Miten voin enää luottaa keneenkään?

Anonyymi

Ongelmani on seuraavanlainen. Minulla on ollut viisi vakavasti otettavaa naissuhdetta reilun kahdenkymmenen vuoden aikana. Heistä neljä ensimmäistä ovat aina löytäneet minua paremman ja tietysti pettäneet. Eivät ole sitä kuitenkaan pystyneet myöntämään suoraan vaan aina olen saanut kuulla tapahtuneesta välikäsiltä. Nyt mnulla on ihana nainen joka saa kuitenkin kärsiä edellisten kumppaneiden toilailuista. Eli en suoraan sanottuna luota vaan olen jatkuvasti epäileväinen, pettääkö tuokin ja kiinnostuuko hänkin jossain vaiheessa jostain toisesta, paremmasta, komeammasta, rikkaammasta yms. Olen ihan mukava hieman alle nelikymppinen mies enkä pidä itseäni mitenkään rumana, en tietystikään erityisen komeanakaan mutta aina olen kumppanini ottanut huomioon ja asettanut hänet ykköseksi. Lapset ovat tietysti ykkösasia mutta rakkaussuhteista puhuttaessa kumppani on aina ykkönen. En voisi ikinä pettää enkä kohdella kaltoin rakastani mutta skitsoilen jatkuvasti esim toisen viestimisestä toisten kanssa. Kuka nyt laittoi viestiä, keneltä tuo tuli yms yms. Tiedän että naisellani on hyviä ystäviä miesten joukossa mutta pelkään että joku heistä hyppää vielä jonain päivänä tontilleni ja vie minun paikkani. Näin on ennenkin käynyt. Voinkohan enää ikinä luottaa naisiin?

84

3451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen pahoillani puolestasi jos ja kun sinulla on huonoja kokemuksia. Kuitenkin koen, että viestisi on kovin ristiriitainen. Kirjoitat esimerkiksi: "En voisi ikinä pettää enkä kohdella kaltoin rakastani mutta skitsoilen jatkuvasti esim toisen viestimisestä toisten kanssa." Et Voisi kohdella kaltoi, mutta kuitenkin "skitsoilemalla" luot epävarmuutta ja ahdistusta ympärillesi. Et ehkä itse tajua tai huomaa miten kuluttavalta tuo "skitsoilu"voi toisesta tuntua?

      Et voi toista omistaa etkä kontrolloida vaikka sinulla on huonoja kokemuksia aiemmista suhteista. Se että joku on tehnyt sinulle väärin ei oikeuta sinua tekeään eri tavalla väärin toiselle. Vain hyväksymällä toisen ja luottamalla häneen voit onnistua. Nyt teitä kärsiviä on kaksi, eikä tällä kohtaa ole kaksin kaunihimpi.

      Ymmärsithän?

      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä ymmärsin ja olen ymmärtänyt itsekin aikoja sitten että olen paikoitellen ihan vitun rasittava. Ja tulen olemaan. Siksi varmasti nykyinen kumppanini kypsyy ihan tosissaan ja lähtee. Varmasti uusi ehdokas jo katottunakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja. Kyllä ymmärsin ja olen ymmärtänyt itsekin aikoja sitten että olen paikoitellen ihan vitun rasittava. Ja tulen olemaan. Siksi varmasti nykyinen kumppanini kypsyy ihan tosissaan ja lähtee. Varmasti uusi ehdokas jo katottunakin.

        Parisuhteessa tärkein suhde on suhde omaan itseensä. Jos ei ole itsensä kanssa sovussa, niin kuinka voisi sitten olla sovussa jonkun muun kanssa. Eli itse aiheutat itsellesi ongelman, joka pitkälle viljeltynä toteuttaa itsensä. Eli "skitsoilemalla" työnnät toisen yhä kauemmaksi itsestäsi ja suhtestanne ja lopulta hukkaat hänet toiselle. MOT


      • Niin kyse onkin siinä oliko aloittaja näiden naisten rakas ??? Ilmeisesti ei vaan jonkin lainen "väli" etaappi onneen


    • Anonyymi

      Minua jäi mietityttämään kaikki se kertomatta jäänyt.
      Siis minkälainen suhde sinulla on ollut näiden aikaisempien kanssa? Et kerro mitään pystyitkö luottamaan alun alkaenkaan? Kyttäilitkö ja epäilitkö jo ensimmäisessä suhteessa?
      Minkälainen kumppani olit ja olet? Katsos jokaisessa parisuhteessa on kaksi osapuolta.
      Meille ulkopuolisille jää paljon tietämättä. Kerrot asiat vain omasta näkökulmastasi ja omasta kokemuksestasi, entisiä ja nykyistä kumppania emme kuule.
      "Kyllä ymmärsin ja olen ymmärtänyt itsekin aikoja sitten että olen paikoitellen ihan vitun rasittava. Ja tulen olemaan. Siksi varmasti nykyinen kumppanini kypsyy ihan tosissaan ja lähtee. Varmasti uusi ehdokas jo katottunakin." Tämä kertoo paljon. Vaikuttaa sille että sinulla on todella huono itsetunto ja alun alkean epäilet aina ja heti. Et luota että kukaan koskaan voisi olla kanssasi tosissaan. Se heijastuu suhtautumisessasi ja käytöksessäsi kumppaniasi kohtaan. Tässä sinulla olisi työsarkaa; oppia hyväksymään ja jopa rakastamaan itseäsi. Itsensä kanssa turvallinen ihminen ei epäile ja kyttää, vaan antaa toiselle tilaa ja vapautta. Vain siten se toinenkin voi hyvin ja suhde samoin. Sillä tavoin et aja pois luotasi ja kanssasi on hyvä olla.

      • Anonyymi

        No se varmasti jäi kertomatta. En ole aina ollut tällainen mutta kun aina törmää petturiin alkaa luottamus horjumaan pikkuhiljaa.


    • Anonyymi

      Minä suosittelisin ammattiapua. Se tuntuu typerältä ja alentavalta, mutta ei tuossa hirveästi ole sinulla työkaluja itse alkaa enää pääsi sisäisiä mörköjä kaitsemaan. Minä olen ollut vastaavan miehen kanssa ja kyllä hän omalla käytöksellään minut ajoi pois. En tosin tavannut ketään, mutta lähdin etsimään jotakin, jota mm. harrastusporukkani miehet eivät haitanneet.

    • Anonyymi

      Mulla samantapainen menneisyys, seurustelusuhteita neljä ja vain yksi nainen pysyi uskollisena. Sit tapasin puolisoni, alku oli vaikeeta kun naisella oli miespuolisia tuttuja ja muutaman ex miesystäväkin tuli vastaan välillä, vanhat suhteet tuli mieleen, nainen koitti kovasti vakuuttaa mut itsensä suhteen, seksi oli tosi hyvää ja muukin suhteeseen liittyvä, sit se ikävä juttu vajaan kymmenen vuoden kohdalla, kyllä puolisoni oli uskoton, mikä teitä naisia vaivaa kun ne pikkarit ei pysy päällä, kysyn vaan.

      • Anonyymi

        Samaa mietin.


      • Anonyymi

        Älkäähän nyt omien kokemustenne perusteella kaikkiin naisiin yleistäkö, tai puhuko kuin kyse olisi vain naisista. Minä esimerkiksi en kykene pettämään. Jos en saa suhteestani tarpeeksi, kerron sen kumppanilleni. Jos muutosta parempaan ei tapahdu, niin sitten eroan. Niin yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Pettymyksistä ihminen oppii, tai pitäisi oppia. Miksi käyttää tuhottomasti energiaa naisiin? Nyttemmin mielenkiintoiset harrastukset vie kaiken energiani, ja antavat paljon enemmän kuin ottavat. Usko pois, näennäisesti elottomalla harrastusvälineellä on sielua sinulle enemmän kuin yhdelläkään naisella.

      • Anonyymi

        ..'Näennäisesti elottomalla harrastusvälineellä on sielua sinulle enemmän kuin yhdelläkään naisella.'

        Puhutko nyt siis sellasesta Real doll -nimisestä harrastustusvälineestä, joita nykyään on markkinoilla?


      • Anonyymi

        OIKEASSA OLET.


    • Anonyymi

      Voihan olla, että uskottomuushistorian omaava nainen lähettelee tiedostamattaan uskottomuusmerkkejään sinulle ja olet tosiasiassa oikeassa tuonkin naisen uskottomuudesta. Syy epäilyyn ei siis välttämättä sinussa. Pantteri ei näet pääse eroon pilkuistaan.

    • Anonyymi

      Suomalaisnaisia tuntuu hieman yleistäen olevan kahtaa sorttia. Niitä jotka ovat jo pettäneet ja niitä jotka eivät vielä ole pettäneet.

      Tottakai miehessä aina vika...kuinkas muuten.

      Exän kohdalla kokeilin, Oli valmis heti pettämään uutta miestäänkin kanssani. Minnes Suominainen karvoistaan pääsisi?

      Tuntuu irvokkaalta nämä miituut. Vaikuttaankin siltä että, niiden tarkoituskin Suomessa on vaan narsistien oman kilven kiillotus.

      Itse teinkin viisaan päätöksen ja etsin ulkolaisen naisen. Loppu syyttely, loppu puhelimen salailu, loppu kotona pihtaaminen, loppu öiset reissut ja risteilyt tuntemattomien kaverien kanssa.

      Tilalle tuli kunnioitus, suuri rakkaus, kannustus, avoimet puhelimet, suukottelut, halaukset, luottamus, parempi talous, kiltteys, avoimmuus, paras ystävä, hauskuus. Ei haittaa sekään että, hän on hyvin kaunis, vaikkei se olekaan tärkeää.

      Joka päivä ihmettelen, kuinkas tässä näin kävi?
      Sain vielä teinipojankin, joka suhtautuu minuun rennosti. Tunsin olevani heti hyväksytty myös siltä suunnalta.

      • Anonyymi

        Mahtavaa, tässä suominaisille vähän esimerkkiä. Juu tuo meetoo saisse on lievästi sanoen ristiriidassa todellisuuden kanssa.


    • Anonyymi

      minusta olisi hyvä nyt asustella joku vuosi ihan yksin. ei se kaveri kaikkea onnea tuo.onni löytyy yksin eläessäkin.

    • Anonyymi

      Pysähdy Ap miettimään, onko tapailemissasi naisissa ollut kaikissa joitakin yhteisiä piirteitä? Vähän sama kuin jotkut naiset tapailee uudestaan ja uudestaan "pahoja poikia". Sinulla saattaa olla selkeästi naistyyppi. Sabotoit varmasti myös uusia suhteita, jos jatkuvasti alitajuisti ajattelet kaikkien naisten pettävän/olevan epäluotettavia tai jatkuvasti pelkäät heidän jättävän sinut jonkun "paremman takia". Tämä myös estää hyvän parisuhteen kehittymisen. Ehkä olisi hyvä mennä puhumaan psykologille vaikkapa. Voisi avata uusia näkökulmia sinullekkin ja heillä on vaitiolovelvollisuus, joten kellekkään ei tartte kertoa jos sinua nolottaa. Arvaukseni on se että sinä olet kiltti ja kiinnostut ja vedät puoleesi täysin vastakkaisia naisia.

      • Anonyymi

        Liian kiltti? No voi olla sitäkin mutta kyllä se muki mullakin lentää seinään kun tarpeeksi näkyy epäoikeudenmukaisuutta.


    • Anonyymi

      Aika epätodennäköistä että törmäät 4 pettäjättäreen. Joko etsimällä etsit hirveimmät akat tai sitten sussa on jotain pahasti vialla joka sitten ajaa naiset etsimään jotakuta siedettävää.

      Itse olen mies ja en petä hyvää naista. Nalkuttavan pihtailija sensijaan saa kyllä itselleen kilpailijan. Reiluinta toki olisi suoraan vain jättää akka, mutta en ole reilu. Ehkä olet nalkuttavan pihtailijan miespuolinen versio.

    • Anonyymi

      Miehenä kysyn saivatko naisesi munaa tarpeeksi ? Oletko ollut hyväntahtoinen ja auttavainen mies. Olivatko harrastuksenne ja vakaumuksenne samanlaiset. Annoitko läheisyyttä ja suudelmia. Nämä ja monta muuta kysymystä on herännyt. On tietysti naisia jotka eivät vähään tyydy.Paksu rahapussi takataskussa jne .

    • Anonyymi

      Itseään totettava ennuste - eli jatka vain kyttäämistä ja epäilyjä, ehkäpä ne joskus ajan saatossa osoittautuvat oikeiksi. SIihen asti saatte kärsiä molemmat luulosairaudestasi.

    • Anonyymi

      Jos kiinnostaa kuulla mihin se uskottomuus voi myös johtaa, niin pistäkää seurantaan tarinaa tosi elämästä jossa kerrotaan kertojan (miehen näkökulmasta) se kuinka asiat ovat lopulta vieneet aivan hulluden partaalle .

      Tarinaa jatketaan päivittäin ja välillä monesti päivässä
      http://olenkohullu.simplesite.com/

    • Anonyymi

      Hieman kristillistä näkökulmaa... Pietari vakuutti ettei ikinä kiellä mestariaan, mutta vielä samana yönä, hän kielsi mestarinsa: Eikä vain kerran, vaan kolmasti! Kieltäessään jopa vannoi ettei tunne Jeesusta. Mitä Jeesus teki? Ylösnoustuaan kuolleista hän huoli Pietarin jälleen yhteyteensä ja antoi jopa luottamustehtävän eli toisista opetuslapsista huolehtimisen. Jeesus oli siis valmis luottamaan Pietariin, vaikka tämä aiemmin pettikin lupauksensa. Tietenkään mitään takeita ei ollut, että Pietari pysyisi uskollisena. Jumalallinen rakkaus (Agape) kuitenkin: "Kaikessa uskoo, kaikessa toivoo." Jeesus otti riskin, koska rakasti. Jos Jeesus otti riskin sen ihmisen kohdalla, joka petti hänet, kai sinä voit ottaa riskin sellaisen henkilön kohdalla, joka ei ole pettänyt? Neuvoni on: Sen sijaan, että rakastat vasta kun luotat, niin rakasta ja osoita se luottamalla. Negatiiviset tunteet ei katoa kuin ehkä ajan myötä, mutta voit PÄÄTTÄÄ luottaa ja olla toimimatta negatiivisten tunteiden mukaan.

      • Anonyymi

        Ikävä kyllä kannattaa muistaa, se fakta, että nykypäivän nuoret naiset aloittavat irtosuhteet jo melko nuorina. Ja noita ns yhden yön panoja saattaa olla aikuisiässä melkoisesti. Eli varautua kannattaa kaikkeen! Aikanaan kun olin vapailla markkinoilla opin tuon kantapään kautta.


      • Anonyymi

        Loistokommentti, olen itse samaa mieltä


      • Anonyymi

        Itse olin 48v naimisissa ja liitto päättyi puolison kuolemaan hiljattain. Ikinä hän ei pettänyt ja oli vaatimaton. Yhdessä välissä itse en muistanut avioliiton lupausta, mutta vaimo antoi anteeksi.

        Nykyajan ihmiset pitävät parisuhdetta kuin autoa, joka jossain välissä hyytyy ja se vaihdetaan uuteen.

        Pitäisi muistaa että Rakkaus on pitkämielinen, kaiken se kärsii ja kaiken se kestää sekä antaa anteeksi. Jos ihmiset toimisivat näin, ei kummallakaan puolisolla olisi tarvetta syrjähyppyihin.

        Lapset ovat suurin kärsijäryhmä avioerotilanteessa. Joistakin lapsista tulee hulttioita, huumeiden käyttäjiä, narkkareita, alkoholisteja. Jotkut selviävät ilman vaurioita.
        Älkää omalla käytöksellänne pilatko lastenne tulevaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin 48v naimisissa ja liitto päättyi puolison kuolemaan hiljattain. Ikinä hän ei pettänyt ja oli vaatimaton. Yhdessä välissä itse en muistanut avioliiton lupausta, mutta vaimo antoi anteeksi.

        Nykyajan ihmiset pitävät parisuhdetta kuin autoa, joka jossain välissä hyytyy ja se vaihdetaan uuteen.

        Pitäisi muistaa että Rakkaus on pitkämielinen, kaiken se kärsii ja kaiken se kestää sekä antaa anteeksi. Jos ihmiset toimisivat näin, ei kummallakaan puolisolla olisi tarvetta syrjähyppyihin.

        Lapset ovat suurin kärsijäryhmä avioerotilanteessa. Joistakin lapsista tulee hulttioita, huumeiden käyttäjiä, narkkareita, alkoholisteja. Jotkut selviävät ilman vaurioita.
        Älkää omalla käytöksellänne pilatko lastenne tulevaisuutta.

        Osaanottoni minulla on llut sama nainen 51 vuotta oltu naimisissa. Toivotaan vielä jatkuvan jos ei henki mene


    • Anonyymi

      Se on vaan tässä mailmassa näköjään niin, että joidenkin kohtalo on olla se parisuhteiden munaton tiskirätti, jolle tapahtuu aina ne huonot asiat kerta toisensa perään. Naiset kaipaa tunnehuippuja ja niitä ei pysty tarjoamaan oikealla tavalla mikään vinkuva ja tylsä tossu. Vinkulelua jaksaa hetken puristella, mutta ei se pitkään jaksa ketään kiinostaa. Tylsä ja ripustautuva mies on juuri niinkuin se vinkulelu, jonka vinkumiseen vaan tuskastuu aika pian, vaikka aluksi se on ihan hauska.
      Eli älä ole vinkuva ja ripustautuva hiirimies, niin naiset pysyy ja kunnioittaa ihan eri tavalla.
      Ja jotkut on vaan huoria, vaikka se vasta puoli olis minkälainen tahansa. Kerran huora, aina huora jne.

    • Anonyymi

      Mulle on aina ollut yks hailee jos naiskaveri tai vaimo jakaa muille,ei se tavara kulu käytössä en ole ikinä tajunnut mustasukkaisia ihmisiä.Itseäni taas ei vieraissa käynti ole koskaan kiinostanut.

    • Anonyymi

      Koska nykyajan naisista on tullut feminismin myötä huoria, on asialle olemassa vain yksi ratkaisu: ei omistaudu kenellekään. Käykää ennemmin rehellisissä huorissa ja karttakaa manipuloivia akkoja, jotka haluavat omistaa äijän ja sen rahat ja silti pomppia vieraissa kulleissa heti kun silmä välttää.

      • Anonyymi

        Tuohan se olis. Mutta ei mies raukat vaan pysty kääntämään naisenkaipuutaan noin vain pois päältä, jos pystyisivät niin asia olis jo ratkennut ja naisilla ei olis seksuaalista valtaa miehiin.


    • Anonyymi

      KYLLÄ SEN MUUTEN VAAN PYSTYY KÄÄNTÄMÄÄN POIS PÄÄLTÄ!

      Itsekin yhteiskunnan HYÖDYTTÖMÄNÄ HYVÄKSIKÄYTTÄJÄNÄ,
      voin vain sanoa, että VAGinan vatkakoon vaan itseänsä.

      Asenne vaan pitää olla ROCK.

      Narcissistic Cannibal for life ... so WHAT.

    • Anonyymi

      Minäkin naisena arvelen että saatat olla vähän liian kiltti. Liian kiltin kanssa ei kiinnostus pysy kauaa. Vähän pitää olla jotain ärsyttävää miehessä. Itse en lukeudu niihin jotka pettävät suhteessa. Olen ollut vuosiakin huonossa suhteessa pettämättä. Nykyinen kumppani on pettänyt edellisessä suhteessa ja voin sanoa, että luottamus on ollut vähän hakusessa. Kyllä sitä miettii, että jos siihen on kyennyt aiemminkin niin kykenee toistekin. Koko ajan on pelko siitä että jos jossain vaiheessa on vaikeaa, niin lähteekö mies etsimään lohtua muualta. Yritän kuitenkin luottaa ajatuksella että hänenpä on menetys jos niin tekee.

    • Anonyymi

      Moi ketjun aloittaja!

      Itseäni jotenkin jäi vaivaamaan sanontasi" rakkaussuhteissa kumppani on aina ykkössijalla". MIelestäni tuo ei ole ihan tasapainoinen näkemys. Omaa itseään ei pidä myöskään unohtaa. Tuo lause kertoo minusta siitä, että olet liian kiltti, ehkä jopa uhrautuvainen. Se ei ole hyvä asia. SINÄ olet tärkein ihminen itsellesi! Se ei toki poissulje sitä, että muitakin on tärkeää huomioida. Ja ihmissuhteissa kompromissit kuuluvat elämään. Puolin ja toisin.

      Itse olen käynyt tarapiassa ihmissuhdeongelmien vuoksi ja olen siitä hyötynyt. Suosittelen terapiaa myös sinulle.

      • Anonyymi

        Terapiaa olemmekin harkinneet. Toivottavasti tekee hyvää.


    • Anonyymi

      kaikki naiset ovat huoria

    • Anonyymi

      Tuostakin on tehty tutkimus eli 89 % pettää. Joten sulla tullee olemaan hankala elämä jos alat miettii kuka pettää ja miksi. Elä täysillä ilman turhia murheita kunnes toinen jää rysän päältä kiinni. Sit anna anteeksi jajoko jatkat tai etsit paremman. Sellasta on elämä. Ei siihen kannata hermojaan kuluttaa. Elä sieki täysillä. Niin muutkin tekee.

    • Anonyymi

      Minä luotan Jumalaan ja luotan ihmiseen, jos ihminen on uskoton ja pettää, emme voi paljon mitään tehdä. Muistan, kun yksi nuori pari. Nainen kiusasi jotain pettämisestä, kun hänen miehensä ei ollut niin aktiivinen . Mies totesi vaimolleen, itselleshän siinä syntiä teet.
      Se on totta! Jumala on uskollinen , häneen voi luottaa. Minä puhun aina hänelle ja rukoisen siunausta ja uskollisuutta parisuhteeseen. Parisuhde ja avioliitto se on kahden ihmisen sopimus. Tahdotko rakastaa ja olla uskollinen liitollesi, ei siihen kaikki pysty.
      Se olisikin hyvä, jos ihmiset käyttäsivät järkeä, eivätkä eläisi tunteiden mukaan.
      Olen sanonut hyvä kaverisuhde on parempi, kuin huono parisuhde. Siinä rassaa vain itseään ja toista, jos on menevä tyyppi tai epäluotettava.
      Sanoisin sinulle . Ota se asenne, että hän on siinä tai lähtee Jumala yksin tietää. Häneltä voi pyytää, että suhde kestäisi ja saisitte olla rehellisiä toinen toisillenne. Siunausta ja varjelusta teille ! Älä epäile uutta suhdetta, äläkä ajattele, että hän tekee niinkuin kaikki muutkin tähän asti. Luota jokaiseen lähimmäiseen ja pyydä Isä Jumalalta, että hän johdattaa sinua. Käykää yhdessä seurakunnan parisuhde leirillä t.m.s.joka rakentaa. Jos otat naisen, joka maailman teitä kulkee, aina on tarjolla houkutukset.Ota itsellesi uskonsisar, niin on yhteinen sävel, luottakaa toisiinne ja uskokaa Jumalaan. Hän pitää teistä huolen t.sisko

      • Anonyymi

        Tämä on ihan totta, jos Jumala on mukana elämässä, Hän pitää teistä huolen, ja saatte levätä..
        Olen itsekin kokenut uskottomuutta, annoin molemmille anteeksi ja menin elämässäni eteenpäin, ja löysin uskollisen elämänkumppanin.
        Uskon myös että sinulla on syviä haavoja sielussasi jotka pitäisi parantaa, vasta sitten alat jälleen uskomaan muihin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ihan totta, jos Jumala on mukana elämässä, Hän pitää teistä huolen, ja saatte levätä..
        Olen itsekin kokenut uskottomuutta, annoin molemmille anteeksi ja menin elämässäni eteenpäin, ja löysin uskollisen elämänkumppanin.
        Uskon myös että sinulla on syviä haavoja sielussasi jotka pitäisi parantaa, vasta sitten alat jälleen uskomaan muihin..

        Suomessa on muuttunut viimeisten 20 vuoden aikana rajusti arvomaailma. Ilmeisesti nuoret naiset omaksuneet feminismin vielä paremmin kuin aikaisemmat ikäryhmät? Mitä työelämässä nähnyt ja kokennyt, kun 20-25 v nuoret naiset makaa viiden miehen kanssa saunailloissa, jopa selvinpäin..


    • Jos koet mustasukkaisuutt missä muodossa tahansa niin on aika jatkaa matkaa

      • Anonyymi

        Juuri niin. Kun mustasukkaisuuden peikko iskee, eikä päästä irti, on itse riuhtaistava itsensä irti. Kyllä monia naisia tietysti kiihoittaakin sopivasti mustis mies. Mies itse kuitenkin kuolee henkisesti. Mykynaisilla on monia miessuhteita, joihin ei välttämättä kuulu kuin miesten hyväksikäyttö palvelusten muodossa. Kuitenkin niin, että pikkarit pysyy haarovälissä. On kuitenkin ryhmiä naisia jotka oppivat riisumaan pikkarinsa pikaisesti jo kolmitoistavuotiaana. Ihan omasta tahdosta. Semmoisesta tavasta on lähes mahdoton luopua.


    • Anonyymi

      Alottajan kirjoitus on jo luotaantyöntävä. Ensinnäkin hän uskoo, että hän on menettänyt neljä kumppaniaan paremmalle. Miksi uskoa näin, ehkä hän on menettänyt kumppaninsa sopivammalle. Lisäksi hän uskoo, että ex:llään on ollut joku toinen. Hän siis epäilee muttei tiedä. Hohhoijaa. Mutta yleensä luottamus ap. Ihmiset nyt ylipäätään, suuri osa ovat itsekkäitä, ilkeitä, kateellisia ja iskee tikarin sopivan paikan tullen. Nämä asiat kun pidät mielessä niin luottamuksen rakentaninen on helpompaa.

    • Kyllä ensiksi sulla täytyy oppia luottamaan itseesi ja sellainen kyseileminen ja epäily saavat lopuksi jokaisen takajaloille....luota itseesi , sitten kaikki menee hyvin.

    • Anonyymi

      Suomi pettää leikisti sanottuna kaikkia, niin Slovakiaa kuin Istanbulin suvakkeja. Kauhea sana, mistä ne sen keksi. Eikö nykyään saa rauhassa olla mitään mieltä ilman että on aivoton nisti. Kaikki kunnia huumeveikoille, on se seura rattoisa, kun on kierrossa veren jonkinlaisia baby-Pameja. Vähän vahvempia varmaan. On aika luikkia arvostelua turvaan. Miksi parisuhde se perhana taas mut jätti? Onko mulla naamassa kenties hervoton patti? Lasitko ne muukalaista haittaa? Mistä sinä ihmisen tunnet? Jos se aamulla sanoo töihin ryömivänsä, on se sellainen, muu on pelkkä riippa rikkahien. Rikasta haluaa kaikki olla, siihen se suhde kaatuu, koska normituloinenkin on ahneen mielestä täysi nolla. Sokeri-isä pitää aina olla, muuten ei suhdetta ole, tai se on hunningolla. Rahaa automaatista kiitos, ei, minä en ole isäni siitos, olen muukalaisen spermaa, siksi pystyn ohittamaan normi-ihmisen analyysissani, minut koottiin X-filesin jaksossa jossa avaruusalus nousee ilmaan. Tästä saa varmaan merkintöjä Wilmaan. Okei, lopetetaan loru, olen koulussa. Ehkä tällä 7 tulee äikän runoilusta, tai ei, mieleni on jo jossain joulussa. Harmillinen päivä, ei mitään tekemistä, ja kaikki leikkii kuin olisi hyvä olla kun lihoo sata kiloa. Joka jää yksilön harmiksi. Ei sillä, vaikuttaa, että Suomessa yksilöä ei ole. Kiusaajia on, en halua parisuhdetta itse, koska kiusaajat ovat arvaamattomia n. 4 5:stä henkilöstä sellaisia sanallisessa muodossa on, miten testata, pyydä jotain, et saa mitään, ellet pölli. Älä pölli, poliisi pöllii vapautesi ellei sinulla ole armeijaa kuten Putinin herralla.

      Tästä olikin tarkoitus tehdä venäjän väline, joo joo, suomalainen kusettaa asuntomyynnissä, autokaupoissa toista ihan suvereenesti. Parempi on kuin tämä kansa vain yrittäisi niitä komentelun sietäminen ainoana elämäntehtävään näkeviä "lapsukaisia" hikisesti siellä makkarissa peräaukosta ulos vääntää.

      Suomessa saa aikaan tappelun, kun unohtaa hetkeksi mielistelyn ja nöyristelyn. Kenen kanssa vaan, koska nykyihminen ei ole ajatustasoltaan kuin tekstien muisteluun kykenevä. Ei tossa ole kyllä mitään sivistystä. Sivistys onkin armeijan koodi sille, että yritetään näyttää että ollaan "osaavia komentelijoita" jotta naapurivaltio ei lanaa tätä paikkaa omaan taskuun tänään.

      "Ei meille voi käydä Ukrainat" toteaa suomalainen lapsukaisen tekopuuhissaan. Lapsukainen: miksi minut teit. No ku halusin parisuhdelle pientä piristystä. Lapsukaisten tehtävä on piristää vanhempiaan, no mene nyt ja tuo hyviä masokismin arvosanoja. Koulusta, koulusta, mistä muualta.

    • Anonyymi

      Itse elelin toistakymmentä vuotta avioliitossa exäni kanssa, joka sitten vaan petti, kaikki tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Toki hän oli aikoinaan jättänyt myös ekan perheensä, mutta en ikinä olisi uskonut, että toistaisi tekonsa. Luottoni miehiin on mennyt.

      • Anonyymi

        Kerran pettäjä aina pettäjä.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Kaikkien ongelmien lähtökohta on oikeasti itsekin täällä oppimani tasoteoria. Eli ihmisten pitäis pysyä omanöaistensa ihmisten kanssa yhdessä eli pettäjät menis yhteen pettäjien kanssa, ilkeät ilkeiden kanssa, kateelliset kateellisten kanssa, hyväntahtoiset hyväntahtoisten kanssa. Valitettavasti tosielämässä ei monestikaan käy noin. Tietysti voi miettiäkin, että miksei sitten vaikka petetty kosta pettäjälle ja petä itsekin sittenhän oltais sujut tai ilkeilijän kumppani muuttuisi myös ilkeilijäksi ja kiltti vähemmän kiltiksi. Muuten ihan hyvä idea paitsi, että kaikki ihmiset ei vaan pysty pettämään vaikka heitä petettäisiin tai muuttumaan täysmulkuiksi, heillä on joku, nykypäivänä varmaan puhuttaisiin sisäsyntyisestä viasta mikä estää heitä muuttumasta jonkun toisen ihmisen vuoksi huonoksi ihmiseksi ja tämän vuoksi niitä erojakin tulee. Monet eroavat miettii kelpaavuutta ja mitä tekivät väärin ja jospa he tekisivät noin ja noin niin auttaisiko se, vaikka itseasiassa se on juuri se toinen ihminen, jonka pitäisi muuttaa toimintaa.

      • Anonyymi

        Tyypillisesti kiltti ihminen syyttää siitäkin itseään ja masentuu jos puoliso pettää vaikka vika on yleensä aina siinä pettäjässä, ei petetyssä.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Nykyajan suomalaiset näiset ovat epäluotettavia. Pettäminen on nykyiaika ihän normaali asia ja yleistynyt kulttuurissa.

      • Anonyymi

        Saman olen itsekkin noteerannut jo aikoja sitten. Suomesta on todella vaikeaa ellei mahdotonta löytää hyvää ja uskollista naista, välillä tuntuu siltä että kaikki suomalaiset naiset on samanlaisia pettäjä-lutkia. Olen ehkä kyynistinyt ja katkeroitunut pahemman kerran mutta niin siinä käy kun joutuu kohtaamaan totuuden. Naiset ei tietenkään itse tätä asiaa myönnä ja suuttuvat pahanpäiväisesti kun heille totuuden kertoo, sitten siinä joutuu itse sylkykupiksi ja saa koko naisyhteisön vihat päälleen. Senkin olen joutunut karvaasti kokemaan ja jopa pyytämään anteeksi joltain naiselta.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen itsekkin noteerannut jo aikoja sitten. Suomesta on todella vaikeaa ellei mahdotonta löytää hyvää ja uskollista naista, välillä tuntuu siltä että kaikki suomalaiset naiset on samanlaisia pettäjä-lutkia. Olen ehkä kyynistinyt ja katkeroitunut pahemman kerran mutta niin siinä käy kun joutuu kohtaamaan totuuden. Naiset ei tietenkään itse tätä asiaa myönnä ja suuttuvat pahanpäiväisesti kun heille totuuden kertoo, sitten siinä joutuu itse sylkykupiksi ja saa koko naisyhteisön vihat päälleen. Senkin olen joutunut karvaasti kokemaan ja jopa pyytämään anteeksi joltain naiselta.

        KilttiMies89

        Olin oikeassa sen naisen suhteen jota haukuin mutta pyysin kuitenkin anteeksi koska olen hyvä ihminen.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Niinpä....melkein kolmekymmentä vuotta liitossa. Vsimo petti pomonsa ja hierojien kanssa ja monta muuta. Meillä oli huippu hetket rakastelussa...mutta kiima tuli hierojalla ylivoimauaeksi ja sit annettiin mennä..
      Sit pomo pukki aikansa ja pari muuta. Sit kun ei kelvanna niin alkoi oikuttelu ....se oli viimenen pisara...jotkut naiset ei jalkojen välilleen mitään mahda niinkuin miehetkin...
      Kiima on kiima kiiman

    • Anonyymi

      Petetyksi joutuminen on yksi elämän karvaimpia kokemuksia. Sen jälkeen on vaikea luottaa enää keneenkään. Ja nyt en puhu vain pettämisestä parisuhteesta, sillä joskus myös joku, jota on luullut ystäväkseen, voi pettää. Minulla on vain muutama todella hyvä ystävä, joihin voin luottaa missä tahansa tilanteessa. Naimisiin en ole koskaan mennyt, vaikka olen sievä jä älykäs nainen (kuten huomaatte, en ole turhan vaatimaton), eikä minulta miesvaltaisessa työpaikassa puuttunut tanssittajia firman juhlissa. Olin vain itse sitä mieltä, että en pysty papin edessä vannomaan, että rakastan tuota ihmistä niin kauan kunnes kuolema meidät erottaa. En tarkoita, että olisin halunnut olla vapaa liehumaan kaikkien miesten kanssa, jotka mielestäni ovat komeita ja viehättäviä, vaan sitä, että olin liian lapsellinen. Halusin matkustella ja luoda uraa. Perhe-elämä ei sopinut siihen kuvioon. Jos olisin uskotellut jollekin miehelle, että haluan vain olla hyvä äiti ja vaimo.... se olisi ollut todellista pettämistä.

      • Anonyymi

        Ei kannattaisi toistaa tuota samaa mantraa "enää vaikea luottaa kehenkään". Se kun ei pidä paikkaansa. Miksi kummassa luottamuksen muihin ihmisiin pitäisi horjua, jos yksi on pettänyt.

        Jos ihminen pettyy kumppaniinsa, niin kannattaisi selvittää asia. Mitkä syyt ovat pettämiseen johtaneet, voiko suhde jatkua vai ei. Ym. Ellei suhde voi jatkua, keksii jotain muuta elämäänsä. Alkaa vaikka tutkia miksi ihmiset pettävät parisuhteessa. Keskustelee pettäneiden kanssa. "Epävertaistuki" usein antaa asialle erilaista, helpottavaa näkökulmaa.


    • Anonyymi

      Sulla ap on ollut 5 vakavasti otettavaa suhdetta.
      Siis oikeesti, haloo, 5 kertaa olet ottanut sellaisen naisen joka, muka, pettää.

      Aloituksestasi, ja vastauksistasi, saa sellaisen kuvan, että sinä olet mustasukkainen kyylääjä joka epäilee ja vakoilee puolisoaan.

      Itse en ikinä, ikimaailmassa, aloittaisi suhdetta tyypin kanssa joka on noin monta kertaa epäonnistunut seurusteluissaan.

      • Anonyymi

        Minä en alkaisi suhdetta mustasukkaisen kyylääjävakoilijan kanssa.


    • Anonyymi

      Voin hyvin samaistua aloittajaan vaikka itse en koskaan ole seurustellut. Olen kuitenkin siinä määrin omistushaluinen etten haluaisi missään tapauksessa että mun naisystävä hyppäis sänkyyn muiden miesten kanssa jos ei olla sovittu mistään avoimesta suhteesta. No avoimeen suhteeseen minusta tuskin oliskaan, olen sen verran vanhoillinen.

      KilttiMies89

    • Niinkuin kerroin mustasukkaisuus on tauti jossa pitää jatkaa matkaa tai antaa toisen mennä !
      Ja pettäjän pitää häätää

    • Anonyymi

      Kaikki voi pettää... valitettavasti

      • Anonyymi

        Kaikki voivat pettää, kyllä. Joskus jossain tilanteessa.

        Ap:n ongelma on hänen huono itsetuntonsa. Jos nainen pettää, niin sitten pettää. Ei se ole maailmanloppu, vaikka suhde ap:n puolelta siihen päättyisikin. Epäilen, että ap on vähän samanlainen sielultaan kuin minä. Häntä kiehtoo nainen, johon tuntee seksuaalista vetovoimaa, intohimoa. Mutta niin tuntee monet muutkin miehet, juuri näihin samoihin naisiin. Ts. eivät ole sellaisia kotona viihtyviä kilttejä naapurin tyttöjä. Ei se ole näiden naisten vika. He ovat sellaisia kuin ovat, ja ap:n pitäisi nähdä heidät. Ei omia mielikuviaan.


    • Anonyymi

      Miksi joku valitsee jatkuvasti puolison joka pettää? Sillä se on alitajuinen valinta. Tunnet jonkinlaista vaistomaista vetoa juuri sen kaltaisiin.
      Eräs nainen jonka olen tuntenut lapsesta asti, valitsi jatkuvasti juoppoja miehiä, joista sitten valitti ja mankui. Erosi, ja taas saman lainen tilalle. Kaksi näistä juopoista joi itsensä kuoliaaksi kyllä.
      Tässä on kyllä iso syy mennä oman päänsä sisälle ja kysyä miksi valitsen juuri tietyn tyyppisiä ihmisiä? "Miksi rakastun renttuihin" niin sanotusti. Sillä jotain siellä taustalla on, eikä se muutu ennen kuin tiedostaa syyn miksi niin tekee!

      • Anonyymi

        "Tässä on kyllä iso syy mennä oman päänsä sisälle ja kysyä miksi valitsen juuri tietyn tyyppisiä ihmisiä? "Miksi rakastun renttuihin" niin sanotusti."

        Niinpä.

        Oli joskus naapurini nainen, jolla oli ollut neljä pidempää suhdetta. Kaksi lasta aiemmista suhteista. Jokainen suhde päättyi, kun mies osoittautui väkivaltaiseksi. Sellainen ei ole sattumaa. Oli hänenkin turha miettiä mikä miehissä on vikana, vaan mikä hänessä on "se juttu" miksi aina rakastuu/ihastuu väkivaltaisiin miehiin.

        Muutakin kokemusta asiasta, paljon. Itse olen rakastanut intohimoisesti kahta miestä, joiden kanssa en missään tapauksessa ryhtyisi parisuhteeseen. Hajoaisin. Parisuhdemieheltä haluan ennenkaikkea tasapainoisuutta ja erittäin vähäistä alkoholin käyttöä. Mieluummin ei ollenkaan. Joten tässä on ollut tasapainoilemista koko elämä.


      • Anonyymi

        Jos koko ajan kakat housussa kyttää, josko toinen pettää, niin näin tapahtuu. Juuri se mitä pelkää tapahtuu todennäköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koko ajan kakat housussa kyttää, josko toinen pettää, niin näin tapahtuu. Juuri se mitä pelkää tapahtuu todennäköisesti.

        Presiis näin.


    • Anonyymi

      Vältä parisuhteita, jos tahdot elää onnellisena.

    • Anonyymi

      Lopeta tuo skitsoilu ja kyttäily. On täysin selvää, että jos PELKÄÄT tuolla tavoin naisen pettävän, se pelko toteutuu. Näin se vaan menee. Jos olet vain rennosti naisen vierellä "tässä sitä ollaan, näin kiva heebo luonasi beibi" - meiningillä niin varmasti suhteenne onnistuu paremmin kuin pelon kautta. No, jos ei sitten onnistukaan, nainen pettää tai jotain muuta tulee, niin se on bai bai ja soulong. Pilaat suhteesi tuollaisella hermoilulla. Pahimmassa tapauksessa juuri SE voi loitontaa naista pettämään.

    • Anonyymi

      sinähän olet huorahtava mies! noin monta naista jo ollut tuohon ikääsi mennessä, hyi!

    • Anonyymi

      "Tässä on kyllä iso syy mennä oman päänsä sisälle ja kysyä miksi valitsen juuri tietyn tyyppisiä ihmisiä? "Miksi rakastun renttuihin" niin sanotusti."

      Tätä olin tulossa sanomaan minäkin, mutta tuossahan se oli jo.
      Kyllä näin on, että jos aina havahtuu haksahtaneensa samanlaiseen tyyppiin ja samat asiat toistuu, pitää kyllä todellakin mennä sinne oman pääns sisään ja etsiä ne syyt jotka johtavat tietynlaisen ihmisen kanssa päätymiseen.

      • Anonyymi

        Jep, tämä! Jos huomaa toistavansa jotain samaa kaavaa niin kyllä ne syyt löytyy lopulta itsestä. Jostain syystä vaarallinen ja turvaton suhde vie mukanaan uudestaan ja uudestaan. Jotain on rikki siinä omassa tavassa muodostaa kiintymyssuhde.


    • Anonyymi

      " skitsoilen jatkuvasti esim toisen viestimisestä toisten kanssa. Kuka nyt laittoi viestiä, keneltä tuo tuli yms yms"

      Ei hyvältä kuulosta.
      Kun päästät irti menettämisen pelostasi ja toisen kontrolloimisesta. menee paremmin. Itse olisin jättänyt tuollaisen miehen alkuunsa.

    • Anonyymi

      Niin, mikähän se on, kun en ole itse koskaan epäillyt ketään kumppaniani uskottomuudesta. Kukaan ei ole myöskään koskaan minua pettänyt parisuhteessa.

      Omassa päässä ei myöskään pyöri mitään muita naisia, joiden kanssa voisin ehkä itse ryhtyä pettämään. Koko tällainen ajattelu on vierasta.

      Tämä ei silti tarkoita, ettenkö pohtisi mahdolliseen uuteen suhteeseen ryhtyessäni, voisiko hän pettää? Jos epäilisin sitä siinä vaiheessa, en olisi jatkanut.

    • Anonyymi

      Sama täällä.
      Olen nainen. Isänikin petti meidän perhettä. Eli olin hänellekin arvoton!

      Nykyinen vannoi, ettei ole koskaan pettänyt, jonka takia annoin itseni rakastua häneen. Luotin. Jäi kuitenkin kiinni, että oli exsää pettänyt montakin kertaa, mutta ei koskaan kertonut että oli pettänyt.

      Luottamus meni samoin tein. Kovasti yrittänyt luottaa, mutta en tuon valheen takia kai koskaan pysty edes 90%

      Aina kyseenalaistan kaiken. Miksi piti valehdella?

      Kuulin kun sanoi kaverilleen: täytyy lähteä toiselle paikkakunnalle panemaan, ettei jää kiinni????
      VTF ammattipettäjä?

      Itse ollut aina uskollinen ja tulen sitä olemaankin. Mielestäni olisin ansainnutkin sellaisen miehen.

      Zemppii! Ymmärrän!

    • Anonyymi

      Samaa on koettu, pitää vain mennä eteenpäin.

    • Anonyymi

      LoL tää ap pistää saman feikkiavauksen tänne vähän väliä ja kerjää sympatiaa keksityllä stoorilla. Montako kertaa jengi aikoo mennä tähän samaan kusetukseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mielestäni naisen olisi hyvä alkuun tietää, mihin on ryhtymässä. Eli jos kerrot jo ennen suhteeseen ryhtymistä aikaisemmista kokemuksistasi ja että miten ne nykyään vaikuttavat tuntemuksiisi ja käytökseesi. Tällöin voisi karsiutua sellaiset vaihtoehdot, jotka eivät ymmärrä tilannettasi, ja sitä, miten heidän tulisi toimia, jotta eivät antaisi sinulle aihetta epäluuloisuuteen. Joita vain häiritsee "kyttäilysi" kun eivät sitä ymmärrä.
      Omalla kumppanillani on ollut huonoja kokemuksia, eikä hän alkuun uskaltanut luottaa. Mutta vähitellen ajan kanssa huomasi, että minä en millään tavalla pystyisi häntä satuttamaan, ja alkoi luottaa. Tiesin siis ennen suhteen aloittamista, että minun piti vakuuttaa hänelle, että olen luottamuksen arvoinen, ja sen halusin todellakin tehdä. Haluan tarjota rakkaalleni suhteen, jossa hän kokee olevansa turvassa.

    • Anonyymi

      Suomalaisia naisia on kahdenlaisia. Niitä jotka ovat jo tehneet huorin, ja niitä jotka eivät vielä ole.

    • Anonyymi

      Pettämiseen syyllistyvät sellaiset, jotka eivät uskalla erota, kun eivät luota siihen, että heillä voisi olla vientiä, että joku toinen voisi haluta heidän kanssa suhteeseen. Minulla tällaista epävarmuutta ei ole, joten minä uskallan erota, jos en saa tarpeeksi suhteelta.

      Pettämisen uhrit, ette voi muuta kuin todeta, että onneksi olette vihdoin päässeet eroon tuollaisista säälittävistä ihmisistä. Jotka ovat niin iljettäviä luonteeltaan, että eivät itsekään usko kenenkään voivan heihin rakastua.

      • Anonyymi

        Tuo oli tosi hyvin sanottu ja pitää paikkansa!


    • Anonyymi

      Se vaatisi tietynlaisen ihmisen. Ehkä jonkun, joka on kokenut vastaavaa ja ymmärtää täysin sinun tuntemuksesi. Ymmärryksestä se lähtee, sitten aletaan vähitellen rakentamaan luottamusta avoimesti keskustellen ja teoilla vakuuttaen. Ikäviä tuntemuksia herättävistä tilanteista keskustellaan rauhallisesti ja syvällisesti, lempeästi ja ymmärtäväisesti. Yhdessä käsitellään niitä ja mietitään, voisiko tehdä jotakin niiden välttämiseksi. Mielestäni näissä pitäisi edetä rauhassa, ehkä vähitellen voi oppia sietämään sellaisia asioita, jotka ovat toisen ja yleisen mielipiteen mielestä viattomia ja normaaleja (kuten tuo viestin saaminen).

      Minä esimerkiksi olen kokenut pettämistä, joten ymmärrän hyvin tuntemuksesi. Pystyisin ja haluaisin siis aiheuttaa mahdollisimman vähän kärsimystä ja jos sitten kuitenkin sellaista aiheutuisi, niin osaisin auttaa sen käsittelyssä. Kun tiedän itsekin, miltä se tuntuu. Ymmärrän myös, että ainakin alussa voisi olla tarpeen omien ajatusten ja aikeiden selostaminen ääneen, jotta jäisi mahdollisimman vähän kuvittelun ja väärien johtopäätösten varaan. Ja jotta saa tosiaan vakuutettua, että tämä on oikeasti ihan harmitonta, ei tästä ole mitään uhkaa

    • Anonyymi

      Minä olen itse kokenut elämässäni niin paljon kaikkea etten edes välittäisi jos puolisoni pettäisi minua, sen sijaan omapahan on asiansa, tuskin tuo järin tuntee kukaan onnellisuutta sitten vanhana jos on elänyt niinsanotusti "pikkuhousut "kintuissa.

    • Anonyymi

      joo siis olet kiltti ja tylsä
      ja se on pahinta myrkkyä naiselle

      jos sinulla on fyrkkaa niin ehkä se peittää tylsyyden
      varakkaat jotka eivät peri ovat sen tähden mielenkiintoisia
      että varakuuteen tarvitaan jotain mielenkiintoista kun aloittaa tyhjästä

      jos sinulla on tylsä ammatti josta et voi viihdyttää naista
      aina pahempi

      eli et voi olla varma mistään
      toivottavasti löydät hyvän naisen

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe