Kuvittele, että olisit matkalla Trans Siperian junassa ja yht'äkkiä tipahtaisit junan kyydistä yöllä keskelle Siperian aavaa tundraa.
Ympärilläsi olisi pimeää, mutta huomaisit kaukaisuudessa kajastavan öljylyhtymäisen valonkajon 10 km päässä olevan muutaman lähes lahonneen mörskän muodostamasta mörskäkylässä.
Mitä tekisit, haluaisit herätä painajaisesta vai lähtisitkö mörskäkylään yöpaikan toivossa, tosin Siperialaisessa mörskäkylässä voit tulla syödyksi, koska kukaan ei tiedä millaisia erakoita elää pienessä mörskäkylässä, johon ei ole mitään ulkopuolista yhetyttä, ei sähköä ja lähin kaupunki yli 2000km päässä.
Mörskäkylän muutama asukas on todennäköisesti erakotuneita ryysyissä kulkevia platoonisia, silmissä lasittunut katse ja muutama hammas suussa olevia sukupuuttoon kuolevia kyläläisiä.
t. Ruma mies
Kuvittele, että heräisit keskellä Siperiaa
22
<50
Vastaukset
Varmaan olisi paljon keleistä & varusteista kiinni. Jos olisi kesä ja riittävän hyvät kamppeet & repussa ruokaa voisi yrittää selvitä itseksensä mutta jos näyttäisi ettei pärjää kai sitä pitäisi mörskäkylään mennä pelastuakseen. Varmaan myös jos tuntuisi että siellä saattaa olla susilaumoja & karhuja jotka syö turisteja olisi ehkä hyvä jopa vähän kiiirehtiä mörskäkylää kohti.
Siis mitä oikein kysyt? Yrittääkö pysyä hengissä ja mennä johonkin ihmisten ilmoille, vai kuolla siihen raiteitten viereen?
No valitsisin sen ensimmäisen...koittaisin selviytyä hengissä.Odottaisin seuraavaa junaa. Tekisin reklamaation ja vaatisin selitystä, "miksi minut pudotettiin liikkuvasta junasta"?
Tai lähtisin kulkemaan valoa kohden.- Anonyymi
Samoin odottaisin seuraavaa junaa, jotta pääsisin lähemmäksi Japania.
Anonyymi kirjoitti:
Samoin odottaisin seuraavaa junaa, jotta pääsisin lähemmäksi Japania.
Ahaa! Mikä siellä Japanissa kiinnostaa? Onko sinulla jotain kontakteja siellä?
Kulkee vaan juna parin päivän välein. Harvakseltaan. Joutuu oottelee himpun.. pitää olla sapuskaa matkassa. 😃
Abrakadabra kirjoitti:
Kulkee vaan juna parin päivän välein. Harvakseltaan. Joutuu oottelee himpun.. pitää olla sapuskaa matkassa. 😃
Aina sitä sen verran matkaevästä pitää käsilaukun pohjalta löytyä. Radan varteen voisi rakentaa nuotion ja paistaa vaikka grillimakkaraa. Turun Sinappia pitää olla mukana matkassa. Hyvä meininki!
Kahta en vaihda, Turun sinappia ja Siperian matkailua. :)tosi..typy kirjoitti:
Aina sitä sen verran matkaevästä pitää käsilaukun pohjalta löytyä. Radan varteen voisi rakentaa nuotion ja paistaa vaikka grillimakkaraa. Turun Sinappia pitää olla mukana matkassa. Hyvä meininki!
Kahta en vaihda, Turun sinappia ja Siperian matkailua. :)Heh, makuupussi ja teltta vielä. :)
Kesälläkin saattaa paleltaa...kuulemma tarvii olla liputkin valmiina ostettuina, jos meinaa päästä matkalta kyytiin. Tiiä sitten...
Moskovasta
Juna 2 (Rossija) Vladivostokiin joka toinen päivä
Juna 4 (kiinalainen juna) Pekingiin Ulan Batorin kautta tiistaisin
Juna 6 Ulan Batoriin keskiviikkoisin ja torstaisin
Juna 10 (Baikal) Irkutskiin joka toinen päivä
Juna 20 (Vostok) Pekingiin Trans-Mantsurian reittiä perjantaisin
Moskovaan
Juna 1 (Rossija) Vladivostokista joka toinen päivä
Juna 3 (kiinalainen juna) Pekingistä Ulan Batorin kautta keskiviikkoisin
Juna 5 Ulan Batorista tiistaisin ja perjantaisin
Juna 9 (Baikal) Irkutskista joka toinen päivä
Juna 19 (Vostok) Pekingistä Trans-Mantsurian reittiä lauantaisin
Kyllä siinä ehtis orpo olo ootellessakin tulla. :/
Ne reissut kestää päiväkausia...en kyllä oikeasti haluis sille reissulle lähteä. :)Abrakadabra kirjoitti:
Heh, makuupussi ja teltta vielä. :)
Kesälläkin saattaa paleltaa...kuulemma tarvii olla liputkin valmiina ostettuina, jos meinaa päästä matkalta kyytiin. Tiiä sitten...
Moskovasta
Juna 2 (Rossija) Vladivostokiin joka toinen päivä
Juna 4 (kiinalainen juna) Pekingiin Ulan Batorin kautta tiistaisin
Juna 6 Ulan Batoriin keskiviikkoisin ja torstaisin
Juna 10 (Baikal) Irkutskiin joka toinen päivä
Juna 20 (Vostok) Pekingiin Trans-Mantsurian reittiä perjantaisin
Moskovaan
Juna 1 (Rossija) Vladivostokista joka toinen päivä
Juna 3 (kiinalainen juna) Pekingistä Ulan Batorin kautta keskiviikkoisin
Juna 5 Ulan Batorista tiistaisin ja perjantaisin
Juna 9 (Baikal) Irkutskista joka toinen päivä
Juna 19 (Vostok) Pekingistä Trans-Mantsurian reittiä lauantaisin
Kyllä siinä ehtis orpo olo ootellessakin tulla. :/
Ne reissut kestää päiväkausia...en kyllä oikeasti haluis sille reissulle lähteä. :)Onhan tuo vähän extreme matkailua, mutta hyvä uutinen on, että sieltä ainakin pitäisi tulla uusi juna. :)
No joo, ei ole mun matkailulistalla.tosi..typy kirjoitti:
Onhan tuo vähän extreme matkailua, mutta hyvä uutinen on, että sieltä ainakin pitäisi tulla uusi juna. :)
No joo, ei ole mun matkailulistalla.Mahtavan positiivinen asenne!! :D
Sieltä ainakin pitäisi tulla uusi juna. Painotus sanalle pitäisi... x)
Samat sanat, en kyllä jaksas sellasta reissua mitä luin kokeneiden kirjoituksia aloituksen herätettyä uteliaisuuteni ko. matkustelua kohtaan. Se uteliaisuus loppu siihin paikkaan, kun tajusin että se on yhtä junailua. :D- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Ahaa! Mikä siellä Japanissa kiinnostaa? Onko sinulla jotain kontakteja siellä?
Ei ainakaan vielä, mutta paljon mielenkiintoisia tieteitä.
Abrakadabra kirjoitti:
Mahtavan positiivinen asenne!! :D
Sieltä ainakin pitäisi tulla uusi juna. Painotus sanalle pitäisi... x)
Samat sanat, en kyllä jaksas sellasta reissua mitä luin kokeneiden kirjoituksia aloituksen herätettyä uteliaisuuteni ko. matkustelua kohtaan. Se uteliaisuus loppu siihin paikkaan, kun tajusin että se on yhtä junailua. :DIhmettelen, kuka jaksaa istua junassa päivätolkulla. Vielä jossain Siperiassa. Huh! Todella tylsää ja puuduttavaa.
Kuten sanoit, uteliaisuus ja mielenkiinto loppuu hetkessä.
On parempiakin paikkoja ja tapoja viettää lomaa. :)Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan vielä, mutta paljon mielenkiintoisia tieteitä.
Ok. Selvä, jos sellainen kiinnostaa. Japanissa on paljon nähtävää ja koettavaa, mutta epäilen, että siihen kulttuuriin on vaikea päästä sisään. Vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, jotta heidän tapojaan ja kultuuriaan oppisi ymmärtämään. En ole koskaan käynyt.
Mikäli joskus saan mahdollisuuden tutustua Japaniin, haluaisin mennä sinne keväällä. Kirsikankukkien aikaan. Olen nähnyt videoita ja kuvia, todella kaunista.tosi..typy kirjoitti:
Ihmettelen, kuka jaksaa istua junassa päivätolkulla. Vielä jossain Siperiassa. Huh! Todella tylsää ja puuduttavaa.
Kuten sanoit, uteliaisuus ja mielenkiinto loppuu hetkessä.
On parempiakin paikkoja ja tapoja viettää lomaa. :)Todellakin. Tuo junamatka on sitten, kun askeettisuus alkaa kiinnostaa. :D
Abrakadabra kirjoitti:
Todellakin. Tuo junamatka on sitten, kun askeettisuus alkaa kiinnostaa. :D
Heh! Sitä odotellessa .... :)
Vai aavaa tundraa, okei. Kyllä mä niitä mökkejä kohti kälppisin. Olishan mulla kunnon kalusto mukana ja hiljaa hiipien... 😜
Kummassakin kädessä en kerro mitä...- Anonyymi
Kyllä minä sieltä sen miehen etsisin.
-Pönttis- Anonyymi
Tukeutuisin mökkiin väkisin ja vaatisin ukkelin ruoanlaittoon oli hampaita tai ei (sillä ukolla)
-Pönttis
- Anonyymi
Kuulostaapa houkuttelevalta. Olen aina haaveillut tuollaisesta Siperian läpi kulkevasta junamatkasta.
Siellä näkee mielenkiintoisia kyliä keskellä Siperian tundraa ja ajatuksissa miettii, että mitähän mahtaa tuolla syrjäisessä mökissä sisällä olla.
Eihän sitä kukaan tiedä, vaikka siellä olisi yksinäisiä kauniita neitokaisia vailla miestä, kun ovat syrjäkylään syntyneet.
Jonnekin Aasian syrjäiselle maaseudulle olisi mukana tipahtaa ja siellä sitten alkaa systemaattisesti käymään talo talolta läpi vapaata neitoa etsien.
t. Ruma mies - Anonyymi
Jos junasta tipun se on hengen meno........olen kyllä uneksinut siitä junamatkasta, mutta nyt on tuo vaimo ja ikää 70 :(
- Anonyymi
Netissä on videoita, joissa matkustetaan surffaamalla tavarajunien vaunuissa.
Hyvin se matka noissa tavaravaunuissa kulkee, kun on hyviä koloja, joissa on ihan turvallista matkustaa ja lähes tyhjiä vaunuja, joissa voi matkustaa.
Miksi ei saisi, eihän ihminen ole, kuin hyttynen suuressa vaunussa. Jos siinä samalla tippuis hyvännäkönen nainenkin..
Mie miettisin että JES!
:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as663235Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna252993- 512882
- 562688
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482550On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532321Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802211- 692098
- 452082