Metallin maku

Hämmentynyt

Onko tietoa, mistä voi johtua jatkuva "metallin" maku suussa ? Voiko se olla jonkinlainen puhdistus prosessi kehossa ?
Olen uusinut vain vihreän teen juonnin 1 litra/pv
ja täydellinen ihon syväpuhdistus (alan liikkeessä) siihen kuuluvat rasvat lopetin jo viime sunnuntaina ja maku ei silti poistu suusta.
Eniten makua tulee kitalaesta ja kielestä jolloin syljen erityskin lisääntyy !
Kiitollinen neuvoistanne jos niitä vain on !

8

3524

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juho

Metallin maku voi johtua monesta syystä, kuten tulehduksesta suussa tai hampaissa, sinkin tai B12-vitamiinin puutteesta, lääkkeistä jne. Se voi myös harvinaisessa tapauksessa olla merkki jostain alkavasta sairaudesta. Eli kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, jos vaiva jatkuu pitkään.

• Hämmentynyt

ainoa lääkitys joka minulla on on verenpaineeseen ja jatkunut jo 4v samana, magnesiumia olen satunnaisesti syönyt (suonenvetoihin), mutta siinä ei todellakaan ole B-12 :ta vaan b-3 , B-1
        JA B-6. Hampaani on kunnossa, koska ne onkin
        "pakko" pitää kunnossa, kun on molemmissa polvissa tekonivelet.
        Kiitoksia Juho vastauksestasi, täytyy kai miettiä lääkäriin menoa, mutta kun tuntuu että nykyisin ei oikein mielellään mene sinnekkään, jos vaan voi sen jollain välttää, ovat niin kiireisiä, että on huono omatunto eikä halua vaivata jos vain pärjäisi ilmankin.

• pohdintaa

Kerrot, että hampaasi on hoidettu kuntoon. Minkälaisilla paikkausmateriaaleilla ne on hoidettu? Onko kysymyksessä AMALGAAMI?
      Silloin voisi ko. makua esiintyä suussa!
      Kerroppa mikä on paikkausmateriaali, tällä palstalla!

• Ihmetteleväinen

vanhat paikat on amalgaamipaikkoja ja uudet niitä valkoisia muovi.. tai mitä onkaan.
        Mutta kun tämä ihmeellinen maku alkoi hyvin yllättäen n.viikko sitten ilman mitään ennakko varoitusta, niin pisti miettimään monenlaista.
        mitä on suuhunsa pannut, miten on elämä muutunut... mikä sen kummallisuuden voi yht´äkkiä aiheuttaa ??

• JaJu
        Ihmetteleväinen kirjoitti:

vanhat paikat on amalgaamipaikkoja ja uudet niitä valkoisia muovi.. tai mitä onkaan.
        Mutta kun tämä ihmeellinen maku alkoi hyvin yllättäen n.viikko sitten ilman mitään ennakko varoitusta, niin pisti miettimään monenlaista.
        mitä on suuhunsa pannut, miten on elämä muutunut... mikä sen kummallisuuden voi yht´äkkiä aiheuttaa ??

Olen kuullut tuollaisesta metallin mausta mutta en nyt tähän hätään muista mistä johtuu.
        Onko tullut muita oireita?

• väsynyt
        JaJu kirjoitti:

Olen kuullut tuollaisesta metallin mausta mutta en nyt tähän hätään muista mistä johtuu.
        Onko tullut muita oireita?

Olisko syynä vatsahapon nousu ruokatorveen ja sen mukaan mennyt nieluun? Ei siis selvää närästystä, vaan kavalasti ja huomaamatta happo nousee ylös, ettei sitä tunnisteta selväksi hapoksi vaan niinkuin voitaisiin luulla limaksi, peräisin keuhkoista? Usein käy niin, että nieluun noussut lima onkin sitä mietoa happoa, on niin vaikea erottaa kumpi happo vai lima? Minun tapauksessani molemmat ovat samanmakuisia! Selvin oire siitä on öisin nukkumapaikalla on erittäin kuivantuntuista kurkussa.Ts. pala kurkussa tai sellaiseen viittaava makuuasennossa. Itse poltan tupakkaa monta vuotta. Nyt opettelen erottamaan kumpi on kyseessä mahahappo vai tupakasta johtuva lima.

• JaJu
        väsynyt kirjoitti:

Olisko syynä vatsahapon nousu ruokatorveen ja sen mukaan mennyt nieluun? Ei siis selvää närästystä, vaan kavalasti ja huomaamatta happo nousee ylös, ettei sitä tunnisteta selväksi hapoksi vaan niinkuin voitaisiin luulla limaksi, peräisin keuhkoista? Usein käy niin, että nieluun noussut lima onkin sitä mietoa happoa, on niin vaikea erottaa kumpi happo vai lima? Minun tapauksessani molemmat ovat samanmakuisia! Selvin oire siitä on öisin nukkumapaikalla on erittäin kuivantuntuista kurkussa.Ts. pala kurkussa tai sellaiseen viittaava makuuasennossa. Itse poltan tupakkaa monta vuotta. Nyt opettelen erottamaan kumpi on kyseessä mahahappo vai tupakasta johtuva lima.

Kai tuon hapon mukana voi tosiaan tulla jotain mikä maistuu metallilta. Itselläni en ole vastaavaa huomannut.
        Käytätkö mahdollisesti jotain lääkkeitä? Jotkut lääkevalmisteet voivat tehdä tuota.
        Onko suun limakalvoilla lainkaan verestystä?
        Jos ei ala millään oireet helpottua, varaa aika lääkärille.

• Maku

Mulla on ihan sama vika ollut jo jonkun viikon. Eli metallin makua suussa kielen takaosassa ja lisääntynyt syljeneritys. Sitten eilen kun kröhin oikein kunnolla kurkusta tuli vaikka kuinka monta pahanhajuista proppua.

Jos otan syljestä "näytteen" sormella kielen päältä tai nielurisoista niin se haisee pahalle. Mutta muualta suusta otettu näyte ei haise pahalle. Omituista... Haju on melkein kuin jonkun bakteerin haju. Pitäisiköhän pyytää lähete nieluviljelyyn tai sylkitestaukseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13