Pikkuturbot ja diselmoottorit katoavat nopeasti. WLTP-päästömittaustavan tultua voimaan huomattiin, että pikkuturbot ovat eritäin suurikulutuksisia ja suuripäästöisiä. 1. 5 litran pikkurbo on pienikulutuksisin ja pienipäästöisin. Litrainen kuluttaa enemmän kuin 1,4 litrainen. Siksi mottorikoot suurenevat.
https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/iskutilavuudet-kasvavat-taas-volkswagen/
Pikkuturbot ja dieselit katoavat nopeasti
30
85
Vastaukset
- Anonyymi
Dieselit pikkuautoista häviää mutta bensaturbot ei häviä, niitä käytetään hybrideissä ovat taloudellisia moottoreita ja tehokkaita..
- Anonyymi
Ihan hirveitä noi pikkuturbojen 5 litran seka-ajokulutukset. Kun pikkuturbo laitetaan lataushybridiin, niin siinä on sellainen dieselin tappaja että diäsel miästä itkettää taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hirveitä noi pikkuturbojen 5 litran seka-ajokulutukset. Kun pikkuturbo laitetaan lataushybridiin, niin siinä on sellainen dieselin tappaja että diäsel miästä itkettää taas.
Mun diisel vie seka-ajossa 4.7 litraa/100 verot on 400/ vuosi. Ei itketä yhtään. Maantie ajossa menee selvästi alle 4 litran. Miten tän hypridi tappais ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun diisel vie seka-ajossa 4.7 litraa/100 verot on 400/ vuosi. Ei itketä yhtään. Maantie ajossa menee selvästi alle 4 litran. Miten tän hypridi tappais ?
miun benziini vehe vie 4 litroo satasel ja verot 80 euro vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miun benziini vehe vie 4 litroo satasel ja verot 80 euro vuosi.
Ja 0-100km/h alle 20s.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun diisel vie seka-ajossa 4.7 litraa/100 verot on 400/ vuosi. Ei itketä yhtään. Maantie ajossa menee selvästi alle 4 litran. Miten tän hypridi tappais ?
Minun diesel vie 6,5 litraa ja verot 540 euroa, hybridiä jo katselen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja 0-100km/h alle 20s.
Lähen tuon aikaerotuksen verran aekaesemmin kottoonta, ku siä, ja piäsen viel perillekkin halavemmalla, ku siä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähen tuon aikaerotuksen verran aekaesemmin kottoonta, ku siä, ja piäsen viel perillekkin halavemmalla, ku siä.
Halpaahan tuo on kun rahoilla selviää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun diesel vie 6,5 litraa ja verot 540 euroa, hybridiä jo katselen
Mun Cadillac De Ville -69 Convertible, 7,7L bensakone vie kaikki, mitä sen tankkiin laittaa, jos sillä vaan ajelee, ja miksipä ei noin tyylikkäällä pelillä ajelisi!!!
- Anonyymi
Nesteen antamat tiedot my-dieselistä ovat osoittautuneet vääriksi. Neste korjaa tietojaan.
- Anonyymi
Autohinnastoistakin tuo noiden kuolema jo näkyy.
- Anonyymi
Ainakin pikkuturboja on tullut lisää monille merkeille.
- Anonyymi
Intiassa koko autokannasta yli 50% on muuten dieseleitä ja kasvussa. 2t mopoja ja moottoripyöriä satoja miljoonia.
Euroopassa aivan pienet kipot voi olla akkuautoja jotka tehty isojen kaupunkien ympäristössä liikkumiseen. Pieni auto sopii paremmin helsingin, espoon alueella liikkumiseen. Lataaminen on tosin pullonkaula kun ei ole rakennettu edes lämmityspaikkoja riittävästi. - Anonyymi
Pikkuturbot kuuluvat menneisyyteen.
- Anonyymi
Mittaustapaa pitäisi taas muuttaa että noille töpselihybrideille saataisiin vertailukelpoiset lukemat. Testi pitäisi suuorittaa akku tyhjänä, nyt kun lähdetään akku täynmä niin testi antaa epärealistisia 1,5l/100km lukemia.
- Anonyymi
Sana homma itselataaville. Todenmukainen kulutusmittaus pakolliseksi.
- Anonyymi
Jos töpselihybridiä lataa säännöllisesti niin tuo nykyinen mittaustapahan on täysin oikea. Jos taas ei ole aikomustakaan ladata niin miksi sitten edes hankkia töpselimallia.
- Anonyymi
Ladattavalla hybridillä ajelee normipäivän ajot ilman että polttomoottori edes käynnistyy. Nolla litraa sataselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos töpselihybridiä lataa säännöllisesti niin tuo nykyinen mittaustapahan on täysin oikea. Jos taas ei ole aikomustakaan ladata niin miksi sitten edes hankkia töpselimallia.
Varmaan lataisin ja sähköllä menis nämä pikkupyöritykset. Mutta sitten kun lähdetään tuonne tien päälle niin patteri loppuu aika nopeaan ja latausmahdollisuuksia ei välttämättä ole. Uskoisin, että maantiellä säästelisin virtaa lisävoimaksi esimerkiksi ohituksiin.
"Mittaustapaa pitäisi taas muuttaa että noille töpselihybrideille saataisiin vertailukelpoiset lukemat. Testi pitäisi suuorittaa akku tyhjänä, nyt kun lähdetään akku täynmä niin testi antaa epärealistisia 1,5l/100km lukemia."
Mittauksissa otetaan jo nyt huomioon käytetyn sähköenergian määrä joka muutetaan bensankulutukseen.- Anonyymi
Oudoksuva kirjoitti:
"Mittaustapaa pitäisi taas muuttaa että noille töpselihybrideille saataisiin vertailukelpoiset lukemat. Testi pitäisi suuorittaa akku tyhjänä, nyt kun lähdetään akku täynmä niin testi antaa epärealistisia 1,5l/100km lukemia."
Mittauksissa otetaan jo nyt huomioon käytetyn sähköenergian määrä joka muutetaan bensankulutukseen.Ei vaan tällee monimutkaisesti:
"WLTP-mittausta sovelletaan kaikkiin eri käyttövoimiin. Ladattavien hybridien mittaus tehdään polttomoottoriautoista poiketen useana eri mittauskertana ajovoima-akun erilaisilla varausasteilla ja tulokset lasketaan eri mittauskertojen tuloksia painottamalla. Jokaisella mittauskierroksella polttomoottorin osuus ajosyklistä kasvaa ja viimeinen mittauskierros ajetaan siten, että ajovoima-akku on lähtötilanteessa kokonaan tyhjä. Pelkällä sähköllä ajettava osuus mittauksesta määrittelee, kuinka suuri osuus koko mittauksesta määritellään nollapäästöisenä ajettavaksi."
Ajosyklikin on vain 23km... ei toimi töpselihybrideillä. Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan tällee monimutkaisesti:
"WLTP-mittausta sovelletaan kaikkiin eri käyttövoimiin. Ladattavien hybridien mittaus tehdään polttomoottoriautoista poiketen useana eri mittauskertana ajovoima-akun erilaisilla varausasteilla ja tulokset lasketaan eri mittauskertojen tuloksia painottamalla. Jokaisella mittauskierroksella polttomoottorin osuus ajosyklistä kasvaa ja viimeinen mittauskierros ajetaan siten, että ajovoima-akku on lähtötilanteessa kokonaan tyhjä. Pelkällä sähköllä ajettava osuus mittauksesta määrittelee, kuinka suuri osuus koko mittauksesta määritellään nollapäästöisenä ajettavaksi."
Ajosyklikin on vain 23km... ei toimi töpselihybrideillä.Jep, mutta siihen otetaan silti huomioon myös akusta käytetty energia.
- Anonyymi
Mittaustavan valinta tuottaa tietysti mittaustavan mukaiset tulokset. Niitä muuttamalla myös tulokset muuttuvat.
Niille, joiden päivittäinen liikkuminen rajoittuu siten, että hybridin akku riittää ja joilla on latausmahdollisuudet kotona/työpaikoilla, niin ovathan auton ajoaikaiset päästöt nolla.
Ne, joilla latausmahdollisuudet ovat heikot tai olemattomat ja/tai ajosuorite on niin suuri, ettei sähkö riitä, ajavat sitten polttomoottorilla valtaosan ajoita. Näiden ei juuri kannata kalliimpaa hybridiä hankkia.
Useimmilla autonkäyttöön riittänee tosiaankin muutama kymmenen kilometriä ja vielä taajama-ajona. Ja siksi kai nuo päästö- ja kulutustestitkin on tehty juuri tällaista liikkumistapaa suosiviksi."Useimmilla autonkäyttöön riittänee tosiaankin muutama kymmenen kilometriä ja vielä taajama-ajona. Ja siksi kai nuo päästö- ja kulutustestitkin on tehty juuri tällaista liikkumistapaa suosiviksi."
Niissä testeissä otetaan yleensä huomioon myös käytetyn sähköenergian määrä.
"Näiden ei juuri kannata kalliimpaa hybridiä hankkia."
Paitsi jos suuri osa ajoista on kaupungissa, silloin yhtäkkiä onkin taas järkevämpää hommana hybridi sillä se ottaa jarrutusenergiat talteen. :)
- Anonyymi
Mittaussykli pitäisi alkaa tyhjällä akulla, tulos kertoisi polttomoottori- ja talteenottotekniikan kyvykkyyden. Tarvitaan myös joku standardi jolla ilmoitetaan täyden patterin range. Näistä kahdesta pystyy päättelemään oman käytönsä kulutuksen.
Tämän hetken ilmoitetuilla kulutus- ja päästölukemilla ei ole mitään arvoa.- Anonyymi
Ei ole arvoa sinulle, aika monelle muulle on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole arvoa sinulle, aika monelle muulle on.
Eikös nuo mittaukset ole tehty nimenomaan verotuksen pohjaksi ja silloin niiden tulee kuvata tyypillistä ajosuoritetta. Jos haluaa tietää auton kulutuksen omassa käytössä niin pitää käyttää muita mittaustapoja.
Turha vaatia mittaukselta jotain sellaista mihin sitä ei ole tarkoitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole arvoa sinulle, aika monelle muulle on.
Ladattavilla vehkeillä se ei vastaa todellisuutta.
- Anonyymi
Meidän kakkosautoon tulee 100km viikossa. Sen ajaisi helposti sähköllä mutta ei siihen hommaan tarvita 40k€ hybridiä tai sähköautoa. Ykkösautoon tulee 50-60tkm vuodessa. Siihen tarvii jo hyvän auton eikä voi ajatella että mentäisiin lataamisen ehdoilla. Diesel on tällä hetkellä edelleen sopivin, ehkä joku päivä ladattavana.
- Anonyymi
Kaksi saastepesää. Pikkuturbo ja diesel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869