Miten miehet saavat naisen tuntemaan olonsa epämiellyttäväksi

Anonyymi

Kyse lienee TUNTEMATTOMISTA miehistä, ainakin useimmissa tapauksissa:

Kun mies koskettaa naisen vyötäröä, alaselkää tai vatsaa, tai ylipäätään yhtään minnekään.
Kun mies tuijottaa.
Kun mies kaivelee muniaan.
Kun miehet huutelevat perään.
Kun mies röyhtäilee, sylkäisee tai räkii.
Kun mies seisoo jonossa liian lähellä, oven edessä tai ylipäätään liian lähellä.
Kun mies jatkaa naiselle puhumista, vaikka nainen sanattomasti ilmaisee ettei ole kiinnostunut.
Kun mies istuu bussissa tai muualla viereen vaikka vapaitakin paikkoja olisi. Bonuspisteet manspreadingista.
Kun mies keskeyttää naisten välisen keskustelun tai ylipäätään tunkee mukaan keskusteluun.
Kun miehet katselevat kuntosalilla.
Kun mies alkaa puhumaan naiselle.
Kun miehet käskevät hymyilemään.
Kun mies kysyy, onko nainen yksin.
Kun miehet ottavat paitansa pois.
Kun miehet keskustelevat miesporukassa kovaäänisesti.
Kun mies kiirehtii avaamaan oven naiselle, tai avaavat sen toiselta puolelta kuin nainen.
Kun mies ei anna tilaa liikennevälineessä.

22

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten niin tuntemattomista miehistä...?

      • Anonyymi

        Jotenkin oletan että se ei olisi niin ahdistavaa jos joku tuttu mies tulee puhumaan? Tai jos se mies joka koskettaa on oma rakas?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin oletan että se ei olisi niin ahdistavaa jos joku tuttu mies tulee puhumaan? Tai jos se mies joka koskettaa on oma rakas?

        Niin että ei olisi ahdistavaa, jos vaikka naapuri koskettelee asiattomasti tai serkun mies koskettelee asiattomasti, tai että työpaikalla kosketellaan ahdistavasti ja kertoillaan tyhmiä vitsejä? Luulen, että se on oikeasti ahdistavampaa kuin se, että se toinen on tuntematon.

        PS. Jos se oma rakas koskettaa siten kuin itse ei halua kosketettavan, luulen senkin olevan ahdistavaa.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Niin että ei olisi ahdistavaa, jos vaikka naapuri koskettelee asiattomasti tai serkun mies koskettelee asiattomasti, tai että työpaikalla kosketellaan ahdistavasti ja kertoillaan tyhmiä vitsejä? Luulen, että se on oikeasti ahdistavampaa kuin se, että se toinen on tuntematon.

        PS. Jos se oma rakas koskettaa siten kuin itse ei halua kosketettavan, luulen senkin olevan ahdistavaa.

        Olet niin oikeassa! Usein miehet aiheuttavat ahdistusta naisille pelkällä olemassaolollaan. Jotenkin tuntuisi paremmalta jos miehet ja naiset eläisivät enimmäkseen omissa oloissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin oikeassa! Usein miehet aiheuttavat ahdistusta naisille pelkällä olemassaolollaan. Jotenkin tuntuisi paremmalta jos miehet ja naiset eläisivät enimmäkseen omissa oloissaan.

        Itse en hirveästi ahdistu miesten läsnäolosta. Useimmat osaavat käyttäytyä kunnolla ja silloinhan ei ole mitään syytä ahdistua.


    • Anonyymi

      Mitähän miehet alottajan mukaan sitten uskaltaa tehdä ja ihan naisena kysyn?

      • Anonyymi

        Käteni liikkuvat villistä ja hassustikin neuvotteluissa kuten Amanda Harmikollakin ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käteni liikkuvat villistä ja hassustikin neuvotteluissa kuten Amanda Harmikollakin ;D

        Mutta niin mielestäni tämä Harkimon Amanda on aika kaunotar sääriltäänkin, mutta tekee jotain hassuja juttuja tv:ssäkin sitten tahtomattaankin joskus kai.


      • Anonyymi

        Ei nuo minun päästäni tulleet. Poimin ne Redditin AskWomen-ryhmässä esitetyn kysymyksen vastauksista ja järjestin suurinpiirtein yleisyysjärjestykseen.


    • Anonyymi

      Tekemällä "hassuja" juttuja, mutta niin jos ne "hassut jutut" ovat miehen mielestä hauskojakin sitten...

    • Mjaaha, aika hauska lista. :)

      Mä en yleensä ahdistu kenestäkään, vieraastakaan miehestä jos ei se kiinnitä muhun mitään huoiota. Vaikka se hilluisi munasillaan. Korkeintaan huvittaa, että mihinkähän on housut mahtanut jäädä. :)

      Kaikki lähmiminen ja lähentely kyllä ahdistaa...en tykkää yhtään sellasesta. Tulee äkkiä puolustautumisreagtio otettua käyttöön ja tyrkkään pois, käyn totiseksi.

      En mä tykkää omankaan kumppanin lähentelyistä, jotka jotenkin tuntuu halventavilta. Etenkään muiden ihmisten nähden, joku rinnasta puristelu ja pyllylle läpyttely...minusta ne on tympeitä tapoja osoittaa huomiota. On aina ollut jo nuorena.

      halaaminen ei tunnu pahalta. Sen siedän jopa suht vieraalta, kun se on ystävällinen ja toverillinen halaaminen, eikä mikään seksuaalinen päälle tulo..

      • Tuli mieleen, että sellainen ahdistaa kyllä jos näkee että joku mies ahdistelee jotakin ihmistä jossain. Eikä tajua lähteä pois, vaikka toinen selkeesti on kärsivä koko miehen läsnäolosta.

        Joskus näkee sellaisia tilanteita, ettei joku juntti älyä liikkua pois, vaikka ei ole kaivattua seuraa johonkin.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Tuli mieleen, että sellainen ahdistaa kyllä jos näkee että joku mies ahdistelee jotakin ihmistä jossain. Eikä tajua lähteä pois, vaikka toinen selkeesti on kärsivä koko miehen läsnäolosta.

        Joskus näkee sellaisia tilanteita, ettei joku juntti älyä liikkua pois, vaikka ei ole kaivattua seuraa johonkin.

        Ja yhtälailla näitä juntteja on naisissakin, jotka vaan roikkuu kimpussa vaikkei kaivata.


    • Anonyymi

      Jatkatteko te oikeesti tätä keskustelua vielä. Monet alotuksen kohdista on ihan normijuttuja. Siis mitä ihmettä on siinä, että mies tulee naisen viereen istumaan bussissa ja kehtaa vielä jutella ja kysyy onko nainen yksin siinä (no ehkä se on vähän tyhmä kysymys, jos näkee, että nainen on yksin, mutta sehän onkin vain kohteliasta smalltalkia, ihan yhtä tyhmää on se mitä itse teen ja mitä moni muukin tekee eli kun soittaa jollekin niin kysyy onko nyt huono hetki puhua, oikeaoppisesti tapakouluttajan mukaan sellaista ei pitäisi kysyä, jos hetki on huono niin silloin ei kuulu vastata puhelimeen!, itse en nykyain vastaakaan kuin joka kymmenenteen puheluun, sillä elämä on täynnä huonoja hetkiä).
      Te teette asioista täällä jotenkin aina mies-nais painotteisia. Ette te bussissakaan mieti onko sopivaa istua samaa sukupuolta olevan viereen, vaikka oikeesti homoja ja lesbojakin on nykyään ihan helkkaristi.

      • Anonyymi

        Kelle naiselle muka on "normijuttuja" esim. pyytämätön koskettelu, iholle tunkeminen tai se ettei mies jätä rauhaan vaikka sanoo ettei kiinnosta? Ei ollut Kaskenpolttajallekaan.


    • Ne asiat, jotka tuossa ahdistaisi, tai ärsyttäisi, ärsyttäisi myös naisen tekemänä

      • Anonyymi

        Mutta kuinka usein naiset tekevät noita juttuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuinka usein naiset tekevät noita juttuja?

        Munin kaivelu on kai aika harvinaista..


    • Anonyymi

      Joo kyllähän helkatisti näkee kaupoissakin miehiä jotka räkivät lattialle ja vielä repivät paitansa pois päältä. Sitten vielä kiertävät keskeyttämässä kaikkien naisten keskusteluja muniaan kaivellen.

      • Anonyymi

        Tekeekö naisten ahdistumisen vähättely naurettavilla esimerkeillä sinusta ylevämmän ihmisen?

        Niin kauan kun miehet räkivät kadulla, kävelevät paidatta julkisilla paikoilla, kaivelevat muniaan muiden ihmisten nähden ja keskeyttävät naisten keskustelut missä vaan, ongelmaa ei olekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö naisten ahdistumisen vähättely naurettavilla esimerkeillä sinusta ylevämmän ihmisen?

        Niin kauan kun miehet räkivät kadulla, kävelevät paidatta julkisilla paikoilla, kaivelevat muniaan muiden ihmisten nähden ja keskeyttävät naisten keskustelut missä vaan, ongelmaa ei olekaan?

        En minä aloitusta tehnyt ja tuollaisia naurettavia esimerkkejä keksinyt.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      98
      2290
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1945
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      45
      1926
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      37
      1830
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      178
      1387
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1359
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1178
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      94
      1099
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      964
    10. Hyvää rakkaushuomenta

      Tässä tulee rakkautta päivääsi. ❤️🤍💙💚💛💜💝💞💕💓💖💗💘💟🩷🩵🫶🏼❤️‍🔥😘😍😻💌🏩
      Ikävä
      179
      938
    Aihe