Kapinahenki kytee jo . . Leinosta vastaan.

Anonyymi

Leinonen on uhonnut jo vuosia, että jos vapauslaki kumotaan, on tiedossa linnaan meno.
No, kuinkas kävikään?
Nuoret Jehovan todistajamiehet ovat viitanneet kintaalla Leinosen jutuille ja n. 400 JT nuorta miestä ovat hakeneet siviilipalvelukseen.
Vain ani harva on valinnut vankilan tai jalkapannan.
No, miltäs nyt tuntuu Leinonen?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Leinosta harmittaa nykynuorison suoraselkäisyys ja vastuuntunto.
      Kun hän itse istui kolme vuotta pidennettyä työlaitoksessa, kun tekemisestäkin siellä kieltäytyi. Asiatkin piti siellä Leinosenkin veljien kera hoitaa kylmään ämpäriin.
      Nykyään on jehovanuoretkin ilmeisesti sitä uutta ja fiksumpaa sukupolvea, kun ymmärtävät totaalisen kieltäymyksen turhuuden.
      Kehitys kehittyy.
      https://yle.fi/uutiset/3-9918925

    • Anonyymi

      Monet Jehovan todistajat osaavat tehdä ihan fiksuja valintoja niissä rajoissa, jotka Vartiotorni-seura antaa. Ei todistajamiehillä yleensä ole, eikä ole ennenkään ollut mitään henkilökohtaista vakaumuksellista syytä kieltäytyä siviilipalveluksesta, vaan taustalla oli koko ajan järjestön vaatimus. Nyt kun se on poissa, eikä vapautustakaan enää anneta, siviilipalvelus on luonnollinen ja järkevä tapa hoitaa asia pois alta.

      • Anonyymi

        Erona vain se että siviilipalvelukseen oli mahdollista järjestön puolesta mennä jo yli 20 vuotta sitten, mutta täällä Suomessa oli oma järjestönsä ja sen järjestön nimi oli Veikko Leinonen.
        Että se siitä yhtenäisestä maailmanlaajuisesta opetuksesta. Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erona vain se että siviilipalvelukseen oli mahdollista järjestön puolesta mennä jo yli 20 vuotta sitten, mutta täällä Suomessa oli oma järjestönsä ja sen järjestön nimi oli Veikko Leinonen.
        Että se siitä yhtenäisestä maailmanlaajuisesta opetuksesta. Revi siitä.

        Siviilipalvelus on kyllä ollut Suomessakin sallittu vuodesta 1996 lähtien, mutta järjestö on ymmärrettävästi, vaikkakin epärehellisesti halunnut pitää kiinni kilpailuedustaan ja tehokkaasta keinosta sitouttaa nuoret miehet mukaan. Siksi tiedotusosasto on järjestelmällisesti vääristellyt asiaa julkisuudessa, firman eduksi. Kyllä he ovat tienneet, miten asia oikeasti on, kuten muissakin vääristelyissään. Ei tiedotusosastolle tyhmiä oteta. Eikä rehellisiä.

        Yksilötasolla on tietenkin luonnollista, että vapautuksen ovat useimmat ottaneet, kun se on ollut tarjolla. Mutta nyt, kun sitä ei enää ole, siviilipalvelus maistuu kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erona vain se että siviilipalvelukseen oli mahdollista järjestön puolesta mennä jo yli 20 vuotta sitten, mutta täällä Suomessa oli oma järjestönsä ja sen järjestön nimi oli Veikko Leinonen.
        Että se siitä yhtenäisestä maailmanlaajuisesta opetuksesta. Revi siitä.

        Nyt on nyt. Pääasia, ettei tartuta aseisiin, eikö näin. Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siviilipalvelus on kyllä ollut Suomessakin sallittu vuodesta 1996 lähtien, mutta järjestö on ymmärrettävästi, vaikkakin epärehellisesti halunnut pitää kiinni kilpailuedustaan ja tehokkaasta keinosta sitouttaa nuoret miehet mukaan. Siksi tiedotusosasto on järjestelmällisesti vääristellyt asiaa julkisuudessa, firman eduksi. Kyllä he ovat tienneet, miten asia oikeasti on, kuten muissakin vääristelyissään. Ei tiedotusosastolle tyhmiä oteta. Eikä rehellisiä.

        Yksilötasolla on tietenkin luonnollista, että vapautuksen ovat useimmat ottaneet, kun se on ollut tarjolla. Mutta nyt, kun sitä ei enää ole, siviilipalvelus maistuu kyllä.

        Ei kai ihminen sitoudu mihinkään sotapalveluksen takia. Jos näin on, vaikuttimet ovat väärät, eikä kanna pitkälle. Kysymyksessä on paljon tärkeämmät asiat. Muutama kuukausi ihmisen elämässä ei ratkaise koko elämän valintoja. Lyhytnäköistä ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on nyt. Pääasia, ettei tartuta aseisiin, eikö näin. Revi siitä.

        Tämä pääasia, tuli nyt yht äkkiä.
        Aikaisemmin oli ettei saa tehdä mitään.
        Revi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ihminen sitoudu mihinkään sotapalveluksen takia. Jos näin on, vaikuttimet ovat väärät, eikä kanna pitkälle. Kysymyksessä on paljon tärkeämmät asiat. Muutama kuukausi ihmisen elämässä ei ratkaise koko elämän valintoja. Lyhytnäköistä ajattelua.

        Niinhän sä luulet.
        Mutta tosiasia on toisin.
        Moni on nyt lähtenyt kälppimään, kun ei saanutkaan armeijaa vapaaksi.
        Revi siitä.


      • Anonyymi

        Olen kuullut, että vartiotornitorniseura vaatii YK:n henkilökuntaakin siirtymään siviilipalvelukseen.

        He, siis jehovakanava, tietää YK:n sotaisen luonteen:

        ”Yhdistyneet kansakunnat on todellisuudessa Jehova Jumalaa ja hänen maan päällä olevia vihkiytyneitä todistajiaan vastaan tähdätty maailmallinen liitto. Todellisuudessa se on salaliitto, jossa maailmalliset kansat panevat viisaat päänsä yhteen ja punovat juonia siitä, mitä ne voisivat tehdä Jehova Jumalan maan päällä olevaa näkyvää järjestöä vastaan. (Vartiotorni 1. syyskuuta 1987)

        Ja YK:n purkaminen sen toimihenkilöiden siviilipalvelukseen siirtymisellä on kaikkien lahkolaisten rukoiltava tavoite, sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sä luulet.
        Mutta tosiasia on toisin.
        Moni on nyt lähtenyt kälppimään, kun ei saanutkaan armeijaa vapaaksi.
        Revi siitä.

        Olisi erinomainen uutinen, että "vapautusputkessa" olleet nuoret miehet lähtisivät kälppimään järjestöstä, kun vapautusta ei tullutkaan. Karttamisjärjestely vain tekee lähdön kustannuksen korkeaksi.


    • Anonyymi

      Minä olen nähnyt raamatullisia periaatteita yhteiskunnan hyväksi työskentelystä.
      israelilaisia kehoitettiin työskentelemään Babylonian hyväksi pakkosiirtolaisina. Kasvattamaan perheitään lainkuuliaisina.
      Paulus ja Pietari kehoittivat noudattamaan maan lakeja ja
      jopa kunnioittamaan yhteiskunnan virkamiehiä.
      Periaate: tee kaikki mitä teet niinkuin Jehovalle,
      sillä tulet saamaan Jumalalta palkan.
      Samalla nuori ihminen kehittää erilaisia kykyjä ja saa taitoja.
      Minua on pistänyt vihaksi tuo siviilipalveluksesta kieltäytyminen!
      Aseista kieltäytyminen on eri asia.
      Mutta kun sokea on ohjaamassa vallanhalussaan,
      niin kuoppaan siinä sitten pudotaan.

      P.A.

      • Anonyymi

        Niin minuakin on suututtanut se. Jt:t sanovat että teen arvokasta työtä. Sitten en muka voisi tehdä samaa työtä sivarina, vaan siitä pitäisi kieltäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minuakin on suututtanut se. Jt:t sanovat että teen arvokasta työtä. Sitten en muka voisi tehdä samaa työtä sivarina, vaan siitä pitäisi kieltäytyä.

        Minä olen haavoittanut itseäni pahimmin toimimalla ryhmäpainostuksen mukaan, vaikka järki, tunteet, oma moraali sanoivat muuta.
        Esim. sanoin uskovani aikoinaan vuoteen 1975, kovien painostusten jälkeen koko seurakunnassa. Minulla ei kuulema ollut uskoa!
        Ei ollutkaan - vuoteen 1975!
        Sitä piti näytellä ollakseen Jumalan Valtakunnan kansalainen.
        Ja muuta vastaavaa saadakseni olla mukana seurassa.
        Nyt, kun töppäsin jalkani maahan ja pidin oman pääni, että en usko tähän viimeiseen "sukupolvi-sölkötykseen", minut sylkäistiin pois!
        Niin, tiesinkin tapahtuvan. Murennan toisten uskoa epäuskollani!
        Olen huonoa seuraa. Seurakunnassa on ne vartijat pitämässä kuria.
        Jos joku ei hypi jatkuvasti muuttuvien kotitekoisten sääntöjen mukaan,
        niin häntä on kartettava, koska ei tanssi jw.org pillin mukaan.

        No, omanarvontuntoni, itsekunnioitukseni on kasvanut ja vahvistunut.
        Tiedän toimivani oikein ja omantuntoni mukaan.
        Se antaa paljon enemmän sielun rauhaa kuin teeskentelevien kiristäjien hyväksyntä! Jeesus tuomitsi fariseusten teeskentelyn.
        Kykenen antamaan anteeksi itselleni nuoruuden heikkouteni.

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen haavoittanut itseäni pahimmin toimimalla ryhmäpainostuksen mukaan, vaikka järki, tunteet, oma moraali sanoivat muuta.
        Esim. sanoin uskovani aikoinaan vuoteen 1975, kovien painostusten jälkeen koko seurakunnassa. Minulla ei kuulema ollut uskoa!
        Ei ollutkaan - vuoteen 1975!
        Sitä piti näytellä ollakseen Jumalan Valtakunnan kansalainen.
        Ja muuta vastaavaa saadakseni olla mukana seurassa.
        Nyt, kun töppäsin jalkani maahan ja pidin oman pääni, että en usko tähän viimeiseen "sukupolvi-sölkötykseen", minut sylkäistiin pois!
        Niin, tiesinkin tapahtuvan. Murennan toisten uskoa epäuskollani!
        Olen huonoa seuraa. Seurakunnassa on ne vartijat pitämässä kuria.
        Jos joku ei hypi jatkuvasti muuttuvien kotitekoisten sääntöjen mukaan,
        niin häntä on kartettava, koska ei tanssi jw.org pillin mukaan.

        No, omanarvontuntoni, itsekunnioitukseni on kasvanut ja vahvistunut.
        Tiedän toimivani oikein ja omantuntoni mukaan.
        Se antaa paljon enemmän sielun rauhaa kuin teeskentelevien kiristäjien hyväksyntä! Jeesus tuomitsi fariseusten teeskentelyn.
        Kykenen antamaan anteeksi itselleni nuoruuden heikkouteni.

        P.A.

        Hyvin kirjoitit P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen haavoittanut itseäni pahimmin toimimalla ryhmäpainostuksen mukaan, vaikka järki, tunteet, oma moraali sanoivat muuta.
        Esim. sanoin uskovani aikoinaan vuoteen 1975, kovien painostusten jälkeen koko seurakunnassa. Minulla ei kuulema ollut uskoa!
        Ei ollutkaan - vuoteen 1975!
        Sitä piti näytellä ollakseen Jumalan Valtakunnan kansalainen.
        Ja muuta vastaavaa saadakseni olla mukana seurassa.
        Nyt, kun töppäsin jalkani maahan ja pidin oman pääni, että en usko tähän viimeiseen "sukupolvi-sölkötykseen", minut sylkäistiin pois!
        Niin, tiesinkin tapahtuvan. Murennan toisten uskoa epäuskollani!
        Olen huonoa seuraa. Seurakunnassa on ne vartijat pitämässä kuria.
        Jos joku ei hypi jatkuvasti muuttuvien kotitekoisten sääntöjen mukaan,
        niin häntä on kartettava, koska ei tanssi jw.org pillin mukaan.

        No, omanarvontuntoni, itsekunnioitukseni on kasvanut ja vahvistunut.
        Tiedän toimivani oikein ja omantuntoni mukaan.
        Se antaa paljon enemmän sielun rauhaa kuin teeskentelevien kiristäjien hyväksyntä! Jeesus tuomitsi fariseusten teeskentelyn.
        Kykenen antamaan anteeksi itselleni nuoruuden heikkouteni.

        P.A.

        Kiitos kirjoituksesta P.A.

        Rehellisyytesi rohkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kirjoituksesta P.A.

        Rehellisyytesi rohkaisee.

        Kumpa useampi ajattelisi noin kun sinä P.A. Jehovan todistajissa.


    • Anonyymi

      Ihan pikkasen ymmärrän sen että ulkopuolisille valehdellaan, mutta että omalle joukolle pimitetään järjestön määräämiä tosiasioita. Valehdellaan omalle joukolle. Ei mee mulle jakeluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe