3000 eri kristillissuuntausta

Anonyymi

Tämä sai minut epätoivoon. Maailmassa on juutalaislähteen mukaan hirveän paljon kristuspohjaisia tai jeesukseenuskovia 3000 eri suuntausta joilla eri painotukset ja tulkinnat.

35

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On juutalaisuuntayksia satoja

• Anonyymi

Vaikka olisi 30.000 suuntausta, taivaaseen on vain yksi tie. Jeesus tie. Vanha vakiokysymys. Älkää eksykö.

• Ei mikään kirkkokunta eikä seurakunta pelasta, vaan usko Jeesukseen ja noudattaa Jeesuksen tahtoa. Seurakunnat ovat uudestisyntyneiden uskovien yhteys ja sen tehtävänä on julistaa ilosanomaa opettaa Raamattua sekä auttaa ja tukea Tiellä taivaaseen päästäkessn sisään Jeesuksen kautta, uskossa Jeesukseen.

Joh. 14:6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

"Menkää sisään ahtaasta portista, sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monet menevät siitä portista sisään.
      14. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!"

• Anonyymi

Ahtaat portit ovat olleet ja menneet jo vuosituhansia sitten. Etsit vain mieleisen suuntauksen ja siitä vaan sisälle. Joka paikassa käy toteamus: "kun uskoo vaan, niin pelastuu"
        Siellä missä mopo on karannut kovimmin käsistä, tarjolla on kivaa tunnelmaa, "kielillä puhumista" ja lattialla sätkimistä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Eroat tai et kirkosta. Se ei ratkaise suhdettasi Jeesukseen. Sanon vaan, on jo kiire laittaa iäisyysasiat kuntoon. Aika loppuu aivan pian.

• Anonyymi

Kristityt ovat tosiasiassa asioista 95 prosenttia samaa mieltä ja ja tulkinnat ovat tosiaan vain pieniä painotuseroja. Puhun nyt kirkoista ja seurakunnista. En sekopäistä nettikommentoijista, jotka eivät edusta muuta kuin itseään. Ja haukkuvat kaikkia tasapuolisesti.

• Anonyymi

Niin, ihmisillä on taipumus kehittää omia oppeja. On kuitenkin olemassa vain yksi Jeesuksen oppi. Suosittelen olemaan Jeesuksen opetuslapsi.

• Anonyymi

Nykyisin ei ole olemassa mitään Jeesuksen oppia, on vain tuhansia käsityksiä siitä mitä Jeesus opetti.

• Anonyymi

No eikös se ole vain hyvä, että on valinnanvaraa.

• Anonyymi

Joku uskovainen koki NDE:n (eli kuoli ja tuli takaisin), jolloin hän kysyi Jumalalta tai Jeesukselta (en muista kummalta, näin sen vilaukselta vain), miksei Hän voi antaa yhtä ainoaa oikeaa kirkkoa, miksi niitä on niin monia ?

Vastaus oli, että ihmiset ovat erilaisia ja kutakin suuntausta joku tarvitsee.

• Anonyymi

Kun ihminen tulee uskoon, ei hän tietenkään näe alussa kokonaisuuksia,vaan aika suppeasti asioita.Tämä ei tarkoita,että muitten näkökulmat olisivat väärin .On enemmänkin rikkautta,että on näin iso haavi,johon Jumala kutsuu jokaista yksilöllisesti. Kaikki kristilliset lahkot,jotka perustuvat Raamattuun ovat kasvualustoja kokonaisvaltaiseen uskossa kasvamiseen.

• Anonyymi

Et nyt aloittaja ymmärrä sitä perus asiaa, että niin monta kuin on uskovaa, on eri näkemyksiäkin.

Eli on siis paljon paljon enemmän niitä erilaisia näkemyksiä.

Usko on omakohtainen, eikä mikään yleinen juttu, kukin voi oikeasti uskoa vain sen, minkä on Pyhältä Hengeltä opetusta saanut.

Toisen uskolla ei voi tulla kukaan autaaksi !

Eikä siten yhtymällä johonkin muiden näkemykseen kukaan varmista pelastustaan, vaan kunkin on uudessa liitossa saavutettava tieto ja ymmärrys henkilökohtaisesti.

Kuten Juce jo lauloi, "ei elämästä selviä hengissä, eikä ainakaan missään jengissä voi elämästä selvitä hengissä.

Joten minkään lahkon tai eriseuran tai puolueen oppi ei ihmistä pelasta, vaan omakohtainen Usko vain !

Mutta nyt siis liitytään puoleisiin/eriseuroihin/lahkoihin ja tunnustaudutaan sellaisiinkin oppeihin, joihin itse ei edes uskota, jotta ei tultaisi hyljätyiksi ja jouduttaisi jopa yksin elämään omaa Uskon elämäänsä.

• Aloittaja

On hyvä, että olet rehellinen. Kristinusko tuo sinulle vain tuskaa. Saatat omistaa audin, eristetyn kesämökin Päijänteen rannalla. Sinulla ja läheisilläsi on hyvät virat/ työpaikat. Joka kesä teet matkan Kreetaan. Painelet massajuoksuissa neljä puolimaratonia /v. Kaikki tämä on oikein ja hyvää. Mutta hengelliset asiat. Kirjoituksestasi paistaa selvästi läpi. Vikoilet vain muita. Sinulle sopii hyvin seppä Högmannin sanat v. 1799 Jyväskylässä. Yksi sinulta puuttuu, ja sen mukana kaikki. Kristuksen sisällinen tunteminen. Siis tule tänään uskoon. Usko nyt. Aikaa on todella vähän. Kuopion tapahtumat- Nooan aika- niinkuin oli Nooan aikana, niin on oleva ennen Jeesuksen tuloa. Maa tuli täyteen väkivaltaa. Ei tarvitse olla profeetta. Myös kaikki muut trollit. Tehkää parannus juuri tänään. Pian se on myöhäistä. Iran- Turkki- Venäjä-Etiopia-Libya-Israel-Googin sota. Lue itse lisää Googin sodasta. Hes. 37-39.

• >Kuopion tapahtumat- Nooan aika- niinkuin oli Nooan aikana, niin on oleva ennen Jeesuksen tuloa. Maa tuli täyteen väkivaltaa. Ei tarvitse olla profeetta.

200 vuotta sitten maa tosin oli hurjasti väkivaltaisempi kuin nyt.
        Katso vaikka vanhaa aapista:

”Mies ampuu itseänsä. Mies ampuu miestä. Poika lyö koiraa kepillä. Poika lyö kissaa kepillä. Mies piiskaa hevosta.” Jne.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/teos/binding/1975782?term=Poika&term=lyö&term=koiraa&term=kepillä&page=74

• Anonyymi

Suomessakin on useita keskenään riiteleviä lahkoja. Tunnetuin ja riidanhaluisin on helluntailaiset. Oikein kun ovat kiukuissaan tai hurmoksessa, ne alkavat metelöidä ns. kielilläpuhuen.

• Anonyymi

Eivätkä nuo lahkolaiset osaa edes päättää, kumpia vihaisivat enemmän, ateisteja vai luterilaisia.

• Anonyymi

Että oikein polyglotteja...
        Nyt tarvitaankin kielten osaajia, kun kaikki mokeltavat vain englantia vieraana kielenä.

• Anonyymi

Kun et muuta voi, turvaudut valheeseen. Älä pilkkaa hengellisiä asioita. Muista Fracois-Marie Arouetin elämän loppu.Siis Voltare 1694-1778. Jumala ei salli itseään pilkata.En tiedä, oletko aloittaja. Mutta paljastui, kuinka pimeä aloittaja on. Elikkä vintti on pimeä. Hengelliset asiat eivät ole järjen asioita. Eivät edes jehovan todistajat ole niin pimeitä kuin aloittaja.

• Anonyymi

Nuo "kristillissuuntaukset" ovat siis nk. vapaita suuntia, joiden todellinen "kristillisyys" tosin on vähän niin ja näin.

Kristinusko ei ennen uskonpuhdistuksen ajan anabaptisteja tuntenut minkäänlaisia "suuntauksia". Tuohon aikaan oltiin vain "kristittyjä". Nämä suuntaukset aloittivat suuntautumisensa hyökkäämällä ensitöikseen Lutherin uskonpuhdistusta vastaan, samalla (kuin loinen) ottaen uskonpuhdistuksesta oman hyötynsä. Jo 500 vuotta anabaptistit, etenkin helluntailaiset, ovat hyökänneet luterilaista kirkkoa vastaan.

Tämä onkin koko anabaptismin ydinsanoma. Myös tällä foorumilla.

Raamatussa kristillisyyden vastaisia "suuntauksia" kutsutaan nimellä "harhaopit" ja joita oikeauskoisen kristityn tulisi suorastaan karttaa.

Anabaptismissa loiseläminen muiden sisällä on sen eräs suoranainen tunnusmerkki. Esimerkkinä helluntaiherätysliikkeen sisälle asettunut liukas käärme, mato, loinen: Helluntaikirkko. Anabaptistit ovat tämän kautta historiansa osanneet.

Tänäpäivänä tuo loinen siis syö sisältäpäin jopa itseään! Jumalan tuomio, tässä kohdin kristillisyydeksi tekeytyneelle, kavalalle antikristillisyydelle.

• Anonyymi

Niin mutta luterilaisia ei keskimäärin voida pitää ollenkaan kristittyinä.

• Anonyymi

Kristinusko ei ennen uskonpuhdistuksen ajan anabaptisteja tuntenut minkäänlaisia "suuntauksia".

Eikö? Kyllä niitä oli aivan alusta asti.
        1. Kor 1:11-12: "Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."

Ortodoksien ja katolisten viimeinen yhteinen kirkolliskokous pidettiin v. 787; eli paljon ennen uskonpuhdistusta.

Tietosi kirkkohistoriasta ovat köppäset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko ei ennen uskonpuhdistuksen ajan anabaptisteja tuntenut minkäänlaisia "suuntauksia".

Eikö? Kyllä niitä oli aivan alusta asti.
        1. Kor 1:11-12: "Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."

Ortodoksien ja katolisten viimeinen yhteinen kirkolliskokous pidettiin v. 787; eli paljon ennen uskonpuhdistusta.

Tietosi kirkkohistoriasta ovat köppäset.

Sinun väitteesi ja ymmärryksesi kirkkohistoriasta on -0.

Paavali ei kirjoita kirkollisista suuntauksista vaan kristittyjen pienistä, keksinäisistä mielipide-eroista.

• Anonyymi

Ainut oikea suunta on ylöspäin.

• Anonyymi

Varokaa trollit ja väittelijät että ette jää mielipiteinenne antikristuksen aikaan.

• Anonyymi

Uskon päämäärähän se on perintöosa taivasten valtakunnassa. Kuitenkaan toivo siitä ei monellakaan (itseään uskovaksi kutsuvalla) perustukaan Testamentin ehtoihin sata prosenttisesti. Kaikki isoksi kasvaneet kirkot ovat jotain siihen lisänneet ja pois ottaneet. Tähän voi jokainen saada varmuuden Raamattua vilpittömin mielin tutkien.

Minä uskon siihen Raamatun Herraan, en kirkkojen Jumalaan.

• Anonyymi

Kiellät kristillisten kirkkojen Jumalan, joka on Raamatun Jumala?

No, antikristillisyytesi on tuossa jo yhdellä lauseella vahvistettu.
        Kuka muu muuten on se Raamatun Herra, jossei kirkkojen Jumala?

Vaihtoehtoja ei paljon löydy. Lucifer? Kyllähän hänkin tietysti Raamatussa paljon esiintyy ja oikeastaan koko ihmiskunnan lankeemus onkin hänen herruutensa tekoja...

No, valintansa kullakin.

Minä tunnustan kristillisten kirkkojen Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, joka On Herra. Hän On Raamatun Jumala, JHWH, Elohim = Herrat = Yksi Pyhä Kolminaisuus.

• Anonyymi

Onneksi on vain yksi Raamattu.

Raamattu on ohjekirja, jonka perustalle oppi on rakennettava. Kaikki eri suuntaukset perustuvat käsitykselle Raamatusta. Joissakin suuntauksissa Raamattua ei edes kunnioiteta, vaan oppiin otetaan mukaan kaikenlaista taikauskoa ja magiaa.

Joissakin toisissa suuntauksissa Raamattua tutkitaan berealaisittain jatkuvasti ja ollaan opillisesti hyvin tarkkoja.

Jos haluaa saada siunaukset elämäänsä, Raamatun tuntemus pitäisi olla hyvällä tasolla. Raamattua ei pid lukea satunnaisina jakeina, koska alkutekstissäkään ei ole jakeita. Raamattu on kirjasto, joka koostuu useasta kirjasta. Kirjoja luetaan aina kannesta kanteen, ja samoin tulee olla Raamatun kanssa. Ei pidä irroittaa yksittäistä jaetta ja sitten yrittää vetää siitä johtopäätöksiä ilman kontekstia. Kun luet Raamattua, lue aina jokainen Raamatun kirja alusta loppuun. Jumalan Sana on kokonansa totuus.

Raamattua ei pidä myöskään tulkita yli kirjoitusten, vaan lukea mitä se itse opettaa, siellä se lukee riveillä, ei tarvita mitään sen kummallisempaa tulkintaa.

• Anonyymi

Yksi raamattu, josta on poistettu osia vuosisatojen kuluessa, kun eivät ole olleet sopivia tai asianmukaisia uskonoppineiden mielestä! Eli on muokattu uuteen uskoon.

• Anonyymi

Luin jo 1990-luvulla, että omasta mielestään kristillisiä porukoita olisi yhden lähteen mukaan yli 17000 ja toisen lähteen mukaan alle 18000.

Erilaisia protestanttisia kirkkokuntia oli silloin ainakin 147 kpl. Nykyään varmaan vähän enemmän.

• Anonyymi

HAHAHAAA . Ja jokaisella oma Jumala! Ja osa uskonnoista business uskontoja! Nimiä mainitsematta, että ei joudu oikeuteen,

• Anonyymi

Käytännössä suuntaukset voi niputtaa. Mulle vierainpia ovat johtajakeskeiset auktoritäätiset hehkutusliikkeet, joissa hirveä meno ja meteli. Ei niillä lopulta paljon eroa ole. 3000 tuntuu toisaalta jopa vähältä. Israelissa kristillisiä lahkoja taitaa olla eniten? Joka poppoo tahtoo pörrätä siellä.

• Anonyymi

Ai jaa meidän kapungissa on monta eri kirkkorakennusta joka kaupunginosassa yksi,

Onko aloittaja yksinkertainen?

• Anonyymi

Todella huono aihe. Helluntailaisille tämäntapainen aihe ei ole ollenkaan kiinnostava. Olemme nähneet useita Jumalan tekoja. Kainolosauvat jäävät, uskovat kokevat PH:n kasteen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      335
      8461
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2531
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2308
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1935
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1512
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1351
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      177
      1290
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1290
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1187
    Aihe