Pikkuturbot ja dieselit katoavat nopeasti

Anonyymi

Pikkuturbot ja diselmoottorit katoavat nopeasti. WLTP-päästömittaustavan tultua voimaan huomattiin, että pikkuturbot ovat eritäin suurikulutuksisia ja suuripäästöisiä. 1. 5 litran pikkurbo on pienikulutuksisin ja pienipäästöisin. Litrainen kuluttaa enemmän kuin 1,4 litrainen. Siksi mottorikoot suurenevat.

https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/iskutilavuudet-kasvavat-taas-volkswagen/

30

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Dieselit pikkuautoista häviää mutta bensaturbot ei häviä, niitä käytetään hybrideissä ovat taloudellisia moottoreita ja tehokkaita..

      • Anonyymi

        Ihan hirveitä noi pikkuturbojen 5 litran seka-ajokulutukset. Kun pikkuturbo laitetaan lataushybridiin, niin siinä on sellainen dieselin tappaja että diäsel miästä itkettää taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hirveitä noi pikkuturbojen 5 litran seka-ajokulutukset. Kun pikkuturbo laitetaan lataushybridiin, niin siinä on sellainen dieselin tappaja että diäsel miästä itkettää taas.

        Mun diisel vie seka-ajossa 4.7 litraa/100 verot on 400/ vuosi. Ei itketä yhtään. Maantie ajossa menee selvästi alle 4 litran. Miten tän hypridi tappais ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun diisel vie seka-ajossa 4.7 litraa/100 verot on 400/ vuosi. Ei itketä yhtään. Maantie ajossa menee selvästi alle 4 litran. Miten tän hypridi tappais ?

        miun benziini vehe vie 4 litroo satasel ja verot 80 euro vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miun benziini vehe vie 4 litroo satasel ja verot 80 euro vuosi.

        Ja 0-100km/h alle 20s.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun diisel vie seka-ajossa 4.7 litraa/100 verot on 400/ vuosi. Ei itketä yhtään. Maantie ajossa menee selvästi alle 4 litran. Miten tän hypridi tappais ?

        Minun diesel vie 6,5 litraa ja verot 540 euroa, hybridiä jo katselen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 0-100km/h alle 20s.

        Lähen tuon aikaerotuksen verran aekaesemmin kottoonta, ku siä, ja piäsen viel perillekkin halavemmalla, ku siä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähen tuon aikaerotuksen verran aekaesemmin kottoonta, ku siä, ja piäsen viel perillekkin halavemmalla, ku siä.

        Halpaahan tuo on kun rahoilla selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun diesel vie 6,5 litraa ja verot 540 euroa, hybridiä jo katselen

        Mun Cadillac De Ville -69 Convertible, 7,7L bensakone vie kaikki, mitä sen tankkiin laittaa, jos sillä vaan ajelee, ja miksipä ei noin tyylikkäällä pelillä ajelisi!!!


    • Anonyymi

      Nesteen antamat tiedot my-dieselistä ovat osoittautuneet vääriksi. Neste korjaa tietojaan.

    • Anonyymi

      Autohinnastoistakin tuo noiden kuolema jo näkyy.

    • Anonyymi

      Ainakin pikkuturboja on tullut lisää monille merkeille.

    • Anonyymi

      Intiassa koko autokannasta yli 50% on muuten dieseleitä ja kasvussa. 2t mopoja ja moottoripyöriä satoja miljoonia.

      Euroopassa aivan pienet kipot voi olla akkuautoja jotka tehty isojen kaupunkien ympäristössä liikkumiseen. Pieni auto sopii paremmin helsingin, espoon alueella liikkumiseen. Lataaminen on tosin pullonkaula kun ei ole rakennettu edes lämmityspaikkoja riittävästi.

    • Anonyymi

      Pikkuturbot kuuluvat menneisyyteen.

    • Anonyymi

      Mittaustapaa pitäisi taas muuttaa että noille töpselihybrideille saataisiin vertailukelpoiset lukemat. Testi pitäisi suuorittaa akku tyhjänä, nyt kun lähdetään akku täynmä niin testi antaa epärealistisia 1,5l/100km lukemia.

      • Anonyymi

        Sana homma itselataaville. Todenmukainen kulutusmittaus pakolliseksi.


      • Anonyymi

        Jos töpselihybridiä lataa säännöllisesti niin tuo nykyinen mittaustapahan on täysin oikea. Jos taas ei ole aikomustakaan ladata niin miksi sitten edes hankkia töpselimallia.


      • Anonyymi

        Ladattavalla hybridillä ajelee normipäivän ajot ilman että polttomoottori edes käynnistyy. Nolla litraa sataselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos töpselihybridiä lataa säännöllisesti niin tuo nykyinen mittaustapahan on täysin oikea. Jos taas ei ole aikomustakaan ladata niin miksi sitten edes hankkia töpselimallia.

        Varmaan lataisin ja sähköllä menis nämä pikkupyöritykset. Mutta sitten kun lähdetään tuonne tien päälle niin patteri loppuu aika nopeaan ja latausmahdollisuuksia ei välttämättä ole. Uskoisin, että maantiellä säästelisin virtaa lisävoimaksi esimerkiksi ohituksiin.


      • "Mittaustapaa pitäisi taas muuttaa että noille töpselihybrideille saataisiin vertailukelpoiset lukemat. Testi pitäisi suuorittaa akku tyhjänä, nyt kun lähdetään akku täynmä niin testi antaa epärealistisia 1,5l/100km lukemia."

        Mittauksissa otetaan jo nyt huomioon käytetyn sähköenergian määrä joka muutetaan bensankulutukseen.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        "Mittaustapaa pitäisi taas muuttaa että noille töpselihybrideille saataisiin vertailukelpoiset lukemat. Testi pitäisi suuorittaa akku tyhjänä, nyt kun lähdetään akku täynmä niin testi antaa epärealistisia 1,5l/100km lukemia."

        Mittauksissa otetaan jo nyt huomioon käytetyn sähköenergian määrä joka muutetaan bensankulutukseen.

        Ei vaan tällee monimutkaisesti:
        "WLTP-mittausta sovelletaan kaikkiin eri käyttövoimiin. Ladattavien hybridien mittaus tehdään polttomoottoriautoista poiketen useana eri mittauskertana ajovoima-akun erilaisilla varausasteilla ja tulokset lasketaan eri mittauskertojen tuloksia painottamalla. Jokaisella mittauskierroksella polttomoottorin osuus ajosyklistä kasvaa ja viimeinen mittauskierros ajetaan siten, että ajovoima-akku on lähtötilanteessa kokonaan tyhjä. Pelkällä sähköllä ajettava osuus mittauksesta määrittelee, kuinka suuri osuus koko mittauksesta määritellään nollapäästöisenä ajettavaksi."

        Ajosyklikin on vain 23km... ei toimi töpselihybrideillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan tällee monimutkaisesti:
        "WLTP-mittausta sovelletaan kaikkiin eri käyttövoimiin. Ladattavien hybridien mittaus tehdään polttomoottoriautoista poiketen useana eri mittauskertana ajovoima-akun erilaisilla varausasteilla ja tulokset lasketaan eri mittauskertojen tuloksia painottamalla. Jokaisella mittauskierroksella polttomoottorin osuus ajosyklistä kasvaa ja viimeinen mittauskierros ajetaan siten, että ajovoima-akku on lähtötilanteessa kokonaan tyhjä. Pelkällä sähköllä ajettava osuus mittauksesta määrittelee, kuinka suuri osuus koko mittauksesta määritellään nollapäästöisenä ajettavaksi."

        Ajosyklikin on vain 23km... ei toimi töpselihybrideillä.

        Jep, mutta siihen otetaan silti huomioon myös akusta käytetty energia.


    • Anonyymi

      Mittaustavan valinta tuottaa tietysti mittaustavan mukaiset tulokset. Niitä muuttamalla myös tulokset muuttuvat.
      Niille, joiden päivittäinen liikkuminen rajoittuu siten, että hybridin akku riittää ja joilla on latausmahdollisuudet kotona/työpaikoilla, niin ovathan auton ajoaikaiset päästöt nolla.
      Ne, joilla latausmahdollisuudet ovat heikot tai olemattomat ja/tai ajosuorite on niin suuri, ettei sähkö riitä, ajavat sitten polttomoottorilla valtaosan ajoita. Näiden ei juuri kannata kalliimpaa hybridiä hankkia.

      Useimmilla autonkäyttöön riittänee tosiaankin muutama kymmenen kilometriä ja vielä taajama-ajona. Ja siksi kai nuo päästö- ja kulutustestitkin on tehty juuri tällaista liikkumistapaa suosiviksi.

      • "Useimmilla autonkäyttöön riittänee tosiaankin muutama kymmenen kilometriä ja vielä taajama-ajona. Ja siksi kai nuo päästö- ja kulutustestitkin on tehty juuri tällaista liikkumistapaa suosiviksi."

        Niissä testeissä otetaan yleensä huomioon myös käytetyn sähköenergian määrä.

        "Näiden ei juuri kannata kalliimpaa hybridiä hankkia."

        Paitsi jos suuri osa ajoista on kaupungissa, silloin yhtäkkiä onkin taas järkevämpää hommana hybridi sillä se ottaa jarrutusenergiat talteen. :)


    • Anonyymi

      Mittaussykli pitäisi alkaa tyhjällä akulla, tulos kertoisi polttomoottori- ja talteenottotekniikan kyvykkyyden. Tarvitaan myös joku standardi jolla ilmoitetaan täyden patterin range. Näistä kahdesta pystyy päättelemään oman käytönsä kulutuksen.

      Tämän hetken ilmoitetuilla kulutus- ja päästölukemilla ei ole mitään arvoa.

      • Anonyymi

        Ei ole arvoa sinulle, aika monelle muulle on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole arvoa sinulle, aika monelle muulle on.

        Eikös nuo mittaukset ole tehty nimenomaan verotuksen pohjaksi ja silloin niiden tulee kuvata tyypillistä ajosuoritetta. Jos haluaa tietää auton kulutuksen omassa käytössä niin pitää käyttää muita mittaustapoja.
        Turha vaatia mittaukselta jotain sellaista mihin sitä ei ole tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole arvoa sinulle, aika monelle muulle on.

        Ladattavilla vehkeillä se ei vastaa todellisuutta.


    • Anonyymi

      Meidän kakkosautoon tulee 100km viikossa. Sen ajaisi helposti sähköllä mutta ei siihen hommaan tarvita 40k€ hybridiä tai sähköautoa. Ykkösautoon tulee 50-60tkm vuodessa. Siihen tarvii jo hyvän auton eikä voi ajatella että mentäisiin lataamisen ehdoilla. Diesel on tällä hetkellä edelleen sopivin, ehkä joku päivä ladattavana.

    • Anonyymi

      Kaksi saastepesää. Pikkuturbo ja diesel.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe