Mitä mieltä olette ns. sairaaladieetistä? kokemuksia olisi mukava kuulla :) hyviä että huonoja..
sairaaladietti kokemuksia
18
15553
Vastaukset
- mumps
jossai vaihees sitä keittoo alkaa tulee ulos korvistaki..ja sen jälkeen tekee mieli syödä kaikkee hyvää..en pystyny olee sil kuuril ku pari päivää..:P
- Heffalump
Minun isäni laihtui sairaaladieetillä ainakin 50 kg (en tiedä tarkkaa painoa). Tähän kului noin puoli vuotta kaikkinensa (alussa oli ne pussikeitot, myöhemmin muuta ruokaa).
Dieetin päätyttyä sairaalan laihdutusryhmän vetäjä pyysi isääni puhumaan uusille kuurilaisille esimerkillisenä laihduttajana. (Täytyy myöntää, olen hyvin ylpeä isästäni!)- laura
Sinä puhut virallisesta sairaaladieetistä (ENED tai VLCD), joka tapahtuu lääkärin ohjauksessa ja sisältää ns. ryhmäterapiaa. Tämä lisää varmasti onnistumista todella paljon, onnittelut isällesi! Sairaaladieettinähän pidetään myös näitä erilaisia kaalisoppadieettejä, joilla ei ole mitään tekemistä oikean lääketieteellisen laihdutuksen kanssa ja se perustuvat näin ollen perkkään city-legendaan... ENED ja muissa vastaavissa dieeteissähän huolehditaan hyvin tarkkaan siitä, että erityisesti proteiinin ja muiden tärkeiden ravintoaineiden saanti säilyy koko dieetin ajan.
- Heffalump
laura kirjoitti:
Sinä puhut virallisesta sairaaladieetistä (ENED tai VLCD), joka tapahtuu lääkärin ohjauksessa ja sisältää ns. ryhmäterapiaa. Tämä lisää varmasti onnistumista todella paljon, onnittelut isällesi! Sairaaladieettinähän pidetään myös näitä erilaisia kaalisoppadieettejä, joilla ei ole mitään tekemistä oikean lääketieteellisen laihdutuksen kanssa ja se perustuvat näin ollen perkkään city-legendaan... ENED ja muissa vastaavissa dieeteissähän huolehditaan hyvin tarkkaan siitä, että erityisesti proteiinin ja muiden tärkeiden ravintoaineiden saanti säilyy koko dieetin ajan.
Eipä maininnut viestiketjun aloittajakaan, minkälaista sairaaladieettiä itse tarkoitti.
Minun kirjoituksestanihan kyllä kävi ilmi, että kyse on tällaisesta virallisesta sairaaladieetistä, eikä kaalisoppakeitoista.
Ja isäni sairaaladietin pussikeitot olivat ihan niitä apteekista ostettavia Nutrifast-pusseja (joita voi kuka tahansa ostaa, ilman sen kummempia ohjauksia).
- ppp
olin just pariviikkoo sitte tällä dieetillä ja paino putos noin 5kg.eikä oo tullu vielä takas tosin makkaran syönnin olen jättäny pois
- Sairaaladietti on??
Siis mikä ihmeen dietti juttu tää on?
- DaiGa
mikä on hyvä sairaala dieetin ohje? netissä on ollut erinlaisia vaihtoehtoja..
- nenna
DaiGa kirjoitti:
mikä on hyvä sairaala dieetin ohje? netissä on ollut erinlaisia vaihtoehtoja..
Kertokaa mulle, että mikä ihmeen sairaaladieetti!!? luin noita juttuja...ja tekis hyvää mulle laihtua 20-30 kiloa...ja missä niitä erilaisia ohjeita on?? :D vastatkaa!! pliis! x)
- yks vaa
nenna kirjoitti:
Kertokaa mulle, että mikä ihmeen sairaaladieetti!!? luin noita juttuja...ja tekis hyvää mulle laihtua 20-30 kiloa...ja missä niitä erilaisia ohjeita on?? :D vastatkaa!! pliis! x)
seuraavil nimillä: Lentoemo dieeti, kaalisoppakuuri...
- laura
yks vaa kirjoitti:
seuraavil nimillä: Lentoemo dieeti, kaalisoppakuuri...
Kuten jo toisessakin viestissä totesin, OIKEA sairaaladieetti on nimeltään ENED (erittäin niukkaenerginen dieetti) tai VLCD (very low calor diet). Tuotteita saa apteekista ilman reseptiä (esim. nutrilet).
Erilaiset kaalisoppakuurit eivät liity sairaalamaailmaan mitenkään. Oikeassa sairaaladieetissä varmistetaan riittävä ravintoaineiden saanti ja pyritään minimoimaan lihaskudoksen menetys (jauheet sisältävät proteiineja).
Sairaaladieettiä suositellaan vain huomattavan ylipainoisille.
- Mimmi
Tässäpä yksi versio;
1.päivä klo7-9 1kuppi kahvia
1 sokeripala
klo11-12 2 kovaksi keitettyä munaa
keitettyä pinaattia
tomaattia
klo 16-18 1suuri pihvi(noin 150g jauhelihaa)salaattia,öljyä ja sitruunaa
2.päivä
klo 7-9 1kuppikahvia sokeripala
klo11-12 1suuri pihvi(kokoliha)
salaattia ja tuorehedelmä,esim ruukkusalaattia
klo 16-18 1viipale kinkkua(keittokinkku)1 pikari jugurttia(maustamatonta)
3.päivä klo 7-9 1kuppi kahvia,sokeripala,paahtoleipä
klo11-12 keitettyä pinaattia
1 tomaatti,1tuore hedelmä
klo16-18 2 kovaksi keitettyä munaa
1 viipale kinkkua
salaattia ja tuore hedelmä
4.päivä klo 7-9 1kuppi kahvia,sokeripala,paahtoleipä
klo 11-12 1 kovaksi keitetty kananmuna
1 raastettu porkkana
1 raejuustopurkki
klo 16-18 1 purkki hedelmäsalaattia ja banaani,1 purkki maustamatonta jugurttia
5.päivä klo 7-9 suuri raastettu porkkana ja sitruuna
klo11-12 suuri vähärasvainen kala
pieni voileipä,sitruuna
klo 16-18 suuri pihvi(kokoliha)
salaattia ja parsakaali
6.päivä klo 7-9 kuppi kahvia,sokeri,paahtoleipä
11-12 1broilerin rintapala
salaattia,sitruuna ja öljyä
16-18 2kovaksi keitettyä munaa
1 suuri raastettu porkkna
7.päivä klo 7-9 1 kuppi kahvia
11-12 grillattu pihvi
16-18 1kuppi kahvia
Toinen viikko aloitetaan sitten alusta...!!- Laihis
Mimmin versio on aika likellä Sairaala Mehiläisen dieettiä, jossa kinkkua syödään parisataa grammaa eikä vain yhtä viipaletta ja sokeria ei käytetä lainkaan, ei myöskään purkitettua hedelmäsalaattia saa syödä.
Olen noudattanut sitä ohjetta prikulleen lähes viikon, mutta minun läskeihini se ei tehoa! Painoni on pudonnut 0,5 kg eli saman verran kuin Painonvartijoiden ohjeilla, ja tämäkin on aamulla punnittu paino. Tässä dieetissä ei vain tarvitse maksaa noin 10 euron viikkomaksua.
Suuresta ylipainostani huolimatta en ole koskaan syönyt noin isoja pihvejä tai tuollaista määrää kinkkua päivässä kuin nyt pitää syödä. Pääpaino ruokailussani on ollut vihanneksilla, hedelmillä, kokojyväviljalla, kalalla ja broilerilla. - Laihis
Laihis kirjoitti:
Mimmin versio on aika likellä Sairaala Mehiläisen dieettiä, jossa kinkkua syödään parisataa grammaa eikä vain yhtä viipaletta ja sokeria ei käytetä lainkaan, ei myöskään purkitettua hedelmäsalaattia saa syödä.
Olen noudattanut sitä ohjetta prikulleen lähes viikon, mutta minun läskeihini se ei tehoa! Painoni on pudonnut 0,5 kg eli saman verran kuin Painonvartijoiden ohjeilla, ja tämäkin on aamulla punnittu paino. Tässä dieetissä ei vain tarvitse maksaa noin 10 euron viikkomaksua.
Suuresta ylipainostani huolimatta en ole koskaan syönyt noin isoja pihvejä tai tuollaista määrää kinkkua päivässä kuin nyt pitää syödä. Pääpaino ruokailussani on ollut vihanneksilla, hedelmillä, kokojyväviljalla, kalalla ja broilerilla.Joopa joo, tänä aamuna kävin vaa´alla ja painoni on enemmän kuin sairaaladieetin alussa! Mikä piru nyt mättää?
- sairas
Ja missäs hospitaalissa tuollaset safkat on?
- Plikka
Tein 2 viikon sairaaladieetin, en siis kaalisoppaa vaan sen hiilareihin perustuvan, minkä ohje oli hieman erilaisena täälläkin. Tein sen noin 3 v sitten ja laihduin 7,5kg 2 viikon aikana. Sen jälkeen tuli melkein heti 2kg takaisin, mutta laskemalla kaloreita sain vielä 5kg pois sen jälkeen. Mietin itse tätä dieettiä, sillä nyt olen samoissa mitoissa kuin 3v sitten. Olisi pitänyt olla kurinalaisempi, jotta kilot olisivat pysyneet poissa. Mietin myös, että jos haluaa pysyviin tuloksiin, olisi ehkä syytä tehdä dieetti vuoden välein. Uusin itse dieetin viime syksynä ja sain 4kg pois, jotka tuli sitten heti takaisin. Mutta jos tuolle tielle lähtee niin suosittelen dieetin uusimista säännöllisin väliajoin, 1-2v välein. Tai todellakin ruokaremppaa sen päälle sitten. Helppo tapahan se on, tosin minua oksettaa vieläkin kun edes ajattelen pinaattia, eli niihin ruokiin kyllä sit kyllästyy.
- poutis
Oon nyt viidettä päivää tolla pinaatti, liha versiolla sairaaladieetistä. Aloittaessani painoin 67.5 kiloa ja pituutta on 163. Painoindeksi kertoi lievästä ylipainosta, mutta vatsamakkarat jostain vähän enemmästä. Nyt paino tippunut 65 kiloon ja tää on ensimmäinen kerta kun ikinä oon saanut laihduttamalla painon tippumaan ja ensimmäinen kerta kun olen pystynyt noudattamaan jotain dieettiä.
Painonvartijoiden pisteiden kanssa voi huijata itseään aika hyvin, vain pienillä arviointi virheillä, joten se ei oikein sopinut mulle. Tällainen tiukka "tiedän tarkalleen mitä saan syödä ja kuinka paljon"-dieetti sopii mulle paremmin. Suosittelen niille joilla on vaikeuksia itsekurinsa kanssa. Jos on hämärät rajat ne on helppo ylittää, mutta tässä koko homma menee pilalle yhdestä namista. Parin päivän kärsimisen jälkeen ei edes halua pilata koko hommaa sillä yhdellä sipsillä tai suklaalla.
Olo on välillä vähän heikko varsinkin jos juo liikaa vettä, hirveästi yli neljän litranhan ei päivässä pitäis mennä. Yleensä kyllä olo enrgisempi kuin aikaisemmin ja tunnen itteni kevyemmäksi. Saa nyt nähdä miten tässä käy. Vielä on monta päivää jäljellä. Toivoisin kuitenkin pääseväni ekaa kertaa bikinikuntoon kesäksi.
Sitten vielä ystävieni kokemuksia. Eräs ekalla kerralla noudatti dieettiä vain 10 päivää ja laihtuu silti sen aikana yli kymmenen kiloa. Kaksi viikkoa dieetin loppumisen jälkeen normaalilla syömisellä hän oli 15 kiloa kevyempi ennen dieettiä. Kilot pysyivät pois vuoden verran ja sitten niitä alkoi pikkuhiljaa tulla takaisin, mutta toisaalta elämäntavat muuttuivat huonompaan suuntaan. Toisella kerralla viikon noudattamisen jälkeen oli 6 kiloa tippunut. Painoindeksi näytti hänellekin vain lievää ylipainoa.- ipanema
Hei!!
Olen käyttänyt tätä sairaaladiettiä jo 4-5 vuoden ajan. jos pitää koko 2 vkon kuurin saa uusia vasta vuoden päästä ja jos keskeyttää keskenkaiken (kilot tulevat nopeammin takaisin) - pitää odottaa väh. 3 kk ennenkuin voi taas aloittaa. Laihdun 2vkossa noin 6-7 kg. 1-2 kg tulee kyllä nopeasti takaisin - mutta paino pysyy sen jälkeen noin vuoden samana. Ja kun huomaan,että housut alkavat kiristämään niin onkin jo vuosi mennyt ja voi taas aloittaa uudestaan. (Tunnustan itseni makkarafreakiksi ja en muista oikein sen vuoden aikana piitata ruokavaliosta). - Kaalikeittokuuri ei sopinut kun jo 3.päivänä melkein oksensin keittoa ajatellessa...ja kilot tulivat äkkiä takaisin.
terv.ipanema
- aquarius
kokeilin.onnistuin.petyin!eli olin 11 päivää sairaaladieetillä,olo keveni 6 kiloa,mutta hupsistakeikkaa seuraavassa 11 pvä:ssä ne tulivat lähes takaisin eli jos et pysyvästi siirry keveämpään ruokavalioon on ihan turha suunnitella dieettiä alkuunkaan.mulle riitti ja nyt vain opettelen kevyempiin ruokailutottumuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441