Syyspäivitys

Syksy saa ja minäkin...

Nimittäin tupsauttaa jo tulet uuniin loimottamaan, perkutarallaa....niih!

https://aijaa.com/TZ3a6p

Kivasti kuivattaa kämppää, kun laittaa puuta uuniin. Ei täällä kyllmä ole, mutta syysilmat tekee kostean ilman ja puun polttaminen kuivattaa sitä. Oiva keksintö toi uuni.

Nyt on niitä hetkiä, kun nautin asua just tässä tönössä. 😊

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kurjet kerääntyvät lähteäkseen.

      Minä siivoan.

      xL

      • Ruksi nurkkaan! 😂

        No pitäis vissiin alkaa kohta tehdä peliliikkeitä talven varalle. 🤔
        Kärriin pitäis tehdä täysremontti seuraavaks. Viikolle 41 vois suunnitella sen, vähän vielä hommata matskua. Sit vois koittaa vaihtaa yks ikkuna, tuonne yläkertaan. Pitäis vaan maalatakin karmit siihen ja pokat. 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ruksi nurkkaan! 😂

        No pitäis vissiin alkaa kohta tehdä peliliikkeitä talven varalle. 🤔
        Kärriin pitäis tehdä täysremontti seuraavaks. Viikolle 41 vois suunnitella sen, vähän vielä hommata matskua. Sit vois koittaa vaihtaa yks ikkuna, tuonne yläkertaan. Pitäis vaan maalatakin karmit siihen ja pokat. 🤔

        Tää on nyt vakava paikka.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tää on nyt vakava paikka.

        xL

        No voin kuvitella...

        Näen sut huokailemassa siellä rojun keskellä. 😂


      • Disse kirjoitti:

        No voin kuvitella...

        Näen sut huokailemassa siellä rojun keskellä. 😂

        Mutta saat ryhmältä varmaan täystuen!

        🐒💨


    • Pönttöuunistakin saa lämpöä aika nopeasti kun pitää luukut auki

      • Anonyymi

        Mitä, onko Miss Pönttiksen luukut sulle auki? 😱

        (anteeksi oli pakko kun tuli ns. paikka laukoa)

        -pihallatipunen-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä, onko Miss Pönttiksen luukut sulle auki? 😱

        (anteeksi oli pakko kun tuli ns. paikka laukoa)

        -pihallatipunen-

        No toivottavasti ainakin uuniluukut, ettei tarvis kylmyydestä kärsiä, jos menisin vierailulle :D

        Ei mitään anteeksi pyydeltävää, itsekin olen vastaavia laukonut


      • Anonyymi

        Niin ja vähän savun aromikasta tuoksua samalla, vaikk tuskin se Disseä pahemmin vaivaa... muistaakseni hän kessuttelee muutenkin. Mun asuntoakin varmaan Faija lämmittää jo vähän, se muuri pahus huokuu kostean kylmää varmaan nyt syksyllä.
        On siellä sähköpatterit joilla pitää lämpöä yllä jatkossa, sitt kun on ensin polttanut uunista huokuvan kosteuden.
        Vietiin jo 2 viikkoa sitten pari peräkärryllistä halkoja sinne ja Jantunen kävi sahaamassa ne pölkyiksi sähkösahalla ja pienemät puun oksat klapeiksi.

        Niitä pölkkyjä ollaan porukalla hakattu klapeiksi, tekee hyvää niskalihaksille halkaista hiukan puuta... vaikka mä olen enemmänkin latonut niitä klapeja pinoiksi autokatoksen seinää vasten, ovat suojassa siellä syksyn sateilta.
        Pidän nyt vapaa päivää, aamulla tarkistin ett on työntekijöitä tänään tarpeeks, joten mä loikoilen nyt ja välillä kuuntelen musaa... Kirkaa pääasias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja vähän savun aromikasta tuoksua samalla, vaikk tuskin se Disseä pahemmin vaivaa... muistaakseni hän kessuttelee muutenkin. Mun asuntoakin varmaan Faija lämmittää jo vähän, se muuri pahus huokuu kostean kylmää varmaan nyt syksyllä.
        On siellä sähköpatterit joilla pitää lämpöä yllä jatkossa, sitt kun on ensin polttanut uunista huokuvan kosteuden.
        Vietiin jo 2 viikkoa sitten pari peräkärryllistä halkoja sinne ja Jantunen kävi sahaamassa ne pölkyiksi sähkösahalla ja pienemät puun oksat klapeiksi.

        Niitä pölkkyjä ollaan porukalla hakattu klapeiksi, tekee hyvää niskalihaksille halkaista hiukan puuta... vaikka mä olen enemmänkin latonut niitä klapeja pinoiksi autokatoksen seinää vasten, ovat suojassa siellä syksyn sateilta.
        Pidän nyt vapaa päivää, aamulla tarkistin ett on työntekijöitä tänään tarpeeks, joten mä loikoilen nyt ja välillä kuuntelen musaa... Kirkaa pääasias.

        Mullakin on sähköpatterit, sekä 3 pönttöuunia, ja 1 leivinuuni


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja vähän savun aromikasta tuoksua samalla, vaikk tuskin se Disseä pahemmin vaivaa... muistaakseni hän kessuttelee muutenkin. Mun asuntoakin varmaan Faija lämmittää jo vähän, se muuri pahus huokuu kostean kylmää varmaan nyt syksyllä.
        On siellä sähköpatterit joilla pitää lämpöä yllä jatkossa, sitt kun on ensin polttanut uunista huokuvan kosteuden.
        Vietiin jo 2 viikkoa sitten pari peräkärryllistä halkoja sinne ja Jantunen kävi sahaamassa ne pölkyiksi sähkösahalla ja pienemät puun oksat klapeiksi.

        Niitä pölkkyjä ollaan porukalla hakattu klapeiksi, tekee hyvää niskalihaksille halkaista hiukan puuta... vaikka mä olen enemmänkin latonut niitä klapeja pinoiksi autokatoksen seinää vasten, ovat suojassa siellä syksyn sateilta.
        Pidän nyt vapaa päivää, aamulla tarkistin ett on työntekijöitä tänään tarpeeks, joten mä loikoilen nyt ja välillä kuuntelen musaa... Kirkaa pääasias.

        Ei tupsahtele savua, kun noi vetää niin hyvin. Sitten pellettikattila varmaan pitää hormitkin lämpimänä.

        Ja tupakinpolttokin jää poikkeen luultavasti, on oikein lääkitykset päällänsä sitä varten.

        Mulla ei oo sähköllä kuin saunaosasto, mut se on kellarissa maan alla, eikä paljoa kuluta. Muuten mökki lämpiää puulla. Joko näin klapilla, tai venäläisellä pelletillä. (1000 €/v). Ei huonosti pitää n. 180 neliötä ja vesi lämpösenä. 😃 Päälle 8900-10 000 kw/h sähköä. 😊


      • Mä tarkoituksella pidinkin nyt luukut auki, kun halusin kuivattaa, lämpöä ei niin väliks.... en laita peltejä ees kiinni tänään. Muuten on aamulla silmäkuopissa hikeä. 😂


    • Anonyymi

      Pönttöuunit hehkuu lämpöä pitkään,mutta
      muista kipinäsuojus ettei koko kämppä pala.

      • Anonyymi

        Mutt kakluuni eli iso kaakeliuuni vielä pidempään, siellä kun on tiilinen sisusta ja vielä kaakelinen kuori. Tilasin ensin pönttöuunin, mutt vaihdoin sen käytännön syistä kaakeliuuniin... mä saan lämpimän käyttöveden talvella samalla kun lämmitän uunin.


      • No mulla koivua, että toi ei räiskä, sekä on tuossa sellainen ritilä edessä.... mutta koivut rutisee nätisti, ei räiskä. Kuusi ois eri juttu, mutta se päätyy saunankiukaaseen. 😬

        Mulla lämpiää vesi pelletillä kattilassa. Ja suurin osa taloakin lämpii sillä, mutta hyvä näitä uuneja on olla. Mulla on kaks pönttöuunia 230 cm korkeita ja pieni leivinuuni/hella keittiössä. 😊


    • Oiva keksintö toi tuli☝️

      Kaunis,

      • Näin on. Tuohon pönttöuuniin vois koittaa jostain ettii lasiluukut. Ois aika reteet. 😬👌


    • Meilläki olis varaava paikan päällä tehty takka ja keittiössä puuhella, vaan puut uupuu. 🤣

      • Tuu hakemaan! 😁👌


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe