Rasiakin kaunis

Anonyymi

Kova ikävä niitä kovia hedelmäkaramellejä peltirasiassa. Vieläköhän noita valmistetaan?

Ne oli huippuja. Etenki ne sitryshedelmän makuiset ja ne oli niin kivojaki, kun karamellit oli hedelmien mallisia, mandariinilohkoja yms. Kaipaan todella.

35

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen nimisiä kuin Fruit drops. Vielkö noita saa jostain? Ei ehkä siinä kauniissa peltipurkissa :(

En ala! Kaikki ihana ja arvokas pilataan uudistusten myötä

• Anonyymi

Niin kaunis ja herkullinen rasia, jota oli ihana nuolla.

• Anonyymi

:D senki höperö! No onneks ei jakorasia kuistekaa ollu vai?

• Anonyymi

Mitä karamelleillä kukaan tekee mitään, no lapset erikseen. Itellä on ollut joku firman mainosrasiallinen jotain karkkeja jo kuukausia syömättä ja saatta olla kovettuneitakin. Ihan roskaa ravinnon korviketta kun oikea ravitsevaa ruokaa aterioi niin mikään karkki tai sipsi ei tule edes mieleen.

pthyi karkeille

• Anonyymi

Ne onkin terveellisiä hedelmäkarkkeja nam nam.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sokeri on myrkky.
        8 haitallista asiaa, jotka sokerin syönti tekee kehollesi
        https://www.is.fi/terveys/art-2000005147687.html

Sokeri syö terveyttä
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/08/sokeri-syo-terveytta

Ei siinä, jos on laiska läskin punkero niin vaatii ponnistelua kaivautua sieltä kuopasta.

Hedelmäpastilli suuhun ja menoksi. Super Hessukin nappasee myssystään hedelmäkaramellin ampaistessaan taivaalle tai oliko se sittenkin pähkinä, no energiaa kuitenkin.
        Niin ja Indiana Hopo tuju lakua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hedelmäpastilli suuhun ja menoksi. Super Hessukin nappasee myssystään hedelmäkaramellin ampaistessaan taivaalle tai oliko se sittenkin pähkinä, no energiaa kuitenkin.
        Niin ja Indiana Hopo tuju lakua.

Ne on pähkinöitä Super-Hessulla! Omegaa, antioksidantteja ym

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on pähkinöitä Super-Hessulla! Omegaa, antioksidantteja ym

Hessun onkin niin viisas Hö hö hööö, syö pähkinöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Super Hessu syö pähkinöitä kuorineen. Jos niin tekisin, lentäisin pähkinä-allergikkona autuaammille maille minäkin . Parempi pysytellä meikäläisen ihan vain kilteissä pienissä ja suloisissa, sekä maukkaissa hedelmäkarkeissa. Kaunis rasia ja maukas sisus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hessu on sarjakuvahahmo, höhö höö. Aikuinen ihminen ei syö karkkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Super Hessu syö pähkinöitä kuorineen. Jos niin tekisin, lentäisin pähkinä-allergikkona autuaammille maille minäkin . Parempi pysytellä meikäläisen ihan vain kilteissä pienissä ja suloisissa, sekä maukkaissa hedelmäkarkeissa. Kaunis rasia ja maukas sisus.

Ne on maapähkinöitä ne hessun pähkinät ja kyllä ne menee kuorineen jokaiselta.

"Hessulla on myös alter ego Superhessu (Super Goof). Hessu saa supervoimansa takapihallaan kasvavista maapähkinöistä, joita hän usein varastoi hattuunsa. Maapähkinöiden teho ei ole kuitenkaan ikuinen, ja usein Superhessu muuttuu takaisin Hessuksi silloinkin, kun supervoimia vielä tarvittaisiin. Aku Ankka -lehdessä Superhessu esiintyi ensi kertaa numerossa 23/1968 tarinassa Kauniin Helunan ryöstö. Superhessu on esiintynyt myös kerran Mikin klubi -ohjelmassa. Superhessun on luonut Paul Murry."

Maapähkinän siemenpalosta kuoriutuu esiin kaksi hernettä.

Pähkinöitä myydään kuorineen, kuorittuina ja paahdettuina. Kannattaa kuitenkin ostaa mieluiten kuorimattomia pähkinöitä, sillä kuori säilyttää niiden maun ja rakenteen parempana.
        https://kotiliesi.fi/ruoka/pahkina-on-terveellinen-tehopakkaus/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on maapähkinöitä ne hessun pähkinät ja kyllä ne menee kuorineen jokaiselta.

"Hessulla on myös alter ego Superhessu (Super Goof). Hessu saa supervoimansa takapihallaan kasvavista maapähkinöistä, joita hän usein varastoi hattuunsa. Maapähkinöiden teho ei ole kuitenkaan ikuinen, ja usein Superhessu muuttuu takaisin Hessuksi silloinkin, kun supervoimia vielä tarvittaisiin. Aku Ankka -lehdessä Superhessu esiintyi ensi kertaa numerossa 23/1968 tarinassa Kauniin Helunan ryöstö. Superhessu on esiintynyt myös kerran Mikin klubi -ohjelmassa. Superhessun on luonut Paul Murry."

Maapähkinän siemenpalosta kuoriutuu esiin kaksi hernettä.

Pähkinöitä myydään kuorineen, kuorittuina ja paahdettuina. Kannattaa kuitenkin ostaa mieluiten kuorimattomia pähkinöitä, sillä kuori säilyttää niiden maun ja rakenteen parempana.
        https://kotiliesi.fi/ruoka/pahkina-on-terveellinen-tehopakkaus/

Voi Hessu minkä teit :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hessu on sarjakuvahahmo, höhö höö. Aikuinen ihminen ei syö karkkia.

Aikuinen ihminen syö lihaa ja läskiä ja rasvaa ja ne on kaikki nuotiolla käristetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuinen ihminen syö lihaa ja läskiä ja rasvaa ja ne on kaikki nuotiolla käristetty.

:D

Mitään ei kannata polttaa karrelle tai grillata mustaksi, sillä poltettu ja palanut ruoka aiheuttaa vatsasyöpää. Palaneen ruoan karsinogeeninen vaikutus perustuu siihen, että limakalvoilla käynnistyy myrkytysreaktio palaneesta ruoasta. Vastaava reaktio syntyy tupakkaa polttaessa.

• Anonyymi

Saa niitä.

• Anonyymi

Jesss..saaks ihan peltirasiassa vai onko muovinen nykyään?

Olen ollut aina niin hurahtanut noihin peltirasioihin siis kaikenlaisiin peltitörppöihin, enkä nyt tarkoita ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesss..saaks ihan peltirasiassa vai onko muovinen nykyään?

Olen ollut aina niin hurahtanut noihin peltirasioihin siis kaikenlaisiin peltitörppöihin, enkä nyt tarkoita ihmistä.

Itse olen muistaakseni ainakin laivalla tax freessä nähnyt alkuperäisessä peltipurkissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen muistaakseni ainakin laivalla tax freessä nähnyt alkuperäisessä peltipurkissa.

Okkei. Kiva ja kiitos tiedosta! Tosi hyvä juttu ku kerroit. Minä muutes muistelenkin nyt et ennenki noita sai laivalta, olin unohtanut. Nehän on cloettan valmistamia.
        Ihana kun muistutit. Hyvät yöt sulle ja muille myös..kauniira unia.

• Anonyymi

Ananaskiekkoja joo.

• Anonyymi

Siis sä tiedät KAIKKI mun puh toiminnot

• Sain aina juhannuksena matalan peltirasian Fazerin Montpensier-hedelmäkarkkeja.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos mielenkiintoisesta linkityksestä! Katselinkin tuossa jo aikaisemmin netissä yhtä montpensier purkkia sinun vinkkauksesi innoittamana. Purkki oli sellainen metallinhohto sininen ja hinta 8 e, ihana.

Olen säilyttänyt niissä kesämökillä nauloja ja nippeleitä.

• Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

Olen säilyttänyt niissä kesämökillä nauloja ja nippeleitä.

No niinpä. Just hyviä kaikkeen tuollaiseen. Moni purnukka on säilynyt näihin päiviin, kun se on aikoinaan otettu hyötykäyttöön juurikin säilytysrasioiksi.
        Meillä oli kotona aikoinaan kullan värinen peltinen konvehtirasia, jossa oli tanssijoita. Jäänyt niin mieleen tuo. Pitääpä katsoa löytäisinkös netistä kyseisenlaista rasiaa. Keräiletkö jotain? Tai mitäs harrastat?

• Anonyymi kirjoitti:

No niinpä. Just hyviä kaikkeen tuollaiseen. Moni purnukka on säilynyt näihin päiviin, kun se on aikoinaan otettu hyötykäyttöön juurikin säilytysrasioiksi.
        Meillä oli kotona aikoinaan kullan värinen peltinen konvehtirasia, jossa oli tanssijoita. Jäänyt niin mieleen tuo. Pitääpä katsoa löytäisinkös netistä kyseisenlaista rasiaa. Keräiletkö jotain? Tai mitäs harrastat?

Enpä keräile, tuli vain aloituksesta elävästi mieleen 50-luvun juhannukset. Minulla oli silloin nimipäivä. Olen jo niin sairaskin, etten harrasta edes viimeistä harrastustani, internetkeskustelua kuin vain silloin, kun pystyn.

• Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

Enpä keräile, tuli vain aloituksesta elävästi mieleen 50-luvun juhannukset. Minulla oli silloin nimipäivä. Olen jo niin sairaskin, etten harrasta edes viimeistä harrastustani, internetkeskustelua kuin vain silloin, kun pystyn.

Kiva muisto olikin, kiitos kun jaoit sen. Monilla nostalgisia muistoja noista peltirasioista. Yksi lämmin muisto minulla liittyy kaakaoon. Muistatkos sitä sini valkoista kaakaopurnukkaa? Toinen muistoni liittyy keltaiseen terva Leijona rasiaan. Kiva kun nyt pystyit ja jaksoit jutskailla. Lämmin tuulahdus menneiltä ajoilta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva muisto olikin, kiitos kun jaoit sen. Monilla nostalgisia muistoja noista peltirasioista. Yksi lämmin muisto minulla liittyy kaakaoon. Muistatkos sitä sini valkoista kaakaopurnukkaa? Toinen muistoni liittyy keltaiseen terva Leijona rasiaan. Kiva kun nyt pystyit ja jaksoit jutskailla. Lämmin tuulahdus menneiltä ajoilta.

Tervaleijonarasian muistan hyvin. Muistan myös, kuinka pettynyt olin, kun siiryttiin pahvirasioihin. Meillä ei juuri kaakaota juotu. Purnukkaa en siten muista. Oli muuten kiva jutella. Lämpöä ja ystävällisyyttäkin täältä joskus löytyy.

• Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

Tervaleijonarasian muistan hyvin. Muistan myös, kuinka pettynyt olin, kun siiryttiin pahvirasioihin. Meillä ei juuri kaakaota juotu. Purnukkaa en siten muista. Oli muuten kiva jutella. Lämpöä ja ystävällisyyttäkin täältä joskus löytyy.

Meillä säilytettiin Leijona rasiassa pyöränpaikkaus liimaa ja sitä paikkaa siiten sitä raspia, jolla hiotaan kumi ennen paikan liimausta. Muistan kun isäni opetti minut paikkaamaan pyöränkumen ja etsimään kumesta reikää laittamalla vatiin vettä ja seuraamalla ilmakuplien tuloa, olin 6-8 v. Muistan tuon hetken elävästi ja isäni kärsivällisyyden ja lämpimän kesän ja tallatun pihanurmen ja maaseudun rauhan.
        Kiitos sinulle mielikuvista ja kauniista muistoista. Toivottavasti vielä törmäillään.

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä säilytettiin Leijona rasiassa pyöränpaikkaus liimaa ja sitä paikkaa siiten sitä raspia, jolla hiotaan kumi ennen paikan liimausta. Muistan kun isäni opetti minut paikkaamaan pyöränkumen ja etsimään kumesta reikää laittamalla vatiin vettä ja seuraamalla ilmakuplien tuloa, olin 6-8 v. Muistan tuon hetken elävästi ja isäni kärsivällisyyden ja lämpimän kesän ja tallatun pihanurmen ja maaseudun rauhan.
        Kiitos sinulle mielikuvista ja kauniista muistoista. Toivottavasti vielä törmäillään.

Moi vaan!

• Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

Moi vaan!

No moi taas :D

• Anonyymi

Oli niitä prismassakin ainakin joku aika sitten myynnissä.

• Anonyymi

Lidlissä on ainakin joskus ollut peltirasiassa kovia hedelmäkarkkeja.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1066
    2. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      354
      1065
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      832
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      57
      739
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      668
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      641
    7. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      633
    8. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      14
      628
    9. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      620
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      600
    Aihe