Uskovien typerimmät väitteet

Keksi itse lisää

Tässä uskovien typerimmät ja epäuskottavimmat väitteet, mitä minulle aina ekaksi tulee mieleen, ei välttämättä tässä järjestyksessä:

1. Kristinusko ei ole uskonto.

2. He eivät olleet oikeita kristittyjä/uskovia.

3. Maailma on 6000 vuotta vanha.

4. Jeesus tulee Pian.

283

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DarkNH

      5. Raamattua ei kirjoittanut ihminen.

      • Kuten myös

        6. Raamatussa ei ole ainuttakaan virhettä eikä mitään väärää tietoa.

        (mitä nyt aurinko kiertää maata, yksisarviset ja lohikäärmeet sekä metsänpeikot mellastavat ja aasit sekä käärmeet osaavat puhua ja spitaalista paranee iisopin oksilla, karmiininpunaisella villalla sekä uhraamalla kaksi pässiä.)


      • Seliseliselitykset
        Kuten myös kirjoitti:

        6. Raamatussa ei ole ainuttakaan virhettä eikä mitään väärää tietoa.

        (mitä nyt aurinko kiertää maata, yksisarviset ja lohikäärmeet sekä metsänpeikot mellastavat ja aasit sekä käärmeet osaavat puhua ja spitaalista paranee iisopin oksilla, karmiininpunaisella villalla sekä uhraamalla kaksi pässiä.)

        Tulee noista raamatun virheistä mieleen Saul, joka raamatun mukaan tappoi itsensä miekallaan, minkä lisäksi hänet tappoivat filistealaiset, minkä lisäksi hänet surmasi yksi amakialainen, minkä lisäksi itse Herrakin surmasi hänet (lienee ollut kovasti hankala tapettava, ilmeisesti).

        Tasan yhtä typeriä ovat hihujen todella epätoivoiset selittelyt asialle:

        "olisiko Saul kuollut, ellei hän olisi ollut sotimassa filistealaisia vastaan? Jos ei, eivätkö filistealaiset siis aiheuttaneet hänen kuolemansa?"

        Niin, mutta kun raamatussa sanotaan selvästi, että filistealaiset nimenomaan surmasivat hänet. Eikä sanota mitään sellaista, että olisivat jotenkin kautta rantain vain aiheuttaneet hänen kuolemansa.

        "Amalekilainen nuorimies valehteli Daavidille saadakseen palkkion tämän vaarallisen vihollisen surmaamisesta."

        No tämä oli jo vielä typerämpi kuin edellinen, suorastaan typeryyden ja epätoivoisten hätävalheiden huippu. Siis mikä valehtelu ja mikä palkkio? Missä kohtaa raamatussa kerrotaan tuosta valehtelusta tai kyseisestä palkkiosta? Kyseinen mieshän ei tietenkään saanut mitään palkkiota mistään, vaan Saulin eli Herran voidellun surmaamisesta raivostunut Daavid käski lyödä amalekialaisen siitä paikasta kuoliaaksi, kuten tietysti heti tehtiinkin. Siis mikä palkkio?


      • hörhörhörhör
        Kuten myös kirjoitti:

        6. Raamatussa ei ole ainuttakaan virhettä eikä mitään väärää tietoa.

        (mitä nyt aurinko kiertää maata, yksisarviset ja lohikäärmeet sekä metsänpeikot mellastavat ja aasit sekä käärmeet osaavat puhua ja spitaalista paranee iisopin oksilla, karmiininpunaisella villalla sekä uhraamalla kaksi pässiä.)

        Ota huomioon, että erittäin pieni osa kristityistä ajattelee Raamatun olevan virheetön!


      • Höpö höpö

        Kyllä vaan kirjoitti koska mikään muu maapallolla elävä laji ei osaa kirjoittaa.


      • Seliseliselitykset kirjoitti:

        Tulee noista raamatun virheistä mieleen Saul, joka raamatun mukaan tappoi itsensä miekallaan, minkä lisäksi hänet tappoivat filistealaiset, minkä lisäksi hänet surmasi yksi amakialainen, minkä lisäksi itse Herrakin surmasi hänet (lienee ollut kovasti hankala tapettava, ilmeisesti).

        Tasan yhtä typeriä ovat hihujen todella epätoivoiset selittelyt asialle:

        "olisiko Saul kuollut, ellei hän olisi ollut sotimassa filistealaisia vastaan? Jos ei, eivätkö filistealaiset siis aiheuttaneet hänen kuolemansa?"

        Niin, mutta kun raamatussa sanotaan selvästi, että filistealaiset nimenomaan surmasivat hänet. Eikä sanota mitään sellaista, että olisivat jotenkin kautta rantain vain aiheuttaneet hänen kuolemansa.

        "Amalekilainen nuorimies valehteli Daavidille saadakseen palkkion tämän vaarallisen vihollisen surmaamisesta."

        No tämä oli jo vielä typerämpi kuin edellinen, suorastaan typeryyden ja epätoivoisten hätävalheiden huippu. Siis mikä valehtelu ja mikä palkkio? Missä kohtaa raamatussa kerrotaan tuosta valehtelusta tai kyseisestä palkkiosta? Kyseinen mieshän ei tietenkään saanut mitään palkkiota mistään, vaan Saulin eli Herran voidellun surmaamisesta raivostunut Daavid käski lyödä amalekialaisen siitä paikasta kuoliaaksi, kuten tietysti heti tehtiinkin. Siis mikä palkkio?

        Eikö ennen tuota kohtausta (niiden toisten Raamatun kirjojen mukan) amalekilaiset ollut hävitetty Maan pinnalta suurinpiirtein kolmeen kertaan israelilaisten toimesta? Miten ainakin yksi saattoi olla olemassa?


    • Ssfsfsfs

      Ateistin jokainen solu huutaa Jumalaa. XD

      • Huuda harkiten

        Tuo oli oikeasti hauska kaikessa järisyttävässä typeryydessään!

        Mahtaa siinä lääkärin korvat haljeta, kun stetoskooppiin kiljaisee ihmisen jokainen solu, joiden määräksi arvoidaan 14 potenssiin kymmenen...


      • Hehehe.
        Huuda harkiten kirjoitti:

        Tuo oli oikeasti hauska kaikessa järisyttävässä typeryydessään!

        Mahtaa siinä lääkärin korvat haljeta, kun stetoskooppiin kiljaisee ihmisen jokainen solu, joiden määräksi arvoidaan 14 potenssiin kymmenen...

        Onneksi tuon hihhulin hoitava lääkäri tuskin käyttää stetoskooppia.

        Harvemmin käytetty psykiatrisen sairaalan suljetulla osastolla jossa nämä hihhulit huutavat jumalaansa.


    • ikuinen kidutus

      1. Ateistit ovat moraalittomia rikollisia.

      2. Jumala on rakkaus.

      (minä olen lukenut raamatun ja se jumala, josta siellä kerrotaan on karmea kansanmurhaaja, sadistinen kiduttaja ja luonnevikainen psykopaatti, miljoona kertaa pahempi kuin Stalin, Hitler ja Pol Pot yhteenlaskettuinakaan.)

      • vakioväite..

        Ateistit on saatananpalvojia.


    • ...

      X. Asia X on saatananpalvontaa. X voi olla mikä tahansa, vaikka rap-musiikki, Harry Potter, margariini, jooga...

      • hörhörhörhör

        Ja tämä on taas marginaaliporukan ajatuksia!


    • 007665

      Lisätään hauskaksi huuhaaksi vielä hihhuleiden visiot taivaspaikoista, helvetistä ja tuonpuoleisesta elämästä.

      Monasti olen kysynyt, mikä on hihhulin ylösnousunopeus, onko nopeampi kuin avaruussukkulan, vastausta ei kuulu, vaikka kristilliseen etiikkaan kuluisi vastata.

    • -

      Ne Hannin lentävät lehmät oli aika hauska juttu.

      • oletko piilosill?

        Olet sinä nyt siinä Kössö? Et taida kirjoitella enää nimimerkilläsi?


      • .
        oletko piilosill? kirjoitti:

        Olet sinä nyt siinä Kössö? Et taida kirjoitella enää nimimerkilläsi?

        Taidat olla ihastunut kössönömiin kun aika kössön perään itket?


    • Tässä yksi päättelyn jalokivi:

      Ateismi on USKONTO. Ateisti USKOO ettei jumalia ole olemassa.

      • ZGRRXZ

        jup ja silleen. Kyllä ateisteja vielä sietää hyvin, nehän ovat harmittomia pälättäjiä. Auta armias luoja kommunisteista. Politiikka pilaa hyvän ateistin.


      • h3hheh

        Ateismi on yhtälailla uskonto kuin
        jos ei polta tupakkaa on tapa
        tai
        jos ei kerää postimerkkejä on harrastus.


    • Kunnon mies

      1. Noan arkki on totta ja täysin mahdollinen tapahtuma. Kyllä kaikkia maailman elämiä mahtuu 2 kpl yhteen laivaan ja ne on tosi helppoa saada kiinni, kuljettaa laivaan ja vielä hoitaa & ruokkia kuukausia.

      (arkin raamatussa annettujen mittojen ja eläinlajien määrän mukaan laskettuna jokaiselle eläimellä jäisi alle puoli kuutiosenttimetriä tilaa ja kaikille pitäisi tietenkin vielä olla riittävästi ruokaakin. Eivätkä lihansyöjät voi syödä arkin ainoita lampaita, jäniksiä tai kauriita, koska silloin ne kuolisisvat sukupuuttoon. Näihinkin on uskovilla toki epätoivoisia seliseliltyksiä, jotka tosin vain saavat nauramaan kippurassa.)

      2. Noan arkki löydetty!

      (ties kuinka monta arkkia on löydetty ties kuinka monesta eri paikasta. Kaikki ovat tarkemmin tutkittaessa osoittautuneet joko luonnonmuodostelmiksi tai kömpelöiksi huijausyrityksiksi)

    • Ei tarvitse keksiä.

      Yksi typerimmistä mihin törmää jatkuvasti:

      Pitäisi rukoilla jumalalta uskoa. WHAT? Lienee turha kerto miksi tuo kuulostaa aivan naurettavalta.

      • H.H.

        "Yksi typerimmistä mihin törmää jatkuvasti: Pitäisi rukoilla jumalalta uskoa. WHAT?"

        Moni rukoilee Herraa aivan vilpittömästi näin: "Auta minua epäuskossani!"
        Ongelma on sen verran vanha ja silti aina ajankohtainen, että rukoukseen on jäänyt vanhahtava sanamuoto, jonka takia joku näsä voi tulkita koko lauseen merkitykseltään päinvastaiseksi.


      • miss ei kirj.
        H.H. kirjoitti:

        "Yksi typerimmistä mihin törmää jatkuvasti: Pitäisi rukoilla jumalalta uskoa. WHAT?"

        Moni rukoilee Herraa aivan vilpittömästi näin: "Auta minua epäuskossani!"
        Ongelma on sen verran vanha ja silti aina ajankohtainen, että rukoukseen on jäänyt vanhahtava sanamuoto, jonka takia joku näsä voi tulkita koko lauseen merkitykseltään päinvastaiseksi.

        Mutta kun siihen "Herran" olemassaoloon ei usko. Rukoile itse Suurta Öhkömönkijäistä ja pyydän Häneltä apua epäuskoosi VILPITTÖMÄSTI. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?


      • H.H.
        miss ei kirj. kirjoitti:

        Mutta kun siihen "Herran" olemassaoloon ei usko. Rukoile itse Suurta Öhkömönkijäistä ja pyydän Häneltä apua epäuskoosi VILPITTÖMÄSTI. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?

        Ymmärrän kyllä pointtisi. On silti vaikeata kuvitella putoavaa lentokonetta satoine ihmisineen, jotka rukoilisivat Öhkömönkijäistä. Oletko samaa mieltä? Teet rinnastuksen, mutta se ei sillä tavalla ole rinnasteinen, että jossakin vaiheessa ateisti saattaa kokea tarvetta arvioida uskonasioita uudelleen. Silloin on luontevaa rukoilla 'tuntematonta jumalaa' ja pyytää tätä ilmaisemaan itsensä haluamallansa tavalla.

        Kristillisyyteen tosin kuuluu myös syntien katuminen, joten siinä mielessä ei siitä pitäisi ainakaan haittaa olla, jos suostuu nöyrtymään ja pyytää anteeksi pahojansa.

        "Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?"

        Luulen, että ei ole, mutta enpä menisi kehumaan omia rukouksiani sen paremmiksi. Mieleeni tuli sana 'ojentautuminen' ja ajatelma siitä miten rukoileminen on ojentautumista Jumalan puoleen. Halusin nettihaulla tarkistaa mitäs tämä nyt olikaan. Joku oli tätä mieltä:

        "Mitä ojentautuminen on? Se on uskossa ojentautumista ja tarttumista.
        Ihminen, joka kokee epätoivoa, on riisunut hengen sotavarustuksen yltään ja hän vaeltaa tunteidensa vankina"
        http://www.sanajaylistys.org/foorum/viewtopic.php?f=2&t=7040

        Teksti oli itseäni karismaattisemman kirjoittamaa, mutta haitanneeko tuo.


      • miss ei kirj
        H.H. kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä pointtisi. On silti vaikeata kuvitella putoavaa lentokonetta satoine ihmisineen, jotka rukoilisivat Öhkömönkijäistä. Oletko samaa mieltä? Teet rinnastuksen, mutta se ei sillä tavalla ole rinnasteinen, että jossakin vaiheessa ateisti saattaa kokea tarvetta arvioida uskonasioita uudelleen. Silloin on luontevaa rukoilla 'tuntematonta jumalaa' ja pyytää tätä ilmaisemaan itsensä haluamallansa tavalla.

        Kristillisyyteen tosin kuuluu myös syntien katuminen, joten siinä mielessä ei siitä pitäisi ainakaan haittaa olla, jos suostuu nöyrtymään ja pyytää anteeksi pahojansa.

        "Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?"

        Luulen, että ei ole, mutta enpä menisi kehumaan omia rukouksiani sen paremmiksi. Mieleeni tuli sana 'ojentautuminen' ja ajatelma siitä miten rukoileminen on ojentautumista Jumalan puoleen. Halusin nettihaulla tarkistaa mitäs tämä nyt olikaan. Joku oli tätä mieltä:

        "Mitä ojentautuminen on? Se on uskossa ojentautumista ja tarttumista.
        Ihminen, joka kokee epätoivoa, on riisunut hengen sotavarustuksen yltään ja hän vaeltaa tunteidensa vankina"
        http://www.sanajaylistys.org/foorum/viewtopic.php?f=2&t=7040

        Teksti oli itseäni karismaattisemman kirjoittamaa, mutta haitanneeko tuo.

        Putoavassa lentokoneessa rukoillaan kuka mitäkin jumalaa tai ei rukoilla ollenkaan. Mietin tässä että mitä ihmiset jotka rukoilisivat rukouksissaan pyytäisivät? Että ei kuolisi vai mitä? Koska varmaa on että jokainen siinä rysäyksessä kuolee. Itse varmasti sulkisin silmäni ja ajattelisin että tämä oli nyt tässä, ainakin sain elää hienon elämän. Luultavasti ehtisin myös murehtia tuttavia ja omaisia jotka kuolemani jälkee olisivat surun murtamia.

        En tiedä tulevaisuudesta uskomattomuuteni suhteen, mutta hyvin todennäköistä on että uskovaista minusta ei tule, mutta ihmisen aivot on jännät,koskaan ei voi tietää mitä siellä napsahtaa tai menee solmuun.

        Synti on minulle täysin vieras käsite, jos jotain olen loukannut olen pyytänyt anteeksi ja asia on ollut sillä selvä.

        Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan. Se usko jos on tullakseen tulee varmasti ihan toisella tavalla.


      • H.H.
        miss ei kirj kirjoitti:

        Putoavassa lentokoneessa rukoillaan kuka mitäkin jumalaa tai ei rukoilla ollenkaan. Mietin tässä että mitä ihmiset jotka rukoilisivat rukouksissaan pyytäisivät? Että ei kuolisi vai mitä? Koska varmaa on että jokainen siinä rysäyksessä kuolee. Itse varmasti sulkisin silmäni ja ajattelisin että tämä oli nyt tässä, ainakin sain elää hienon elämän. Luultavasti ehtisin myös murehtia tuttavia ja omaisia jotka kuolemani jälkee olisivat surun murtamia.

        En tiedä tulevaisuudesta uskomattomuuteni suhteen, mutta hyvin todennäköistä on että uskovaista minusta ei tule, mutta ihmisen aivot on jännät,koskaan ei voi tietää mitä siellä napsahtaa tai menee solmuun.

        Synti on minulle täysin vieras käsite, jos jotain olen loukannut olen pyytänyt anteeksi ja asia on ollut sillä selvä.

        Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan. Se usko jos on tullakseen tulee varmasti ihan toisella tavalla.

        Lentokone-esimerkin tarkoitus ei ole kartoittaa, kuka on sankari, tai arvioida miten joku vain lamaantuisi tai muuten käyttäytyisi, vaan yleensäkin havainnollistaa miten ihmiselle on ominaista jossakin tilanteessa kääntyä Jumalan puoleen. Joillakin se vaatii suunnatonta hätää, toisilla kärsimystä, ja jotkut voivat vain palaa loppuun. Siten kun kysyt:

        "Mietin tässä että mitä ihmiset jotka rukoilisivat rukouksissaan pyytäisivät?"

        vastaus lienee, että kuka mitäkin; lohtua, anteeksiantoa, turvaa.


        "jos jotain olen loukannut olen pyytänyt anteeksi ja asia on ollut sillä selvä"
        Tasan noin se menee Jumalankin suhteen.


        Kerropa seuraavista kirjoittamistasi, että miten saat ne sopimaan yhteen:

        - "Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?"
        - "Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan"

        ???


      • miss ei kirj
        H.H. kirjoitti:

        Lentokone-esimerkin tarkoitus ei ole kartoittaa, kuka on sankari, tai arvioida miten joku vain lamaantuisi tai muuten käyttäytyisi, vaan yleensäkin havainnollistaa miten ihmiselle on ominaista jossakin tilanteessa kääntyä Jumalan puoleen. Joillakin se vaatii suunnatonta hätää, toisilla kärsimystä, ja jotkut voivat vain palaa loppuun. Siten kun kysyt:

        "Mietin tässä että mitä ihmiset jotka rukoilisivat rukouksissaan pyytäisivät?"

        vastaus lienee, että kuka mitäkin; lohtua, anteeksiantoa, turvaa.


        "jos jotain olen loukannut olen pyytänyt anteeksi ja asia on ollut sillä selvä"
        Tasan noin se menee Jumalankin suhteen.


        Kerropa seuraavista kirjoittamistasi, että miten saat ne sopimaan yhteen:

        - "Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?"
        - "Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan"

        ???

        "Kerropa seuraavista kirjoittamistasi, että miten saat ne sopimaan yhteen:

        - "Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?"
        - "Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan"

        Hyvin sopii yhteen. Mikä estää minua rukoilemasta? Minusta ajatus minulle olemattoman rukoilemisesta vaan on typerää. Kai sinä sen verran pystyt minun "housuissani" olemaan. Et sinäkään Allahia rukoile etkä ylistä, toki voit sen tehdä mutta et ole silloin vilpitön. Minä voin tekeytyä typeräksi ja rukoilla ihan mitä jumalaa tahansa.

        pssst minä vain toivon jotain, mutta en rukoile. Toivottavasti lämmin sää jatkuu ja kevät pääsee alkamaan kunnolla.


      • H.H.
        miss ei kirj kirjoitti:

        "Kerropa seuraavista kirjoittamistasi, että miten saat ne sopimaan yhteen:

        - "Voin minä rukoilla, mutta onko se silloin vilpitöntä? Mitä luulet?"
        - "Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan"

        Hyvin sopii yhteen. Mikä estää minua rukoilemasta? Minusta ajatus minulle olemattoman rukoilemisesta vaan on typerää. Kai sinä sen verran pystyt minun "housuissani" olemaan. Et sinäkään Allahia rukoile etkä ylistä, toki voit sen tehdä mutta et ole silloin vilpitön. Minä voin tekeytyä typeräksi ja rukoilla ihan mitä jumalaa tahansa.

        pssst minä vain toivon jotain, mutta en rukoile. Toivottavasti lämmin sää jatkuu ja kevät pääsee alkamaan kunnolla.

        "Et sinäkään Allahia rukoile etkä ylistä, toki voit sen tehdä mutta et ole silloin vilpitön."

        Jumalaa etsivä voi uskontojen kirjo huomioiden pyytää, että Jumala ilmentäisi itsensä, olipa totuus missä niistä hyvänsä.

        "Minä voin tekeytyä typeräksi ja rukoilla ihan mitä jumalaa tahansa."

        Se on eri asia kuin että ajattelisit miten ennakkokäsityksesi ja mahdolliset väärät päätelmäsi mahdollistaisivat ehkä sittenkin Jumalan olemassaolon, siis täysin ottamatta huomioon edes sitä millainen Jumala on.


      • miss ei kirj.
        H.H. kirjoitti:

        "Et sinäkään Allahia rukoile etkä ylistä, toki voit sen tehdä mutta et ole silloin vilpitön."

        Jumalaa etsivä voi uskontojen kirjo huomioiden pyytää, että Jumala ilmentäisi itsensä, olipa totuus missä niistä hyvänsä.

        "Minä voin tekeytyä typeräksi ja rukoilla ihan mitä jumalaa tahansa."

        Se on eri asia kuin että ajattelisit miten ennakkokäsityksesi ja mahdolliset väärät päätelmäsi mahdollistaisivat ehkä sittenkin Jumalan olemassaolon, siis täysin ottamatta huomioon edes sitä millainen Jumala on.

        Asia selvä. Tällä hetkellä ajattelen niin kuin olen kirjoittanut, tulevasta en tiedä. Näillä eväillä mennään.


      • H.H.
        miss ei kirj. kirjoitti:

        Asia selvä. Tällä hetkellä ajattelen niin kuin olen kirjoittanut, tulevasta en tiedä. Näillä eväillä mennään.

        Kiitoksia keskustelusta. Olkoot eväät kanssasi.


      • miss ei kirj.
        H.H. kirjoitti:

        Kiitoksia keskustelusta. Olkoot eväät kanssasi.

        Kuin myös. :)


      • retoryx
        miss ei kirj kirjoitti:

        Putoavassa lentokoneessa rukoillaan kuka mitäkin jumalaa tai ei rukoilla ollenkaan. Mietin tässä että mitä ihmiset jotka rukoilisivat rukouksissaan pyytäisivät? Että ei kuolisi vai mitä? Koska varmaa on että jokainen siinä rysäyksessä kuolee. Itse varmasti sulkisin silmäni ja ajattelisin että tämä oli nyt tässä, ainakin sain elää hienon elämän. Luultavasti ehtisin myös murehtia tuttavia ja omaisia jotka kuolemani jälkee olisivat surun murtamia.

        En tiedä tulevaisuudesta uskomattomuuteni suhteen, mutta hyvin todennäköistä on että uskovaista minusta ei tule, mutta ihmisen aivot on jännät,koskaan ei voi tietää mitä siellä napsahtaa tai menee solmuun.

        Synti on minulle täysin vieras käsite, jos jotain olen loukannut olen pyytänyt anteeksi ja asia on ollut sillä selvä.

        Ateistia on typerää pyytää rukoilemaan. Se usko jos on tullakseen tulee varmasti ihan toisella tavalla.

        Mis ja sillee on oikeassa, uskominen tulee todellisuuden kautta, eikä teoreettisen käsitteen kautta.


      • rukoilu kannattaa

        Minäkin rukoilen lottokonetta antamaan seitsemä oikein tuloksen. Yleensä rukoukseeni vastataan ja todellakin: usemmiten lottokone vastaa rukouksiini ja seitsemän oikein onnistuu. Miksi jumala ei kuitenkaan palkitse minua päävoitolla? Tätä syvästi helluntailaisena ihmettelen.


      • Jahah
        H.H. kirjoitti:

        "Yksi typerimmistä mihin törmää jatkuvasti: Pitäisi rukoilla jumalalta uskoa. WHAT?"

        Moni rukoilee Herraa aivan vilpittömästi näin: "Auta minua epäuskossani!"
        Ongelma on sen verran vanha ja silti aina ajankohtainen, että rukoukseen on jäänyt vanhahtava sanamuoto, jonka takia joku näsä voi tulkita koko lauseen merkitykseltään päinvastaiseksi.

        Höpökahjo herännyt talviuniltaan.Pääsit lepositeistä?


    • O'ou

      Kreationismi ja älykäs suunnittelu palstalla usein esiintyneet, värikkäätkin selitykset, kuinka pussieläimet päätyivät Australiaan vedenpaisumuksen jälkeen.

      Pari esimerkkiä:
      -Enkelit kantoivat reppuselässä
      -Nousi kova myrsky, joka lennätti
      -Australia oli silloin kiinni Arabian niemimaan ja Intian välissä, josta sitten siirtyi nykyiselle paikalleen

      • Jalkain 9

        Oli aikakausi, jolloin meren pinta oli huikeasti alempana, ja mantereelta toiselle pääsi merenpohjaapitkin kävelemällä. Se siitä ihmeestä.


    • "-Enkelit kantoivat reppuselässä"

      Oikeesti????? :DDD

      • "-Enkelit kantoivat reppuselässä"

        :) Olisiko todennäköisin vaitoehto..


      • O'ou

        Muistelen, että olisi ollut nimimerkki jb:n nerokkaita visioita. Hänhän on ollut yksi palstan suurimpia naurattajia:)


    • Tosi älynväläyksiä

      Nuo on tosi älynväläyksiä. Joku kreationistihan oli kehittänyt teorian, jossa laskekeli miten mantereet ovat siirtyneet nykyisille paikoilleen noin 4500 vuotta sitten vain 150:n päivän aikana!

    • Ssfsfsfs

      Kukaan ei ole oikeasti ateisti.

      Jokainen päättää mihin haluaa uskoa.

      • DarkNH

        Mutta en voi päättää alkaa uskomaan päättömiin juttuihin.
        Olen siis indokritointi resistantti.


    • No aina vaan

      Minusta ylivoimainen ykkönen on tuo Jeesus tulee pian. Olen kuullut sitä yhtäjaksoisesti nyt jo noin 60 vuotta, enkä tiedä koko maailmassa mitään toista yhtä epäuskottavaa väitettä kuin se.

    • varo Jeesusta kevääl

      Annahan kun Jeesus tulee kakkoseesi, niin loppuu ininä.

    • noh joitakin

      - tulla raskaaksi pyhästä hengestä

      - tehdä asioita ajatuksen voimalla

      ylipäätään se, että uskoo yliluonnolliseen. Haloo!!!!

    • 5. Mitä tahansa SamiA tai Jaakob on ikinä näillä palstoilla väittänyt

      • puunkarahka

        Rationaalisesti ajattelevalta on huonoa argumentaatiota vedota pelkästään lähteeseen ilman substanssia.

        Jos siis ateisti sanoo, että

        "kaikki, mitä henkilöt X ja Y sanovat, on typerää"

        se ei olennaisesti eroa siitä, että uskova perustelee kantansa tyyliin: "koska Raamatussa lukee/sanotaan niin" tai "koska Jeesus sanoi/teki niin".

        Pata ja kattila.

        Ymmärrän, että mahdollisesti haet sitä, että uskonto helposti myrkyttää lähes kaikenlaiset mielipiteet, ja ymmärrän, että saatan tässä nyt saivarrella. Mutta nimenomaan rationalistin (jollaiseksi kaiketi kaikki ateistit itseään luonnehtivat) pitäisi ymmärtää henkilöllä vs. asia-argumentilla perustelemisen. Toisekseen, ei ole iso vaiva olla huolellinen, sillä siten säilyy vakuuttavuuskin varmimmin.

        Ihan vaan ystävällisessä hengessä annettuna palautteena. :)


    • Ateistit sulkeneet (ahdasmielisesti, älyllisesti epärehellisesti) silmänsä suurelta osalta todellisuutta, koska väkipakolla sulkee Jumalan olemassaolon mahdollisuudenkin pois.

      Kommentti: samalla tuo henkilö uskoo ihan mitä tahansa, mikä hänen uskoaan vahvistaa ja hän sulkee kaikki muut selitykset ja jumalat pois mahdollisista skenaarioista.

    • Break_

      Tässä olisi yksi:

      -Minä uskon Jumalaan
      -Isään, Kaikkivaltiaaseen
      -taivaan ja maan Luojaan
      -jne...


      Voihan ihminen uskoa mihin haluaa, mutta mutta loppu kyseistä lorusta menee jo rankasti absurdin valehtelun puolelle. Tämänkö kaikki ev.lut kirkkoon kuulujat sitten allekirjoittavat?

    • Uskovaisten jokainen väite koskien heidän jumalolentojaan ja niiden mielipiteitä on typerä, koska siinä puhutaan siitä mitä materiaalia ja minkäväriset keisarin uudet vaatteet ovat. Tästä perusharhasta johtaa juurensa heidän typeryytensä myös aloituksen kuvailemissa konkreettisemmissa kysymyksissä. Sen sijaan uskovaisen kanssa voi käydä ihan järkevää keskustelua vaikkapa heinänteosta tai Opel Astran ajo-ominaisuuksista.

      • Bravo, Aatami9, mulla sattuu olemaan Opel Astra, 1.8i -95.

        Tätä merkkiä ja vuosimallia on syytä välttää, sen logossakin on sähkövian symboli ;)


      • .
        Jumalanhullu kirjoitti:

        Bravo, Aatami9, mulla sattuu olemaan Opel Astra, 1.8i -95.

        Tätä merkkiä ja vuosimallia on syytä välttää, sen logossakin on sähkövian symboli ;)

        Mistä pöllit?


      • . kirjoitti:

        Mistä pöllit?

        "Mistä pöllit? "

        Ei kuulu minun harrastuksiini :)

        Ostin tutulta.


      • Jumalanhullu kirjoitti:

        "Mistä pöllit? "

        Ei kuulu minun harrastuksiini :)

        Ostin tutulta.

        Eräs tuttu ajaa vm. -92 olevalla Astralla. Sellainen vastarannan kiiski joka ei autoon sijoita. Varaa olisi ostaa vaikka heti pakasta vedetty uusi auto. Mitä olen vuosia seurannut on yllättävän pienellä remontilla päässyt. Hitsausta jonkin verran, mutta alle 100 euroa / vuosi remonttikuluihin. Ei tuon halvemmalla paljoa enää autoa voi pitää kun pääomakulutkin ~0 euroa.


      • KeljuKooKojootti kirjoitti:

        Eräs tuttu ajaa vm. -92 olevalla Astralla. Sellainen vastarannan kiiski joka ei autoon sijoita. Varaa olisi ostaa vaikka heti pakasta vedetty uusi auto. Mitä olen vuosia seurannut on yllättävän pienellä remontilla päässyt. Hitsausta jonkin verran, mutta alle 100 euroa / vuosi remonttikuluihin. Ei tuon halvemmalla paljoa enää autoa voi pitää kun pääomakulutkin ~0 euroa.

        Aivan hyvä juttu.

        Minun Astrani sattui olemaan se vuosimalli, joka on näistä Opeleista ehkä epäonnistunein. Jos olisin viitsinyt vähän googlettaa, olisin nähnyt ko merkin tyyppivikalistan, joka on muihin merkkeihin nähden suunnilleen kaksinkertainen.

        Auto on muuten hyvä, pienikulutuksinen, mutta sähköpuoli oikuttelee tämän tästä. Ja jakopää ja vesipumppu heikkoja, tulee olla tarkka vaihtovälin suhteen.

        Vaihdoin jakopään äskettäin, ajettu tuolla remmillä / rullilla oli vain 55000km ja oli vain hetken kysymys, että hajonnut olisi. Yksi rullistakin oli jo pintaosaltaan halki. Huhu huh


    • .

      Idi Amin oli muslimi.


      Uskovainen multinikki väitti noin helmikuussa.

      • 9988--

        Field Marshal
        Idi Amin

        3rd President of Uganda
        In office
        25 January 1971 – 11 April 1979
        Vice President Mustafa Adrisi
        Preceded by Milton Obote
        Succeeded by Yusufu Lule
        Born c.1925
        Koboko or Kampala[A], Uganda Protectorate
        Died 16 August 2003 (aged 78)
        Jeddah, Saudi Arabia
        Nationality Ugandan
        Spouse(s) Malyamu Amin (divorced)
        Kay Amin (divorced)
        Nora Amin (divorced)
        Madina Amin
        Sarah Amin
        Profession Soldier
        Religion Islam


      • 9988--
        9988-- kirjoitti:

        Field Marshal
        Idi Amin

        3rd President of Uganda
        In office
        25 January 1971 – 11 April 1979
        Vice President Mustafa Adrisi
        Preceded by Milton Obote
        Succeeded by Yusufu Lule
        Born c.1925
        Koboko or Kampala[A], Uganda Protectorate
        Died 16 August 2003 (aged 78)
        Jeddah, Saudi Arabia
        Nationality Ugandan
        Spouse(s) Malyamu Amin (divorced)
        Kay Amin (divorced)
        Nora Amin (divorced)
        Madina Amin
        Sarah Amin
        Profession Soldier
        Religion Islam

        http://en.wikipedia.org/wiki/Idi_Amin


      • jep.
        9988-- kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Idi_Amin

        Kristittyjen propaganda on iskenyt läpi! mutta kuitenkin Idi Aminin armeija ja koko hallitus oli Kristitty ja kansanmurha oli Jeesukselle kunnioitus,


    • kaikkea sitä kuulee

      Omituisimpia väitteitä maailmassa on että uskoo elämän syntyneen itsestään!

      • .-^.^^.

        Elämää syntyy elottomista aineista. Sinäkin koostut elottomista alkuaineista. Tässä alkuaineet joista sinäkin rakennut:

        1. Happi (65%)
        2. Hiili (18%)
        3. Vety (10%)
        4. Typpi (3%)
        5. Kalsium (1.5%)
        6. Fosfori (1.0%)
        7. Kalium (0.35%)
        8. Rikki (0.25%)
        9. Natrium (0.15%)
        10. Magnesium (0.05%)
        11. Kupari, sinkki, seleeni, molybdeeni, fluori, kloori, jodi, mangaani, koboltti, rauta (0.70%)
        12. Litium, strontium, alumiini, silikoni, lyijy, vanadiini, arsenikki, bromi (vähäisiä määriä)


      • pytökora
        .-^.^^. kirjoitti:

        Elämää syntyy elottomista aineista. Sinäkin koostut elottomista alkuaineista. Tässä alkuaineet joista sinäkin rakennut:

        1. Happi (65%)
        2. Hiili (18%)
        3. Vety (10%)
        4. Typpi (3%)
        5. Kalsium (1.5%)
        6. Fosfori (1.0%)
        7. Kalium (0.35%)
        8. Rikki (0.25%)
        9. Natrium (0.15%)
        10. Magnesium (0.05%)
        11. Kupari, sinkki, seleeni, molybdeeni, fluori, kloori, jodi, mangaani, koboltti, rauta (0.70%)
        12. Litium, strontium, alumiini, silikoni, lyijy, vanadiini, arsenikki, bromi (vähäisiä määriä)

        Juu. Mutta siinäpä se. Mikä saa aineet elämään ja toimimaan?


      • .
        pytökora kirjoitti:

        Juu. Mutta siinäpä se. Mikä saa aineet elämään ja toimimaan?

        Ei ainakaan raamatun keksityt ja varastetut tarinat!


      • einestein
        pytökora kirjoitti:

        Juu. Mutta siinäpä se. Mikä saa aineet elämään ja toimimaan?

        Teorian mukaan elämä on syntynyt otollisissa olosuhteissa kemiallisten reaktioiden kautta aminohappojen avulla yksisoluisina eliöinä alkuun, josta evoluution kautta kehittynyt nykyiseen muotoon. Tämä on teoria ja tiede ei sitä totuutena pyri esittämäänkään ja se ettei kaikkea tiedetä ei tee oikeutusta jumalien olemassa ololle, koska tietämättömyys voidaan hyväksyä ilman vielä suurempaa tietämättömyyttä.

        Kaikkea kun ei tarvitse tietää, eikä ole tarpeellistakaan tietää. Keinotekoista elämää on onnistuttu synnyttämään laboratoriossa, että mahdollista on.

        Joku semmoinen harha, kuin jotain pitäisi tyhjästä tulla on uskovaisilla päähänpinttymänä. Aineen katoamattomuus tunnetaan, jonka perusteella kaikki aine on universumissa ollut aina olemassa ja tulee aina olemaan, kun tyhjää ei ole käytännössä missään, jos mennään atomitasolle.

        Voidaan esittää kysymys, mistäs se jumala sitten on tullut ? Kai tähänkin uskovaisilla on vastaus, kuten kaikkeen muuhunkin.

        Todellisuudessa uskon asioista väittely on hedelmätöntä puuhaa ja yhtä hyvin voisi väitellä menninkäisistä ym. satuolennoista.


      • pytökora kirjoitti:

        Juu. Mutta siinäpä se. Mikä saa aineet elämään ja toimimaan?

        Ihmiset suorittavat ihan tavallisen sukupuoliyhdynnän ja biologia hoitaa valmiin paketin ilahtuneille vanhemmille. Yksinkertaista ja näppärää. Siihen yhdyntään ei tarvita jumalaa mitenkään!


    • juu, uskotaan!

      heh heh

    • heh heh heh

      Pitää varoa vaikka Litium-paristoa, jos vaikka heräisi eloon! Mistäs sitä tietää!

      • .-^.^^.

      • .-^.^^.

      • +++777++

    • ihmeitä

      Jos kännykästä kuuluu jotain ääntä vaikka kapula ei ole päällä, niin se on Litium-akku joka on syntynyt itsestään eloon ja haluaa tulla ulos kännykästä. Ei pidä pelästyä. On vain syntynyt taas jotain itsestään.

    • uskis

      kaikkea sitä kuulee
      15.4.2011 08:02


      Uskovien typerimmät väitteet
      "Omituisimpia väitteitä maailmassa on että uskoo elämän syntyneen itsestään! "

      K.S.K - ihankuin joku jumala raamatusta olisi päivätyönään sen luonut sen elämän.

      Totta, täyttä sontaa on kaikki Jumalluomisen puheet, olet oikeassa.

    • JJ

      On fiksuja uskovaisia ja typeriä uskovaisia. Mikä tekee sinusta noin äärimmäisen typerän?

      • WOW Tsiis

        Ainiin, sori, unohdin kysyä, mikä mielestäsi todistaa "äärimmäisen typeryyteni"?

        Todista väitteesi, ate-pate! ;)


      • JJ
        WOW Tsiis kirjoitti:

        Ainiin, sori, unohdin kysyä, mikä mielestäsi todistaa "äärimmäisen typeryyteni"?

        Todista väitteesi, ate-pate! ;)

        ate-pate?


      • WOW Tsiis
        JJ kirjoitti:

        ate-pate?

        A IVOTON
        T EISTI
        E VLUTKU


      • Pakstori
        WOW Tsiis kirjoitti:

        A IVOTON
        T EISTI
        E VLUTKU

        A IVOTON
        T EISTI
        E VLUTKU

        Heh, toi oli aika hyvä sanaristikko, mutta voittaako tuokin sen, että evoluutikot ovat epäluuloisia ovulationisteja? Voit pistää jotkin kirjaimet kohdakkain tai pistää samat kirjaimet tarkoittamaan useaa äännettä, sellaista on olla HENGELLÄ eikä kirjjaimella täytetty. EN tarkoita, että birit siinä VÄLTTÄMÄTTÄ meitä edellä, mutta kuitenkin - vähemmänhän niilä letterssejä, mutta äänteitä silti tuplasti lähes enemmän, kun oikein niitä kuuntelee... Sillä korvalla, silmälle ei englanti tee hyvää....


      • yks ate
        WOW Tsiis kirjoitti:

        Ainiin, sori, unohdin kysyä, mikä mielestäsi todistaa "äärimmäisen typeryyteni"?

        Todista väitteesi, ate-pate! ;)

        Ole hyvä, tässä todiste.
        ''No, antakaa mulle todisteet siitä ettei Jumalaa ole, kiitos.

        Mulla on todistukseni sydämessäni, ja minulla on suhde Kaikkivaltiaaseen henkilökohtaisella tasolla, ja todellakin saan tuntea Jumalan läsnäolon päästä varpaisiin. Jumala myös puhuu minulle. Nauramme Jumalan kanssa kahdestaan ja itkemme yhdessä. Jumala ilmestyy. Ihmeitä tapahtuu joka päivä maailmassa, mutta ette uskoisi vaikka yritettäisiin miten todistella. Feikkiä tai valhepuhetta se on teille aina. Myöntäkää edes. Ja plus, oletteko todellakin niin idiootteja, että haluaisitte VALOKUVAN Jumalasta jotta uskoisitte? :D HAAHHAHHAHHAHHAHHAHHAHHAAAAAAAAA.. Sori mä repeeeeeen!

        Mut hei, nautitaan elämästä, uskon että oon onnellisempi kuin kukaan teistä, ja sekös vasta teitä kismittääkin ;)''


    • WOW Ts

      Minähän sanoin, että rupee kismittään, heti siellä kilahdellaan ja oikein äärimmäisen typeräksi haukutaan. Tais ärsyttää :)

      Itseasiassa olen todella fiksu ja filmaattinen ihminen.

      • kaikkea sitä kuulee

        Omituisimpia väitteitä maailmassa on että uskoo olevansa todella fiksu ja filmaattinen ihminen :D Helluntalaine pässinpää hääh häh hää!

        Olen sinua parempi uskovainen.

        t. kaikkea sitä kuulee


      • JJ

        En ole ateisti.


    • Pakstori

      Ristin usko ei ole uskonto. Vaan epäilento.
      He olivat murhaajia, eivät kristittyjä/uskovia.
      Maailmaa Aadamista lukien on kulunut noin 6011 vuotta.
      Jeesus tulee ehkä 689 vuoden päästä, omien laskujeni mukaan, mutta en minä sitä tiedä, sen tietää kyllä minä, mutta Hän on silloin Isä, eikä Poika.

      • Pakstori

        Apinako sen AJAN tietää? Vai avaruuden Taivaallinen humanoidi, risteytettiin apinan kanssa, joka ei ole redegenroidutunut sy(Ö)nneissään, vaan jatkuvasti KEHITTYNYT!


    • syvällistä

      Joh 17:6-12

      Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut (Jeesus) tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun- ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen,

      • syvällistä

        Jeesus on narsistinen sosoipaatti, jolla on psykopaattinen rakkauden puute.


      • Onko Sinulla autoa vaiko aasilla ratsastat?

        No joo jos olet hankkimassa uutta auota, renkaita, tai akkua niin katsotko bibliasta mitä siellä sanotaan noista "vermeistä" ?

        Tai luotatko ehkä enemmän Tekniikan Maailmaan tai Tuululasiin ?

        Ystävyydellä Epi......


    • Yehoshua.

      Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa, Matt 16: 16,17

    • 24

      Tule Herran Jeesuksen luo!

      Joh. 5

      21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
      22. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
      23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
      24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet (hengellisesti) kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

      • bcasui

        Alkaa keväällä näkymään tuo valon lisääntyvä määrä raamattupostauksina. Olisikohan hieman väärä palsta?


      • hiukan outoa?

        Ja tämä kaikki perustuu johonkin 300-luvulla eaa. laadittuun kirjaan, joka koostuu pappishenkilöiden valitsemista myyttisistä saduista.


    • Lakkaa jauhamasta kysymystä siitä, minkälainen hyvän ihmisen tulisi olla. Ryhdy hyväksi! (Marcus Aurelius)

    • niin totta :D

      "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."

    • Todellisuus parempi

      Tämähän oli hyvä puu... :)

      Tuli löydettyä tämä, kun etsin tietoa skitsofreniasta, kun arvelin että taitaa oireet osua lähelle heidän kohdalla, jotka väittävät Jeesuksen juttelevan heille suoraan tai luulevat näkevänsä hänet tai muuta vastaavaa... ;-)

      • Amalan Jurmo

        Amme!


    • Aloittajalle

      >>>Uskovien typerimmät väitteet

      • ?

        Mutta vaimonsa on uskovainen. Onkohan yhteenottoja paljonkin uskonasioista?


    • DarkNH

      >>mutta kiusallaan kieltää.

      • DarkNH
        21.6.2011 11:13

        >>>Pakkohan se on vähemmistönä ja sorrettuna vähän hanttiin laittaa. Vaikka piruillessaan vaikka ei uskoiskaan puutaheinää.


      • ikiateisti kirjoitti:

        DarkNH
        21.6.2011 11:13

        >>>Pakkohan se on vähemmistönä ja sorrettuna vähän hanttiin laittaa. Vaikka piruillessaan vaikka ei uskoiskaan puutaheinää.

        Uskisten typerimmät väitteet:

        1. Evoluutio on vain teoria, ei fakta. Oikeastaan se onkin paljon enemmänkin, nimittäin iso salaliittoteoria kristinuskon hävittämiseksi ja jumalan kiistämiseksi. Se vaatii sellaista sattumien sarjaa että se on enemmän oikeastaan uskonto, onhan niillä omat profeettansa, kuten Dwakins, Gould, Darwin, Hackel.... ööööö ja sitten vielä... Äh, lue vain Raamattua!

        2. Homoseksuaalisuus on epänormaalia, mutta jumala rakastaa homojakin jos nämä vain tahtoisivat uskoa häneen; homous on valinta!

        3. Jumala rakastaa kyllä kaikkia, mutta ihmiset lähettävät itse itsensä helvettiin eikä se ole jumalan syytä. Vaikka jumala on kaikkivoipa, niin hän vaan ei pelasta niitä ihmisiä helvetistä, koska hän ei kaikkivoipana kuitenkaan voi kumota aiempia päätöksiää, eli sitä että synnin palkka on kuolema.

        4. Yksi suurimpia todisteita jumalan olemassaololle on se että häntä ei voida todistaa harhaksi. Halleluja! Minä tunnen hänen läsnäolonsa sydämessäni, sen perusteella minä voin sanoa että sinä olet menossa helvettiin.

        5. Kristityt tiedemiehet jotka uskovat eviluutioon ovat luopioita jotka eivät koskaan olleetkaan oikeita kristittyjä.

        6. Tulvasta on todisteita, kato nyt Grand Canyonia!

        7. Tai kato oikeastaan kaikkea mitä näet ympärilläs, näin kaunis maailma on epäilemättä jumalan luoma!


      • Sätkäpaperiraamattu
        makkukoo kirjoitti:

        Uskisten typerimmät väitteet:

        1. Evoluutio on vain teoria, ei fakta. Oikeastaan se onkin paljon enemmänkin, nimittäin iso salaliittoteoria kristinuskon hävittämiseksi ja jumalan kiistämiseksi. Se vaatii sellaista sattumien sarjaa että se on enemmän oikeastaan uskonto, onhan niillä omat profeettansa, kuten Dwakins, Gould, Darwin, Hackel.... ööööö ja sitten vielä... Äh, lue vain Raamattua!

        2. Homoseksuaalisuus on epänormaalia, mutta jumala rakastaa homojakin jos nämä vain tahtoisivat uskoa häneen; homous on valinta!

        3. Jumala rakastaa kyllä kaikkia, mutta ihmiset lähettävät itse itsensä helvettiin eikä se ole jumalan syytä. Vaikka jumala on kaikkivoipa, niin hän vaan ei pelasta niitä ihmisiä helvetistä, koska hän ei kaikkivoipana kuitenkaan voi kumota aiempia päätöksiää, eli sitä että synnin palkka on kuolema.

        4. Yksi suurimpia todisteita jumalan olemassaololle on se että häntä ei voida todistaa harhaksi. Halleluja! Minä tunnen hänen läsnäolonsa sydämessäni, sen perusteella minä voin sanoa että sinä olet menossa helvettiin.

        5. Kristityt tiedemiehet jotka uskovat eviluutioon ovat luopioita jotka eivät koskaan olleetkaan oikeita kristittyjä.

        6. Tulvasta on todisteita, kato nyt Grand Canyonia!

        7. Tai kato oikeastaan kaikkea mitä näet ympärilläs, näin kaunis maailma on epäilemättä jumalan luoma!

        Se on myös erittäin jännää kuinka tuo maailman kauneus on aina yksi syy jumalan luomaan maailmaan. Tähän pitäisi kysyä sitten muutama tarkennus:
        -Luotiinko maailma tällaisena?
        -Evoluutiota ei tapahtunut?
        -Kaikki oli täydellistä alussa?

        Jos kaikkiin vastaus oli kyllä, niin miksi HIV, silmissä pesivät loismadot sun muut tauteja ja kuolemaa levittävät olennot? Nämähän täytyi olla paikalla jo luomisen yhteydessä. Ei voi enää vetäytyä takaisin perisyntiin, koska evoluutiota ei tapahdu, nämä bakteerit ja loiset eivät ole muuttuneet mihinkään(vaatii melko monimutkaisia rakenteellisiakin muutoksia sopeutua asustelemaan silmämunassa).

        Afrikkalainen nälkää näkevä, loisten ja HIVn piinaamaa viaton vauva kiittää, koska rakastava jumala näki että eihän tuosta nyt tuu yhtään mitään ja päätti kiduttaa kakaraa vain pari kuukautta. Voi sitä armon määrää.


      • Sätkäpaperiraamattu kirjoitti:

        Se on myös erittäin jännää kuinka tuo maailman kauneus on aina yksi syy jumalan luomaan maailmaan. Tähän pitäisi kysyä sitten muutama tarkennus:
        -Luotiinko maailma tällaisena?
        -Evoluutiota ei tapahtunut?
        -Kaikki oli täydellistä alussa?

        Jos kaikkiin vastaus oli kyllä, niin miksi HIV, silmissä pesivät loismadot sun muut tauteja ja kuolemaa levittävät olennot? Nämähän täytyi olla paikalla jo luomisen yhteydessä. Ei voi enää vetäytyä takaisin perisyntiin, koska evoluutiota ei tapahdu, nämä bakteerit ja loiset eivät ole muuttuneet mihinkään(vaatii melko monimutkaisia rakenteellisiakin muutoksia sopeutua asustelemaan silmämunassa).

        Afrikkalainen nälkää näkevä, loisten ja HIVn piinaamaa viaton vauva kiittää, koska rakastava jumala näki että eihän tuosta nyt tuu yhtään mitään ja päätti kiduttaa kakaraa vain pari kuukautta. Voi sitä armon määrää.

        Mitähän on mahtanut liikkua jumalolennoilla mielessä, kun loivat loispistiäisen joka munii munansa elävään olentoon ja munien kehittyessä loiset syövät eläimen aivot ravinnoksi?

        Minkälainen jumalolento joka on "täydellinen rakkaus" tekisi tuollaisen olennon?


      • Nyt en ymmärrä
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

        Mitähän on mahtanut liikkua jumalolennoilla mielessä, kun loivat loispistiäisen joka munii munansa elävään olentoon ja munien kehittyessä loiset syövät eläimen aivot ravinnoksi?

        Minkälainen jumalolento joka on "täydellinen rakkaus" tekisi tuollaisen olennon?

        Eikö se ollutkaan alkuräjähdys joka madot loi ja evoluutio se jonka myötä madoista kehttyi aivonsyöjiä?


      • Nyt en ymmärrä
        Nyt en ymmärrä kirjoitti:

        Eikö se ollutkaan alkuräjähdys joka madot loi ja evoluutio se jonka myötä madoista kehttyi aivonsyöjiä?

        Kristinusko on iilimato, limainne kupanimijä


      • Nyt en ymmärrä kirjoitti:

        Eikö se ollutkaan alkuräjähdys joka madot loi ja evoluutio se jonka myötä madoista kehttyi aivonsyöjiä?

        Todisteiden valossa tuo on juuri se todennäköisin tapahtumaketju.

        Mitä arvelet, jos jumalolentoja olisi olemassa, minkälainen jumalolento olisi luonut mielestäsi loispistiäisen?

        a) täydellisesti rakastava
        b) kieroon kasvanut sadisti - psykopaatti
        c) osaamaton tumpelo

        Minkä vaihtoehdon valitsisit ja miksi?


      • hublis
        Nyt en ymmärrä kirjoitti:

        Eikö se ollutkaan alkuräjähdys joka madot loi ja evoluutio se jonka myötä madoista kehttyi aivonsyöjiä?

        Ei, se oli lahtelainen nutu-toukka.


    • asdx

      1. Jumala ei ole sama asia, kuin lentävä spaghettihirviö.
      2. Vain ja ainostaan kristinuskon jumala on oikea.
      3. Ei jumalaa tarvitse havaita tunteakseen sen olemassa oloa.

      SamiA:n ja Jaakobin legendaariset väitteet:

      1. Magneetissa on taikavoimia, jotka jumala on asettanut siihen. (Jaakob)
      2. Tasa-arvo tuottaa epätasa-arvoa. (SamiA)
      3. Avioliittolain muuttaminen hävittää sukupuolet. (SamiA)
      4. Ajatukset pystyy tuottamaan vain jumala, koska niitä ei voida nähdä. (Jaakob)

      Tätä listaa pystyisi jatkamaan loputtomiin...

      • :) Tuo magneettitarina oli kyllä huippu..

        Jaakobista tulisi hyvä stand up - koomikko.


      • K.R.S.

        SamiA ja järjenvastaisuus.

        5. ''Evoluutio on järkevää, joten jo siksi se on valhetta. Vain tyhmä voi löytää totuuden. '' (SamiA)
        6. ''Järjestä ei ole ihmiselle muuta kuin haittaa.'' (SamiA)
        7. ''Tieto ja järki ovat siis vaarallisia asioita. Pahinta on, kun joku uskoo toimivansa järkevästi. Yleensä silloin on vähintään kansanmurha meneillään'' (SamiA)
        8. ''Järjessä on lihan maku, joten se on lähtöisin Perkeleestä. Jumala ei perään kuuluta järkevyyttä, eikä hän Raamatussa missään kohtaa kehota ihmisiä olemaan järkeviä. Päinvastoin Jumala sanoo, että kirottu on se mies, joka luottaa omaan järkeensä.'' (SamiA)

        Lauseet on irrotettu asia-yhteydestä.


      • SamiA
        K.R.S. kirjoitti:

        SamiA ja järjenvastaisuus.

        5. ''Evoluutio on järkevää, joten jo siksi se on valhetta. Vain tyhmä voi löytää totuuden. '' (SamiA)
        6. ''Järjestä ei ole ihmiselle muuta kuin haittaa.'' (SamiA)
        7. ''Tieto ja järki ovat siis vaarallisia asioita. Pahinta on, kun joku uskoo toimivansa järkevästi. Yleensä silloin on vähintään kansanmurha meneillään'' (SamiA)
        8. ''Järjessä on lihan maku, joten se on lähtöisin Perkeleestä. Jumala ei perään kuuluta järkevyyttä, eikä hän Raamatussa missään kohtaa kehota ihmisiä olemaan järkeviä. Päinvastoin Jumala sanoo, että kirottu on se mies, joka luottaa omaan järkeensä.'' (SamiA)

        Lauseet on irrotettu asia-yhteydestä.

        Emme millään usko olevamme tyhmiä, vaan järkeviä.
        Aidon tyhmyytensä voi kohdata vain Jumalan kanssa: vain Kristuksessa on varaa olla oikeasti tyhmä.

        Ateistin on pakko olla järkevä.
        Ateistilla ei ole varaa olla tyhmä, vaan tämä kutsuu omaa arviointikykyänsä järjen käytöksi. Järkevä on oltava hinnalla millä hyvänsä.

        Tavallaan ateisti on oikeassa järkevyydessään, koska tämä uskoo, että on olemassa häntä tyhmempiä kristittyjä -- kristittyjä, joiden maailmankatsomus rajoittaa ”terveen järjen” käyttöä.


      • K.R.S.
        SamiA kirjoitti:

        Emme millään usko olevamme tyhmiä, vaan järkeviä.
        Aidon tyhmyytensä voi kohdata vain Jumalan kanssa: vain Kristuksessa on varaa olla oikeasti tyhmä.

        Ateistin on pakko olla järkevä.
        Ateistilla ei ole varaa olla tyhmä, vaan tämä kutsuu omaa arviointikykyänsä järjen käytöksi. Järkevä on oltava hinnalla millä hyvänsä.

        Tavallaan ateisti on oikeassa järkevyydessään, koska tämä uskoo, että on olemassa häntä tyhmempiä kristittyjä -- kristittyjä, joiden maailmankatsomus rajoittaa ”terveen järjen” käyttöä.

        ''Emme millään usko olevamme tyhmiä, vaan järkeviä.''
        Minä kyllä uskon, että olen tyhmä monellakin osa-alueella, en vain ymmärrä miksi järjenvastaisuus ja/tai tyhmyys olisi kunnioitettava olotila, tai, että siihen pitäisi pyrkiä.

        ''Aidon tyhmyytensä voi kohdata vain Jumalan kanssa: vain Kristuksessa on varaa olla oikeasti tyhmä. ''
        Mikä on aito tyhmyys?

        ''Ateistin on pakko olla järkevä.
        Ateistilla ei ole varaa olla tyhmä, vaan tämä kutsuu omaa arviointikykyänsä järjen käytöksi. Järkevä on oltava hinnalla millä hyvänsä. ''
        Miksi näin luulet? Ei ole pakko olla järkevä ollakseen ateisti, riittää, että ei usko jumaliin.

        ''Tavallaan ateisti on oikeassa järkevyydessään, koska tämä uskoo, että on olemassa häntä tyhmempiä kristittyjä -- kristittyjä, joiden maailmankatsomus rajoittaa ”terveen järjen” käyttöä.''
        Totta, uskon, että on olemassa minua tyhmempiä kristittyjä. Minä tosin myös tiedän, että on olemassa minua järkevämpiä kristittyjä.


      • SamiA
        K.R.S. kirjoitti:

        ''Emme millään usko olevamme tyhmiä, vaan järkeviä.''
        Minä kyllä uskon, että olen tyhmä monellakin osa-alueella, en vain ymmärrä miksi järjenvastaisuus ja/tai tyhmyys olisi kunnioitettava olotila, tai, että siihen pitäisi pyrkiä.

        ''Aidon tyhmyytensä voi kohdata vain Jumalan kanssa: vain Kristuksessa on varaa olla oikeasti tyhmä. ''
        Mikä on aito tyhmyys?

        ''Ateistin on pakko olla järkevä.
        Ateistilla ei ole varaa olla tyhmä, vaan tämä kutsuu omaa arviointikykyänsä järjen käytöksi. Järkevä on oltava hinnalla millä hyvänsä. ''
        Miksi näin luulet? Ei ole pakko olla järkevä ollakseen ateisti, riittää, että ei usko jumaliin.

        ''Tavallaan ateisti on oikeassa järkevyydessään, koska tämä uskoo, että on olemassa häntä tyhmempiä kristittyjä -- kristittyjä, joiden maailmankatsomus rajoittaa ”terveen järjen” käyttöä.''
        Totta, uskon, että on olemassa minua tyhmempiä kristittyjä. Minä tosin myös tiedän, että on olemassa minua järkevämpiä kristittyjä.

        ”en vain ymmärrä miksi järjenvastaisuus ja/tai tyhmyys olisi kunnioitettava olotila, tai, että siihen pitäisi pyrkiä.”

        Järjenvastaisuus ja järjen käyttäminen ovat kaksi eriasiaa, koska järjen käyttäminen ei välttämättä ole järkevää. Ihmisen järjen käyttäminen on järjen vastaista, koska se on järjen vastaista, se on myös ihmistä vastaan.

        ”Mikä on aito tyhmyys?”

        Lapsenkaltaisuutta.

        ”Miksi näin luulet? Ei ole pakko olla järkevä ollakseen ateisti, riittää, että ei usko jumaliin.”

        Jumaluskon puute ei ole järkevää.

        ”Minä tosin myös tiedän, että on olemassa minua järkevämpiä kristittyjä.”

        Jos usko Jumalaan on järkevää, niin kristityt ovat sinua järkevämpiä. Sinun kannattaa miettiä, että mitä varten haluat olla järkevä.


      • K.R.S.
        SamiA kirjoitti:

        ”en vain ymmärrä miksi järjenvastaisuus ja/tai tyhmyys olisi kunnioitettava olotila, tai, että siihen pitäisi pyrkiä.”

        Järjenvastaisuus ja järjen käyttäminen ovat kaksi eriasiaa, koska järjen käyttäminen ei välttämättä ole järkevää. Ihmisen järjen käyttäminen on järjen vastaista, koska se on järjen vastaista, se on myös ihmistä vastaan.

        ”Mikä on aito tyhmyys?”

        Lapsenkaltaisuutta.

        ”Miksi näin luulet? Ei ole pakko olla järkevä ollakseen ateisti, riittää, että ei usko jumaliin.”

        Jumaluskon puute ei ole järkevää.

        ”Minä tosin myös tiedän, että on olemassa minua järkevämpiä kristittyjä.”

        Jos usko Jumalaan on järkevää, niin kristityt ovat sinua järkevämpiä. Sinun kannattaa miettiä, että mitä varten haluat olla järkevä.

        ''Järjenvastaisuus ja järjen käyttäminen ovat kaksi eriasiaa, koska järjen käyttäminen ei välttämättä ole järkevää. Ihmisen järjen käyttäminen on järjen vastaista, koska se on järjen vastaista, se on myös ihmistä vastaan. ''
        -Järjenvastaisuus ja järjen käyttäminen ovat kaksi eriasiaa- tähän asti taidan olla samaa mieltä, loppu ei oikein mennyt perille.

        ''Jumaluskon puute ei ole järkevää.''
        Onko jumalusko järkevää?

        ''Jos usko Jumalaan on järkevää, niin kristityt ovat sinua järkevämpiä.''
        Kuka sanoi, että jumalusko on järkevää?

        '' Sinun kannattaa miettiä, että mitä varten haluat olla järkevä.''
        Eihän se varsinaisesti ole halusta kiinni, siis se onko järkevä vai ei, sitä joko on tai ei ole.


      • ämhyt
        K.R.S. kirjoitti:

        SamiA ja järjenvastaisuus.

        5. ''Evoluutio on järkevää, joten jo siksi se on valhetta. Vain tyhmä voi löytää totuuden. '' (SamiA)
        6. ''Järjestä ei ole ihmiselle muuta kuin haittaa.'' (SamiA)
        7. ''Tieto ja järki ovat siis vaarallisia asioita. Pahinta on, kun joku uskoo toimivansa järkevästi. Yleensä silloin on vähintään kansanmurha meneillään'' (SamiA)
        8. ''Järjessä on lihan maku, joten se on lähtöisin Perkeleestä. Jumala ei perään kuuluta järkevyyttä, eikä hän Raamatussa missään kohtaa kehota ihmisiä olemaan järkeviä. Päinvastoin Jumala sanoo, että kirottu on se mies, joka luottaa omaan järkeensä.'' (SamiA)

        Lauseet on irrotettu asia-yhteydestä.

        Mitä enemmän ihminen tulee tietämään , sitä enemmän ihminen titää, kuinka vähän ihminen tietää.


    • hähä häh häh

      Ateistihaastattelija:

      Mistä se magneettisuus tuli?
      Ateisti: no, se tuli vaan. Se on alkujysäyksen boonusta.

      Mistä painovoima tuli?
      Ateisti: no, se on extraa.

      Ateistihaastattelija: Nämä vaikuttavat hyvin päteviltä selityksiltä.

      • "Ateistihaastattelija:

        Mistä se magneettisuus tuli?
        Ateisti: no, se tuli vaan. Se on alkujysäyksen boonusta."

        Kredupelle - Jumala teki sen.

        "Atomin magneettimomentti on kaikkien atomin elektronien dipolimomenttien summa. Koska dipolimagneetit pyrkivät vähentämään kokonaisenergiaa, kumoavat atomin elektroniparit toisensa sekä kiertoradan että spinin osalta."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Magnetismi

        "Magneetti - aine tai kappale, jolla on magneettikenttä.

        Ferromagneetti - aine, esimerkiksi rauta, joka muuttuu magneetiksi eli magnetoituu ulkoisessa magneettikentässä.

        - Kestomagneetti - ferromagneettinen aine, esimerkiksi teräs, joka pysyy magneettisena ilman ulkoisen magneettikentän vaikutusta. Kestomagneetteja on tehty myös seostamalla rautaa alumiinilla, nikkelillä ja koboltilla (alnico).

        - Neomagneetti - voimakas kestomagneetti, raaka-aineena neodyymin, raudan ja boorin seos."

        http://www.tiede.fi/artikkeli/1187/neomagneetti_valloitti_maailman

        Eli toisinsanoen. Eri metalliseokset aiheuttavat itsestään magneettisia reaktioita. Ja tärkeää on muuten huomata se että magneetin magneettisuus ei ole ikuista. Se vain on energiaa joka on pakkautunut tietyyn pisteeseen väliaikaisesti. Samalla tavalla kuin uraani menettää vuosimiljoonien aikana säteilyvoimansa.


        "Mistä painovoima tuli?
        Ateisti: no, se on extraa."

        Kredupelle - en tiedä joten Jumala teki sen.


        E = mc² - Eli massa kertaa energia. Joten tietyllä määrällä energiaa on oma massansa. Jolla taas on oma painovoima.

        "Ateistihaastattelija: Nämä vaikuttavat hyvin päteviltä selityksiltä."

        Kredupelle - En tiedä. Siksi jumala teki sen.


    • SamiA

      Ateistien typerimpiä väitteitä:

      - ateismi on vain jumaluskon puutetta

      - olosuhteet ovat tuottaneet (biodiversiteetin) luonnon monimuotoisuuden.

      -kristityt ovat uskonnollisia uskonnon harjoittajia

      -kristinusko on vain yksi uskonto muiden joukossa

      -ihminen kehittyy paremmaksi

      - maailma kehittyy paremmaksi

      - kristityt ovat kehityksen jarrumiehiä vai pitäisi sanoa: jarruhenkilöitä

      - lumiukon oikea nimi on lumiheppu

      - noita-akan oikea nimi on noita

      - Osaman ampumisen jälkeen maailma on vähän parempi paikka elää

      - Israel on vienyt arabien maat

      - Itä-Jerusalem on Palestiinan valtion pääkaupunki

      Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta jääköön tähän.
      Mitä tulee listan viimeiseen – Palestiinan pääkaupunkiin – ennustan, että Israelin rajojen sisäpuolelle perustetaan Palestiinan valtio vielä tänä vuonna. Ateisteille on siis tulossa riemujuhlat.

      • Hatulliset kakkaa

        ''Mitä tulee listan viimeiseen – Palestiinan pääkaupunkiin – ennustan, että Israelin rajojen sisäpuolelle perustetaan Palestiinan valtio vielä tänä vuonna.''
        Et sitten uskaltanut luvata lisää paskaa syöväsi, jos ennustuksesi ei toteudu, sinulla kun on jo kaksi hatullista syötävänä.

        PS. Ennustajan taitosi taitavat olla melko mitättömät, tähän mennessä en ole löytänyt yhtään ennustustasi joka olisi toteutunut.


      • "- olosuhteet ovat tuottaneet (biodiversiteetin) luonnon monimuotoisuuden."

        Jos sinulla on tietoa joka kumoaa miljoonat objektiivisesti tuotetut ja kriittisen tarkastelun kestävät tieteelliset tutkimukset olisi maailman tiedeyhteisöt valtavan kiinnostunut asiasta. Ei muuta kuin esittämään todisteet ja julkaiseman niitä arvostetuissa tiedelehdissä.

        "
        -kristityt ovat uskonnollisia uskonnon harjoittajia

        -kristinusko on vain yksi uskonto muiden joukossa"


        Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia. Uskonnollisuuden ilmenemismuotoja:

        Usko uskonnon opinkappaleisiin (esim. raamatun väitteisiin jumalista, taivaasta, helvetistä)
        Aatteellinen uskonnollisuus (esim. uskovaisten suosiminen eri organisaatioissa)
        Kirkon kannattaminen (esim. kymmenysten tai muiden etujen antaminen)
        Uskonnollisiin menoihin osallistumine (erilaisiin kokouksiin ja muihin tilaisuuksiin osallistuminen)
        Uskonnollisten elämysten kokeminen (jumalan läsnäolon kokeminen, pyhän hengen läsnäolon kokeminen, kielilläpuhuminen jne.)

        Voit lukea lisää alla olevista linkeistä.

        Uskonnollisuus:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollisuus

        Uskonto:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto


      • SamiA
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

        "- olosuhteet ovat tuottaneet (biodiversiteetin) luonnon monimuotoisuuden."

        Jos sinulla on tietoa joka kumoaa miljoonat objektiivisesti tuotetut ja kriittisen tarkastelun kestävät tieteelliset tutkimukset olisi maailman tiedeyhteisöt valtavan kiinnostunut asiasta. Ei muuta kuin esittämään todisteet ja julkaiseman niitä arvostetuissa tiedelehdissä.

        "
        -kristityt ovat uskonnollisia uskonnon harjoittajia

        -kristinusko on vain yksi uskonto muiden joukossa"


        Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia. Uskonnollisuuden ilmenemismuotoja:

        Usko uskonnon opinkappaleisiin (esim. raamatun väitteisiin jumalista, taivaasta, helvetistä)
        Aatteellinen uskonnollisuus (esim. uskovaisten suosiminen eri organisaatioissa)
        Kirkon kannattaminen (esim. kymmenysten tai muiden etujen antaminen)
        Uskonnollisiin menoihin osallistumine (erilaisiin kokouksiin ja muihin tilaisuuksiin osallistuminen)
        Uskonnollisten elämysten kokeminen (jumalan läsnäolon kokeminen, pyhän hengen läsnäolon kokeminen, kielilläpuhuminen jne.)

        Voit lukea lisää alla olevista linkeistä.

        Uskonnollisuus:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollisuus

        Uskonto:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto

        ”Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia.”

        On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole. Minulla on uskoa. Jos sinulla olisi uskoa, tietäisit mistä puhun.
        Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi.


      • SamiA kirjoitti:

        ”Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia.”

        On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole. Minulla on uskoa. Jos sinulla olisi uskoa, tietäisit mistä puhun.
        Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi.

        "Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi. "

        Kaikki kokoontumiset ja kokoukset eivät ole uskonnon harjoittamista.


      • Surkuhupaisaa

        "-kristityt ovat uskonnollisia uskonnon harjoittajia
        -kristinusko on vain yksi uskonto muiden joukossa"

        Tämän ketjun avausviestissä, koskien kristittyjen typerimpiä väitteitä ikinä,
        oli valittu heti ensimmäiseksi kohdaksi tuo "1. Kristinusko ei ole uskonto."
        Ja hetihän sinä sen vielä riennät ensimmäiseksi vahvistamaan. Hieno homma.

        "Israelin rajojen sisäpuolelle perustetaan Palestiinan valtio"

        Jos Palestiina perustetaan, niin se varmaankin perustetaan sinne missä palestiinalaiset asuvat ja ovat vuosisatoja asuneet. Jos suurin osa palestiinalaisista elää Israelin rajojen sisällä, niin sitten herää kysymys, että miten kummassa he ovat sinne joutuneet? Onko 5 miljoonaa palestiinalaista tosiaankin jotenkin tunkeutunut Israelin rajojen sisälle?


      • SamiA kirjoitti:

        ”Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia.”

        On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole. Minulla on uskoa. Jos sinulla olisi uskoa, tietäisit mistä puhun.
        Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi.

        "On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole. Minulla on uskoa. Jos sinulla olisi uskoa, tietäisit mistä puhun. "

        Mutta tulkintasi käsitteistä usko ja uskonto ovat täysin vääriä. Tiedän tarkalleen mistä puhut ja mihin uskot.

        "Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi."

        Se on yksi uskonnollisuuden ilmentymä. Käythän itsekin kokouksissa ja muissa hengellisissä tilaisuuksissa eikö niin?

        Markkinoimastasi jumalolennosta ei ole minkäänlaisia todisteita olemassa. Jumalolentosi asustaa ainoastaan mielikuvituksessasi.


      • SamiA kirjoitti:

        ”Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia.”

        On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole. Minulla on uskoa. Jos sinulla olisi uskoa, tietäisit mistä puhun.
        Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi.

        "Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi."


        Tämä on niitä eräitä kompastuskiviä mitä sukonto yritää käyttää perustellessaan miten mm jalkapallojoukkue voi olla uskonto. Koska kokoontuvat tiettyinä hetkinä.

        Uskonnolliseksi tekee sen se, että taulstalla toimii uskonnollinen sääntö eli paremmin kutsuttuna dogmi. Jonka pohjalta kokoontuminen tehdään. Olkoon se sitten jumalan tai jonkin muun uskonnonllisen olennon miellyttämistä. Puhutaan aina silloin uskonnollisesta kokoontumisesta. - Eli huom: kun se perustuu dogmiin. Vaikkapa Raamatun pyhitä lepopäivä. Joka tarkoittaa mm Juutalaisilla sapattia.

        "Riitti

        Yhteisöllinen, säännönmukainen ja perinteistä kaavaa noudattava uskonnollinen meno. Riitit jaetaan siirtymäriiteiksi (syntymä, aikuistuminen, yhteiselämä, kuolema) ja kalenteririiteiksi (viljankylvö- ja leikkuu, vuodenajat). Kaikkia juhlallisia kaavamaisia toimituksia nimitetään rituaaleiksi. Vapaa-ajattelijat juhlivat myös ihmiselämän eri vaiheita, mutta emme kutsu juhliamme riiteiksi, koska niissä ei ole mitään uskonnollista. Puhumme uskonnottomaan tapakulttuuriin liittyvistä siviilitavoista. Rituaaleiksikaan niitä ei voine sanoa, koska ne eivät yleensä ole kaavamaisia."

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kasikirja/aapinen.html


      • Olly
        SamiA kirjoitti:

        ”Kristityt ovat uskonnon nimeltään kristinusko - harjoittajia.”

        On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole. Minulla on uskoa. Jos sinulla olisi uskoa, tietäisit mistä puhun.
        Miten muuten kristinuskoa harjoitetaan? Jos kokous tai kokoontuminen on uskonnon harjoittamista, kaikki muutkin kokoontujat – maailmankatsomuksestaan riippumatta – pitää luokitella uskonnon harjoittajiksi.

        "On vain niin, että minulla on joitain, mitä sinulla ole."

        ???


    • SamiA

      "PS. Ennustajan taitosi taitavat olla melko mitättömät, tähän mennessä en ole löytänyt yhtään ennustustasi joka olisi toteutunut. "

      Älähän nyt: ennustin, että Jani Toivola pääsee eduskuntaan.
      Erehdyin vain äänimäärän suhteen.

      Palestiinan valtion osalta saatan erehtyä päivämäärän suhteen.
      Valtion perustaminen on vain ajan kysymys.

      • Tosimies.

        Ole SamiA hiljaa, sinä meidän Kristittyjen maineen pilaat. Gåykkeli.


      • "Älähän nyt: ennustin, että Jani Toivola pääsee eduskuntaan.
        Erehdyin vain äänimäärän suhteen."
        - - Muistaakseni tuohon ennustukseen ja sen äänimäärään liittyi eräs lupaus. Muista, Yhdeksäs käsky ei ole valinnainen.

        Aiotko taas paeta ja hävittää viestisi kuin selkärangaton paholainen? Puhutaan paljon, mutta vastuuta ei oteta? Juuri tuollaisia velliperseitä se fundikset olette!


      • pölöttäjä

        ''Älähän nyt: ennustin, että Jani Toivola pääsee eduskuntaan.
        Erehdyin vain äänimäärän suhteen. ''
        Ei kai sinun ennustuksiasi lasketa osumiksi yhtä löyhin perustein kuin Raamatun ennustuksia?


      • SamiA
        jason_dax kirjoitti:

        "Älähän nyt: ennustin, että Jani Toivola pääsee eduskuntaan.
        Erehdyin vain äänimäärän suhteen."
        - - Muistaakseni tuohon ennustukseen ja sen äänimäärään liittyi eräs lupaus. Muista, Yhdeksäs käsky ei ole valinnainen.

        Aiotko taas paeta ja hävittää viestisi kuin selkärangaton paholainen? Puhutaan paljon, mutta vastuuta ei oteta? Juuri tuollaisia velliperseitä se fundikset olette!

        "Muistaakseni tuohon ennustukseen ja sen äänimäärään liittyi eräs lupaus. "

        Minulla oli dyfät päällä.

        Toivola olisi varmasti saanut enemmän ääniä, jos homoehdokkaita olisi ollut vähemmän.


      • ?????
        SamiA kirjoitti:

        "Muistaakseni tuohon ennustukseen ja sen äänimäärään liittyi eräs lupaus. "

        Minulla oli dyfät päällä.

        Toivola olisi varmasti saanut enemmän ääniä, jos homoehdokkaita olisi ollut vähemmän.

        ''Minulla oli dyfät päällä. ''
        Haisit niin voimakkaasti jollekin, että teit lupauksen jota et aikonutkaan pitää?


      • ...
        SamiA kirjoitti:

        "Muistaakseni tuohon ennustukseen ja sen äänimäärään liittyi eräs lupaus. "

        Minulla oli dyfät päällä.

        Toivola olisi varmasti saanut enemmän ääniä, jos homoehdokkaita olisi ollut vähemmän.

        "Minulla oli dyfät päällä."

        Todella ikävää, mutta dysfasia on osittain parannettavissa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Dysfasia


    • ?

      Oletko ateistikristitty?

    • Thronos

      Tässä yksi typerimmistä mielestäni, yhden uskovaisen (Tapio Puolimatka) lanseeraama mutta nykyään siihen kyllä viitataan uskovaisten kirjoituksissa aika sujuvasti:


      "Luonnonvalinta on Puolimatkan mielestä kiinnostunut vain siitä, miten oliot käyttäytyvät, ei niiden uskomuksien todellisuudesta. Niinpä luonnonvalinta ei pysty tehokkaasti karsimaan vääriä uskomuksia. Tästä seuraa, että ateismin ja evoluutioteorian pohjalta ei ole syytä luottaa ihmisjärjen luotettavuuteen.

      - Niinpä ihmisjärjen kehittämiin uskomuksiin ei voi luottaa. Ateismi on yksi näistä uskomuksista. Tästä voidaan johtaa väite, että ei ole perusteita uskoa ateismin olevan tosi, Puolimatka sanoo."

      (Kotimaa 11.2.2009)

      http://verkkolehti.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=7748&Itemid=38

      Minusta tuo Puolimatkan perustelu ateismin mukanaan tuomasta
      ihmisjärjen epäluotettavuudesta kuulostaa ihan siltä "Kaikki kreetalaiset ovat valehtelijoita. Minä olen kreetalainen" -jutulta.

      Siis jos ateismi (tässä tapauksessa evoluutio) on oikeassa, ihmisjärki ei ole luotettava joten ateismi on väärässä.
      Jos ateismi (tässä tapauksessa evoluutio) on väärässä, ihmisjärki on luotettava joten ateismi on oikeassa.

    • kokeile kuitenkin

      Et uskalla mennä väittelemään Puolimatkan kanssa kasvotusten. Voit tulla punanaamaisena pois koska häviät kuitenkin.

      • Thronos

        Ottaen huomioon että Puolimatka on professori ja hänellä on vuosien koulutuksen myötä filosofinen sanasto ja käsitteistö hallussa niin paljon mahdollista että minä maalaisjärkeni kanssa jäisin toiseksi sanailussa. Mutta ottaen huomioon että hän kaiken opiskelunsa jälkeenkin kehtaa julkisesti esittää tuollaisia lausumia kuin edellälainaamani niin saattaisipa minullekin kertyä muutama piste siinä ottelussa...


      • kokeile kuitenkin

        Lisäys edelliseeni.

        Kristityt inisevät yleensäkin pää punaisena, koska eivät keksi Raamatun ulkopuolisia OMIA mielipiteitään.Tampio Suolimutaka


      • kokeile kuitenkin
        Thronos kirjoitti:

        Ottaen huomioon että Puolimatka on professori ja hänellä on vuosien koulutuksen myötä filosofinen sanasto ja käsitteistö hallussa niin paljon mahdollista että minä maalaisjärkeni kanssa jäisin toiseksi sanailussa. Mutta ottaen huomioon että hän kaiken opiskelunsa jälkeenkin kehtaa julkisesti esittää tuollaisia lausumia kuin edellälainaamani niin saattaisipa minullekin kertyä muutama piste siinä ottelussa...

        Ei tuo Tampio Suolimutka ole mikään nero. Puhuu tyhjää


    • Todellisuus parempi

      Onkohan Jaakob aloittanut tuon puun:
      "Ateistien epäjohdonmukainen logiikka"
      Vastavetona tälle puulle. ;-)
      No taitaa vaan antaa lisää aiheita tänne... :)


      Lainaus kyseisestä puusta, Jaakobin avausviesti kokonaisena:


      "Ateistit sanovat, että sellaista ei tarvitse todistaa, jota ei ole olemassa.
      Ei tarvitsekaa aina, mutta silloin tarvitsee, jos joku väittää, että Jumalaa ei ole olemassa.

      Jumala on kokonaan eri asia kuin joulupukki tai lentävä spagettihirviö tai muu satuolento, joka ei kenenkään järkevän ihmisen mielestä ole olemassa.
      Tietoisuus Jumalan olemassaolosta kuuluu itsestään selvyytenä ja luonnollisena asiana ihmisen olemukseen tiettävästi kaikissa kulttuureissa ja kansoissa ja siksi Jumalan olemassaoloa ei tarvitse todistaa, mutta päinvastainen väite vaatii kyllä vahvat todisteet.

      Ihmisen maailmankatsomus ja moraaliset arvot ja käsitys elämän tarkotuksesta ovat riippuvaisia siitä, onko Jumala olemassa vai ei.
      Siksi sellaista väitettä, että Jumalaa ei ole olemassa, ei kenenkään pidä hyväksyä ilman vakuuttavia todisteita.

      Se, että joku sanoo, että hän ei usko mihinkään jumalien olemassaoloon, ei ole mikään todiste.
      On ristiriitaista ja epäjohdonmukaista, että ateistit painottavat jatkuvasti tieteellisten todisteiden välttämättömyyttä, mutta eivät kykene antamaan ainuttakaan tieteellistä todistetta oman maailmankatsomuksensa tueksi. "



      Huvittavinta ehkä oli tuo, miksi Jumalan olemassaoloa ei tarvitse todistaa...

      "-- Tietoisuus Jumalan olemassaolosta kuuluu itsestään selvyytenä ja luonnollisena asiana ihmisen olemukseen tiettävästi kaikissa kulttuureissa ja kansoissa ja siksi Jumalan olemassaoloa ei tarvitse todistaa --"


      Tai olihan tuossa muitakin huvittavia käsityksiä, joihin törmää usein...

      "Ihmisen maailmankatsomus ja moraaliset arvot ja käsitys elämän tarkotuksesta ovat riippuvaisia siitä, onko Jumala olemassa vai ei."

    • ++++++++++++++

      "Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin fundamentalisti paitsi darwinisti/ateiati fundamentalisteja jotka tarkkailevat, varastelevat, pilkkaavat , hyökkäävät ja yrittävät hiljentää ne jotka ovat heidän maailmankuvaansa vastaan."

      "Do you believe in things that are not proven? Or do you need proof first? For example, I had pizza for dinner. Do you believe me or do you need proof? If you believe me without proof, why can't you believe in God with no proof?"

      "Did you know that all bulls are males? How can these bulls mate to have more bulls? It's your funeral evolutionists. Admit evolution is a pathetic fantasy created by scientists because they can't accept God."

    • G.D.I.

      Jumala teki sen.

      • NOD

        Ylistys Kane-Jumalalle

        **One Vision, One Purpose**


    • Welder88
    • yks uskossaan oleva

      Aivan sama mitä jokainen kirjoitelee. Luotuja ovat kumpainenkin,niin uskova kuin ateistikin.Monttuun joutuu kumpainenkin,tai tuhkattavaski saataapi joku kadotakkin.No se siitä. Uskoa voi ihan mihin haluaa,toiset Sanaan toiset päivän lehtiin,jotkut pomoonsa.Uskottava on jos lainaa menee pankista hakemaan että jos mahdollista niin sais.Uskottava että tuoli alla kestää jos vallan ei liikaa painoa ole. On uskontoja ja uskomattomia uskojia,uskokoot mihin haluaavat,niinhän jokainen loppupeleissä tekeekin.
      Mutta yks on vaan varma Jeesus pelastaa ne jotka häneen uskovat.,jotta lätistään vaan tässä odotellessa näitä toisille uskomatomia juttuja.

    • ,

      "Mutta yks on vaan varma Jeesus pelastaa ne jotka häneen uskova"

      Lyödäänkö vetoa?

      • yks uskossaan oleva

        Lyödään Jeesusta, ja syödään se pääsiäisenä.


    • Tämä oli hauska ketju. Keitän kahvit ja huokaisen, mikään ei ole muuttunut tässä maailmassa.....hihhulit on sekaisin ja heille on turha puhua järkeä :-D

    • huh huh

      Ne ateistit... huh huh!

    • Todellisuus parempi

      Niinpä... huomattu on, että järkevää keskustelua on vaikea käydä ns. uskovaisten kanssa, vaikka eivät olisi edes ns. tosiuskovaisia, kun tämä aivopesu on ollut niin tehokasta aikojen saatossa, että nekin jotka vähintään epäilevät tämä tarinan todellisuutta, eivät uskalla sitä ääneen sanoa ja näyttelevät kiltisti mukana muutaman kerran vuoteen uskonnollisissa tapahtumissa, joihin perinteisesti on osallistuttu, vaikka samalla tuetaan tämän pitkään kestäneen huijauksen siirtymisessä taas seuraavalle sukupolvelle, vaikka voitaisiin jo viimein myöntää tosiasiat, että emme tarvitse minkään mielikuvituksen olennon lupaa rakastaa lähimmäisiä, kun tuollaiset säännöt vain erottaa ihmisiä toisistaan. Lisäksi tähän mailmaan suurimpaan onnistuneeseen huijaukseen on sisältynyt tämä velvollisuus värvätä aina vaan uusia uhreja, niinpä tämä huijaus on onnistunut jatkumaan sukupolvesta toiseen, vaikka enää tätä ei voi perustella, etteikö olisi jo riittävästi tietoa saatavilla siitä, että tämä on vain pelkkä myytti...



      Tähän aikaan vuodesta useat nuoret käyvät riparin...
      Tiedä sitten miten hyvin onnistuvat taas nuoria puhumaan ymmälleen...


      Osallistumisen perusteluna voi usein olla, että pääsee leirille viikoksi kavereiden kanssa ja eivät halunneet jäädä pois, vaikka eivät noihin itse Raamatun tarinoihin uskoisikaan tai niin kuin yksi nuori minulle osallistumistaan lisäksi perusteli, vaikka ei noihin Jeesus tarinoihin uskonutkaan, niin osallistuu myös sen vuoksi, että voisi olla kummina... Oppi ymmärtääkseni tuon rippileiriä edeltävillä valmistavilla luennoilla, että et voi sitten olla kummi kavereiden lapsillesi, jos et itsekin liity tähän huijaukseen mukaan. Niinpä, kenen laatima tuokin ihmisiä erottava sääntö on? Saahan erilaiset salaseurat ja lahkot omia sääntöjään laatia, mutta tuollaiset keinotekoiset säännöt erottaa vain ihmisiä toisistaan. Kyseinen henkilö kummiksi saattaa olla paras mahdollinen olemaan rakastava lähimmäinen lapselle vanhempien jälkeen, mutta lahkon omien sääntöjen mukaan hänet jätettäisiin ulkopuoliseksi, jos ei itse myös liity tähän suuren näytelmään mukaan...

    • "Turhuuksien turhuus,kaikki on pelkkää turhuutta"Uskomaton väite!

    • Atte Ateisti

      Tuosta sanomastasi minä en tykkää.

      Siis sanomasi asia on syntiä.

    • Nostoväki

      Nosto.

    • O'ou

      Kun nyt joku näkyi tämänkin ketjun nostaneen, niin lisättäköön vielä yksi juttu:
      GEENIENKELI!

      "Tieteellinen todiste ERI LAJIEN vaikealle risteyttämiselle piillee siinä, että kunkin lajin GEENEJÄ lukee eri "kieltä" puhuva enkeli, tai sillä on peräti eri prosessori..."
      Kirjoittaa Aukino kreationismipalstalla
      :D

    • SamiA

      ”Tässä uskovien typerimmät ja epäuskottavimmat väitteet, mitä minulle aina ekaksi tulee mieleen, ei välttämättä tässä järjestyksessä:”

      1. Kristinusko ei ole uskonto.

      Kristinusko ei ole uskonto, koska se ei perustu uskonnollisuuteen, vaan armoon. Uskonnoissa on kyse siitä, että jumalaa pitää lepytellä tai hyvitellä. Uskonnoissa ihminen pyrkii itse pääsemään jumalan mielisuosioon.

      Kristinuskossa noin ei ole, koska ihmisen on mahdotonta ansaita Jumalan suosiota, lepyttää Jumalaa tai hyvittää Jumalalle jotain.
      Kristinuskossa ihminen pelastuu armosta, ei tekojen kautta.

    • "Kristinusko ei ole uskonto, koska se ei perustu uskonnollisuuteen, vaan armoon. "

      Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet riippumatta siitä perustuuko se armoon vai ei.

      "Uskonnoissa on kyse siitä, että jumalaa pitää lepytellä tai hyvitellä."

      Ei ole. Se ei ole mikään uskonnon määritelmä.

      Sanojen määritelmät eivät muutu vaikka sinä kuinka yrittäisit niitä uudelleen määritellä.

    • SamiA

      ”Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet riippumatta siitä perustuuko se armoon vai ei.”

      Kristinuskossa uskonnollisuudesta ei ole mitään hyötyä, enneminkin haittaa. Jumalan mielisuosioon ei kristinuskossa päästä rituaalien, riittejen ja lepyttelyjen avulla, vaan Jumalan Pojan uskon avulla.

      Jeesus nimitti aikansa uskonnollisen järjestelmän fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi. Uskonnollinen järjestelmä vihasi Jeesusta. Tänään se vihaa Hänen palvelijoitaan.

      • Jos pystyisit yhtään asettumaan opitun retoriikkasi ulkopuolelle ja ihan omalla ajukopalla kelailemaan asioiden laitoja ja miksei keskustojakin, voisit huomata kuinka ovelasti nämä väitteet, joita toistelet, on asetettu.

        Eivät sinunkaan uskontokuntasi perustajat ja ylläpitäjät typeryksiä ole olleet, mutta samaa ei voi sanoa niistä, jotka heidän kehittämänsä sanakikkailun ja luonnollisten ilmiöiden (kuten "uskoontulo") hyödyntämisen perusteella ovat varmoja "uskonsa" todellisuudesta.

        Heräisit nyt ihan oikeasti :o(


      • Eli Sami A:sta seuraavista asioista ei ole mitään hyötyä kristinuskossa:

        Usko uskonnon opinkappaleisiin
        Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
        Uskonnollisten elämysten kokeminen

        Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko ja vielä sen sisällä yhtä marginaalista fundamentalistista suuntausta.


      • SamiA
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

        Eli Sami A:sta seuraavista asioista ei ole mitään hyötyä kristinuskossa:

        Usko uskonnon opinkappaleisiin
        Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
        Uskonnollisten elämysten kokeminen

        Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko ja vielä sen sisällä yhtä marginaalista fundamentalistista suuntausta.

        ”Usko uskonnon opinkappaleisiin
        Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
        Uskonnollisten elämysten kokeminen”

        Eipä noista ole mitään hyötyä, kuten ei mistään uskonnollisesta toiminnasta.
        Vain sydämen uskosta on hyötyä.


      • SamiA
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

        Eli Sami A:sta seuraavista asioista ei ole mitään hyötyä kristinuskossa:

        Usko uskonnon opinkappaleisiin
        Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
        Uskonnollisten elämysten kokeminen

        Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko ja vielä sen sisällä yhtä marginaalista fundamentalistista suuntausta.

        ”Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko”

        Enneminkin sinä olet uskonnollinen. Uskot kehittäväsi koko ajan paremmaksi, mutta et kehity. Uskot, että maailmankatsomustasi edustavat ihmiset ovat jotenkin parempia kuin esim. me Breivikin kaltaiset fundamentalisti kristityt.

        Sinuna varoisin haukkumasta kristittyjä, jotka Jeesus on ostanut kalliilla verellään omaksi. Varo Pyhän Hengen pilkkaa, sitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa maailmassa.


      • SamiA kirjoitti:

        ”Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko”

        Enneminkin sinä olet uskonnollinen. Uskot kehittäväsi koko ajan paremmaksi, mutta et kehity. Uskot, että maailmankatsomustasi edustavat ihmiset ovat jotenkin parempia kuin esim. me Breivikin kaltaiset fundamentalisti kristityt.

        Sinuna varoisin haukkumasta kristittyjä, jotka Jeesus on ostanut kalliilla verellään omaksi. Varo Pyhän Hengen pilkkaa, sitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa maailmassa.

        Aika kovaa tekstiä... Pitäisikö meidän kaikkien nyt mielestäsi pelätä?


      • miss ei kirj.
        SamiA kirjoitti:

        ”Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko”

        Enneminkin sinä olet uskonnollinen. Uskot kehittäväsi koko ajan paremmaksi, mutta et kehity. Uskot, että maailmankatsomustasi edustavat ihmiset ovat jotenkin parempia kuin esim. me Breivikin kaltaiset fundamentalisti kristityt.

        Sinuna varoisin haukkumasta kristittyjä, jotka Jeesus on ostanut kalliilla verellään omaksi. Varo Pyhän Hengen pilkkaa, sitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa maailmassa.

        ...ja näin saarnasi SamiA

        Esitin sinulle kysymyksen ketjussa "M.Koivisto tunnusti aviorikoksen" Voitko vastata.


      • SamiA kirjoitti:

        ”Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko”

        Enneminkin sinä olet uskonnollinen. Uskot kehittäväsi koko ajan paremmaksi, mutta et kehity. Uskot, että maailmankatsomustasi edustavat ihmiset ovat jotenkin parempia kuin esim. me Breivikin kaltaiset fundamentalisti kristityt.

        Sinuna varoisin haukkumasta kristittyjä, jotka Jeesus on ostanut kalliilla verellään omaksi. Varo Pyhän Hengen pilkkaa, sitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa maailmassa.

        "Uskot, että maailmankatsomustasi edustavat ihmiset ovat jotenkin parempia kuin esim. me Breivikin kaltaiset fundamentalisti kristityt."
        En usko että asia on näin, minä tiedän että asia on näin. Samaistat ittes sitten joukkotappajaan?

        "Sinuna varoisin haukkumasta kristittyjä, jotka Jeesus on ostanut kalliilla verellään omaksi. Varo Pyhän Hengen pilkkaa, sitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa maailmassa. "
        Taikka muuten?


      • 1000sanaa1totuus
        SamiA kirjoitti:

        ”Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko”

        Enneminkin sinä olet uskonnollinen. Uskot kehittäväsi koko ajan paremmaksi, mutta et kehity. Uskot, että maailmankatsomustasi edustavat ihmiset ovat jotenkin parempia kuin esim. me Breivikin kaltaiset fundamentalisti kristityt.

        Sinuna varoisin haukkumasta kristittyjä, jotka Jeesus on ostanut kalliilla verellään omaksi. Varo Pyhän Hengen pilkkaa, sitä ei anneta anteeksi tässä eikä tulevassa maailmassa.

        Liität itsesi Breivikin joukkoon ja nyt uhkailet meitä?

        Taidanpa laittaa poliisille ilmoituksen.


      • SamiA kirjoitti:

        ”Usko uskonnon opinkappaleisiin
        Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
        Uskonnollisten elämysten kokeminen”

        Eipä noista ole mitään hyötyä, kuten ei mistään uskonnollisesta toiminnasta.
        Vain sydämen uskosta on hyötyä.

        "Vain sydämen uskosta on hyötyä. "

        Sydämen usko = usko uskonnon opinkappaleisiin. Toisin sanoen uskot että Jeesus on kuollut syntiesi vuoksi ja uskot että olet uudestisyntynyt kristitty. Uskot että Jumala puhuu sydämellesi pyhän hengen kautta. Nämä kaikki asia kuuluvat kristinusko-nimisen uskonnon kirjoituksiin ja opetuksiin jotka löytyvät raamatusta.


      • "Kristinuskossa uskonnollisuudesta ei ole mitään hyötyä, enneminkin haittaa. "

        Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet. Onko sitä liian vaikea ymmärtää?


      • SamiA kirjoitti:

        ”Usko uskonnon opinkappaleisiin
        Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
        Uskonnollisten elämysten kokeminen”

        Eipä noista ole mitään hyötyä, kuten ei mistään uskonnollisesta toiminnasta.
        Vain sydämen uskosta on hyötyä.

        "Eipä noista ole mitään hyötyä, kuten ei mistään uskonnollisesta toiminnasta.
        Vain sydämen uskosta on hyötyä. "

        Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet. Onko sitä liian vaikea ymmärtää?


      • SamiA
        1000sanaa1totuus kirjoitti:

        Liität itsesi Breivikin joukkoon ja nyt uhkailet meitä?

        Taidanpa laittaa poliisille ilmoituksen.

        ”Liität itsesi Breivikin joukkoon ja nyt uhkailet meitä?
        Taidanpa laittaa poliisille ilmoituksen.”

        Olen äärikristitty, varokaa!
        Rukoilen ihmisten puolesta, laulan hengellisiä lauluja ja maksan kymmenyksiä: soittakaa poliisille. Kaiken pahan ilmentämisen lisäksi olen vielä fundamentalisti: uskon Raamatun olevan totta.
        Nyt jo viimeistään kannattaa soittaa.


      • SamiA
        miss ei kirj. kirjoitti:

        ...ja näin saarnasi SamiA

        Esitin sinulle kysymyksen ketjussa "M.Koivisto tunnusti aviorikoksen" Voitko vastata.

        Laita linkki kysymykseen.


      • SamiA
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

        "Vain sydämen uskosta on hyötyä. "

        Sydämen usko = usko uskonnon opinkappaleisiin. Toisin sanoen uskot että Jeesus on kuollut syntiesi vuoksi ja uskot että olet uudestisyntynyt kristitty. Uskot että Jumala puhuu sydämellesi pyhän hengen kautta. Nämä kaikki asia kuuluvat kristinusko-nimisen uskonnon kirjoituksiin ja opetuksiin jotka löytyvät raamatusta.

        ”Sydämen usko = usko uskonnon opinkappaleisiin.”

        Uskon henkilökohtaisesti Jeesukseen. Jos se on sinun mielestäsi uskonnonharjoittamista, niin se on oma asiasi. Pyhä Henki on minut synnyttänyt.

        Uskothan sinäkin, että isäsi ja äitisi ovat sinut saattaneet maailmaan, sekin voidaan tulkita uskonnonharjoittamiseksi.


      • SamiA kirjoitti:

        Laita linkki kysymykseen.

        "Laita linkki kysymykseen."

        En laita. Löydät sen itse helposti. Viestini alkaa "SamiA" pomppaa kyllä silmillesi kunhan viitsit ketjun avata.


      • SamiA
        ertert kirjoitti:

        "Kristinuskossa uskonnollisuudesta ei ole mitään hyötyä, enneminkin haittaa. "

        Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet. Onko sitä liian vaikea ymmärtää?

        ”Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet. Onko sitä liian vaikea ymmärtää?”

        Mainitse yksikin uskonnon määrite, jonka harjoittamatta jättäminen todistaa, että en ole kristitty?


      • SamiA kirjoitti:

        ”Sydämen usko = usko uskonnon opinkappaleisiin.”

        Uskon henkilökohtaisesti Jeesukseen. Jos se on sinun mielestäsi uskonnonharjoittamista, niin se on oma asiasi. Pyhä Henki on minut synnyttänyt.

        Uskothan sinäkin, että isäsi ja äitisi ovat sinut saattaneet maailmaan, sekin voidaan tulkita uskonnonharjoittamiseksi.

        Rukoiletko? Jos rukoilet, harjoitat uskontoa. Yksi esimerkki vain monien muiden asioiden joukossa mikä tekee myös sinun harjoittamastasi "ei uskonnosta" uskonnon. Mikä ihme siinä on ettet voi tunnustaa kristinuskoa uskonnoksi? Yritätkö jotenkin erottua laumasta vai mitä?


      • SamiA
        missxcessive kirjoitti:

        Rukoiletko? Jos rukoilet, harjoitat uskontoa. Yksi esimerkki vain monien muiden asioiden joukossa mikä tekee myös sinun harjoittamastasi "ei uskonnosta" uskonnon. Mikä ihme siinä on ettet voi tunnustaa kristinuskoa uskonnoksi? Yritätkö jotenkin erottua laumasta vai mitä?

        ”Rukoiletko? Jos rukoilet, harjoitat uskontoa.”

        Jos puhumista Jeesukselle voi pitää uskonnon harjoittamisena, niin sitten olen uskonnon harjoittaja.
        Puhun myös ystävieni kanssa: harjoitanko silloinkin uskontoa?

        Jos aivan rehellinen olen, niin puhun myös itsekseni, mitähän silloin harjoitan?


      • SamiA kirjoitti:

        ”Rukoiletko? Jos rukoilet, harjoitat uskontoa.”

        Jos puhumista Jeesukselle voi pitää uskonnon harjoittamisena, niin sitten olen uskonnon harjoittaja.
        Puhun myös ystävieni kanssa: harjoitanko silloinkin uskontoa?

        Jos aivan rehellinen olen, niin puhun myös itsekseni, mitähän silloin harjoitan?

        "Puhun myös ystävieni kanssa: harjoitanko silloinkin uskontoa?"

        Et yleisesti ottaen. Riippuu vähän siitä, mitä keskustelu pitää sisällään.

        "Jos aivan rehellinen olen, niin puhun myös itsekseni, mitähän silloin harjoitan?"

        Yksinpuhelua.


      • SamiA kirjoitti:

        ”Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet. Onko sitä liian vaikea ymmärtää?”

        Mainitse yksikin uskonnon määrite, jonka harjoittamatta jättäminen todistaa, että en ole kristitty?

        "Mainitse yksikin uskonnon määrite, jonka harjoittamatta jättäminen todistaa, että en ole kristitty?"

        Miksi pitäisi? Ei se mitenkään muuta asiaa suuntaan taikka toiseen. Se, että kristinusko on uskonto ei muutu miksikään riippuen siitä, mitä sinä harjoitat tai olet harjoittamatta.


      • 1000sanaa1totuus
        SamiA kirjoitti:

        ”Liität itsesi Breivikin joukkoon ja nyt uhkailet meitä?
        Taidanpa laittaa poliisille ilmoituksen.”

        Olen äärikristitty, varokaa!
        Rukoilen ihmisten puolesta, laulan hengellisiä lauluja ja maksan kymmenyksiä: soittakaa poliisille. Kaiken pahan ilmentämisen lisäksi olen vielä fundamentalisti: uskon Raamatun olevan totta.
        Nyt jo viimeistään kannattaa soittaa.

        Olet suojannut ajatusmaailmasi kierolla puolustusmenetelmällä.

        Jos joku on samaa mieltä kanssasi, niin se on sinulle osoitus että olet oikeassa.

        Jos joku on eri mieltä kanssasi, niin se sinulle osoitus että olet oikeassa ja tämä erimieltä kanssasi oleva vain vihaa totuutta.

        Tämän johdosta sinä saat aina tuntea ylemmyyden tunnetta, koska kaikki asiat vain osoittavat sinun olevan oikeassa. Mikään ei voi osoittaa sinua tai sinun mielipiteitäsi vääriksi.

        Tämä puolustusmekanismi on tehokas, mutta pitkällä tähtäimellä vahingollinen. Se sekä sokeuttaa että vieraannuttaa sinua ympäröivästä maailmasta ja ihmisistä. Ei mikään ihme ettei homojen syrjintä tai epätasa-arvo kiinnosta sinua, eihän siellä "paniikkihuoneessa" ole kuin sinä ja sinun lohduttava fantasiamaailmasi.

        SamiA, Pimeätä Keskiaikaa ei kutsuttu pimeäksi valaistuksen puutteen takia, vaan sinunlaisten ihmisten takia.


      • SamiA
        1000sanaa1totuus kirjoitti:

        Olet suojannut ajatusmaailmasi kierolla puolustusmenetelmällä.

        Jos joku on samaa mieltä kanssasi, niin se on sinulle osoitus että olet oikeassa.

        Jos joku on eri mieltä kanssasi, niin se sinulle osoitus että olet oikeassa ja tämä erimieltä kanssasi oleva vain vihaa totuutta.

        Tämän johdosta sinä saat aina tuntea ylemmyyden tunnetta, koska kaikki asiat vain osoittavat sinun olevan oikeassa. Mikään ei voi osoittaa sinua tai sinun mielipiteitäsi vääriksi.

        Tämä puolustusmekanismi on tehokas, mutta pitkällä tähtäimellä vahingollinen. Se sekä sokeuttaa että vieraannuttaa sinua ympäröivästä maailmasta ja ihmisistä. Ei mikään ihme ettei homojen syrjintä tai epätasa-arvo kiinnosta sinua, eihän siellä "paniikkihuoneessa" ole kuin sinä ja sinun lohduttava fantasiamaailmasi.

        SamiA, Pimeätä Keskiaikaa ei kutsuttu pimeäksi valaistuksen puutteen takia, vaan sinunlaisten ihmisten takia.

        ”Jos joku on samaa mieltä kanssasi, niin se on sinulle osoitus että olet oikeassa.”

        Minulla ei ole oikeassa olemisen tarvetta. Olen mielellään väärässä, jos joku löytää Jumalan.

        ”Mikään ei voi osoittaa sinua tai sinun mielipiteitäsi vääriksi.”

        En minä ole täydellinen. Elämässäni on paljon väärää.

        ”Se sekä sokeuttaa että vieraannuttaa sinua ympäröivästä maailmasta”

        En halua mukautua tämän maailmanajan mukaan. Olen fundamentalisti.

        ”SamiA, Pimeätä Keskiaikaa ei kutsuttu pimeäksi valaistuksen puutteen takia, vaan sinunlaisten ihmisten takia.”

        Tuskin sinullakaan on esittää mitään, mistä tätä uutta valoa nyt yhtä äkkiä ihmisyyteen ja moraalin tulee?
        On se kummalista, jos isämme ja ukkimme ovat eläneet pimeydessä ja nyt sitten samoja arvoja ja ihmiskäsityksiä ylläpitäviä kutsutaan pimeydessä vaeltaviksi.
        Minulla on Jeesus, joten en vaella pimeydessä.

        Jos olen Jeesuksen vuoksi pimeydessä, niin sitten olen.
        Elän tai kuolen se on aivan sama, kunhan saan olla Jeesuksen kanssa.


      • SamiA
        ertert kirjoitti:

        "Mainitse yksikin uskonnon määrite, jonka harjoittamatta jättäminen todistaa, että en ole kristitty?"

        Miksi pitäisi? Ei se mitenkään muuta asiaa suuntaan taikka toiseen. Se, että kristinusko on uskonto ei muutu miksikään riippuen siitä, mitä sinä harjoitat tai olet harjoittamatta.

        ”"Mainitse yksikin uskonnon määrite, jonka harjoittamatta jättäminen todistaa, että en ole kristitty?"”

        ”Miksi pitäisi? Ei se mitenkään muuta asiaa suuntaan taikka toiseen.”

        Vastauksesi oli epärehellinen, koska et kykene osoittamaan yhtään määritystä, jonka harjoittamatta jättäminen todistaisi, että en ole kristitty. Käänteisesti, et pysty silloin määrittämään kristinuskoakaan.


      • SamiA kirjoitti:

        ”"Mainitse yksikin uskonnon määrite, jonka harjoittamatta jättäminen todistaa, että en ole kristitty?"”

        ”Miksi pitäisi? Ei se mitenkään muuta asiaa suuntaan taikka toiseen.”

        Vastauksesi oli epärehellinen, koska et kykene osoittamaan yhtään määritystä, jonka harjoittamatta jättäminen todistaisi, että en ole kristitty. Käänteisesti, et pysty silloin määrittämään kristinuskoakaan.

        "Vastauksesi oli epärehellinen, koska et kykene osoittamaan yhtään määritystä, jonka harjoittamatta jättäminen todistaisi, että en ole kristitty."

        Ei ole. Ei se mitenkään muuta asiaa suuntaan taikka toiseen.


      • miss ei kirj
        SamiA kirjoitti:

        Laita linkki kysymykseen.

        No kai se on keino tuokin välttää kysymys johon ei osaa vastata. :S


    • -status quo

      "1. Kristinusko ei ole uskonto."

      Pitää paikkansa. Kristinusko ei ole uskonto, vaikka sitä myös uskonnoksi kutsutaan. Raamatun henkilöistä kristinuskon perustaja Jeesus Kristus vastusti uskontoja eniten. Silloiset uskonnot kuten farisealaisuus olivat Jeesuksen mukaan ihmisille kaikkein huonoin vaihtoehto.Jeesuksen mukaan uskonnot vievät ihmisen iankaikkiseen kadotukseen.
      Kristinuskon mukaan vain Jeesus on tie, totuus ja elämä. Muuta nimeä ei meille ole annettu.

      "2. He eivät olleet oikeita kristittyjä/uskovia."

      Usein ateistit omivat itselleen oikeuden määritellä "oikea kristitty". Ateisti ei ymmärrä mitä uudestisyntyminen tarkoittaa, silti se ei estä ateistia antamasta asiantuntijalausuntoja asiasta josta ei mitään ymmärrä. Ateisti uskoo niin kuin haluaa uskoa.

      "3. Maailma on 6000 vuotta vanha."

      Vanhemman maailman kannattajat turvautuvat tieteen oletuksiin, joita ei kukaan voi varmaksi todistaa. Oletus ei välttämättä ole fakta, vaan uskon asia.

      "4. Jeesus tulee Pian."

      Ihmisen aikakäsityksen mukaan Jeesus ei tullut "pian". Jumalan maailmassa ei ole samanlaista aikakäsitettä kuin ihmisillä.
      Iankaikkisuus ei ole aikaa sillä tavalla kuin me ajan ymmärrämme.

      • "Pitää paikkansa. Kristinusko ei ole uskonto, vaikka sitä myös uskonnoksi kutsutaan."

        Kristinusko täyttää kaikki uskonnon määritteet. Onko sitä liian vaikea ymmärtää?

        "Usein ateistit omivat itselleen oikeuden määritellä "oikea kristitty"."

        Eivät anna, mutta ateistit eivät pidä argumenttivirheitä pätevinä argumentteina.

        "Ateisti ei ymmärrä mitä uudestisyntyminen tarkoittaa, silti se ei estä ateistia antamasta asiantuntijalausuntoja asiasta josta ei mitään ymmärrä."

        Kyllä hyvin monet ateistit ymmärtävät, koska ovat joskus olleet sellaisia.

        "Vanhemman maailman kannattajat turvautuvat tieteen oletuksiin, joita ei kukaan voi varmaksi todistaa. Oletus ei välttämättä ole fakta, vaan uskon asia."

        Eivät turvaudu vaan mittavaan todistusaineistoon.

        "Ihmisen aikakäsityksen mukaan Jeesus ei tullut "pian". Jumalan maailmassa ei ole samanlaista aikakäsitettä kuin ihmisillä."

        Erittäin monet uskovat ovat pitkin historiaa ja vieläkin väittäneet, että Jeesus tulee heidän elinaikanaan eli pian.


    • M@k3

      Ihan kiva että kristityt tulivat sitten tänne vahvistamaan noiden väitteitensä typeryyden, esim vastauksissa ykköskohtaan ei ollut päätä eikä häntää.

    • helvetin tuli

      Uskokaa mutta uskominen ei ole niin paha asia!

    • herttainenhertta

      Suomi on kristillinen maa, kristinusko on maailman suurin uskonto ja ateistit aivan surkean pieni kärpäsenpaska maailman mittakaavassa. Ja kristityt ovat parjattu ja vainottu vähemmistö, joilta ollaan koko ajan viemässä sanan- ja uskonnonvapaus jos ei peräti henki.

    • Impi Ylä-Börsä

      Tämä on viihdyttävä ketju!

    • sErpiEntE

      En tiedä onko tämä jo täällä, mutta minun mielestäni ehdottomia kärkipään typeryyksiä ovat nämä palstaa riivaavien uskisten epätoivoiset seliselit, että "jos jumalan olemassaoloa ei voi todistaa, niin sitten ei voi myöskään todistaa että (valitse joku seuraavista) Australia/Japani/Chileläiset kaivosmiehet/Obama olisi olemassa."

    • K.R.S.

      Arkin lihansyöjien ongelma ratkaistu.

      ''a.24.10.2011 16:180 SULJE
      Enkelit lennättivät tietenkin hukkuneiden eläinten raatoja niille pedoille syötäväksi, höpsö. Sen voi kyllä lukea Ramatusta rivien välistä, jos osaa, kuten minä.
      Jotta ne raadot ei olisi 150 päivän aikana ehtineet mädäntyä syömäkelvottomiksi, ne lennätettiin välillä maan kiertoradalle pakasteeseen. Sieltä sitten tarpeen mukaan arkkiin. Ja niitä riitti syötäväksi vielä tulvan jälkeenkin niin kauan, kun saaliseläimet oli taas ehtineet lisääntyä.''

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10202632#comment-51817843-view

    • Nostoväki

      Tämä juttu on aina noston ja kertauksen arvoinen, koska se ei vanhene.

    • 25

      SamiA
      ''Uskonnon- ja sananvapaus tuli kristinuskon myötä ja se poistuu myös kristinuskon myötä.''

      fenno.maani
      ''Jos olisin paha ja haukkuisin täällä netissä vain muita erilailla ajattelevia niin silloin olisin saat*anan palveluksessa.''

      1213
      ''Ateismi johtuu siitä, että ollan aloitettu kyseenalaistamisen ja ajattelun tie, muttei kuljettu sitä loppuun. Ateisti, joka on uskosta lähtenyt ei halua, että Jumala on olemassa. Siksi Jumala on alettu kyseenalaistamaan ja kun ollaan päästy ajattelussa johonkin pisteeseen, joka tyydyttää itseä, ajattelu on lopetettu''.

    • jep jep
    • ..,

      Kretardipalstan satoa: ''Kai muistat, että evoluutio selittää meidät yhdeksi eläinlajiksi.''


      ''Puhuva aasi, puhuva käärme.

      ristinkantaja30.5.2012 18:150
      Ateisti nauraa noille raamatullisille käsitteille. Ainakin joku ateisti tällä palstalla.

      No,
      kuitenkin - samanaikaisesti - tämä henkilö luottaa kehitysoppiin.

      Kai muistat, että evoluutio selittää meidät yhdeksi eläinlajiksi.

      Raamatun tilannekohtainen eläimen puhe naurattaa.

      Tieteen esityksessä puhuva "eläin" ei edes hätkäytä.

      Minä näen tuossa valikoivaa asennetta.''

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10686851#comment-55434427-view

    • LookAtYou

      "Ateistit ovat ylimielisiä ja pöyhkeitä, koska eivät halua uskoa ihmistä suurempaan voimaan."
      -Jaakob, SamiA ja monet muut

      Joo, onpa todella ylimielistä ja pöyhkeää väittää että koko käsittämättömän suurta universumia ei olekaan luotu varta vasten ihmiselle.

      "Ateismi on uskonto"
      -Useat uskikset

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto
      Etsipä tuolta uskonnon ulottuvuudet ja sano, pätevätkö ne ateismiin.


      "Ateistit haluavat itse helvettiin, koska eivät halua Jumalan luo"
      -Joku tyyppi Atheist Experience -ohjelmassa

      ...Dafuq?


      "Helvetti on oikeudenmukainen rangaistus, koska rangaistus on ääretön ja sen saa tekemällä rikoksen ääretöntä Jumalaa kohtaan"
      -Joku uskis tällä palstalla

      Se, että rikoksen tekee ääretöntä henkilöä kohtaan ei tarkoita että rikos olisi ääretön ja siitä ansaitsee äärimmäisen rangaistuksen


      "Kaikki Raamatussa kerrotut julmuudet olivat välttämättömiä Jumalan suunnitelman toteuttamiseksi."
      -Monet uskikset

      Sitten jumalasi ei ole kaikkivoipa, niin kuin väität


      "Raamatun ristiriitoihin ei ole eikä niitä pidä edes yrittää ajatella, vaan Raamattua pitää yksinkertaisesti uskoa koska se on Jumalan sanaa."
      -Jaakob (muistaakseni)

      Tuo ajattelutapa on erittäin vaarallinen. Sokea usko ei ole ikinä johtanut mihinkään hyvään maailman historian aikana. Miksi Jumala edes loi ihmisille ajattelukyvyn, jos sen käyttö vie helvettiin?

      • kysymyksiäx

        mielenkiintoista, katsot tekstisi perusteella olevasi ylempänä uskovaisia, olet mielestäsi kovinkin älykäs kun et usko Jumalaan, olet ehkä jopa ylempänä kuin Jumala, sillä Jumalaa ei mielestäsi yksinkertaisesti ole olemassa.

        Mutta onko evoluutiota itseasiassa ollut niin kuin sitä nyt väitetään?
        Mitä teet, jos parinkymmenen vuoden kuluttua saadaankin selville että aikajana onkin katsottu ihan liian pitkäksi, että asiat tapahtuivatkin huomattavasti nopeammin? Raamatussahan Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ihmiselle..

        Oletko ajatellut ikinä että Jumala Ja Raamattu eivät olisikaan väärässä, mutta ihmiset tekivät vastoin Jumalan tahtoa leikkimällä hyviä kristittyjä ja sotimalla, tappamalla ja ties mitä.. levittääkseen uskoa? Jeesus itsehän sanoi ettei saa tappaa, vaan kääntää poski.. Oletko ajatellut, että ehkä ihminen onkin syypää tapahtumiin, eikä Jumala? Että ihminen vallanhalussaan esitti uskonnon varjolla jotain mikä ei saanut Jumala siunausta, koska Jeesus käski kääntää toisen poskensa? Että alkukirkon ajat palaisivat takaisin, ja kristittyjä alettaisiin vainota mm. ateistien toiminnasta ja lopulta tulisi jopa m arttyyrikuolemia (joita kyllä on jo nytkin maailmalla, vaikkei ihan Suomessa)?

        Ihmisellähän on todellakin oma tahto ja valta nyt täällä maanpäällä, ja S****** täällä villitsee ja tekee pahaa, ettei yksikään pelastuisi..
        Ja voi että kristittyjäkin lähtee väärille teille..

        Onko usko sokea, jos haluaa toisille hyvää, palvelee lähimmäisiään ja uskoo Jumalan armoon, kun ihminen ei armahda monestikaan?

        Oletko sinä todellakin niin viisas että teet koko ajan kaiken oikein, et nimittele etk'ä valehtele ja teet aina lähimmäisellesi hyvää? Uskotko oikeasti, että jos historiassa ihmiset olisivat olleet ateisteja ei sotia olisi? Että ihminen olisi niin hyvä? Ei taida ihminen olla ikinä niin hyvä, kyllä ihminen on aika petollinen, jokainen meistä.

        Oletteko miettineet, kunnioitettiinko ihmisen elämää ennen kun oli jyrkemmät tuomiot rikollisille esim. murhasta, enemmän? Vai nyt kun ei enää Suomessakaan saa kuin 'elinkautisen' joka ei oikeasti sitä olekaan?
        Tarvitseeko ihminen tuomiota? Tämän maailman tai ikuisen?


      • LookAtYou
        kysymyksiäx kirjoitti:

        mielenkiintoista, katsot tekstisi perusteella olevasi ylempänä uskovaisia, olet mielestäsi kovinkin älykäs kun et usko Jumalaan, olet ehkä jopa ylempänä kuin Jumala, sillä Jumalaa ei mielestäsi yksinkertaisesti ole olemassa.

        Mutta onko evoluutiota itseasiassa ollut niin kuin sitä nyt väitetään?
        Mitä teet, jos parinkymmenen vuoden kuluttua saadaankin selville että aikajana onkin katsottu ihan liian pitkäksi, että asiat tapahtuivatkin huomattavasti nopeammin? Raamatussahan Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ihmiselle..

        Oletko ajatellut ikinä että Jumala Ja Raamattu eivät olisikaan väärässä, mutta ihmiset tekivät vastoin Jumalan tahtoa leikkimällä hyviä kristittyjä ja sotimalla, tappamalla ja ties mitä.. levittääkseen uskoa? Jeesus itsehän sanoi ettei saa tappaa, vaan kääntää poski.. Oletko ajatellut, että ehkä ihminen onkin syypää tapahtumiin, eikä Jumala? Että ihminen vallanhalussaan esitti uskonnon varjolla jotain mikä ei saanut Jumala siunausta, koska Jeesus käski kääntää toisen poskensa? Että alkukirkon ajat palaisivat takaisin, ja kristittyjä alettaisiin vainota mm. ateistien toiminnasta ja lopulta tulisi jopa m arttyyrikuolemia (joita kyllä on jo nytkin maailmalla, vaikkei ihan Suomessa)?

        Ihmisellähän on todellakin oma tahto ja valta nyt täällä maanpäällä, ja S****** täällä villitsee ja tekee pahaa, ettei yksikään pelastuisi..
        Ja voi että kristittyjäkin lähtee väärille teille..

        Onko usko sokea, jos haluaa toisille hyvää, palvelee lähimmäisiään ja uskoo Jumalan armoon, kun ihminen ei armahda monestikaan?

        Oletko sinä todellakin niin viisas että teet koko ajan kaiken oikein, et nimittele etk'ä valehtele ja teet aina lähimmäisellesi hyvää? Uskotko oikeasti, että jos historiassa ihmiset olisivat olleet ateisteja ei sotia olisi? Että ihminen olisi niin hyvä? Ei taida ihminen olla ikinä niin hyvä, kyllä ihminen on aika petollinen, jokainen meistä.

        Oletteko miettineet, kunnioitettiinko ihmisen elämää ennen kun oli jyrkemmät tuomiot rikollisille esim. murhasta, enemmän? Vai nyt kun ei enää Suomessakaan saa kuin 'elinkautisen' joka ei oikeasti sitä olekaan?
        Tarvitseeko ihminen tuomiota? Tämän maailman tai ikuisen?

        "mielenkiintoista, katsot tekstisi perusteella olevasi ylempänä uskovaisia, olet mielestäsi kovinkin älykäs kun et usko Jumalaan, olet ehkä jopa ylempänä kuin Jumala, sillä Jumalaa ei mielestäsi yksinkertaisesti ole olemassa."
        Ei, en katso olevani uskovaisia ylempänä. Ja en voi olla ylempänä jotakin, jota ei ole olemassa.

        "Mutta onko evoluutiota itseasiassa ollut niin kuin sitä nyt väitetään?
        Mitä teet, jos parinkymmenen vuoden kuluttua saadaankin selville että aikajana onkin katsottu ihan liian pitkäksi, että asiat tapahtuivatkin huomattavasti nopeammin? Raamatussahan Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ihmiselle.. "
        Nykytiedon valossa evoluutio on kaikkein pätevin ja loogisin malli. Ei sillä että sekään täysin aukoton olisi.

        "Oletko ajatellut ikinä että Jumala Ja Raamattu eivät olisikaan väärässä, mutta ihmiset tekivät vastoin Jumalan tahtoa leikkimällä hyviä kristittyjä ja sotimalla, tappamalla ja ties mitä.. levittääkseen uskoa? Jeesus itsehän sanoi ettei saa tappaa, vaan kääntää poski.. Oletko ajatellut, että ehkä ihminen onkin syypää tapahtumiin, eikä Jumala? Että ihminen vallanhalussaan esitti uskonnon varjolla jotain mikä ei saanut Jumala siunausta, koska Jeesus käski kääntää toisen poskensa? Että alkukirkon ajat palaisivat takaisin, ja kristittyjä alettaisiin vainota mm. ateistien toiminnasta ja lopulta tulisi jopa m arttyyrikuolemia (joita kyllä on jo nytkin maailmalla, vaikkei ihan Suomessa)?"
        En syytä jumalaa maailman pahoista asiosta, miksi syyttäsin jotakin jonka olemassaoloon en usko? Ja niistä kristittyjen vainoista: Totta, monissa maissa vainotaan kristittyjä, joka on toki hirveä asia. Ketään ei saisi vainota vain hänen uskontonsa, kansalaisuutensa tai minkään muunkaan vastaavan takia. Muista kuitenkin, että kyllä esimerkiksi fundamentalistikristityt osaavat tuolla jenkkilässä ja muuallakin olla melkoisia kusipäitä muita kohtaan.

        "Ihmisellähän on todellakin oma tahto ja valta nyt täällä maanpäällä, ja S****** täällä villitsee ja tekee pahaa, ettei yksikään pelastuisi..
        Ja voi että kristittyjäkin lähtee väärille teille.. "
        Oma tahto on kiva juttu, sitä pitäisi nyt vaan osata käyttää. Eräs kristinuskon epäloogisuus on se, että eikö Jumala olisi alun pitäenkin voinut estää pahaa tapahtumasta, poistamatta vapaata tahtoa?

        "Onko usko sokea, jos haluaa toisille hyvää, palvelee lähimmäisiään ja uskoo Jumalan armoon, kun ihminen ei armahda monestikaan?"
        Lähimmäisten auttaminen on hyvä asia, mutta mielestäni osoittaa melkoista heikkoutta, että pitää jotain tiettyä kirjaa absoluuttisena totuutena, joita KAIKKIEN pitää totella. Aivan sama minulle jos joku haluaa itse noudattaa vaikkapa raamattua pilkuntarkasti (jos jättää kuitenkin ne tappamiset sikseen), mutta sitä en ymmärrä, minkä takia pitää vaatia muitakin noudattamaan.

        "Oletko sinä todellakin niin viisas että teet koko ajan kaiken oikein, et nimittele etk'ä valehtele ja teet aina lähimmäisellesi hyvää? Uskotko oikeasti, että jos historiassa ihmiset olisivat olleet ateisteja ei sotia olisi? Että ihminen olisi niin hyvä? Ei taida ihminen olla ikinä niin hyvä, kyllä ihminen on aika petollinen, jokainen meistä. "

        En ole kaikkitietävä, nimittelen joskus, valehtelen joskus, olen tehnyt myös pahoja asioita. Väkivaltaisuus on ihmisen valitettava piirre, takuulla oltaisiin sodittu ilman uskontojakin. Ja olen samaa mieltä, kaikissa meissä asuu pieni sadistinen kusipää. Mieleltään terveet ihmiset osaavat kuitenkin pitää sen jokseenkin kurissa. Jos jollekulle hyvä keino sen sadistikusipään aisoissa pitämiseen on uskonto, niin sehän on tottakai hyvä homma. Sitä en ymmärrä, että jotkut väittävät että se kurinpito ei onnistuisi ihan ilman oletettuja näkymättömiä ukkeleitakin.

        "Oletteko miettineet, kunnioitettiinko ihmisen elämää ennen kun oli jyrkemmät tuomiot rikollisille esim. murhasta, enemmän? Vai nyt kun ei enää Suomessakaan saa kuin 'elinkautisen' joka ei oikeasti sitä olekaan?
        Tarvitseeko ihminen tuomiota? Tämän maailman tai ikuisen?"
        En kannata kuolemantuomiota koska syyttömien tuomitseminen on mahdollista, ja tappaminen, vaikka mukaoikeuden nimissä sattuisi olemaankin, sotii humaania ajatteluani vastaan. Sen sijaan mielestäni Suomessa ja muuallakin rangaistukset ovat usein liian lepsuja (ainakin tietyissä rikoksissa). Jokseenkin absurdia, kuinka joku raiskaaja selviää usein ehdollisella ja tiedostonjakopalvelua netissä pitänyt saa monta kymmentä vuotta ehdotonta. Noh, siinä taas nähdään länsimaiden nurja puoli: Kaikilla teostomafioilla on enemmän oikeuksia kuin ihmisillä.

        Jos nyt palataan uskonnollisiin näkemyksiin niin helvetti (olettaen, että uskoisin sen olevan olemassa) on mielestäni täysin ylimitoitettu rangaistus rikoksesta riippumatta. Ihminen voi tehdä vain rajallisen määrän pahaa, joten rajaton rangaistus on ihan maalaisjärjelläkin epäoikeudenmukainen.


    • LookAtYou

      Unohdin tyystin nämä helmet


      "Jos ihminen kehittyi apinoista evoluution vuoksi, niin miten apinoita on vielä olemassa"
      -Joku kreationisti

      Ottaisit edes selvää mitä evoluutio tarkoittaa ennen kun lauot tuollaisia typeryyksiä.


      "Evoluutio on pelkkä teoria!"
      -Vaikka kuinka monet krentut

      Kyllä, evoluutio on todellakin tieteellinen teoria. Ongelmana tässä on se, että sinulla ei ole pienintäkään aavitusta, mitä tieteellinen teoria tarkoittaa. Esimerkiksi gravitaatiokin on "pelkkä teoria".

    • "4. Jeesus tulee Pian."

      Raamatussa tuo väite on esitetty esimerkkinä kadotuksen ihmisen vaikutuksesta ja eksytyksestä.

    • agnostikko24

      Olen kuullut sanottavan että jonkinlainen "oikeus" tapahtuu ihmisen päätyessä taivaaseen tai helvettiin. Jep jep, käsite taivaasta ei nyt vielä kovin morbidilta kuulosta, mutta helvetti on kyllä sellainen ajatus, että oikeasti pelottaisi jos uskoisin jumalaan joka sallii tälläisen eternaalisen oikeusmurhan tapahtuvan. Oli kyseessä sitten tavallinen riviateisti, häiriintynyt murhaaja, tai vaikka itse Hitler, vaikuttaa ikuinen kituminen liekkimeressä aivan naurettavalta ylilyönniltä.

      Mutta mitäpä mä oikeudesta tajuan, oonhan vain ihminen enkä se täydellinen kaikkia rakastava Jumala...

    • Rapanhapakko

      SamiA:
      Totta kai sinulla on uskonto ja sinä olet uskonnollinen.

      Uskotko johonkin jumalolentoon? Kyllä/ei?
      Onko sinulla joku Pyhä Kirja, kuten muillakin uskonnoilla? Kyllä/ei?
      Uskotko sen kirjan ja oman tulkintasi siitä olevan Totuus ja sivuutat siihen perustuen tieteen käsitykset? Kyllä/ei?
      Onko sinulla uskonnollisia rituaaleja, kuten kaste, rukoushetket, jonkun uskonnollisen yhteisön jäsenyys tai edes kymmenysten maksu sellaisille? Kyllä/ei?

      Niin kaikilla muillakin uskonnoilla: Tunnusta jo: Sinulla on uskonto ja sinä olet uskovainen.

      Sitten SamiA sanot:
      "Kristinusko ei ole uskonto, koska se ei perustu uskonnollisuuteen, vaan armoon. Uskonnoissa on kyse siitä, että jumalaa pitää lepytellä tai hyvitellä. Uskonnoissa ihminen pyrkii itse pääsemään jumalan mielisuosioon.

      Kristinuskossa noin ei ole, koska ihmisen on mahdotonta ansaita Jumalan suosiota, lepyttää Jumalaa tai hyvittää Jumalalle jotain.
      Kristinuskossa ihminen pelastuu armosta, ei tekojen kautta."

      Valehtelet taas häikäilemättömästi.
      Tuo "pelastuminen" ja uhka jolta pitää "pelastua" on sinun uskontosi opinkappale, ei maailman itsestäänselvä perusasia.

      Sitten sinun uskonnossasi se ei ole noin yksinkertaista kuin väität, vaan sinullakin se vaatii tekoja. Kuten uskominen Raamattuun, muun tiedon tietoinen hylkääminen, arvaan uskonnolliset rituaalit kuin kaste ja paljon muita tekoja, Sinulla kai kymmenyksetkin? :D

      Sitten kun yllä väität keskustelevasi Jeesuksen kanssa samalla tavalla kuin ihmisten kanssa, senkin valehtelet ja tiedät sen. Tunnusta suosiolla: Kun puhut Jeesukselle, VASTAAKO Jeesus sinulle niinkuin ihminen vastaa ihmiselle? En suosittele valehteleaan, siten keksisin jotain mitä kysyosit Jeesukselta ja sitten vaatisin kertomaan mitä Jeesus sinulle sanoi. Jotain mitä et itse voisi tietää.

      Joten lopeta valehtelu, sinut on nähty. Sinä olet uskonnollinen ja sinulla on uskonto. Mutta sinähän haluatkin valehdella, se on koko uskovaisuuden tarkoitus ja elämänasenne. Älä odota sille mitään kunnioitusta.

    • LookAtYou kirjoitti:" "H3lvetti on oikeudenmukainen rangaistus, koska rangaistus on ääretön ja sen saa tekemällä rikoksen ääretöntä Jumalaa kohtaan"-Joku uskis tällä palstalla"

      Tämä tuli hieman eri muodossa kerran vastaan ja nakkasin kysymyksen, että jos pöllii täsmälleen saman verran, täsmälleen samalla tekotavalla esim. pikku-Siwasta, verrattuna vaikka Citymarketiin, olisivatko rangaistukset suhteutettu näiden lafkojen kokoon. Koska Cittari on isompi, pitäisi rangaistuksenkin olla krisselilogiikalla isompi, kun taas Sihwelin kohdalla päin vastoin?

      Aika mutinaks veti.

      Tässä kuitenkin varmasti älyttömin yritys apologeetikolta selittää puhuvaa käärmettä:
      "Puhuva käärme ei ollut todellisuudessa käärme, koska muinaisista teksteistä selviää, että silloin kun raamattua on käännetty on joku sana mennyt sekaisin. Alun perin tämä käärmettä tarkoittava sana oli papukaijaa tarkoittava sana ja kaikkihan tietävät papukaijojen kyvyn puhua."

      ^Tuhouduin totaalisesti ja kyseinen henkilö suuttui sen verran, ettei halunnut enää selittää puhuvaa aasia. Olisi varmaan pitänyt hillitä nauru, koska se olisi ollut kullanarvoinen lausunto!!

    • jgkjgj

      Ateisti on saatananpalvoja.
      (kaikki maailman uskovaiset) sanoo aina niin

    • .

      Saatana/Lucifer ei ole Jumalan luoma.

      • Zapp/Pazz

        Noitia ei ole nykypäivänä kun kristityt hoitivat ne keksiajalla.


    • ei-ateistiss

      Huvittavaa, tässä taas yritetään saada kristittyjä pilkatuksi ja lankaan.. ja varmasti monet eivät osaa selittääkään.

      On paljon lähteitä, joissa selitetään Raamattua ja näihinkin Raamatun kohtiin, joita ateistit 'väittävät' virheellisesti virheellisiksi, on ihan selitys. Monesti alkukielisiä sanoma tutkimalla nämä asiat selittyvät.

      Useammin on niitä, jotka typerästi väittävät jossain kohtaa olevan virheen, kun eivät itse ymmärrä Raamatun teksteistä hölkäsenpöläystäkään:)

      Kristitty= uskovaisena kastettu, uskonsa mukaan elävä, Jumalaan uskova, Jeesukseen Kristukseen uskova, Jeesus on Jumala poika

      Huom. se mitä virallisesti sanotaan Suomessakin kristityksi, esim. että kaikki luterialiset on kristittyjä, ei pidä Raamatun mukaan paikkaansa. Kirkko ei ketään pelasta, vaan sen tekee Jumala. Yksin Jumala.

      Jumala on rakkaus= ei se rakkaus, mitä ihmisellä on, sillä ihmisellä on vain epätäydellistä rakkautaa. Ihminen on epätäydellinen ja tekee virheitä! Myös kristityt ihmiset! Ihminen vain helposti syyttää Jumalaa jostakin johon Hän on syytön.

      Ateistit ovat ankaria nimittelijöitä= monet on. Antaisivatko ateistit oman lapsensa valita uskovansa Jumalaan vai haukkuvaisivatko näillä kaikilla nimityksillä niin pahasti että välit menisi? Entä jos oma lapsesi toteaa 15 vuotiaana että hän uskoo Jumalaan? Olisitko suvaitsematon ja vastustaisit kiivaasti?

    • eräss

      ps. ateistien naurettavia väitteitä..

      -Koska Jumalaa ei voi todistaa, ei Hän voi olla olemassa..
      --Onko evoluutioteoria aukoton ja 100% totuus? taitaa muuttua koko ajan:)

      - Raamatussa on virheitä, evankeliumistakin on neljä eri tarinaa:) ja eri tavalla kerrotaan:)
      --jos joku nykyajassa tekee rikoksen, eikö hänen teollaan voi olla monta eri todistajaa ja näin ollen todistajien kertomukset poikkeavat toisistaan hieman?
      (lääkäri, tullimies,opetuslapsi,tulkki?)

      ym. ym..

      Yksi suurimmista on vedota että uskovaiset tekevät pahoja asioita, tai Jumala, koska historiassakin sodittiin verisiä uskonsotia. Oletteko ajatelleet, että ihminen ei ole täydellinen. Että sotia soditaan ihan ihmisen omista virheistä ja synneistä johtuen eikä Jumalan tahdosta? Että alkukirkoh jälkeen ihminen meni harhaan ja alkoi kastaa vauvana saadakseen kirkosta valtionkirkon ja sille paljon j äseniä ja veronmaksajia? Ettei Raamatussa oikeasti puhutakaan vauvojen kastamisesta? Puhumattakaan tappamisesta, sillä Jeesushan käski vihamiehelle kääntämään poskensa.

      Mutta ihminen ei todellakaan ole täydellinen, ei kristittykään. Mutta todellinen uskovaisuus näkyy kyllä tekoina, Jumalan tahto on ylin. Ei oma valta, raha eikä edes rakkaus toiseen ihmiseen (siis väärällä tavalla esim. pettämällä).

      rakkaus ihmiseen tulee siitä että teitää Jumalan rakastavan ihmistä, luomustaan. Elämän kunnioitus tulee siitä, että tietää sen olevan Jumala lahja meille, eikä sitä pidä tuhota, ei ampua, ei poistaa eikä hylätä.

      Antaisiko ateisti oman lapsensa valita Jumalan? Vai menisikö oma 'uskomus' ohi lapsen vapaan tahdon?

      • "Antaisiko ateisti oman lapsensa valita Jumalan? Vai menisikö oma 'uskomus' ohi lapsen vapaan tahdon?"

        Mielestäni kaikilla pitäisi olla oikeus tehdä itse valintansa siitä, mihin uskoo. Mielenkiintoista on se, että usein uskovaiset ovat niitä, jotka eivät hyväksy omien lapsiensa vapautta valita uskomuksiaan ja saattavat jopa jättää nämä tämän vuoksi heitteille. Paras tapa kertoa lapsille näistä vanhoista uskomuksista on antaa tälle Raamattu, Ilias ja Odysseia ja muita vastaavia jumalkertomuksia. Tämän jälkeen saa täysin vapaasti valita, mihin uskoo.

        Varsinkin kristityillä tuntuu olevan tapana indoktrinoida lapsensa siihen ajatukseen, että ainoa mahdollinen jumalusko on usko kristinuskon jumalaan, mikä näkyy hyvin siinä, että muihin jumaliin kohdistuvaa epäuskoa ei pidetä pahana, mutta jos joku päättää mennä sen yhden (tai kolme) jumalaa pidemmälle, niin kaikki alkavat heti kauhistella.


      • 548+164-46

        ''-Koska Jumalaa ei voi todistaa, ei Hän voi olla olemassa..''
        Juuei, olet joko käsittänyt väärin tai vääristelet. Luultavampi väite on: Koska Jumalaa ei voi todistaa, ei häneen ole syytä uskoa.

        ''--Onko evoluutioteoria aukoton ja 100% totuus? taitaa muuttua koko ajan:)''
        Ei ole, eikä sellaista vaadikaan kuin uskovat, joille muuten kelpaa aukkojen Jumala ilman ongelmia. Muilla ei ole samanlaista pakkoa löytää 100% 'totuutta''.

        ''- Raamatussa on virheitä, evankeliumistakin on neljä eri tarinaa:) ja eri tavalla kerrotaan:)''
        Neljä eri todistajalausuntoa kertovat tapahtumien kulusta eri lailla, ne eivät voi olla kaikki yhtäaikaa totta. Vanha ja käytetty pallo vertaus: Yksi todistaja sanoo ''pallo on punainen'', toinen ''pallo on pyöreä''. Molemmat todistavat samasta asiasta, eri tavalla, kumpikin voi olla totta. Mutta kun yksi todistaja sanoo ''pallo on punainen'', toinen sanoo ''pallo on vihreä''. Silloin molemmat eivät voi olla oikeassa.

        ''Yksi suurimmista on vedota että uskovaiset tekevät pahoja asioita, tai Jumala, koska historiassakin sodittiin verisiä uskonsotia.''
        Argumenttina Jumalan olemassolemattomuudelle? Tuskin ateisti sellaista väittää.

        ''rakkaus ihmiseen tulee siitä että teitää Jumalan rakastavan ihmistä, luomustaan. Elämän kunnioitus tulee siitä, että tietää sen olevan Jumala lahja meille, eikä sitä pidä tuhota, ei ampua, ei poistaa eikä hylätä.''
        Mistä sinä tuollaisia luuloja olet hankkinut?

        ''Antaisiko ateisti oman lapsensa valita Jumalan? Vai menisikö oma 'uskomus' ohi lapsen vapaan tahdon?''
        Jokainen saa uskoa mitä lystää. Siinä vaiheessa kun joku kehottaa tai alkaa vaatimaan minua uskomaan samalla lailla, ilman järkevää syytä, minä sanon mitä ajattelen asiasta.


    • -aurinkokunta ei ole heliosentrinen
      -maapallon päällä on ollut paksu jääkerros jonka romahtaminen maahan on aiheuttanut nooan tulvat
      -valonnopeus on muuttunut ajan kuluessa
      -"miksi apinoita on vielä olemassa?"
      -ateismi on uskonto
      -kaikki youtubekäyttäjä megasage007:n videot
      -kaikki mitä kent tai eric hovind ovat ikinä sanoneet

    • Nostetaan, ettei unohdu.

    • Rad.At

      Minä olen ateisti. Sanon sen vain, jottei tulisi epäselvyyksiä.

      Minä myös pidän Jeesuksesta. En missän jumalan poika muodossa tai ylösnousseena messiaana, vaan uskontofilosofina ja opettajana. Hänen opettamaansa uskontoa minäkin siedän.

      Tämä vain pohjustukseksi, sillä palsta on uskovaisten väitteet; Minä ajattelin esittää heidän väitteensä omasta uskostaan;

      -Ottakaa Jeesus sydämeenne! Tätähän kuulee vai kuinka? No kysypä joskus mitä sillä tarkoitetaa ja vastaus on yleensä jotain mystiikan ja hurmostilan välillä. Se perustuu kuitenkin Jeesuksen sanomisiin, jossa hänen sydämeensä ottavat ovat pelastetut. Tuo on kuitenkin ihan pragmaattinen kehotus. Eli tuohon aikaan sydämellä tarkoitettiin älyn ja tiedon tyyssijaa, joten kehotus kuulluu nykykielellä; Opi minun opetukseni (englanniksi yhä "learn by heart"). Samaa juurta on "kuka minuun uskoo, pelastuu". Miksi kukaan menisi sanomaan noin, jos tarkoittaisi omaa olemassoloaan (paitsi Descartes, mutta se on eri juttu...), joten kysymys on samasta asiasta; 'Kuka uskoo OPETUKSIANI pelastuu' on nykykielinen käännös.

      Nyt kysy samalta uskovaiselta, mitkä ovat Jeesuksen uskontofilosofian pääpointit ja saat lasittuneen katseen ja muminaa "lähimmäisistä". Eli täsmällisesti ottaen hän EI ole ottanut jeesusta sydämeensä tai usko häneen, joten omien uskomustensa mukaan hän ei pelastu.

      -Pelastuksesta muutoinkin; Kuulemma pitää käydä kirkossa ja uskovaisten tapaamisissa pelastuakseen, sanoi eräs katukäännyttäjä joskus minulle ison orkesterin edessä. Henkilökohtaisesti sanoin että kadulla ja kirkoissa esiintyminen on tekopyhien puhaa, josta sain 'ymmärtäväistä' säälittelyä ymmärryksen puuttelleni. Sitten lisäsin, että Jeesus on samaa mieltä ja sääli muuttui sättimiseksi, kun en kuulemma tiennyt mistään mitään. En kai sitten, täsmällisesti Jeesus sanoi; "Älä esiinny synagoogissa ja kadunkulmissa tekopyhien tavoin", mutta kun kirkkoja ei silloin vielä ollut, niin kai kristityt katsovat sen muodostavan porsaanreiän. Ja jos he eivät seiso ihan kadunkulmassa....

      -Toisaalta tulee vastaan näitä JUMALAN LAIN tuntijoita (jostakin syystä aina caps lock välähtää niillä päälle tuossa kohtaa, varmaan kristitty tietokone). Ne julistavat sinulle jumalan lakia, jota seuraamalla pääsee taivaaseen. Taas pitää ottaa Jeesus avuksi "Vaikka laintuntija ylittäisi valtameren ja käännyttäisi pakanan, siinä olisi vain kaksi sielua, jolle taivaan portit pysyvät kiinni". Sanasta sanaan, pitäisi hiljentää kristitty. Tosin jos se selittäjä on juutalainen, tuolla ei ole tehoa, mutta Suomessa niitä on harvassa.

      -Toisaalta joka ainut kristitty ja suurin osa meistä ateisteistakin muistaa Jeesuksen ihmeet. Esimerkiksi sen, jossa 5000 ihmistä saapui keskelle korpea kuuntelemaan häntä ja catering petti. Miettikää, joka ainut kristitty osaa sanoa, mistä aineksista sitten tehtiin hätäapu lounas ja montako koria jäi yli. Mutta kuinka moni osaa sanoa mistä hän puhui? Yksi sadasta? Yksi tuhannesta? Se on vähän sama tilanne, kuin jos nykysuomessa joku puhuja menee Kainuun korpeen pikku kylään puhumaan ja puolet Helsingin populaatiosta ilmestyy kuuntelemaan. Luulisi että kiinnostaisi mistä hän puhui, muttta Kristityt eivät yleensä muista kuin buffetin menuun "Päivän erikoinen; Kalaa ja Leipää"

      Samaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon. Tarkasti ottaen Jeesus oli tärkeään sukuun syntynyt mies Juudeassa noin 2000 vuotta sitten. Hänen filosofiansa taisteli uskonnon absoluuttista laintulkintaa ja tuomiota ja teokratiaa vastaan, uskoen uskonnon yksilön sisäiseksi asiaksi ja pelastuksen tulevan toisten ihmisten kohtelun, eikä tietyn uskon kautta (vinkki; Samarialainen oli VÄÄRÄUSKOINEN). Filosofian suosio ja ajan yleinen kansankuohunta saivat Rooman valtakunnan nukkehallitsijat (seldukit) takajaloilleen ja opetusten sisältö taas teki saman uskonnollisille piireille (fariseukset). Lopulta nämä porukat masinoivat Jeesuksen tuomiolle, josta Roomalaiset pesivät tunnetusti kätensä (yleinen Roomalainen temppu, antaa väliportaan ottaa vihat niskoilleen, koska sen voi aina vaihtaa) ja sitten Jeesus teloitettiin. Uskontojen Uhrit ry. olisi parempi osoite hänelle, kuin EvLut.

      Kuten sanoin, pidän kaverista. Näin joskus jonkun ateistin kirjoittavan, että jos Jeesus tulisi uudelleen, hänet pitäisi tappaa heti. Ei mielestäni ole tarpeen; Jos Jeesus todellakin ilmestyy tänne taas, eikä ole muuttanut mielipiteitään, niin Kristityt luultavasti amupuvat hänet itse....

    • 21
    • J&R

      Vähän aiheen sivusta, mutta:

      Jos kukaan ei kertoisi ja opettaisi uskonnosta, ei olisi uskovaisiakaan. Ihminen ei itse löydä jumalaa, vaan se on hänelle opetettava. Voi toki kirjoistakin lukea.

      Jumalaan uskovia ei synny, heitä koulutetaan.

      Kulttuurisidonnaisia eroavaisuuksia esiintyy ja tietyissä yhteiskunnissa uskonto on vahvasti jokapäiväistä elämää, esimerkiksi lähi-idässä se kuuluu perinteisiin ja jumalaan opitaan luottamaan jo lapena.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe