Itäauton RS mallit on hyviä. Kävin ajamassa octavia RS

Anonyymi

Olipas iloinen yllätys. Itäauton malli octavia RS on todellinen raaseri. Kyllä potkii ja paukkuu huh. Tuntuu formulalta. Taitaa vaihtua länsiauto pian itäautoon kun halvalla saa ja myyjäkin kertoi ettei enään nykyään ole niin pahasti vikojakaan. Olen aina ollut hieman Venäjä mielinen joten tämä passaa minulle hyvin.

93

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö, idiootti vieläkään tajua, ettei mitään itä- länsiautojakoa ole enää ollut vuosikymmeniin! Tosin ymmärrän, että juttusi oli pelkkä vajakin provo ja sellaisena se on luettava.

      • Anonyymi

        Skooda on mosse, ei siitä mihinkään pääse ja Itäauto on itäauto.


    • Anonyymi

      Vielä jos osaisit ymmärrettävasti kertoa, miten Venäjän mielisyys kuuluu Skodaan, eihän se kuuli venäläisille tippaakaan. ÄÄLIÖ.

      • Anonyymi

        Itäautoista juuri Skodaa myydään esimerkiksi Krimillä, ei juuri näytä pakotteet kiinnostavan.

        http://blik-auto.ru/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäautoista juuri Skodaa myydään esimerkiksi Krimillä, ei juuri näytä pakotteet kiinnostavan.

        http://blik-auto.ru/

        Eikö Krimillä muita autoja ole kun skodaa.. katsokaapa terot tänään klo 22.36 kolmosella Teknavia Risto Virtanen koeajaa uuden 4x4 Skoda Superbin ..siinä olis taas tuhnuille auton mallia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Krimillä muita autoja ole kun skodaa.. katsokaapa terot tänään klo 22.36 kolmosella Teknavia Risto Virtanen koeajaa uuden 4x4 Skoda Superbin ..siinä olis taas tuhnuille auton mallia..

        Aina varmistavat ettei penkki tipu tielle kesken ajon. Katsoppa tarkemmin millaiset kuormansidontahihnat siellä on.
        Se on niin yleistä että penkki tippuu tai moottori heti kun lähtee liikkeelle.


    • Anonyymi

      Eikös noilla Skodan RS malleilla ole ajettu lukuisia ennätyksiäkin? Muistelisin että Monacon katuradallakin nopein aika on ajettu Kodiaq RS:llä. Toki formuloihin verrattuna tilanne on sikäli epäreilu, että Skodaa eivät sido mitkään sääntörajoitteet, vaan Skodan raaka voima ja upea aerodynamiikka saavat rauhassa tehdä työnsä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ETKÖ IDIOOTTI ole VIELÄKÄÄN tajunnut, ettei itäautoja enää ole olemassa tällä vuosituhannella?

        Tämä oli vaan läppä terojen ärsytykseksi .kun ne itäautoista puhuu ..eihän ne terojen Aasialais autot pärjää mikään tälle uusitulle Superbille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli vaan läppä terojen ärsytykseksi .kun ne itäautoista puhuu ..eihän ne terojen Aasialais autot pärjää mikään tälle uusitulle Superbille..

        Ei mitään läppää vaan todellista, pelkkää FAKTAA!
        ps.Ei se uusi Superbii tietenkään ole mikään itäauto, ettekö te idiootit vieläkään, satojen todellisten viestien jälkeen ymmärrä, mitä ne itäautot aikoinaan, kauan sitten olivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään läppää vaan todellista, pelkkää FAKTAA!
        ps.Ei se uusi Superbii tietenkään ole mikään itäauto, ettekö te idiootit vieläkään, satojen todellisten viestien jälkeen ymmärrä, mitä ne itäautot aikoinaan, kauan sitten olivat?

        Sen sijaan että jatkat tuota tarinasi kertomista, voisit hyvinkin jo pyytää anteeksi että häiriköit ja provoilit vuosikausia, kun kerran nyt VAG-konsernikin on tullut ulos ja kuuluttanut että Škoda on itäauto. Tuo nyt ei tietysti liity sitten pätkääkään Suomen kauppapolitiikka sen, mutta kyllähän sinä sen provona tiedätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen sijaan että jatkat tuota tarinasi kertomista, voisit hyvinkin jo pyytää anteeksi että häiriköit ja provoilit vuosikausia, kun kerran nyt VAG-konsernikin on tullut ulos ja kuuluttanut että Škoda on itäauto. Tuo nyt ei tietysti liity sitten pätkääkään Suomen kauppapolitiikka sen, mutta kyllähän sinä sen provona tiedätkin.

        Kuules provoilija, tänään tulee kuluneeksi kolmekymmentä vuotta Tsekkoslovakian samettivallankumouksen alusta.
        Samalla voisit katsoa Wikepediasta mikä kumma se Tsekkoslovakian valtio oikein oli ja mitä itäautot aikoinaan olivat! Sen jälkeen voisit itse pyytää anteeksi turhaa ja typerää provoiluasi. Ei se valhe muutu totuudeksi, toistaa sitä kuinka monta kertaa hyvänsä.


    • Anonyymi

      Huutonaurua pojujen etuvetoiselle ralliautolle jossa V8 äänet tulee KAIUTTIMISTA :D

    • Anonyymi

      Kyllä on hieno! Kysy vaikka jormalta.

    • Anonyymi

      Paljonko maksaa noi RS-formulat Volsun mallipäivutyksen jälkeen? Saisiko alle kymppitonnin uutena vai onko Skoda RS-imago niin huippua että Skoda voi laittaa toisen kymppitonnin nk. preeeemiumia!

    • Anonyymi

      Aatteelle uskollisille Skoda on helppo valinta. Tollanen RS-tehohirmu olis kyllä upee.

      • Anonyymi

        "Aatteelle uskollisille", tarkoittanet varmaan natsiaatetta, eikös se WV ole sieltä natsimaasta kotoisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aatteelle uskollisille", tarkoittanet varmaan natsiaatetta, eikös se WV ole sieltä natsimaasta kotoisin?

        Kun lääkkeet on näköjään loppu, koitapa vaikka uusia apteekissa. Kyllä se siitä valkenee vielä sinullekin.


      • Anonyymi

        Noinhan se on. Toverit todennäköisesti kuolaa perään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aatteelle uskollisille", tarkoittanet varmaan natsiaatetta, eikös se WV ole sieltä natsimaasta kotoisin?

        No, miksei ne natsiaateelle uskolliset ole vieläkään tuoneet aatettaan esiin, eihän se WV ole muuttunut "länsiautoksi" , lässyttäkööt nuo trollityperykset leukojaan niin paljon kuin haluavat, eihän se natsiaate ole mihinkään kadonnut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lääkkeet on näköjään loppu, koitapa vaikka uusia apteekissa. Kyllä se siitä valkenee vielä sinullekin.

        Olet näemmä lääketieteen tohtori, ja YHDEN kirjoituksen perusteella olet paätevä kertomaan diaknoosin? Voi SINUA ihmisparkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lääkkeet on näköjään loppu, koitapa vaikka uusia apteekissa. Kyllä se siitä valkenee vielä sinullekin.

        No, mikset sitten ole hakenut niitä lääkkeitäsi, Ehkä sitten ymmärtäisit, mikä ero on itäautoilla ja natsiautoilla.


    • Anonyymi

      Toverit, yritetään ostaa noita RS-itäautoja joukoin nyt niin ehkä RS-sarja säilyy tulevaisuudessa ja kilpailee Lada Sportin kanssa.

    • Anonyymi

      Mitäs tommonen käytetty rs-katuraaseri maksaa? Uskaltaako yli 2 vuotta vanhaa ostaa. Lähinnä ajattelin korttelin ympäriajoon perjantai-iltaisin.

    • Anonyymi

      Toverit, Löytyykö RS-raaseriklubilaisia? Miten olis kokoontumisajot Teboilille?

      • Anonyymi

        Ei viitsi toveri nyt kokoontumisajoja talvella kun karvatötsä on lainassa puolueen järjestösihteerillä. Saisihan noita uusia tietysti mistä vaan itäiseltä torilta tai vaikka GUMista....


    • Anonyymi

      Löytyykö Jakomäestä RS-klubia? Vertaistukea tarvittaisiin.

      • Anonyymi

        Hei, täällä kanssa jakomäkeläinen rs-kuski. Olisko kiihdytysajoihin lähtijöitä! Oon kuullu että varttimaili menee vähän päälle kympin sekunnin. Vai oliko se varttimaili?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksei molempia voisi tehdä? Eihän ne ole millään lailla ristiriidassa keskenään? Itseasiassa samanhenkiseltähän se vaikuttaa. Jos vaikka menee vanhemmalla VictoryRallyeSportilla sinne NKP:n jonoon niin ei voi kuin voittaa. Muuten ei kuulemma uskalla moni takavetoinenkaan Lada ja sen kuski haastaa valoissa kun laitat tavalliseen Taaviin RS-logon räpylämerkin viereen.


    • Anonyymi

      Miten ne halpuutetut katuraaserit? Milloin hinnat on tiedossa? Skodalla Suomessa on ystäviä kuin Mossella parhaina päivinään.

    • Anonyymi

      Kiitos aloittajalle. Alkoi kiinnostaa itseäkin. Pojalle voisi ehkä ostaa ensimmäiseksi harjoitteluautoksi ennen siirtymistä varsinaisiin laatuautoihin. Miten on kolariturvallusuus? Onko saanut kolne-neljäkin tähteä?

    • Anonyymi

      Hei sinä venäjämielinen aloittaja, sanoit että RS-mallit on hyviä. Voisitko avata hieman lisää miten ne on hyviä? Aion kyllä itsekin koeajaa, mutta olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. Itse olin ajatellut Kodiak RS-mallia. Hieman pelottaa noin huimat tehot kylläkin, mutta luotan kyllä Skodaan valmistajana kuin vuoreen. Mitään huonoa ei Skodalta ole koskaan tullut. Tämä nykyinen Samara on ollut myös hyvä, mutta RS-mallit on tietenkin vielä parempia.

    • Anonyymi

      Itäautot on aina olleet hyviä yhden autoilijaryhmän mielestä - itäautoilijoiden. Nyky-skodistit tuntuu olevan äänekkäimmin itäautoilijoista oman ajokkinsa puolesta huutamassa.

    • Anonyymi

      Miten on, pystyykö noilla RS malleilla kyykyttämään länsiautolla ajavia? Olisi aika makeeta kokeilla liikennevaloissa.

      • Anonyymi

        Aika rohkeaa se ainakin on yrittää mutta yleensähän länsiautoilijoita ei kiinnosta valoista kiihdyttely ja suorituskyvyn esittely niin onhan siinä jopa jotain mahdollisuuksia ehtiä edelle RS-itäautollakin.


      • Anonyymi

        Miten on, etkö sinä IDIOOTTI ole vieläkään ymmärtänyt, ettei mitään itä-länsi jakoa ole ollut enää kolmeenkymmeneen vuoteen?
        ps. Kukaan täysipainen ei tietenkään puhu mistään "kyykytyksista" ne ovat vain joidenkin vähäjärkisten poikasten juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, etkö sinä IDIOOTTI ole vieläkään ymmärtänyt, ettei mitään itä-länsi jakoa ole ollut enää kolmeenkymmeneen vuoteen?
        ps. Kukaan täysipainen ei tietenkään puhu mistään "kyykytyksista" ne ovat vain joidenkin vähäjärkisten poikasten juttuja.

        Poika, nyt taisi kuppi kaatua sinulta!


    • Anonyymi

      Onko kukaan verrannut Skoda RS-malleja Lada Vesta Sportin. Lada olisi uniikimpi ja muuten ilmeisesti aika tasaväkinen katuraaseri.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä sama auto halvemmalla kuin Taavio. Miksei Vesta myy Suomessa?

        No, suomalaiset vertaa niiku oikeasti itäautoja keskenään siis saman merkin sisällä; tässä tapauksessa tavallinen skooda rs skooda. Lue; muita itäautoja ei olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, suomalaiset vertaa niiku oikeasti itäautoja keskenään siis saman merkin sisällä; tässä tapauksessa tavallinen skooda rs skooda. Lue; muita itäautoja ei olekaan.

        Vertailusta viis, miten on tuon kyykytyksen kanssa? Lähteekö kuin hauki rannasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä sama auto halvemmalla kuin Taavio. Miksei Vesta myy Suomessa?

        Vestaa ei myydä Suomessa. Tuliko asia selväksi vai pitääkö toistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailusta viis, miten on tuon kyykytyksen kanssa? Lähteekö kuin hauki rannasta?

        Etkö SINÄ IDIOOTTI ymmärrä, vieläkään,ettei kukaan täysijärkinen ihminen puhu mistään "kyykytyksistä", ne ovat vain täysin järkensä menettäneiden juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vestaa ei myydä Suomessa. Tuliko asia selväksi vai pitääkö toistaa?

        No selvähän se sitten on miksi Škoda myy noin hyvin Suomessa kun kilpailijoiden tarjontaa on rajoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No selvähän se sitten on miksi Škoda myy noin hyvin Suomessa kun kilpailijoiden tarjontaa on rajoitettu.

        AIvan, helppoahan se silloin on enemmistöllä kyykyttää, jos ei muuten niin ihan trollausken vuoksi. Tosin "är-ässällä" se voisi onnitua muutenkin, vai mitä olette mieltä. Olisiko itäblokin nopein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AIvan, helppoahan se silloin on enemmistöllä kyykyttää, jos ei muuten niin ihan trollausken vuoksi. Tosin "är-ässällä" se voisi onnitua muutenkin, vai mitä olette mieltä. Olisiko itäblokin nopein?

        Mitähän tuo RS tarkoittaa? Esson baarissa yksi asiantuntija kertoi sen tarkoittavan Russian Sputnik -erikoisvarusteluversiota. Toinen epäröi ja arveli että kyseessä on kuitenkin Raaseri-Skoda jossa huipputehot, joilla laitetaan luu kurkkuun länsiautoilijoille. Kolmas kertoi varmana tietona että RS tarkoittaa "räpylä-Skodaa", eli urheilullisia penkkejä ja blingbling karvanoppia sekä hajunsyöjäwunderbaumeja.


    • Anonyymi

      Itäautoilijoiden autounelmia nämä Skeida ärässät. Vain skodisti voi ihailla noita kulkineita, ja kutsua niitä sporttisiksi

    • Anonyymi

      Totta kait itäautojen RS-mallit on hyviä. Kysypä vaikka skodisteilta, jotka mielellään auttavat autonostoasioissa.

    • Anonyymi

      Mitä vikoja myyjä mainitsi? Ettei vaan olisi ollut kyseessä itäblokin autojen ominaisuudet...

      • Anonyymi

        Uusimmassa AutoBildissä oli kuva uudesta tulevasta Octavia RS mallista tulee 300hv moottorilla ei vielä mainittu tuleeko nelivetoista mallia Golf R tekniikalla..silläpä on terppoja mukava kyykytellä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimmassa AutoBildissä oli kuva uudesta tulevasta Octavia RS mallista tulee 300hv moottorilla ei vielä mainittu tuleeko nelivetoista mallia Golf R tekniikalla..silläpä on terppoja mukava kyykytellä..

        Vieläkun saisi takavedon, räpylämerkin pois nokalta ja merkkitunnukset piiloon sekä politrukin irvistyksen maskista peittoon, peltorit pakettiin ja 24/7 autohuolto hintaan sisään niin ehkä illan hämärtyessä kehtaisi astua tuostakin kotterosta ulos....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkun saisi takavedon, räpylämerkin pois nokalta ja merkkitunnukset piiloon sekä politrukin irvistyksen maskista peittoon, peltorit pakettiin ja 24/7 autohuolto hintaan sisään niin ehkä illan hämärtyessä kehtaisi astua tuostakin kotterosta ulos....

        Nii nii mutku se on räsä-skooda. Kyykytyksen mestari!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii nii mutku se on räsä-skooda. Kyykytyksen mestari!

        Joo, varsinkin jos sulla on räsä godiak tai vastaava! Kyykkäri iskee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkun saisi takavedon, räpylämerkin pois nokalta ja merkkitunnukset piiloon sekä politrukin irvistyksen maskista peittoon, peltorit pakettiin ja 24/7 autohuolto hintaan sisään niin ehkä illan hämärtyessä kehtaisi astua tuostakin kotterosta ulos....

        Niin että kiinnostaa se sinua kumminkin vaikka toista väität


    • Anonyymi

      Joko näihin on laitettu paukkuputkea, että naapuritkin kuulee kunnon RS mörinää? Pitäähän kateuttaa jotenkin herätellä.

      • Anonyymi

        Ja samalla pääsee kyykyttämään naapurin toiotan...


    • Anonyymi

      Kyllähän skodistillakin pitää olla unelmia. Vaikka sitten muut naureskelisivatkin RS-Skodallesi epäkohteliaasti.

    • Anonyymi

      Nämä olisi voineet olla sopivia aihioita myös MM rallin osalta. Meinaan jos kerran potkua löytyy.

    • Anonyymi

      Iloisia asioita nämä Skodan RS raaserit tosiaan. Moni hymyilee ja vielä useampi nauraa.

    • Anonyymi

      Joo, pitäskö Skoodankin mennä F1 leikkiin mukaan... kuka voisi olla eka Skoodan F1 kuski?Tuskin lännestä ketään tulee.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti, dada. Ladakin on ollut ratasarjoissa.


      • Anonyymi

        Mutta miksi VW haluasi Skodan formuloihin? Skodan markkinaosuus Itä-Euroopassa on jo vahva ja lupaukset paremmasta asiakkaiden kuulemisesta itäbrändäyksen vahvistamisen ja halpuutuksen yhteydessä luulisi riittävän.

        Konsernin länsimerkki VW sen sijaan voisi nousta f1iin, mutta ei taida sekään onnistua ihan heti kun konsernilla on rahapula dieselgatesakkojen ja -korjausten takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi VW haluasi Skodan formuloihin? Skodan markkinaosuus Itä-Euroopassa on jo vahva ja lupaukset paremmasta asiakkaiden kuulemisesta itäbrändäyksen vahvistamisen ja halpuutuksen yhteydessä luulisi riittävän.

        Konsernin länsimerkki VW sen sijaan voisi nousta f1iin, mutta ei taida sekään onnistua ihan heti kun konsernilla on rahapula dieselgatesakkojen ja -korjausten takia.

        Mä oli aamulla klo0.23 baarissa. Ei käynyt flaksi, mutta sentään yritin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oli aamulla klo0.23 baarissa. Ei käynyt flaksi, mutta sentään yritin.

        Koita nyt selvitellä krapulaasi ainakin. Kohta helpottaa.


    • Anonyymi

      Aivan ripeä on ja onhan siinä, ihan plussana, sellainen kiva slaavilainen tunnelma. Tosin nyt kun Skooda profiloituu jälleen kerran itämarkkinoille, miten käy RS tehojen, kuristetaanko hieman?

    • Anonyymi

      Mitä vikoja myyjä otti esille? Tuliko esille vesivuodot ja kenties jäykkä taka-akseli? Paljon puhuttu meluhan ei ole vika vaan ominaisuus.

    • Anonyymi

      räsä on melkein ralliauto idästä :-)

    • Anonyymi

      Tuossa jo aiemmin mainittiin että sopiva vehje länsiautojen kyykyttämiseen. Heruuko ny kunnolla...?

    • Anonyymi

      Aja varovasti, kun ei voi tietää loppuuko öljy ensin saudilta tai piispalta.

    • Anonyymi

      Kovasti ovat toyo papat, pojat ja pojanpojat huolissaan skodasta ja sen Rs mallista. Ensimmäistäkään perustelua ja selvitystä ei ole sille, miten skoda liittyy venäjään, tai luokitellaan itäautoksi. Suuta kyllä pieksetään, koska se on kivaa ja saa purkaa omia turhautumisiaan ja epävarmuuksiaan.

      Skodan tehtaat, autovalmistuksen osalta alkoivat 1895 ja Skoda automerkkinä oli vuosikymmenet arvostettu ja laatuautona tunnettu. Toinen maailmansota mullisti myöskin Skodan tehtaat ja jouduttiin valmistamaan tykkejä ja panssarivaunuja. Toisen maailmansodan jälkeen eurooppa jaettiin kahteen etupiiriin ja Tsekkoslovakia joutui länsimaiden välinpitämättömyyden vuoksi silloisen Neuvostoliiton etupiiriin 1945 lähtien. Tuolloin alettiin puhua itäblokista ja länsiblokista.
      Neuvostoliitto saneli isä aurinkoisen, Stalinin, komennossa mitä etupiiriin kuuluvissa vasallivaltioissa saatiin valmistaa ja millä laatutasolla. Tuotteiden laatu ei saanut ylittää Neuvostoliiton oman tuotannon laatutasoa.

      Tämä oli myös autotuotantoaan taas sodan jälkeen käynnistävän Skoda tehtaan kohtalo. Laatu piti tiputtaa eikä omaa suunnittelua ja tuotekehitystä sallittu.
      1990-1991 Neuvostoliitto romahti ja jakaantui ja vasallivaltiot saivat takaisin itsenäisyytensä. 1991 VW konserni osti osan Skodan tehtaista, Tsekkoslovakia jakaantui 1991- 1992 rauhannomaisesti ja Skodan tehtailla alkoi uusi aika. Ensin alkoi raju uudistaminen, osatoimittajien vaihdot, laadun valvonta ja koulutus ja uusia automalleja alkoi tippua 1995 vuodesta lähtien. Sittemmin laatutaso on ajanut jo emokonsernin VW:n ohi, josta emokonsernissa on jo huolestuttu.

      Jos länsimaana tunnettu tsekin kansa joutuikin olosuhteiden pakosta idän ikeeseen ja sai kärsiä siitä kauemmin kuin esim oma maamme, niin se ei nykyisin tee Tsekistä itämaata, tai itäblokin maata. Muun väittäminen on loukkaus ylpeitä ja myös autotuotannostaan ylpeitä tsekkejä kohtaan.

      Omat kommarimme ja myöskin porvaripoliitikot ovat olleet tuon euroopan jakaantumisen ajan 1945 - 1991 rähmällään itään aivan vapaaehtoisesti. Laatikkootehtaankadulla ja itänaapurissa juostiin ihan kilpaa. En halua, että meitä tälläkään perusteella pidetään itäblokin maana, ei tsekitkään ja he olivat idän paineen alla vasten tahtoaan tuon ajan. Tsekit liittyivät Natoon maliskuussa 1999, oma maamme ei vieläkään. Olemmeko me itäblokin maa? Varmaankaan emme, vaikka itään edelleen kumarretaan, tietysti olosuhteiden pakosta, löytyyhän yhteistä rajaviivaa n. 1300 km.

      Kiva on kirjoitella innoissaan puuta heinää, mutta jotain pohjaakin asioille pitäisi olla. Jos joku pitää Toyotaa ainoana oikeana automerkkinä, niin siitä vaan, hyviä pelejä ihan varmasti. Jollekin Skoda on se sopivin ja mieluisin auto ja jollekin kelpaa vain Mersu.
      Tulkoon kukin autuaaksi oman kärrynsä kanssa, tai oman unelmansa kanssa. Osallahan tänne asiantuntemuksella kommentoineista ei näytä olevan lainkaan autoa, mutta onhan kiva kirjoitella mitä sattuu. Niin onhan niitä mopojakin ja nyt kannattaa tutustua sähkömopoihin, jos rahkeet autoiluun ei riitä.

      • Anonyymi

        Nyt kyllä kirjoitit pelkkää..... asiaa. Hyvä!


      • Anonyymi

        Ja tuosta kun raapii kaiken liiba-laaban veks, jää yhteinen näkemys; skooda on ollut ja tulee olemaan itäblokin auto. Ja varsin hyvä omassa luokassaan.


    • Anonyymi

      Skodan itäautomaineeseen johtaineesta historia vääristämättömänä tästä.
      Ensimmäinen Laurin&Klement auto valmistui 1905. Skodan autohistoria alkaa kuitenkin paljon myöhemmin kun Skoda osti L&K n 20 vuotta myöhemmin 1925. Ensimmäiset Skoda-merkkiset autot tehtiin vain muutamia vuosia ennen Saksan miehitystä noin vuonna 1930. Alla yhteenveto:
      1930-1939 Itsenäisenä autovalmistajana eli 9 vuotta
      1939-1945 Saksan hajottama ja miehittämä Tsekkoslovakia ja Skoda tuotti Saksan sotatarpeisiin Eli 6 vuotta
      1945-1948 Sodan jälkeen maa ja Skoda olivat raunioina Eli 3 vuotta
      1948-1991 itäblokin tuotantoa Eli 43 VUOTTA!
      1991-2000 itäblokin perillisten tuotantoa yksityisenä yrityksenä Eli 9 vuotta
      2000- nykyaika VW Groupin omistuksessa eli ei enää luomassa omaa mainetta ja perinnettä
      Suurin yksittäinen ajanjakso (43 vuotta) siis itäblokin tuotantoa josta maine tuli ja pysyy itäautona. VW konsernin omistus ei enää muuta sitä mitä Skodan maine on.

    • Anonyymi

      Onko näissä malleissa Skodan oma moottori vai onko tuontikamaa? Tuntuu tosiaan potkivan ihan mojovasti.

      • Anonyymi

        Potkii ja paukkuu! Skoda on uskollinen perinteilleen. Kyllä aatteelle uskollisia on kuitenkin aina riittänyt.


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään tietoa tuleeko näitä RS malleja myös pistokehybrideinä? Voisi olla mukava kaupunkipyörittelyssä.

    • Anonyymi

      Potkua tuntuu kyllä olevan. Mitä mieltä olette tuosta taka-akseliratkaisusta? Näemmä jonkinlainen jäykistetty rakenne - olisiko aika keksiä jotain uutta...?

      • Anonyymi

        Jeps, tuollainen jäykkä akseli on mutta antaa mahtavasti pitoa asfalttimutkassa - ei muuta kuin hanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps, tuollainen jäykkä akseli on mutta antaa mahtavasti pitoa asfalttimutkassa - ei muuta kuin hanaa.

        Mites kun antaa hanaa mutkassa etuvetoisella? Onko varmasti hyvä idea?
        TV. Metsähallitus


    • Anonyymi

      Testattu. Täähän on tosi raaseri! Lähti kuin Atte potalta liikennevaloissa. Siinä jäi muut tuijottelemaan takavaloja.

    • Anonyymi

      Vieläkö näitä on myynnissä? Tuntuisi ettei ainakaan liikenteessä ole, kun kaikki Skodat tuppaa jäämään liikenteen jalkoihin. Vai olisiko nuo RS-mallitkin loppujen lopuksi enemmän pörinää, pauketta ja tutinaa?

    • Anonyymi

      Mukavaa että oli iloinen yllätys.

    • Anonyymi

      Meiltä saa uusia itäautoja. Tervetuloa. Tv. Skoda-diileri

    • Anonyymi

      Kiva että oli noinkin iloinen yllätys.

    • Anonyymi

      Harvinaiset itäautojen sporttimallit. Kyllä kiinnostaa, toverit!

    • Anonyymi

      raaseri itäautojahan ne on

    • Anonyymi

      RS ja VRS mallit molemmat lähtee kuin hauki kaislikosta. Kylä lähtee.

    • Anonyymi

      Hyvä Skoda!

    • Anonyymi

      Upeeta mahtavaa SKODA!

    • Anonyymi

      on hyviä juu, nuo itäauton RS mallit. oikein raasereita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe