Mitä hyötyä on Jeesus uskosta nyky-yhteiskunnassa?

Anonyymi

Vaikuttaa äkkiseltään aivan tarpeettomalta harhaluulolta.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olettekin pakotetut tekemisenuskontoon ja siitä suoriutumisen uskomuksiin hylätessänne tulevaisuuden ja toivon.

      • Ollaan nyt realisteja.

        Kun kuolemme, niin kaikki on siinä. Siinä tulevaisuutemme.


    • Anonyymi

      Kunpa kaikki maailmallisen hyödyn tavoittelijat pysyisivätkin poissa "Jeesus uskosta". No, turha toivo varmaan, hohhoijaa, ikään kuin näitä hyötyjiä ei jo olisi enemmän kuin tarpeeksi kristittyjen asioita sotkemassa.

      • Anonyymi

        Eli myönnät sen olevan hyödytöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli myönnät sen olevan hyödytöntä.

        Raamatussa on kyllä sellaistakin tekstiä, joka on järkevää ja kannattamisen arvoista. Ei sitä varmaan kukaan kiellä.

        Nämä äärifundamentalistit tekevät kuitenkin Raamatun tulkintoineen pahimmillaan uskostaan irvokkaan. Vastenmielisen.

        Pitää kuitenkin muistaa, että on suuren suuri joukko uskovia, joiden elämäntehtävä ei ole olla Jumala maan päällä ja jaella Helvetti-tuomioita sinne tänne.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on kyllä sellaistakin tekstiä, joka on järkevää ja kannattamisen arvoista. Ei sitä varmaan kukaan kiellä.

        Nämä äärifundamentalistit tekevät kuitenkin Raamatun tulkintoineen pahimmillaan uskostaan irvokkaan. Vastenmielisen.

        Pitää kuitenkin muistaa, että on suuren suuri joukko uskovia, joiden elämäntehtävä ei ole olla Jumala maan päällä ja jaella Helvetti-tuomioita sinne tänne.

        -a-teisti-

        "Nämä äärifundamentalistit tekevät kuitenkin Raamatun tulkintoineen pahimmillaan uskostaan irvokkaan. Vastenmielisen."

        Näin Jumalan Sana tuntuu kun ei ole altis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä äärifundamentalistit tekevät kuitenkin Raamatun tulkintoineen pahimmillaan uskostaan irvokkaan. Vastenmielisen."

        Näin Jumalan Sana tuntuu kun ei ole altis.

        Luojalle kiitos siitä, ettei tämä kansa ole altis. Ei olisi hääviä elo täällä, jos olisi altis.

        Jumalan "Sana" ei sinällään tunnu miltään, sitten se vasta tuntuisi, kun pitäisi elää sen mukaan. Vastentahtoisesti ja pakotettuna.


    • Anonyymi

      En sano, että Jeesuksen täytyy olla elossa, koska Raamatun mukaan hän nousi ylös kuolleista. Omien kokemuksieni perusteella sanon, että Jeesus elää, joten hänen on täytynyt nousta kuolleista kuten Raamattu kertoo. Jeesuksella on varmasti paljon annettavaa ihmisille.

      • Omien kokemuksieni perusteella Jeesus ei elä. Ei kukaan voi istua ikuisesti taivaassa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Omien kokemuksieni perusteella Jeesus ei elä. Ei kukaan voi istua ikuisesti taivaassa.

        Minun kokemukseni perusteella torre on kuin vanha grammari. Savikiekko on pyörinyt uran loppuun ja sanoo: "naks, naks, naks...". Lopulta sekin lakkaa kuulumasta, kun vieterin veto loppuu.

        Tulen surulliseksi ymmärtämättömistä kommenteistasi, torre.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun kokemukseni perusteella torre on kuin vanha grammari. Savikiekko on pyörinyt uran loppuun ja sanoo: "naks, naks, naks...". Lopulta sekin lakkaa kuulumasta, kun vieterin veto loppuu.

        Tulen surulliseksi ymmärtämättömistä kommenteistasi, torre.

        Mitä tässä pitäisi "ymmärtää"?

        Että teillä on luuloja, joita minulla ei ole?

        Raamattu kertoo Jeesuksen menneen taivaaseen istumaan. Vaikka taivaassa ei voikaan istua.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitä tässä pitäisi "ymmärtää"?

        Että teillä on luuloja, joita minulla ei ole?

        Raamattu kertoo Jeesuksen menneen taivaaseen istumaan. Vaikka taivaassa ei voikaan istua.

        "Vaikka taivaassa ei voikaan istua."
        Perustele, sekundahomo!


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Omien kokemuksieni perusteella Jeesus ei elä. Ei kukaan voi istua ikuisesti taivaassa.

        Ei Jeesus ateistisekundahomolle eläkään.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Mitä tässä pitäisi "ymmärtää"?

        Että teillä on luuloja, joita minulla ei ole?

        Raamattu kertoo Jeesuksen menneen taivaaseen istumaan. Vaikka taivaassa ei voikaan istua.

        "Mitä tässä pitäisi "ymmärtää"? "

        Toivoisin että lukisit Raamattua niinkuin aikuinen lukee. Tämmöiset kommenttisi kuten: "Jeesus ei elä. Ei kukaan voi istua ikuisesti taivaassa." tekee minut surulliseksi. Miten voi aikamies, jota olen oppinut pitämään aitona ja järkevänä, argumentoida noin lapsellisesti. Ja se tuntuu jatkuvan vain päivästä toiseen. Odotanko turhaan torren mielen avartumista runoudelle tai vertauskuville?

        Vertasin sinun raamatuntulkintatapaasi vanhaan grammariin. En ajattele kuitenkaan että olet aivan niin toivoton tapaus. Jospa tekemäni analogia herättelisi. Siunausta sinulle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mutta onhan tämä ennustettu jo 2000 vuotta sitten suunnilleen, että vain vähän on niitä jotka menevät taivaaseen Jumalan luokse, Jeesuksen opastamana.
      Siksihän ihmiset kieltävät Jeesuksen koska eivät kuulu siihen ryhmään, jotka taivasta pääsevät kokemaan.
      He sulkevat itse oman tiensä.
      Heille synti ja kurjuus on tärkeämpää, kuin ilo, rauha ja onnellisuus.
      He ovat valintansa tehneet.
      Näkee sen näistä kirjoituksistakin heti, että kuka missäkin menee.
      Kuinka kiusaantuneita jotkut ovat. Kuinka joutuvat roikkumaan netissä jatkuvasti, etsien jotakin rauhaa, jota eivät koskaan löydä, koska se pitäisi löytyä itsestä, vaan hylkäsivät sen.

      • Anonyymi

        Tämähän se hullua onkin, että kaikkivaltias tiesi kyllä tuomitsevansa suurimman osan ihmisistä Helvettiin.

        Saksalainen insinööri sanoisi, ettei toimi tämä homma näin 😂

        Valuvika ylipäätään koko hommassa. Ja paha sellainen.

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Meille on annettu iänkaikkisuuden kaipuu sydämeen ja kukaan meistä ei halua kuolla. Jokaiselle annetaan mahdollisuus pelastua iänkaikkiseen elämään. Sisälläsi on tyhjyys, jonka Herra Jeesus vain voi täyttää. Valinta on yksin sinun.

      • Anonyymi

        Höpön löpöä. Et vain voi asettua sellaisen ihmisen asemaan joka ei jumaluuksia usko.

        Höpön löpön voisi kuvata myös sanaparilla: täyttä paskaa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Tiedän monia ihmisiä ketkä ovat toivottaneet ajallaan oman kuolemansa tervetulleeksi ja ottaneet sen arvokkaasti vastaan kuin vanhan ystävän.


      • Ei ole mikään valinta, että ei usko sellaiseen, josta ei ole mitään tietoa.


    • Anonyymi

      Yhteiskunnallisesti uskosta ei ole hyötyä, ainoastaan haittaa. Ei ole aina kivaa että toistuvasti leimataan epäihmiseksi erilaisin perustein ja syydetään kaikki mahdolliset haukkumiset ja muutenkin tehdään kaikenmaailman roskaläjäksi kuten Jeesus meitä sattuvasti varoittaa.

      Mutta Jumalan reaalinen todellisuus panee sitten ajattelemaan mitalin toista puolta ja tätä kautta herää suuri huoli ei-uskovista, joita varten me olemme tässä maailmassa yhä että vaikka vain yksi pelastuisi, niin kaikki kärsimykset ovat poispyyhityt. Tässä näin pähkinänkuoressa se "hyöty" uskosta.

    • Anonyymi

      Hyötyä?? Pitääkö kaikesta olla hyötyä? Oletko sinä menestysteologi?

      • Anonyymi

        Mikä on menestysteologi? Amerikkalainen markkinateologiko jonka mielestä on rikollista antaa tyhmien pitää rahansa?

        Jos Jeesus uskon vuoksi pitää uskoa asioihin joita ei todistaa, vieläpä vastoin asioita joita taas voidaan todistaa, niin kysymys edes jostakin hyödystä on varsin kohtuullinen.


    • Anonyymi

      Mitä hyötyä on inhimillisyydetä? Jeesus oli todellinen( inhimillinen) ihminen

    • "Mitä hyötyä on Jeesus uskosta nyky-yhteiskunnassa?
      Vaikuttaa äkkiseltään aivan tarpeettomalta harhaluulolta."

      Niin.
      Jehotkin menettivät valtiollisen loisintaoikeutensa.

      Ainoa ilo lienee veronmaksu.

    • Kyllä minustakin Jeesuksen eettisistä opetuksista olisi hyötyä ja iloa ihmisile. Ehkäpä myös Korkean Veisun ilosta ja jopa Paavalin ns. rakkauden ylistyksestä.

    • Anonyymi

      Jopa palstan ateistit ihailevat Jeesuksen eettisiä opetuksia ja pitävät niitä hyvinä.
      Tosin eivät itse niitä noudata vaikka uskovaisilta vaativat.

      • Niin. Jos eivät edes uskovat toimi Jeesuksen antamien ohjeiden mukaan, niin ne puheet ovat tyhjää täynnä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niin. Jos eivät edes uskovat toimi Jeesuksen antamien ohjeiden mukaan, niin ne puheet ovat tyhjää täynnä.

        Mikä sinä sekundahomo olet puhumaan uskovaisista yhtään mitään!!!???


    • Anonyymi

      Jeesus-uskosta on aina sama hyöty, eli iankaikkinen elämä Hänen valtakunnassaan sitten kun se tulee.

      Toinen vaihtoehto ei kiinnosta se on senverran huono.

      • Anonyymi

        Onko Jeesuksesta mitään hyötyä tässä elämässä? Elämä on hukkaanheitetty silloin jos kaiket päivät vain ajattelee kuolemaa ja odottaa että kuoleman jälkeen lopulta olisi onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jeesuksesta mitään hyötyä tässä elämässä? Elämä on hukkaanheitetty silloin jos kaiket päivät vain ajattelee kuolemaa ja odottaa että kuoleman jälkeen lopulta olisi onnellinen.

        No ateistien ja liberaalien mielestä on uskolla Jeesukseen paljonkin merkitystä. Jos ei olisi heidän mielestään aidosti merkitystä niin he eivät kutvahtaisi uskoviin päin pitkällä tikullakaan. Ainut tunne ateisteilla uskoviin päin olisi samantyyppinen sääli kuin vammaisiinkin päin - eli aika välinpitämätön sinänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jeesuksesta mitään hyötyä tässä elämässä? Elämä on hukkaanheitetty silloin jos kaiket päivät vain ajattelee kuolemaa ja odottaa että kuoleman jälkeen lopulta olisi onnellinen.

        Kuka sellaista tekee, onko heitä useitakin, onko lähipiirissä vai missä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe