sattuuko sen laittaminen naiselle? kuinka homma menee?
Katetrin laittaminen..
6
5030
Vastaukset
- Satoja laittanut :)
Et sano minkälaista katetria tarkoitat. Katetri tarkoittaa onttoa letkua joka voidaan laittaa ihan jokaiseen ihmisen aukkoon tai jopa ihon alle tai kehon sisään erilaisiin onteloihin, erinäisistä syistä. Oletan kuitenkin että tarkoitat nyt virtsakateria ja voin vakuuttaa ettei se satu yhtään. Naisen virtsaputki on n 7 cm pitkä ja siinä ei ole esteitä ja jos nyt anatomiasi on jotenkuten normaali että se virtsaputken suu sieltä helposti löytyy niin toimenpide on nopea ja täysin kivuton. Kiusallisinta lienee asento mutta se on meille hoitajille arkipäivää joten ei kannata tuntea itteens vaivautuneeks. Virtsaputken suu pestään pesuliuoksella ja puuduttavalla geelillä liukastettu katetri asetetaan virtsaputkeen. Helppoa ja nopeata. Nou hätä!!!
- pelottaa
tuota virtsakatetria juuri tarkoitin. Mä oon vaan niin kipu herkkä että pelkään kaikkea mahdollista. Entäs jos on kuukautiset juuri samaan aikaan? (heh, tiedän että ei se pissi sieltä toisesta kolosta tuu, mut sotkua...)
- Satoja laittanut
pelottaa kirjoitti:
tuota virtsakatetria juuri tarkoitin. Mä oon vaan niin kipu herkkä että pelkään kaikkea mahdollista. Entäs jos on kuukautiset juuri samaan aikaan? (heh, tiedän että ei se pissi sieltä toisesta kolosta tuu, mut sotkua...)
Älä tuommosia mieti, kaikenlaiset eritteet ovat meidän hoitajien arkea. Veri on ehdottomasti siisteimmästä päästä :) Duunia se vaan on.
Omia suosikkejani ovat oikein isot paiseet.. semmoset joista tulee desilitrakaupalla paksua, haisevaa märkää tai joskus jopa litrakaupalla aahhhh... ;)
Joten pieni tilkka verta sinne tai tänne ..
- Nimetön
Mutta mulle kun katetri laitettiin, oli niin hemmetin epämiellyttävää! Se laitettiin ennen sektiota ja oli niin oikeasti kamalaa, etten toista kertaa haluais! Se tuntui koko ajan, mutta kun puudutus laitettiin sitä ei enää tuntenut (luojan kiitos) Ja kun ne laittoi sitä, mua ainakin sattui. :/
- on epämiellyttävää
Yleensä ihminen on siinä tilanteessa muutenkin kipeä, joten ehkä sattuminen ei ole oikea sana. Mutta erittäin inhottavalta se tuntuu. Minulle on kerran laitettu kun olin vuodepotilaana. Ei sitä sen takia laittettu, oli jokin muu syy, mutta en enää muista syytä, siitä on niin kauan, Jäi vain mieleen se epämiellyttävyys, eikä pelkästään katetrin laittaminen, vaan myös sen siellä oleminen.
- anya
Kaksi kertaa on sektio tehty ja katetri laitettiin ennen puudutusta. Ei tuntunut miltään, ei laittaminen, katetrin paikallaan olo eikä pois ottaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933524Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562478Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142404Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632264Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162148Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.871169Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671087Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261996Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142949