KELA supistaa aukioloaan 1.marraskuuta alkaen.
Ma-to klo 10-12 ja 13-15. Perjantaisin vain ajanvarauksella.
Mikähän idea tässä nyt on ? Vai käykö ajan kanssa kuin verotoimiston et pääsee vain ajanvarauksella asioimaan ? Kaikki palvelut vain heikkenee.
Huolestuttavaa on tilanne lieksassa,tosin tuo aikaolot supistuu ympäri Pohjois-Karjalaa. Tämän päivä Karjalaisesta luin tuon uutisen.
Viimeksi mainitsen että KELA:ssa asioidaan muutenkin kuin toimeentulotukea hakien.
KELA supistaa
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ne yrittää supistaa suomalaisten avun tarvitsijoiden määrää kun rahaa ei ole kuin ulkomailta tulleiden elätykseen.
- Anonyymi
Suurimmalla osalla on käytössä netti, älypuhelin. tai tietokone verkossa voi hoitaa kätevästi sosiaalietuudet. kun ei ole digivehkeitä voi hakea edunvalvojan sosiaalitoimessa on välitystili. pakko ei ole hankkia älypuhelinta nettiä jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimmalla osalla on käytössä netti, älypuhelin. tai tietokone verkossa voi hoitaa kätevästi sosiaalietuudet. kun ei ole digivehkeitä voi hakea edunvalvojan sosiaalitoimessa on välitystili. pakko ei ole hankkia älypuhelinta nettiä jne
Kaikkia asioita ei voi hoitaa netissä. Ja nopeammin asiat hoituis monessa asiassa jos sais neuvoteltua asiat kasvokkain,ei tarttes monia kertoja asioita hoitaa kun hoituis kerralla kaikki,avustettuna.
Palvelua,asiakaspalvelua minä ainakin haluan. Ja ei kaikki osaa hoitaa asioita netin välityksellä,,en minä ainakaan, ja luulen etten ole ainut.
Vähennetäänkö KELA:lta nyt henkilökuntaa kun supistetaan muuten palveluja ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia asioita ei voi hoitaa netissä. Ja nopeammin asiat hoituis monessa asiassa jos sais neuvoteltua asiat kasvokkain,ei tarttes monia kertoja asioita hoitaa kun hoituis kerralla kaikki,avustettuna.
Palvelua,asiakaspalvelua minä ainakin haluan. Ja ei kaikki osaa hoitaa asioita netin välityksellä,,en minä ainakaan, ja luulen etten ole ainut.
Vähennetäänkö KELA:lta nyt henkilökuntaa kun supistetaan muuten palveluja ?Palvelu maksaa, pankeissa, kaupoissa, sossussa joka paikassa. Vaaditaan palvelua, on mukavaa, kun joku palvelee, tuntee itsensä tärkeäksi. Toisaalta, itsepalvelu ei ole sen halvempaa kuin palvelukaan, mikä on väärin.
Esim. Kelassa pitäisi olla sen verran palvelua, ettei tarvitsisi odottaa kovin pitkään. Parempi olisi saada asiansa kerralla kuntoon ja selväksi, ettei se vaatisi monta käyntiä.
Miksi palvelut ovat vähentyneet joka paikasta? Samalla kaikki hinnat ovat nousseet, vaikka ihmiset palvelevat itse itseään. Kaikkein pahimpia ovat pankit, suurin osa pankeista on häipynyt paikkakunnalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi kun jonku keskinkertaisesti älyllisen koodarin tekemällä netti käyttöliittymällä ei vain voi hoitaa kaikkia vika ja ongelmatilanteita vaikka rahoissa uiva suvakki niin toivoisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palvelu maksaa, pankeissa, kaupoissa, sossussa joka paikassa. Vaaditaan palvelua, on mukavaa, kun joku palvelee, tuntee itsensä tärkeäksi. Toisaalta, itsepalvelu ei ole sen halvempaa kuin palvelukaan, mikä on väärin.
Esim. Kelassa pitäisi olla sen verran palvelua, ettei tarvitsisi odottaa kovin pitkään. Parempi olisi saada asiansa kerralla kuntoon ja selväksi, ettei se vaatisi monta käyntiä.
Miksi palvelut ovat vähentyneet joka paikasta? Samalla kaikki hinnat ovat nousseet, vaikka ihmiset palvelevat itse itseään. Kaikkein pahimpia ovat pankit, suurin osa pankeista on häipynyt paikkakunnalta.Välitystili ?
Minulle ehdotettiin sossusta jotain välitystili-systeemiä.
Onko kenelläkään kokemusta, onko joku uus juttu ? koska olen kehitysvammaisen tasolla järkeni juoksee kuntouttavalla työtoiminalla ei työsopimuksia koskaa olen 65 vuotias rimsuiita huonoissa vaatteissa
- Anonyymi
Kela on kohta konkurssissa niin kuin mekin veronmaksajat,Ei riitä enää palkka elämiseen saati verojen maksamiseen.
- Anonyymi
Lisää vain heitä muutama miljoona, tarvitaan työhön ja tekemään pikkumustia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää vain heitä muutama miljoona, tarvitaan työhön ja tekemään pikkumustia!
Metka talolla on oma kela täti lompsa koko ajan levällään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos ulkomaalaiset siellä patteroivat!
- Anonyymi
Kela menee konkurssiin rahaa siirretää luukulta luukulle pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuen osuus kunnat joutuu maksmaa jos ei työllisty kuntouttavalla työtoiminalla kuntouttava työtoiminta on aikuispäivähoitoa jos työtön väsyy voi ottaa päivänokoset 9 euron liksalla. suurin meno erä väestö vanhenee sairaudet lisääntyy työttömät eivät työllisty työsuhteisiin palkalla työttömät ovat yli 50 vuotiaita työnantajat eivät työllistä vaikka työkykyä olisi työnantajissakin on syytä katsoa peiliin. minä en koskaa työllistynyt yritin hakea työpaikkoja en saannut olin nuori ulkonäkövaatimukset eivät riittäneet työpaikkaa nyt olen yli 60 vuotias vanha mummeli odotan kansaneläkettä. olen ollut yhteiskunnan elättinä yli 40 vuotta kuntouttava työtoiminta työllistää rumakin pääsee hommiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela menee konkurssiin rahaa siirretää luukulta luukulle pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuen osuus kunnat joutuu maksmaa jos ei työllisty kuntouttavalla työtoiminalla kuntouttava työtoiminta on aikuispäivähoitoa jos työtön väsyy voi ottaa päivänokoset 9 euron liksalla. suurin meno erä väestö vanhenee sairaudet lisääntyy työttömät eivät työllisty työsuhteisiin palkalla työttömät ovat yli 50 vuotiaita työnantajat eivät työllistä vaikka työkykyä olisi työnantajissakin on syytä katsoa peiliin. minä en koskaa työllistynyt yritin hakea työpaikkoja en saannut olin nuori ulkonäkövaatimukset eivät riittäneet työpaikkaa nyt olen yli 60 vuotias vanha mummeli odotan kansaneläkettä. olen ollut yhteiskunnan elättinä yli 40 vuotta kuntouttava työtoiminta työllistää rumakin pääsee hommiin
Kuntouttava työtoiminta voi olla sekä taika- että kirosana. Taikasana se on viime vuosien aikana ollut monille kunnille, jotka kärvistelevät rahapulassa. Ne maksavat pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuesta vähintään puolet, jos eivät saa työttömiä kuntouttavaan työtoimintaan tai muuhun toimenpiteeseen. työttömien siirtely paikasta toiseen hyvin Lieksa hommansa osaa on vauhdittamo ihan hieno paikka ja Merilän toimintakeskus kaunis maisema
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta voi olla sekä taika- että kirosana. Taikasana se on viime vuosien aikana ollut monille kunnille, jotka kärvistelevät rahapulassa. Ne maksavat pitkäaikaistyöttömien työmarkkinatuesta vähintään puolet, jos eivät saa työttömiä kuntouttavaan työtoimintaan tai muuhun toimenpiteeseen. työttömien siirtely paikasta toiseen hyvin Lieksa hommansa osaa on vauhdittamo ihan hieno paikka ja Merilän toimintakeskus kaunis maisema
Kuka elää kauniilla maisemalla tai hienolla vauhdittamolla?
Onko se vauhdittamo vauhdittamassa kalossin kuvaa takalistoon, vai vauhdittamassa pitkää ilmalentoa pitäjästä ulos? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se vauhdittamo vauhdittamassa kalossin kuvaa takalistoon, vai vauhdittamassa pitkää ilmalentoa pitäjästä ulos?Onko pakko omistaa älykänny tai tietokone? Jos ei ole irtonaista rahaa tai ei halua, mitä sitten? Tai ei osaa käyttää?
Tietysti voi käydä kirjastossa tai kaverilla, mutta kirjasto voi olla kymmenen kilsan päässä ja kaveri ei jaa läppäriään. Aika mielenkiintoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pakko omistaa älykänny tai tietokone? Jos ei ole irtonaista rahaa tai ei halua, mitä sitten? Tai ei osaa käyttää?
Tietysti voi käydä kirjastossa tai kaverilla, mutta kirjasto voi olla kymmenen kilsan päässä ja kaveri ei jaa läppäriään. Aika mielenkiintoista.Miten kelan palveluihin pääsee jos aukioloaikoja supstetaan eikä ole tietokonetta ja puhelinta? Savumerkeillä vissiin jos on tyyni ja selkeä sää. Matulaisilla taitaa olla eri systeemit ja aikavaraukset tulkkeineen etteivät jää osattomaksi teinaamistaan veroeuroista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kelan palveluihin pääsee jos aukioloaikoja supstetaan eikä ole tietokonetta ja puhelinta? Savumerkeillä vissiin jos on tyyni ja selkeä sää. Matulaisilla taitaa olla eri systeemit ja aikavaraukset tulkkeineen etteivät jää osattomaksi teinaamistaan veroeuroista.
Ei minullakaa ole tietokonetta ja puhelinta ja toimeen on tullut paperilomakkeella täytän työmarkkinatuki ja asumistuki hakemukset Partalanmäeltä ei ole pitkä matka kävellä Kelaan asioimaa ( ei ole polkupyörää) samalla lukee päivänlehdet kirjastossa ja on sielläkin tietokoneet käytössä. aukioloajat on riittävät minulle kyllä köyhäkin palvellaan perustoimeentulotuessakin säästää ei tietokone ja puhelin ei ole pakollinen hankinta verorahoilla esim. pankkiasiat suoravelotus on laskuista vielä ilmaista ihan mummomaisesti hoidan asiat paperilomakkeella. työmarkkinatuessakin säästää lehdet, kaikki harrastukset, matkustaminen. joulua en vietä en käytä joulu ostoksiin rahaa työmarkkinatuesta miksi aikuisella pitäisi joulu olla minä en välitä jouluhömpötyksestä yhtää pyykit pesen käsin kotivakuutusta ei ole. polkupyörää ei yli kuusikymppinen enää tarvitse liikenteen tukkona. vaatteet myös paikkaa ulkonäköä en kohenna hiukset saksin itse kampaamo maksuissa säästää myös. Henkilötodistusta ja ajokorttia en hanki koskaa turhia menoeriä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se vauhdittamo vauhdittamassa kalossin kuvaa takalistoon, vai vauhdittamassa pitkää ilmalentoa pitäjästä ulos?Vaudittamo on viihtyisä paikka saa ulos katsella kauniita maisemia työttömiä vauhditetaa kuntouttavalla työtoiminalla on hyvät nahkasohvat saa ottaa päivänokokset jos väsyminen alkaa piinata saa viettää helppoa elämää 9 eurolla osaamisvaatimuksia ei tarvita työvalmentajat ohjaa vierellä elämänhallintaa joka päiväeisessä elämässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minullakaa ole tietokonetta ja puhelinta ja toimeen on tullut paperilomakkeella täytän työmarkkinatuki ja asumistuki hakemukset Partalanmäeltä ei ole pitkä matka kävellä Kelaan asioimaa ( ei ole polkupyörää) samalla lukee päivänlehdet kirjastossa ja on sielläkin tietokoneet käytössä. aukioloajat on riittävät minulle kyllä köyhäkin palvellaan perustoimeentulotuessakin säästää ei tietokone ja puhelin ei ole pakollinen hankinta verorahoilla esim. pankkiasiat suoravelotus on laskuista vielä ilmaista ihan mummomaisesti hoidan asiat paperilomakkeella. työmarkkinatuessakin säästää lehdet, kaikki harrastukset, matkustaminen. joulua en vietä en käytä joulu ostoksiin rahaa työmarkkinatuesta miksi aikuisella pitäisi joulu olla minä en välitä jouluhömpötyksestä yhtää pyykit pesen käsin kotivakuutusta ei ole. polkupyörää ei yli kuusikymppinen enää tarvitse liikenteen tukkona. vaatteet myös paikkaa ulkonäköä en kohenna hiukset saksin itse kampaamo maksuissa säästää myös. Henkilötodistusta ja ajokorttia en hanki koskaa turhia menoeriä
Jos minulla olisi tarpeeksi rahaa, antaisin sinulle, sen verran ajatuksia herätit. Ei tämä maailma ole tasa-arvoinen eikä oikeudenmukainen. Eivät eduskunnassa tiedä eivätkä käsitä, miten paljon on köyhyyttä ja huono-osaisuutta, siellähän ne päätökset tehdään. Suomessa on onnellista olla, jos on terve ja on työtä tai kunnon eläke mutta pienillä tuloilla elävä on yhtä huonossa asemassa kuin minkä muun maan köyhät hyvänsä.
Tsemppiä sinulle, yritetään vain jotenkin pärjätä! Anonyymi kirjoitti:
Jos minulla olisi tarpeeksi rahaa, antaisin sinulle, sen verran ajatuksia herätit. Ei tämä maailma ole tasa-arvoinen eikä oikeudenmukainen. Eivät eduskunnassa tiedä eivätkä käsitä, miten paljon on köyhyyttä ja huono-osaisuutta, siellähän ne päätökset tehdään. Suomessa on onnellista olla, jos on terve ja on työtä tai kunnon eläke mutta pienillä tuloilla elävä on yhtä huonossa asemassa kuin minkä muun maan köyhät hyvänsä.
Tsemppiä sinulle, yritetään vain jotenkin pärjätä!Niin helppo on tavallisen kansalaisen pudota yhteiskunnan vähäosaiseksi jos yksikin pala hajoaa monimutkaisesta palapelistä. Päättäjillä on itsellään viisinkertaiset turvaverkot. Nostetaan sopeutumisrahaa yhtä aikaa kun käydään hyväpalkkaisessa työssä.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Niin helppo on tavallisen kansalaisen pudota yhteiskunnan vähäosaiseksi jos yksikin pala hajoaa monimutkaisesta palapelistä. Päättäjillä on itsellään viisinkertaiset turvaverkot. Nostetaan sopeutumisrahaa yhtä aikaa kun käydään hyväpalkkaisessa työssä.
Eipä kansanedustajilla ole mitään käsitystä, miten pienillä rahoilla on tultava toimeen. Eivät he edes uskoisi sitä, kun itse voi ostaa vaikka tonnilla pientä kivaa, eikä se tunnu missään. Pitäisikö tästä asiasta nousta barrikadeille? Ei muutamat kympit jaettuna monelle vuodelle auta mitään. Jos kaikki vähäosaiset koottaisiin yhteen, olisi se melkoinen porukka.
En malta olla mainitsematta, miksi otetaan ulkomailta elätettäviä, jotka eivät sopeudu Suomeen ja joista ei ole työvoimaksi. Pitäisi ensin jakaa sitä rahaa omille köyhille ja sitten ,jos jää, vieraille. Nyt tuntuu kuin pääroolissa olisivat vieraat, omat jäävät oman onnensa nojaan. Anonyymi kirjoitti:
Eipä kansanedustajilla ole mitään käsitystä, miten pienillä rahoilla on tultava toimeen. Eivät he edes uskoisi sitä, kun itse voi ostaa vaikka tonnilla pientä kivaa, eikä se tunnu missään. Pitäisikö tästä asiasta nousta barrikadeille? Ei muutamat kympit jaettuna monelle vuodelle auta mitään. Jos kaikki vähäosaiset koottaisiin yhteen, olisi se melkoinen porukka.
En malta olla mainitsematta, miksi otetaan ulkomailta elätettäviä, jotka eivät sopeudu Suomeen ja joista ei ole työvoimaksi. Pitäisi ensin jakaa sitä rahaa omille köyhille ja sitten ,jos jää, vieraille. Nyt tuntuu kuin pääroolissa olisivat vieraat, omat jäävät oman onnensa nojaan.Vaikka olenkin palstalla rasismia vastustanut, olen samaa mieltä kanssasi siinä että omat tulisi hoitaa kyllä mieluummin ensin.
- Anonyymi
Vaikka olenkin palstalla rasismia vastustanut, olen samaa mieltä kanssasi siinä että omat tulisi hoitaa kyllä mieluummin ensin.
Oletko väittänyt jota yksi on useampi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asuu Partalanmäellä siellä on yhteiskunnan vuokra-asuntoja tuettuna asumistuella polkupyörää ei tarvita on hyvä K-Market pitkät aukioloajat. kauppakassiakaa ei tarvitse raahata kädessä jos hankkii pikku pyörät joilla on helppo vetää tavaroita kotiin. ei verorahoilla polkupyörähankintoja sossustaKeskustaa on lyhyt matka kävellä saa raitista ilmaa ei tarvitse polkupyörää ostaa renkaita ja huoltotoimenpiteet maksaa miksi vähäisellä työmarkkinatuella oikein tekee polkupyörällä ihan turhake
Anonyymi kirjoitti:
Oletko väittänyt jota yksi on useampi?
Enpä ole väittänyt. Ymmärrät tarkoituksella sanomani väärin, jotta saat syytellä minua epärehellisyydestä.
- Anonyymi
Niin helppo on tavallisen kansalaisen pudota yhteiskunnan vähäosaiseksi jos yksikin pala hajoaa monimutkaisesta palapelistä. Päättäjillä on itsellään viisinkertaiset turvaverkot. Nostetaan sopeutumisrahaa yhtä aikaa kun käydään hyväpalkkaisessa työssä.
Moni on pudonnut ansiosidonnaiselta päivärahalta minä putosin 1995 noin 40 vuotiaana ikäkin oli esteenä putosin työmarkkinatuelle lopullisesti aktiivimalli leikkasi lisää 4.65% minua ei ole haitannut vähäosaisuus olen yli 64 vuotias olen karsinnut roimasti menoja lääkkeistä, ruuasta vaatteista ulkonäön kohentamisesta edelleen. tämän ikäisen tarvitse käydä kampaamossa elämän loppukaari alkannut parempi mennä hautaa kuin kitua pienellä eläkkeellä eläketukea en hae tarkoituksella tukia on kymmeniä köyhille ansiosidonnaisella en saannut olla töihin ei ole otettu koskaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En malta olla mainitsematta, miksi otetaan ulkomailta elätettäviä, jotka eivät sopeudu Suomeen ja joista ei ole työvoimaksi. Pitäisi ensin jakaa sitä rahaa omille köyhille ja sitten ,jos jää, vieraille. Nyt tuntuu kuin pääroolissa olisivat vieraat, omat jäävät oman onnensa nojaan.Kuntouttava työtoiminta on sosiaalipalvelua eli Sote kuuluva. Sotessa on tehtävä rajuja säästöjä panostetaa ennalta ehkäisevää terveyden hoitoon työikäisiin jos ihminen on vaikeasti sairas eikä kallis hoito tehoa kalliiksi käy eriskoissairaanhoidossa. vaikeasti sairaalle turvataan välttämätön hoito. Kuntouttavassa työtoiminassa on kallista aktivointia sosiaalitoimen on tehtävä säästöjä onko polkupyörien hankinta tarpeellista jos on lyhyt matka asioida kaupoissa ja viranomaisten luonna tietokoneiden, puhelinten hankibta on kallista jos jokaisella köyhällä pitää olla käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on sosiaalipalvelua eli Sote kuuluva. Sotessa on tehtävä rajuja säästöjä panostetaa ennalta ehkäisevää terveyden hoitoon työikäisiin jos ihminen on vaikeasti sairas eikä kallis hoito tehoa kalliiksi käy eriskoissairaanhoidossa. vaikeasti sairaalle turvataan välttämätön hoito. Kuntouttavassa työtoiminassa on kallista aktivointia sosiaalitoimen on tehtävä säästöjä onko polkupyörien hankinta tarpeellista jos on lyhyt matka asioida kaupoissa ja viranomaisten luonna tietokoneiden, puhelinten hankibta on kallista jos jokaisella köyhällä pitää olla käytössä.
Mitä köyhät puhelimella ja tietokoneella tekee? Ei mitän muuta kuin kinuavat niillä sossusta rahaa ja sitä ei hyvällä katsota kun kuluja pitää karsia, Nytkin kela supista aukioloaikoja ettei köyhät mene sinne norkoilemaan ja vielmään koneinsinööreille kuuluvia rahoja.
Älkää aina valittako. - Anonyymi
Kyllä aivan näin. Itsellä oli työpaikka ja työtä. Sairaudet kun tuli,nille en voinut itse mitään.Ja näistä sairauksista ei enää parannuta,lievittää oireita vain voi,parannusta ei tule.
Sairauspäivärahan loppumisen jälkeen työmarkkinatuelle,,ja se ei ole kummosta se n 490e/kk. Tuolla summalla on elettävä,maksettava laskujaan ja syödäkkin pitäisi.
Syödä terveellisesti että terveys pysyisi tässäkin jamassa missä on. Kallista on ruoka,mutta elääkseen pitää syödä.
Eläkkeelle ei pääse vaikka on lausuntoja monilta lääkäreiltä,ihmistä roikotetaan hirressä niin kauan kuin silmukka katkeaa tai sen itse katkaisee.
Toimeentulotukea et saa yhtään enempää kuin normilaskelmien mukaan vain.
Ihmetellä joutuu et miten toisilla on varaa elä leveästi vaikka ollaan työttömänä,juodaan ja tupakoidaan. Tosin en itse moista elämäntyyliä tahtoisikaan itselleni.
Vähäosaisena olet ja kuolet. Kunpa vaan kuolo korjaisi pois ettei tartteis olla niin ahdingossa. Raha ei tee onnelliseksi mutta se rauhoittaa että saa ostaa huoletta sen mitä tarvitsee oikeasti,tarpeelliseksi.
Ei päättäjät tajua mitä on pienen,heikon ihmisen elämänlaatu. Tai onko sitä laatua edes ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä aivan näin. Itsellä oli työpaikka ja työtä. Sairaudet kun tuli,nille en voinut itse mitään.Ja näistä sairauksista ei enää parannuta,lievittää oireita vain voi,parannusta ei tule.
Sairauspäivärahan loppumisen jälkeen työmarkkinatuelle,,ja se ei ole kummosta se n 490e/kk. Tuolla summalla on elettävä,maksettava laskujaan ja syödäkkin pitäisi.
Syödä terveellisesti että terveys pysyisi tässäkin jamassa missä on. Kallista on ruoka,mutta elääkseen pitää syödä.
Eläkkeelle ei pääse vaikka on lausuntoja monilta lääkäreiltä,ihmistä roikotetaan hirressä niin kauan kuin silmukka katkeaa tai sen itse katkaisee.
Toimeentulotukea et saa yhtään enempää kuin normilaskelmien mukaan vain.
Ihmetellä joutuu et miten toisilla on varaa elä leveästi vaikka ollaan työttömänä,juodaan ja tupakoidaan. Tosin en itse moista elämäntyyliä tahtoisikaan itselleni.
Vähäosaisena olet ja kuolet. Kunpa vaan kuolo korjaisi pois ettei tartteis olla niin ahdingossa. Raha ei tee onnelliseksi mutta se rauhoittaa että saa ostaa huoletta sen mitä tarvitsee oikeasti,tarpeelliseksi.
Ei päättäjät tajua mitä on pienen,heikon ihmisen elämänlaatu. Tai onko sitä laatua edes ?Päättäjät elää omassa maailmassaan, ne ei ymmärää miten vähällä pitää ihmisten tulla toimeen. Ne luulee että kaikilla on yhtä hyvä elämä kuin heidän 7000 - 15000 euron kuukausipalkalla, plus siihen muut etuudet ja lisät mitä ne saa, ja että kukaan ei kärsi puutetta ruuasta tai lääkkeistä, sairaanhoidosta puhumattakkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päättäjät elää omassa maailmassaan, ne ei ymmärää miten vähällä pitää ihmisten tulla toimeen. Ne luulee että kaikilla on yhtä hyvä elämä kuin heidän 7000 - 15000 euron kuukausipalkalla, plus siihen muut etuudet ja lisät mitä ne saa, ja että kukaan ei kärsi puutetta ruuasta tai lääkkeistä, sairaanhoidosta puhumattakkaan.
Onkohan tavoite vanhojen ja sairaiden kuolema?
- Anonyymi
Minä poltan kaikki vanhat kelat saunan kiukaassa. Kesämökin puulämmitteisessä rantasaunassani on parhaimmat tuoksut savuineen jo lämmityksen aikana ja pehmeät löylyt saunoessa.
Omakotitalossani on 8 kW sähkökiuas ja 75 astetta on paras saunomislämpötila.
Molemmat ovat hyviä saunomiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lompsaa kyllä tarvitaan. Kesämökin puulämmitteisessä rantasaunassani on parhaimmat tuoksut savuineen jo lämmityksen aikana ja pehmeät löylyt saunoessa.
Anonyymi kirjoitti:
Miten kelan palveluihin pääsee jos aukioloaikoja supstetaan eikä ole tietokonetta ja puhelinta? Savumerkeillä vissiin jos on tyyni ja selkeä sää. Matulaisilla taitaa olla eri systeemit ja aikavaraukset tulkkeineen etteivät jää osattomaksi teinaamistaan veroeuroista.
Savusaunamerkeillä. Kesämökin puulämmitteisessä rantasaunassani on parhaimmat tuoksut savuineen jo lämmityksen aikana ja pehmeät löylyt saunoessa.
Anonyymi kirjoitti:
Savusaunamerkeillä. Kesämökin puulämmitteisessä rantasaunassani on parhaimmat tuoksut savuineen jo lämmityksen aikana ja pehmeät löylyt saunoessa.
Molemmat ovat hyviä saunomiseen.Autonrenkaan palat ja kreosootilla kyllästetty ratapölkypilke antaa kovan lämmö kiukaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174836
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2022597Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291655- 241517
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon291425Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1491108
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81044Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962