Miehen kokemukset nettideittailusta

Anonyymi

Olen nyt useamman vuoden harrastanut nettideittailua, kun tosielämässäkään ei se oikea ole tullut kohdalle. Sitä voisi kuvitella, että eri nettipalvelut ja Tinder auttaisivat löytämään sen kumppanin, mutta näin ei selvästikään ole.

Aloitetaan ruopiminen vaikka Tinderistä. Minulla on siellä profiilissani muutama selkeä kasvokuva ja profiilitekstissä lyhyt kuvaus itsestäni, harrastuksistani ja maininta, että etsin seuraa vakavalla mielellä. Vielä muutama vuosi sitten sitä kautta tuli muutama osuma aina silloin tällöin ja kävin parin naisen kanssa treffeilläkin. Nyt kuitenkaan viime aikoina osumia ei ole enää tullut juuri koskaan, vaikka sopivan oloisia naisia siellä vaikuttaisikin olevan. Muutaman kerran olen aloittanut alusta ja kelannut kaikki pk-seudun naiset läpi samalla nollatuloksella. Joskus olen myös ostanut lisää Super Like -tykkäyksiä ja testannut niitäkin ilman mitään vaikutusta. Onko Tinder ajanut naiset siihen, että kun valinnanvaraa on paljon, ei keskinkertaisella ulkonäöllä varustetulla miehellä ole enää mitään mahdollisuuksia...

Seuraavaksi Suomi24 Treffit. Tätäkin kautta olen muutamaan naiseen tutustunut ja käynyt treffeillä. Siitäkin on kuitenkin jo aikaa. Siitä lähtien kun viestien lähettämistä rajoitettiin ja palvelu muuttui voimakkaammin maksulliseksi, eivät naiset ole enää juuri koskaan vastanneet asiallisiin yhteydenottoihinkaan. Sielläkin minulla on profiilissa sangen pitkä kuvaus itsestäni.

Tällä hetkellä Happy Pancake on vaikuttanut edes jotenkin toimivalta paikalta. Sielläkään kaikki naiset eivät vaivaudu vastaamaan, mutta kuitenkin selvästi suurempi osa kuin S24:ssä. Ainoa haaste on, että (sopivia) naisia on kovin vähän, eikä porukkaa tunnu juurikaan tulevan lisää, vaan samat profiilit pyörivät viikosta ja kuukaudesta toiseen.

Heikolta siis näyttää, ehkä pitäisi panostaa vain enemmän tosimaailmaan. Ainoa ongelma on, ettei baareissa ravaaminen houkuttele yhtään eikä töissäkään tai harrastuksissa hirveästi sopivanikäisiä naisia ole.

Itse olen siis reilu kolmekymppinen mies, ei lapsia, akateeminen koulutus ja vakityö.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Onko Tinder ajanut naiset siihen, että kun valinnanvaraa on paljon, ei keskinkertaisella ulkonäöllä varustetulla miehellä ole enää mitään mahdollisuuksia..."

      Näin se melkeinpä on. Ei nyt kuitenkaan täysin mahdotonta kun tarvitset vain sen yhden mätsin, mutta hirvee duuni on.

      Yksi syy on se, että naiset on pinnallisempia kuin miehet. Tähän lisätään se, että miehet laskevat rimaa seksin toivossa: 9/10 mies saattaa painaa jatkoon 6/10 naisen. Naiset ei välttämättä hokaa tätä. Minkä takia 6/10 nainen tykkäisi 7/10 miehestä kun saa mätsejä 9/10 miesten kanssa?

      Tinder voi olla turhauttava, ellet ole vähintään 8/10 mies.

      • Anonyymi

        Kolikolla aina kääntöpuoli. Kumman valitset?
        Komean 10/10 miehen vai tasoisesi 7/10 miehen? Se 7/10 mies alkaisi ilomielin kanssasi parisuhteeseen ja olisi luotettava. 10/10 mies taas käyttää vain panopuuna ja vaikka parisuhteeseen 10/10 miehen saisit, niin tämä panisi siinä sivussa muitakin naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolikolla aina kääntöpuoli. Kumman valitset?
        Komean 10/10 miehen vai tasoisesi 7/10 miehen? Se 7/10 mies alkaisi ilomielin kanssasi parisuhteeseen ja olisi luotettava. 10/10 mies taas käyttää vain panopuuna ja vaikka parisuhteeseen 10/10 miehen saisit, niin tämä panisi siinä sivussa muitakin naisia.

        Hyvin harva on edes 7/10. Normaali on 5/10 ja spurkut sen alle.. jos joku on kymppi, niin se on vale.

        Ihmisellä vaan on kuvitelma että netissä on kympin tyyppejä ja joku aina syyttää toista epäonnisessa jutussa vaikka vika on myös itsessä jopa enemmän kuin toisessa


    • Anonyymi

      En tiedä miten muut ajattelee, mutta minulle kyllä ihmisten luokitelu A- ja B-luokkaan, ylempääm ja alempaan tasoon, komeisiin/kauniisiin kasvoihin - rumuuteen, ylipäätään ulkoiseen ja pinnalliseen sammuttaa kaiken mielenkiinnon toista kohtaan.
      Ja varsin pinnallista näyttää tuo nettideittailu ja ylipäätään kumppanin haku olevan. Kukaan ei enää etsi eikä halua ihmistä vaan pankkitilin, unelmien prinssin tai prinsessan täydellisine ulkonäköineen. Pitkät listat vaatimuksia mutta kukaan ei kysy ei kouraa minkälainen ihminen sen kaiken erinomaisuuden alta löytyy. Onko se sitten sivuseikka? Kelpuutetaanko vaikka kourallinen p-skaa kunhan se on kullalla kuorrutettu?
      Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Samaa pinnallisuutta. Turha miesten valittaa naisten pinnallisuudesta kun itse toitotetaan että kyllä minulle se rumempikin ja lihava ja vaikka alemman tason nainenkin kelpaa, kunhan on nainen. Samaa luokittelua ja ulkoisen olemuksen tuijottelua! Ei ihme että yksinäisyys ja mieleterveysongelmat sen myötä ovat yksi suurimmista suomalisten kansantaudeista.

    • Anonyymi

      Seuranhakusaitit ovat kaikkein huonoin paikka löytää kumppani, ne ovat vähän kuin elämän sakkakaivo. Mutta jos niissä roikkuu niin miehen on luotava profiili uudestaan vähintään 2 kk välein, ei riitä että sitä päivittää. Uusi nikki, uusi teksi tai uusi tekstin järjestys ja selvästi eri kuva.

    • Anonyymi

      Minä myös huomannut, ennen sain tinderistä osumia, nyt ei sitten millään. Onko tinder jotenkin hajonnu. Vuosi sitten ja 2 vuotta takaperin tuli osumia, nyt ei siis millään, olen perus mies, pitkä en rumakaan, tai en omasta mielestäni ole, eikä naiset sanonut, toki vähän ylipainoo jonka yritän saada kovalla työllä ja ruokavaliolla pois. Mutta on se kumma kun ei niille naisille kelpaa, ihme vaatimukset, eikä tämä koskaa muutu, pahenee vain.

    • Anonyymi

      "En tiedä miten muut ajattelee, mutta minulle kyllä ihmisten luokitelu A- ja B-luokkaan, ylempääm ja alempaan tasoon, komeisiin/kauniisiin kasvoihin - rumuuteen, ylipäätään ulkoiseen ja pinnalliseen sammuttaa kaiken mielenkiinnon toista kohtaan."

      Naiset toimii tinderissä kaikessa hiljaisuudessaaan noin. Ei ne sitä ääneen sano, mutta miehet luokitellaan, jos mies luokittelee naisia, niin se sammuttaa naisen mielenkiinnon. Se on sitä naisen logiikkaa.

    • Anonyymi

      Heillä on varaa valita kun kriisimaista on tuotu epätoivoisia suklaasilmiä painamaan suomimiehen kurssia alas. Rupeavat kelpaamaan sitten kun täyttävät 35 ja haluavatkin jonkun jolla on varaa kasvattaa se lauma, joka mokkakullikarusellista on jäänyt käteen.

    • Anonyymi

      Itseasiassa, olen törmännyt samaan. Olen asiallinen kaveri, omalla kuvalla ja rehellisellä profiilitekstillä. Tavallinen duunari ja ikää 55. Vaikka lähettää kuinka asiallisen viestin kiinnostaville naisille niin vstausta ei kuulu ikinä. Olisi kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista sanoa edes ettei ole tyyppiä tai jotain.. Mutta ei. Samaten ihmettelen niitä naisia jotka roikkuu siellä jatkuvalla syötöllä. Jotkut jopa useita vuosia.. Mitä ihmettä he sieltä hakevat...Tulipahan sanottua....

