Kipeänä töissä

Anonyymi

Osa ihmisistä pitää isona saavutuksena sitä kun oikein kipeänä töihin tulee. Työkaveri tuli töihin kipeänä. Se oli siinä ja siinä että onnistuuko työnteko. Nyt itse olen ääni käheänä, kurkku kipeänä ja yskäisenä sairauslomalla.

13

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja toisilla ei niin pientä sairautta voi ollakaan, etteikö sen takia voisi pitää sairauslomaa. Jopa paha mieli tai huonosti nukuttu yö on ilman muuta saikun paikka puhumattakaan siitä, että tuli aivastus.

    • Anonyymi

      Meidän firmassa on kieletty tulemasta kipeänä töihin jos kyseessä tartunta mahdollisuus.
      Jos käsi irti tai selkäpoikki niin se ei haittaa, töihin vaan...

      Oikeasti kipeänä oleva ei töihin mene ja jos menee niin ei
      tee töitä!

    • Anonyymi

      Meillä on töissä kaveri joka tulee töihin oli mikä tauti tahansa.
      Nyt korona-aikana ei hirveästi kannattaisi leikkiä.
      Lääkäriin se ei uskalla mennä koska joutuu koronatestiin ja se mukamas sattuu.
      Viimeksi tuli töihin kauheassa vatsataudissa. Oli töissä kaksi tuntia ja sen ajan oli vessassa. Uskoi kun kaksi tuntia jankkasin että lähde kotiin ennen kuin pomo tulee töihin.

    • Anonyymi

      kipeyttä ja sairauksia on monenlaista. Tartuntataudit ovat se pahin juttu koko porukalle, Silloin pitäisi älytä jäädä kotiin sairastelemaan ettei tartuta muita pöpöillänsä. Toisaalta kun joku on poissa niin riippuen työpaikasta ja työtehtävistä muut joutuvat tekemään poissaolijankin työt. "taasko sinä vempula jäit kotiin pikku vaivan takia lepäilemään. Me muut jouduttiin sun takia venymään. "
      Suurimmalla osalla meistä on jokin terveyteen liittyvä krooninen vaiva. Silti käymme töissä. Vaivan kanssa moni pystyy elämään ja silti suoriutuu töistänsä mallikelpoisesti. Krapula on sairaus mutta humala on päihtymystila. Entäs jos se tautinen pöpön levittäjä on itse johtaja. Ja ainahan meille vahvemmille on eduksi että työporukassa on vaivaisia jotka sinnittelevät elämässä. On joku jota kiusata oikein luvan kanssa. Pomonkin kiukku kanavoituu yleensä sairastelevaan alisuoriutujaan ei meihin vahvoihin, Ja nyt kädet ristiin jokainen.

      • Anonyymi

        Mitä töissä tekee,jos työnantaja,työyhteisö ei hyväksy toipumisvapaata,työperäisestä rasitus jutusta ykskaks sairastunut? On aloja,joilla liikettä tulee rajusti,ja oikein kiukkuinen epikondyliitti,esimerkiksi vie sen kivun takia työkalut ja kyvyn erääksi aikaa. Minun pomoni toki ymmärsi että pääasiallisen käyttäjään ollessa kyvytön,työntekijän pitää saada lepuuttaa että kuntoutuu. On ollut käyttöösi nyt levossa,kaikkia rohtotököttejä on hierottu siihen,teipattu,lämmitetty,venytelty. Pahin kipuvaihe meni,palasin töihin. Sitä samaa tekemään millä vaiva tuli,toivon ettei uusi. Tulossa fysioterapiaa.


    • Anonyymi

      Sairaana töihin tulevat ovat aina olleet todella rasittavia. Suurella todennäköisyydellä he tartuttavat sairautensa kaikkiin työ"kavereihin" ja siitäkös niitä ongelmia sitten tuleekin.

    • Anonyymi

      Yskä lähtee yskimällä, nuha lähtee niistämällä ja krapula lähtee kaljalla.
      5-vuotta olen ollut samassa duunissa, eikä yhtään sairausloma päivää ole tullut vietettyä.

    • Anonyymi

      Mulla murtui jalka kun putosin unenpöpperössä raput alas ennen töihinlähtöä. Jalka taittui outoon asentoon ja paisui palloksi. Sille ei voinut varata. Menin töihin ja kuulin kun naapurihuoneesta kuului esimiehen tilitys, ' "Nyt se perkele on poissa". Ei ollut mulla sairauspoissaoloja viiteen vuoteen. Terkkuja. Paljon pahempaa ootte sen jälkeen duunanneet. Voisi ruveta häpeänään vähitellen.

    • Anonyymi

      Täytyy olla todella sairas jos kipeänä ja sairaana töihin menee....

    • Anonyymi

      Meillä kaikki tulevat kipeänä töihin (ellei sitten satu influenssa iskemää).

      Muutkin sairastuvat mut ei se pomoa haittaa kun tullaan taudista huolimatta töihin.

      Lääkärintodistus pitäisi itse maksaa ja pari pidemmällä saikulla ollutta irtisanottiin.

      Todennäköiseti täällä jo kiersi koronakin, mutta kukaan ei ollut pois.

    • Anonyymi

      Joissakin pikkufirmoissa sairaslomalle jääminen on tehty niin vaikeaksi tai kalliiksi, että mieluummin raahautuu kipeänä töihin kuin että alkaa kipeänä hankkimaan saikkutodistusta.

    • Anonyymi

      Meillä osa tulee sairaana töihin, idioottimaista! Sitten siellä tehdään suurta numeroa siitä kun on kipeänä töissä ja oikein marttyyrinä tehdään töitä puolikuntoisena. Mikä kumma siinä on ettei voi sairastaa kotona ja tulla töihin vasta kun on kunnossa! Sitten itketään perään kun muihin on tarttunut sama tauti ja joutuvat olemaan sairaslomalla sen takia. Joillekin sama tauti voi olla vakavampi kuin tälle idiootille joka on alun perin tullut muihin tartuttamaan sen. Kummaa touhua.

      • Anonyymi

        Sain taudin avustettavalta, jonka toinen avustaja, hölmö, oli vienyt piikitettäväksi ja joka sen takia oli saanut pahan flunssan. Yhdessä siinä sairastimme, kun sijaista ei ollut. Lyhensin päiviä, mutta menin kuumeessa ja nenä vuotaen töihin köhimään. Yksin vanhus ei olisi selvinnyt. Minulle olisi ollut taloudellisesti järkevämpää pyytää täysien päivien sairaslomapalkat, mutta en ole systeemin hyväksikäyttäjä. Entisenä yhden hengen yrittäjänä katson työn tekemistä eri tavalla kuin ikänsä toisille duunarina lorvinut.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe