Onko säälittävämpää autoilijaryhmää kuin he

Anonyymi

jotka vaihtavat renkaat heti ensimmäisen lumihiukkasen tippuessa nenänpäähän?

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On. Säälittävämpi olet sinä itse.

    • Anonyymi

      Juuri nyt eletään niitä aikoja kun NASTARENGASTA tarvitaan. Itse ajelin eilen varhain aamusella n. 100 km pääosin hiljaisia, mutkaisia asfalttiteitä. Mustaa jäätä oli paikka paikoin. Vastaavia reissuja tiedossa ensviikolla. Tänään vaihdoin nastapiikit alle.

    • Anonyymi

      Itselläni vielä kesärenkaat vaikka lunta maassa. Mitäs siihen sanotte hörhöt? Hähää!

      • Anonyymi

        Sä olet talentti ja idoli.


      • Anonyymi

        Aivan ja täälläkin sitä kuivaa asfalttia suolattiin kunnolla, ja vain varmuuden vuoksi? On se ihanaa kun suola lentää ja autot ruostuu, mutta että jotkun Wika pellet voi sanoa et hyvin pitää kuin saksalainen....


    • Anonyymi

      Kohta on taas 10 ja pysyvä lumi tulee Lappia lukuun ottamatta joulukuun puolenvälin jälkeen. Mutta onneksi kaikilla on jo nastat alla ja tiet ajetaan syville urille. Tää on sellainen spedelandia ettei toista lie.

      • Anonyymi

        Ja lapissa on tullut lumi jo lokakuussa, ja olen samaa mieltä mihin tarvitaan suolaa tai hiekkaa, kun sivuteillä ei ole kumpakaan talvella, eli kysys valtakunnan "viisailta" miksi joka pienellä kirkonkylällä jossa nopeusrajoitus on 40 km/h tarvitaan molempia? Kun sivuteillä pystyy ajaamaan huoletta jopa 100 kilometriä tunnissa....


      • Anonyymi

        Kohta taas 10. Mutta kun on jo viikon ollut pakkasia, niin pitäiskö ajaa taksilla kun on liukasta ? Ei taida olla niitä penaalin teräviä kyniä.


    • Anonyymi

      Kun lumi tulee, vaihdetaan renkaat. Kun sulaa lumi, vaihdetaan renkaat. Piste.

      Joka ei tätä yksinkertaista sääntöä pysty noudattamaan ansaitse kaikki mahdolliset sanktiot mitkä laki pystyy määräämään.

      • Anonyymi

        Eikä ole muuten täälläkään yhtään lunta missään, mutta nastat rohisee alla melkein kaikilla. Eli ilmeisesti useimmat ovat liian tyhmiä ja ansaitsevat sanktioita.


    • Anonyymi

      Pitäisin varsin säälittävänä aloittajaa, jonka viestin ainoana tarkoituksena on trollaus. Seuraavaksi säälittävämpänä pidän niitä, jotka tarttuvat näihin ilmiselviin trollauksiin. Vasta sitten tulee asteikolla vastaan lippalakki väärinpäin vanhalla vilkuttomalla bemarilla liikennesääntöjä rikkovat nuoret.

      Jos vaihtaa renkaat nastoilla varustettuihin vasta lumentulon jälkeen niin ansaitseekin olla se kuuluisa liukkaan kelin yllättämä autoilija.

      • Anonyymi

        Ja tuollaiset vatipäiset kääkättäjät ovat kaikkein alhaisinta kastia yhteiskunnassa. Ei edes säälitä.


    • Anonyymi

      No, hajuahan lumentulosta on oltava, ettei lumihiutale yllätä kerrastot kintuissa. Poutaakin vaan naurattaa.

    • Anonyymi

      Tarkoitatko sitä porukkaa kun kuuntelevat iltauutisia jossa sanotaan että etelään (Hesaan jossa talvi aina yllättää autoilijat) tulee yön aikana lumisade MUTTA kun olivat sisällä niin ei tullut sitä lumihiukkasta nenänpäähän ennen kuin vasta aamulla kun oltiin töihin lähdössä JA sitten ruvettiin niihin renkaanvaihto hommiin!

      Kieltämättä säälittävää porukkaa!

      • Anonyymi

        Paskahousut vaihtoi nastat alle jo viikkoa ennen ensimmäisiäkään pakkasia, ja onhan nastarenkaat toki turvallisimmat kumit kuivalla asfaltilla. Tämä kylmä hönkäys kun menee kohta ohi, niin säälittävä nastakusipää rouhii taas seuraavat 2 kk paljasta asfalttia tomuksi.


    • Anonyymi

      Mie verän pelkillä vanteilla kesät talavet.

    • Anonyymi

      Supersäälittäviä ovat ne jotka pitävät nastarenkaita vielä pääsiäisen jälkeen vaikka etelässä tiet ovat olleet lumettomia ja jäättömiä kuukauden.
      "Mutta jos sittenkin vielä tulee muutama lumihippu sulaan maahan"
      Kyllä siihen pitää varautua nastarenkain !

    • Anonyymi

      Kyllä nastojen rapina on kuin sinfoniaa korville. Voi sitä rapinan riemukkuutta kun tietää jyrsivänsä uria linttarenkailla ajaville bimmeripojuille, jotka joutuvat keväällä pitämään ratista kiinni kaksin käsin pitääkseen baijerilaisen tiellä.

    • Anonyymi

      Mietippä aloittaja tätä.

      Ne jotka vaihtaa nastarenkaat alle tosi aikaisessa vaiheessa, on oletettavasti niitä arkoja kuskeja jotka ajavat reilusti alle nopeusrajoitusten heti kun se ensimmäinen lumihiutale leijailee näkyviin. Vaikka tie olisi niin lämmin, että ne vähäiset hiutaleet sulaa samantien eikä liukasta olisi tippaakaan, mieti miten paljon tämä ylivarovaisuus korostuisi. Vauhti olisi jo sitä tasoa että fillarilla pääsisi nopeemmin.

      Minusta jokaisen pitäisi käyttää sellaisia renkaita ettei tientukkona olemiseen koe tarvetta.
      Jos sellaisia renkaita ei olekaan, on julkinen liikenne, johon myös taksit voidaan laskea, parempi ja ainut oikea vaihtoehto.

      Pari kolme päivää voi vuodessa olla, että vaikka auto, renkaat ja kuski on kunnossa, joutuu silti ajamaan alle nopeusrajoitusten.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Juuri näin, jokaisen pitää kokea parit ensiliukkaat kesärenkailla ja mieluusti hankkia pientä lommoa vähintään autoonsa ja sitten päästä ihanasti jonottamaan renkaan vaihtoon yhtä aikaa kaikkien muiden kanssa, se on sitä yhteistä kivaa.

    • Anonyymi

      Kyllä se on tosi mies joka vaihtaa viimeisenä talvirenkaat autoonsa ja paskat välittää muista. Tosin se onnistuu vain pudokkaalta ja työttömältä yksineläjältä.

    • Anonyymi

      Ehkä säälittävin ryhmä on Toyotan omistajat jotka vuolaasti yrittävät kehua autoaan hyväksi ja mukavaksi.

      • Anonyymi

        Mutta kaikkein naurettavin ja säälittävin on se talvella jäätävän kylmien VW-autojen omistaja-ryhmä, joka joutuu raaputtamaan ennen lähtöä laseja sekä uudelleen vielä matkan aikana, jotta edes taajamassa näkisi muuallekin kuin auttavasti eteensä tuulilasin alareunoista.
        Näin on, kun on 40 vuotta kokemusta työpaikan jääkylmistä volkkareista.


    • Anonyymi

      Jos on pakollista ajoa ja etenkin aamuvuorossa töissä niin parempi vaihtaa ajoissa. Aika moni menettää henkensä tai vammautuu ensimmäisillä liukkailla kesärenkailla, vielä pahempi jos menee sivullisia. Työttömänä voi venyttää aika pitkälle.

    • Anonyymi

      Jos nyt verrataan nykyautoilijaa viime vuosituhannen autoilijaan niin sanoisin että suuri osa nykyautoilijoista on säälittäviä ihan riippumatta siitä koska vaihdattavat renkaansa!

      Tämä ihan siitä syystä että ennen sitä autoa piti osata ajaa, ei ollut edes mitään erillisiä talvirenkaita niiden pakosta puhumattakaan. Nykyään on kaiken maailman tutkia, kaista- ja kuolleen kulman vahteja, taskuparkkiin itsestään ajavia autoja jne. kyllä on "kuljettaja-aines" huonontunut tällä vuosituhannella!

      No se siitä, vaihdoin tänään vaimolle nastarenkaat ja itelle kitkat alle, niillä kun pärjää vallan mainiosti täällä etelä suomessa!

      • Anonyymi

        Kun katsoo tuotakin Suomen huonoin kuski -ohjelmaa, niin joillekin kaikki apuvälineet tarpeen, mutta on niitä huonoja kuskeja ollut aina. Kun liikaa apuvälineitä niin paremmatkaan kuskit ei opi itse hallitsemaan autoa tai luottavat liikaa nihin.

        Kitkarenkailla pärjää kyllä hyvin, mutta kuluvat nopeasti. Kumpi lie sitten haitalllisempaa, kitkarenkaista irronnut kumiseos vai nastojen irroittama asfalttipöly.


      • Anonyymi

        Nokian nastarengas tuli markkinoille vuonna 1957, talvirenkaat aikaisemmin, joten aika turha verrata 60 vuoden takaisia asioita nykyisiin.


    • Anonyymi

      Säälittävämpi on se, joka vaihtaa talvirenkaat liian myöhään. Se vaarantaa muut liikenteessä olevat.

      • Anonyymi

        Kaikista pahimpia ovat kuuttakymppiä köröttelevät kesärengashinttarit tien tukkona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista pahimpia ovat kuuttakymppiä köröttelevät kesärengashinttarit tien tukkona.

        Ihan yhtä säälittäviä kaikki joiden mielestä normaali talvikelissä pakkasineen ja lumisateineen on turvallista ajaa vain selvästi rajoitusnopeutta hitaammin siitä riippumatta onko hinttari vai hetero. Auton, renkaiden ja kuskin on oltava ajokunnossa niin ei tarvii olla jonoja taakseen keräämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä säälittäviä kaikki joiden mielestä normaali talvikelissä pakkasineen ja lumisateineen on turvallista ajaa vain selvästi rajoitusnopeutta hitaammin siitä riippumatta onko hinttari vai hetero. Auton, renkaiden ja kuskin on oltava ajokunnossa niin ei tarvii olla jonoja taakseen keräämässä.

        Mutta kaikkein säälittävin on se joka ei kykene elämään yhteiskunnassa yhteisten pelisääntöjen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yhtä säälittäviä kaikki joiden mielestä normaali talvikelissä pakkasineen ja lumisateineen on turvallista ajaa vain selvästi rajoitusnopeutta hitaammin siitä riippumatta onko hinttari vai hetero. Auton, renkaiden ja kuskin on oltava ajokunnossa niin ei tarvii olla jonoja taakseen keräämässä.

        Autolla pitää ajaa sellaista nopeutta, missä otetaan huomioon keliolosuhteet ja kuljettajan taidot ja nopeusrajoitusmerkit tarkoittavat suurinta sallittua nopeutta, joten sen alle saa ajaa olosuhteet/kuljettajan kyvyt huomioiden turvallisa nopeutta.


    • Anonyymi

      On.

      Tyypillinen nastarenkailija, joka on laiska ja tyhmä ja kova selittämään.

      Ei saa aikaiseksi vaihtaa talvirenkaita ajoissa. Ajaa puolikaljuja kesärenkaita loppuun syksyllä ja jää, tietenkin, talven "yllättämäksi". Eli on vähintäänkin tientukkona liikennevaloissa, ellei onnistu ajamaan ojaan tai kolaroimaan.

      Vaihtaa sitten talvirenkaat hangen keskellä, kun on kolmatta päivää maa valkoisena.

      Keväällä sama käänteisessä järjestyksessä. Syksyllä kehuttiin, miten rattimiäs pärjää kesärenkailla lumikelilä, mutta nyt pelottaa yöpakkaset. Isommat tiet sulina jo maaliskuun alusta lähtien eli kesärenkaillakin olisi pärjännyt, mutta nämä vaan selittää ja selittää, miten VOI takatalvi yllättää.

      Pääsiäinen tulee ja menee, mutta nämähän ovatkin aika kaikki lappiin menossa. Pääsiäisen jälkeisellä viikolla, kun nastrajyrsimien laillinen käyttöaika päättyy, niin sitten aletaan pikkuhiljaa asiasta huolestua. Joskus vapun tienoilla renkaat vaihtuu, mutta kaikki ei ihan tähänkään kerkiä. Toki asiaa selitetään turvallisuuden maksimoinnilla - kyllähän rippukouluikäinen nastajyrsin pitää 15 kelissä paremmin kuin kesärengas, koska siinä nastajyrsimessä on vielä 4 mm pintaa ja yli puolet nastoistakin tallella. Turvalisuus ennen kaikkea!

      • Anonyymi

        Kitkamiehellä kätevää kun ostaa joka vuosi uudet kitkat, vaihtavat liikkeessä eikä tarvitse säilytellä vanhoja missään. Irtoaahan niistä kesällä paljon kumia henitysilmaan, talvella köröttelevät tien tukkona kun liukasta ja rahaa palaa, mutta ei tarvitse vaihtaa itse renkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkamiehellä kätevää kun ostaa joka vuosi uudet kitkat, vaihtavat liikkeessä eikä tarvitse säilytellä vanhoja missään. Irtoaahan niistä kesällä paljon kumia henitysilmaan, talvella köröttelevät tien tukkona kun liukasta ja rahaa palaa, mutta ei tarvitse vaihtaa itse renkaita.

        Katkera on köyhän osa.

        Aika hyvin muuten onnistuit tiivistämään nastarenkailijan ongelmat pariin riviin

        -ei ole varaa ostaa uusia renkaita = talvirenkaat on ne ikäloput, mitkä käytetyn ropposen takakontista löytyi

        - ei ole varaa maksaa renkaiden vaihdosta eikä säilytyksestä, joten auton oman tunkin (mitä ei ole toistuvaan käyttöön edes tarkoitettu) kanssa äherretaan räntäsateessa jossain marketin tai huoltoaseman takapihalla ja kanniskellaan paskaisia renkaita kerrostalon vintille

        - kaikki yritetään silti selittää parhain päin, vaikka vanhat nastajyrsimet ovat lähinnä luistimet talvisäässä (Moottorilehden testit...) ja kuten Nastaa -tutkimushankkeen tuloksista, Norjalaisten yms. tutkimuksista tiedämme, jyrsimet tuottavat puolet kaikesta katupölystä. Lisäksi jyrsimien vuoksi pitää suolata (se pöllynsidonta, mikä kanssa tehdään suolalla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkamiehellä kätevää kun ostaa joka vuosi uudet kitkat, vaihtavat liikkeessä eikä tarvitse säilytellä vanhoja missään. Irtoaahan niistä kesällä paljon kumia henitysilmaan, talvella köröttelevät tien tukkona kun liukasta ja rahaa palaa, mutta ei tarvitse vaihtaa itse renkaita.

        Seuraa vähän liikennettä ennenkuin kommentoit.
        Kun näet tientukon, koitappa katsoa onko sillä kitkat vai nastat alla. Saatat yllättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkera on köyhän osa.

        Aika hyvin muuten onnistuit tiivistämään nastarenkailijan ongelmat pariin riviin

        -ei ole varaa ostaa uusia renkaita = talvirenkaat on ne ikäloput, mitkä käytetyn ropposen takakontista löytyi

        - ei ole varaa maksaa renkaiden vaihdosta eikä säilytyksestä, joten auton oman tunkin (mitä ei ole toistuvaan käyttöön edes tarkoitettu) kanssa äherretaan räntäsateessa jossain marketin tai huoltoaseman takapihalla ja kanniskellaan paskaisia renkaita kerrostalon vintille

        - kaikki yritetään silti selittää parhain päin, vaikka vanhat nastajyrsimet ovat lähinnä luistimet talvisäässä (Moottorilehden testit...) ja kuten Nastaa -tutkimushankkeen tuloksista, Norjalaisten yms. tutkimuksista tiedämme, jyrsimet tuottavat puolet kaikesta katupölystä. Lisäksi jyrsimien vuoksi pitää suolata (se pöllynsidonta, mikä kanssa tehdään suolalla).

        Nuo vanhat jokavuotiset kestoväitteesi on jo moneen kertaan täälläkin vuosien mittaan kumottu tai osoitettu vähintään harhaanjohtavasti valikoiduiksi. Ihan jokainen.
        Jos sinulla ei ole muuta kuin toistaa noita samoja höpötyksiäsi, niin pakko kai sinun on se sitten tehdä.

        Autoilijan köyhyyskään ei ole millään tavalla renkaan ominaisuus. Nuo takavuosien tutkimuksetkin on moneen kertaan täällä läpikäyty eikä niistä noin yksinkertaistettuja johtopäätöksiä voi milläön tehdä eikä itse tutkimuksissa niin oltu tehtykään.

        Hauska tuo sinun esiinnostama havaintosi vanhojen renkaiden osalta. Oliko sinulle tosiaan yllätys, että vanhat renkaat ovat huonompia kuin uudet. Se muuten koskee kaikkia renkaita, ei vain nastarenkaita, kuten sinä yritit tuoda esiin.
        Ja viimeisin lauseesi olikin jo koomisuudessaan lyömätön.


    • Anonyymi

      Salaisuus: ajelen vieläkin kesärenkailla. En ole jaksanut vaihtaa. Hyvinhän nuo pitävät!

      • Anonyymi

        Itse ajan talvi (nasta) renkailla vuoden ympäri. Poliisi ei ole pysäyttänyt kertaakaan. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa mitkään renkaan vaihdot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajan talvi (nasta) renkailla vuoden ympäri. Poliisi ei ole pysäyttänyt kertaakaan. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa mitkään renkaan vaihdot

        Näin sinut eilen, miten ilkeät ajaa nastarenkailla kesällä? Eikö ole varaa kesärenkaisiin?


    • Anonyymi

      Onko säälittävämpää ihmisryhmää kuin ne jotka ovat tietävinään ikä parasta kaikille muille ja vielä haukkuvat toisten ihmisten varautumista tulevaan.

      " vara venettä kaada"

    • Anonyymi

      Näin kesäkuussa kun olen kuullut nastojen rapisevan ohikulkevasta autosta, jostain syystä se on usein ollut Audi. Eikö Audi -porukka jaksa huolehtia asioistaan ajallaan... väsyttääkö stressi juuri ja juuri maksukyvyn puitteissa olevista elintasoveloista, koska korttitalo romahtaa heti jos tulee jotain suunnittelemattomia menoja, ja herravarjele, ihan rahvaanomaisia takaiskuja... eihän nyt Audi -väellä mikään voi mennä pieleen...

      • Anonyymi

        Ja Audin vedit juttuun, sehän ei pidä edes paikkaansa.
        Muutamassa Toyotassa olen nähnyt nastarenkaat viime viikolla ja aina nainen ratissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Audin vedit juttuun, sehän ei pidä edes paikkaansa.
        Muutamassa Toyotassa olen nähnyt nastarenkaat viime viikolla ja aina nainen ratissa.

        hahaha, eikö Audi kuskit kestä yhtään arvostelua :D No niin tietysti ovatkin semmoisia poispilattuja lellipentuja, joille ei koskaan ole tohdittu sanoa "ei"...


    • Anonyymi

      No nyt on kesä 14.6.2021.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe