Katetrin laittaminen..

pelottaa

sattuuko sen laittaminen naiselle? kuinka homma menee?

6

4806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satoja laittanut :)

Et sano minkälaista katetria tarkoitat. Katetri tarkoittaa onttoa letkua joka voidaan laittaa ihan jokaiseen ihmisen aukkoon tai jopa ihon alle tai kehon sisään erilaisiin onteloihin, erinäisistä syistä. Oletan kuitenkin että tarkoitat nyt virtsakateria ja voin vakuuttaa ettei se satu yhtään. Naisen virtsaputki on n 7 cm pitkä ja siinä ei ole esteitä ja jos nyt anatomiasi on jotenkuten normaali että se virtsaputken suu sieltä helposti löytyy niin toimenpide on nopea ja täysin kivuton. Kiusallisinta lienee asento mutta se on meille hoitajille arkipäivää joten ei kannata tuntea itteens vaivautuneeks. Virtsaputken suu pestään pesuliuoksella ja puuduttavalla geelillä liukastettu katetri asetetaan virtsaputkeen. Helppoa ja nopeata. Nou hätä!!!

• pelottaa

tuota virtsakatetria juuri tarkoitin. Mä oon vaan niin kipu herkkä että pelkään kaikkea mahdollista. Entäs jos on kuukautiset juuri samaan aikaan? (heh, tiedän että ei se pissi sieltä toisesta kolosta tuu, mut sotkua...)

• Satoja laittanut
        pelottaa kirjoitti:

tuota virtsakatetria juuri tarkoitin. Mä oon vaan niin kipu herkkä että pelkään kaikkea mahdollista. Entäs jos on kuukautiset juuri samaan aikaan? (heh, tiedän että ei se pissi sieltä toisesta kolosta tuu, mut sotkua...)

Älä tuommosia mieti, kaikenlaiset eritteet ovat meidän hoitajien arkea. Veri on ehdottomasti siisteimmästä päästä :) Duunia se vaan on.
        Omia suosikkejani ovat oikein isot paiseet.. semmoset joista tulee desilitrakaupalla paksua, haisevaa märkää tai joskus jopa litrakaupalla aahhhh... ;)
        Joten pieni tilkka verta sinne tai tänne ..

• Nimetön

Mutta mulle kun katetri laitettiin, oli niin hemmetin epämiellyttävää! Se laitettiin ennen sektiota ja oli niin oikeasti kamalaa, etten toista kertaa haluais! Se tuntui koko ajan, mutta kun puudutus laitettiin sitä ei enää tuntenut (luojan kiitos) Ja kun ne laittoi sitä, mua ainakin sattui. :/

• on epämiellyttävää

Yleensä ihminen on siinä tilanteessa muutenkin kipeä, joten ehkä sattuminen ei ole oikea sana. Mutta erittäin inhottavalta se tuntuu. Minulle on kerran laitettu kun olin vuodepotilaana. Ei sitä sen takia laittettu, oli jokin muu syy, mutta en enää muista syytä, siitä on niin kauan, Jäi vain mieleen se epämiellyttävyys, eikä pelkästään katetrin laittaminen, vaan myös sen siellä oleminen.

• anya

Kaksi kertaa on sektio tehty ja katetri laitettiin ennen puudutusta. Ei tuntunut miltään, ei laittaminen, katetrin paikallaan olo eikä pois ottaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe