Olla rehellinen itselleen?

Anonyymi

Tuossa eräs julkkis hiljan perusteli eroaan rehellisyydellä itselleen. Hän näytti surevan uuden rakkauden epäonnistumista. Että tuntui pahalta läheistensä puolesta, hylättyjä ja mitätöityjä, ja tämä vaan murehtii muita ja tekee omaa taidettaan siitä.

En oikeastaan voi syyttää häntä itseään tästä, vaan valitsevaa tietämättömyyttä siitä miten hirvittävästi rikotaan läheisiä ja peruuttamattomasti. Pahat teot hyväksytään mittättömin korusanoin,- olla rehellinen tai huolehtia omasta onnesta, kun oikeasti pitäisi ottaa vastuu ihmiselämistä, jotka vanhemmuudessa annetetaan. Julkisuus tuo oman lisänsä läheisten kärsimyksiin, joten sekin pitäisi ymmärtää. Moni julkkis kuitenkin kiihottuu lisäjulkisuudestaan ja kokee jopa sallitummaksi nämä asiat, jotka niin ihmisiä kiihdyttävät. Lehdet kirjoittavat onnesta ja läheiset käpristyvät sisimmässään samalla kuin tuoreet lehdet tulessa kykenemättä puolustamaan itseään, kun heidät uhrattiin tälle saataisen rakkauden alttarille.

1

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mä en oikein edes tiedä, mitä se nyt tarkoittaa, että "on rehellinen itselleen." Mitä muuta sitä itselleen voi olla, kuin rehellinen? Muille voi olla vaikka miten epärehellinen, mutta itse sen totuuden kuitenkin aina tietää. Ei itseään voi huijata.
      Nuo on vaan niitä korukliseitä, mitä käytetään, kun muutakaan ei osata sanoa.

      Yleensä myös tuo "kasvoimme erilleen" -lause avioeron tapahduttua, on jotenkin halju. Sekään ei ole muuta kuin klisee. Ihmiset tietää kyllä, että jo alun perin ollaan erilaisia, mutta rakkaus on niin rankkaa. Ei se mikään ihme ole, että erilaiset ihmiset suuntautuu erilaisiin asioihin. Jo alusta asti on mennyt vikaan, mutta on vaan yrittämällä yritetty pysytellä yhdessä tai luultu, että toinen muuttuu.

      "Viimeinkin olen löytänyt itseni." Että hoh hoijjaa. "Minuuteni on ollut hukassa." Jahas, vai silleen. Ihminen on "löytänyt itsensä," kun on kohdannut uuden rakkauden ja kuvittelee sen myötä muuttuneensa itsekin joksikin muuksi, vaikka ei ole miksikään muuttunut. Toitotetaan, kuinka tämä uusi rakkaus on nyt auttanut minua löytämään oman sisimpäni. Ihmiset lukee tällaista lehdistä ja itse asiassa eivät tule hullua hurskaammaksi. Että siis mitä on tapahtunut? Ei mitään. Uusi rakastuminen vain.

      Jossain näitä korulauseita tehtaillaan, jotta ihmisillä olisi aina käyttökelpoisia ilmaisuja silloin kun eivät osaa sanoa yhtään mitään. Joskus olen lukenut lehtiartikkeleita julkkiksista, joiden koko haastattelu on ollut pelkkää tätä. Mitään ei siitä ihmisestä jää käteen, luki sen jutun tai ei. Herää kysymys, miksi haastattelu tehtiin.

      Pahinta on se, kun joku eronnut ihminen paistattelee uutta rakkauttaan lehden palstoilla lukijoille, ja kertoo löytäneensä viimeinkin onnen, ikinä ennen ei ole ollut mitään tämän vertaista ja vasta nyt on löytynyt se, mitä kohti tässä koko ajan on kuljettu ja muuta soopaa. Unohdetaan se, että sitä lehteä lukee todennäköisesti se entinen puoliso ja yhteiset lapset. Ikään kuin mitätöidään ja tehdään täysin arvottomaksi kaikki se, mitä oli ennen. Ihan olemassa olevia ja tuntevia ihmisiä hekin ovat, vai ovatko?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe