Mitä voisin tehdä paremmin?

Anonyymi

Miehelläni on aikaisemmassa suhteessaan ollut salasuhde. En syitä tiedä siihen sen enempää, kuin että mies sanoi olleensa nuori ja tyhmä. Asia kävi ilmi kautta rantain, kun olimme olleet muutaman vuoden yhdessä.

Nyt vuosien naimisissa olon (johon on tottakai sisältynyt myös riitoja ja vaikeita aikoja) jälkeen mietin, mikä ajaa miehen pettämään? Kuulostaa varmasti tyhmältä, mutta olisiko jotain, minkä voisin tehdä itse paremmin/toisin?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu että se joka pettää tai hankkii salasuhteen tekee sen omasta halustaan tai intohimostaan riippumatta siitä mitä vastapuoli avioliitossa tekee eli en usko että sinä voit siihen itse kauheasti vaikuttaa tai olemuksellasi vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Kun seksiä on varmasti helpottaa myös uskollisuutta.

      • Anonyymi

        Tuo on eräs kummallinen uskomus. Olen nähnyt senkin, että kun pettäjän päässä viiraa, niin petetty on, vaikka seksiä on. Samaan aikaan siis sekstailtu useamman naisen kanssa. Niinhän sitä sanotaan, että ei sen iso vika tarvitse olla, jos se on päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on eräs kummallinen uskomus. Olen nähnyt senkin, että kun pettäjän päässä viiraa, niin petetty on, vaikka seksiä on. Samaan aikaan siis sekstailtu useamman naisen kanssa. Niinhän sitä sanotaan, että ei sen iso vika tarvitse olla, jos se on päässä.

        Uskomus tai ei, pitää paikansa monen kohdalla. Ei tullut mielenkään uskottomuus kun kotona oli seksiä, kun nainen alkoi pihtaamaan alkoi se vieraskin käymään mielessä ja petin. Kerroin puolisolle pettäneeni seksittömyyden takia. Aikaa kului ja taas alkoi kotonakin taphtua eikä tarvinnut vieraita miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on eräs kummallinen uskomus. Olen nähnyt senkin, että kun pettäjän päässä viiraa, niin petetty on, vaikka seksiä on. Samaan aikaan siis sekstailtu useamman naisen kanssa. Niinhän sitä sanotaan, että ei sen iso vika tarvitse olla, jos se on päässä.

        Komppaan tätä. Meillä on ollut aina paljon seksiä, mutta niin vaan mies juoksee mieltä vailla panemassa kaikkia, joilta irtoaa.


    • Anonyymi

      Mutta mitä jos seksiä onkin tarjolla, muttei miestä niin kiinnosta? Olemme kuitenkin vielä suht nuoria (alle kolmekymppisiä) ja aiemmin hän oli valmis lähes mihin vuorokauden aikaan vain :D eniten pelkään ehkä sitä, että hän olisi kyllästynyt..
      Seksikkäistä asuistakaan ym. ei ole sillä saralla ollut sen suurempaa piristettä..

      -ap-

      • Anonyymi

        Niin, millaista olisi sellainen elämä, että toinen on aina yhtä halukas ja kiimainen kuin ne ekat kymmenen kertaa koko 50-vuotisen suhteen? Yhtä tasapaksua puuroa? Nauttisiko tuollaisesta elämästä, joka on yhtä tasaista yläpilveä?

        Siis hienoahan se kai on, mutta onko oikein tavoiteltavaa, kun parisuhteessa on niin monta muutakin osa-aluetta kuin seksi. Eikö se kuitenkin olisi aika luonnotonta, että ihminen ei parisuhteessakaan mitenkään muuttuisi tai kehittyisi eri osa-alueilla?

        Kirjoitan tämän siitä näkökulmasta, että välillä sitä on 0 ja välillä 100, välillä koko seksi ahdistaa ja silloin on -100 ja silti ei ole tunnetta, että väkisin pitää tuputtaa. Tästä voi selvitä, jos ei ole somen armoilla ja kuvittele, että kaikki höylää kokoajan, vaan tietää elämän realiteetit, ettei välillä tule keskustelleeksi päivän aikana muusta kuin onko turre käytetty lenkillä.

        Älä siis pelkää, että hän olisi kyllästynyt tavaraasi, vaan elä, kun elämässä on muutakin kuin se tavara. Missä ohjesäännössä muuten lukee, että tavaran ympärillä on aina pyörittävä?


    • Anonyymi

      Tämä on vain oma mielipiteeni mutta kaiken a ja o on yksinkertaisesti keskustelutaito. Eli kuunnellaan toisen murheet ja puhutaan omat murheet. Kun se ei toimi, väitän että sitten ongelmat ns kasaantuvat. Eli ei tarvitse kyräillä jne. Ja luottamus. Pitää rohkeasti luottaa. Ei voi elää niin että pelkäät pettämistä ja sitä kautta loukatuksi tulemista joka johtaa siihen että voit itse huonosti ja puoliso voi huonosti .S vaikuttaa negatiivisesti pidemmän päälle.Liiton/parisuhteen ylläpito voi olla ns kovaa työtä. Aina sen ei tarvitse olla. Viittaan yllämainittuun kommunikaatio taitoon. Sen voi opetella. Ymmärrän huolesi siitä, että hänen menneisyydessään on tälläistä ollut. Mutta et voi muuttaa sitä. Ole rohkeasti oma itsesi ja luota itseesi. Aina. Ja anna hänelle mahdollisuus. Jos hän sen pettää, oma moka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe