Laihdutus!

Anonyymi

Moi! Oon 13 vuotias ja painan 93 kiloo nii pitäs laihduttaa ku ei edes viime vuoden takki mahdu enää. Nii voitteko antaa jotain vinkkeihin miten pääsen mun isosta mahasta eroon ku en itsellään tykkää siitä, ahdistaa tosi paljon oma keho ja kaikki haukkuu ja eikö oo kavereitakaan enkä tykkää käydä koulussa koska kaikki syrjii ku oon niin painava😭 nii voitteko auttaa vastatkaa nopeesti!!

5

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varaa aika kouluterveydenhoitajalle. Hän osaa neuvoa sellaisen ruokavalion ja liikuntaohjelman, että pysyt terveenä ja jatkossa normaalipainoisena.

Normaalipainoon ei ole oikotietä, vaan kaikki lähtee parempien ruokailutottumusten ja itselle sopivien liikuntamuotojen opettelemisesta.

Onnistuu kyllä, mutta ei pikana. Painoin viime vuoden marraskuun alussa 97 kiloa. Nyt painan 78 kiloa ja uskon, että marraskuun loppuun mennessä olen tavoitepainossani 76 kiloa. Maltti on valttia.

• Anonyymi

Syö vain terveellistä ja vähäkalorista ruokaa.
      Pois kokonaan karkit,jäätelä,suklaa,perunalastut,murot,jugurtit,leivät vilja ja maitotuotteet,murot,kakut,kääretorttu,sokeroidut juomat,pista,hampurilaiset yms

Syö vain näitä keitot,makaroonilaatikko,kaalikääryleet yms

• Anonyymi

Opettele laskemaan kalorit,ne löytyy pussin kylestä,ja guuklettamalla loput

Osta diettivaaka,ja punnitse ja merkkaa joka päivä ylös syömäsi kalorit.

Tavallisella terveelliselläkin ruualla voi lihoa,jos syö sitä liikaa.

• Anonyymi

Hyvään kuntoon pääsemisen tärkeän päätöksen teet itse. Kukaan muu ei sitä päätöstä voi puolestasi tehdä. Sinulla on huonoja elintapoja (vääränlainen syöminen ja liikkumisen pelko) joista sinun olisi luovuttava. Elintavat kuntoon ja synnyt ihmisenä uudestansa. Ei ole helppoa uudistua jos on syvästi rakastunut huonoihin tapoihinsa ja jäänyt niiden vangiksi. Itseään tulee rakastaa ja olla rehellinen. Itseänsä ei saa hävetä. Tee itsesi uudistamisen päätös jo tänään. Pidä päätöksestäsi tiukasti kiinni. Ei saa antaa periksi. Onnistut siinä.

• Anonyymi

Noinkin iso paino jo tuossa iässä kertoo erittäin suuresta roskaruokamäärän syönnistä,itsekkin söin nuorena hyvin paljon sokeria, olin laiha kuin tikku.Kaakauta maidon kanssa 2-3 litraa,ja muuta lihottavaa vaikka kuinka paljon,kokonainen uuninpellillinen pannukakkuakin meni usein hetkessä..
      Nyt vanhempana jos söisi niin,lihoisi hetkessä 10 kiloa.Silloin kun pituuskasvu lakkaa energian kulutus vähentyy huimasti,ja alkaa lihominen,siihen auttaa vain ruokavalionmuutos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. 150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe