisuutensa on ilmoitettu Sakarias 4:6:ssa, josta luemme: "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot". Nämä kolme ovat ne suuret, erottavat jumaluuden ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yliviivaa Pyhä Henki niin ei tarvii kinata

        Ja näin päästiin unitarien todelliseen olemukseen ja henkeen.
        Koko unitaristien oppi on luciferismia.

        Ketkä edes keskustelevat Jumalan kolminaisuuden pilkkaajien kanssa, antavat tukensa "raamatulliseksi" naamioituneelle saatananpalvonnalle.

        Tästä on kysymys.

        Heille on jo vastattu tässäkin ketjussa. Joka vielä jatkaa, jatkaa keskustelua Saatanan kanssa. Tämä on kunkin oma, henkilökohtainen valinta ja myös nämä Saatanalle aamentajat on hylättävä tämän haltuun. Joka jatkaa, osoittaa, että hänellä on myös oma osallisuutensa näihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki voidaan tunnistaa Jumalaksi, ja että Hän on persoona eikä pelkästään jokin vaikutus tai voima, jota käytetään pyhissä toimissa. Ilmaisut, jotka Raamatussa liittyvät Pyhään Henkeen, kuten "näyttää maailmalle todeksi" (Joh. 16:8), "rukoilee Jumalan tahdon mukaan" (Room. 8:27), "tietää" (1 Kor. 2:11) ja "Henkeä älkää sammuttako" (1 Tess. 5:19), eivät ole sellaisia, jotka liittyisivät elottomiin voimiin.

        Lahjojen jakamisen osalta on sanottu, että Hän jakaa niitä tahtonsa mukaisesti (1 Kor. 12:11). Tahdon harjoittaminen on sellaista, jota vain persoona voi tehdä. Kun Herra lupasi opetuslapsilleen, että Hän lähettäisi "Puolustajan" (sana, jonka yhteydessä on käytetty maskuliinipronominia, ja jota tuohon aikaan käytettiin vain kuvaamaan tilannetta, jossa persoona on kutsuttu apuun), Hän teki selväksi, että Pyhä Henki olisi toinen Hänen kaltaisensa, koska Hän "näyttäisi todeksi", "ohjaisi", "kuulisi", "puhuisi" ja "näyttäisi" (Joh. 16:13). Ap.t. 15:28:ssa esitetty määräys on sanoin: "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi". Tapa, jolla Hänet on yhdistetty kokonaisuudeksi persoonien kanssa, on lisävahvistus siitä, että Hän samoin on persoona.

        Ehkäpä parhaiten tunnettu raamatunpaikka, joka todistaa että Hän on erillinen persoona, on Matteus 28:n kastekaava: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (jae 19). Tämän kohdan rinnalle voidaan ottaa 2 Kor. lopetussanat: "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne". Näissä molemmissa kohdissa jumaluuden kolme persoonaa on yhdistetty sellaisella tavalla, että Pyhän Hengen persoonallisuuden ja jumaluuden kieltäminen olisi yhtä järjetöntä kuin Isän ja Pojan persoonallisuuden kieltäminen.

        Se, että Pyhä Henki ei ole vain persoona, vaan yksi Kolminaisuuden kolmesta persoonasta, on samoin tehty selväksi Raamatussa. Luomisessa Hän liikkui vetten päällä (1 Moos. 1:2). Jumalan tekemiä töitä on sanottu Pyhän Hengen tekemiksi. Job sanoi: "Hänen Henkensä kautta kirkastui taivas" (Job. 26:13, engl. käännös), ja Elihu sanoi: "Jumalan henki on minut luonut, ja Kaikkivaltiaan henkäys elävöittää minut" (Job. 33:4). Ristin valtavissa teoissa kaikki Kolminaisuuden kolme persoonaa olivat mukana. Tämä nähdään Heb. 9:14:ssä, mistä luemme "Kristuksen verestä", "iankaikkisesta Hengestä" ja "Jumalasta". Se tosiasia, että Hän on ikuinen, on lisätodistus Hänen jumaluudestaan. Niiden, jotka ovat syntyneet Jumalasta (Joh. 1:13), on myös sanottu syntyneen Hengestä (Joh. 3:6). Korinton pyhät olivat "Jumalan temppeli", koska Jumalan Henki asui heissä (1 Kor. 3:16). Tämä kertoo, että asuja oli jumalallinen. Kun Ananias valehteli Pyhälle Hengelle, hän valehteli Jumalalle (Ap.t. 5:3-4). Pietari yhdistää Kolminaisuuden persoonat, kun hän kirjoittaa Aasian muukalaisille. He olivat Isän valitsemia, Hengen pyhittämiä ja Kristuksen verellä vihmottuja (1 Piet. 1:2). Samoin Paavali yhdistää jumaluuden persoonat kirjoittaen "Jumalan rakkaudesta", "Pyhän Hengen antamisesta" ja "Kristuksesta joka kuoli" (Room. 5:5-6). 1 Kor. 12:4-6:ssa luetellussa, Pyhä Henki on asetettu samaan yhteyteen "saman Jumalan" ja "saman Herran" kanssa (ks. myös 1 Kor. 6:11). Anteeksiantamaton synti, josta Herra puhui, oli Pyhän Hengen pilkka. Jollei Hän olisi persoona, ei Häntä kohtaan voitaisi tehdä syntiä, ja jollei Hän olisi Jumala, tuo synti ei voisi olla niin vakavaa, ettei sitä voitaisi antaa anteeksi.

        Kristuksen syntymä oli sellainen ihme, jonka vain jumalallinen persoona saattoi toteuttaa. Pyhän Hengen on sanottu olevan "Korkeimman voima", joka varjoaisi Marian, ja tekisi hänet kykeneväksi synnyttämään Jumalan Pojan (Luuk. 1:35).

        Hengen jumaluus on myös näkyvänä jumalallisen innoituksen piirissä, koska se mitä Herran ääni sanoi Jesaja 6:ssa, on Paavalin mukaan Ap.t. 28:ssa sanottu Pyhän Hengen puhumaksi. Se mitä Herra Jeremia 31:ssä sanoi uudesta liitosta, on Hebrealaiskirjeessä sanottu Pyhän Hengen todistamaksi (Heb. 10:15). Pyhää Henkeä on myös kutsuttu Herraksi sanoin: "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus". Mooses oli ollut Herran läsnäolossa niin, että hänen kasvonsa loistivat, ja apostoli lausuu, että Se jonka seurassa hän oli ollut, oli Henki (2 Kor. 3:17).

        Pyhän Hengen jumaluus ilmenee myös siinä tosiseikassa, että Hän on kaikkialla läsnäoleva, kuten kysymykset, "Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?", selkeästi ilmaisevat (Ps. 139:7). Hän on kaikkialla siellä missä Herrakin. Hän on myös kaikkitietävä, "sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin" (1 Kor. 2:10). Lisäksi, hänen kaikkivoimaisuutensa on ilmoitettu Sakarias 4:6:ssa, josta luemme: "Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot". Nämä kolme ovat ne suuret, erottavat jumaluuden ominaisuudet.

        Totta kai Pyhä henki näyttää ja tietää, yms. Ei Pyhä henki ole persoona mutta ei se ole mikään irtonainen voimakaan. Pyhä henki ON ITSE Isä Jumala. Ei se ole hänestä irtonainen osa vaan Isän ominaisuus. Isä kun ON HENKI!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai Pyhä henki näyttää ja tietää, yms. Ei Pyhä henki ole persoona mutta ei se ole mikään irtonainen voimakaan. Pyhä henki ON ITSE Isä Jumala. Ei se ole hänestä irtonainen osa vaan Isän ominaisuus. Isä kun ON HENKI!!!

        Hyvä, sinulla on oikea ote asioihin!


    • Anonyymi

      Kun käsitellään Kolminaisuuden persoonia, on muistettava, että vaikka He ovat yhtä perusolemukseltaan, ja kaikki ovat yhtä jumalisia, silti kaikilla on oma vaikutuspiirinsä. Isä on vaikuttava tahdon ja tarkoituksen asioissa, Poika tekee ja toimii ja Henki voimassa ja vaikutuksessa. Vaikka sekä Poika että Henki ovat Isän lähettämiä, se ei tarkoita, että He olisivat ala-arvoisempia Häneen verrattuna, vaan paremminkin, että He ovat halukkaita kanssatoimijoita jumalallisen suunnitelman täytäntöönpanossa.

      • Anonyymi

        Jos näin on, miksei Poika Jumala tiedä mitä Isä Jumala tietää? Eikö poika olekaan isän kanssa yhtä? Eikö poika Jumala olekaan kaikkitietävä kun Jeesuksen paluun tiesi Isä syksin? Ja jos näin on, ovatko kaikki kolme Jumalaa yhtä jumalallisia sittenkään?


    • Anonyymi

      >>Luomisessa Hän liikkui vetten päällä (1 Moos. 1:2)>>
      Yliviivaa tuo koko teksti 1 Moos. 1:2 .

      Ja kirjoita tilalle " Jumala, joka on henki liikkui vetten päällä".
      Tuo on Isiemme Jumalan oppia .

      Aloita uusi elämä korjaamalla tuo Raamattuusi. Unohda nykyiset ajatuksesi Rooman ja Suomen kaikkien kirkkojen oppi Pyhästä Hengestä, tee parannus ja yliviivaa kaikki jakeet joissa on Pyhä Henki tai Henki.

      Rooman kirkko ideoi, suunnitteli, kehitti satojen vuosien aikana ja teki päätöksen Pyhästä Hengestä v 381 Konstanttinopolissa. Tuo ei ole Jumalan tahto eikä Jumalan päätös. Tuosta ihmispäätöksestä seuraa että Pyhä Henki kirjattiin ns. Raamattuihin. Hylkää Kirkkojen päätökset jotka ovat syntiä .
      Tule pois paitsiosta, tule Jumalan valtatielle ja Jumalan opin mukaan vaeltajaksi.Aamen.

      Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
      ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

      PS. Unohda matemaattinen Jumala uskostasi.
      Matemaattinen Jumala on Iankaikkinen Isä=Iankaikkinen Poika==Iankaikkinen Sana=Iankaikkinen Messias=Iankaikkinen Jeesus Kristus=Iankaikkinen Pyhä Henki.

      Isiemme Jumala ei ole tuota tahtonut eikä halunnut!

      Terkkuja kaikille Uuden liiton Uudestisyntyneille ja Voidelluille!

      • Anonyymi

        Sinulle vielä asiaa tuosta Hebrealaiskirjeestä ja Joh. evankeliumista.

        Tuo kirje on Rooman kirkkoisien kirjoittama n. v 160 jKr. Tuo kirje ei ole Jumalan opin mukaan eikä Jumalan tahdon mukaan kirjoitettu.
        Joten kirje on ihmisoppia!

        Rooman kirkkoisät eivät Apostolien työn jatkajia, joten kirje on mitätön ja hylättävä!

        Rooman kirkkoisät eivät myöskään ole Jeesuksen Kristuksen todistajia, koska eivät ole Apostoleja!

        Samasta edm. syystä tulee yliviivata Joh. 1: 1-18. Koska nuo jakeet ovat Rooman Kirkkoisien allegorisen tulkinnasta johtuvia jakeita. Tuo tulkinta on, että "Sana on Jumala", josta seuraa paljon syntisiä kirjauksia Raamatun teksteihin!
        Johannes ei ole ko. jakeita kirjoittanut. Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19!
        Yliviivattavia jakeita on mm. Joh. 3:16 jne. lukuisia jakeita ja myös Johnanneksen kirjeissä on paljon yliviivattavaa Rooman kirkon ja Suomen kirkkojen oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle vielä asiaa tuosta Hebrealaiskirjeestä ja Joh. evankeliumista.

        Tuo kirje on Rooman kirkkoisien kirjoittama n. v 160 jKr. Tuo kirje ei ole Jumalan opin mukaan eikä Jumalan tahdon mukaan kirjoitettu.
        Joten kirje on ihmisoppia!

        Rooman kirkkoisät eivät Apostolien työn jatkajia, joten kirje on mitätön ja hylättävä!

        Rooman kirkkoisät eivät myöskään ole Jeesuksen Kristuksen todistajia, koska eivät ole Apostoleja!

        Samasta edm. syystä tulee yliviivata Joh. 1: 1-18. Koska nuo jakeet ovat Rooman Kirkkoisien allegorisen tulkinnasta johtuvia jakeita. Tuo tulkinta on, että "Sana on Jumala", josta seuraa paljon syntisiä kirjauksia Raamatun teksteihin!
        Johannes ei ole ko. jakeita kirjoittanut. Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19!
        Yliviivattavia jakeita on mm. Joh. 3:16 jne. lukuisia jakeita ja myös Johnanneksen kirjeissä on paljon yliviivattavaa Rooman kirkon ja Suomen kirkkojen oppia!

        Tiedoksi vielä kaikille.

        Martti Luther sijoitti Heprealaiskirjeen saksankielisen Uuden testamentin käännöksensä loppuun eikä ulottanut siihen sivunumerointia, koska hän ei pitänyt näitä tekstejä muiden kanonisten tekstien veroisina.
        Siis Luther ei hyväksynyt mainittuja kirjeitä Apostolisina kirjeinä niinkuin en minäkään Jumalan hengessä hyväksy. Sisältö paljastaa nuo kirjeet Rooman kirkkoisien kirjoituksiksi!


      • Anonyymi

        Sinun oppisi on jotain järjetöntä unitaristista judaismia.

        Niin että yksilöuskovat lähtisivät nyt tuunaamaan Raamattuaan uusiksi. Sehän se vasta jumalatonta mestarointia olisikin – korvasyyhyyn korjailemista.

        Läpikävin jo Pyhän Hengen jumaluuden. Tuossa vielä Kristuksen jumaluus, vielä kattavammin käsiteltynä: http://www.JeesusOnHerra.com/Jumaluus.pdf

        Nuo kirjoitukset ovat terveen KRISTINUSKON mukaisia; sinun kieroonvääntämisesi ja Sanan poistamisesi ovat antikristillistä, kirottua harhaoppia, josta seuraa kadotus. Jollet tee totista parannusta.

        ”heistä on Kristus lihan puolesta, Hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!” (Room. 9:5). ”Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.” (1. Joh. 5:12 ).

        Sinulta puuttuu Jumalan Pojan pelastus, puuttuu Hänen henkensä (Room. 8:9) ja puuttuu myös Hänen Isänsä (1 Joh. 2:23).

        Olet edelleen synneissäsi, matkalla kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun oppisi on jotain järjetöntä unitaristista judaismia.

        Niin että yksilöuskovat lähtisivät nyt tuunaamaan Raamattuaan uusiksi. Sehän se vasta jumalatonta mestarointia olisikin – korvasyyhyyn korjailemista.

        Läpikävin jo Pyhän Hengen jumaluuden. Tuossa vielä Kristuksen jumaluus, vielä kattavammin käsiteltynä: http://www.JeesusOnHerra.com/Jumaluus.pdf

        Nuo kirjoitukset ovat terveen KRISTINUSKON mukaisia; sinun kieroonvääntämisesi ja Sanan poistamisesi ovat antikristillistä, kirottua harhaoppia, josta seuraa kadotus. Jollet tee totista parannusta.

        ”heistä on Kristus lihan puolesta, Hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!” (Room. 9:5). ”Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.” (1. Joh. 5:12 ).

        Sinulta puuttuu Jumalan Pojan pelastus, puuttuu Hänen henkensä (Room. 8:9) ja puuttuu myös Hänen Isänsä (1 Joh. 2:23).

        Olet edelleen synneissäsi, matkalla kadotukseen.

        Hei!

        Jumala kostaa kaiken Sinulle mitä minun päälleni laskit! Sinä et saa alistaa loukata sortaa minua että menetän Jumaalan rauhan ja hänen henkensä ilon!

        Sain tiedon sanat, että Sinä olet menossa kadotukseen, sinne Sinä kuulut, sinne Sinä menet, sinne Sinä jäät! Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!

        Jumala kostaa kaiken Sinulle mitä minun päälleni laskit! Sinä et saa alistaa loukata sortaa minua että menetän Jumaalan rauhan ja hänen henkensä ilon!

        Sain tiedon sanat, että Sinä olet menossa kadotukseen, sinne Sinä kuulut, sinne Sinä menet, sinne Sinä jäät! Aamen.

        Se on se tämän maailman jumala joka sinulle puhuu, harhaoppinen.

        2 Kor. 4:4: ”niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva”.

        ”Sillä hänessä (Jeesus) asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti” (Kol. 2:9)


      • Anonyymi

        Lisäys.
        Laskin tuossa tuon matemaattisen jumalien yhteyden..oikeesti on 6-yhteinen jumalankuva, mielikuva jumala luotu ns. Raamattuihon!
        Tuossa on suomalaisten kirkkojen mielikuvajumala!


        Unohda matemaattinen Jumala uskostasi.
        Matemaattinen Jumala on Iankaikkinen Isä=Iankaikkinen Poika==Iankaikkinen Sana=Iankaikkinen Messias=Iankaikkinen Jeesus Kristus=Iankaikkinen Pyhä Henki.

        Isiemme Jumala ei ole tuota tahtonut eikä halunnut!


        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu yhtä ainoaa Jumalaa Isä Jumalaa, Israelin Jumalaa ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

        Terkkuja kaikille Uuden liiton Uudestisyntyneille ja Voidelluille!


    • Anonyymi

      Aloittaja on eksynyt ja eksyttää muita kadotukseen sillä Jeesus sanoi joka ei usko joka "minä olen" (=Jumalan nimi) hän hukkuu synteihinsä.

      Jumala nimittää Poikaansa Jumalaksi jonka valtaistuin pysyy (Hebr.1); Paavali varoittaa tekemästä murheelliseksi Pyhää Henkeä joka on siten persoona.

    • Anonyymi

      Jumala on yksi, eikä ole ketään muuta. Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa.
      Ilman isää ei ole Poikaa, eikä Isää ole ennen esikoista, Poikaa, eikä Poikaa ole ilman Isää.

    • Anonyymi

      Athanasioksen uskontunnustus:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

      Tämä on yksi kolmesta kristinuskon uskontunnustuksesta (muut ovat Apostolinen uskontunnustus ja Nikean uskontunnustus):

      "Uskontunnustuksen sisältö
      Athanasioksen tunnustus
      areiolaisuutta vastaan

      Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.

      Yhteinen kristillinen usko on tämä:

      Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.

      Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:

      Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.

      Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt. Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.

      Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.

      Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin. Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.

      Oikea oppi on tämä:

      Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Yhtä lailla Jumala ja ihminen. Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen. Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä. Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

      Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.

      Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!"
      ~

      • Anonyymi

        Höpö höpö!


      • Anonyymi

        Hei,
        ohessa apostolin uskontunnustus:

        Paavali vaelsi Jumalan valtatiellä ja tunnusti ”että palvelee isiensä Jumalaa” ja tunnusti lisäksi että ”..uskoen sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan” Apt. 24:14.

        Joten Jeesus on luotu ja Pyhää Henkeä ei ole!


    • Anonyymi

      Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

      Ratkaisu. Uskon teko. Parannuksen teko.

      Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja.
      Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!

      Protestanttisia suuntauksia ovat wikipedian mukaan:
      Reformoituja (ml. reformoidut kirkot, presbyteerikirkko, puritanismi, yhdistyneet kirkot).
      Anglikaaneja
      Adventistit
      Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
      Anglikaanit
      Baptistit
      Helluntailaiset
      Hugenotit
      Luterilaiset
      Metodistit
      Pelastusarmeija
      Reformoidut (kalvinismi)
      Jehovat

      Tuossa on listassa iso joukko kirkkoja ja suuntauksia joita kirjoitukseni koskee. Älkää missään tapauksessa tuohon joukkoon menkö, vaan ensin on ykkösasiat: oppikaa uskomaan, tehkää parannus ja ottakaa Elämällenne uusi suunta Jumalan valtatielle.

      Uusi suunta Jumalan Valtatiellä. Uudestisyntyminen ja Uusi luomus ja Uusi elämä.
      Menkää uskovien kasteelle apostolien opetuksen mukaan ”Jeesuksen Kristuksen nimeen” ja täyttykää Jumalan hengellä ja Jumala alkaa ohjata Sinua Meitä Jes. 30:18, 20-22, Jes.41:10, Ps. 37:23, Jes. 42:16, Ps. 32:8, Snl. 3:5-6, Ps. 25:9. Room. 12.

      Jumalan antama lupaus Sinulle!
      ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” Jer. 29:11-13

      ”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!” Matt. 4:17

      • Anonyymi

        Ei ole herätystä näköpiirissä. Naiset vaan häärää pastoreina Raamatun vastaisesti. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttäviä, samoin kuin abortitkin.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole herätystä näköpiirissä. Naiset vaan häärää pastoreina Raamatun vastaisesti. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Homo ja lesboliitot ovat laajalti hyväksyttäviä, samoin kuin abortitkin.

        1234567---

        Juu...niin on kaikki hengelliset asiat ihan päälaellaan.


      • Anonyymi

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    • Anonyymi

      Jumalattomat sen sijaa ahkeroivat sapatti ja muine lain vaatimuksineen. Outoa sanon vain, kun maailman ihmiset haluavat määrittää kristittyjen opin ja tavat.
      "Juu...niin on kaikki hengelliset asiat ihan päälaellaan."

    • Anonyymi

      Tämäkään aihe ei kirjoittamisen paljoudella muuta uskonnollisen ihmisen uskontoa ja uskontonsa harjoittamista. Ihmisen, joka ei ole osallinen kaikkivaltiaan JUMALAN tekemästä uskosta.

      Kun kaikkivaltias JUMALA tekee ihmiseen uskon Jeesukseen, niin ihmiselle aukeaa ymmärrys nähdä Jeesuksen opetus kaikkivaliaasta JUMALASTA oikein. Ilmoitukset avautuvat. Jumaluus on aivan eri asia kuin olla JUMALA.

      Niin, mikään taho kaikkeudessa ei voi ja mahdolistu omaamaan JUMALA käsitettä kuin ainoastaan Raamatun sanomassa oleva kaikkivaltias JUMALA. Tämä on kaiken Isä ja siten kaiken aivoittaja.
      Ajatellen syntiin lankeemusta ja ihmise pelastaista ja Jeesuksen Kristuksen osallisuutta tässä tehtävässä, niin tämä on ilmoitettu erittäin yksinkertaisesti,- mutta tyhjentvästi tässä;

      22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
      23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
      24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
      25 Sillä hänen pitää hallitseman
      "siihen asti, kunnes hän on pannut
      kaikki viholliset jalkojensa alle".
      26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
      27 Sillä:
      "kaikki hän on alistanut
      hänen jalkojensa alle".Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
      1 Kor. 15

      Kaikkivaltias - joka on ainut JUMALA, joka antaa vallan Jeesukselle Kristukselle Pojalleen ja ottaa lopussa vallan takaisin Pojaltaan Jeesukselta Kristukselta ja näin kaikkivaltias JUMALA on alkuperäsessä tilassa koko luomakunnassaan.

      No, luonnollisesti en edes odota uskonnollisen ihmisen uskovan tähän, koska JUMALA ei ole tehnyt uskoa uskonnollisen ihmisen sydämeen ja siten ajatuksiin. Jumalattomatkin ihmiset ymmärtävät tämän luettuaan sen Raamatusta, mutta eivät luonnollisesti usko. Uskonnollinen ihminen taas vastustamalla vastustaa JUMALAN aivoitusta ja opetuksia itsestään ja opetusta käsitteestä ; Yksi ainoa JUMALA.

      Markku Lievonen

    • Anonyymi

      Jumalan valtatie ja kirkkotie ovat täysin eri teitä sekä Pyhät kirjoitukset ja ns. Raamatut ovat täysin eri kirjoituksia!

      Tehkäämme Uskon teko, tehdään parannus ja lähdetään pois Kirkkotieltä Jumalan valtatielle! Ilman tekoja Sinun Uskosi on kuollut!

      Jumalan valtatiellä meidän tulee vaeltaa. Jes. 35:8 , Jes. 30: 20-22. Meidän ei tule vaeltaa Kirkkotiellä. Kirkkotietä ei mainita Jumalan opissa.

      Kirkkotie on alkanut n. 70 jkr. Kirkkotie ei ole Pyhä tie. Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2.
      Aabraham kutsuttiin v. 1997 eKr. Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1. Aadam oli Jumalan valtatiellä v. 4000 eKr.! Nyt elämme vuotta 2019 jKr. ja sama vuosi myöskin ajanlaskumme alusta asti laskettuna.

      Jeesus kutsui ihmiset Jumalan valtatielle, mutta Suomen kansa onkin mennyt toisaalle ja on Kirkkotiellä!

      Kirkkotien Ekumenia-oppi ei ole Jumalan opin ja Apostolien opetuksen mukaista oppia vaan Ekumenia ja tuon Organisaatiot ovat suuri eksytys: uskonnollisuutta ja ihmisoppia!
      Ekumeenisten organisaatioiden käytössä olevat Raamatut ovat Rooman kirkon alustamia, ensialkuun muokkaamia manipulaatioita noin 200-luvulta alkaen. Rooman kirkon oppia täydennettiin säädettin neuvoteltiin ja päätettiin ihmisopista Augsburgin kirkolliskokouksessa v1530 ja vahvistettiin Yksimielisyyden asiakirjassa v1580 ja vahvistettiin Upsalan kokouksessa v1593. Ja niinpä ns. Raamatut ovat tuon alustuksen alkumuokkaamisen jälkeen kaiken keskiajalla tehtyjen säätämisten päätösten jälkeen Suomessa käytössä, alkaen 1500-1776 luvulta.
      Ja niinpä Suomen Raamatuista löytyy Rooman kirkon oppi ja Luterilaisen kirkon oppi, uskonto ja uskonnollisuus ja ihmisopit sekä tietysti Raamatussa on Jumalan oppiakin vielä jäljellä!

      • Anonyymi

        Kirkkotiellä opetettavaa ihmisoppiasiaa.
        Apostolit eivät ole koskaan opettaneet, että Paavali palveli kirkkoa ja että Kristus on kirkon pää ja että kirkko on Hänen ruumiinsa. Apostolit eivät ole opettaneet ”Sana on Jumala”-oppia ja että ”Sana tuli lihaksi” ja että ”Sana on Jumalan poika” ja että ”kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan” ja että ”Hän on ennaltaollut, Isästä syntynyt, ei luotu” ! Apostolit eivät opettaneet eikä tehneet yhtään mitään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen! Apostolit eivät ole opettaneet Jeesuksen Kristuksen ”kaksiluonto-oppia”, eivät ole opettaneet että Pyhä Henki on Jumaluuden kolmas persoona, eivät ole opettaneet ”kolminaisuusoppia” ja eivätkä Apostolit ole vääristelleet ”manipuloineet” pyhiä kirjoituksia ns. ”Raamattua”.
        Kuitenkin vastoin Jumalan oppia ja Apostolien opetusta Rooman kirkko ja Suomen erinimiset kirkot tuota kaikkea edm. jokapäivä tekevät ja tuota kaikkea edm. sanomaa jokapäivä julistavat!

        Miksi te kirkkoisät teette tuota vaikka Jumalan oppi ja apostolien opetus ei tuollaisia asioita kerro?
        Arvioin että syy Kirkkoisien toiminta on piittaamattomuutta Jumalan oppia ja Apostolien opetusta kohtaan Omien Etujenne tähden!
        Sinulle, Meille ja Kirkkoisille annettuja elämänohjeita. Jumalan valtatiellä Jumalan opin mukaan Kirkkotien ihmisoppi on syntiä. Jostain syystä Kirkkoisät eivät noudata Jumalan oppia.
        Matt. 15:13 -14
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
        Tuossa jakeessa 14 Kirkkoisät ovat sokeita sokeain taluttajia ja talutettavat ovat kirkkouskovat ja molemmat ovat kuopassa. Kaikki ihmisoppi tulee perata pois! Kuka tuon tekisi? Sinä, Me itse henkilökohtaisesti.

        2. Kor. 6: 14 -18
        Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

        Ilm. 18:4 - 5
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. 5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.”


      • Anonyymi

        Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

        Ratkaisu. Uskon teko. Parannuksen teko.
        Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja. Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!

        Protestanttisia suuntauksia ovat wikipedian mukaan:
        Reformoituja (ml. reformoidut kirkot, presbyteerikirkko, puritanismi, yhdistyneet kirkot).
        Anglikaaneja
        Adventistit
        Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
        Anglikaanit
        Baptistit
        Helluntailaiset
        Hugenotit
        Luterilaiset
        Metodistit
        Pelastusarmeija
        Reformoidut (kalvinismi)
        Vapaakirkkolaiset
        Jehovat

        Tuossa on listassa iso joukko kirkkoja ja suuntauksia joita kirjoitukseni koskee. Älkää missään tapauksessa tuohon joukkoon menkö, vaan ensin on ykkösasiat: oppikaa uskomaan, tehkää parannus ja ottakaa Elämällenne uusi suunta Jumalan valtatielle.

        Uusi suunta Jumalan Valtatiellä. Uudestisyntyminen ja Uusi luomus ja Uusi elämä.
        Menkää uskovien kasteelle apostolien opetuksen mukaan ”Jeesuksen Kristuksen nimeen” ja täyttykää Jumalan hengellä ja Jumala alkaa ohjata Sinua Meitä Jes. 30:18, 20-22, Jes.41:10, Ps. 37:23, Jes. 42:16, Ps. 32:8, Snl. 3:5-6, Ps. 25:9. Room. 12.

        Jumalan antama lupaus Sinulle!
        ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” Jer. 29:11-13

        ”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!” Matt. 4:17


    • Anonyymi

      On surullista, että muutamat ovat jälleen hukkuneet ikivanhaan harhaoppiin.

      Sillä Jeesuksen kasteessa oli paikalla, ja toisistaan selvästi erotettavissa, koko kolminaisuus (Luuk. 3:22).

      Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta (Joh. 13:31-32). Jos sinä omaksut harhaopin, ettei Pyhää Henkeä muka ole, Pyhä Henki murehtuu (Ef. 4:30) – eikä kirkasta sinulle enää Kristusta.

      Sen jälkeen Saatana alkaa syöttää sinulle roskaa siitä todellisesta hyökkäyskohteestaan, Jeesuksesta. Isä olisi ainoa Jumala – ja Jeesus olisi parhaimmillaankin vain joku ”osa jumalallista järjestystä”, tai muuta saatanallista sontaopetusta.

      Te eksyneet ette ymmärrä, että Isän valinta oli Kristus. Vain Jeesuksen Golgatan sovitustyönsä kautta Isä voi armahtaa syntisen. Ei ole MITÄÄN muuta tietä Isän tykö (Joh. 14:6). Ja sinä pidät tämän ”Tien, Totuuden ja Elämän” halpana – jotenkin mittaillen ja aliarvottaen häntä!

      Sinulle jumalahaikailijalle Hän kyllä tulee varmasti ilmestymään, mutta TUHON Jumalana – joka ei voi olla tekemisissä synnin kanssa, muutoin kuin Kaikkivanhurskaana, tuhoten sen kaiken pahan – sinun tekosynnit, synnin sinussa. Ja sinut.

      TEE TOTINEN PARANNUS, tai ”vaikene, ole hiljaa!” (Mark. 4:39).

      ”Sillä hänessä (Jeesus) asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti” (Kol. 2:9)

      • Olipa jälleen kerran väkevää puhetta ja asiantuntevaa "pakanoiden" läksytystä. Jokus joku melkein voisi kiittää sinua tällaisesta, mutta ei tällä kertaa.


      • Anonyymi

        Höpö höpö!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olipa jälleen kerran väkevää puhetta ja asiantuntevaa "pakanoiden" läksytystä. Jokus joku melkein voisi kiittää sinua tällaisesta, mutta ei tällä kertaa.

        ”jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa” (Room. 8:9).
        ”että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti” (Ef. 1:12-13)
        ”Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka” (Ef. 4:30)

        Tosikristityssä on Kristuksen Henki, joka on häneen annettu uskoontulon hetkellä. Tämä Kristuksen Henki on Jumalan Pyhä Henki.

        Joilla tuota Henkeä ei ole, ovat edelleen synneissään, matkallaan kadotukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa” (Room. 8:9).
        ”että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti” (Ef. 1:12-13)
        ”Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka” (Ef. 4:30)

        Tosikristityssä on Kristuksen Henki, joka on häneen annettu uskoontulon hetkellä. Tämä Kristuksen Henki on Jumalan Pyhä Henki.

        Joilla tuota Henkeä ei ole, ovat edelleen synneissään, matkallaan kadotukseen.

        >>> Tosikristityssä on Kristuksen Henki, joka on häneen annettu uskoontulon hetkellä.

        Kristillisyys ei ole sitä, että copy-pastaa Raamatun lauseita tajuamatta niiden sisältöä tai toitoittaa joka kadun kulmassa, kuinka täynnä Pyhää Henkeä on. Kristillisyys on sitä, että jakaa kynttilän liekin myös niiden kanssa, joilla sitä ei vielä ole.


    • Anonyymi

      Mielenkiinnolla kuullaan opetusta Israelista, Jerusalemista, mitä Rabbi sanoo.

      Aihepiiri löytyy mainintana Jumalan uskollisuus juutalaisia kohtaan osa 4 siitä leike
      https://www.tv7.fi/vod/player/67900/

      Katsotaanpa Jeremia 23 jaetta 6.
      Miten Juuda ja Israel pelastuvat ja asuvat turvassa? Messiaan kautta. "Ve'ze shmo asher jikr'o haShem tsidkenu", "tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'".
      Miksi Häntä kutsutaan nimellä Herra, vanhurskautemme?
      Koska Messias todella on Jumala keskellämme, Immanuel.

      Minulta kysytään monesti: "Olet messiaaninen uskova. Uskotko kolmiyhteyteen? Että Jumala on ilmoittanut itsensä kolmena Persoonana, Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä?" - Uskon.
      Jumalan Sana kertoo niin. Ihmeen kaupalla yksi on kolme ja kolme on yksi. Ei ole kolmea Jumalaa.

      On vain yksi Jumala. Sanot, että sitä on vaikea ymmärtää.

      Moni hengellinen tosiasia on vaikea ymmärtää. Mutta ne ovat silti totta. Luemme tästä jakeesta, että Herran nimi, joksi Häntä tullaan valtakunnassa kutsumaan, on Herra, vanhurskautemme.
      Mikä sen tuo? Katso Jeremia 23 jaetta 7.
      Siinä on sana "laken", "sentähden". Se kertoo, ..... laina päättyy-

      Eli rabbi uskoo raamatun ilmaisurikkauden Jumalan eri kuvakulmaa Jumalaan.

      Jo 30- vuotta sitten helluntaiseurakunnan saarnaaja ilmitoi raamattutunnilla saman. Eli kolminaisuutta ei raamatussa sanota, mutta Jumala tulee ilmi kuvauksissa, missä Hän on Yksi, niin tämä kolme puolta.

      Joillekin se on vaikeaa ajatella, että alkaa ko. aloitukset inhimillisen mielipiteiden tähden. Eli asia on erittäin vanha.

      • Anonyymi

        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        Ef 4

        Eihän tämä yksinkertaisesti ilmoitettu ja kuvattu kaikkivaltiaan JUMALAN kuvaus ole edes vaikea ymmärtää. Eihän? Juuri tuohon perustuu toisaalla oleva ilmoitus; "JUMALA meidän kanssamme." / JUMALA oli Kristuksessa.

        JUMALA oli Jeesuksessa Krstuksessa juuri siten miten ilmoittaakin olevan.

        Juuri tuota Raaatussa kuvattua JUMALAA ,- tilaa ,ei kukaan toinen voi omata. Yksin tuo Ef 4 jae jo on todisteena uskonnollisen väärästä uskomuksista kuvitella Jeesus JUMALAKSI. "Kristus on JUMALA-N

        23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1 Kor. 3

        m.l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        Ef 4

        Eihän tämä yksinkertaisesti ilmoitettu ja kuvattu kaikkivaltiaan JUMALAN kuvaus ole edes vaikea ymmärtää. Eihän? Juuri tuohon perustuu toisaalla oleva ilmoitus; "JUMALA meidän kanssamme." / JUMALA oli Kristuksessa.

        JUMALA oli Jeesuksessa Krstuksessa juuri siten miten ilmoittaakin olevan.

        Juuri tuota Raaatussa kuvattua JUMALAA ,- tilaa ,ei kukaan toinen voi omata. Yksin tuo Ef 4 jae jo on todisteena uskonnollisen väärästä uskomuksista kuvitella Jeesus JUMALAKSI. "Kristus on JUMALA-N

        23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1 Kor. 3

        m.l

        Hei! Kiitos Sinulle,

        Juuri noin yksinkertaista on Jumalan asiat. Pitäkää asiat yksinkertaisina.

        Immanuel-Jumala kanssamme.
        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala Jeesuksessa Kristuksessa, miehessä jonka Hän oli tehtävään määrännyt!

        Ja esikuva on Genesis luku 18 kokonaan! Aamen.

        Tehkää parannus.
        Protestanttisia suuntauksia ovat wikipedian mukaan:
        Reformoituja (ml. reformoidut kirkot, presbyteerikirkko, puritanismi, yhdistyneet kirkot).
        Anglikaaneja
        Adventistit
        Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
        Anglikaanit
        Baptistit
        Helluntailaiset
        Hugenotit
        Luterilaiset
        Metodistit
        Pelastusarmeija
        Reformoidut (kalvinismi)
        Vapaakirkkolaiset
        Jehovat

        Tuossa on listassa iso joukko kirkkoja ja suuntauksia joita kirjoitukseni koskee. Älkää missään tapauksessa tuohon joukkoon menkö, vaan ensin on ykkösasiat: oppikaa uskomaan, tehkää parannus ja ottakaa Elämällenne uusi suunta Jumalan valtatielle.

        Uusi suunta Jumalan Valtatiellä. Uudestisyntyminen ja Uusi luomus ja Uusi elämä.
        Menkää uskovien kasteelle apostolien opetuksen mukaan ”Jeesuksen Kristuksen nimeen” ja täyttykää Jumalan hengellä ja Jumala alkaa ohjata Sinua Meitä Jes. 30:18, 20-22, Jes.41:10, Ps. 37:23, Jes. 42:16, Ps. 32:8, Snl. 3:5-6, Ps. 25:9. Room. 12.

        Jumalan antama lupaus Sinulle!
        ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” Jer. 29:11-13

        ”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!” Matt. 4:17


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        Ef 4

        Eihän tämä yksinkertaisesti ilmoitettu ja kuvattu kaikkivaltiaan JUMALAN kuvaus ole edes vaikea ymmärtää. Eihän? Juuri tuohon perustuu toisaalla oleva ilmoitus; "JUMALA meidän kanssamme." / JUMALA oli Kristuksessa.

        JUMALA oli Jeesuksessa Krstuksessa juuri siten miten ilmoittaakin olevan.

        Juuri tuota Raaatussa kuvattua JUMALAA ,- tilaa ,ei kukaan toinen voi omata. Yksin tuo Ef 4 jae jo on todisteena uskonnollisen väärästä uskomuksista kuvitella Jeesus JUMALAKSI. "Kristus on JUMALA-N

        23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. 1 Kor. 3

        m.l

        ... kuvitella Jeesus Jumalaksi ...

        Kenestä kuvittelet profeetan tässä puhuvan:

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." (Jes. 9:5)


    • Anonyymi

      Todellakin *huokaus*.

      Ja taas mentiin ja lämmitellään vanhoja harhaoppeja, jotka on kumottu satoja vuosia sitten.

      Jeesus on Jumala. Tämä on todella helppo osoittaa. Jumalan yksistään on Luoja, joten mitään muuta kuin Jumala ei ole ollut ennen luomista. Joh. 1:3 todistaa mielenkiintoisesti Jeesuksesta: "Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä."

      Sana, eli Jeesus, on ollut olemassa ennen luomista ja hänen kauttaan on kaikki luotu. Ja jos mitään muuta kuin Jumala ei ollut olemassa ennen luomista, joten... Tämä on helppo päätellä.

      Toinen juttu on se, että Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi avoimesti monta kertaa. Hän on useasti itseään Ihmisen Pojaksi. Tässä on hauska erikoisuus. Jumalan Poika -nimitys itse asiassa korostaa ihmisyyttä, ei jumaluutta. Myös kuninkaita kutsuttiin Jumalan pojiksi. Sen sijaan Ihmisen Poika -nimitys viittaa Danielin kirjassa profetoituun jumalalliseen olentoon, joka istuu Kaikkitietävän luona valtaistuimelle... Kuinka monta valtaistuinta Taivaassa siis on kenen kanssa Jumala jakaa valta-asemansa? Se ei kuulu kenellekään muulle kuin hänelle itselleen.

      Sitten kolmantena niin arkipäiväisesti möläytetty todistus Jeesuksesta: "Jeesus on Herra." Tässä! Voiko sen suorempaa todistuslausumaa olla Jeesuksen jumaluudesta? Kyse on siitä kenen keskuudessa se lausutaan. Turha on lässyttää, että Uudessa testamentissa monia tyyppejä kutsutaan herroiksi. Niin tehdään. Roomalaiset ja kreikkalaiset kutsuivat hallitsijoita, keisareita ja jumaliaan herroiksi. Kreikankielen sana 'kyrie' todella tarkoittaa Herraa. Mutta miten sen kuulivat juutalaiset? Heillä tuo sana Kyrie, eli Herra, oli omistettu yksistään Jumalalle. Se oli vain hänen arvonimensä.

      Kenestä siis on kyse, kun juutalaisten keskuudessa ensimmäinen uskontunnustus kristittyjen suusta kajahta "Jeesus on Herra". Mitä juutalaiset kuulivat? Jopa Jumalan enkelit lausuvat tuon tunnustuksen ilmoittaessaan paimenille Betlehemin kedolla: "Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra." Opetuslapsi Tuomaksen todistus kohdatessaan ylösnousseen Jeesuksen kuului: "Minun Herrani ja Jumalani."

      Eipä siis turhaan lausuta Jumalan arvonimeä ja koroteta ketään näin korkealle, jos kyseessä oleva henkilö olisi vain ihminen... Jopa enkeleiden toimesta todistus kuului: "Jeesus on Jumala."

      Good night!

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        Good morning!

        Jeesus on luotu! Jeesus on ihminen!

        Paavali luotti ja uskoi "isiensä Jumalaan" Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin Jumalaan ja Profeettojen todistuksiin Jumalasta.

        Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2.

        Aabraham kutsuttiin v. 1997 eKr. Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1. Profeetat vaelsivat Jumalan valtatiellä. Jeesus Kristus syntyi Jumalan valtatielle noin v 5 eKr. Apostolit vaelsivat Jumalan valtatiellä.

        Paavali vaelsi Jumalan valtatiellä ja tunnusti ”että palvelee isiensä Jumalaa” ja tunnusti lisäksi että ”..uskoen sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan” Apt. 24:14.

        Myös Pietari muistuttaa meitä Profeettojen todistuksesta, 2. Piet. 3:1-2 ,5-7.

        Paavali mainitsee Jeesuksen "miehenä" Ap. t. 17:31
        "Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Good morning!

        Jeesus on luotu! Jeesus on ihminen!

        Paavali luotti ja uskoi "isiensä Jumalaan" Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin Jumalaan ja Profeettojen todistuksiin Jumalasta.

        Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2.

        Aabraham kutsuttiin v. 1997 eKr. Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1. Profeetat vaelsivat Jumalan valtatiellä. Jeesus Kristus syntyi Jumalan valtatielle noin v 5 eKr. Apostolit vaelsivat Jumalan valtatiellä.

        Paavali vaelsi Jumalan valtatiellä ja tunnusti ”että palvelee isiensä Jumalaa” ja tunnusti lisäksi että ”..uskoen sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan” Apt. 24:14.

        Myös Pietari muistuttaa meitä Profeettojen todistuksesta, 2. Piet. 3:1-2 ,5-7.

        Paavali mainitsee Jeesuksen "miehenä" Ap. t. 17:31
        "Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

        Good morning!

        Lisään vielä tuosta Pietarin jakeista kommentin.
        2 Piet 3:
        5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
        6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
        7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

        Niinkuin selkeästi huomaat kaikki on olemassa Jumalan sanan voimasta. Luomiseen ei ole tarvittu Sanaa eikä Sana-jumalaa! Isäimme Jumala on hoitanut yksinään kaiken!

        Ei ole tarvittu Jumalan Poikaa eikä Messiasta eikä eikä Jeesusta Kristusta eikä Pyhää Henkeä luomisessa!

        Sinulle Jumala sanoo, että "Älä pidä muita Jumalia!"
        Tee parannus uskon elämässäsi, jätä pois yliviivaa raamatustasi Rooman kirkon opit!

        Joten yliviivaa Joh. 1: 1-18 ja Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


      • Anonyymi

        Lisäys.

        Sinulle Jumala sanoo, että "Älä pidä muita Jumalia!"
        Tee parannus uskon elämässäsi, jätä pois yliviivaa raamatustasi Rooman kirkon opit!
        Tee parannusta, yliviivaa raamatuistasi kaikki jakeet, joissa on sanat Pyhä Henki tai Henki!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


      • Anonyymi

        Lisäys.

        Herätys. Sinulle Jumala sanoo, että "Älä pidä muita Jumalia!"
        Tee parannus uskon elämässäsi, jätä pois yliviivaa raamatustasi Rooman kirkon opit!
        Tee parannusta, yliviivaa raamatuistasi kaikki jakeet, joissa Jeesus on Jumala! Esimerkiksi yliviivaa Room. 5:9 ja 1 Joh. 5:20. Tuossa jälkimmäisessä jakeessa poistetaan raamatuista Khalkedonin kirkolliskokouksen v451 tekemä päätös Jeesuksen kaksiluonto-opista!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


      • Anonyymi

        Kaikki on syntynyt Jumalan sanan voimasta ja tämä sana on Jumala...

        Raamatusta en yliviivaa yhtikäs mitään. Siihen ei ole tehty mitään lisäyksiä. Päinvastoin itse otat Raamatusta ne opit, jotka sinulle sopivat ja se mikä sinun oppiisi sovi, pyyhitkö se todella Raamatusta itse pois?

        Koska korostat profeettojen merkitystä, niin Jesaja profetoi Jumalan kävelen maan päällä ja Jeesuksessa tämä profetia toteutui. Jes. 40:3 kuuluu seuraavasti: "Ääni huutaa: – Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme!"

        Hepreankielisessä tekstissä kohta jossa mainitaan sana Herra, on konsonantit JHWH. Tämä on Jumalan nimi. Tässä se on käännetty Herraksi. Eli autiomaahan on raivattava tie Jumalalle. Tämä profetia toteutui ja tienraivaaja itse siteerasi tätä kohtaa: "Tapahtui niin kuin on kirjoitettuna profeetta Jesajan kirjassa: – Ääni huutaa autiomaassa: »Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!" (Luuk. 3:4)

        Kyseessä on Johannes Kastaja, joka julisti raivaavansa tietä Herralle. Johannes muuttaa hepreaksi Jesajan profetian juutalaiseen tapaan sanaksi Adonai. Juutalaiset ottivat kiellon olla mainitsematta Jumalan nimeä niin vakavasti, että JHWH korvattiin mm. juuri Adonai-sanalla, joka tarkoittaa Herraa. Näin ollen kreikaksi Jumalan nimike Adonai on kääntynyt sanalle Kyrie, eli Herra.

        Joka tapauksessa Johannes Kastaja siis julisti olevansa Jumalan tienraivaaja.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on syntynyt Jumalan sanan voimasta ja tämä sana on Jumala...

        Raamatusta en yliviivaa yhtikäs mitään. Siihen ei ole tehty mitään lisäyksiä. Päinvastoin itse otat Raamatusta ne opit, jotka sinulle sopivat ja se mikä sinun oppiisi sovi, pyyhitkö se todella Raamatusta itse pois?

        Koska korostat profeettojen merkitystä, niin Jesaja profetoi Jumalan kävelen maan päällä ja Jeesuksessa tämä profetia toteutui. Jes. 40:3 kuuluu seuraavasti: "Ääni huutaa: – Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme!"

        Hepreankielisessä tekstissä kohta jossa mainitaan sana Herra, on konsonantit JHWH. Tämä on Jumalan nimi. Tässä se on käännetty Herraksi. Eli autiomaahan on raivattava tie Jumalalle. Tämä profetia toteutui ja tienraivaaja itse siteerasi tätä kohtaa: "Tapahtui niin kuin on kirjoitettuna profeetta Jesajan kirjassa: – Ääni huutaa autiomaassa: »Raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!" (Luuk. 3:4)

        Kyseessä on Johannes Kastaja, joka julisti raivaavansa tietä Herralle. Johannes muuttaa hepreaksi Jesajan profetian juutalaiseen tapaan sanaksi Adonai. Juutalaiset ottivat kiellon olla mainitsematta Jumalan nimeä niin vakavasti, että JHWH korvattiin mm. juuri Adonai-sanalla, joka tarkoittaa Herraa. Näin ollen kreikaksi Jumalan nimike Adonai on kääntynyt sanalle Kyrie, eli Herra.

        Joka tapauksessa Johannes Kastaja siis julisti olevansa Jumalan tienraivaaja.

        -DeadManWalks

        Höpö höpö!


      • Anonyymi

        Ensimmäinen käsky kuuluu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Jumala ilmoittaa olevansa ainoa Herra ja Jumala.

        Miksi Jeesus on kelvollinen kantamaan tätä Jumalan nimeä - nimeä Herra?

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö!

        Niin? Kerropa tarkemmin, mitä tarkoitat?

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen käsky kuuluu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        Jumala ilmoittaa olevansa ainoa Herra ja Jumala.

        Miksi Jeesus on kelvollinen kantamaan tätä Jumalan nimeä - nimeä Herra?

        -DeadManWalks

        Sen minkä kirjoitin sen minä kirjoitin.

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen minkä kirjoitin sen minä kirjoitin.

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

        Ymmärrätkö edes millä leikit kun väität Jumalan laittaneen sanan liikkeelle kauttasi - varsinkin kun satuilusi on Raamatun vastaista?

        Esimerkiksi, sanaa ”Vapahtaja” on Raamatussa käytetty erotuksetta sekä Isästä että Pojasta. Huomaa seuraavat esimerkit Paavalin kirjeestä Tiitukselle:
        1. mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme, käskyn mukaan: Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta! (Tiit. 1:3-4).
        2. etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat. Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, (Tiit. 2:10-13).
        3. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, (Tiit. 3:4-6).


    • Anonyymi

      Onko se niin vaikeaa käsittää että jos isä on ihminen, niin myös poika voi olla ihminen?
      Jos Isä on Jumala, niin myös Poika voi olla Jumala. Jumala ei ole ammatti joka on vain yhdelle, niinkuin presidentti, tai kuningas. Jumala perustuu siihen että on OLEMUKSELTAAN jumalallinen henkiolento.
      Jeesus sanoi: Minä ja Isä olemme yhtä! Tässä käytetään neutrimuotoa alkukielessä, eikä siis maskuliinimuotoa YKSI . Se tarkoittaa että kyseessä on käsitteellinen ykseys, niinkuin aviopuolisot saattavat olla yhtä mieltä, ja toimia kuin yhtenä persoonana ulkopuolisia kohtaan.
      Ne jotka riitelevät Jumalasta, eivät ole osa yhteyttä, sen sijaan uskovainen tulee osalliseksi tästä yhteydestä :
      Joh.18:22»Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 23Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

      Joten lopettakaa riiteleminen ja olkaa yhtä, jos tahdotte mukaan tähän yhteyteen!

      Se että Jeesus on sama kuin Jahve, käy ilmi kun vertailee Joh.12 ja Jes 6.

      Joh.12:37Vaikka Jeesus oli tehnyt monia tunnustekoja ihmisten nähden, nämä eivät uskoneet häneen. 38Näin kävi toteen profeetta Jesajan sana:– Herra, kuka uskoi meidän sanomamme?Kenelle ilmaistiin Herran käsivarren voima?
      39He eivät voineet uskoa, sanoohan Jesaja toisessa kohden:
      40– Hän on sokaissut heidän silmänsä
      ja paaduttanut heidän sydämensä,
      jotta he eivät silmillään näkisi
      eivätkä sydämellään ymmärtäisi,
      jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.41Näin Jesaja sanoi, koska oli nähnyt KRISTUKSEN KIRKKAUDEN. Juuri KRISTUSTA hän sanoillaan tarkoitti.

      Jes.6:1Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. 2Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät. 3He huusivat toinen toiselleen:

      – Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot!
      Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.

    • Anonyymi

      Kolminaisuus. Kolmiyhteys. Logoksen kolme hypostasia (olemuspuolta) eli personaa, jotka ovat »kolme yhdessä«: Tahto, Rakkaus ja Tieto eli Tahto, Viisaus ja Toiminta, toisilla nimillä ensimäinen, toinen ja kolmas Logos eli Isä, Poika ja Pyhä Henki j. n. e. Tämä aurinkokuntamme Logoksen alkuperäinen kolmiyhteys on välillisesti synnyttänyt kristillisen kirkon konkretisen ja materialistisen, kolmiyhteisen »absolutisen« jumala- käsitteen. Hindulaisten kolmiyhteys on Trimûrti

      • Anonyymi

        Immanuel syntyy neitsyestä ja tuo tullessaan pelastuksen.
        Immanuel on Messiaan lunastuksesta kertova nimi.
        "Immanu" tarkoittaa "kanssamme".
        "El" on Jumala.
        Lunastus saa aikaan sen, että Jumala on kanssamme.


      • Anonyymi

        Seuraavassa on lunastajamme Isäimme Jumala ja Uuden liiton Uudestisyntyneitten Jumala kertoo omasta identiteetistään ja Profeetta todistaa.

        Jes. 41:14
        Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

        Jes. 43:1
        Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.

        Jes. 43:14
        Näin sanoo Herra, teidän lunastajanne, Israelin Pyhä: Teidän tähtenne minä lähetän sanan Baabeliin, minä syöksen heidät kaikki pakoon, syöksen kaldealaiset laivoihin, jotka olivat heidän ilonsa.

        Jes. 44:6
        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

        Jes. 44:22
        Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.

        Jes. 44:23
        Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee; riemuitkaa, te maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, ynnä metsä ja kaikki sen puut; sillä Herra lunastaa Jaakobin, kirkastaa itsensä Israelissa.

        Jes. 44:24
        Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -

        Jes. 47:4
        Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä.

        Joten yhteenveto edm. jakeista:
        Ei ole Sana-jumalaa, ei ole Jeesus Kristusta ,ei ole Jumalan Poikaa, ei ole Pyhää Henkeä ei ole kolmiyhteistä jumalaa tuossa Jumalan omassa ilmoituksessa identiteetistä ja Profeettojen todistuksessa!

        Aamen.


    • Anonyymi

      Opetuslapsi Tuomas Jeesuksesta: ”Minun Herrani ja minun Jumalani!” (Joh. 20:28).

      • Anonyymi

        Yliviivaa tuo jae Joh.20:28.
        Aamen.


    • Anonyymi

      Joh.14:28 "sillä Isä on minua suurempi."

      • Anonyymi

        ”Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan Hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on Hänet lähettänyt” (Joh. 5:22-23)

        Kunnioitatko sinä Kristusta? Häntä, jonka pelastusta ilman menet Helvettiin!?

        Mitä ihmettä sinä haet – aliarvostatko Häntä, joka Golgatan hirvittävällä uhrillaan pois otti sinulle OIKEUTETUSTI tulevan tuomion!

        Hulluja ne ovat jotka täten halpana pitävät tuon pelastuksen. Kaikkivaltias Jumala PÄÄTTI ja VALITSI, että vain Kristuksen kautta tullaan Hänen tykö (Joh. 14:6). Vain yksi Tie – halusit sitten tai et. Muut tiet johtavat lopulta Tuhon Jumalan eteen.

        Eikä se oppi – ei kolminaisuutta - ole Kristinuskoa ollenkaan, vaan jotain kirottua, unitaristista judaismia.

        Mikään katolinen kirkko ei lanseerannut kolminaisuutta – RAAMATTU sen esitti (Luuk. 3:21-22).


      • Anonyymi

        Olisit nyt sitten rehellisesti ottanut koko jakeen niin (ehkä) ymmärtäisit asiayhteyden:

        ”Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.”

        Opetuslapsilla, joille nämä sanat annettiin, ei ollut Raamattua. He vain päivä toisensa jälkeen näkivät mitä Jeesus teki. Luomisihmeitäkin. He oppivat Jeesuksesta, ja Isästä, pala palalta.

        Miksi opetuslasten tulisi iloita? Siksi että täällä vaeltaessaan kaikki ne Kristuksen hyvät teot ym palkittiin pilkalla, pieksämisellä (alkukielen mukaan lopulta vammaisuuteen saakka) ja sylkemisillä. Hän syntyi haisevaan talliin, kuoli hirvittävällä tavalla Golgatalla – eikä siinä välillä Hänellä ollut paikkaa mihin päänsä kallistaa.

        Kristus kertoi Isästään, joka ei ollut kuin Hän – näissä kärsimyksissä ja pilkassa. Siksi tuli iloita, että Kristus menisi sinne, jossa Hän saisi TAAS olla kuten Isä. Isän ei tarvinnut kohdata sitä minkä Poikansa kohtasi. Eikä tätä tämän maailman jumalan ”valtakuntaa”.

        Ymmärrätkö nyt miksi ennelta tietävä – ja tilaisuudessa kolmiyhteisenä ilmestynyt – Isä Jumala sanoi näin: ”Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt” (Luuk. 3:21-22)?

        Älä tee yhden jakeenosan oppia. Mietipä muuten sitä, että ihan Jeesuksen omien sanojen mukaan minä – niin, minä, ja moni muu - teen tänä päivänä suurempia tekoja kuin Hän (Joh. 14:12).


    • Anonyymi

      Mark.12:28-29 Jeesus vastasi: Ensimmäinen on tämä: Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa. 5Moos.6:4,5. Jaak.2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Miksi ei saarnamiehet vapise?

      • Anonyymi

        [Heb. 1:8] mutta Pojalle: Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi.

        [1Joh. 5:20, v. 1776 käännös] Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme siinä totisessa, hänen Pojassansa Jesuksessa Kristuksessa: Tämä on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä.

        [jakeesta Room. 9:5] joiden isät ja joista Kristus mukaan lihan, oleva yli kaikkien Jumala siunattu iäisyyksiin. Amen.

        [jakeesta 1.Tim. 3:16] ... ja tunnustettavasti suuri on jumalisuuden mysteeri, Jumala ilmestyi lihassa ....

        [jakeesta 2Kor. 5:19] Sillä Jumala oli Kristuksessa

        [Joh. 5:44] kuinka voitte te uskoa, kunniaa luota toistenne ottavat ja kunniaa luota ainoan Jumalan ei etsivät

        [Joh. 17:3 ] ja tämä on iäinen elämä että he tietäisivät sinut ainoan tosi Jumalan ja hänet, jonka sinä lähetit, Jeesuksen Kristuksen.

        [Psalmi 110:1, siteerattu seuraavissa: Mark. 12:36, Matt. 22:44, Luuk.20:42, Apt.t 2:34, osittain siteerattu myös jakeessa Heb. 1:13]

        Jhwh sanoi Herralleni: istu oikealleni kunnes asetan vihollisesi astinlaudaksi jaloillesi

        [Apt. 2:34-36]

        Sillä ei David ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: Jhwh sanoi Herralleni: istu oikealleni kunnes asetan vihollisesi astinlaudaksi jaloillesi.
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala teki hänet Herraksi ja Kristukseksi , tämän Jeesuksen jonka te ristiinnaulitsitte

        Uskon, että Jeesus on Jumala, mutta että Jeesus ei ole Jhwh.

        Uskon, että Jhwh on ainoa tosi Jumala, ja että hänen poikansa Jeesus messias on ainoa tosi Jumala. Uskon, että Isä ja Poika ovat yhtä, mutta eivät sama.

        En usko kolminaisuusoppia sellaisenaan, sillä Jeesus sanoi, että 'Isä on minua suurempi'. Ja uskon, että Pyhä Henki on Jumalan Henki, ja että Pyhään Henkeen viitataan myös ilmaisulla Kristuksen Henki.


    • Anonyymi

      Kolmiyhteinen jumala on jumalankuva ja on epäjumala.

      Isiemme Jumala on kieltänyt tekemästä jumalankuvaa. Miksi olette tehneet jumalankuvan ja palvelette jumalankuvaa?

      Seuraavassa Jumalan oppia jumalankuvasta, ja Jumalan oppia teistä kuvien palvojista ja seurauksia syntisistä töistänne!

      2. Moos. 20:4
      Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

      3. Moos. 26:1
      "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

      4. Moos. 33:52
      niin karkoittakaa tieltänne kaikki maan asukkaat ja hävittäkää kaikki heidän jumalankuvansa, hävittäkää kaikki heidän valetut kuvansa ja kukistakaa kaikki heidän uhrikukkulansa.

      5. Moos. 4:16
      ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,

      5. Moos. 4:23
      Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.

      5. Moos. 4:25
      Kun sitten sinulle on syntynyt lapsia ja lasten lapsia ja te olette vanhentuneet maassa, ja jos te silloin menettelette kelvottomasti ja teette itsellenne jumalankuvan, minkämuotoisen kuvan hyvänsä, ja siten teette sitä, mikä on pahaa Herran, sinun Jumalasi, silmissä, ja vihoitatte hänet,

      5. Moos. 5:8
      Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

      5. Moos. 7:25
      Heidän jumaliensa kuvat polttakaa tulessa. Älä himoitse hopeata ja kultaa, joka niissä on, äläkä ota siitä itsellesi mitään, ettet joutuisi sen paulaan, sillä se on Herralle, sinun Jumalallesi, kauhistus.

      5. Moos. 12:3
      Kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, polttakaa tulessa heidän asera-karsikkonsa ja hakatkaa maahan heidän jumaliensa kuvat, ja hävittäkää heidän nimensä niistä paikoista.

      1. Sam. 6:5
      Tehkää siis ajoksistanne kuvat, samoin hiiristänne, jotka hävittävät maata, ja antakaa kunnia Israelin Jumalalle. Kenties hän silloin hellittää kätensä teistä, teidän jumalistanne ja maastanne.

      1. Kun. 14:9
      Vaan sinä olet tehnyt enemmän pahaa kuin kaikki sinun edeltäjäsi: sinä olet mennyt ja tehnyt itsellesi muita jumalia, valettuja kuvia, ja olet vihoittanut minut ja heittänyt minut selkäsi taakse.

      2. Kun. 17:16
      He hylkäsivät Herran, Jumalansa, kaikki käskyt ja tekivät itsellensä valettuja kuvia, kaksi vasikkaa. Ja he tekivät itsellensä myös asera-karsikkoja ja kumarsivat kaikkea taivaan joukkoa ja palvelivat Baalia.

      Ps. 97:7
      Kaikki kuvain kumartajat joutuvat häpeään, kaikki, jotka epäjumalista kerskaavat.

      Jes. 42:17
      Mutta ne peräytyvät ja joutuvat häpeään, jotka turvaavat veistettyyn kuvaan, jotka sanovat valetuille kuville: "Te olette meidän jumalamme".

      Jes. 44:10
      Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.

      Room. 1:23
      ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.


      Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

      Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
      ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

      • Anonyymi

        Jumalan kuvasta puheenollen: Jeesus Kristus on Jumalan
        henkilöllisyystodistus, ei patsas.

        "Kol 1:15 jakeessa Raamattu todistaa Jeesuksesta: "Hän on näkymättömän Jumalan kuva,"

        Kuuntelin kerran netissä erästä saarnaajaa. Hän sanoi, että tämä "Näkymättömän Jumalan kuva" tarkoittaa alkutekstissä henkilöllisyystodistusta, ja että tuo jae olisi voitu kääntää näin: "Hän on näkymättömän Jumalan henkilöllisyystodistus". Herra Jeesus Kristus on siis Jumalan henkilöllisyystodistus.

        Mitä tämä merkitsee? "
        Lue linkin lopusta https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


      • Anonyymi

        Millä tavalla se on KUVAntekoa, että selittää Raamatun jakeita (Luuk. 3:21-22)?

        Jos näet jossakin kirjaimellisen KUVAn tässä tehdyksi, niin tarkista lääkkeesi.

        Sinut itsesi pitäisi judaistisen oppisi pohjalta kivittää sanojesi takia (>Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle>).

        Kerropa nyt sitten, kuka ja millä tavalla sinut pelastaa – ja mihin? Me tosikristitythän – Kristuksen Hengen sisäisesti vastaanottaneina (Joh. 14:17) - olemme jo liittyneet osaksi Kristuksen ruumista – kun taas sinä et.


      • Anonyymi

        >Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle>

        ”Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut"” (Joh. 8:58)

        Itse asiassa, alkukieli ei sano, ”olen minä ollut”, vaan ”Minä Olen” – kuten King James Version oikein ilmoittaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle>

        ”Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut"” (Joh. 8:58)

        Itse asiassa, alkukieli ei sano, ”olen minä ollut”, vaan ”Minä Olen” – kuten King James Version oikein ilmoittaakin.

        Yliviivaa tuo jae Joh. 8:58!

        Johanneksen evankeliumista tulee yliviivata Joh. 1: 1-18. Koska nuo jakeet ovat Rooman Kirkkoisien Jumalan sanan allegorisesta tulkinnasta johtuvia jakeita. Tuo tulkinta on, että "Sana on Jumala", josta seuraa paljon syntisiä kirjauksia Raamatun teksteihin!
        Johannes ei ole ko. jakeita kirjoittanut. Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19!

        Yliviivattavia jakeita on mm. Joh. 3:16 jne. lukuisia jakeita ja myös Johnanneksen kirjeissä on paljon yliviivattavaa Rooman kirkon ja Suomen kirkkojen oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliviivaa tuo jae Joh. 8:58!

        Johanneksen evankeliumista tulee yliviivata Joh. 1: 1-18. Koska nuo jakeet ovat Rooman Kirkkoisien Jumalan sanan allegorisesta tulkinnasta johtuvia jakeita. Tuo tulkinta on, että "Sana on Jumala", josta seuraa paljon syntisiä kirjauksia Raamatun teksteihin!
        Johannes ei ole ko. jakeita kirjoittanut. Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19!

        Yliviivattavia jakeita on mm. Joh. 3:16 jne. lukuisia jakeita ja myös Johnanneksen kirjeissä on paljon yliviivattavaa Rooman kirkon ja Suomen kirkkojen oppia!

        Olivatko Rooman kirkkoisät myös Jes. 9:5:ttä allegorioimassa?

        Kuule, mitä jos menisit ja perustaisit ”Kristinusko”- keskusteluketjuosion sijaan ”Ylirii...”, sori, ”Yliviivaajat”- osion.

        Ja pysy siellä, harhaoppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla se on KUVAntekoa, että selittää Raamatun jakeita (Luuk. 3:21-22)?

        Jos näet jossakin kirjaimellisen KUVAn tässä tehdyksi, niin tarkista lääkkeesi.

        Sinut itsesi pitäisi judaistisen oppisi pohjalta kivittää sanojesi takia (>Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle>).

        Kerropa nyt sitten, kuka ja millä tavalla sinut pelastaa – ja mihin? Me tosikristitythän – Kristuksen Hengen sisäisesti vastaanottaneina (Joh. 14:17) - olemme jo liittyneet osaksi Kristuksen ruumista – kun taas sinä et.

        Yliviivaa nuo jakeet Luuk. 3:21-22.


        Tuossa on luotu mielikuva kolmiyhteisestä jumalasta!


    • Anonyymi

      >>Isiemme Jumala on kieltänyt tekemästä jumalankuvaa. Miksi olette tehneet jumalankuvan ja palvelette jumalankuvaa?>>

      Koska Suomi on tietääkseni vapaa maa.

    • Anonyymi

      2Moos.3:14 Jumala vastasi Moosekselle: Minä ole se, joka minä olen. Ja hän sanoi vielä: Sano israelilaisille näin: Minä olen lähetti minut teidän luoksenne. Ilm.1:8 Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. A ja O, kreik, alfa ja omega, ovat ensimmäinen ja viimeinen kirjain kreikan aakkostossa.

      • Anonyymi

        No selitähän miksi tosi Israel sitten edelleen odottaa messiastaan?

        Oli Kirjoitusten mukaan tulossa - mutta heillehän ei Jes. 53:n "erilainen" Messias sitten kelvannutkaan.


    • Anonyymi

      Ilm.22:13 Biblia Minä olen A ja O, alku ja loppu, ensimäinen ja viimeinen. Jes.48:12 Biblia Kuule minua Jakob ja minun kutsuttuni Israel: minä olen, minä olen ensimäinen ja viimeinen. Kirjoitetaan: ensimmäinen.

    • Anonyymi

      Kun Raamatusta luet sanan Isä, tai kun Jeesus puhui Isästään ,niin tämä on se kaikkkivaltias JUMALA. Isä on aivan sama käsite kuin kaikkivaltias JUMALA.


      6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
      Ef 4

      Jeesuksen Kristuksenkin JUMALA ja Isä.

      Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja ....minun ....Jumalani ....tykö.... ja teidän Jumalanne tykö".
      Joh 20

      Niin, onko sinulla aikuisen oikeesti sama JUMALA kuin on Jeesuksella Kristuksellakin? Yksi ja sama JUMALA.
      Minulla on.

      m.l

      • Anonyymi

        Hei, Sinuula on ihanat oikeat sanat! Kiitos.

        Raamatussa on todella yksi ainoa Jumala Isiemme Jumala ja yksi ainoa jumalankuva. ns. kristillinen näkemys, joka on täysin matemaattinen täynnä syntiä ja valhetta .

        Raamatussa on molemmat opit Jumalan oppi ja ihmisoppi.
        Ihmisoppi on Ekumenisten kirkkojen oppi mm. Rooman kirkon ja suomalaisten kirkkojen oppi!

        Siunausta meille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Sinuula on ihanat oikeat sanat! Kiitos.

        Raamatussa on todella yksi ainoa Jumala Isiemme Jumala ja yksi ainoa jumalankuva. ns. kristillinen näkemys, joka on täysin matemaattinen täynnä syntiä ja valhetta .

        Raamatussa on molemmat opit Jumalan oppi ja ihmisoppi.
        Ihmisoppi on Ekumenisten kirkkojen oppi mm. Rooman kirkon ja suomalaisten kirkkojen oppi!

        Siunausta meille!

        Tässä asiassa ainakin voin todeta. Jos Pyhä Henki ei avaa ihmiselle ymmrrystä eroittamaan täysin kahta eri asiaa, niin tätä ei tavallinen ihminen voi ymmärtää.

        Siis. Kun JUMALA ilmoittaa erittäin selkeästi, miten HÄN oli Jeesuksessa Kristuksessa/kin ja puhui ja toimi Jeesuksen Kristuksen KAUTTA eli toteutuu tämä käsite; JUMALA meidän kanssamme.

        Niin tuo edellä ei millään muodoin tarkoita sitä, että Jeesus olisi ollut tai tullut JUMALAKSI. Ei. on edelleen vain ja ainoastaan yksi ainoa JUMALA ja tämä on ja pysyy edelleen kaiken Isänä.

        Lie Raamatun vaikeimpia ilmoitksia ymmärtää oikein tuo Joh 1 ilmoitus. Sana oli JUMALA ja kun luemme Jeesuksen opetuksia, niin JUMALA juuri puhui SANOJA Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesus ei puhunut yhtään ainoatakaan omaa sanaa, vaan joka ainoa sana, jonka Jeesus lausui / opetti tehtävänsä aikana, niin JUMALA OLI ÄÄNESSÄ JA edelleen ilmoittamansa olemuksensa mukaisesti;

        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien ...k-a-u-t-t-a ....ja kaikissa.
        Ef 4

        Niin, juuri Jeesuksen Kristuksen opetuksien kautta ihminen mahdolistuu tuntemaan tämän iheellisen kaikkivatiaan JUMALAN tahtoa. Jeesus on todella silta / välimies ihmisen ja JUMALAN välillä. Vieläpä näkymättömän.

        Siunausta sinulle!

        m.l


      • Anonyymi

        Järkeisuskovat unitaristit kieltävät Jeesuksen Kristuksen jumaluuden.
        Toisin sanoen he kieltävät, että Jeesus on Kristus - LIHAAN TULLUT.
        Jumalan Poika tuli Jumalan kirkkaudesta, Jumalasta, maailmaan ihmisen osaan, ihmiseksi - otti orjan muodon niinkuin Raamattu kirjoittaa.
        Jumala ja Jeesus Kristus ovat YHTÄ - "Isä ja minä olemme yhtä" , "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän".
        Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkeisuskovat unitaristit kieltävät Jeesuksen Kristuksen jumaluuden.
        Toisin sanoen he kieltävät, että Jeesus on Kristus - LIHAAN TULLUT.
        Jumalan Poika tuli Jumalan kirkkaudesta, Jumalasta, maailmaan ihmisen osaan, ihmiseksi - otti orjan muodon niinkuin Raamattu kirjoittaa.
        Jumala ja Jeesus Kristus ovat YHTÄ - "Isä ja minä olemme yhtä" , "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän".
        Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

        s-seutulainen

        Höpö, höpö!


    • Anonyymi

      Ilm.4:2 Biblia Ja kohta minä olin hengessä, ja katso, istuin oli pantu taivaaseen, ja istuimella oli (yksi) istuja. "ja valtaistuimella oli istuja." Siis ei monikossa. 1Kun.22:19. 2Aik.18:18. Ps.47:9. Jes.6:1. Hes.1:26

    • Anonyymi

      Antikristuksen antti sai taas pätemiskohtauksen. Hellareilla on omat Raamatut eikä yhdenkään Jeesuksen oman pidä ottaa oppia Jumalaa pilkkaavalta pakanapapilta.
      Se, että lainaa Raamattua ei tee pakanapappia kristityksi.
      Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

    • Anonyymi

      Moi! Lisään vielä.

      Kolmiyhteinen jumala on jumalankuva ja on epäjumala.
      Tuo jumalankuva on mielikuvajumala. Tuo on syntiä ja valhetta.

      Isiemme Jumala on kieltänyt tekemästä jumalankuvaa mielikuvajumala. Tuo on mielikuvapropagandaa mielikuvavaikuttamista. Tuolla saadaan ihmisten mielet pois Jumalan opista ja on ihmisopin esilletuomista!.



      Isiemme Jumalan oppi hänen SANAstaan seuraavassa.

      JES 55
      11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

      Tuo Jumalan suusta lähtevä sana ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin on abstrakti käsite. Jos joku jotain muuta ajattelee suusta lähtevästä sanasta on se mielikuvaa harhaa ja valhetta ja syntiä!

      Pahin mielikuva on, että tuosta suusta lähtevästä sanasta on tehty jumala. Joh. 1:1.
      Tuo Sana-jumala on mielikuvajumala ja on syntiä ja valhetta! Tuo on yliviivattava raamatuista.
      Yliviivataan jakeet Joh. 1:1-18. Ja Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19!

      Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

      Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
      ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

      Aamen.

    • Ihminen on Jumalan luoma olento ja eri persoona/olevainen kuin Jumala.

      Jeesus on ihminen, mutta sama persoona/ olevainen kuin Jumala: Jeesus ei ole luotu olento, sillä hän on ollut aina olemassa Jumalana (ei tosin ihmisenä).

    • Anonyymi

      Siis Raamattu puhuu omiaan. Ps.8:6. Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi.... Apt.13:33. Ps.2:7.

      • Anonyymi

        Väärä väännös !

        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.

        Jeesus On Jumala, eli Luoja, eikä luotu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä väännös !

        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.

        Jeesus On Jumala, eli Luoja, eikä luotu !

        >>22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.

        Jeesus On Jumala, eli Luoja, eikä luotu !>>

        Hei, sulla on väärä väännös, tuossa on kyse viisaudesta..

        Sulla ei näy olevan viisautta lukea tekstiäsi alusta alkaen oikein!

        Vanhasta testamentista ei löydy yhtään ensimmäistäkään Jumalan Poika-persoonaa!

        Joten Pyhää Kolmiyhteiestä Jumalaa ei ole, koska ei ole Jumalan Poikaa alussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.

        Jeesus On Jumala, eli Luoja, eikä luotu !>>

        Hei, sulla on väärä väännös, tuossa on kyse viisaudesta..

        Sulla ei näy olevan viisautta lukea tekstiäsi alusta alkaen oikein!

        Vanhasta testamentista ei löydy yhtään ensimmäistäkään Jumalan Poika-persoonaa!

        Joten Pyhää Kolmiyhteiestä Jumalaa ei ole, koska ei ole Jumalan Poikaa alussa!

        Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on anettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala. Jes. 9:5.

        Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys 2. Kor. 13:13. Nämä olivat Paavalin viimeiset sanat hänen Toisessa kirjeessään korinttalaisille. Tässä lausunossa paljastetaan kaikille Raamatun lukijoille jumaluuden eri jäsenten henkilöllisyys-Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        kysynpävaan.


    • Anonyymi

      Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden voi helposti osoittaa Raamatusta
      henkilölle, joka uskoo Jumalaa, uskoo Raamatun Kirjoitukset sellaisenaan.
      Ja uskon kautta Sanaan asia selviää helposti.

      Mutta henkilölle, joka ei usko Jumalaa, ei usko Raamatun Kirjoituksia, se
      on mahdotonta. Hänelle kun Raamatun Kirjoitukset eivät ole auktoriteetti
      eivätkä todista mitään. Ja kun ei usko, ei saa tietoa Jumalalta, eikä käsitä.

      Mikä Raamatun hylänneelle ihmiselle on auktoriteetti, sitä sietää jokainen
      Raamatun hylännyt ihminen itse miettiä. Pelastakoon hänet auktoriteetti, johon hän uskoo, koska Jumalan Sana ei kelpaa hänelle. Jumala ilmoittaa meille kaiken tarvitsemamme tiedon Hänestä ja Hänen olemuksestaan Raamatun sivuilla.
      Se tieto ja ymmärrys tulee USKON KAUTTA SANAAN.

      Mvh J - K

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe