sattuuko sen laittaminen naiselle? kuinka homma menee?
Katetrin laittaminen..
6
4806
Vastaukset
- Satoja laittanut :)
Et sano minkälaista katetria tarkoitat. Katetri tarkoittaa onttoa letkua joka voidaan laittaa ihan jokaiseen ihmisen aukkoon tai jopa ihon alle tai kehon sisään erilaisiin onteloihin, erinäisistä syistä. Oletan kuitenkin että tarkoitat nyt virtsakateria ja voin vakuuttaa ettei se satu yhtään. Naisen virtsaputki on n 7 cm pitkä ja siinä ei ole esteitä ja jos nyt anatomiasi on jotenkuten normaali että se virtsaputken suu sieltä helposti löytyy niin toimenpide on nopea ja täysin kivuton. Kiusallisinta lienee asento mutta se on meille hoitajille arkipäivää joten ei kannata tuntea itteens vaivautuneeks. Virtsaputken suu pestään pesuliuoksella ja puuduttavalla geelillä liukastettu katetri asetetaan virtsaputkeen. Helppoa ja nopeata. Nou hätä!!!
- pelottaa
tuota virtsakatetria juuri tarkoitin. Mä oon vaan niin kipu herkkä että pelkään kaikkea mahdollista. Entäs jos on kuukautiset juuri samaan aikaan? (heh, tiedän että ei se pissi sieltä toisesta kolosta tuu, mut sotkua...)
- Satoja laittanut
pelottaa kirjoitti:
tuota virtsakatetria juuri tarkoitin. Mä oon vaan niin kipu herkkä että pelkään kaikkea mahdollista. Entäs jos on kuukautiset juuri samaan aikaan? (heh, tiedän että ei se pissi sieltä toisesta kolosta tuu, mut sotkua...)
Älä tuommosia mieti, kaikenlaiset eritteet ovat meidän hoitajien arkea. Veri on ehdottomasti siisteimmästä päästä :) Duunia se vaan on.
Omia suosikkejani ovat oikein isot paiseet.. semmoset joista tulee desilitrakaupalla paksua, haisevaa märkää tai joskus jopa litrakaupalla aahhhh... ;)
Joten pieni tilkka verta sinne tai tänne ..
- Nimetön
Mutta mulle kun katetri laitettiin, oli niin hemmetin epämiellyttävää! Se laitettiin ennen sektiota ja oli niin oikeasti kamalaa, etten toista kertaa haluais! Se tuntui koko ajan, mutta kun puudutus laitettiin sitä ei enää tuntenut (luojan kiitos) Ja kun ne laittoi sitä, mua ainakin sattui. :/
- on epämiellyttävää
Yleensä ihminen on siinä tilanteessa muutenkin kipeä, joten ehkä sattuminen ei ole oikea sana. Mutta erittäin inhottavalta se tuntuu. Minulle on kerran laitettu kun olin vuodepotilaana. Ei sitä sen takia laittettu, oli jokin muu syy, mutta en enää muista syytä, siitä on niin kauan, Jäi vain mieleen se epämiellyttävyys, eikä pelkästään katetrin laittaminen, vaan myös sen siellä oleminen.
- anya
Kaksi kertaa on sektio tehty ja katetri laitettiin ennen puudutusta. Ei tuntunut miltään, ei laittaminen, katetrin paikallaan olo eikä pois ottaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225604- 324940
- 292834
- 342384
- 372078
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121621
- 261582
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291509