    • Anonyymi

      Suomi24 treffii ei kannata koskaan kokeilla. Tinderistä saa vain seksiseuraa 6 naista oon tavannut kesän jälkeen.

    • Anonyymi

      Oletko kokeillut löytää kumppania 40 naisten joukosta? Teeppä hyppäys sinne, saatat yllättyä.

      • Anonyymi

        Olen. Ei auta.


    • Anonyymi

      Vaikka olenkin oman kumppanini Tinderistä löytänyt niin sanoisi, että tuo nettitreffimaailma on vähän sairas.

      Siellä naisten ylivalta on niin merkittävä, että hukkuvat viesteihin/tykkäyksiin. Tästä ei pidä moittia naisia, vaan miehiä.

      Yleisesti ottaen jos netissä sain 6-7:n naisia livenä ylsin 9:n naisiin

      • Anonyymi

        Sitä itsekin ihmettelen miten niin monet ja ihan komeat miehet viitsivät tässä nettitreffimaailmassa pyöriä aktiivisena kuukausitolkulla kun ei se tuota mitään tuloksia. In real life löytää paljon helpommin paljon parempia naisia, joihin saa helposti usein kontaktinkin.


      • Anonyymi

        No ei mun mielestä voi syyttää miehiä. Enemmän syyttäisin naisia. Mun mielestä toi menee enemmän tyhmyyden piikkiin kun sitä valinnanvaraa on, niin naiset tykkää silloin top10 miehistä, vaikkei ole läheskään niiden miesten tasoisia, eivätkä siis ymmärrä, että niillä miehillä on mielessä vain yksi asia.

        Suurin osa miehistä toimii näin: tykätään alle oman tason naisista helpon seksin toivossa.

        Suurin osa naisista toimii näin: tykätään top10 miehistä, koska tiedetään, että lähes jokainen mies tykkää, jolloin miehet karsitaan ulkonäön perusteella, vaikkei olla niiden miesten tasoisia.

        Okei. Pihtaa ne rumatkin, vaikka mies on se paremman näköinen, mutta miehet saa seksiä helpommalla kun laskevat rimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä itsekin ihmettelen miten niin monet ja ihan komeat miehet viitsivät tässä nettitreffimaailmassa pyöriä aktiivisena kuukausitolkulla kun ei se tuota mitään tuloksia. In real life löytää paljon helpommin paljon parempia naisia, joihin saa helposti usein kontaktinkin.

        Siihen voi olla monta syytä.

        Komea mies voi asua paikkakunnalla, missä ei juurikaan vapaita naisia asusta.

        Komea mies etsii netistä enemmän tai vähemmän vaan seksiseuraa.

        Jos komea mie on miesvaltaisella alallatöissä ja harrastaa harrastuksia, joissa ei naisia juuri kohtaa, ei naisia tapaa juuri muuten kuin netissä tai baarissa. Baarissa ongelmana on se, ettämoni mies ei arvosta ns baareissa käyvää naista parisuhteessa. Toki baarissa käy ihan kunnon naisiakin, mutta heidän löytäminen voi olla vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä itsekin ihmettelen miten niin monet ja ihan komeat miehet viitsivät tässä nettitreffimaailmassa pyöriä aktiivisena kuukausitolkulla kun ei se tuota mitään tuloksia. In real life löytää paljon helpommin paljon parempia naisia, joihin saa helposti usein kontaktinkin.

        Minä, mies, pidän nettiprofiilia s24,ssa selaillakseni naisten profiileja silloin tällöin huvikseni, en laita viestejä kenellekään koska tiedän sen turhaksi.
        Tuttujakin naisia palstoilla on joiden satuilut profiilissaan tiedän valheeksi.
        Reaalielämässä olen saanut naisen aina kun olen halunnut, tänä vuonna neljä naista, vajaan vuoden aikana 5 kpl yhteensä. Lasken siis vain ne joiden kanssa on ollut myös seksiä, se on päätavoite.


    • Anonyymi

      Mistä te tiedätte kuinka paljon naiset saa viestejä?
      Pelkää kuvittelua, ei ole mitään tekemistä toden kanssa.

      • Anonyymi

        Tee sinäkin feikkiprofiili naisena niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee sinäkin feikkiprofiili naisena niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.

        Ei tarvitse, olen nainen eikä posti pullistele viestejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse, olen nainen eikä posti pullistele viestejä

        Eli oot 5/10 tai tavallinen 7/10 ja tykkäät vain komeimmista top10 miehistä, joiden ei tarvitse lähettää viestejä naisille kun naiset lähettävät niille. Kyllä ne komeat miehet tietää tasonsa, usko vaan mua..

        Tinderissä 1,5h aikana 7/10 naisen kuvalla 48 matchia, 15 aloitusviestiä ja 5 superlikeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oot 5/10 tai tavallinen 7/10 ja tykkäät vain komeimmista top10 miehistä, joiden ei tarvitse lähettää viestejä naisille kun naiset lähettävät niille. Kyllä ne komeat miehet tietää tasonsa, usko vaan mua..

        Tinderissä 1,5h aikana 7/10 naisen kuvalla 48 matchia, 15 aloitusviestiä ja 5 superlikeä.

        Ei kun mä olen 9/10 nainen ja tosi valikoiva. Mä en tiedä sun asteikosta, mutta mulle ei kelpaa mm. golfarit, laskettelijat, tuloilla, matkoilla, asunnoilla, autoilla tai veneillä leveilevät, kuvattomat tai huonoilla kuvilla olevat, paidatta tai kaljalasin kanssa poseeraavat, liian komeat, liian rumat, liian lihavat, liian kaukana olevat, kalastajat, koiraihmiset, tekstittömät.
        Ulkonäkö ei ole todellakaan ykkösasia, vaan asenne ja samanlainen maailmankuva.
        Vähissä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun mä olen 9/10 nainen ja tosi valikoiva. Mä en tiedä sun asteikosta, mutta mulle ei kelpaa mm. golfarit, laskettelijat, tuloilla, matkoilla, asunnoilla, autoilla tai veneillä leveilevät, kuvattomat tai huonoilla kuvilla olevat, paidatta tai kaljalasin kanssa poseeraavat, liian komeat, liian rumat, liian lihavat, liian kaukana olevat, kalastajat, koiraihmiset, tekstittömät.
        Ulkonäkö ei ole todellakaan ykkösasia, vaan asenne ja samanlainen maailmankuva.
        Vähissä ovat.

        Niin.. Itse pyyhit miten pyyhit, etkä saa matcheja sen takia kun haet miehistä vain vikoja.

        Jos mies tulis sun paikalle swaippailemaan, niin saisit tuhat matchia nopeesti, jos siis oikeasti oot 9/10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun mä olen 9/10 nainen ja tosi valikoiva. Mä en tiedä sun asteikosta, mutta mulle ei kelpaa mm. golfarit, laskettelijat, tuloilla, matkoilla, asunnoilla, autoilla tai veneillä leveilevät, kuvattomat tai huonoilla kuvilla olevat, paidatta tai kaljalasin kanssa poseeraavat, liian komeat, liian rumat, liian lihavat, liian kaukana olevat, kalastajat, koiraihmiset, tekstittömät.
        Ulkonäkö ei ole todellakaan ykkösasia, vaan asenne ja samanlainen maailmankuva.
        Vähissä ovat.

        Keksi parempia juttuja. Miehet ei välitä mitä sun profiilissa lukee, viestejä tulee silti kuin saavista kaataen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksi parempia juttuja. Miehet ei välitä mitä sun profiilissa lukee, viestejä tulee silti kuin saavista kaataen.

        En mä kirjoita profiiliin, että en halua sellaista ja tällaista.
        Viestejä ei voi lähettää jos ei kumpikin ole swiipannut oikealle ja jos mä en halua johonkin tutustua ja pistän hänet vasemalle, niin se on sitten siinä.
        Et taida tuntea tinderin maailmaan kovinkaan hyvin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun mä olen 9/10 nainen ja tosi valikoiva. Mä en tiedä sun asteikosta, mutta mulle ei kelpaa mm. golfarit, laskettelijat, tuloilla, matkoilla, asunnoilla, autoilla tai veneillä leveilevät, kuvattomat tai huonoilla kuvilla olevat, paidatta tai kaljalasin kanssa poseeraavat, liian komeat, liian rumat, liian lihavat, liian kaukana olevat, kalastajat, koiraihmiset, tekstittömät.
        Ulkonäkö ei ole todellakaan ykkösasia, vaan asenne ja samanlainen maailmankuva.
        Vähissä ovat.

        "mulle ei kelpaa mm. golfarit, laskettelijat, tuloilla, matkoilla, asunnoilla, autoilla tai veneillä leveilevät, kuvattomat tai huonoilla kuvilla olevat, paidatta tai kaljalasin kanssa poseeraavat, liian komeat, liian rumat, liian lihavat, liian kaukana olevat, kalastajat, koiraihmiset, tekstittömät.
        Ulkonäkö ei ole todellakaan ykkösasia, vaan asenne ja samanlainen maailmankuva."

        Olet ihan kuin minä. 😁
        Ero on vain siinä, että mulle naisen ulonäkö on tärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oot 5/10 tai tavallinen 7/10 ja tykkäät vain komeimmista top10 miehistä, joiden ei tarvitse lähettää viestejä naisille kun naiset lähettävät niille. Kyllä ne komeat miehet tietää tasonsa, usko vaan mua..

        Tinderissä 1,5h aikana 7/10 naisen kuvalla 48 matchia, 15 aloitusviestiä ja 5 superlikeä.

        Luuletko, että naiset hakee vaan matcheja ja huomiota? Ei, ei ja ei, mä en halua antaa toivoa miehelle, josta en pidä profiilin perusteella. Miksi joku niin tekisi ja tuhlaisi kummankin aikaa? Jos tuollaisen määrän olet saanut matcheja 1,5 tunnin aikana, ei sulla ole ollut minkäänlaista valikointia. Typerää sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että naiset hakee vaan matcheja ja huomiota? Ei, ei ja ei, mä en halua antaa toivoa miehelle, josta en pidä profiilin perusteella. Miksi joku niin tekisi ja tuhlaisi kummankin aikaa? Jos tuollaisen määrän olet saanut matcheja 1,5 tunnin aikana, ei sulla ole ollut minkäänlaista valikointia. Typerää sekin.

        Voi olla, että sä et halua antaa toivoa miehille, mutta siellä on sata muuta naista jotka tuhlaa omaa ja miesten aikaa tykkäämällä huvin vuoksi.


    • Anonyymi

      "En tiedä miten muut ajattelee, mutta minulle kyllä ihmisten luokitelu A- ja B-luokkaan, ylempääm ja alempaan tasoon, komeisiin/kauniisiin kasvoihin - rumuuteen, ylipäätään ulkoiseen ja pinnalliseen sammuttaa kaiken mielenkiinnon toista kohtaan."

      Höh. Olen mies, ja jaan neitokaiset maailmanluokan kaunottariin ja sitten muihin joihin en tuhlaa aikaani enkä muitakaan resurssejani.

      Todella harvassa ovat ne parisuhteet joiden syntymisen edellytyksenä ei ole ollut, puolin ja toisin, "ulkoinen" "pinnallisuus".

    • Anonyymi

      No ei mun mielestä voi syyttää miehiä. Enemmän syyttäisin naisia. Mun mielestä toi menee enemmän tyhmyyden piikkiin kun sitä valinnanvaraa on, niin naiset tykkää silloin top10 miehistä, vaikkei ole läheskään niiden miesten tasoisia, eivätkä siis ymmärrä, että niillä miehillä on mielessä vain yksi asia.-----
      Ja kerrohan nyt sitten mitä sinulla on mielessä!? Ja niillä pitkällä rivillä epätoivoisia vinkujia jotka täälläkin ulisee kun patjaa ei löydy eikä saa.
      Kyllä minä omalta puoleltani valitsen sen top-10 tai vaikka top-10876 kun siihen on mahdollisuus. Minulle yks hailee teidän luokittelinne, paras kelpaa huonoon en tyydy.
      Ja minulle se top-10 on terve (myös psyykkisesti!) normaali itsensä hyväksyvä ja itsetunnon omaava mies jonka kanssa yhteistä elämää voi ajatella pitempään kuin se yhden panon verran. Olkoot sitten vaikka kiinalainen, sama minulle kunhan on miehen nimen ansainnut.

    • Asia on niin just kuin kirjoitat.
      Tästä voi tehdä johtopäätös: nykyän niin hyvä elämä ja niin paljon ärsykeitä, että ei kukaan tarvittse ketään.
      Et voi pakottaa naisia tykätä sinusta. Ei sille voi tehdä mitään, kaikki sinkut - naiset ja miehet - pysyvät sinkuina. ))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe