Mitä autoja teidän taloyhtiössänne on?

Elikkäs minkämaalaisilla autoilla teidän naapurinne ( te) ajavat?

Tuli aihe mieleen kun tässä jokin aika sitten panin merkille, että oman taloyhtiön parkkikselta puuttuvat täysin japsi- ja korealais- (sun muutkin aasialaiset) autot, vaan kaikki naapurien ja omakin autoni ovat länsimaalaisia. Lyhyesti summattuna täällä on amerikkalaista, saksalaista ja espanjalaista autoa.

Tämä painui mieleeni erityisesti siksi, että yleensähän japsiautot ovat huippusuosittuja ja taitaa esim. se Toyota olla maailman myydyin automerkki.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän omakotitalonyhtiössä ajellaan rankalaisella autolla. Sitikka c4, 1,6 hdi. Vm 2011. Väri musta.

      Asun kahden yksinasuvan naisen välissä, joilla toyotat. Vastapäätä sinkkumies, jolla ford ja sen naapurissa pariskunta millä mersuja.

      Mistä moinen kysymys?😃

    • Eipä kyllä rehellisesti sanottuna ole ikinä tullut katsottua.

      Meil on volkkari. Ajaa asiansa.

    • Anonyymi

      Meidän taloyhtiössä ei ole parkkipaikkaa vaan autot on tienvarsilla. En tiedä, onko meidän talossa edes kellään autoa. Omatkin autoni ovat maalla.

      Itsellänihän siis on ollut vain japseja lukuunottamatta yhtä ranskista. Yhtään Toyotaa ei ole kylläkään ollut ja se ranskis ei ole Sitikka.

      -pihallatipunen-

      • Ole enempi samis ja hommaa sitikka! 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ole enempi samis ja hommaa sitikka! 😂

        Rättärin vois joskus hommata kesäautoks 😁. En ole kyl aikoihin sellasia muistaakseni nähnyt 🤔

        -pihallatipunen-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rättärin vois joskus hommata kesäautoks 😁. En ole kyl aikoihin sellasia muistaakseni nähnyt 🤔

        -pihallatipunen-

        Oiska aika räyhee vehje! 😬🤙


    • Anonyymi

      Volkkareita, Toyotoja, Volvoja... noita eniten.

      xL

    • Taloyhtiötä ei ole, mutta lähimmällä naapurilla on Peugeot, kahdella seuraavaksi lähimmillä Volvo

    • Lähinnä Volkkareita, Ooppeleita ja Skodia on talo yhtiön parkki paikalla ja tietty myös mun Volvo 850. Aina välillä hinaus auto vierailee pihassa kun autot hyytyy parkki ruutuun. Tai no yhellä naapurilla on Corolla ja siinä ei meinaan koskaan ole ollut mitään kummempaa vikaa vaikka kilo metrit huitelee 400 tuhatta.

      Se on meinaan itelläkin ollut Corolla, pari Carinaa ja pari Hiasea eikä muuten koskaan tarvinnut tehdä muuta kun vaihtaa jako pään hihna ajoissa ja jotain perus jarru paloja sun muuta. Viimeisimmästä hiasesta sain hyvät rahat kouraan kun Ghaanalainen tumma poika osti sen Afrikkaan vietäväksi. Siellä se varmaan vieläkin palvelee jonkun yrityksen tai kotitalouden jokapäiväisenä käyttöautona.

      • Melko samoja autoja näkyy seisovan myös mun taloyhtiön pihalla. Näkyy olevan just Volkkareita, Skodaa, Renaultia, Mazdaa, Toyotaa, sekä jokunen V70:n ja Kasipätkän Volvokin:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Sen oon huomannut, että tässäkin taloyhtiössä siihen Toyota-laatuun selvästi luotetaan, kun näkyy olevan naapureilla Toyotoista mm. Corollaa, Avensista ja Carinaa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jostain syystä niitä hienompia autoja, kuten Mersua, Jaguaria ym. ei mun talossani näytä olevan.


      • DarkFear kirjoitti:

        Melko samoja autoja näkyy seisovan myös mun taloyhtiön pihalla. Näkyy olevan just Volkkareita, Skodaa, Renaultia, Mazdaa, Toyotaa, sekä jokunen V70:n ja Kasipätkän Volvokin:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Sen oon huomannut, että tässäkin taloyhtiössä siihen Toyota-laatuun selvästi luotetaan, kun näkyy olevan naapureilla Toyotoista mm. Corollaa, Avensista ja Carinaa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jostain syystä niitä hienompia autoja, kuten Mersua, Jaguaria ym. ei mun talossani näytä olevan.

        Niin ja tietty toi vanha Carina joka on nykyisin tuon sällin käytössä niin on parkkiksella. Mutta joo ei ole Toyotien takia hinaus auto käynyt.

        Joskus talon pihalla tupakka paikalla jotkut naapurit ovat voivotelleet Ooppelien sähkö vikoja, Volkkarien jako pään vikoja yms. Olen aina antanut neuvoksi että osta Toyota jonka laatuun voit luottaa.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Melko samoja autoja näkyy seisovan myös mun taloyhtiön pihalla. Näkyy olevan just Volkkareita, Skodaa, Renaultia, Mazdaa, Toyotaa, sekä jokunen V70:n ja Kasipätkän Volvokin:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Sen oon huomannut, että tässäkin taloyhtiössä siihen Toyota-laatuun selvästi luotetaan, kun näkyy olevan naapureilla Toyotoista mm. Corollaa, Avensista ja Carinaa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Jostain syystä niitä hienompia autoja, kuten Mersua, Jaguaria ym. ei mun talossani näytä olevan.

        Entä näkyykö taloyhtiösi pihalla millaisia hiusmalleja? Onko jollaikin samanlainen koominen joulukranssi tukan paikalla kuin sulla?


      • pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

        Niin ja tietty toi vanha Carina joka on nykyisin tuon sällin käytössä niin on parkkiksella. Mutta joo ei ole Toyotien takia hinaus auto käynyt.

        Joskus talon pihalla tupakka paikalla jotkut naapurit ovat voivotelleet Ooppelien sähkö vikoja, Volkkarien jako pään vikoja yms. Olen aina antanut neuvoksi että osta Toyota jonka laatuun voit luottaa.

        Niin onhan se sanontakin, että "Toyota laatuun voit luottaa":))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Että tuskin on moista väitettä ihan tuulesta temmattu:))))))))))))))))))))))))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä näkyykö taloyhtiösi pihalla millaisia hiusmalleja? Onko jollaikin samanlainen koominen joulukranssi tukan paikalla kuin sulla?

        Ai sulla on itselläsi kalju vai. Mulla sitä onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka, ihan kuten on Andrea Pirlollakin.


      • pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

        Niin ja tietty toi vanha Carina joka on nykyisin tuon sällin käytössä niin on parkkiksella. Mutta joo ei ole Toyotien takia hinaus auto käynyt.

        Joskus talon pihalla tupakka paikalla jotkut naapurit ovat voivotelleet Ooppelien sähkö vikoja, Volkkarien jako pään vikoja yms. Olen aina antanut neuvoksi että osta Toyota jonka laatuun voit luottaa.

        Katsoitko sä Jorma muuten F1:n Japanin GP:tä tänä aamuna? Näkyi sitten Bottas tänään kisan voittaneen, että erittäin hieno juttu näin suomalaisnäkökulmasta.

        Ei tosin taida silti mitään kaikkien aikojen taistelua tosta MM-voitosta enää sarjassa tulla, vaikka nyt Bottas jäljellä olevista neljästä kisasta voittoja nappaisikin. On kuitenkin Hamiltonin kausi ollut sen verran vakuuttavaa katsottavaa.


      • pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

        Niin ja tietty toi vanha Carina joka on nykyisin tuon sällin käytössä niin on parkkiksella. Mutta joo ei ole Toyotien takia hinaus auto käynyt.

        Joskus talon pihalla tupakka paikalla jotkut naapurit ovat voivotelleet Ooppelien sähkö vikoja, Volkkarien jako pään vikoja yms. Olen aina antanut neuvoksi että osta Toyota jonka laatuun voit luottaa.

        Katsoitko sä Jorma muuten F1:n Japanin GP:tä tänä aamuna? Näkyi sitten Bottas tänään kisan voittaneen, että erittäin hieno juttu näin suomalaisnäkökulmasta.

        Ei tosin taida silti mitään kaikkien aikojen taistelua tosta MM-voitosta enää sarjassa tulla, vaikka nyt Bottas jäljellä olevista neljästä kisasta voittoja nappaisikin. On kuitenkin Hamiltonin kausi ollut sen verran vakuuttavaa katsottavaa.


      • En mä vapaa päivänä viitsinyt nousta katsomaan vormuloita. Mutta hyvin Valtsu kyllä ajoi. Tuossa muuten hyvä video missä käsitellään Hiasen ja Ransportterin eroja. https://www.youtube.com/watch?v=LZdXQlRxzhI Olkoonkin että Hiase on äänekäs ja vaihde kepin sijoittelu on lähellä lattiaa, niin tehkääpä jokin 0 -500tkm kestävyystesti. Katsotaan sitten kuka viimeisenä nauraa 😊


    • Anonyymi

      Palstalutka ei taida tietää sitä miten nykyisin samat osavalmistajat tekevät osia BMW, Mersuun, Toyotaan ja jenkkiautoihin. Autovalmistajat eivät tee oikein muuta kuin loppukasauksen ja moottorit jos niitäkään. Esimerkiksi Mersua on kasattu Uudessa kaupungissa Kiinasta tulevilla osilla:)


      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Lisäksi kannattaa muistaa, että suunnilleen kaikkien automerkkien valmistus on nykypäivänä keskittynyt yritysfuusioiden seurauksena ainoastaan kouralliselle suuryhtiöitä.


    • Anonyymi

      Lienee suunnilleen kaikki merkit edustettuna. Minulla kuitenkin koko parkkilaitoksen vanhin auto, ikä 30 vuotta. Saattaa kuskilta loppua ikä ennekuin autolta...

    • Anonyymi

      Volvoja taitaa olla eniten, Audeja myös useampia, joku bemari ja on siellä kaks Hyundaitakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe