Miksi ortodoksikirkossa on eläkeläiset toimittamassa jumalanpalveluksia minusta kamalaa katsottavaa kun pappi osaa toimittaa palvelusta loppuun joutuu kanttori tai muu kirkossa oleva neuvonaan pappia kun kesken palveluksen unohtaa mikä kohta on palveluksessa meneillään.Eikö Arkkipiiska Leo voi kieltää mustamattomia pappeja toimittamasta jumalanpalveluksia.Kyllä täytyy sanoo Helsingin Ortodoksisella seurakunnalla menee huonosti jos käytetään mustamattomia pappeja toimitamassa vigilia tai liturgiapalveluksia.
Miksi mustamattomat toimittaa jumalanpalveluksia
42
1926
Vastaukset
- Anonyymi
"Kyllä se kuulee suomen kielen, joka ymmärtää kaikkein mielen"
Eikö tarkoitus ole palvella ja ylistää Herraa?
Mitä siinä sivullisilla on sanomista muistamattomuudesta? Eikö valitukset kuulu palvelun kohteen tehtäviin?- Anonyymi
Helsingin ortodoksinen seurakunta on aina pitänyt näytä huru-ukkoja toimitamassa palveluksia missä on nuoremmat papit niitäkin on vihitty ihan tarpeeksi tässä muutaman vuoden aikana.
Kyllä se on vaan näin leipäpappi palkitaan koruristillä kunnon pappi hautaristillä.
Oli minusta kamalaa katseltavaa taiteiden yönä Kolminaisuuden kirkon tapahtumassa eläkeellä oleva rovasti nukkuu ruokapöydässä sama pappi toimittaa vielä jumalanpalveluksia Ja unohtelee asioita.
Kyllä siinä ylistää Herraa on kaukana eikö jumalanpalveluksessa ole tarkoitus rukoilla jumalaa eikä tulla sirkukseen tai teatteriin Olisi toivottavaa eläkeellä oleva pappi osaa toimittaa palveluksen eikä järjestää sirkusta.
- Anonyymi
Muistan hyvin tässä muutama vuosi sitten kun olisi ollut kodin siunaaminen pappi ei tullut paikalle ollenkaan tämäkin pappi oli eläkeellä oleva rovasti
Joten jäin koti siunaamatta.- Anonyymi
Juu, itselläkin koti siunaamatta, kun uudelle kirkkoon liittyjälle ei aikaa riittänyt. Mutta kirkkoherran hovi saa sen kuin pyytää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itselläkin koti siunaamatta, kun uudelle kirkkoon liittyjälle ei aikaa riittänyt. Mutta kirkkoherran hovi saa sen kuin pyytää.
Kyllä on paikkansa pitävä kirkkoherran hovi on hyvin sisäänpäin lämpenevää porukkaa.
Kyllä myös ihmettelen näitä orttodoksi pappeja on kun ämmät alttarissa juoruaa tosi paljon toisten asioita.Osa papeista ihaisee toisten ristejä kenellä on hienoin korukaulassa.
Helsingin ortodoksinen seurakunta on läpimätä.Kyllä täytyy ihmetellä miksi helsingin ortodoksinen seurakunta vihkii Citynunna Elisabet on kyllä pyhyyden irvikuva nunnan paikka on luotarissa eikä kaupungissa huvia järjestemässä.Yhden kirkon pappi on aivan tossun alla kun tämä nunna jakaa kirkossa käskyjä mitä saa tehdä mitä ei.
Kyllä on pappikin saamaton tossumies jos ei saa tuolaista akkaa hiljaiseksi antaa pompottaa kun jotain jojoa Citynunna Elisabet On kuulema sen kirkon isännöitsijä eikö oikeesti muuta löytynyt siihenkin tehtävään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on paikkansa pitävä kirkkoherran hovi on hyvin sisäänpäin lämpenevää porukkaa.
Kyllä myös ihmettelen näitä orttodoksi pappeja on kun ämmät alttarissa juoruaa tosi paljon toisten asioita.Osa papeista ihaisee toisten ristejä kenellä on hienoin korukaulassa.
Helsingin ortodoksinen seurakunta on läpimätä.Kyllä täytyy ihmetellä miksi helsingin ortodoksinen seurakunta vihkii Citynunna Elisabet on kyllä pyhyyden irvikuva nunnan paikka on luotarissa eikä kaupungissa huvia järjestemässä.Yhden kirkon pappi on aivan tossun alla kun tämä nunna jakaa kirkossa käskyjä mitä saa tehdä mitä ei.
Kyllä on pappikin saamaton tossumies jos ei saa tuolaista akkaa hiljaiseksi antaa pompottaa kun jotain jojoa Citynunna Elisabet On kuulema sen kirkon isännöitsijä eikö oikeesti muuta löytynyt siihenkin tehtäväänHoiva- ja palvelukoti Helenan kirkko jossa toimitetaan ortodoksisia jumalanpalveluksia oli aikoinaan mukava käydä lasten kanssa sielä mutta ei enään Citynunna pitänyt huolen että lapset siihen kirkkoon tule.
Onneksi myllypuron kappelissa on hyvä henki vaikka kirkkomatka piteni
Jotenkin omistusta lääkintäneuvos alkaa nunnaksi eikö nunnan pidä olla köyhä ja nöyrä tämä Citynunna Elisabet ei sitä ole .
On kyllä piispalla pitänyt olla pissiä päässä kun tuolaisen nunnaksi vihkinyt.Voisiko joku viedä ton nunnan lintulanluostariin lopulisesti taitaa nunna leikit siihen loppua kun joutuu oikeesti luostarissa kilvoittelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoiva- ja palvelukoti Helenan kirkko jossa toimitetaan ortodoksisia jumalanpalveluksia oli aikoinaan mukava käydä lasten kanssa sielä mutta ei enään Citynunna pitänyt huolen että lapset siihen kirkkoon tule.
Onneksi myllypuron kappelissa on hyvä henki vaikka kirkkomatka piteni
Jotenkin omistusta lääkintäneuvos alkaa nunnaksi eikö nunnan pidä olla köyhä ja nöyrä tämä Citynunna Elisabet ei sitä ole .
On kyllä piispalla pitänyt olla pissiä päässä kun tuolaisen nunnaksi vihkinyt.Voisiko joku viedä ton nunnan lintulanluostariin lopulisesti taitaa nunna leikit siihen loppua kun joutuu oikeesti luostarissa kilvoittelemaan.Toi Citynunna on samanlainen media pelle kun Isä Mitrokin Siitä Helsingin ortodoksinen seurakunta tykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on paikkansa pitävä kirkkoherran hovi on hyvin sisäänpäin lämpenevää porukkaa.
Kyllä myös ihmettelen näitä orttodoksi pappeja on kun ämmät alttarissa juoruaa tosi paljon toisten asioita.Osa papeista ihaisee toisten ristejä kenellä on hienoin korukaulassa.
Helsingin ortodoksinen seurakunta on läpimätä.Kyllä täytyy ihmetellä miksi helsingin ortodoksinen seurakunta vihkii Citynunna Elisabet on kyllä pyhyyden irvikuva nunnan paikka on luotarissa eikä kaupungissa huvia järjestemässä.Yhden kirkon pappi on aivan tossun alla kun tämä nunna jakaa kirkossa käskyjä mitä saa tehdä mitä ei.
Kyllä on pappikin saamaton tossumies jos ei saa tuolaista akkaa hiljaiseksi antaa pompottaa kun jotain jojoa Citynunna Elisabet On kuulema sen kirkon isännöitsijä eikö oikeesti muuta löytynyt siihenkin tehtäväänToi tossu pappi on todella saamaton tapaus eikä kyllä ole ihan terävä päästä. Hyvä että tietää missä on.
Hän se halusi että nunna määrää ja häärää kirkossa ennen nunnaa oli hyvä isännöitsijä tämä helvetin nunna sotki kaikki asiat kirkossa Ja sen kirkon pappia viedään kun pässiä narussa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi tossu pappi on todella saamaton tapaus eikä kyllä ole ihan terävä päästä. Hyvä että tietää missä on.
Hän se halusi että nunna määrää ja häärää kirkossa ennen nunnaa oli hyvä isännöitsijä tämä helvetin nunna sotki kaikki asiat kirkossa Ja sen kirkon pappia viedään kun pässiä narussaSitä pappia on aina viety pässiä narussa ensin vei vaimo nyt kun sitä ei ole vie nunna...Tolla papilla ole mitään omaa tahtoa täysin muiden vietävissä.
Ihmettelen Helsingin ortodoksinen seurakunassa on kaikki pappien ja kanttoreiden perheen jäsenet,töissä onko Helsingin ortodoksinen seurakunta joku perheyritys Kun nuoremmat papit ryyppää ja rällästää vanhat eläkeellä olevat papit toimittaa palvelukset.
Mistä noiden virassa olevien pappien palkka muodostuu ei kuitenkaan ole mikään pieni palkka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä pappia on aina viety pässiä narussa ensin vei vaimo nyt kun sitä ei ole vie nunna...Tolla papilla ole mitään omaa tahtoa täysin muiden vietävissä.
Ihmettelen Helsingin ortodoksinen seurakunassa on kaikki pappien ja kanttoreiden perheen jäsenet,töissä onko Helsingin ortodoksinen seurakunta joku perheyritys Kun nuoremmat papit ryyppää ja rällästää vanhat eläkeellä olevat papit toimittaa palvelukset.
Mistä noiden virassa olevien pappien palkka muodostuu ei kuitenkaan ole mikään pieni palkkaJos oikein muistan historiaa tämä kyseinen pappi on makkaratehtaalta tullut papiksi eikä ole edes pappisseminaaria käynyt loppuun.Taisi päästä papiksi kun appiukko oli puhunut metropoliitta Johannekselle että hänestä tulisi pappi ehtona oli että opinnot tulee suorittaa loppuun niin ei kuitenkaan käynyt .
Syksyllä 1975 Valtioneuvosto myönsi luvan perustaa Järvenpäähän oman kokoaikaisen papin vakinaisen viran. Väliaikaiseksi papiksi saatiin rovasti Mikael Kasanko, eläkkeellä oleva entinen Helsingin kirkkoherra. Hän lupautui tehtävään siihen asti, kunnes tilalle saataisiin vakinainen pappi.
Nythän tämä pappi on Hoiva- ja palvelukoti Helenan kirkkon pappi Kyllä siinä varmasti on appiukko haudassa kääntynyt kun sekopäistä väkeä pyörii kirkossa hääräämässä ja määräämässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikein muistan historiaa tämä kyseinen pappi on makkaratehtaalta tullut papiksi eikä ole edes pappisseminaaria käynyt loppuun.Taisi päästä papiksi kun appiukko oli puhunut metropoliitta Johannekselle että hänestä tulisi pappi ehtona oli että opinnot tulee suorittaa loppuun niin ei kuitenkaan käynyt .
Syksyllä 1975 Valtioneuvosto myönsi luvan perustaa Järvenpäähän oman kokoaikaisen papin vakinaisen viran. Väliaikaiseksi papiksi saatiin rovasti Mikael Kasanko, eläkkeellä oleva entinen Helsingin kirkkoherra. Hän lupautui tehtävään siihen asti, kunnes tilalle saataisiin vakinainen pappi.
Nythän tämä pappi on Hoiva- ja palvelukoti Helenan kirkkon pappi Kyllä siinä varmasti on appiukko haudassa kääntynyt kun sekopäistä väkeä pyörii kirkossa hääräämässä ja määräämässä.Kyllä alko huvittaa kun pappi puhuu kirkon historiaa Ja mainitsee Peter Mirolybov Ei kyllä Kerro sanallakaan Että Mikeel Kasanko Arvi Karpov Aleksander Korelin Ovat olleet pappeina Ja Diakonit Dimitri Silppula Ja Mikael Kriisin on mainitsematta .Nämä on sitä kirkkoa eteenpäin vienyt Ei suinkaan Peter Mirolybov .
Jotenkin ottaa päästä tuolainen Tekopyhyyteen pyrkiminen Puhutaan ihan pehmosia tosi asioista https://www.youtube.com/watch?v=Q6g29dNXGHs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä alko huvittaa kun pappi puhuu kirkon historiaa Ja mainitsee Peter Mirolybov Ei kyllä Kerro sanallakaan Että Mikeel Kasanko Arvi Karpov Aleksander Korelin Ovat olleet pappeina Ja Diakonit Dimitri Silppula Ja Mikael Kriisin on mainitsematta .Nämä on sitä kirkkoa eteenpäin vienyt Ei suinkaan Peter Mirolybov .
Jotenkin ottaa päästä tuolainen Tekopyhyyteen pyrkiminen Puhutaan ihan pehmosia tosi asioista https://www.youtube.com/watch?v=Q6g29dNXGHsKyllä se mainitaan on perinyt tehtävän Aleksander Korelinilltä Ei sanallakaan mainitse Dimitri Silppulaa joko on tehnyt suuren ja valtavan työmäärän kirkon hyväksi omantyön ohella Dimitri Silppulan ansiosta on nykyinen pappi Helenan vanhainkodin kirkkossa toimitamassa palveluksia.Ilman Dimitri Silppulaa ei olisi ollut Porokara pappi.!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mainitaan on perinyt tehtävän Aleksander Korelinilltä Ei sanallakaan mainitse Dimitri Silppulaa joko on tehnyt suuren ja valtavan työmäärän kirkon hyväksi omantyön ohella Dimitri Silppulan ansiosta on nykyinen pappi Helenan vanhainkodin kirkkossa toimitamassa palveluksia.Ilman Dimitri Silppulaa ei olisi ollut Porokara pappi.!
En nyt ymmärrä mikä on videon tarkoitus ylistää Peter Mirolybovia vai ei oikein avautunut mitä se rovasti höpöttää.
Kyllä tuossa Pyhien lapsimarttyyrien Pistiksen, Elpiksen, Agapen ja heidän äitinsä Sofian kirkkossa on ollut hyviä kanttoreita esin Isä Jyrki Härkönen joskus oikoinaan oppipoikana ollut isä Mitro Repo.Tämä isä Viktor Porokaran ajattelu maailma ei ole koskaan minulle avautunut.
Järvenpään ortodoksinen kirkkon pappina hän oli muodollisesti pappi hänen vaimo anto käskyt mitä pappi tekee kirkossa.Jopa papin vaimon takia tuli kirkossa ristiriitaisuudet ihmiset meni jopa Helsinkiin jumalanpalveluksiin kun ei ihmiset haluneet olla kahtia joka roolissa köyhät ja rikkaat jopa arvosteltiin ihmisten pukeutumista miten kirkkoon pukeudutaan.
Kyllä tällä isä Viktor Porokaralla on vieläkin Järvenpäässä oma kuppikunta
Olisi kyllä ollut.toivottavaa että pappi puhuu totta jos pitää kirkosta Esittelyvideon.
Olen itsekin ollut Helsingin ortodoksisessa seurakunnassa Luottamustehtävissä muistan hyvin isä Mikael Kasanko ehdotti metropoliitta johannekselle isä Dimitri Silppula aloittaisi Järvenpään kirkon pappina isä Dimitri Silppula päätyi ehdottamaan vävypoikaa tehtävään sai suostumaan metropoliitta johanneksen vihkimään isä Viktorin papiksi muistan isä Dimitri kävi keskustelua isä Aleksander Korelinin kanssa mitä Porokara saa lahjaksi kun saa pappisvihkimyksen hänelle hankittiin papinkaularisti.
Isä Mikeel Kasanko toimitti säänolliseti Jumalanpalvelukset Helenan vanhainkodin kirkkossa kun hänen vointi huononi piti etsiä uusi pappi siihen metropoliitta Johannes olisi halunnut Isä Dimitri Silppulan hän ei halunnut ottaa vastaan Papiksi vihkimistä.Kirkon papiksi tuli isä Arvi Karpov
Jos ollaan tarkkoja isä Viktor on appiukon jalanjäljillä
Aamen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt ymmärrä mikä on videon tarkoitus ylistää Peter Mirolybovia vai ei oikein avautunut mitä se rovasti höpöttää.
Kyllä tuossa Pyhien lapsimarttyyrien Pistiksen, Elpiksen, Agapen ja heidän äitinsä Sofian kirkkossa on ollut hyviä kanttoreita esin Isä Jyrki Härkönen joskus oikoinaan oppipoikana ollut isä Mitro Repo.Tämä isä Viktor Porokaran ajattelu maailma ei ole koskaan minulle avautunut.
Järvenpään ortodoksinen kirkkon pappina hän oli muodollisesti pappi hänen vaimo anto käskyt mitä pappi tekee kirkossa.Jopa papin vaimon takia tuli kirkossa ristiriitaisuudet ihmiset meni jopa Helsinkiin jumalanpalveluksiin kun ei ihmiset haluneet olla kahtia joka roolissa köyhät ja rikkaat jopa arvosteltiin ihmisten pukeutumista miten kirkkoon pukeudutaan.
Kyllä tällä isä Viktor Porokaralla on vieläkin Järvenpäässä oma kuppikunta
Olisi kyllä ollut.toivottavaa että pappi puhuu totta jos pitää kirkosta Esittelyvideon.
Olen itsekin ollut Helsingin ortodoksisessa seurakunnassa Luottamustehtävissä muistan hyvin isä Mikael Kasanko ehdotti metropoliitta johannekselle isä Dimitri Silppula aloittaisi Järvenpään kirkon pappina isä Dimitri Silppula päätyi ehdottamaan vävypoikaa tehtävään sai suostumaan metropoliitta johanneksen vihkimään isä Viktorin papiksi muistan isä Dimitri kävi keskustelua isä Aleksander Korelinin kanssa mitä Porokara saa lahjaksi kun saa pappisvihkimyksen hänelle hankittiin papinkaularisti.
Isä Mikeel Kasanko toimitti säänolliseti Jumalanpalvelukset Helenan vanhainkodin kirkkossa kun hänen vointi huononi piti etsiä uusi pappi siihen metropoliitta Johannes olisi halunnut Isä Dimitri Silppulan hän ei halunnut ottaa vastaan Papiksi vihkimistä.Kirkon papiksi tuli isä Arvi Karpov
Jos ollaan tarkkoja isä Viktor on appiukon jalanjäljillä
Aamen.Silppula oli kyllä hyvä diakoni siinä vasta ääni. Joskus näen hänestä unta.Oi niitä ihania aikoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silppula oli kyllä hyvä diakoni siinä vasta ääni. Joskus näen hänestä unta.Oi niitä ihania aikoja
Ohhoh, onpa teillä siellä Helsingissä tilanne!
Pitäkää seurakuntalaisten om kokous ja jutelkaa että miten puhdistetaan seurakunnan tilanne.
Ei tuo citynunna ainakaan nöyrältä vaikuta.
Nythän on niin että olipa sitten lande-, taajama-, tai itse Helsingin citinunna, niin nunnan tehtävä ei suinkaan ole määräillä. Eikös se nöyryys kuulu paremminkin toimenkuvaan?
Helppo hänen on väittää mitä milloinkin, mutta otettakoon suurella varauksella väitteensä todesta, kun itse käytäntö kertoo toista.
Hyvä kun tuotte asiat esille täällä.
Ulkopuolisena, itse ortodoksina olen kauhistunut tilanteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohhoh, onpa teillä siellä Helsingissä tilanne!
Pitäkää seurakuntalaisten om kokous ja jutelkaa että miten puhdistetaan seurakunnan tilanne.
Ei tuo citynunna ainakaan nöyrältä vaikuta.
Nythän on niin että olipa sitten lande-, taajama-, tai itse Helsingin citinunna, niin nunnan tehtävä ei suinkaan ole määräillä. Eikös se nöyryys kuulu paremminkin toimenkuvaan?
Helppo hänen on väittää mitä milloinkin, mutta otettakoon suurella varauksella väitteensä todesta, kun itse käytäntö kertoo toista.
Hyvä kun tuotte asiat esille täällä.
Ulkopuolisena, itse ortodoksina olen kauhistunut tilanteesta.Kysymys on sillä tavoin tuttu, että kirkollisiin tilaisuuksiin liittyy joitain asioita, jotka ihmiset usein kokevat ahdistavina, kuten ihmisten arvostelu vähättely yms nunna Elisabetista en voi sanoa hyvää kirkossa on kireä ilmapiiri oli tämä nunna missä kirkossa hyvänsä koe jumalanpalvelukset ahdistavina.
Nollatoleranssi epäasialliselle kohtelulle kirkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys on sillä tavoin tuttu, että kirkollisiin tilaisuuksiin liittyy joitain asioita, jotka ihmiset usein kokevat ahdistavina, kuten ihmisten arvostelu vähättely yms nunna Elisabetista en voi sanoa hyvää kirkossa on kireä ilmapiiri oli tämä nunna missä kirkossa hyvänsä koe jumalanpalvelukset ahdistavina.
Nollatoleranssi epäasialliselle kohtelulle kirkossa.Itsekin asun Hoivakoti Helenan vieressä on lähikirkko kävin usein jumalanpalveluksissa
Kun tämä nunna Elisabetista tuli kirkon kirkonisännöitsijäksi aloin käymään Pyhän Kolminaisuuden kirkossa.En ymmärrä mistä tämä nunna sinne Hoivakoti Helenan kirkkoon on ilmesynyt huseeraamaan.Ja käskyjä jakamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin asun Hoivakoti Helenan vieressä on lähikirkko kävin usein jumalanpalveluksissa
Kun tämä nunna Elisabetista tuli kirkon kirkonisännöitsijäksi aloin käymään Pyhän Kolminaisuuden kirkossa.En ymmärrä mistä tämä nunna sinne Hoivakoti Helenan kirkkoon on ilmesynyt huseeraamaan.Ja käskyjä jakamaan.Jos oikein muistan aikoinaan Järvenpään kirkkossa vahtimestari isännöitsijä vaihtuvat usein.
Yleensä syynä oli että ei pappia tai hänen vaimoa mielyttänyt heidän työskentelytapa jos asioita ei tehty niin kun pappi haluaa annettiin ymmärtää eroa tehtävästä.
Aikoinaan Järvenpää kirkkossa oli se käytäntö käyhät alkää vaivautuko
Raha olkoon teidän kanssanne mitä rikkaampi sen parempi seurakuntalainen.
Varmasti Hoivakoti Helenan kirkkoon liittyy sama,asia jonkunlainen hyötymis tarkoitus Ei muuten olisi nunna Elisabet Kirkonisännöitsijä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikein muistan aikoinaan Järvenpään kirkkossa vahtimestari isännöitsijä vaihtuvat usein.
Yleensä syynä oli että ei pappia tai hänen vaimoa mielyttänyt heidän työskentelytapa jos asioita ei tehty niin kun pappi haluaa annettiin ymmärtää eroa tehtävästä.
Aikoinaan Järvenpää kirkkossa oli se käytäntö käyhät alkää vaivautuko
Raha olkoon teidän kanssanne mitä rikkaampi sen parempi seurakuntalainen.
Varmasti Hoivakoti Helenan kirkkoon liittyy sama,asia jonkunlainen hyötymis tarkoitus Ei muuten olisi nunna Elisabet KirkonisännöitsijäTotta kai on hyötymis tarkoitus muistan erittän hyvin Liisa Toppilan Helsingin kaupungin terveystoimi ajoilta hänen kanssa meidän on hyvin vaikea työskennellä.
Todella omahyväinen: Itseensä. Hän osasi aliarvoida muita lääkäreita ja hoitajia niinkun heillä ei olisi ammaati osaamista.
Olimme erittäin tyytyväisiä kun hän lähti Valviraan töihin saatiin jokainen oma rauha
todellakin on hyvin hankala ihminen,"
En kyllä ymmärrä miten tuolainen ihminen voi olla nunna ei minkäänlaista nöyryyttä ja kunnioistusta ole muihin ihmisiin onhan se hienoa että on nykyisin nunna Elisabet.
Aivan väärä ihminen olemaan nunna.
Kyllä nämä kirjoituksen hyvin kuvastaa millaisesta ihmisestä on kysymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai on hyötymis tarkoitus muistan erittän hyvin Liisa Toppilan Helsingin kaupungin terveystoimi ajoilta hänen kanssa meidän on hyvin vaikea työskennellä.
Todella omahyväinen: Itseensä. Hän osasi aliarvoida muita lääkäreita ja hoitajia niinkun heillä ei olisi ammaati osaamista.
Olimme erittäin tyytyväisiä kun hän lähti Valviraan töihin saatiin jokainen oma rauha
todellakin on hyvin hankala ihminen,"
En kyllä ymmärrä miten tuolainen ihminen voi olla nunna ei minkäänlaista nöyryyttä ja kunnioistusta ole muihin ihmisiin onhan se hienoa että on nykyisin nunna Elisabet.
Aivan väärä ihminen olemaan nunna.
Kyllä nämä kirjoituksen hyvin kuvastaa millaisesta ihmisestä on kysymys.Vihjatkaa citinunnalle että kävisi kurkkaamassa täällä tavan ihmisten huomioita, - voisi olla hyvää opetusta nöyryyteen ja itsetarkkailuun.
Kaikkihan me olemme täällä oppimassa, kuka mitäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai on hyötymis tarkoitus muistan erittän hyvin Liisa Toppilan Helsingin kaupungin terveystoimi ajoilta hänen kanssa meidän on hyvin vaikea työskennellä.
Todella omahyväinen: Itseensä. Hän osasi aliarvoida muita lääkäreita ja hoitajia niinkun heillä ei olisi ammaati osaamista.
Olimme erittäin tyytyväisiä kun hän lähti Valviraan töihin saatiin jokainen oma rauha
todellakin on hyvin hankala ihminen,"
En kyllä ymmärrä miten tuolainen ihminen voi olla nunna ei minkäänlaista nöyryyttä ja kunnioistusta ole muihin ihmisiin onhan se hienoa että on nykyisin nunna Elisabet.
Aivan väärä ihminen olemaan nunna.
Kyllä nämä kirjoituksen hyvin kuvastaa millaisesta ihmisestä on kysymys.Käsityksen mukaan nunna Elisabet ei ole ollut luostarissa luostari on yhteiselämäluostari. Se tarkoittaa, että sisaret osallistuvat päivittäin yhdessä jumalanpalveluksiin ja tekevät yhdessä työtä luostarin hyväksi. Heillä ei ole henkilökohtaista omaisuutta eikä tuloja, vaan he saavat luostarista kaiken tarvitsemansa.Ihmettelen että nunna Elisabet asuu hyvin hulppeesti aivan Helsingin keskustassa touhuaa kaikenlaista Helsingin orttodoksi seurakunnassa On mukana Seurakunnanneuvostostossa hyvin omitusta
Nunnaksi vihittävältä edellytetään usean vuoden kokemusta luostarielämästä. Hän sitoutuu Jumalan avulla viettämään loppuelämäsä köyhyydessä, kuuliaisuudessa ja siveellisessä puhtaudessa. Nunnaksi vihittäessä hän saa uuden nimen, jonka luostarin igumenia valitsee.Onko nunna Elisabet nimen valinnut piispa ? käsitykseni mukaan Elisabet ei ole ollut luostarissa Onko asiat mennyt kanonien mukaan mitä nunnaksi vihkimyksestä on olemassa.
Jokaisella sisarella on luostarissa oma huone eli kelja. Siellä hän voi häiriintymättä syventyä henkilökohtaiseen rukoukseen ja hengelliseen lukemiseen.nunna Elisabetillä on aika iso kelja.........
Kuka jakaa kaupunki nunnalle kuuliaisuus tehtävät ?
Sisarten päivät kuluvat luostarin töissä, joita kutsutaan kuuliaisuustehtäviksi tai palvelutehtäviksi. Luostarin johtaja eli igumenia jakaa tehtävät sisarille kunkin voimien ja kykyjen mukaan. Töitä ei jaotella parempiin tai vähäarvoisiin. Luostarille arvokasta ja Jumalalle mieluista on se työ, jota tehdään nöyrällä ja iloisella mielellä.
Pitäiskö ihan kerätä kolehti että nunna pääsee sinne minne kuuluukin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsityksen mukaan nunna Elisabet ei ole ollut luostarissa luostari on yhteiselämäluostari. Se tarkoittaa, että sisaret osallistuvat päivittäin yhdessä jumalanpalveluksiin ja tekevät yhdessä työtä luostarin hyväksi. Heillä ei ole henkilökohtaista omaisuutta eikä tuloja, vaan he saavat luostarista kaiken tarvitsemansa.Ihmettelen että nunna Elisabet asuu hyvin hulppeesti aivan Helsingin keskustassa touhuaa kaikenlaista Helsingin orttodoksi seurakunnassa On mukana Seurakunnanneuvostostossa hyvin omitusta
Nunnaksi vihittävältä edellytetään usean vuoden kokemusta luostarielämästä. Hän sitoutuu Jumalan avulla viettämään loppuelämäsä köyhyydessä, kuuliaisuudessa ja siveellisessä puhtaudessa. Nunnaksi vihittäessä hän saa uuden nimen, jonka luostarin igumenia valitsee.Onko nunna Elisabet nimen valinnut piispa ? käsitykseni mukaan Elisabet ei ole ollut luostarissa Onko asiat mennyt kanonien mukaan mitä nunnaksi vihkimyksestä on olemassa.
Jokaisella sisarella on luostarissa oma huone eli kelja. Siellä hän voi häiriintymättä syventyä henkilökohtaiseen rukoukseen ja hengelliseen lukemiseen.nunna Elisabetillä on aika iso kelja.........
Kuka jakaa kaupunki nunnalle kuuliaisuus tehtävät ?
Sisarten päivät kuluvat luostarin töissä, joita kutsutaan kuuliaisuustehtäviksi tai palvelutehtäviksi. Luostarin johtaja eli igumenia jakaa tehtävät sisarille kunkin voimien ja kykyjen mukaan. Töitä ei jaotella parempiin tai vähäarvoisiin. Luostarille arvokasta ja Jumalalle mieluista on se työ, jota tehdään nöyrällä ja iloisella mielellä.
Pitäiskö ihan kerätä kolehti että nunna pääsee sinne minne kuuluukinMunkki (kreikaksi: monahos [yksinäinen, yksin eläjä] venäjäksi: monah) on munkiksi vihkimykseen kuuluvat lupaukset antanut miespuolinen kilvoittelija.
Nunna (kreikaksi: monahi, venäjäksi: monahija) taas on vastaavat lupaukset antanut naispuolinen kilvoittelija.
Ortodoksisen kirkon perinteen sekä kanonisen järjestyksen mukaisesti munkkien ja nunnien tulee pääsääntöisesti asua luostareissa. Munkeille on omat luostarinsa ja nunnille omansa. Ns. sekaluostareja ei Suomessa ole ainoatakaan eikä niitä yleensä ole muuallakaan,
Perinteestä poiketen esim. Suomessa on munkkeja ja nunnia, jotka asuvat luostarin ulkopuolella - maailmassa - ja usein he toimivat hengellisessä mielessä jonkin piispan, tavallisimmin oman hiippakuntansa piispan alaisuudessa ja kanonisessa käskyvallassa. Näiden lisäksi maailmassa - luostarin ulkopuolella - asuu ja työskentelee joitain luostarin veljestöön kuuluvia munkkeja esim. pappeina ja opetustyössä.
Lupaukset
Munkki tai nunna antaa vihkimyksensä yhteydessä lupaukset
olla nöyrä ja kuuliainen kirkkoa ja luostarin esimiestä kohtaan,
elää köyhyydessä sekä
elää naimattomana ja siveellisessä puhtaudessa.
Lupaukset eivät ole päämääriä vaan välineitä pelastukselle. Vihkimyksen suorittaa useimmiten hiippakunnan piispa, vaikka sen voi suorittaa pappismunkkikin tai miesluostarin johtaja. Vihkiminen tapahtuu yleensä luostarin kirkossa veljestön tai sisariston läsnä ollessa.
1. Nöyryys ja kuuliaisuus
Nöyryys ja kuuliaisuus kohdistuvat siis kirkkoon sekä hengelliseen esivaltaan ja luostarin johtajaan (-> munkkiluostarissa: igumeni / -> nunnaluostarissa: igumenia). Lupauksen antaneen tulee toimittaa kaikki hänelle luostarin johtajan toimesta määrätyt kuuliaisuustehtävät ja olla omalla elämällään ja uskollaan ortodoksisuuden eteenpäin viejä.
2. Köyhyys
Luostarin asukas ei saa omistaa omaa omaisuutta. Omaisuus ei saa sitoa häntä maailmaan, vaan hänen tulee olla kaikesta tuosta vapaa. Siksi hänen tulee luopua omistuksistaan joko ennen luostariin siirtymistä (antamalla omaisuus sukulaisille tai muualle) tai luostarissa ollessaan (antamalla omaisuutensa luostarille). Mikäli jotain omaisuutta jää, se siirtyy hänen kuolemansa jälkeen testamentilla luostarille. Luostari huolehtii kaikista kilvoittelijan taloudellisista velvoitteista.
3. Naimattomuus ja siveellinen puhtaus (selibaatti)
Naimattomuus (selibaatti) on luostariasukkaan antama lupaus. Se ei tarkoita aikaa ennen luostariin menoa eli munkki tai nunna voi olla ollut aikaisemmin avioliitossa ja hänellä saattaa myös olla lapsia. Luostarin asukas voi siis olla myös joko leski tai eronnut. Luostarissa ollessaan ja vihkimyksen saatuaan hän ei voi lupauksia rikkomatta avioitua. Koko hänen elämänsä tulee munkiksi / nunnaksi vihkiydyttyään olla siveellisesti puhdasta.
Tämä city nunna touhu on aivan käsittämätöntä aivan julkisuuden hakemista että lehdet saa kirjoittaa.Tästä touhusta on nöyryys kaukana.ihan pitäisi nunna Elisabet laittaa viitan kanto kieltoon Nunnaksi vihkimystä ei saa pois piispa voi kieltää käyttämästä Elisabet nimea ja esineitä mitkä kuuluu nunnalle.
Niihän isä Mitrokin oli palveluskielossa vähemän hän toppäsi kun city nunna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Munkki (kreikaksi: monahos [yksinäinen, yksin eläjä] venäjäksi: monah) on munkiksi vihkimykseen kuuluvat lupaukset antanut miespuolinen kilvoittelija.
Nunna (kreikaksi: monahi, venäjäksi: monahija) taas on vastaavat lupaukset antanut naispuolinen kilvoittelija.
Ortodoksisen kirkon perinteen sekä kanonisen järjestyksen mukaisesti munkkien ja nunnien tulee pääsääntöisesti asua luostareissa. Munkeille on omat luostarinsa ja nunnille omansa. Ns. sekaluostareja ei Suomessa ole ainoatakaan eikä niitä yleensä ole muuallakaan,
Perinteestä poiketen esim. Suomessa on munkkeja ja nunnia, jotka asuvat luostarin ulkopuolella - maailmassa - ja usein he toimivat hengellisessä mielessä jonkin piispan, tavallisimmin oman hiippakuntansa piispan alaisuudessa ja kanonisessa käskyvallassa. Näiden lisäksi maailmassa - luostarin ulkopuolella - asuu ja työskentelee joitain luostarin veljestöön kuuluvia munkkeja esim. pappeina ja opetustyössä.
Lupaukset
Munkki tai nunna antaa vihkimyksensä yhteydessä lupaukset
olla nöyrä ja kuuliainen kirkkoa ja luostarin esimiestä kohtaan,
elää köyhyydessä sekä
elää naimattomana ja siveellisessä puhtaudessa.
Lupaukset eivät ole päämääriä vaan välineitä pelastukselle. Vihkimyksen suorittaa useimmiten hiippakunnan piispa, vaikka sen voi suorittaa pappismunkkikin tai miesluostarin johtaja. Vihkiminen tapahtuu yleensä luostarin kirkossa veljestön tai sisariston läsnä ollessa.
1. Nöyryys ja kuuliaisuus
Nöyryys ja kuuliaisuus kohdistuvat siis kirkkoon sekä hengelliseen esivaltaan ja luostarin johtajaan (-> munkkiluostarissa: igumeni / -> nunnaluostarissa: igumenia). Lupauksen antaneen tulee toimittaa kaikki hänelle luostarin johtajan toimesta määrätyt kuuliaisuustehtävät ja olla omalla elämällään ja uskollaan ortodoksisuuden eteenpäin viejä.
2. Köyhyys
Luostarin asukas ei saa omistaa omaa omaisuutta. Omaisuus ei saa sitoa häntä maailmaan, vaan hänen tulee olla kaikesta tuosta vapaa. Siksi hänen tulee luopua omistuksistaan joko ennen luostariin siirtymistä (antamalla omaisuus sukulaisille tai muualle) tai luostarissa ollessaan (antamalla omaisuutensa luostarille). Mikäli jotain omaisuutta jää, se siirtyy hänen kuolemansa jälkeen testamentilla luostarille. Luostari huolehtii kaikista kilvoittelijan taloudellisista velvoitteista.
3. Naimattomuus ja siveellinen puhtaus (selibaatti)
Naimattomuus (selibaatti) on luostariasukkaan antama lupaus. Se ei tarkoita aikaa ennen luostariin menoa eli munkki tai nunna voi olla ollut aikaisemmin avioliitossa ja hänellä saattaa myös olla lapsia. Luostarin asukas voi siis olla myös joko leski tai eronnut. Luostarissa ollessaan ja vihkimyksen saatuaan hän ei voi lupauksia rikkomatta avioitua. Koko hänen elämänsä tulee munkiksi / nunnaksi vihkiydyttyään olla siveellisesti puhdasta.
Tämä city nunna touhu on aivan käsittämätöntä aivan julkisuuden hakemista että lehdet saa kirjoittaa.Tästä touhusta on nöyryys kaukana.ihan pitäisi nunna Elisabet laittaa viitan kanto kieltoon Nunnaksi vihkimystä ei saa pois piispa voi kieltää käyttämästä Elisabet nimea ja esineitä mitkä kuuluu nunnalle.
Niihän isä Mitrokin oli palveluskielossa vähemän hän toppäsi kun city nunna.Tehkää jotain konkreettista siellä Helsingin seurakunnassa.
Onko tämä Elisabet syntyortodoksi?
Tietääkseni nunna ei hae julkisuutta.
Oliskohan piispan aika pohtia tilannetta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehkää jotain konkreettista siellä Helsingin seurakunnassa.
Onko tämä Elisabet syntyortodoksi?
Tietääkseni nunna ei hae julkisuutta.
Oliskohan piispan aika pohtia tilannetta?Olisi mukava keskustella munkin kanssa joka elää luostarin ulkopuolella. Nunnien kanssa olen keskustellut Lintulassa.
Kotiasketismi, 1 vaihtoehto. En tiedä pitääkö kotiasketismissa ottaa yhteys esim.pappiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi mukava keskustella munkin kanssa joka elää luostarin ulkopuolella. Nunnien kanssa olen keskustellut Lintulassa.
Kotiasketismi, 1 vaihtoehto. En tiedä pitääkö kotiasketismissa ottaa yhteys esim.pappiin?Helsingin ortodoksinen seurakunta on niin sisäänpäin lämpiävä kirkkoherra saamaton
Jos googlettaa city nunna Elisabet kyllä lehti juttua riittää.
Täytyy kyllä ihmetellä piispaa kun antaa nunnan tehdä mitä huvittaa kuka n.s kuuliaisuus tehtävät antaa nunnalle ei kukaan.Helmat heiluen juoksee pitkin kaupunkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingin ortodoksinen seurakunta on niin sisäänpäin lämpiävä kirkkoherra saamaton
Jos googlettaa city nunna Elisabet kyllä lehti juttua riittää.
Täytyy kyllä ihmetellä piispaa kun antaa nunnan tehdä mitä huvittaa kuka n.s kuuliaisuus tehtävät antaa nunnalle ei kukaan.Helmat heiluen juoksee pitkin kaupunkia.On aika lopettaa panettelu.
"Se joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven", sanoi Jeesus.
Jutelkaa keskenänne ja sopikaa, kaikessa rakkaudessa.
Jutelkaa nunnan, papin ja piispan kanssa. Asiat selviää sillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aika lopettaa panettelu.
"Se joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven", sanoi Jeesus.
Jutelkaa keskenänne ja sopikaa, kaikessa rakkaudessa.
Jutelkaa nunnan, papin ja piispan kanssa. Asiat selviää sillä.Turha on turhaa. Nimenomaan näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha on turhaa. Nimenomaan näin.
Eihän toi panettelua ole totista totta.Miksi ortodoksikirkossa on kanoonit olemassa jos niitä ei noudateta.
Pappeja Ja diakoneita laitetaan palveluskieltoon eikä tarvitse olla kovinkaan ihmeellinen syy kun saa palveluskielon ihan riippuu siitä miten pyllistät piispalle.Jos naama ei mielytä on palveluskielto.
Kohta tämä nunna on varmaan politiikassa mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän toi panettelua ole totista totta.Miksi ortodoksikirkossa on kanoonit olemassa jos niitä ei noudateta.
Pappeja Ja diakoneita laitetaan palveluskieltoon eikä tarvitse olla kovinkaan ihmeellinen syy kun saa palveluskielon ihan riippuu siitä miten pyllistät piispalle.Jos naama ei mielytä on palveluskielto.
Kohta tämä nunna on varmaan politiikassa mukana.Jos on totta, niin eipäi se mitään auta, että täällä vaan keskustellaan/panetellaan/todetaan/kerrotaan/juorutaan/ihmetellään/kauhistellaan ym, selän takana.
Keskustelkaa nunnan, papin ja piispan kanssa suoraan asiat.
Vasta silloin rupee tuleen muutosta ja asiat selkenee ja oikenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on totta, niin eipäi se mitään auta, että täällä vaan keskustellaan/panetellaan/todetaan/kerrotaan/juorutaan/ihmetellään/kauhistellaan ym, selän takana.
Keskustelkaa nunnan, papin ja piispan kanssa suoraan asiat.
Vasta silloin rupee tuleen muutosta ja asiat selkenee ja oikenee.Voi kerätä porukan yhteen ja marssia papin pakeille.
Listatkaa epäkohdat ja siitä sitten vaan.
Otatte kaikki asiat mukaan siihen mitkä eivät ole kunnossa ja joihin tarttisi muutosta.
Papin, nunnan ja piispan on voitava keskustella.
Heidän tulee siis osata osoittaa nöyryyttä ja kuunnella myös seurakuntalaisia.
Terveellistä!
Ei tarvitse palkata kalliita lakimiehiä.
Jos eivät voi keskustella, niin silloin on todella aika huolestua että miten ne asiat siellä oikein on.
Eiköpä siitä järjesty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kerätä porukan yhteen ja marssia papin pakeille.
Listatkaa epäkohdat ja siitä sitten vaan.
Otatte kaikki asiat mukaan siihen mitkä eivät ole kunnossa ja joihin tarttisi muutosta.
Papin, nunnan ja piispan on voitava keskustella.
Heidän tulee siis osata osoittaa nöyryyttä ja kuunnella myös seurakuntalaisia.
Terveellistä!
Ei tarvitse palkata kalliita lakimiehiä.
Jos eivät voi keskustella, niin silloin on todella aika huolestua että miten ne asiat siellä oikein on.
Eiköpä siitä järjesty.Tuskin ketään kiinostaa oikeesti mitä seurakunnassa tapahtuu pappien piispojen pitää olla tietoisia miten asiat menee.Eikä suinkaan epäkohdat,tulee esille Verkkokirjoittamisen kautta. Jos seurakunta ei mielytä aina voi erota kirkosta.
Kirkosta eroaminen on helppoa sen voi tehdä heti verkkosivulla ja ero astuu voimaan heti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin ketään kiinostaa oikeesti mitä seurakunnassa tapahtuu pappien piispojen pitää olla tietoisia miten asiat menee.Eikä suinkaan epäkohdat,tulee esille Verkkokirjoittamisen kautta. Jos seurakunta ei mielytä aina voi erota kirkosta.
Kirkosta eroaminen on helppoa sen voi tehdä heti verkkosivulla ja ero astuu voimaan heti.Valtio ja uskonto on erotettu tarkkaan toisistaan muun muassa Yhdysvalloissa ja Ranskassa. Suomessa kirkon ja valtion eron kannattajien mielestä kaksi kansankirkkoa, Suomen evankelis-luterilainen kirkko ja Suomen ortodoksinen kirkko, tulee muuttaa tavallisiksi yhdistyksiksi, jotka perivät jäsenmaksunsa kuten muutkin yhdistykset eivätkä kirkollisveron kautta. Kirkoilla ei tule olla julkisoikeudellista asemaa eikä mitään erioikeuksia
Kirkon ja valtion ero on käsitys, jonka mukaan valtion tulee olla uskontoihin nähden puolueeton. Sen taustalla on usein sekularismi.
yhdistykset toiminassa päätökset on tehty sääntöjen ja asetusten mukaan kukaan voi ominpäin tehdä päätöksiä vaan päätökset tulee Yhdistyksen sääntömääräisten kokousten sekä hallituksen kokousten kautta yhdistyksen toiminnalle määritellään linjat ja reunaehdot. Kokouksissa tehtäviin päätöksiin vaikuttavat aina yhdistyslaki, yhdistyksen säännöt sekä käytössä olevat resurssit: (vapaaehtois)työpanokset,) aineelliset resurssit sekä rahoitus. Lisäksi päätöksentekoon tulisi vaikuttaa yhdistyksen oma tai sen kattojärjestön strategia ja siitä löytyvät missio ja visio.
Kirkkojen olisi aika tulla toimeen omilla eikä valtion tuella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin ketään kiinostaa oikeesti mitä seurakunnassa tapahtuu pappien piispojen pitää olla tietoisia miten asiat menee.Eikä suinkaan epäkohdat,tulee esille Verkkokirjoittamisen kautta. Jos seurakunta ei mielytä aina voi erota kirkosta.
Kirkosta eroaminen on helppoa sen voi tehdä heti verkkosivulla ja ero astuu voimaan heti.Ei kirkosta eroaminen ole mikään ratkaisu!
Ei rehelliselle ja rohkealle ihmiselle.
Rehellinen ja rohkea ihminen uskaltaa ottaa asian puheeksi ja keskustella rakentavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kirkosta eroaminen ole mikään ratkaisu!
Ei rehelliselle ja rohkealle ihmiselle.
Rehellinen ja rohkea ihminen uskaltaa ottaa asian puheeksi ja keskustella rakentavasti.Yks hailee miten on Yhdysvalloissa ja Ranskassa.
Nyt ollaan Suomessa, nääs.
Kirkko ei ole mikään "yhdistys", vaan kirkko.
Nuo sinun mietelmät ovat ihan omiasi, joista ortodoksit ja luterilaiset vähät välittää.
Onneksi ei ole niin kuin sinä mietit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks hailee miten on Yhdysvalloissa ja Ranskassa.
Nyt ollaan Suomessa, nääs.
Kirkko ei ole mikään "yhdistys", vaan kirkko.
Nuo sinun mietelmät ovat ihan omiasi, joista ortodoksit ja luterilaiset vähät välittää.
Onneksi ei ole niin kuin sinä mietit.Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta Helsingissä joka kuuluu Moskovan Patriarkaattiin hyvin se pärjää jäsenmaksulla eikä tarvitse valtiontukea. Pyhän Nikolauksen seurakuntalaiset on väistörekisterissä kuitenkin ovat ortodokseja saavat kaikki kirkon palvelut jäsenmaksulla.
Hyvin näyttää menevän vaikka ei verotuloja ole esim on näin monta kirkkoa jo Helsingissä.
Pyhän Nikolauksen kirkko
Ksenia Pietarilaisen kirkko
Marian ilmestyspäivän kirkko
Ja muuvallakin on kirkkoja suomessa paremmin näyttää menevän noilla kun veroja maksavalla Kyllä se on aika että kirkko pois valtiolta saavat tulla omilla toimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta Helsingissä joka kuuluu Moskovan Patriarkaattiin hyvin se pärjää jäsenmaksulla eikä tarvitse valtiontukea. Pyhän Nikolauksen seurakuntalaiset on väistörekisterissä kuitenkin ovat ortodokseja saavat kaikki kirkon palvelut jäsenmaksulla.
Hyvin näyttää menevän vaikka ei verotuloja ole esim on näin monta kirkkoa jo Helsingissä.
Pyhän Nikolauksen kirkko
Ksenia Pietarilaisen kirkko
Marian ilmestyspäivän kirkko
Ja muuvallakin on kirkkoja suomessa paremmin näyttää menevän noilla kun veroja maksavalla Kyllä se on aika että kirkko pois valtiolta saavat tulla omilla toimeen.Ortodoksiselle kirkolle esitetään avustuksena 2,5 miljoonaa euroa, Mihin tämä raha menee ei ainakaan tavallinen seurakuntalainen tästä hyödy mitään.
Kyllä tämä kulutusjuhla voisi päättyä kirkko pois valtiolta.
Liberaali ratkaisu uskonnon ja valtion suhteeseen on yksinkertainen. Kaikki uskontokunnat on lainsäädännössä asetettava täsmälleen samaan asemaan. Yhdellekään uskonnolliselle yhteisölle ei tule antaa erityiskohtelua tai edes erityismainintaa.
Evankelis-luterilainen kirkko ja ortodoksinen kirkko ovat selkeästi valtiollisia tai puolivaltiollisia uskonnollisia yhteisöjä. Sellaisia ei liberaalissa moniarvoisessa yhteiskunnassa pitäisi olla. Moniarvoisessa yhteiskunnassa valtiolla ei ole omaa uskonnollista tai muuta arvonäkökulmaa. Sen tehtävä on vain edistää kansalaisten vapautta elää omien arvojensa mukaisesti
Suomen tilanne on tässä suhteessa aika surkea. Kirkko ja valtio ovat kietoutuneet toisiinsa monilla sopimattomilla tavoilla. Evankelis-luterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on erivapauksia, kuten oikeus verottaa jäseniään. Kirkot myös hoitavat viranomaistehtäviä,
Ratkaisu on uskonnoton valtio Kirkot eivät saa verottaa tulevat omilla toimeen kirkko pois valtiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoksiselle kirkolle esitetään avustuksena 2,5 miljoonaa euroa, Mihin tämä raha menee ei ainakaan tavallinen seurakuntalainen tästä hyödy mitään.
Kyllä tämä kulutusjuhla voisi päättyä kirkko pois valtiolta.
Liberaali ratkaisu uskonnon ja valtion suhteeseen on yksinkertainen. Kaikki uskontokunnat on lainsäädännössä asetettava täsmälleen samaan asemaan. Yhdellekään uskonnolliselle yhteisölle ei tule antaa erityiskohtelua tai edes erityismainintaa.
Evankelis-luterilainen kirkko ja ortodoksinen kirkko ovat selkeästi valtiollisia tai puolivaltiollisia uskonnollisia yhteisöjä. Sellaisia ei liberaalissa moniarvoisessa yhteiskunnassa pitäisi olla. Moniarvoisessa yhteiskunnassa valtiolla ei ole omaa uskonnollista tai muuta arvonäkökulmaa. Sen tehtävä on vain edistää kansalaisten vapautta elää omien arvojensa mukaisesti
Suomen tilanne on tässä suhteessa aika surkea. Kirkko ja valtio ovat kietoutuneet toisiinsa monilla sopimattomilla tavoilla. Evankelis-luterilaisella ja ortodoksisella kirkolla on erivapauksia, kuten oikeus verottaa jäseniään. Kirkot myös hoitavat viranomaistehtäviä,
Ratkaisu on uskonnoton valtio Kirkot eivät saa verottaa tulevat omilla toimeen kirkko pois valtiosta.Nitä kumman soopaa täällä suolletaan, lähinnä yhden ainoan kirjoittajan taholta?
Pysyhän sinä itse asiassa!
Nykyajan meinikiä tuo sinun sompailu!
Nyt on kysymys kirkosta ja uskosta, - ei sinun politiikasta.
Ratkaisu on että siirryt syrjään politiikkisine haihahttuleiksinesi kanssa.
Politiikka-palstat ovat ominta sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nitä kumman soopaa täällä suolletaan, lähinnä yhden ainoan kirjoittajan taholta?
Pysyhän sinä itse asiassa!
Nykyajan meinikiä tuo sinun sompailu!
Nyt on kysymys kirkosta ja uskosta, - ei sinun politiikasta.
Ratkaisu on että siirryt syrjään politiikkisine haihahttuleiksinesi kanssa.
Politiikka-palstat ovat ominta sinulle.Olisi kiva että ihmiset osaa kirjoittaa hyvää suomea.On kyse kirkosta tai uskosta jokaisella on oma mielipide
En ihmettele että ortodoksi kirkosta erosin aikoinaan tämän palstan aiheesen liittyvät keskustelut on kun jouppohullun päiväkirjasta ortodoksit on lestadiolaiset.
Tietenkin voihan täälä käännynnäiset ortodoksit kirjoittaa paskaa tietämättä asioista mitään.Käännynnäiset ortodoksit on kaikkein pahimpia suunsoittajia.
Vaikka olen kirkosta eronnut silti käyn säänöllisesti vigilia ja liturgia palveluksissa kasteessa olen tullut kirkon täysivaltaiseksi jäseneksi.En koe tarpeeliseksi maksaa kirkollisveroa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikein muistan historiaa tämä kyseinen pappi on makkaratehtaalta tullut papiksi eikä ole edes pappisseminaaria käynyt loppuun.Taisi päästä papiksi kun appiukko oli puhunut metropoliitta Johannekselle että hänestä tulisi pappi ehtona oli että opinnot tulee suorittaa loppuun niin ei kuitenkaan käynyt .
Syksyllä 1975 Valtioneuvosto myönsi luvan perustaa Järvenpäähän oman kokoaikaisen papin vakinaisen viran. Väliaikaiseksi papiksi saatiin rovasti Mikael Kasanko, eläkkeellä oleva entinen Helsingin kirkkoherra. Hän lupautui tehtävään siihen asti, kunnes tilalle saataisiin vakinainen pappi.
Nythän tämä pappi on Hoiva- ja palvelukoti Helenan kirkkon pappi Kyllä siinä varmasti on appiukko haudassa kääntynyt kun sekopäistä väkeä pyörii kirkossa hääräämässä ja määräämässä.ko. pappi on suorittanut pappisseminaarin tenttimällä. Kannattaisi pysytellä totuuden tiellä ennenkuin netissä alkaa kommentoida ihmisten asioita tällä tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ko. pappi on suorittanut pappisseminaarin tenttimällä. Kannattaisi pysytellä totuuden tiellä ennenkuin netissä alkaa kommentoida ihmisten asioita tällä tavalla.
Kotkan ortodoksinen seurakuntaan ko. pappi ei kelvannut hakemaan kirkkoherran tehtävää kun oli epäpätevä suorittiko ennen eläkeelle jäämistä pappisseminaarin....Vaikka seminaaria enään ole.
Toivottavasti oppi läksynsä kävi seminaarin loppuun... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta Helsingissä joka kuuluu Moskovan Patriarkaattiin hyvin se pärjää jäsenmaksulla eikä tarvitse valtiontukea. Pyhän Nikolauksen seurakuntalaiset on väistörekisterissä kuitenkin ovat ortodokseja saavat kaikki kirkon palvelut jäsenmaksulla.
Hyvin näyttää menevän vaikka ei verotuloja ole esim on näin monta kirkkoa jo Helsingissä.
Pyhän Nikolauksen kirkko
Ksenia Pietarilaisen kirkko
Marian ilmestyspäivän kirkko
Ja muuvallakin on kirkkoja suomessa paremmin näyttää menevän noilla kun veroja maksavalla Kyllä se on aika että kirkko pois valtiolta saavat tulla omilla toimeen.Missä on Marian ilmestyspäivän kirkko? Sellaista ei ainakaan vielä muutama vuosi sitten ollut. Joku ihan uusi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ko. pappi on suorittanut pappisseminaarin tenttimällä. Kannattaisi pysytellä totuuden tiellä ennenkuin netissä alkaa kommentoida ihmisten asioita tällä tavalla.
Haluan tuoda esiin asian vaikka en muuten puutu keskusteluun, tiedän kuitenkin että kyseinen pappi ei ole suorittanut koskaan opintojaan loppuun. Totuuden nimissä on myös sanottava hänen pappisvikimyksensä on vanha asia mutta siinä vaiheessa hänellä ei ollut mitään papin opintoja, ainostaan Kotkan seurakunnan isännöitsiän poika joka joutui kirkossa käymään. Totta myös se että vihittiin Diakoniksi ei paljon ollut kokemusta, mutta suhteet oli kunnossa jolla pääsi tehtäviinsä. On paljon väärää seurakunnassa vieläkin en tiedä miksi näin on tällä hetkellä, sen tiedän että Piispat ovat keskenään eripuraisia hyvä kun mahtuvat samaan tilaan. Toivon vaan että kaikki menee parempaan suuntaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1112862Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222344Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631081966- 1141640
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701355Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2871181- 711034
- 801034
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2461003