Arkkipiispa Tapio Luoma Kuopion iskusta: ”Tällaista ei pitäisi tapahtua”
Arkkipiispa Luoma on taas lausunut viisauden
90
78
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala ei valitettavasti auta, vaikka olisi kivisiä rakennuksia useita ja kovapalkkaisia herran paimenia.
- Anonyymi
Kyllä Jumala auttaa mutta Jumalaan ei tahdota turvautua! Mieluummin luotetaan niihin kivisiin rakennuksiin ja vahvoihin seiniin. Missä esim. sinä olet vilpittömästi Jumalaan turvannut kun sinulla on kanttia noin puhua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jumala auttaa mutta Jumalaan ei tahdota turvautua! Mieluummin luotetaan niihin kivisiin rakennuksiin ja vahvoihin seiniin. Missä esim. sinä olet vilpittömästi Jumalaan turvannut kun sinulla on kanttia noin puhua?
Valitettavasti Hyvä Jumala on edelleen kadoksissa ja on vain Paavalin ja Pietarin tarjoama - opinkin mukaan vihan lapsen - vihaisen Jumalan seuraaminen Luciferina ahneudella ja lihan himolla. Turvaudu siihen sitten. Mitä siitä syntyy - muuta kuin vihaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen turvautunut Jumalaan hädässä useasti, aina turhaan. Edelleen uskon Jumalaan, mutta en sellaiseen jota kiinnostaisi. Ihmisten on ihmisiä autettava.
- Anonyymi
Jahve tykkää väkivallasta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen turvautunut Jumalaan hädässä useasti, aina turhaan. Edelleen uskon Jumalaan, mutta en sellaiseen jota kiinnostaisi. Ihmisten on ihmisiä autettava.
Onko yksinäisyys hätä? Tarkoitan että on yksi jumalaton ystävä jäljellä ja hänkään ei hingu enää seuraani .Hän rasittuu puheistani, ne vaativat sulattelua kuulemma.
Jumalaan olen turvautunut ja olen saanut avun sosiaalisten tilanteiden vähyyteen ystävyydessä.Olen halunnut jumalattomat pois elämästäni suhtautumistavasta Jeesukseen johtuen.Se on ollut hyväksi mulle. Mulla on nyt tosi hyvä elää ilman syntitouhuja,rauha, joka on jatkuvaa. Ja sen tuntee hyvänä olona.
Mä en tunne sitä tyhjyyttä, joka siitä pitäisi jäädä,siis sosiaalisten tilanteiden vähyydestä tai surua, koska Pyhä Henki lohduttaa ennen kuin tyhjyys tai suru painaa mun sieluun tai henkeen.Mä en näitä sielu ja henkijuttuja osaa erottaa kovin hyvin mutta eipä se pelastukselle aseta estettä vaikkakin olishan se jees olla hengelkisesti sivistynyt ja tietäisi mikä ylipäätään on henki ja mikä sielu ihmisen muodostuksessa, ruumiin mä hiffaan.
CommandoHauis52cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäi kertomatta äsken kun viime talvena ajoin liukkaaseen alaspäin viettävään mutkaan itiksestä päin lahdenmotarin liittymää kohti niin renkaista lähti pito.Kiviseinämä lähestyy ja huudan syvällä säikähdyksessä vain sanat : Jeesus,auta.
Odotin rysäystä. Mutta auto heilahti vasempaan pois kiviseinämästä ja pysyi tiellä. Kiittelin sen jälkeen Jeesusta isosti. Se on muuten liukas mutka ja pakkasella jäätyneenä vaarankurvi.
Eli turvaa olennhakenut ja saanut. Ja myönnän olleeni yllättynyt .Olen sitä vieläkin. En voi sille mitään.
CH52cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäi kertomatta äsken kun viime talvena ajoin liukkaaseen alaspäin viettävään mutkaan itiksestä päin lahdenmotarin liittymää kohti niin renkaista lähti pito.Kiviseinämä lähestyy ja huudan syvällä säikähdyksessä vain sanat : Jeesus,auta.
Odotin rysäystä. Mutta auto heilahti vasempaan pois kiviseinämästä ja pysyi tiellä. Kiittelin sen jälkeen Jeesusta isosti. Se on muuten liukas mutka ja pakkasella jäätyneenä vaarankurvi.
Eli turvaa olennhakenut ja saanut. Ja myönnän olleeni yllättynyt .Olen sitä vieläkin. En voi sille mitään.
CH52cmOmahyväisyytesi ja itsekeskeisyytesi määrää on vaikea pukea sanoiksi.
Miten joku voi oikeasti uskoa (valehdella) että joku taivaallinen liikenneturva auttaa huonoa autoilijaa, mutta antaa JOKA PÄIVÄ yli 1000 lasta kuolee ripuliin. Kermaperse kristittyä joka ei viitsi opetella ajamaan kunnolla Jeesus auttaa, mutta paskat nakkaa siitä, että lähes JOKA MINUUTTI yksi lapsi kuolee ripuliin ja JOKA TOINEN MINUUTTI lapsi kuolee malariaan.
Uskovaisen itserakkaudella ei ole mitään rajaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omahyväisyytesi ja itsekeskeisyytesi määrää on vaikea pukea sanoiksi.
Miten joku voi oikeasti uskoa (valehdella) että joku taivaallinen liikenneturva auttaa huonoa autoilijaa, mutta antaa JOKA PÄIVÄ yli 1000 lasta kuolee ripuliin. Kermaperse kristittyä joka ei viitsi opetella ajamaan kunnolla Jeesus auttaa, mutta paskat nakkaa siitä, että lähes JOKA MINUUTTI yksi lapsi kuolee ripuliin ja JOKA TOINEN MINUUTTI lapsi kuolee malariaan.
Uskovaisen itserakkaudella ei ole mitään rajaa!Ole hiljaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole turvautunut Jumalaan, ainakaan vilpittömästi. Puhetyylisi paljastaa vihamielisen asenteesi. Se joka turvaa Jumalaan, ei pöyhkeile noin vihamielisesti eikäasettele Jumalalle ohjeistuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole turvautunut Jumalaan, ainakaan vilpittömästi. Puhetyylisi paljastaa vihamielisen asenteesi. Se joka turvaa Jumalaan, ei pöyhkeile noin vihamielisesti eikäasettele Jumalalle ohjeistuksia.
Kuka se tässä vihamielinen on? Lue oma kirjoituksesi.
Tässä mitä minä kirjoitin:
<<Olen turvautunut Jumalaan hädässä useasti, aina turhaan. Edelleen uskon Jumalaan, mutta en sellaiseen jota kiinnostaisi. Ihmisten on ihmisiä autettava.>>
En näe siinä mitään vihamielisyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CH52cmKyll se näin on. Jumalan on pakko olla olemassa. Viime kesänä minua pisti ampiainen tuonne haarojen väliin.
Pyysin tuskissani Jumalan apua sanoen "Voi hyvä Jumala, ota pois kipu, mutta jätä turvotus". Ja niin tapahtui.
Kipu lähti, turvotus jäi. Ja nyt vaimoni on raskaana.
Tämä jos mikä todistaa Jumalan olemassaolon! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen turvautunut Jeesukseen lähes päivittäin. On ollut mahdottomalta vaikuttaneita tilanteita jolloin olen rukoillut todella paljon.
Voin kertoa että aina on apu tullut, monta kertaa Jeesus on auttanut monin verroin suuremmin kuin olisin voinut kuvitella!!!
Ikää minulla on 50 vuotta, tähän ikään on monenlaista kerinnyt tapahtua, mutta pelätä ei ole tarvinnut. Aina voinut luottaa että apu tulee ajallaan!
Kannattaa kokeilla. Voin vakuuttaa että samalla tavalla Jeesus kohtelee meitä kaikkia.
Siunausta kaikille🌤️
- Anonyymi
Arkkipiispa on viikko sitten saarnannut "arkienkeleistä" kun aiheena oli Jumalan sanansaattajat -pelkistäen ja tyhjentäen pyhän aiheen tämänpuoleiseksi , "sosiaaliseksi evankeliumiksi" -joka ei todellisuudessa ole mikään evankeliumi lainkaan sillä evamkeliumissa eli kirkon sanomassa on kyse syntien anteeksisaamisesta.
Arkkipiispa jatkaa tällä itsestäänselvällä latteudellaan vain johdonmukaista linjaansa olla olematta arkkipiispa ja puuttumatta hengellisiin asioihin, keskittyen tämänpuoleisiin sosiaalis-eettisiin kysymyksiin koska niihin keskittymällä saa "mukavan miehen" maineen ihmisten silmissä!
Kun näemmä arkkipiispan on vaikeaa ymmärtää pyhän ja arjen eroa, niin olisiko herra arkkipiispa Tapio Luoman virkanimikettä jsyytä päivittää Arkipiispaksi?- Anonyymi
Pois se meistä, että kristinusko olisi lähellä ihmisen arkipäivää.:) Onhan se skandaali, että piispa on sisäistänyt raamatun opetukset oikeudenmukaisuudesta ja lähimmäisenrakkaudesta. Olisipa näitä arkipiispoja enemmänkin. Sillä mitä arvoa sellaisella uskolla on, joka ei pysty sovittamaan pyhyyttä ja arkea keskenään.
- Anonyymi
Ensin jeesustellaan ja sitten vastuu tyrkätään muille, se on uskonnollisuutta puhtaimmillaan.
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Nimeomaan, uskonnollisuus ilman uskoa on turhaa puuhastelua 🤔
Oletko valmis puhdistamaan kansan rikollisista vai annatko kaiken anteeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kansaa pysytytä puhdistamaan rikollisista 🤔 se on tosiasia.
Mutta anteeksi olen antanut kaikille jotka anteeksi ovat pyytäneet.
Anteeksiantamattomuus vahingoittaa vain itseä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvänen aika - eihän mitään syntien anteeksi antamista ja saamista edes voi olla, ellei jokainen uskovainenkin olisi saatanallisen paatunut pahantekijä ja mitä roisimpi tyyppi, sitä suurempi armo kuulemma. Heistä se on tosi hieno juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansan "puhdistaminen rikollisista" on oikeuslaitoksen, eikä kansalaisten tehtävä.
usko.vainen kirjoitti:
Uskonnollisuuden teekentelyä ja puskista huutelua vastoin Raamatun ohjetta usko.vainen harjoittaa, mutta ei Jumala ota sitä todesta-
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Tällä kohdalla tipahdin, heh. Mitä sillä uskolla tehdään tässä tapauksessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä kohdalla tipahdin, heh. Mitä sillä uskolla tehdään tässä tapauksessa?
usko on uskoa, uskonnollisuus on menojen ja riittien harjoittamista ja sitä voi tehdä myös ilman uskon häivääkään. tästä on hyvä esimerkki monet palstan liberaalit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansan "puhdistaminen rikollisista" on oikeuslaitoksen, eikä kansalaisten tehtävä.
Suomen oikeuslaitos on vitsi. Siellä tuntuu tuomiot kun otettaisiin arvontakoneesta. Ei kannata kehua.
- Anonyymi
Psa 9:17 The wicked shall be turned into hell, and all the nations that forget God.
Suomi on aikaa sitten unohtanut Jumalan ja heittänyt Hänen sanansa selkänsä taakse. On siis aika niittää sitä mitä on kylvetty - turha valittaa enää mistään.- Anonyymi
Jos vihainen Jumala ja VT:n Jahve ja okkultinen jumalanpilkka ja saatananpalvontariitti olisi lopettu, niin ei mitään pahaa enää edes olisi. Uskovaisethan pitävät yllä tätä pahuuden todellisuutta tietoisuuden kentässä, jossa kaikki on tieteellisesti yhteydessä kaikkeen.
- Anonyymi
Sellaista aikaa ei ole ikinä ollutkaan, jolloin Suomi olisi noudattanut Jumalan sanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista aikaa ei ole ikinä ollutkaan, jolloin Suomi olisi noudattanut Jumalan sanaa.
Niin, joka pääsiäinen pitää uhrata Jumalalle kaikki urospuoliset vastasyntyneet - niin eläinten kuin ihmsten, mutta jos ei halua uhrata aasia, riittää, että taittaa lampaalta niskat. Huonosti on noudatettu Jumalan sanaa - en ole kuullut, että olisi edes viiniä uhrattu kertaakaan - paitsi tietysti ehtoollisella, kun juodaan tosijumalaihmisen verta ja syödään hänen ruumistaan. Sieltä löytyy paljon, paljon määräyksiä, joita ei ole noudatettu - paitsi siis ihmeidentekijän tappaminen on toteutettu ja tämän kuoleman julistamisriitti on voimassa edelleen ja ihmeitentekijän seuraajat on systeemaattisesti tuhottu. johdatettu pahaan, Luciferin seuraamiseen osoituksena Jahven vihasta toisen Jumalan luokse houkuttelemisesta, kuten 5.Moos.13 kertoo, ja he saavat opin mukaan ikuisen elämän vain helvetissä tuomiona seuraamisestaan.
- Anonyymi
Tuon tason mies saa 120t€ vuodessa noista latteuksistaan......
- Anonyymi
Ja sinä kunnioitat Kuopion uhreja tällä tavalla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Luoman palkka liittyy Kuopion uhreihin?
- Anonyymi
Tällaisen tragedian edessä ei voi olla mitään sanottavaa. Kaikki kuulostaa väistämättä lattealta. Tuskin piispa hakeutui itse julkisuuteen tämän sanoakseen. Todennäköisesti tungettiin mikki naamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Luoman palkka liittyy Kuopion uhreihin?
Kateus liittyy kaikkeen. Ainakin kateellisen mielestä.:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä asiassa ole kunnioituksesta kyse vaan surusta kuinka tässä maassa nuoret erityisesti on jätetty heitteille jo ala- aste ikäisestä asti.Opettajat on palkkansa ja paikkansa vuoksi sokeita , ei nähdä kiusaajia .Se minua erityisesti surettaa.
- Anonyymi
Taisi siinä twiittissä olla muutakin kuin tuo lause. Jopa siteeraus Raamatusta.
- Anonyymi
Ei se tuon typerän lauseen merkitystä muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tuon typerän lauseen merkitystä muuta.
Mitä sinä olisit sanonut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä olisit sanonut?
Olisin ollut hiljaa jos ei kerran ole ole mitään sanottavaa.
Tilanne on joka tapauksessa sellainen, että on kaksi vaihtoehtoa. Joko antaa jokin lausunto tai olla antamatta. Jos lausunto annetaan, se on todennäköisesti tuollainen aloituksessa mainittu itsestäänselvyys, jota joku sitten moittii. Jos lausuntoa ei anneta, niin moititaan siitä, että miksi ollaan hiljaa. Mikään ei kelpaa, koskaan.
- Anonyymi
Olisi ollut parempi olla antamatta, niin ei olisi munannut itseään totaalisesti.
Eikö tämä tekijä olekaan yksi meistä kuten Turun puukottaja? Anonyymi kirjoitti:
Olisi ollut parempi olla antamatta, niin ei olisi munannut itseään totaalisesti.
Eikö tämä tekijä olekaan yksi meistä kuten Turun puukottaja?Juuri selitin miksi ei ole yhtään sen parempi olla antamatta lausuntoa. Teille rääppijöille ei ikinä kelpaa mikään, kuten sanottu.
- Anonyymi
Papit kahden tulen välissä. Ajassa pitäisi hmm olla kiinni ,ja samalla saarnata .sanopa sana synti niin porukka hyppää puoli metriä ,sellaista ei saa puhua ..
Viherpersu kirjoitti:
Juuri selitin miksi ei ole yhtään sen parempi olla antamatta lausuntoa. Teille rääppijöille ei ikinä kelpaa mikään, kuten sanottu.
>Teille rääppijöille ei ikinä kelpaa mikään, kuten sanottu.
Asian ydin on juuri tämä. Tekeepä heidän inhokkinsa niin tai näin, se on aina väärin.
- Anonyymi
Akateeminen roskaväki lausuu väkeviä totuuksia. ROFL!
Täytyyhän jonkun tuotta elämänsisältöä teille elämänkoulun käyneille. Eihän teidän itsetuntoanne muutoin saada nousuun, ellette saa jatkuvasti haukkua joitakuita muita, tekivät he sitten niin tai näin.
- Anonyymi
Kokoomuslainen politiikka yhdysvaltalaisen politiikan lailla vain synnyttää tuon kaltaisia tapahtumia ja arkkipiispankin olisi puututtava kokoomuksen edustamaan ihmisiä eriarvoistavaan politiikkaan. Vihreätkin edustavat kokoomuksen kanssa pitkälti samaa politiikkaa. Nyt kokoomus on oppositiossa ja uusi hallitus on vasta vähän aikaa päässyt korjaamaan kokoomuksen yhteiskunnalle aiheuttamia vahinkoja. Kokoomuksen on syytä pysyä pitkään oppositiossa, jotta kaikki saadaan korjattua kuntoon ja ihmisyys saadaan jälleen nostettua sille kuuluvaan arvoon.
Usko.vainen monine nikkineen vetää tätä evl. kirkon vastaista kampanjaa. Niinkuin muitakin todellisuuden vastaisia.
Jaahas, oliko tällä kertaa oikein nättöäkin syytöksillesi vai onko vihapuhe ja valhe ainoat mihin pystyt 😃❓
usko.vainen kirjoitti:
Jaahas, oliko tällä kertaa oikein nättöäkin syytöksillesi vai onko vihapuhe ja valhe ainoat mihin pystyt 😃❓
Koko kirjoitushistoriasi viittaa siihen.
sage8 kirjoitti:
Koko kirjoitushistoriasi viittaa siihen.
No, mutta jos niin on sittenhän sinun on oikein helppo poimia sieltä vaikka kolme esimerkkiä joista voimme keskustella, eikö niin 😃❓
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
No, mutta jos niin on sittenhän sinun on oikein helppo poimia sieltä vaikka kolme esimerkkiä joista voimme keskustella, eikö niin 😃❓
Luoma on kirkkonsa kutsuma ja valtuuttama. Sinua ei ole kutsunut eikä valtuuttanut mikään seurakunta. Olet puskahuutelija, Tatvitset monta sivunikkiä.
- Anonyymi
Koska arkkipiispa allekirjoittaa Päivi Räsästä tukevan adressin - siis puolustaa Jumalan Sanaa?
Sanoiko hän myös että se on hänen ja hänen virkatovereitten syytä ettei ole saanut käännetty heitä Jeesuksen puoleen että he olisivat tulleet Kristuksen kaltaisia?
Jos tekijä olisi ollut ulkomaalainen tai ulkomaalaistaustainen, niin tämäkin palsta täyttyisi ulkomaalaisvastaisella raivolla. Nyt kun näyttää siltä, että tekijä oli kantasuomalainen, eikä viitteitä mistään jalla jalla -terrorismistakaan ole, niin itse teosta vaietaan. Mutta jotain tahoa vastaan täytyy silti hyökätä, ja se on nyt sitten tällä kertaa näköjään arkkipiispa.
Toivon tietysti kunnioitusta uhria ja hänen omaisiaan kohtaan, mutta koska keskustelu on jo aloitettu, eikä minkäänlaista politisoimista voida näissä tapauksissa lopulta kuitenkaan välttää, niin tartun asiaan rohkeasti jo tässä vaiheessa. Tosiaan, aina kun jotain kamalaa tapahtuu, niin politisoivat ja äärimmäisiä tulkintoja ja salaliittoja levittelevät tahot ovat nopeasti vauhdissa. Mitähän kohta saamme tästäkin kuulla?- Anonyymi
Jospa tämä suuri kirkonmies kuitenkin antoi kaikkensa!
Jos ei enempää ole laatikossa niin minkäs teet. - Anonyymi
Jos arvioidaan arkkipiispan onnistumista lausunnoissaan niin usein unohdetan viitekehys: arkkipiispan tulisi piispoista "ensimmisenä vertaistensa joukossa" edustaa lausunnoillaan Kristuksen kirkkoa ja Jumalan sanaa eikä miettiä sanomisiaan siltä pohjalta mitä mikäkin ihmisjoukko mahtaa ajatella asiasta ja yrittää siten pelata jotain nollasummapeliä jonka lopputulos on että kun riisuu lausunnostaan kaiken hengellisyyden ja totuuden sanan mukaisuuden pois niin ei ainakaan varmasti loukkaa ketään vaan puhe on kaikkien mielestä yhtä lattea, sisällötön ja mitään sanomaton. Silloin kunnon kirkonpäämies kokee onnistuneesti luovineensa mielipiteiden ristiaallokossa kun ei kukaan käänny vastaan vaan kaikki korkeintaa haukottelevat tai kaivavat nenäänsä kun eivät jaksa kuunnella,moisia maneereita.
Erityisen suuri riski kirkonpäämiehellä on siinä että onnistuu mahdollisimman tarkoin siivoamaan puheistansa kaiken hengellisyyden pois. Se olisi hyvin riskialtista puhua Raamatun totuutta, sillä jokuhan voi siitä piankin suuttua!
Mihin kirkkoa enää tarvitaan? Eikö yhteiskunnalla ole jo kriisipsykologit, poliitikot ja sosiaalitädit tätä kaikkea varten jotka sentään ovat saaneet siihen koulutuksen? Miksi kirkonpäämies, arkkipiispa ja muut piispat puoskaroivat alueella johon heitä ei ole kutsuttu ja johon heillä ei ole ammattitaitoa? - Anonyymi
Aivan oikein Luoma tulkitsi monien kansalaisten tuntoja! Ei ole todellakaan Jumalan syy, ei kirkon syy, ei koulun tai kasvatuksen syy jne, jos ihminen tarttuu pahuuteen ja surmaa toisia, vaan nimenomaan sen ihmisen valinta, joka tuollaiseen epätoivoisen pahuuden on valinnut toimintatavakseen ja ratkaisukseen. Monen tunnon Luoma tosiaan toi julki omassa kannanotossaan, koska hänkin tietää pahuuden olevan olemassa ja ihmisen sortuvan synkkiin tekoihin, vaikka olisi olemassa aivan toinenkin valintamahdollisuus. Siksipä kirkkokin julistaa anteeksiantoa ja sovitusta, jotta ihminen voisi olla lähimmäinen toisilleen.
- Anonyymi
<<jos ihminen tarttuu pahuuteen ja surmaa toisia, vaan nimenomaan sen ihmisen valinta,<<
Eikö se ollutkaan Jumalan tahto?!
Tekijällehän nyt juuri kuuluu pelastus Paavalin mukaan. Olisiko pelastunut ilman tekoaan? Ei Paavalin mukaan.
1. Kor. 5:5. Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<jos ihminen tarttuu pahuuteen ja surmaa toisia, vaan nimenomaan sen ihmisen valinta,<<
Eikö se ollutkaan Jumalan tahto?!
Tekijällehän nyt juuri kuuluu pelastus Paavalin mukaan. Olisiko pelastunut ilman tekoaan? Ei Paavalin mukaan.
1. Kor. 5:5. Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.Ahaa. Taas luetaan vain yksi lause ja irrotetaan kokonaan asiayhteydestä ja sitten tulkitaan oman korvasyyhyn mukaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa. Taas luetaan vain yksi lause ja irrotetaan kokonaan asiayhteydestä ja sitten tulkitaan oman korvasyyhyn mukaan!
Otetaan pidemmältä, eikä vaan yksi lause:
<<1.Korinttolaiskirje:
5:1 Yleensä kuuluu, että TEIDÄN KESKUUDESSA HARJOITETAAN HAUREUTTA, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
5:2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
5:3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, JOKA TUOMMOISEN TEON ON TEHNYT ON
5:4 - SITTEN KUIN OLEMME, TE ja MINUN HENKENI ynnä meidän Herramme JEESUKSEN VOIMA TULEET YHTEEN -
5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.<<
KOSKA:
<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<
Paavali kysyy, että eikö teidän pitäisi olla murheellisia, jos joku harrastaa haureutta, ja sanoo, että hänen mielestään ei, vaan lahjoitetaan saatanalle koko liha turmiolla, onhan pääsiäislammas Kristus teurastettu jo ( ihmisen tähden).
- Anonyymi
Missä menee itsestään selvän ja Suuren viisauden raja?
Luterilaisuuspalstalla. - Anonyymi
Hyvä, sillä Suomi24:n keskustelijat tarvitsevat viisautta! Kuka ottaa tuon kaiken itselleen vai jaetaanko se kaikkien kesken?
Se, että joku ottaisin kaiken itselleen olisi aika hyödytöntä. Perustelu tähän löytyy seuraavasta pointistani. Nimittäin sitten taas jos viisaus jaettaisiin kaikille, niin suurin osa siitä menisi hukkaan koetettaessa täyttää eräiden keskustelijoiden ääretöntä typeryyttä eli viisauden puutetta. Sanovat, ettei kannettu vesi kaivossa pysy. Että sillä tavalla.
- Anonyymi
Niinpä. Jos olisi olemassa hyvä ja kaikkivoipa Jumala, niin toki hän tällaiset tapaukset estäisi. Mutta kun ei ole.
- Anonyymi
Miksi Hänen olisi pitänyt se estää? Saatahan sinäkin riehua vapaana.
- Anonyymi
"Arkkipiispa Tapio Luoma Kuopion iskusta: ”Tällaista ei pitäisi tapahtua”"
Tässä on jotain niin syvällistä kirkollista viisautta ,että menee yli ymmärryksen :)
Missähän olivat piispat, jotka ainakin nostavat palkkaa siitä että suojaavat lampaitaan, kun tämä ehkä luterilainen mies riehui sabelin kanssa?
"9 Niin Herra sanoi Kainille: "Missä on veljesi Aabel?" Hän vastasi: "En tiedä; olenko minä veljeni vartija?"
10 Ja hän sanoi: "Mitä olet tehnyt? Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta."- Anonyymi
Oletatko, että piispan työnkuvaan kuuluu, että on aktiivisesti suojelemassa kansalaisia jossakin randomissa Kuopion rakennuksessa juuri oikeaan aikaan?
Hmmmm.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletatko, että piispan työnkuvaan kuuluu, että on aktiivisesti suojelemassa kansalaisia jossakin randomissa Kuopion rakennuksessa juuri oikeaan aikaan?
Hmmmm....Ainakin palkkaa piispat nostaa siitä että ovat lampaitaan suojelevia paimenia (=piispoja).
Opettaa jo etukäteen porukan sellaiseksi etteivät hillu kauppakeskuksissa huumepäissään ja nuuskaa suussa eivätkä tunne tarvetta tappaa toisiaan - eikä edes kiusaamista ym. Mutta se kahvikupponen kivassa seurassa viiniä mitenkään unohtamatta on asia, mikä kiinnostaa enemmän.
Jeesus oli Paimen joka etsi sen yhden kadonneen sadasta. Piispat ovat sellaisia että huseeraavat sen yhden prosentin kanssa ja jättää 99 prosentia lammaskatraasta oman onnensa nojaan. Vähän on eroa.
Katkeria, kateellisia, tuomitsevia ja muunneltua totuutta päästäviä nämä "oikeauskoiset" tuntuvat olevan, jopa enempi, kuin me uskosta osattomimmat.
- Anonyymi
Toivottavasti jokainen koulu/työpaikkakiusaaja ymmärtää nyt ,että seuraavassa iskussa hän saattaa olla itse uhrin asemassa.
- Anonyymi
Yhdestä mitättömästä lauseesta saatiin kiihkeä keskustelu aikaan. Sauli Niinistä ei koskaan pystyisi siihen. Hänen tarvitsee vaihtaa vaipat, jotta saa yleisön villiintymään.
- Anonyymi
Näitä ei saa olla ollenkaan. Ihmiskunta on ihan sairasta. Menkää rosvot ja muut demonihenkiset itseenne joskuskaan, jos teille sattuisi näitä. Lopettakaa ajoissa ja pelastakaa oma sielunne. Varmaa on, että kaikista pahuuden töistä joudutte ihan itse maksamaan. Niin täälllä kuin rajan toisellakin puolella. Kun et tule toimeen itsesi kanssa, niin anna olla muiden kanssaihmisten rauhassa, tämä on kirje niille, jotka ovat pahuuden tiellä. Elämä on lyhyt, ei sitä kannata tuhlata olemalla hölmö. Nauttisit enemmän kauniista maailmasta, apua saa jos haluaa. Nykyään on kaikenmaailman paikkoja missä sinua ohjataan ja saat elämääsi oikean tarkoituksen, ei sitä kotiin kukaan osaan tulla tuomaan, mene hakemaan apua.
Huvittavvaa on se että tämä turhaakin turhempi änkyrälössi KANNATTI Luomaa arkkipiispaksi. Ja nyt kun hän on virassa, NIIN EI KELPAAKAAN!
😂 🤣😂 🤣😂 🤣Samaa tässä naureskelin. Toisaalta taitaa olla ihan se ja sama, mitä nämä "inhokit" sanovat, se aivan varmaan käännettään aina negatiiviseksi.
- Anonyymi
Kuka kannatti Luomaa? Saanko muutaman nimen, kiitos.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka kannatti Luomaa? Saanko muutaman nimen, kiitos.
No tässä:
Luoma.arkkipiispaksi
09.02.2018 15:55
Wikström edustaa pientä marginaalista äärilaitaa liberaalisella intoilullaan. Hänhän olisi kuulemma valmis vihkimään homoparejakin heti, eli rikkomaan työnantajansa sääntöjä vastaan.
Ei anna kovin hyvää kuvaa yhteistyökyvystä. Wikströmin johdossa kirkko tulisi repeämään kahtia sillä vauhti olisi liian kova nuoren, intomielisen idealistin kyydissä.
Luoma on maltin mies. Ainoa todellinen vaihtoehto.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15178135/kertokaa-tapio-luomasta- Anonyymi
KTS kirjoitti:
No tässä:
Luoma.arkkipiispaksi
09.02.2018 15:55
Wikström edustaa pientä marginaalista äärilaitaa liberaalisella intoilullaan. Hänhän olisi kuulemma valmis vihkimään homoparejakin heti, eli rikkomaan työnantajansa sääntöjä vastaan.
Ei anna kovin hyvää kuvaa yhteistyökyvystä. Wikströmin johdossa kirkko tulisi repeämään kahtia sillä vauhti olisi liian kova nuoren, intomielisen idealistin kyydissä.
Luoma on maltin mies. Ainoa todellinen vaihtoehto.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15178135/kertokaa-tapio-luomastaNimiä, kiitos!
- Anonyymi
Piti valita "ruton ja koleran" välillä ja valittiin silloin "kolera". Nyt yritetään parantaa tätä "koleraa" terveeseen kristillisyyteen ja kirkon käsikirjan mukaiseen toimintaan. Kaikkien kirkosta huolehtivien tulisi osallistua tähän jaloon kristilliseen työhön.
Anonyymi kirjoitti:
Nimiä, kiitos!
Eikö se riitä, että selkeästi on ollut mielipiteitä, joissa aiemmin kehuttiin Luomaa ja nyt sitten takki on käännetty?
Valearkkipiispa Luoma on spede. Vitu homottaja. Ei mitenkään uskottava.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1835037Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,204428Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993127Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2562997Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432912- 522521
- 271929
- 351770
- 221767
- 681761