Volvo lopettaa dieselit, siirtyy sähköön

Anonyymi

Volvo tavoittelee sähköautoilleen 50 prosentin osuutta myynnistä vuoteen 2025 mennessä.

www.is.fi/autot/art-2000006275110.html

Diäsel miästä vituttaa taas.

48

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odotellaan taas diäsel miähen raivonpurkauksia ja maratonmussutusta. Se on parasta viihdettä.

    • Anonyymi

      No ei tule ikävä Volvo dieseliä eikä petrooli malleja, kun ovat kakka möhkäleitä!

    • Anonyymi

      Ja kyllä rajoita noita aloituksia vaan n härnätäksesi.
      Ketä sun intosi kiinnostaa, eiköhän diesel miehet tiedä ihan itse mitä haluavat, hölmö.

      • Anonyymi

        Rajoittakaa te dieselhönöt sitä omaa avautumistanne. Tai vittuilen lisää. Teidän jatkuva vinkumisenne kaikkine naurettavine lakialoitteineen alkaa melkein ärsyttämään kohta.


    • Anonyymi

      Luehan oikein. Kyse oli polttomoottoreista yleisesti eikä vain dieseleistä, no pääsit kuitenkin trollaamaan ja olosi helpottui. Eikö niin?

      • Anonyymi

        Etkö sinä trollipelle itse lue mitään uutisia koskaan? Valmistajat luopuvat kilvan dieselien valmistamisesta, kaikista polttomoottoreistakin kyllä ajan kanssa. Mutta diesel loppuu ensimmäisenä. Kun kysyntää ei kuluttajapuolella ole, niin dieseliä ei saa kohta tavan pulliainen apteekistakaan. Raskaalle liikenteellekin tullaan kehittämään korvaavat käyttövoimat, ja öljyriippuvuudesta tullaan pääsemään Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä trollipelle itse lue mitään uutisia koskaan? Valmistajat luopuvat kilvan dieselien valmistamisesta, kaikista polttomoottoreistakin kyllä ajan kanssa. Mutta diesel loppuu ensimmäisenä. Kun kysyntää ei kuluttajapuolella ole, niin dieseliä ei saa kohta tavan pulliainen apteekistakaan. Raskaalle liikenteellekin tullaan kehittämään korvaavat käyttövoimat, ja öljyriippuvuudesta tullaan pääsemään Suomessakin.

        Kyllä kyllä, öljyriippuvuudesta pyritään eroon myös liikenteen osalta. Ja luultavasti myös päästäänkin joskus. Silti ehkä kannattaisi jättää puolitotuudet ja uutisoinnin vääristelyt vähemmälle.

        Mielipiteet dieseleistä on sitten eri asia. Niitä voi kirjoitella ihan niinkuin haluaa. Kuten teetkin. Mielipiteesi on sinun ja tuskinpa sitä kukaan haluaa estää eikä kieltää, mutta mikään fakta se ei ole.


      • Anonyymi

        dieseli on jo tippunut.sitä ei kukaan enää halua,näin ihmiset sen toteavat,ylivoimaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        dieseli on jo tippunut.sitä ei kukaan enää halua,näin ihmiset sen toteavat,ylivoimaisesti

        Dieseleiden osuus autokannasta on nousussa. Sitä se on ollut jo muutamia vuosia.

        Halua siis on selvästi. Uudet dieselit vain ovat liian kalliita useimmille, joten se haetaan muutaman vuoden vanhana käytettynä. Päästöjen kannalta tietydti olisi parempi, että nekin hankittaisiin uusina. Vielä parempi, jos hankittaisiin ladattava dieselhybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleiden osuus autokannasta on nousussa. Sitä se on ollut jo muutamia vuosia.

        Halua siis on selvästi. Uudet dieselit vain ovat liian kalliita useimmille, joten se haetaan muutaman vuoden vanhana käytettynä. Päästöjen kannalta tietydti olisi parempi, että nekin hankittaisiin uusina. Vielä parempi, jos hankittaisiin ladattava dieselhybridi.

        eikös autotehtaat ole jo lopetelleet dieseleitten tekemistä ja nyt 68% hankkii muun kuin dieselillä kulkevan oli pari pv sitten lehdessä, ennen oli 50/50%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikös autotehtaat ole jo lopetelleet dieseleitten tekemistä ja nyt 68% hankkii muun kuin dieselillä kulkevan oli pari pv sitten lehdessä, ennen oli 50/50%

        Autotehtaat ovat lopettaneet joidenkin mallien osalta dieselmoottorit. Kuten myös bensamoottoritkin.
        Joku automerkki on luopunut pelkästään dieseleistä, koska valmistaa lähinnä edullisia kansanautoja, joihin dieselmoottoria ei kannatakaan. Joku toinen lienee siksi, ettei kyennyt valmistamaan kilpailukykyisiä dieselmoottoreita.
        Totta, ihmiset ovat vähentäneet reippaasti uusien dieselautojen ostamista. Yksi syy tietenkin on sekin, ettei dieseliä edes saa enää edullisimpiin kansanautoihin ja pieniin autoihin. Näitähän eniten ostetaan. Siksipä monet ovat hankkineet vaihtoautodieselin ulkomailta, josta premiumtasoisen dieselin on saanut suunnilleen sillä hinnalka mitä Suomesta uuden edullisen bensakäyttöisen kansanauton .
        Tottakai massiivinen dieselvastainen kampanjakin on saattanut vaikuttaa, vaikka se onkin perustunut lähinnä yli kymmenen vuotta vanhojen dieseleiden päästöihin ja niitä päästöjä on verrattu uusien bensa-autojen päästöihin.

        Dieseleiden uusmyyntiä verrataan mieluusti aina vuosien 2008 ja 2009 myyntiin, koska noina vuosina dieselien verotus laski merkittävästi ja myynti heti pomppasi uusiin ennätyksiin. Normaslisti dieselien uusmyynti lienee Suomessa aina ollut jotain 30% nurkilla tai jonkinverrankin alle. Nykyisinkäön se ei suuresti tuohon verrattuna ole laskenutkaan.
        Euroopassahan dieselien osuus on aina ollut reippaasti yli 50%. Nyt taitaa olla laskenut sen alle. Mielenkiintoinen seuraushan tästä on ollut autoliikenteen päästöjen löhteminen taas kasvuun, luonnollisesti, koska bensa-autojen päästöt ovat korkeampia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autotehtaat ovat lopettaneet joidenkin mallien osalta dieselmoottorit. Kuten myös bensamoottoritkin.
        Joku automerkki on luopunut pelkästään dieseleistä, koska valmistaa lähinnä edullisia kansanautoja, joihin dieselmoottoria ei kannatakaan. Joku toinen lienee siksi, ettei kyennyt valmistamaan kilpailukykyisiä dieselmoottoreita.
        Totta, ihmiset ovat vähentäneet reippaasti uusien dieselautojen ostamista. Yksi syy tietenkin on sekin, ettei dieseliä edes saa enää edullisimpiin kansanautoihin ja pieniin autoihin. Näitähän eniten ostetaan. Siksipä monet ovat hankkineet vaihtoautodieselin ulkomailta, josta premiumtasoisen dieselin on saanut suunnilleen sillä hinnalka mitä Suomesta uuden edullisen bensakäyttöisen kansanauton .
        Tottakai massiivinen dieselvastainen kampanjakin on saattanut vaikuttaa, vaikka se onkin perustunut lähinnä yli kymmenen vuotta vanhojen dieseleiden päästöihin ja niitä päästöjä on verrattu uusien bensa-autojen päästöihin.

        Dieseleiden uusmyyntiä verrataan mieluusti aina vuosien 2008 ja 2009 myyntiin, koska noina vuosina dieselien verotus laski merkittävästi ja myynti heti pomppasi uusiin ennätyksiin. Normaslisti dieselien uusmyynti lienee Suomessa aina ollut jotain 30% nurkilla tai jonkinverrankin alle. Nykyisinkäön se ei suuresti tuohon verrattuna ole laskenutkaan.
        Euroopassahan dieselien osuus on aina ollut reippaasti yli 50%. Nyt taitaa olla laskenut sen alle. Mielenkiintoinen seuraushan tästä on ollut autoliikenteen päästöjen löhteminen taas kasvuun, luonnollisesti, koska bensa-autojen päästöt ovat korkeampia.

        Sama satusetä. Sama tarina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama satusetä. Sama tarina...

        Niinhän se, samat tarinat samoihin trolliviesteihin. Niinhän se täällä menee.
        Sama trolli. Sama höpinä.

        Ei faktat miksikään muutu, vaikka kuinka samoja trollejasi jatkuvasti tänne syötät. Saat tietysti samat vastakommentitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        dieseli on jo tippunut.sitä ei kukaan enää halua,näin ihmiset sen toteavat,ylivoimaisesti

        Miksi diiselien osuus Suomen autokannasta jatkaa kasvua ? Miksi, vaikka "kukaan ei niitä halua" . Pakotetaanko Suomalaisia ostamaan diiseleitä ?


    • Anonyymi

      Dieselromuja ei saa kohta myytyä. Tavan kuluttajalle ei dieseliäkään myydä pian...

      • Anonyymi

        Saa ne myytyä, kun vaihtaa toiseen dieseliin


    • Anonyymi

      Mersu kiittää kilpailijoita tuotannon lopettamisesta.

      • Anonyymi

        Kaikkihan ne lopettaa dieselin, ennemmin tai myöhemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan ne lopettaa dieselin, ennemmin tai myöhemmin

        Niin luultavasti. Niin loppuu bensatkin. Mutta koska? Ensin loppuu bensat ja sitten dieselit. Taidetaan tuolloin jo elää 2040-lukua ainakin dieseleiden osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin luultavasti. Niin loppuu bensatkin. Mutta koska? Ensin loppuu bensat ja sitten dieselit. Taidetaan tuolloin jo elää 2040-lukua ainakin dieseleiden osalta.

        Sori, mutta dieselit on jo moni autovalmistaja ajanut alas, bensoja tekee vielä kaikki. Eli sinä se jaksat yrittää valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta dieselit on jo moni autovalmistaja ajanut alas, bensoja tekee vielä kaikki. Eli sinä se jaksat yrittää valehdella.

        Hyvää jatkoa vaan omassa uskossasi... uskossa jonka itsellesi valehtelemalla olet kehittänyt.
        Asian täytyy olla sulle tosi tärkeä, kun tuohon tilasn ajautuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää jatkoa vaan omassa uskossasi... uskossa jonka itsellesi valehtelemalla olet kehittänyt.
        Asian täytyy olla sulle tosi tärkeä, kun tuohon tilasn ajautuu...

        Ei täällä uskovaisia ole sinun lisäksesi dieselpelle. Autotehtaat parhaillaan lopettavat dieselien valmistusta, eikä säälittävä kitinäsi muuta sitä faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä uskovaisia ole sinun lisäksesi dieselpelle. Autotehtaat parhaillaan lopettavat dieselien valmistusta, eikä säälittävä kitinäsi muuta sitä faktaa.

        Volvo ilmoitti jo 2 vuotta sitten että dieselit poistuu. Diesel-aasit käyvät hitaalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo ilmoitti jo 2 vuotta sitten että dieselit poistuu. Diesel-aasit käyvät hitaalla..

        Diesel-vajukki käy taas hitaalla...


    • Anonyymi

      Kohta dieseliä ei kukaan.

    • Anonyymi

      Dieselvajukit eivät tajua että dieselien valmistus loppuu.

      • Anonyymi

        Voi noita diesel-aaseja.


    • Anonyymi

      Eiköhän diesel ole taputeltu kohtsillään.

      • Anonyymi

        Ja tilalle tulee kylmänä käyviä bensa moottoreita, jotka saastuttavat ryyppy päällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tilalle tulee kylmänä käyviä bensa moottoreita, jotka saastuttavat ryyppy päällä!

        Eipä ainakaan Volvon bensa-autoja, koska tuon uutisen mukaan Volvo lopettaa bensa-autojen valmistamisen.
        Siirtyy sähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ainakaan Volvon bensa-autoja, koska tuon uutisen mukaan Volvo lopettaa bensa-autojen valmistamisen.
        Siirtyy sähköön.

        Volvo ilmoitti jo 2 vuotta sitten lopettavansa dieselit. Sitten seuraavaksi loppuu bensat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo ilmoitti jo 2 vuotta sitten lopettavansa dieselit. Sitten seuraavaksi loppuu bensat.

        Eikös toi nyt ole ihan sama mitä kiinalaiset riksat polttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös toi nyt ole ihan sama mitä kiinalaiset riksat polttaa?

        No ei se ihan kaikille ole. Suomessakin jotkut tykkää kiinalaisista autoista.


    • Anonyymi

      Diesselillä ajeleepi tulevaisuudessa vain rikkaat. Köyhät latailevat pattereitaan.

    • Anonyymi

      Ketkähän täällä trolleja oikein on.
      Mitä pahaa on nykyisissä suhteellisen uusissa dieseleissä, jotka käyttävät biopolttoainetta. Päästöt on huomattavan pienet, verrattuna mihin tahansa.
      Jotenkin keskustelussa ei ole suhteellisuuden tajua.

      Kun ei ole paikkaa, mistä kaasua tai sähköä saisi.

      On eriarvoistava katsella asioita mustavalkoisesti.
      Suomi on laaja maa ja harvaan asuttu - monelta osin.

      • Anonyymi

        Dieselin kuolema ei liity sinun henkilökohtaiseen affektioosi ko. käyttövoimaa kohtaan. Eikä Suomen asutustiheyteen tai välimatkoihin. Aika on ajanut polttomoottorien ohi (dieseltrollien riehunnasta huolimatta), ja ensimmäisenä lähtee dieselit. Tämä dieselin katoaminen on parhaillaan tapahtuva ilmiö, eikä kyse ole mistään keskustelusta. Dieseliä ei haluta ostaa, ja uusien dieseleiden osuus myynnistä on romatanut nopeasti. Näin nyt vain tapahtuu, ja asiasta on turha itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselin kuolema ei liity sinun henkilökohtaiseen affektioosi ko. käyttövoimaa kohtaan. Eikä Suomen asutustiheyteen tai välimatkoihin. Aika on ajanut polttomoottorien ohi (dieseltrollien riehunnasta huolimatta), ja ensimmäisenä lähtee dieselit. Tämä dieselin katoaminen on parhaillaan tapahtuva ilmiö, eikä kyse ole mistään keskustelusta. Dieseliä ei haluta ostaa, ja uusien dieseleiden osuus myynnistä on romatanut nopeasti. Näin nyt vain tapahtuu, ja asiasta on turha itkeä.

        Diesel on mennyttä kauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel on mennyttä kauraa.

        Mutta bensa rulettaa.
        Etenkin 18436572 sytytysjärjestyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta bensa rulettaa.
        Etenkin 18436572 sytytysjärjestyksellä.

        Bensa rulettaa jos haluaa polttoitsemurhan tehdä. Muuten haisevaa pazkaa myrkkyä joka kielletään.


    • Anonyymi

      Volvon päätös lopettaa bensa- ja dieselmoottorien valmistus on vain mediatemppu. Volvohan siirtää näiden valmistuksen uuteen Geelyn kanssa perustettavaan sisaryhtiöön. Se jatkaa sitten polttomoottoreiden kehittämistä ja valmistamista Volvoihin.

      Bensa- ja dieselautojen valmistusta ei vielä toistaiseksi ainakaan ole lopetettu, niitähän kumpiakin tulee koko ajan markkinoille. Volvolla taitaa yksi malli, sieltä edullisemmasta ja pienemmästä päästä olla luopunut dieselmoottoreista.
      Ammattiliikenne käyttää Volvoja paljon, ja kaikki käytänmössä dieseleitä ei niitä lopeteta. Raskas liikennekin on Volvolle tärkeä ja se on kokonaan dieselmoottoriautoilla tehtävää.

      • Anonyymi

        Kaikenlaista höpöhöpö-tarinaa sinäkin pellehermanni jaksat suoltaa. Polestarkin esitteli juuri uuden täyssähkön.


      • Anonyymi

        Työautot ja raskasliikenne on eri juttu. Diesel on taloudellinen siellä eikä vaihtoehtoa jos kunnon hybridiä ajoakulla !

        H-autoissa hyötyero on mitätön nykyinen bensa vs diesel koska väännön ja tehon tarve olematon. Lisäksi autonhankinnan trendi on pienempää kevyempään autoon ! Vaikka ajetaan paljon

        Jos otetaan normaali pieni pakettiauto jossa vaikka 500kg tai 1000kg kyydissä ja siinä on bensakone vs 2.0 diesel kulutuksen ero on suhteessa isompi.


    • Anonyymi

      Ilmisevää, ja tosin molempia ei riitä kaikille. Kiinalainen juttu.

      • Anonyymi

        Dieselaasi aloitti taas trollauksen. Ei nämä uutiset yms. faktat siitä mihinkään muutu.


    • Anonyymi

      Autovalmistaja toisensa jälkeen luopuu dieseleistä.

      • Anonyymi

        Ja bensasta. Kuten Volvokin.


    • Anonyymi

      hukka perii jos vetyvolvoa ei ole?

    • Anonyymi

      Pitäisi jo uskoa, että dieselautolla ei ole mitään tulevaisuutta, eikä ensi vuponna vaihtoarvoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe