Avioeroon valmistautuminen?

Anonyymi

Alkaa valitettavasti vähän näyttää siltä, että avioero on todennäköinen parin vuoden sisään.Onko hyviä ideoita miten valmistautua asiaan?Ideoita nimenomaan käytännön asioita koskien, miten välttää pahimmat sudenkuopat?Lasten huoltajuus ja elatusasiat nyt ovat ainakin yksi tärkeä asia, joka pitäisi järjestää mahdollisimman hyvin.Omakotitalo Pohjois-Suomessa voi olla vähän vaikea saada avioerossa myytyä.

34

3630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1. Seuraa raha-asioita. Tiedä, mihin rahasi/rahanne menevät ja kuinka paljon asiat maksavat jne. Lueskele myös ositukseen liittyviä asioita. Ositussopimus pitää aina tehdä.

      2. Huolehdi kunnostasi ja ulkonäöstäsi.

      3. opettele, miten kodinkoneet toimivat, tai mitä kuuluu talon tai auton huoltorutiineihin

      4. Ala viimeistään nyt pitämään yhteyttä ystäviisi ja sukulaisiisi.

      5. Anna lasten tottua eroon. Älä rupea raahaamaan uusia kumppaniehdokkaita kotiisi pitkään aikaan.

      Lasten huoltajuuteen liittyen, kannattaa muistaa, että lähivanhempi saa käydä oikeutta lapsen asioista ilmaiseksi.

      Lasten huoltajuussopimus pitää aina vahvistuttaa lastenvalvojalla ollakseen pätevä. Lastenvalvojaan on muutenkin hyvä olla yhteydessä ja kysyä neuvoa lasten asioihin ennen eroa.

      Hoida ero asiallisesti ja ja oikeudenmukaisesti.

      • "Hoida ero asiallisesti ja ja oikeudenmukaisesti."

        Ja etenkin lapsia ajatellen. Oma etu ei saa koskaan mennä lasten edun edelle.


      • Anonyymi

        "2. Huolehdi kunnostasi ja ulkonäöstäsi."

        Ehkä olisi tuota neuvoa kannattanut noudattaa jo aiemmin, tiedä vaikka olisi liitto kestänyt paremmin?

        Katsos kun mies ei oikein pidä siitä, että rupsahdetaan ennen aikojaan, mussutetaan pizzaa ja sipsejä sohvalla samalla kun tuijotetaan milloin Emmerdalea milloin Salkkareita vanhoissa verkkareissa.

        Sitten ihmetellään kun liitto väljähtyy kuin keskioluen jämä lähiökuppilan tuopin pohjalle.

        Painakaa hameväki tämä neuvo mieleen, joilla liitto vielä on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2. Huolehdi kunnostasi ja ulkonäöstäsi."

        Ehkä olisi tuota neuvoa kannattanut noudattaa jo aiemmin, tiedä vaikka olisi liitto kestänyt paremmin?

        Katsos kun mies ei oikein pidä siitä, että rupsahdetaan ennen aikojaan, mussutetaan pizzaa ja sipsejä sohvalla samalla kun tuijotetaan milloin Emmerdalea milloin Salkkareita vanhoissa verkkareissa.

        Sitten ihmetellään kun liitto väljähtyy kuin keskioluen jämä lähiökuppilan tuopin pohjalle.

        Painakaa hameväki tämä neuvo mieleen, joilla liitto vielä on!

        Samat miehille, suuri paskamaha ,rööki huulessa ja kaljatölkki kädessä, ja vain työpäivän jälkeen makaa telkun ääressä, raapii muniaan, on äkkiä exä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2. Huolehdi kunnostasi ja ulkonäöstäsi."

        Ehkä olisi tuota neuvoa kannattanut noudattaa jo aiemmin, tiedä vaikka olisi liitto kestänyt paremmin?

        Katsos kun mies ei oikein pidä siitä, että rupsahdetaan ennen aikojaan, mussutetaan pizzaa ja sipsejä sohvalla samalla kun tuijotetaan milloin Emmerdalea milloin Salkkareita vanhoissa verkkareissa.

        Sitten ihmetellään kun liitto väljähtyy kuin keskioluen jämä lähiökuppilan tuopin pohjalle.

        Painakaa hameväki tämä neuvo mieleen, joilla liitto vielä on!

        Se on usein juuri toisin päin. Mies on rähjääntynyt, ei osallistu kotiaskareisiin , vaikka molemmat tekee yhtä pitkää työpäivää. Ja saaminen on vain se pääasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat miehille, suuri paskamaha ,rööki huulessa ja kaljatölkki kädessä, ja vain työpäivän jälkeen makaa telkun ääressä, raapii muniaan, on äkkiä exä.

        Tottakai pätee molempiin sukupuoliin. Neuvot 1-4 sopivat, vaikkei erottaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat miehille, suuri paskamaha ,rööki huulessa ja kaljatölkki kädessä, ja vain työpäivän jälkeen makaa telkun ääressä, raapii muniaan, on äkkiä exä.

        haha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2. Huolehdi kunnostasi ja ulkonäöstäsi."

        Ehkä olisi tuota neuvoa kannattanut noudattaa jo aiemmin, tiedä vaikka olisi liitto kestänyt paremmin?

        Katsos kun mies ei oikein pidä siitä, että rupsahdetaan ennen aikojaan, mussutetaan pizzaa ja sipsejä sohvalla samalla kun tuijotetaan milloin Emmerdalea milloin Salkkareita vanhoissa verkkareissa.

        Sitten ihmetellään kun liitto väljähtyy kuin keskioluen jämä lähiökuppilan tuopin pohjalle.

        Painakaa hameväki tämä neuvo mieleen, joilla liitto vielä on!

        Nyt on kerrankin miehen puhetta. Ämmät lihoo ja haisee kun ukko kantaa rahoja pöytään.


    • Anonyymi

      Ohjeet naiselle: Valehtele, petä, huoraa, kiristä, syytä, uhkaile, halveksi, vähättele, riko lupauksesi, syyllistä, huijaa.

      Ohjeet miehelle: Hanki Aasialainen nainen, ole onnellinen.

      Näillä ohjeilla, oma ero onnistui.
      Thai cupid, Löysin maailman ihanimman naisen.

    • Anonyymi

      Senkin elämän pelkuri.
      Sinun olisi pitänyt erota jo, mutta ihmettelet yhä.

      Ei avioeroa mietitä "kahden vuoden päähän". Sitä haetaan kun hommat ei enää toimi. Teillä ei selvästikään toimi eli hae eroa.

      • Anonyymi

        olen samaa mieltä,

        kohtelet puolisoasi peli nappulana ja epäoikeuden mukaisesti.

        jos suunnittelet eroa, kerro siitä puolisollesi äläkkä vahtaa selän takana suunnitelmia ja läsäytä pommia 2 vuoden päähän kun toinen on täysin tietämätön asiasta.

        täyttä paskaa, olen tämän kokenut itse erossa, olin onnelinen, puolisoni sanoi olevansa onnellinen kanssani eikä mitään ongelmia kuulemma ollut, sitten yhtäkkiä tulikin ero kuin salama kirkkaalta taivaalta, puolisoni on käynyt nämä asiat läpi, varautunut, suunnitellut tulevaisuuden, rakentanut tuki verkoston ja käynyt muutenkin mielessään surun, vihan, yms tunteet läpi etu käteen.

        itse jäin täysin tyhjän päälle, ei tuki verkkoja, ei suunnitelmia, elämältä hävisi kaikki pohja ja tarkoitus.


      • Anonyymi

        Jepp !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen samaa mieltä,

        kohtelet puolisoasi peli nappulana ja epäoikeuden mukaisesti.

        jos suunnittelet eroa, kerro siitä puolisollesi äläkkä vahtaa selän takana suunnitelmia ja läsäytä pommia 2 vuoden päähän kun toinen on täysin tietämätön asiasta.

        täyttä paskaa, olen tämän kokenut itse erossa, olin onnelinen, puolisoni sanoi olevansa onnellinen kanssani eikä mitään ongelmia kuulemma ollut, sitten yhtäkkiä tulikin ero kuin salama kirkkaalta taivaalta, puolisoni on käynyt nämä asiat läpi, varautunut, suunnitellut tulevaisuuden, rakentanut tuki verkoston ja käynyt muutenkin mielessään surun, vihan, yms tunteet läpi etu käteen.

        itse jäin täysin tyhjän päälle, ei tuki verkkoja, ei suunnitelmia, elämältä hävisi kaikki pohja ja tarkoitus.

        Valmistauduin eroon koko avioliiton ajan. Kaikki elämäänvaikuttava oli nimissäni. Niin homma pyöri, kun toiseen ei voinut luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistauduin eroon koko avioliiton ajan. Kaikki elämäänvaikuttava oli nimissäni. Niin homma pyöri, kun toiseen ei voinut luottaa.

        tämmösiäkö kaksinaamaisia naiset on? keräävät rahat ja häipyvät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämmösiäkö kaksinaamaisia naiset on? keräävät rahat ja häipyvät

        Itse tällaisen lutkan kanssa vuoden onneksi on loppu. Pelasi peliään alusta asti ja ihmekös tuo kun kerran oli autokin paskottu pihaan. Jos on mulkku niin on mulkku.
        Ap vaikuttaa samanlaiselta ja ikävä kyllä näitä lorttoja on 13 tusinassa.
        Itse käytän nykyään maksullisia.


    • Anonyymi

      En yhtään ihmettele jos sulle tulee ero ap.
      Viestisi perusteella sinä olet kaksinaamainen puolison selän takana touhuava vehkeilijä.

      • Anonyymi

        Kaksinaamainen nainen on perus.


    • Anonyymi

      Aika nopeasti täällä tuomitaan jos kertoo eroaikomuksistaan, vaikka olisikin vasta jonkin ajan kuluttua. Ap ei kerro syitä miksi odottaa, mutta minä olen samassa tilanteessa. Ero on väistämätön, vaikka liittoa on takana jo melkein parikymmentä vuotta, ei yhteistä tulevaisuutta enää ole.

      Olen pitkittänyt eroa vuositolkulla lasten takia. Koska suhde ei ole riitaisa, saman katon alla asuminen on ollut mahdollista. Suhde on kaverisuhde eikä mitään läheisyyttä ole ollut enää vuosiin. En halunnut lapsille viikko siellä ja viikko täällä elämää joten päätin laittaa omat tarpeeni taka-alalle ja mahdollistaa heille kodin molempien vanhempien kanssa. Tämä on ollut oikea ratkaisu.

      Kuopus valmistuu keväällä, sen jälkeen alkaa tapahtua. Olen hoitanut asiani kuntoon jo etukäteen.

      • Anonyymi

        Toivottavasti sinussa on ollut ihmistä kertomaan aikeesi myös puolisollesi.

        Paskahousut, eivät kerro. Laittavat oman elämänsä salaa järjestykseen, ja pudottavat pommin kun aika on mielestään kypsä. Sellaiset ihmiset on suoraan helvetistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti sinussa on ollut ihmistä kertomaan aikeesi myös puolisollesi.

        Paskahousut, eivät kerro. Laittavat oman elämänsä salaa järjestykseen, ja pudottavat pommin kun aika on mielestään kypsä. Sellaiset ihmiset on suoraan helvetistä.

        Paskahousu on se joka ei hoida omia asioitaan kuntoon. Olen hoitanut liitossa kaiken muutenkin ja tälläkin hetkellä mahdollistan sen että puoliso voi leikkiä yrittäjää samalla kun minä maksan viulut ja teen pitkää päivää. Toivottavasti hän on älynnyt tehdä samoin.

        Jos tämä ero tulee jollain tavoin aidosti yllätyksenä tai pommina puolisolle, niin sitten on elänyt jossain satumaailmassa viimeiset 6-10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskahousu on se joka ei hoida omia asioitaan kuntoon. Olen hoitanut liitossa kaiken muutenkin ja tälläkin hetkellä mahdollistan sen että puoliso voi leikkiä yrittäjää samalla kun minä maksan viulut ja teen pitkää päivää. Toivottavasti hän on älynnyt tehdä samoin.

        Jos tämä ero tulee jollain tavoin aidosti yllätyksenä tai pommina puolisolle, niin sitten on elänyt jossain satumaailmassa viimeiset 6-10 vuotta.

        JOS puhut totta niin ei sitten pitäisi olla MITÄÄN ongelmia kertoa aikeistasi, että puolisosi tietää tämän kaiken sanomatta, totuus vain mitä todennäköisemmin on se että pelkäät hänen reaktiotaan, mikä taas selvästi kertookin sen ettei hän TIENNYT.

        sinulla ei ole mitään teko syitä, ylempi kommentti on ihan oikeassa, olet täysi pelkuri jos et anna toiselle mahdollisuutta varautua samaan kuin sinä, se että kaiken lisäksi syyllistät toista että oma vika jos ei tee samoin(vaikka et puhu tai kerro toiselle mitään) kertoo sinusta paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS puhut totta niin ei sitten pitäisi olla MITÄÄN ongelmia kertoa aikeistasi, että puolisosi tietää tämän kaiken sanomatta, totuus vain mitä todennäköisemmin on se että pelkäät hänen reaktiotaan, mikä taas selvästi kertookin sen ettei hän TIENNYT.

        sinulla ei ole mitään teko syitä, ylempi kommentti on ihan oikeassa, olet täysi pelkuri jos et anna toiselle mahdollisuutta varautua samaan kuin sinä, se että kaiken lisäksi syyllistät toista että oma vika jos ei tee samoin(vaikka et puhu tai kerro toiselle mitään) kertoo sinusta paljon.

        Mulle on aivan sama mitä mieltä te olette täällä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään.
        En pelkää hänen tai kenenkään muunkaan reaktiota. Kuten jo tossa aiemmin sanoin, olen sinnitellyt tässä liitossa lasten takia. Jos nyt alan meuhkaamaan erosta joka tapahtuu aikaisintaan joskus 6kk kuluttua, muuttuu ilmapiiri kotona aivan jäätäväksi. Haluan varmistaa että kuopus saa valmistautua tentteihin rauhassa ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä. En halua satuttaa tai syyllistää ketään, mutta tässä tilanteessa lapsen etu menee muiden edelle. Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on aivan sama mitä mieltä te olette täällä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään.
        En pelkää hänen tai kenenkään muunkaan reaktiota. Kuten jo tossa aiemmin sanoin, olen sinnitellyt tässä liitossa lasten takia. Jos nyt alan meuhkaamaan erosta joka tapahtuu aikaisintaan joskus 6kk kuluttua, muuttuu ilmapiiri kotona aivan jäätäväksi. Haluan varmistaa että kuopus saa valmistautua tentteihin rauhassa ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä. En halua satuttaa tai syyllistää ketään, mutta tässä tilanteessa lapsen etu menee muiden edelle. Näin se vaan on.

        Ei ole hyvä, jos ero tulee äkkiä, eikä ole hyvä, jos eron suunnittelee etukäteen!

        Itse tiesin eroavani, kun eräs elämänvaihe tulee eteen. Emme puhuneet erosta koskaan. Emme ennen, emme liiton aikana, emmekä erottuani. Laitoin vain monisteet nokan alle allekirjoitettavaksi. Helppoa!

        Lapset aikuisia, eikä mitään omaisuutta jaettavaksi. Avain pöydälle, vaatteet ja sänky mukaan ja niin lähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä, jos ero tulee äkkiä, eikä ole hyvä, jos eron suunnittelee etukäteen!

        Itse tiesin eroavani, kun eräs elämänvaihe tulee eteen. Emme puhuneet erosta koskaan. Emme ennen, emme liiton aikana, emmekä erottuani. Laitoin vain monisteet nokan alle allekirjoitettavaksi. Helppoa!

        Lapset aikuisia, eikä mitään omaisuutta jaettavaksi. Avain pöydälle, vaatteet ja sänky mukaan ja niin lähti.

        Naapurin horo maksatti miehellään koulutuksen, kun valmistui, jätti rehellisen miehensä.
        Toivottavasti elämäntilanteesi ei ole vastaavanlainen. Sellainen toiminta ei kuulu ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin horo maksatti miehellään koulutuksen, kun valmistui, jätti rehellisen miehensä.
        Toivottavasti elämäntilanteesi ei ole vastaavanlainen. Sellainen toiminta ei kuulu ihmiselle.

        Olin paremmin tienaava ja sain lapsikorotuksetkin ja otin opintolainaa lisäksi, jonka maksoin itse pois.


    • Nainen valmistautuu parhaiten avioeroon kulkemalla kotona pieruverkkareissa ja meikitönnä tukka sekaisena.

      Kontrasti tapailusuhteen huolitellun kaunottaren ja kotona oleskelevan epäsiistin hampuusin välillä on joskus niin suuri, ettei mies voi katsoa tilannetta pitkään.

      • Anonyymi

        Jos mies menee pelkän ”tapailusuhteen” kanssa avioon, niin nauttikoon yllätyksestään😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies menee pelkän ”tapailusuhteen” kanssa avioon, niin nauttikoon yllätyksestään😂

        Naiset pelailevat siihen asti kunnes on päästy naikkariin.


    • Anonyymi

      Laita kaikki peliin vielä kun voit:
      -Anna anteeksi vaikka et olisi syyllinen.
      -Osoita rakkautta tekemällä mistä toinen pitää?
      -Kuuntele ja kerro tunteesi sanoilla.
      -Rukoile Jeesusta auttamaan.

      -Katso nää haastattelut:

      https://www.tv7.fi/arkki/heratysliikehdinta/aki-ja-niina-liimatainen-osa-1-2_p76749/

      https://www.tv7.fi/arkki/heratysliikehdinta/aki-ja-niina-liimatainen-osa-2-2_p76750/

      • Anonyymi

        Ei kannata tyhjää ylläpitää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata tyhjää ylläpitää!

        Aivan oikein, ei kannata , vain ajan tuhlamista !


    • Anonyymi

      sinullahan on tilanne hyvä jos on pari vuotta aikaa valmistautua tähän prosessiin,ei hätää älkää erotko huutamalla ja riitelemällä ja taistelemalla siitä kumpi saa mitäkin rauhallisuus on kaikki kaikessa sillä kumpikaan ei voita sillä mitään että saa yhden hopea lusikan enemmän kuin toinen koska usemmin erossa on kysymys siitä että halutaan useimmin vaan aiheuttaa harmia sille jonka katsotaan olevan syyllinen tähän tilanteeseen älä lankea tähän ansaan!!!usein on parasta näyttää vähän välinoitämäntötä niin silloin voi saada toisenkin osapuolen huomaamaan ettei maailma tähän kaadu vaan elämään on tullut uusi vaihe ja mennään eteenpäin ja keskustellaan tästä asiasta niin kuin silloin kun kaikki oli vielä hyvin ja keskustelut oli yleensa rakentavia ja otettiin kaikki huomioon.Terv;Pera

    • Anonyymi

      Pera tässä vielä sossusta saat apua elatus asiaan ja ne antaa muutakin apua sulle sieltä älä missään tapauksessa palkkaa mitään asianaja retkua mikä tyhjentää sun pankkitilin alta aika nopeasti,koska kyllä ilmaistakin neuvoa on saatavissa virkailioilta.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe