Kestotrolli se vaan jaksaa

Anonyymi

Täällä tuo yksi sairaalloinen kestotrolli heittelee jatkuvasti joka keskusteluosioon aiheesta riippumatta tuota keksimään päähänpinttymää tulevista dieselautojen ajokielloista.
Eihän sellaista ole missään eikä kukaan ajamassa, vaatimassa, saati toteutettu. Ja millä ihmeen perusteella sellaista edes joku vaatisikaan.

Olen kyllä kuullut jossain päin vaaditun ja ehkä toteutetunkin vanhojen diesel- ja BENSA-autojen ajorajoituksista muutamissa Euroopan suurkaupungeissa, joissa on muutenkin ilmanlaatuongelmia. Vanhoilla tarkoitetaan yleensä reilusti yli 10 vuotta vanhoja, mutta joissakin tiukimmissakin vaatimuksissa aina vähintään yli viisi vuotta sitten valmistettuja eli ennen Euro6-voimaantuloa valmistettuja.

Lisäksi ole kuullut esitetyn yleisiä polttomoottoriautojen, siis sekä dieselien että bensojen, myyntikieltoja koskien uusien myyntiä. Joskus 2030-luvulla ja sen jälkeen.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      voi voi vai että trolli,avaappas silmiäsi niin siinä sinulle trollia. lue uutisia niin tajuat

      • Anonyymi

        Lue ja kuuntelepa tosiaankin uutisia. Sarjakuvat ei riitä eikä seiskalehdet...
        Se tekisi sinulle hyvää, niin ei tarvitsi uskoa kaikenmaailman trolleja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        kylmää kyytiä faktan kanssa huhuh!


      • Anonyymi

        Kerrotko sen kohdan missä tuossa ex-ministerin vanhassa mielipiteessä on se faktakohta?
        Siinäkö, jossa mainitaan myös bensiinistä?
        Vai joku muu kohta? Vai ajankohta joskus 2030-luvulla tai myöhemmin, niinkuin ex-ministeri arvelee omassa mielipiteessään?

        Huolimatta tuon ex-ministerin mielipiteestä, lienee kuitenkin nykyisen kaltaisten polttomoottorien aika jossain vaiheessa päättyy. Siinä olen samaa mieltä.
        Ja tuskinpa siinä ensimmäisenä päättyy dieselpolttomoottorien aikakausi. Ehei, ensin menee bensat ja sitten dieselit... Tätä puoltaa tietysti päästöt, mutta myös sekin, että koko Suomen ja maailmankin talouselämä pyörii dieseleillä. Bensat on lähinnä hupi- ja mukavuusajoihin.
        Tämäkin on vain minun mielipiteeni, mutta hyvin perusteltu jatakuulla paremmin perusteltu kuin tuo vanha ex-ministerin mielipide


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hybrideihin ja sähköön on suunta tällä hetkellä mielipiteissä. Päästöt ilmaistaan tärkeiksi kriteeriksi.

        Käytäntö on sitten toinen. Tuossakin artikkelissa mainitaan bensa-autoilla ajavien osuudeksi noin 2/3-osaa. Eli edelleen kaikkein eniten päästöjä tuottavat eli bensa-autot näyttävät olevan yleisin auto.
        Varmasti yksi syy on sekin, että kaikkein halvimmat autot ja kansanautot ovat bensa-autoja. Iso osa hankkii edullisia kansanautoja ja pikkuautoja jo ihan taloudellisista syistä. Ei silloin ympäristöarvot ja päästöt ole kovin suuressa roolissa.


    • Anonyymi

      Suomalainen Agco Power investoi alkuvuonna 100 miljoonaa uuteen dieselmoottoreiden tehtaaseen.
      ""Polttomoottori on raskaiden työkoneiden pääasiallinen voimanlähde nyt ja tulevaisuudessa. Moottorit muuttuvat yhä ympäristöystävällisemmiksi päästömääräysten ja uusiutuvien polttoaineiden myötä. Uudet moottorimme soveltuvat myös hybridi- ja sähkökäyttöön. Meillä Linnavuoren moottoritehtaalla tämä investointi nähdään suurena luottamuksen osoituksena ja se vahvistaa uskoamme tulevaisuuteen", sanoo Agco Powerin toimitusjohtaja Juha Tervala."

    • Anonyymi

      Kun elämässä ei ole mitään tai ketään niin nettitrollaus on varmaankin palkitsevaa ja antaa mielihyvää, mutta melko onneton on tilanne muutaman vuoden jälkeen kun tajuaa tilanteensa ja kuinka on hölmöillyt asiaolla jotka eivät miksikään mutu vaikka kuinka ahertaa näppiksen ääressä.

      • Anonyymi

        miksi sitten kirjoittelet? :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe