Löydättekö kaupoista, mitä tarvitsette?

Anonyymi

Onko moni teistä joutunut havaitsemaan saman ilmiön kuin minä? Siis: Kaupoista ei meinaa löytyä enää nykyään tuotteita, joita OIKEASTI tarvitsee. Sen sijaan kauppakeskusten käytävillä on rasitteena ne väkisin-myyjät, jotka yrittävät väkisin myydä kaikkea sellaista, mitä en tarvitse. No, ainakin olen oppinut tekemään mutkittelevia väistöliikkeitä, jotta ei tarvitse kohdata niitä väkisin-myyjiä.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne myyjät on todellakin ärsyttäviä

    • Ihan hyvin löytyy..

      Myyjiä ei vaan löydy... Ja jonot on saatanan pitkiä kun marketin pitää saaha niitä voittoloita.


      Vituttaa kun palvelu huononee mutta hinnat pysyy samana..

      Pysyy samana taikka nousee.

      :D

      • Anonyymi

        Irvistää kuin Dracula jopa Zomieiden syöjänä kun hampaansa myyjä paljastaa.


    • Anonyymi

      Väkisin-Myyjät eli Esko Eerikki Make-Runkkari-Mopedi -miehet :D

      Myyjäthän ovat hyviä mutta todella niin jossain Gigantissa tai Power -kaupassa hyökkäävät päälle, se johtuu siitä kun niiden palkka tulee itselle aina myydyistä tuotteista, provisiona henk. koht.

      • Anonyymi

        ..jatkan omaani kun tuli mieleen, en ajanut sillä kertaa autolla 180km/h keskustan alueella, mutta mamma ajoi olin kyydissä, sanoi: katso edessä on pikkutyttö ja iso mopedi! = pieni nainen ja ducati.


    • Anonyymi

      Motonetistä ei löydä sitä mitä tarvii vaikka netissä lukee että on hyllyllä niin ei olekkaaan kun menee hakemaan. vittu huusin myyjälle että saatana te huijaatte ihmisiä perkeleesti ja joudun tilaamaan tuotteen hesasta saakka ja maksamaan 7 euroo postikuluja sen takia. vittu Rauman motonet on paska firma

      • Anonyymi

        Tilasin, no erilaisiinkin harrasteihin: Teräasekeskus, näiltä tuli ja samoin tuli Ase ja Erä -firmalta.... mutta kun olin mökkipaikoilla niin matkahuoltoon, hyvin kyllä tulivat paketit perille.

        Jos on sellaisia juttuja mitä ei juuri mistään saa, niin tilaa sitten, tuntuu että nyt lähdetään käteisen käyttämiseen, muovikortti on jo mennyttä aikaa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin, no erilaisiinkin harrasteihin: Teräasekeskus, näiltä tuli ja samoin tuli Ase ja Erä -firmalta.... mutta kun olin mökkipaikoilla niin matkahuoltoon, hyvin kyllä tulivat paketit perille.

        Jos on sellaisia juttuja mitä ei juuri mistään saa, niin tilaa sitten, tuntuu että nyt lähdetään käteisen käyttämiseen, muovikortti on jo mennyttä aikaa :D

        ...voisin jatkaa omaa höpötystäni: tilaapa joku teinityttö tilaa lengginsit jostain ase ja erä -firmasta tai teräasekeskukselta ja sitten voi käydä sovittamassa leggingsejä Armoria yhtiön tiloissa.


    • Anonyymi

      Esimerkiksi darwi-askartelumassaa tai vastaavaa en ole löytänyt Vantaan Myyrmäki-Martinlaakso -alueelta. Tältä alueelta en ole myöskään löytänyt sähköjuttuihin tarvittavia ns. banaanipistokkeita.

    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudulla ei löydy norjalaisia munkkeja. Turun kauppahallista löytyy.
      Terveisin: Puolireuho

    • Anonyymi

      Etsin yhtä adidaksen verkkatakkia jollaisen ostin vuosia sitten ja oon etsinut sitä joka paikasta mutta ei löytynyt suomesta kuin liian pientä kokoa. Sitten löysin saksasta saakka ja tilasin viis takkia heti sata euroo kappale.
      Sitten etsin erikoisia jigejä mutta suomesta ei saa joten jouduin tilaamaan japanista, piti sel vittää kuka valmistaa niitä jigejä ja löysin japanista valmistajan ei ollut ihan helppo homma saada tehtaan johtajaan yhteyttä japanissa. Lähetin kuvia jigistä sähköpostilla ja se lupasi lähettää minulla 500 kpl jigejä ja lähetin rahat etukäteen, saa nähdä onnistuuko, pitäisi kyllä onnistua. Suomeen maahantuija ei välttämättä tuo niitä jigejä.

    • Kyllä mä löydän ne perusjutut mitä kaupasta tarvinkin. Pitkälti ostelen muutenkin ruoan suhteen raaka-aineita mistä kyhään itse jonkun kokonaisuuden eli suomeksi aterian. Ja mitä tulee muihin ostoksiin, kuin ruokaan niin kyllä nekin tarvittaessa aina löytyy.

      Hirmusti on nykyään kaikkea nk. turhaa hyllyjen täytettä. Yritetään myydä vaikka millä ylistyksellä ja koristelluin paketein. Ihan on valitsemisen tuska, jos ei tiedä mitä sieltä lähti hakemaan.

      Minusta tää on mennyt suomessakin jo ihan överiksi. Tarvitaan mammutti kauppoja jo kun hyllyt sortuu kuorman alla, mitä erilaisempia tuotteita.

      • Anonyymi

        "mammutti-kauppoja" ja kohta pepsodenttienkin pitää sisältää jotain raskasmetallia kuten volframia ja kobolttia, kun lyijy on kiellettyä.... muita tuollaisia vaarallisia raskasmetalleja sitten.

        Abris minä kyllä ajattelen sinua joskus juttelijana.... ei mitenkään muuten.


      • Asumassani kaupunginosassa on Lidl, Pilkon Citymarket ostoskeskus, S-Market ja K-Market aivan lähellä tai suhteellisen lähellä. Minusta on hyvä, että sieltä Citymarketista saa siirettäviä kovalevyjä, kyniä, luentolehtiöitä... Ei tarvitse lähteä etsimään muualta. Joensuussa taitaa olla myös Suomen suurin Prisma, josta löytää kaikenlaista ja ei tarvitse mennä erikoisliikkeeseen. Lisäksi tarpeitani tyydyttää keskustassa Iso Myy ostoskeskus, jossa on vaikka minkälaisia liikkeitä. Jos haluaa jotain edullista elektroniikkaa niin menen johonkin Tokmannille, joka on alunperin perustettu Joensuussa ja sen takia täällä iso myymälä kyseisellä ketjulla. Minusta hyllyissä saa notkua, vaikka mitä. Joskus käyn ostoksilla Tokmannilla. Joensuussa ainoastaan harmittaa, että Anttila -ketju lopetti ja täällä ei ole Stockmannia, jossa on Stadin keskustassa muutama hyvä puoli.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Asumassani kaupunginosassa on Lidl, Pilkon Citymarket ostoskeskus, S-Market ja K-Market aivan lähellä tai suhteellisen lähellä. Minusta on hyvä, että sieltä Citymarketista saa siirettäviä kovalevyjä, kyniä, luentolehtiöitä... Ei tarvitse lähteä etsimään muualta. Joensuussa taitaa olla myös Suomen suurin Prisma, josta löytää kaikenlaista ja ei tarvitse mennä erikoisliikkeeseen. Lisäksi tarpeitani tyydyttää keskustassa Iso Myy ostoskeskus, jossa on vaikka minkälaisia liikkeitä. Jos haluaa jotain edullista elektroniikkaa niin menen johonkin Tokmannille, joka on alunperin perustettu Joensuussa ja sen takia täällä iso myymälä kyseisellä ketjulla. Minusta hyllyissä saa notkua, vaikka mitä. Joskus käyn ostoksilla Tokmannilla. Joensuussa ainoastaan harmittaa, että Anttila -ketju lopetti ja täällä ei ole Stockmannia, jossa on Stadin keskustassa muutama hyvä puoli.

        Joo, tarkoitin lähinnä överillä sitä että myydään samaa tuotetta eri paketissa. 😃

        En niinkään sitä, että kaupasta saa muutakin kuin ruokaa.

        Sitruunateetäkin on ainakin 5-6 erilaista. Näkkileipää vielä useampia. Margariineja tusina erilaista jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "mammutti-kauppoja" ja kohta pepsodenttienkin pitää sisältää jotain raskasmetallia kuten volframia ja kobolttia, kun lyijy on kiellettyä.... muita tuollaisia vaarallisia raskasmetalleja sitten.

        Abris minä kyllä ajattelen sinua joskus juttelijana.... ei mitenkään muuten.

        Juttelija, keskustelija, sivusta huutelija ja höpön höpöttäjähän minä oonkin. 😁


      • Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

        Asumassani kaupunginosassa on Lidl, Pilkon Citymarket ostoskeskus, S-Market ja K-Market aivan lähellä tai suhteellisen lähellä. Minusta on hyvä, että sieltä Citymarketista saa siirettäviä kovalevyjä, kyniä, luentolehtiöitä... Ei tarvitse lähteä etsimään muualta. Joensuussa taitaa olla myös Suomen suurin Prisma, josta löytää kaikenlaista ja ei tarvitse mennä erikoisliikkeeseen. Lisäksi tarpeitani tyydyttää keskustassa Iso Myy ostoskeskus, jossa on vaikka minkälaisia liikkeitä. Jos haluaa jotain edullista elektroniikkaa niin menen johonkin Tokmannille, joka on alunperin perustettu Joensuussa ja sen takia täällä iso myymälä kyseisellä ketjulla. Minusta hyllyissä saa notkua, vaikka mitä. Joskus käyn ostoksilla Tokmannilla. Joensuussa ainoastaan harmittaa, että Anttila -ketju lopetti ja täällä ei ole Stockmannia, jossa on Stadin keskustassa muutama hyvä puoli.

        m,_Äölöåpoiiiiiiiiiiiuytkpåöä¨' seöejt4ej.....

        Putsasin vain nappistani, josta erikoiset kirjaimet.... mutta niinkammotavat oikein hammaspuudutusasiat... kokaiinin johdannaisia aina.


      • jep, toisaalta ollaan huolissaan ilmaston muutoksesta ja ympäristöstä ylipäätään
        ja toisaalta suolletaan markkinoille koko ajan uutta ja "entistä parempaa"

        kyllä reilusti vähempikin valikoima olis ihan riittävä, ja näihin mammuttimarketteihin vaan eksyy..


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Joo, tarkoitin lähinnä överillä sitä että myydään samaa tuotetta eri paketissa. 😃

        En niinkään sitä, että kaupasta saa muutakin kuin ruokaa.

        Sitruunateetäkin on ainakin 5-6 erilaista. Näkkileipää vielä useampia. Margariineja tusina erilaista jne.

        Abrakadabra: "Sitruunateetäkin on ainakin 5-6 erilaista. Näkkileipää vielä useampia. Margariineja tusina erilaista jne."

        Paras sitruunatee on minusta "Russian Earl Grey". Sitä saan ainakin Citymarketista ja S-Marketista. K-Marketista en tiedä. Näistä kolmesta ostan syötäväni. Ehkä Lidlistä käyn ostamassa viikonloppuna Gordon Bleuta - onko tuttu? Minua ei missään näissä kaupassa häirinnyt överyys, sillä minusta runsas tarjonta on vain hyvästä ellei se tuota kaupalle tappiota.


      • m.wurst kirjoitti:

        jep, toisaalta ollaan huolissaan ilmaston muutoksesta ja ympäristöstä ylipäätään
        ja toisaalta suolletaan markkinoille koko ajan uutta ja "entistä parempaa"

        kyllä reilusti vähempikin valikoima olis ihan riittävä, ja näihin mammuttimarketteihin vaan eksyy..

        Justiinsa toi sama ajatus mulla oli tässä mielessä. Hyvin ristiriitaista toimintaa, kun ajatellaan että pitäs vähentää ja säästää ympäristöä kuormittumiselta. Silti tungetaan tuutin täydeltä aina uutta ja uskomattomampaa.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Abrakadabra: "Sitruunateetäkin on ainakin 5-6 erilaista. Näkkileipää vielä useampia. Margariineja tusina erilaista jne."

        Paras sitruunatee on minusta "Russian Earl Grey". Sitä saan ainakin Citymarketista ja S-Marketista. K-Marketista en tiedä. Näistä kolmesta ostan syötäväni. Ehkä Lidlistä käyn ostamassa viikonloppuna Gordon Bleuta - onko tuttu? Minua ei missään näissä kaupassa häirinnyt överyys, sillä minusta runsas tarjonta on vain hyvästä ellei se tuota kaupalle tappiota.

        Mä olen tuosta tarjonnan määrästä hiukan eri mieltä. Siinä ei ole minsuta mitään todellista pointtia. Miten ihmiset selvisi ennen miljoonaa erilaista tuotetta. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Justiinsa toi sama ajatus mulla oli tässä mielessä. Hyvin ristiriitaista toimintaa, kun ajatellaan että pitäs vähentää ja säästää ympäristöä kuormittumiselta. Silti tungetaan tuutin täydeltä aina uutta ja uskomattomampaa.

        Minä olen samaa huomannut osittain jollain ruokasektorilla, jota en käytä Citymarketeissa. Ihmettelen, että mitenkä sille ruualle löytyy ostajia. Sen sijaan jollekin sitruunateelle olen positiivinen, sillä se on pitkäaikaa säilyvää kulutettavaa toisin kuin lyhytaikaiset ruokapakkaukset. Ne monilajiset teet voivat olla siellä hyllyssä yli puolivuotta, jopa toista vuotta ennen kuin menevät vanhaksi ja eivät vie liikkeessä paljon tilaa. Sen sijaan lyhyt aikaiset ruuat laajalla valikoimalla menevät ehkä hävikkiin ja roskikseen ellei niitä lahjoiteta köyhille?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minä olen samaa huomannut osittain jollain ruokasektorilla, jota en käytä Citymarketeissa. Ihmettelen, että mitenkä sille ruualle löytyy ostajia. Sen sijaan jollekin sitruunateelle olen positiivinen, sillä se on pitkäaikaa säilyvää kulutettavaa toisin kuin lyhytaikaiset ruokapakkaukset. Ne monilajiset teet voivat olla siellä hyllyssä yli puolivuotta, jopa toista vuotta ennen kuin menevät vanhaksi ja eivät vie liikkeessä paljon tilaa. Sen sijaan lyhyt aikaiset ruuat laajalla valikoimalla menevät ehkä hävikkiin ja roskikseen ellei niitä lahjoiteta köyhille?

        Juu sinällään ruokia on mitkä säilyvät muutaman vuodenkin. Mutta siis en tiedä onko siinä mitään oikeaa järkeä sellaisessa magalomaanisessa tavaran tarjonnassa. Kun oikeasti ihmiset eivät tarvitse valtavia määriä erilailla pakattuja, lähes täysin tai melkein samoja tuotteita.

        Jos ottaa paketteja hyllystä ja alkaa lukemaan tuoteselosteita, niin hyvin pian huomaa että viereinen tuote on samaa kamaa tai jopa joskus samasta tehtaasta, eri kuorilla. Hiukan eri hinnallakin saattaa olla. :)

        Tämä on ihan nk. kerskakulutusta minun mielestä. Överit niin kun sanoin. Maailma eikä sen ihmiset tule yhtään oikeasti onnellisemmaksi, vaikka kutakin laatua olisi kymmeniä erilaisia pakkauksia. Itse ainakin koen enemmänkin ahdistusta kaupassa käymisestä, koska siitä mielettömästä tuote viidakosta pitää koittaa löytää se oma tuote.

        Joka tosin käy helpoksi kun kerran tekee sen selonteon ja ottaa vakioksi jonkun tuoteen. Loppuihin en edes vilkaise sen jälkeen.

        Mikä on hienoa taas että eri dieteille/ruokavalioille on olemassa nykyään kaupassakin tarjontaa, esimerkiksi nyt vaikka gluteenittomat tuotteet. Tällaiset valikoimat on mielestäni ihan ok ja aivan tervetulleita, kunhan ei taas aleta myymään samaa kamaa, samasta paikasta eri paketissa. :D

        Koska siinä ei silloin merkkaa mikään muu, kuin myynnin edistäminen, kivalla kuosilla tms. Mikä on sitä kerskaamista mun mielestä, tuotetaan kauheesti kivaa fällyä tuotteelle ja tehtaan ruksuttaa paskoa ilmaan ja maaperään yms yms...miten mahdottoman pitkä ketju se onkaan, että se yksi paperinpala tai muovikääre on sen tuotteen päällä ja ympärillä. Ja mitä kaikkea oheistuotetta sen tekemisestä päätyy ja minne...

        Mä olen silleen tietyllä tapaa vanhoillinen tai vanhanaikainen, että en ymmärrä minkään soman ja nätin vuoksi huuhailua. Kun ihan vanhakin malli oli toimiva. Maallikkona on tietysti helppoa sanoa yhtä ja toista, mutta sille se maallikon silmään näyttää, että markkinatalous on tärkeämpi kun se mitä siitä kaikesta meille jää riesaksi.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu sinällään ruokia on mitkä säilyvät muutaman vuodenkin. Mutta siis en tiedä onko siinä mitään oikeaa järkeä sellaisessa magalomaanisessa tavaran tarjonnassa. Kun oikeasti ihmiset eivät tarvitse valtavia määriä erilailla pakattuja, lähes täysin tai melkein samoja tuotteita.

        Jos ottaa paketteja hyllystä ja alkaa lukemaan tuoteselosteita, niin hyvin pian huomaa että viereinen tuote on samaa kamaa tai jopa joskus samasta tehtaasta, eri kuorilla. Hiukan eri hinnallakin saattaa olla. :)

        Tämä on ihan nk. kerskakulutusta minun mielestä. Överit niin kun sanoin. Maailma eikä sen ihmiset tule yhtään oikeasti onnellisemmaksi, vaikka kutakin laatua olisi kymmeniä erilaisia pakkauksia. Itse ainakin koen enemmänkin ahdistusta kaupassa käymisestä, koska siitä mielettömästä tuote viidakosta pitää koittaa löytää se oma tuote.

        Joka tosin käy helpoksi kun kerran tekee sen selonteon ja ottaa vakioksi jonkun tuoteen. Loppuihin en edes vilkaise sen jälkeen.

        Mikä on hienoa taas että eri dieteille/ruokavalioille on olemassa nykyään kaupassakin tarjontaa, esimerkiksi nyt vaikka gluteenittomat tuotteet. Tällaiset valikoimat on mielestäni ihan ok ja aivan tervetulleita, kunhan ei taas aleta myymään samaa kamaa, samasta paikasta eri paketissa. :D

        Koska siinä ei silloin merkkaa mikään muu, kuin myynnin edistäminen, kivalla kuosilla tms. Mikä on sitä kerskaamista mun mielestä, tuotetaan kauheesti kivaa fällyä tuotteelle ja tehtaan ruksuttaa paskoa ilmaan ja maaperään yms yms...miten mahdottoman pitkä ketju se onkaan, että se yksi paperinpala tai muovikääre on sen tuotteen päällä ja ympärillä. Ja mitä kaikkea oheistuotetta sen tekemisestä päätyy ja minne...

        Mä olen silleen tietyllä tapaa vanhoillinen tai vanhanaikainen, että en ymmärrä minkään soman ja nätin vuoksi huuhailua. Kun ihan vanhakin malli oli toimiva. Maallikkona on tietysti helppoa sanoa yhtä ja toista, mutta sille se maallikon silmään näyttää, että markkinatalous on tärkeämpi kun se mitä siitä kaikesta meille jää riesaksi.

        Uudistusten kannallakin olen, mieluusti jos se uudistus on järkevämpää mitä se vanha malli olisi ollut tai on.

        Huonoja juttuja voi ja kannattaakin aina miettiä uusiksi ja muutella pitkin matkaakin vaikka, jotta lopulta löytys se balanse. Mutta semmoinen ei mitään väliä kunhan raha juoksee on aika ärsyttävä ajatusmalli.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Uudistusten kannallakin olen, mieluusti jos se uudistus on järkevämpää mitä se vanha malli olisi ollut tai on.

        Huonoja juttuja voi ja kannattaakin aina miettiä uusiksi ja muutella pitkin matkaakin vaikka, jotta lopulta löytys se balanse. Mutta semmoinen ei mitään väliä kunhan raha juoksee on aika ärsyttävä ajatusmalli.

        Saa pitää höhlänä ja huuhaana, mutta oon hiukan hurahtanut noihin pieniin taloihinkin. Mökkeihin, minikoteihin. Minusta ihminen ei tarvitse valtavia lukaaleja ollakseen onnellinen, mutta toki lukaalia haluava ja sellaisessa viihtyvä on ihan eri mieltä ja saa ollakin. :)

        Meilläkin on aika iso ja tilava koti, jollekin pieni 148 neliötä autotalleineen. Muistaakseni? Me mahduttas kyllä pienenmpääkin torppaan kaikki neljä. Ja ei olis hukkaneliöitä.

        Minusta on tullut vuosien aikana vähän sellainen minimalistinen tietyllä tapaa, ettei mitään turhaa osteltas ja kerättäs nurkkiin. Ja kaiken itselle tarpeettoman vois vaikka lahjoittaa eteenpäin tarvitsevalle. Niin kun usein teenkin, lähes poikkeuksetta en ota mistään hintaa...edes uudenveroisena. Vaan se saa lähteä palvelemaan jonkun muun tarvetta. Kerran maksettu. :)


        Ahdistaa taas tuleva Joulu, sukulaiset ostelee krääsää paketteihin lapsille. Itsekin olen toki sitä tehnyt, mutta tänä vuonna päätin etten tee. Sanoin siitä miehllekin, että niillä on kaikenmaailman jo, ihan liikaa kaikkea...ne ei arvosta edes mitään kun alkaa olla yli eli överit kaikkea. Me lähdetään sillä rahalla vaikka isovanhemmille ja mennään porukalla syömään . Eikä upoteta lasten muovileluihin ja krääsään.

        Lapsetkin vois oppia, ettei aina tarvi lahjoja edes jouluna. Ei ainakaan älyttömästi ja älyttömyyksiä. Laitan kyllä pehmeitä paketteja jouluna, ehkä yhden yhteisen pelin tms. Mutta varsinaisia leluja en meinaa ostaa yhtään. Ainuttakaan, enkä halua että muutkaan ostelee..

        Saatan olla niuho, mutta mun periaate on nyt se ettei tarvi kerskakuluttaa ja kaupallista joulua suosia. Elämyksiä mielummin ja mahdollisimman vähäisillä haitoilla.

        Olen ostellut itsekin lapsilleni hirveesti kaikkea, ihan siksi koska itse en lapsena saanut juuri mitään. Ei ollut varaa. Mutta ei siinä ostelussa ole mitään järkeä. Varsinkaan, jos ei ole edes oikeeta tarvetta. Se että haluu jotain ei ole oikee tarve. :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juu sinällään ruokia on mitkä säilyvät muutaman vuodenkin. Mutta siis en tiedä onko siinä mitään oikeaa järkeä sellaisessa magalomaanisessa tavaran tarjonnassa. Kun oikeasti ihmiset eivät tarvitse valtavia määriä erilailla pakattuja, lähes täysin tai melkein samoja tuotteita.

        Jos ottaa paketteja hyllystä ja alkaa lukemaan tuoteselosteita, niin hyvin pian huomaa että viereinen tuote on samaa kamaa tai jopa joskus samasta tehtaasta, eri kuorilla. Hiukan eri hinnallakin saattaa olla. :)

        Tämä on ihan nk. kerskakulutusta minun mielestä. Överit niin kun sanoin. Maailma eikä sen ihmiset tule yhtään oikeasti onnellisemmaksi, vaikka kutakin laatua olisi kymmeniä erilaisia pakkauksia. Itse ainakin koen enemmänkin ahdistusta kaupassa käymisestä, koska siitä mielettömästä tuote viidakosta pitää koittaa löytää se oma tuote.

        Joka tosin käy helpoksi kun kerran tekee sen selonteon ja ottaa vakioksi jonkun tuoteen. Loppuihin en edes vilkaise sen jälkeen.

        Mikä on hienoa taas että eri dieteille/ruokavalioille on olemassa nykyään kaupassakin tarjontaa, esimerkiksi nyt vaikka gluteenittomat tuotteet. Tällaiset valikoimat on mielestäni ihan ok ja aivan tervetulleita, kunhan ei taas aleta myymään samaa kamaa, samasta paikasta eri paketissa. :D

        Koska siinä ei silloin merkkaa mikään muu, kuin myynnin edistäminen, kivalla kuosilla tms. Mikä on sitä kerskaamista mun mielestä, tuotetaan kauheesti kivaa fällyä tuotteelle ja tehtaan ruksuttaa paskoa ilmaan ja maaperään yms yms...miten mahdottoman pitkä ketju se onkaan, että se yksi paperinpala tai muovikääre on sen tuotteen päällä ja ympärillä. Ja mitä kaikkea oheistuotetta sen tekemisestä päätyy ja minne...

        Mä olen silleen tietyllä tapaa vanhoillinen tai vanhanaikainen, että en ymmärrä minkään soman ja nätin vuoksi huuhailua. Kun ihan vanhakin malli oli toimiva. Maallikkona on tietysti helppoa sanoa yhtä ja toista, mutta sille se maallikon silmään näyttää, että markkinatalous on tärkeämpi kun se mitä siitä kaikesta meille jää riesaksi.

        Minua ei haittaa laaja valikoima ehkä siksi, että olen opiskellut yliopistossa markkinointi&johtaminen perus- ja aineopinnot. Katson asioita yrittämisen ja markkinoinnin näkökulmasta - eli kriteeri toimille on: voitto, voiton maksimointi, kuluttajan saavuttaminen ja tyytyväinen asiakas. Mikäli kysyntää on niin luodaan tarjonnan moneutta.

        Tämän enempää ei nyt mielestäni irtoa, sillä olen lukenut yliopistolla kello 8 lähtien. Nyt väsyttää ja ei enää jaksa keskittyä tähän kirjoittamiseen.

        Hyvää keskiviikkoa ja viikon puoliväliä.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minua ei haittaa laaja valikoima ehkä siksi, että olen opiskellut yliopistossa markkinointi&johtaminen perus- ja aineopinnot. Katson asioita yrittämisen ja markkinoinnin näkökulmasta - eli kriteeri toimille on: voitto, voiton maksimointi, kuluttajan saavuttaminen ja tyytyväinen asiakas. Mikäli kysyntää on niin luodaan tarjonnan moneutta.

        Tämän enempää ei nyt mielestäni irtoa, sillä olen lukenut yliopistolla kello 8 lähtien. Nyt väsyttää ja ei enää jaksa keskittyä tähän kirjoittamiseen.

        Hyvää keskiviikkoa ja viikon puoliväliä.

        Ihmisten tyytyväisyys on lumetta, sillä yhtä tyytyväisiä ne ihmiset olisivat sittenkin vaikka markkinoilla olisi vähemmän tarvittua tavaraa. :)

        Ainoa joka on tyytyväinen, se joka myy ja saa rahaa.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ihmisten tyytyväisyys on lumetta, sillä yhtä tyytyväisiä ne ihmiset olisivat sittenkin vaikka markkinoilla olisi vähemmän tarvittua tavaraa. :)

        Ainoa joka on tyytyväinen, se joka myy ja saa rahaa.

        Minä olen ainakin tyytyväinen, että on valikoimaa ja jänniä juttuja kaupassa saatavilla. Markkinoinnissa 4:ään kovaan englanninkieliseen P:eehen kuuluu "Place" eli Saatavuus. Saatavuudella voidaan myös kikkailla ja tehdä tuotteesta vain hienoissa paikossa saatava, kun myydään luksus-tuotetta. Esimerkiksi sellainen on Godivan suklaa, jota tällä hetkellä Suomessa ei taida saada kuin Helsinki-Vantaan lentokentällä. Ulkomailla tätä suklaitten Rolls Roycea saa hienoista tavarataloista suurkaupungeista. Hetken olin onnellinen kuin sain ostaa tätä Helsingistä Stockan Herkusta 90-luvulla. Oli valikoimaa ja jopa Stockmannilla samaa suklaata, jota olin aikaisemmin saanut vain lentokentän myymälästä. Suklaa on tosi hyvää. Itse toivoisin, että sen saatavuus olisi edelleen Stocka, eikä vain lentokenttä. Oikeastaan toivoisin, että sitä suklaata saataisiin jokaisesta Citymarketista tai Prismasta, mutta siitä on tehty saatavuutta rajoittamalla todellinen luksustuote. Iloitsen siitä, että saatavuus Citymarketeissa ja Prismoissa on hyvä, että moni maailman tuotteita saa niistä runsain mitoin. Itse kannatan kuluttamista, vaikka en kannatakaan luonnonvarojen haaskaamista. Esimerkiksi matkailisin paljon ja ostaisin sitä Godivan suklaata matkoillani lentokentältä, mutta en hyväksy lentosaastuttamista, joten harvoin lennän. Mielestäni kaupassa ei pidä tyytyä hyvään Fazerin Siniseen vaan kaikki suklaamerkit, joita kauppias vain kuvittelee saavansa myydyksi, saavat olla runsaslukuisina esillä. Itse ostin tänään Toblerone -suklaata ja olin kiitollinen kauppiaalle, että valikoimaa löytyi kivasti S-Marketissa. Nyt itken, että en voi ostaa Godivan maailman parasta suklaata, kun sitä löytyy Suomessa vain Helsinki-Vantaan lentokentältä kansainvälisen alueen myymälästä. Joten hyvä saatavuus (Place) on vain minusta hyvästä. Tykkään Fazerin Sinisestä, mutta joskus haluan Tobleronea ja Godivan suklaata!


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Minä olen ainakin tyytyväinen, että on valikoimaa ja jänniä juttuja kaupassa saatavilla. Markkinoinnissa 4:ään kovaan englanninkieliseen P:eehen kuuluu "Place" eli Saatavuus. Saatavuudella voidaan myös kikkailla ja tehdä tuotteesta vain hienoissa paikossa saatava, kun myydään luksus-tuotetta. Esimerkiksi sellainen on Godivan suklaa, jota tällä hetkellä Suomessa ei taida saada kuin Helsinki-Vantaan lentokentällä. Ulkomailla tätä suklaitten Rolls Roycea saa hienoista tavarataloista suurkaupungeista. Hetken olin onnellinen kuin sain ostaa tätä Helsingistä Stockan Herkusta 90-luvulla. Oli valikoimaa ja jopa Stockmannilla samaa suklaata, jota olin aikaisemmin saanut vain lentokentän myymälästä. Suklaa on tosi hyvää. Itse toivoisin, että sen saatavuus olisi edelleen Stocka, eikä vain lentokenttä. Oikeastaan toivoisin, että sitä suklaata saataisiin jokaisesta Citymarketista tai Prismasta, mutta siitä on tehty saatavuutta rajoittamalla todellinen luksustuote. Iloitsen siitä, että saatavuus Citymarketeissa ja Prismoissa on hyvä, että moni maailman tuotteita saa niistä runsain mitoin. Itse kannatan kuluttamista, vaikka en kannatakaan luonnonvarojen haaskaamista. Esimerkiksi matkailisin paljon ja ostaisin sitä Godivan suklaata matkoillani lentokentältä, mutta en hyväksy lentosaastuttamista, joten harvoin lennän. Mielestäni kaupassa ei pidä tyytyä hyvään Fazerin Siniseen vaan kaikki suklaamerkit, joita kauppias vain kuvittelee saavansa myydyksi, saavat olla runsaslukuisina esillä. Itse ostin tänään Toblerone -suklaata ja olin kiitollinen kauppiaalle, että valikoimaa löytyi kivasti S-Marketissa. Nyt itken, että en voi ostaa Godivan maailman parasta suklaata, kun sitä löytyy Suomessa vain Helsinki-Vantaan lentokentältä kansainvälisen alueen myymälästä. Joten hyvä saatavuus (Place) on vain minusta hyvästä. Tykkään Fazerin Sinisestä, mutta joskus haluan Tobleronea ja Godivan suklaata!

        Juu, puhumme nyt hiukan eri aiheesta. Mutta ei se mitään.😃


    • Anonyymi

      Joskus joudun käymään erikoiskaupoissa jos haluan erikoisia tuotteita.

      Erikoisissa kaupoissa, kuten kaikki naisetkin ovat aina "erikoisia".... nyt vertaisin sitten tyttöjä kauppoihin, noh noniiin mutta olkoon vahinko.

      • Anonyymi

        Joo nainen on kuin "kauppa", josta voi ostella makkaraakin haluamallaan läskillä.

        Ei ole mielestäni, mutta niin järkyttävä sanonta ja vertaus vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo nainen on kuin "kauppa", josta voi ostella makkaraakin haluamallaan läskillä.

        Ei ole mielestäni, mutta niin järkyttävä sanonta ja vertaus vain.

        Taaskin uusi idea: Hymyile kuin Vampyyri - Dracula Hammastahna, saa myös salmiakin makuisena ja mustana.


    • Ei ole mitään asiaa kauppakeskuksiin. Lidlistä löytyy suurin osa siitä mitä tarvitsen, koska minulla on jo kaikkea.

      • Anonyymi

        Dracula Hampio voisi olla hyvä hammastahna, Sitten varoitus että: saattaa sisältää raskasmetalleja kuten volframia ja kobolttia.


      • Anonyymi

        olen pullea ja pehmeä patjamamainen, patja-nainen ja tyynysi olen.

        Justiinkin ärsyttäfiä nämä muka-muka-tosi-TV -ohjelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen pullea ja pehmeä patjamamainen, patja-nainen ja tyynysi olen.

        Justiinkin ärsyttäfiä nämä muka-muka-tosi-TV -ohjelmat.

        ihonhotta juttu... kallo jotenkin halikin sitten päästä, valtakunta sanoi ettåL; pehmoisesti sitten sitten sitä pääkalloa, ja varovaisesti sitten ja päänsärky on odottavaa... pehmoisesti painaa sormilla pääkalloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen pullea ja pehmeä patjamamainen, patja-nainen ja tyynysi olen.

        Justiinkin ärsyttäfiä nämä muka-muka-tosi-TV -ohjelmat.

        Ällöa taas liukastee, varsinkin jos kylpemästä tulee itse liukastaa itsensä.

        Tytöt ovat kertoneet että tuollainen harrastus on hengenvaarallista jota ei kannata suorittaa.


    • Mansikkahilloa ei löydy :( Kokeilkaapa vaikka.

      Mihin kategoriaan se marketeilla kuuluu??

      Hullukaan ei jaksa tehdashalleissa juosta.

      Monesti olen luovuttanut ja syönyt sitten letun kuiviltaan :(

      Pankaa se mansikkahillo kassan viereen! :(

    • Aikahyvin olen löytänyt haluamani. Olen ns. täsmäostostyyppinen osteskelija, että en juurikaan maleksi kaupoilla huvikseen.

      Nettikaupoista tulee katseltua sit jotain myös. Just tilasin vilkut, vslot ja peilit moottoripyörään xl-motosta. Pitää ruuvailla ne talven aikaan Kaisaan kiinni. 😬👌

    • Anonyymi

      Ei löytynyt bensaletkuu mun yamahan perämoottoriin joten hesasta jouduin tilaamaan. Pirulaiset letkut kun jäykistyy kun tulee vähän kylmempi ilma eikä ne kestä kun yhden kauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      108
      1723
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1123
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      895
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      792
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      759
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      704
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      690
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      656
    10. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      651
    Aihe