Nainen eroaa ja vaatii rahoja.
Lapsista maksetaan elatusrahoja.
Mitä käytäntöjä, lakeja, tarinoita on maailmalla?
Voiko valtio viedä omaisuuden, istuttaa vankilaan ym?
Elatusmaksut maailmalla
5
118
Vastaukset
- Anonyymi
EU:ssa pääosin samanlainen järjestelmä, kuin Suomessa. Muiden maiden kanssa on sopimuksia ja sitten ei ole.
Oikeusministeriöltä saat tarkemmat tiedot. - Anonyymi
Riippuu täysin minkä maan lakeja noudatetaan.
- Anonyymi
Saudi-Arabiassa ei nainen voi erota miehestä. Yrittämisestä erota nainen pistetään vankilaan tai jopa kivitetään, eikä mies maksa koskaan lapsista mitään, koska lapset kuuluu erossa lasten isälle.
- Anonyymi
Yhdysvalloissa käytäntö riippuu osapuolesta. Lapsien elatusmaksujen lisäksi avioeroissa on tavallista maksaa elatusmaksua puolisolle, joka kompensoi pudonnutta elintasoa tilanteissa, joissa toisen palkka oli selvästi korkeampi. (Tällöin suomalaisille täysin vieras syyllisyys eroon on olennaista.)
- Anonyymi
...osavaltiosta, siis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201635- 191454
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81427- 171421
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351305