Jotain sellaista

Anonyymi

Hepä hei jälleen palstalaiset ❤
Olen eilen vähän jutskaillut täällä ja tehnyt kysymyksiä.

Saamani vastauksien ja jutustelujen myötä minulle on on herännyt uusi kysymys mieleen. Tuo kysymys voi tuntua niinkuin tekisin sen ilkeyttäni, mutta en tee. Kysyn sitä vain siksi, koska kiinnostaa miten ihmiset uskovat ja näkevät maailman yms

Kysymykseen. Siis tunnetteko itsenne älykkäämmäksi kun ette usko Jumalaan? Siis tuo oli sellainen kysymys jonka voi ymmärtää niin että tekisin sen ivatakseni tai pahalla. Kyse ei nyt ole siis tuosta vaan tunnemaailmastanne sen kokemisesta ja minun pohjattomasta uteliaisuudestani.

85

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se, ettet usko jotakin väitettä, tee sinua yhtään älykkäämmäksi. Tutkimustenkin valossa keskimääräinen älykkyysero teistien ja ateistien välillä on ymmärtääkseni vähäinen. On lukuisia minua paljon älykkäämpiä teistejä, mutta älystä ei ole huötyä asioissa, jotka pohjaavat tunteeseen kuten uskonnot.

      • Anonyymi

        Niin kysyinkin tosiaan nimenomaan tuota, että tunneteko itsesi älykkäämmäksi, koska ette usko Jumalaan.

        Tuo ajatus, kysysymys heräsi siittä, kun täällä on ollut näitä satuolento-viestejä ja sellaisia uskovaisten älykkyyttä ja ymmärryskykyä epäileviä kannanottoja niin mietin että pitääkö osa uskovaisia tyhminä koska uskovat ja älyllisesti heikompina ja Jumalaan uskomattomuutta älykkäänä ja tuon myötä ateisteja tms älykkäämpinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kysyinkin tosiaan nimenomaan tuota, että tunneteko itsesi älykkäämmäksi, koska ette usko Jumalaan.

        Tuo ajatus, kysysymys heräsi siittä, kun täällä on ollut näitä satuolento-viestejä ja sellaisia uskovaisten älykkyyttä ja ymmärryskykyä epäileviä kannanottoja niin mietin että pitääkö osa uskovaisia tyhminä koska uskovat ja älyllisesti heikompina ja Jumalaan uskomattomuutta älykkäänä ja tuon myötä ateisteja tms älykkäämpinä.

        << Niin kysyinkin tosiaan nimenomaan tuota, että tunneteko itsesi älykkäämmäksi, koska ette usko Jumalaan. >>

        Tuotakin on tutkittu. On ilmeisesti niin päin, että heikompiälyisillä on tyypillisempää ns. maaginen ajattelu, joka johtaa uskomuksiin, esim. jumalauskoon. Toki uskominen tonttuihin ja ufomiehiin on siis samaa ajattelun köyhyyden perua.

        << täällä on ollut näitä satuolento-viestejä >>

        Niin, eikö vaan, että esim. saunatontut ovat satuolentoja ? Niihin on kuitenkin uskottu ihan yhtä lujasti kuin Sinä uskot omaan (satu)olentoosi. Molemmat ovat ihan yhtä satua.

        [Vai kuvitteletko olevasi jotenkin saunatonttu-uskoisten yläpuolella ?]

        << pitääkö osa uskovaisia tyhminä koska uskovat ja älyllisesti heikompina ja Jumalaan uskomattomuutta älykkäänä ja tuon myötä ateisteja tms älykkäämpinä. >>

        Niin no, tuo on ihan tieteellinen fakta, että uskovaiset ovat keskimäärin vähemmän älykkäitä kuin ateistit.
        https://www.is.fi/tiede/art-2000000647575.html

        Ja hei, sitten vaan vastaamaan noihin edellisiin viestiketjuihin. Tuollainen toisen ketjun perustaminen ennen kun edellinen on argumentoitu loppuun, on pakenemista. Omat väitteesi on murskattu, jos et pysty jatkamaan argumentein edellisiä keskusteluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << Niin kysyinkin tosiaan nimenomaan tuota, että tunneteko itsesi älykkäämmäksi, koska ette usko Jumalaan. >>

        Tuotakin on tutkittu. On ilmeisesti niin päin, että heikompiälyisillä on tyypillisempää ns. maaginen ajattelu, joka johtaa uskomuksiin, esim. jumalauskoon. Toki uskominen tonttuihin ja ufomiehiin on siis samaa ajattelun köyhyyden perua.

        << täällä on ollut näitä satuolento-viestejä >>

        Niin, eikö vaan, että esim. saunatontut ovat satuolentoja ? Niihin on kuitenkin uskottu ihan yhtä lujasti kuin Sinä uskot omaan (satu)olentoosi. Molemmat ovat ihan yhtä satua.

        [Vai kuvitteletko olevasi jotenkin saunatonttu-uskoisten yläpuolella ?]

        << pitääkö osa uskovaisia tyhminä koska uskovat ja älyllisesti heikompina ja Jumalaan uskomattomuutta älykkäänä ja tuon myötä ateisteja tms älykkäämpinä. >>

        Niin no, tuo on ihan tieteellinen fakta, että uskovaiset ovat keskimäärin vähemmän älykkäitä kuin ateistit.
        https://www.is.fi/tiede/art-2000000647575.html

        Ja hei, sitten vaan vastaamaan noihin edellisiin viestiketjuihin. Tuollainen toisen ketjun perustaminen ennen kun edellinen on argumentoitu loppuun, on pakenemista. Omat väitteesi on murskattu, jos et pysty jatkamaan argumentein edellisiä keskusteluita.

        Kiusaatko minua? Härnäät?
        Niissä toisissa ketjuissa oli jo niin paljon väkeä, että tällaista heikompaa alkoi ahdistamaan. Tuo on sitten totta. En tykkää ihmispaljoudesta ja menen lukkoon, kun joka puolelta ahdistellaan ja kysellään. Niissä ketjuissa on jo kyselijöitä ja vsstaajia. Jos kysyit jotain, voit kysyä sen tässä rauhallisemmissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaatko minua? Härnäät?
        Niissä toisissa ketjuissa oli jo niin paljon väkeä, että tällaista heikompaa alkoi ahdistamaan. Tuo on sitten totta. En tykkää ihmispaljoudesta ja menen lukkoon, kun joka puolelta ahdistellaan ja kysellään. Niissä ketjuissa on jo kyselijöitä ja vsstaajia. Jos kysyit jotain, voit kysyä sen tässä rauhallisemmissa olosuhteissa.

        << Kiusaatko minua? Härnäät? >>

        En. Peräänkuulutan suoraa ja rehellistä dialogiin perustuvaa argumentaatiota - johon et vaan näköjään pysty.

        << Niissä toisissa ketjuissa oli jo niin paljon väkeä, että tällaista heikompaa alkoi ahdistamaan. Tuo on sitten totta. >>

        Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella.

        Tosiaan, ota aikasi ja vastaa. Aloita sitten vasta uusi keskustelu.

        Mieti nyt, miten tämä menee normaalissa keskustelussa ihan kasvokkain: esität kysymyksen (väitteineen), johon haluat jokaisen kommentoivan. Sitten kommentit ovat omaa väittämääsi vastustavia (jopa sen murskaavia), niin teetkö todella tuollaisessa keskustelussa vain sen, että lähdet pois ? Niin, etkö sillä muka myönnä, että olit väärässä ? Miksi asia muuttuisi täällä pätkääkään ? Samanlainen keskustelupalsta tämä on.

        << En tykkää ihmispaljoudesta ja menen lukkoon >>

        Mutta eihän näppiksesi ympärillä ole ihmispaljoutta. Älä yritä piiloutua tuollaisen idiotismin taakse. Jos et todella pysty keskustelemaan palstalla, niin mikä Sinut saa jälleen kerran sitten aloittamaan keskustelun ? Sinulla olisi kuitenkin aikaa miettiä vaikka yksi vastaus kerrallaan siihen edelliseen ketjuun.

        << Jos kysyit jotain, voit kysyä sen tässä rauhallisemmissa olosuhteissa. >>

        Ei tämä palsta ole yhtään sen rauhallisempi, olipa kyse tästä keskustelusta tai jostain muusta. Mene sinne vaan argumentoimaan - tai joudut myöntämään, että väittämäsi on murskattu täydellisesti. Ei ole hyötyä, että kopioin viestini tänne.

        Ja tosiaan, huomasitko, että kiemurtelit jälleen tässäkin: et vastannut argumentaatiooni ollenkaan. Aloit vaan selitellä, miksi lähdit häntä koipien välissä karkuun edellisestä keskustelusta. Oli viestissäni muutakin, vai mitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << Kiusaatko minua? Härnäät? >>

        En. Peräänkuulutan suoraa ja rehellistä dialogiin perustuvaa argumentaatiota - johon et vaan näköjään pysty.

        << Niissä toisissa ketjuissa oli jo niin paljon väkeä, että tällaista heikompaa alkoi ahdistamaan. Tuo on sitten totta. >>

        Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella.

        Tosiaan, ota aikasi ja vastaa. Aloita sitten vasta uusi keskustelu.

        Mieti nyt, miten tämä menee normaalissa keskustelussa ihan kasvokkain: esität kysymyksen (väitteineen), johon haluat jokaisen kommentoivan. Sitten kommentit ovat omaa väittämääsi vastustavia (jopa sen murskaavia), niin teetkö todella tuollaisessa keskustelussa vain sen, että lähdet pois ? Niin, etkö sillä muka myönnä, että olit väärässä ? Miksi asia muuttuisi täällä pätkääkään ? Samanlainen keskustelupalsta tämä on.

        << En tykkää ihmispaljoudesta ja menen lukkoon >>

        Mutta eihän näppiksesi ympärillä ole ihmispaljoutta. Älä yritä piiloutua tuollaisen idiotismin taakse. Jos et todella pysty keskustelemaan palstalla, niin mikä Sinut saa jälleen kerran sitten aloittamaan keskustelun ? Sinulla olisi kuitenkin aikaa miettiä vaikka yksi vastaus kerrallaan siihen edelliseen ketjuun.

        << Jos kysyit jotain, voit kysyä sen tässä rauhallisemmissa olosuhteissa. >>

        Ei tämä palsta ole yhtään sen rauhallisempi, olipa kyse tästä keskustelusta tai jostain muusta. Mene sinne vaan argumentoimaan - tai joudut myöntämään, että väittämäsi on murskattu täydellisesti. Ei ole hyötyä, että kopioin viestini tänne.

        Ja tosiaan, huomasitko, että kiemurtelit jälleen tässäkin: et vastannut argumentaatiooni ollenkaan. Aloit vaan selitellä, miksi lähdit häntä koipien välissä karkuun edellisestä keskustelusta. Oli viestissäni muutakin, vai mitä ?

        "Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella."

        Tässä vaiheessa ketjun lukemista lopetin.

        Aloittajan on ihan turha jatkaa hedelmätöntä väittelyä näiden joidenkin m@lkkujen kanssa.

        Niille on ihan turha edes yrittää selittää mitään.

        Kyllä sinä aloittaja huomaat kuka kommentoija on täydellinen @usipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << Kiusaatko minua? Härnäät? >>

        En. Peräänkuulutan suoraa ja rehellistä dialogiin perustuvaa argumentaatiota - johon et vaan näköjään pysty.

        << Niissä toisissa ketjuissa oli jo niin paljon väkeä, että tällaista heikompaa alkoi ahdistamaan. Tuo on sitten totta. >>

        Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella.

        Tosiaan, ota aikasi ja vastaa. Aloita sitten vasta uusi keskustelu.

        Mieti nyt, miten tämä menee normaalissa keskustelussa ihan kasvokkain: esität kysymyksen (väitteineen), johon haluat jokaisen kommentoivan. Sitten kommentit ovat omaa väittämääsi vastustavia (jopa sen murskaavia), niin teetkö todella tuollaisessa keskustelussa vain sen, että lähdet pois ? Niin, etkö sillä muka myönnä, että olit väärässä ? Miksi asia muuttuisi täällä pätkääkään ? Samanlainen keskustelupalsta tämä on.

        << En tykkää ihmispaljoudesta ja menen lukkoon >>

        Mutta eihän näppiksesi ympärillä ole ihmispaljoutta. Älä yritä piiloutua tuollaisen idiotismin taakse. Jos et todella pysty keskustelemaan palstalla, niin mikä Sinut saa jälleen kerran sitten aloittamaan keskustelun ? Sinulla olisi kuitenkin aikaa miettiä vaikka yksi vastaus kerrallaan siihen edelliseen ketjuun.

        << Jos kysyit jotain, voit kysyä sen tässä rauhallisemmissa olosuhteissa. >>

        Ei tämä palsta ole yhtään sen rauhallisempi, olipa kyse tästä keskustelusta tai jostain muusta. Mene sinne vaan argumentoimaan - tai joudut myöntämään, että väittämäsi on murskattu täydellisesti. Ei ole hyötyä, että kopioin viestini tänne.

        Ja tosiaan, huomasitko, että kiemurtelit jälleen tässäkin: et vastannut argumentaatiooni ollenkaan. Aloit vaan selitellä, miksi lähdit häntä koipien välissä karkuun edellisestä keskustelusta. Oli viestissäni muutakin, vai mitä ?

        Tässä olen.Mitä haluat tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella."

        Tässä vaiheessa ketjun lukemista lopetin.

        Aloittajan on ihan turha jatkaa hedelmätöntä väittelyä näiden joidenkin m@lkkujen kanssa.

        Niille on ihan turha edes yrittää selittää mitään.

        Kyllä sinä aloittaja huomaat kuka kommentoija on täydellinen @usipää.

        Näen pahoinvoivan ihmisen, joka on jostain syystä jumittunut nettiin. En osaa sanoa miksi noin on. Saattaa olla alkoholikin mukana kuvioissa. Jokin oman elämänhallinnan suistuminen on jokatapauksessa kyseessä, sillä muutoin ei olisi tarvetta haukkua muita jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olen.Mitä haluat tietää?

        No vetele vaikka handuun hihhuli aluksi( näyttää kansainvälistä apinalle...).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vetele vaikka handuun hihhuli aluksi( näyttää kansainvälistä apinalle...).

        Siis öö tuota eikös tuo ole miesten juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis öö tuota eikös tuo ole miesten juttu?

        Se oli tarkoitettu tuolle mul@vistille eikä sulle. Noi sitaatit sotkee.


      • Anonyymi

        Kiinnostaa miten niitä älykkyyksiä mitataan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kysyinkin tosiaan nimenomaan tuota, että tunneteko itsesi älykkäämmäksi, koska ette usko Jumalaan.

        Tuo ajatus, kysysymys heräsi siittä, kun täällä on ollut näitä satuolento-viestejä ja sellaisia uskovaisten älykkyyttä ja ymmärryskykyä epäileviä kannanottoja niin mietin että pitääkö osa uskovaisia tyhminä koska uskovat ja älyllisesti heikompina ja Jumalaan uskomattomuutta älykkäänä ja tuon myötä ateisteja tms älykkäämpinä.

        En tiedä. Toisaalta uskossa on kysymys muustakin kuin johonkin ulkopuoliseen olentoon uskomisesta. Joku sanoi että se on laiskan pessimismin haastaja tai jotain ,🎓📿🕶️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella."

        Tässä vaiheessa ketjun lukemista lopetin.

        Aloittajan on ihan turha jatkaa hedelmätöntä väittelyä näiden joidenkin m@lkkujen kanssa.

        Niille on ihan turha edes yrittää selittää mitään.

        Kyllä sinä aloittaja huomaat kuka kommentoija on täydellinen @usipää.

        << "Heh, ihminen, joka kirjoittaa kysymyksen "meille kaikille palstalaisille", alkaa valittaa, että liian moni palstalla vastaa. Älä jaksa valehdella."
        Tässä vaiheessa ketjun lukemista lopetin. >>

        Miksi lopetit ? Etkö kestä epäloogisuuden esiintuomista ?

        << Kyllä sinä aloittaja huomaat kuka kommentoija on täydellinen @usipää. >>

        Tekeekö se minusta kusipään, että vaadin aloittajaa ottamaan vastuun omista argumenteistaan ?

        Aivan, en se olekaan minä joka on kusipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olen.Mitä haluat tietää?

        << Tässä olen.Mitä haluat tietää? >>

        Mene argumentoimaan Sinulle esitettyihin argumentteihin (kuten jo opastin). Jos et pysty, joudut myöntämään, että "argumenttisi" on nyt murskattu.


    • Anonyymi

      No jos uskoisin joulupukkiin niin olisin lapsen tasolla ja jos uskon jumalaan niin sama juttu.

      • Anonyymi

        Ahaa okkei. Mitä jos ihastuisit uskovaiseen?


    • Anonyymi

      Minun on täysin mahdotonta pitää älykkäinä sellaisia ihmisiä jotka inttävät että tiede ei tiedä mitään, Noan arkki on fakta, evoluutio on walhetta ja maailma on 6000 vuotta vanha. Sellainen on pelkkää pohjattoman tyhmää ääliömäistä idioottimaisuutta, mutta onneksi kaikki uskovat eivät ole sellaisia. Mutta valitettavasti tällä palstalla erittäin suuri osa on juuri sellaisia.

      • Anonyymi

        Okkei, voihan se olla noinkin. Haukutko uskovaisia tällä palstalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okkei, voihan se olla noinkin. Haukutko uskovaisia tällä palstalla?

        Valehteletko usein ateisteista palstalla? Kuinka usein? Onko sinulle ainoastaan viha tärkeää?


    • Ei kenenkään tarvitse itseään tuntea älykkäämmäksi, jos ei usko taikuuteen.

      Me kaikki kohtaamme ressukoita, jotka kyykkäävät mielikuvitusolentojen edessä ihan tosissaan ja pitävät itseään älykkäinä yksilöinä.

      Valitettavasti suurin osa näistä epäjumalankyykkääjistä on meitä jumalattomia älykkäämpiä, koska parhaimmillaan tulevat valehtelemalla taloudellisesti toimeen meitä typerän rehellisiä paremmin.

      • Anonyymi

        Eli älykkyyttä voi käyttää myös väärin. Eiköhän tuo älyn väärinkäyttö ole kiinni muista tekijöistä kuin uskomisesta Jumalaan tai ei uskomisesta.


    • Anonyymi

      Ei älykkyyteen vaikuta, kyllähän jotkut erittäin älykkäät ihmiset uskovat kaikenlaisiin mahdollisiin uskontoihin luonnonuskoista islamiin ja buddhalaisuudesta kristinuskoon. Älykkyys ei tarkoita sitä, että ihminen olisi aina oikeassa tai sitä, että hän käyttäisi älykkyyttään sen selvittämiseen onko hänen uskomuksensa aito.

      Itsekin vietin omassa uskossani pitkän tovin siitä huolimatta, että minua vedätettiin henkisesti, tunteellisesti ja rahallisesti. Vieläkin koen sympatiaa eri uskontojen uskovaisia kohtaan vaikka usko on minun osaltani ohi. Minulla oli kreationistivaihekin, eikä siinä auttanut edes suomessa saatu koulutus luonnontieteissä, koska olin tunteellisesti kiinni lopputuloksessa. Salaliittoteorioilla ja paranoideilla ajatuksilla pidettiin loitolla epäuskoa silloin...

      • Anonyymi

        Minä en käy seurakunnissa. Uskon ihan yksikseni jos noin voi sanoa.
        Miten sinua käytettiin rahallisesti hyväksi ja muutoinkin miten tuo hyväksikäyttö ilmeni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en käy seurakunnissa. Uskon ihan yksikseni jos noin voi sanoa.
        Miten sinua käytettiin rahallisesti hyväksi ja muutoinkin miten tuo hyväksikäyttö ilmeni?

        Enemmänkin sanoisin kokemaani vedätykseksi, jossa osa vedättäjistä vedätti itseäänkin. Aina oli rahalle ja ilmaiselle työlle tarvetta ja jotain halveksuntaa siitä, kun viettää aikaa "vääriin asioihin" ja "väärien ihmisten kanssa"...

        En tarkoittanut, että sinun tapauksessasi olisi välttämättä näin käynyt. Jos uskot yksin, etkä kuluta uskonnollista materiaalia jossa on puolitotuuksia esimerkiksi tieteistä niin ainakin olet omillasi. Toivoisin, että olisin ollut nuorena fiksu enkä vain hyvän tarinan perässä juoksija. Mutta olin myös epätoivoinen ja halusin elää ikuisesti vaikka tuonpuoleissa, sillähän saa jo ihmisen tekemään asioita joita katuu myöhemmin kun ei elä tätä elämää vaan seuraavaa varten.

        Mitäpä sille mahtaa enää. Pyytäisin niin monelta ihmiseltä anteeksi, jos se olisi enää mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmänkin sanoisin kokemaani vedätykseksi, jossa osa vedättäjistä vedätti itseäänkin. Aina oli rahalle ja ilmaiselle työlle tarvetta ja jotain halveksuntaa siitä, kun viettää aikaa "vääriin asioihin" ja "väärien ihmisten kanssa"...

        En tarkoittanut, että sinun tapauksessasi olisi välttämättä näin käynyt. Jos uskot yksin, etkä kuluta uskonnollista materiaalia jossa on puolitotuuksia esimerkiksi tieteistä niin ainakin olet omillasi. Toivoisin, että olisin ollut nuorena fiksu enkä vain hyvän tarinan perässä juoksija. Mutta olin myös epätoivoinen ja halusin elää ikuisesti vaikka tuonpuoleissa, sillähän saa jo ihmisen tekemään asioita joita katuu myöhemmin kun ei elä tätä elämää vaan seuraavaa varten.

        Mitäpä sille mahtaa enää. Pyytäisin niin monelta ihmiseltä anteeksi, jos se olisi enää mahdollista.

        Niin en ottanutkaan sitä niin, että olisit minua tarkoittanut. Kerroin siksi tuon etten käy seurakunnissa niin en kunnollatiedä mikä siellä voisi olla vedätystä.

        Olen toki kuullut, että siellä tehdään talkoovoimin hommi ja jokainen tuo oman oanoksensa yhteiseen hyvään. Noin olen kuullut jaminusta tuo kuulistaa hyvältä.

        Kuules me ih.iset teemme virheitä, sille ei voi mitään ja tehtyä ei saa enää tekemättömäksi. Se on kuitenkin mennyttä, nyt on nyt ja tulevaisuuteen voimme vielä vaikuttaa. Tiedän tuon kuulostavan kliseiseltä mutta ole armollinen myös itsellesi. Ihminen yleensä toimii sen hetkisen elämäntilanteensa ja ymmärryskykynsä sekä voimavarojensa mukaan. Se oli silloin ja nyt on nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en ottanutkaan sitä niin, että olisit minua tarkoittanut. Kerroin siksi tuon etten käy seurakunnissa niin en kunnollatiedä mikä siellä voisi olla vedätystä.

        Olen toki kuullut, että siellä tehdään talkoovoimin hommi ja jokainen tuo oman oanoksensa yhteiseen hyvään. Noin olen kuullut jaminusta tuo kuulistaa hyvältä.

        Kuules me ih.iset teemme virheitä, sille ei voi mitään ja tehtyä ei saa enää tekemättömäksi. Se on kuitenkin mennyttä, nyt on nyt ja tulevaisuuteen voimme vielä vaikuttaa. Tiedän tuon kuulostavan kliseiseltä mutta ole armollinen myös itsellesi. Ihminen yleensä toimii sen hetkisen elämäntilanteensa ja ymmärryskykynsä sekä voimavarojensa mukaan. Se oli silloin ja nyt on nyt.

        Voi jos se todellakin olisi vain tuota niin uskonnoissahan ei olisi muuta kuin hyvää. Edelleenkään minulla ei ole mitään uskontoa vastaan sinänsä, tai jumaliin uskoviakaan.

        Valitettavasti pinnan alla voi olla erilaista ja kuten tämäkin palsta osoittaa, on manipuloivia kreationistejä, jotka ovat valmiita johtamaan harhaan ja valehtelemaan asioissa ilman hyötymistarkoitustakin. Niitä on pilaamassa kristinuskoa, islamia ja muitakin uskontoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jos se todellakin olisi vain tuota niin uskonnoissahan ei olisi muuta kuin hyvää. Edelleenkään minulla ei ole mitään uskontoa vastaan sinänsä, tai jumaliin uskoviakaan.

        Valitettavasti pinnan alla voi olla erilaista ja kuten tämäkin palsta osoittaa, on manipuloivia kreationistejä, jotka ovat valmiita johtamaan harhaan ja valehtelemaan asioissa ilman hyötymistarkoitustakin. Niitä on pilaamassa kristinuskoa, islamia ja muitakin uskontoja.

        Tieten monenlaista voi olla, ihmisiä kun olemme jokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieten monenlaista voi olla, ihmisiä kun olemme jokainen.

        Totta tuokin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        En ole. Olen vain tavallinen uskovainen nainen. En pidä blogia ja muutoinkin some kulttuuri on minulle melko vierasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole. Olen vain tavallinen uskovainen nainen. En pidä blogia ja muutoinkin some kulttuuri on minulle melko vierasta.

        Tuo blogin pitäjä esiintyy monena eri persoonana täällä. Manipuloiva tyyppi, joka on valmis valehtelemaan mistä tahansa. Erikoinen tyyppi uskovaiseksi, eikö vain? En ole vastaavaan törmännyt, mutta hän edustaa kreationismia. Ilmeisesti hän myös on ylpeä siitä kuinka paljon hän kykenee tuottamaan valheita ja hänellä on tapana leuhkia omista kuvitteellisista saavutuksistaan sekä siitä kuinka hyvä valehtelija hän on.

        En ole oikein päässyt selville mikä hänen raivokohtaustensa takana on. Osan ajasta hän vaikuttaa siltä, että hän haluaisi olla parempi ihminen mutta omistautuu kuitenkin vihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo blogin pitäjä esiintyy monena eri persoonana täällä. Manipuloiva tyyppi, joka on valmis valehtelemaan mistä tahansa. Erikoinen tyyppi uskovaiseksi, eikö vain? En ole vastaavaan törmännyt, mutta hän edustaa kreationismia. Ilmeisesti hän myös on ylpeä siitä kuinka paljon hän kykenee tuottamaan valheita ja hänellä on tapana leuhkia omista kuvitteellisista saavutuksistaan sekä siitä kuinka hyvä valehtelija hän on.

        En ole oikein päässyt selville mikä hänen raivokohtaustensa takana on. Osan ajasta hän vaikuttaa siltä, että hän haluaisi olla parempi ihminen mutta omistautuu kuitenkin vihalle.

        Oisiko ihan pelkkä provoilija vain joka viettää aikaansa palstalla /palstoilla?
        Nykyään on paljon syrjäytyneisyyttä ja pahoinvointia. Ehkä tuo näkyy myös palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisiko ihan pelkkä provoilija vain joka viettää aikaansa palstalla /palstoilla?
        Nykyään on paljon syrjäytyneisyyttä ja pahoinvointia. Ehkä tuo näkyy myös palstalla.

        Se taistelu totuutta vastaan voi olla turhauttanut hänet, vaikkei hän syrjäytyny olisikaan. Se on ongelma ihmisille, jotka luulevat olevan poikkeuksellisen välkkyjä ja jotka uskovat fanaattisesti epätosiin asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se taistelu totuutta vastaan voi olla turhauttanut hänet, vaikkei hän syrjäytyny olisikaan. Se on ongelma ihmisille, jotka luulevat olevan poikkeuksellisen välkkyjä ja jotka uskovat fanaattisesti epätosiin asioihin.

        Kaikki on mahdollista riippumatta siittä onko uskovainen tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on mahdollista riippumatta siittä onko uskovainen tai ei.

        Hän kuitenkin valehtelee siitä lähtökohdasta, että hän on kreationisti. Se on kirkastunut varmaakin kaikille tämän tapauksen kanssa tekemisiin joutuneille.


    • Haiset G4G:ltä.

      • Anonyymi

        Ihan tosi? En ole hän. Olen nähnyt täällä kirjoitettavan hänestä. Oliko hän uskovainen vai miten se oli?

        Olen miettinyt myös sellaista, että osasta on mukava haukkua täällä uskivaisia, eikä heillä ole tarkoituskaan keskustella järkevästi ja rakentavasti, vaan haluavat lytätä uskovaisia. Ehkä he eivät edes kävisi enää täällä jos uskovaiset lopettaisivat täällä käymisen vai miten ajattelette?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tosi? En ole hän. Olen nähnyt täällä kirjoitettavan hänestä. Oliko hän uskovainen vai miten se oli?

        Olen miettinyt myös sellaista, että osasta on mukava haukkua täällä uskivaisia, eikä heillä ole tarkoituskaan keskustella järkevästi ja rakentavasti, vaan haluavat lytätä uskovaisia. Ehkä he eivät edes kävisi enää täällä jos uskovaiset lopettaisivat täällä käymisen vai miten ajattelette?

        Haju vaan pahenee.


      • Anonyymi

        Jo se kävelee kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka niin se on ankka. G4G se on. Yrittää taas uutta vedätystä.

        Hirmu yritys päällä milloin milläkin aivopieruilla saada fleimisotaa pystyyn. Ja anonyyminä lisää bensaa liekkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo se kävelee kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka niin se on ankka. G4G se on. Yrittää taas uutta vedätystä.

        Hirmu yritys päällä milloin milläkin aivopieruilla saada fleimisotaa pystyyn. Ja anonyyminä lisää bensaa liekkeihin.

        Oletko ihan tosissasi? Taidat vain provota tahallasi. Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon. Jos se onkin jokin teidän luoma palstahahmo, jolla kiusaatte muita? Minusta ennemminkin sinun viestisi kuulostaa sotajalalla olevalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi? Taidat vain provota tahallasi. Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon. Jos se onkin jokin teidän luoma palstahahmo, jolla kiusaatte muita? Minusta ennemminkin sinun viestisi kuulostaa sotajalalla olevalta.

        Tuota se G4G usein sanoo anonyymitileillään. Harmin paikka. Tällainen henkilö:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15614393/vittuilua-ateismia-ja-ateisteja-kohtaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo se kävelee kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka niin se on ankka. G4G se on. Yrittää taas uutta vedätystä.

        Hirmu yritys päällä milloin milläkin aivopieruilla saada fleimisotaa pystyyn. Ja anonyyminä lisää bensaa liekkeihin.

        G4G:llä oli vasta se halikampanja. Nyt sitten tällainen kampanja. Mutta kyllä ne tekemänsä kysymykset kysyjänsä kavaltaa. Ei pysty muuttamaan kirjoitustyyliään sen vertaa etteikö häntä tunnistaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi? Taidat vain provota tahallasi. Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon. Jos se onkin jokin teidän luoma palstahahmo, jolla kiusaatte muita? Minusta ennemminkin sinun viestisi kuulostaa sotajalalla olevalta.

        "Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon."

        G4G oli aito ateisti, joka oli hylännyt kristinuskon ja kaikki muutkin jumala-uskomukset mahdottomina. Hän oli yksi esimerkki, miten ihminen voi pitkäänkin uskottuaan ymmärtää, että omat henkilökohtaiset usko-kokemukset ovat olleet kaikki harhaa ja että kuvitelmat, että maailman monimutkaisuus todistaisi luojasta ovat tyhjän päällä. Siinä on kova paikka, kun ymmärtää, että on uskonut huuhaaseen koko elämäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon."

        G4G oli aito ateisti, joka oli hylännyt kristinuskon ja kaikki muutkin jumala-uskomukset mahdottomina. Hän oli yksi esimerkki, miten ihminen voi pitkäänkin uskottuaan ymmärtää, että omat henkilökohtaiset usko-kokemukset ovat olleet kaikki harhaa ja että kuvitelmat, että maailman monimutkaisuus todistaisi luojasta ovat tyhjän päällä. Siinä on kova paikka, kun ymmärtää, että on uskonut huuhaaseen koko elämäsi.

        >>G4G oli aito ateisti, joka oli hylännyt kristinuskon

        Kreationistinen teisti hän on. Jokatoinen viesti toitottaa luojajumalista ja luomisesta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon."

        G4G oli aito ateisti, joka oli hylännyt kristinuskon ja kaikki muutkin jumala-uskomukset mahdottomina. Hän oli yksi esimerkki, miten ihminen voi pitkäänkin uskottuaan ymmärtää, että omat henkilökohtaiset usko-kokemukset ovat olleet kaikki harhaa ja että kuvitelmat, että maailman monimutkaisuus todistaisi luojasta ovat tyhjän päällä. Siinä on kova paikka, kun ymmärtää, että on uskonut huuhaaseen koko elämäsi.

        Olen palstaillut vähän aikaa. Minulle tuo G4G on jäänyt tuntemattomaksi. Joskus minua on sanottu häneksi täällä. Lopulta tulin siihen tulokseen, ettei häntä taida edes olla olemassa vaan on luotu hahmo, koska ei ole tullut korjaamaan väärinkäsityksiä. On tämä outo ja harhainen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>G4G oli aito ateisti, joka oli hylännyt kristinuskon

        Kreationistinen teisti hän on. Jokatoinen viesti toitottaa luojajumalista ja luomisesta :)

        Miksi se haittaa jos joku uskoo luomiseen tai kirjoittaa siittä? Onhan ateisteillakin ihan sama oikeus kirjoittaa vaikkapa big bangista ja pitää sitä totena. Onko toisen maailmankuvaa noin vaikea hyväksyä. Minä en ymmärrä ollenkaam tätä hommaa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se haittaa jos joku uskoo luomiseen tai kirjoittaa siittä? Onhan ateisteillakin ihan sama oikeus kirjoittaa vaikkapa big bangista ja pitää sitä totena. Onko toisen maailmankuvaa noin vaikea hyväksyä. Minä en ymmärrä ollenkaam tätä hommaa täällä.

        Ei se minua haittaa pätkääkään jos joku uskoo luomiseen tai käyttää elämänsä mielikuvitusjumalien palvontaan. Jos näitä horinoitan tulee tänne tarjoilemaan ilman mitään todisteita niin sitten saa mitä tilaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se haittaa jos joku uskoo luomiseen tai kirjoittaa siittä? Onhan ateisteillakin ihan sama oikeus kirjoittaa vaikkapa big bangista ja pitää sitä totena. Onko toisen maailmankuvaa noin vaikea hyväksyä. Minä en ymmärrä ollenkaam tätä hommaa täällä.

        Eihän se haittaisikaan vaikka uskoisi kuun olevan, jos hän ei valehtelisi ateisteista ja tarkoituksella panettelisi ihmisryhmiä. Kyllä hän on osaltaan pilaamassa kreationistien mainetta epärehellisellä käyttäytymisellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en oikeastaan usko koko G4G olemassaoloon."

        G4G oli aito ateisti, joka oli hylännyt kristinuskon ja kaikki muutkin jumala-uskomukset mahdottomina. Hän oli yksi esimerkki, miten ihminen voi pitkäänkin uskottuaan ymmärtää, että omat henkilökohtaiset usko-kokemukset ovat olleet kaikki harhaa ja että kuvitelmat, että maailman monimutkaisuus todistaisi luojasta ovat tyhjän päällä. Siinä on kova paikka, kun ymmärtää, että on uskonut huuhaaseen koko elämäsi.

        G4G on juuri sellainen tyyppi, joka puhuu aidoista ateisteista... kirjoittaa kuitenkin Jumalan valtakunta blogia, joten tietää mitkä niistä hänen näkemyksistään ovat vähän enemmän rehellisiä tai ainakin sisältävät vähemmän valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen palstaillut vähän aikaa. Minulle tuo G4G on jäänyt tuntemattomaksi. Joskus minua on sanottu häneksi täällä. Lopulta tulin siihen tulokseen, ettei häntä taida edes olla olemassa vaan on luotu hahmo, koska ei ole tullut korjaamaan väärinkäsityksiä. On tämä outo ja harhainen paikka.

        Palstaa lukeville kertaukseksi millainen tyyppi on kyseessä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15614393/vittuilua-ateismia-ja-ateisteja-kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se haittaisikaan vaikka uskoisi kuun olevan, jos hän ei valehtelisi ateisteista ja tarkoituksella panettelisi ihmisryhmiä. Kyllä hän on osaltaan pilaamassa kreationistien mainetta epärehellisellä käyttäytymisellään.

        Ei ole kokemusta kyseisestä henkilöstä. En tiedä miten kirjoittaa niin hankala ottaa kantaa. Mutta haukkuminen puolin eikä toisin oo tietenkään koskaan hyvä juttu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen palstaillut vähän aikaa. Minulle tuo G4G on jäänyt tuntemattomaksi. Joskus minua on sanottu häneksi täällä. Lopulta tulin siihen tulokseen, ettei häntä taida edes olla olemassa vaan on luotu hahmo, koska ei ole tullut korjaamaan väärinkäsityksiä. On tämä outo ja harhainen paikka.

        Mistä väärinkäsityksistä sinä puhut? Ethän sinä edes tunne koko tyyppiä?

        Olisit voinut varsin helposti tarkistaa onko G4G-nimimerkkiä olemassa tuossa vähän ylempänä annetusta linkistä.... Mutta miksipä tarkistaa, kun taidat olla hän itse.


      • Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

        Mistä väärinkäsityksistä sinä puhut? Ethän sinä edes tunne koko tyyppiä?

        Olisit voinut varsin helposti tarkistaa onko G4G-nimimerkkiä olemassa tuossa vähän ylempänä annetusta linkistä.... Mutta miksipä tarkistaa, kun taidat olla hän itse.

        En ole hän!! Näin kyllä että joku sillä nikillä kirjoitti, mainitsin asiasta sitten tuossa toisessa viestissäni, jossa ihmettelin miten joku itseään uskovaiseksi sanova voi tehdä tuollaisen aloituksen mikä oli tuossa linkissä.

        Tämä on sinällään outoa kun mikä hirveä tarve sinulla on leimata minut häneksi? Onko tuo jokin mustamaalaus yritys?


    • Koen itseni älykkäämmäksi kuin uskovaiset vain tässä yhdessä kysymyksessä: Onko järkevää uskoa jumalaan? Sadassa muussa kysymyksessä voin olla tyhmempi kuin uskovaiset.

    • "Siis tunnetteko itsenne älykkäämmäksi kun ette usko Jumalaan?"

      Älykkyys on ominaisuus, jota typeryskin luulee saaneensa osakseen riittävästi.

      Mutta otetaanpa esimerkiksi tilanne oikeussalista: Vastaaja puhuu puuta heinää ilman todisteen todistetta. Olisivatko oikeuden tuomarit ja muut todistajat älykkäitä uskoessaan sen kaiken liibalaaban? Eivätpä tietenkään. He eivät tunne itseään älykkäämmiksi vaan ärsyyntyneiksi valehteluyrityksestä.

      Sama pätee uskonasioihin: Uskovaiset väittävät kertovansa faktoja, mutta heillä ei ole esittää mitään vakuudeksi. Mutta he toki muistavat toivottaa kuulijan joutuvan helvettiin, jos heitä ei uskota. En todellakaan olisi älykäs uskoessani sellaiseen.

      • Anonyymi

        Aivan ok ymmärrän. No mitä mieltä olet uskovaisten haukkumisesta? Onko se älykästä tai ateistien haukkuminen heidän näkemyksiensä vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ok ymmärrän. No mitä mieltä olet uskovaisten haukkumisesta? Onko se älykästä tai ateistien haukkuminen heidän näkemyksiensä vuoksi?

        Uskovaiset usein tulevat tänne haukkumaan ja ihmettelevät jos joku haukkuu takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset usein tulevat tänne haukkumaan ja ihmettelevät jos joku haukkuu takaisin.

        Outoa. Miksi haukkua toista, jos ei usko Jumalaan. Tämä on ihan kummallinen paikka. Eihän tämä vsdtaa ollenkaan todellisuutta. Ulkomaailmassa tunnen uhania ateisteja kuin myös uskovaisia. Tänne varmaan tosiaankin tulevat jotkut provoilemaan ja aiheuttamaan hämminkiä varmaankin. Ihan kummallista tämä meno täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ok ymmärrän. No mitä mieltä olet uskovaisten haukkumisesta? Onko se älykästä tai ateistien haukkuminen heidän näkemyksiensä vuoksi?

        Jos uskovaiset haukkuu, se ei ole älykästä.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Jos uskovaiset haukkuu, se ei ole älykästä.

        Ei ole. Haukkuminen ei ole koskaan älykästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Haukkuminen ei ole koskaan älykästä.

        Jos uskovainen haukkuu, hän on koira. Ei siihen paljon älyä tarvita.
        Monet osaavat imitoida koiraa. Jotkut osaavat jopa uida koiraa.
        "On älykästä pysyä pinnalla", väitetään erään uimataidottoman
        miekkosen sanoneen hänen kävellessään vetten päällä.


      • Anonyymi
        siino kirjoitti:

        Jos uskovainen haukkuu, hän on koira. Ei siihen paljon älyä tarvita.
        Monet osaavat imitoida koiraa. Jotkut osaavat jopa uida koiraa.
        "On älykästä pysyä pinnalla", väitetään erään uimataidottoman
        miekkosen sanoneen hänen kävellessään vetten päällä.

        No HAU HAU HAU sitten ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        No HAU HAU HAU sitten ;D

        "HAU!" sanoi intiaani :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa. Miksi haukkua toista, jos ei usko Jumalaan. Tämä on ihan kummallinen paikka. Eihän tämä vsdtaa ollenkaan todellisuutta. Ulkomaailmassa tunnen uhania ateisteja kuin myös uskovaisia. Tänne varmaan tosiaankin tulevat jotkut provoilemaan ja aiheuttamaan hämminkiä varmaankin. Ihan kummallista tämä meno täällä.

        Kreationistit ovat usein tahallaan hämminkiä aiheuttavia valehtelijoita. He kokevat valheiden olevan paras keino mainostaa Jumalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ok ymmärrän. No mitä mieltä olet uskovaisten haukkumisesta? Onko se älykästä tai ateistien haukkuminen heidän näkemyksiensä vuoksi?

        Jos minut tuomitaan kadotukseen, sanon aivan varmasti siihen jotain takaisin. Toisen tuomitseminen helvettiin (siis paikkaan johon ateisti ei edes usko) ei ole mitenkään älykästä.


    • Anonyymi

      Olen älykkyydeltäni ihan keskivertoa, mutta en vai ymmärrä miksi pitää uskoa.

    • Anonyymi

      En näe mitään järjellistä syytä uskoa mihinkään jumalaan ja uskovien onnettomat perustelut sekä todisteiden täydellinen puute saavat minut ainoastaan vakuuttuneeksi heidän uskomustensa järjettömyydestä.

      En myöskään usko että pronssikaudella eläneiden barbaaristen paimentolaisten lapsellisen typerät ja täysin epäloogiset kansantarut olisivat mitään muuta kuin lapsellisia kansantaruja. Minun on mahdotonta pitää järkevänä ihmistä jonka mielestä lapselliset kansansadut olisivatkin täyttä totta.

      • Anonyymi

        Entä häiritseekö se sinua jos joku uskoo Jumalaan? Ärsyynnytkö tms?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä häiritseekö se sinua jos joku uskoo Jumalaan? Ärsyynnytkö tms?

        Ei, olen lähinnä huvittunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä häiritseekö se sinua jos joku uskoo Jumalaan? Ärsyynnytkö tms?

        Useinhan se on kreationisti joka ärsyyntyy jos joku ei usko samoin kuin hän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, olen lähinnä huvittunut.

        No kiva. Huvittuneisuuden tunne on paljon helpompi ihmisen / sinun sietää kuin vihan tai ärsyyntymisen tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä häiritseekö se sinua jos joku uskoo Jumalaan? Ärsyynnytkö tms?

        Jumalani on yksi Ärsyynnytynyt Kussari!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä häiritseekö se sinua jos joku uskoo Jumalaan? Ärsyynnytkö tms?

        Useimmiten olen erittäin huvittunut. Uskovien viestit ovat usein niin päättömiä, että en voi kuin nauraa ja samalla ihmetellä, voiko joku oikeasti olla noin hömelö. Maailma on 6000 vuotta vanha, homous aiheutuu demoneista, ylöstempaus tulee huomenna, Harry Potter kirjat ovat vaarallista noituutta ja ne pitäisi kieltää, ateistit ovat saatananpalvojia - tämä lista on loputon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/9797277/uskovien-typerimmat-vaitteet

        Mutta tietenkin asiaan vaikuttaa myös se miten uskova viestinsä esittää. Hyvin usein kohtaa tyylipuhdasta vihaa, ala-arvoista solvaamista ja ylimielistä halveksuntaa ateisteja kohtaan ja silloin tulee helposti vastattua samalla mitalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä häiritseekö se sinua jos joku uskoo Jumalaan? Ärsyynnytkö tms?

        Kyllä minua silloin ärsyttää, jos joku esittää selviä valheita, jotka ovat olleet tällä palstalla esillä jo kymmeniä kertoja aikaisemminkin ja joka ikinen kerta selviksi valheiksi todistettu selkein faktoin. Ja silti näitä samoja valheita kierrätetään täällä aina uudestaan ja uudestaan täysin surutta ja tätä tapahtuu täällä koko ajan, ihan jatkuvasti.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/13426601/mita-yhteista-kristinuskolla-ja-valehtelulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten olen erittäin huvittunut. Uskovien viestit ovat usein niin päättömiä, että en voi kuin nauraa ja samalla ihmetellä, voiko joku oikeasti olla noin hömelö. Maailma on 6000 vuotta vanha, homous aiheutuu demoneista, ylöstempaus tulee huomenna, Harry Potter kirjat ovat vaarallista noituutta ja ne pitäisi kieltää, ateistit ovat saatananpalvojia - tämä lista on loputon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/9797277/uskovien-typerimmat-vaitteet

        Mutta tietenkin asiaan vaikuttaa myös se miten uskova viestinsä esittää. Hyvin usein kohtaa tyylipuhdasta vihaa, ala-arvoista solvaamista ja ylimielistä halveksuntaa ateisteja kohtaan ja silloin tulee helposti vastattua samalla mitalla.

        Niinkö? Missä olet kohdannut tuota vihaa? Palstalla vai palstan ulkopuolella?
        Minusta tuo on outoa sillä uskovaisten tuttujeni kesken me emme koskaan puhu vihaisaan sävyyn ateisteista vaan aivan notmaalisti ihan kuin kaikista muistakin ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Missä olet kohdannut tuota vihaa? Palstalla vai palstan ulkopuolella?
        Minusta tuo on outoa sillä uskovaisten tuttujeni kesken me emme koskaan puhu vihaisaan sävyyn ateisteista vaan aivan notmaalisti ihan kuin kaikista muistakin ihmisistä.

        Kyllähän me täällä tiedämme, että tavalliset uskovaiset ovat normaaleja ihmisiä. Vihaiset kreationstit jotka unelmoivat maailmasta ilman ateisteja ja käyttävät valehtelua tavoitteensa ajamiseksi tietysti huonontavat kaikkien uskisten mainetta.


    • Anonyymi

      "Siis tunnetteko itsenne älykkäämmäksi kun ette usko Jumalaan? Siis tuo oli sellainen kysymys jonka voi ymmärtää niin että tekisin sen ivatakseni tai pahalla. Kyse ei nyt ole siis tuosta vaan tunnemaailmastanne sen kokemisesta ja minun pohjattomasta uteliaisuudestani."

      Mielestäni Jumalaan uskomisessa on kysymys myös luovuudesta. Sataprosenttinen rationalismi joka ei anna enää tippaakaan sijaa vapaudelle voisi verrata kellokoneistoon, joka käy tarkasti kaikkien osiensa liikkumisen mukaan. Mutta se on vain siinä. Mitään muuta ei sallita tämän liikkumisen ulkopuolelta. Tätä voisi mielestäni verrata ateismiin myös.

      Luovuus ei jätä elämästä mitään osaa miettimättä ja käsittelemästä. Kun ihminen jättää ajattelumaailmaansa ns. "vapaan vyöhykkeen" vapaaksi, sitä voisi verrata tällaiseen kellokoneistoon jolla on oma tahto. Jumalaan siis.

      Tällainen ajattelutapa on mielestäni luovaa, ja paljon mielenkiintoisempaa kuin ateistien kaiken uskonnollisen ajattelutavan kieltävä byrokraattinen ajattelutapa, joka kieltää uteliaisuudenkin metafyysisiä asioita kohtaan.

      • Anonyymi

        "Mielestäni Jumalaan uskomisessa on kysymys myös luovuudesta"

        Mielikuvitusta on hyvä olla. Voi uppoutua akuankkaan, varekseen taikka starwars elokuvan eeppiseen taisteluun jedien ja sithien välillä. Mutta sitten jos kuvittelee että nämä mielikuvitusasiat ovat todellisia niin astutaan rajan yli.

        Järjetön usko johtaa järjettlmiin tekoihin. Tämä on jumalien ja uskontojen kohdalla nähty valitettavasti usein.


      • Anonyymi

        "Mielikuvitusta on hyvä olla. Voi uppoutua akuankkaan, varekseen taikka starwars elokuvan eeppiseen taisteluun jedien ja sithien välillä. Mutta sitten jos kuvittelee että nämä mielikuvitusasiat ovat todellisia niin astutaan rajan yli."

        Tuo on lapsen mielikuvitusta. Käsitit ateistiseen tapaan väärin "vapaan vyöhykkeen" vapaaksi jättämisen. Se pitää jättää täysin vapaaksi, aina. Ja jos se yrittää täyttyä millä tahansa asialla se pitää raivata ja puhdistaa vapaaksi, aina uudelleen. Silloin se toimii koko ajan uutena luovuuden lähteenä ja on silkkaa energiaa.


    • Anonyymi

      Näemme itsemme kautta toiset Ninkuin peilinä.Ryhmädynamiikka haastuu , kun joku tajuaa oman rajallisuutensa. Mikään muu ei toimi muutoksessa paremmin. Eli älykkyys haastuu "tyhmyyden"(tajuamisen) kautta.. Astuessaan luopumiseen, omat epäluulot ja ökyily vähenee ja oppii elämään vertailematta . Älykkyyttä on monenlaista. Esim tiedollista ja sosiaalista. Kouluttamaton perheenäiti on suurella tod.näk.älykkäämpi lastenhoitaja kuin hyvin koulutettu insinööri jne,,

      • Anonyymi

        Voiko älykkyys olla sisäsyntyistä eikä opittua käyttäytymistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko älykkyys olla sisäsyntyistä eikä opittua käyttäytymistä?

        Synnynnäinen älykkyyn on potentiaalia ja harva ihminen missään asiassa saavuttaa täyden potentiaalinsa.

        Vähän kuin vaikka hapenottokyky. Käytännössä jokaisella meillä on potentiaalia juosta (lopulta ihan kohtuullisella harjoituksella) puolimaraton. Kaikista ei ole huippumaratoonareiksi, mutta suurin osa suomalaisista ei ole koskaan ollut edes siinä kunnossa, että olisi pystynyt juoksemaan puolimaratonin.

        Sama on älykkyyden kanssa. Ei kannata olla älyllisestikään laiska. Huippukykyjä on harvassa, mutta jokaisen älykkyys kehittyy sitä rasittamalla. Itsensä on myös helppo päästää rapakuntoon.


    • Anonyymi

      Kuten todettu älykkyyttä on montaa sorttia, mutta kun lukee uskovaisten perusteluja milloin millekin uskomukselleen, niin helposti alkaa pitämään omaa kykyään loogiseen ajatteluun keskimääräistä parempana - ellei ole tarkkana.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe