työtilan koko

Piia

Moikka!

Osaisko joku kertoa paljonko tilaa pitää olla toimistotyötä tekevällä työntekijä...meillä koppi on 3 * 5 metriä ja kolme henkilöä työskentelee siinä tilassa. Ilma loppuu...

2

5417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helena

      "työtilan riittävä koko riippuu työtehtävistä, kalusteista ja laitteista. Karkeaa alkusuunnittelua varten voidaan minimiarvoina pitää yhdelle henkilölle 10-12 m2, kahdelle 18 m2 ja kolmelle tai useammalle aina yhtä henkilöä kohti 8 m2" sanoo Työterveyslaitoksen nettisivut.

      LISÄKSI:
      Valtioneuvoston asetus työpaikkojen turvallisuus- ja terveysvaatimuksista

      Valtioneuvoston päätöksen mukaisesti, joka on tehty sosiaali- ja terveysministeriön esittelystä, säädetään 23 päivänä elokuuta 2002 annetun työturvallisuuslain (738/2002) nojalla:

      9 §
      Työpaikan tilavuus ja ilmanvaihto
      Työhuoneen ilmatilan tulee olla vähintään kymmenen kuutiometriä kutakin työntekijää kohden. Tätä laskettaessa otetaan työhuoneen korkeudesta huomioon enintään kolme ja puoli metriä.

      Jos työpaikalla käytetään koneellista ilmanvaihtoa, se on pidettävä toimintakunnossa. Laitteistossa oleva työntekijälle välitöntä terveyshaittaa aiheuttava lika ja muut epäpuhtaudet on puhdistettava. Laitteiston on toimittava niin, että työntekijöiden terveydelle ei aiheudu haittaa tai vaaraa.
      Jos se on työntekijöiden turvallisuuden ja terveyden kannalta tarpeellista, ilmanvaihtolaitteisto on varustettava valvontajärjestelmällä, joka ilmoittaa toimintahäiriöistä.

      Kysyjälle tiedoksi, että TYÖSUOJELUPIIRIstä voi kysyä näistä asioista, jos teillä ei ole LAKISÄÄTEISTÄ työsuojeluporukkaa (työsuojelupäällikkö, työsuojeluvaltuutettu tai työsuojeluasiamies).
      terv Helena

    • viivi

      Valvira asetuksen yhteydessä käsittääkseni määriteltiin minimikoko terveydenhuoltoalan ammattilaisen työtilalle.. Muistaakseni 18/ 19 neliömetriä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe