Hepr. 4:3
Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
Sapatti on portti lainorjuuteen . Sapatti pidetään kunnes Herra näytä että Lepo=sapatti on vertauskuva joka tulis olla sydämessä joka päivä siis Lepoa . Siis sapatti joka päivä minulla on koska olen pelastunut lainorjuudesta.. Mutta on monet on jotka eivät pääsevät Herran Lepoon. SIIS ME PÄÄSEMME SAPATTIIN... JOTKA TULIMME USKOON.
Tie lainorjuuteen on auki . Astu sisään jos uskallat.
15
<50
Vastaukset
Joo. Töitä seitsemän päivää viikossa. Ah autuutta.
- Anonyymi
synnin orjuudesta piti päästä eroon ei lain. laki on hyvä: älä tapa, varasta jne.
Kristityille laki näyttää sen, että me emme koskaan kykene täyttämään sitä.
Siksi me tarvitsemme armoa koska emme kykene itse itseämme pelastamaan 🤓
Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme kun nöyrrymme ottamaan sen tosiasian vastaan.- Anonyymi
<<Siis sapatti joka päivä minulla on koska olen pelastunut lainorjuudesta..<<
Sarjamurhaajan puolustus:
Room.7:7
<<Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse." Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<- Anonyymi
Tästä ilmenee psykopatiatasoinen motivaatioristiriita, jolla ihminen tuottaa minänsä, kuten sarjamurhaaja; se mitä pyrkii välttämään se vetää puoleensa, ja mitä enemmän pyrkii välttämään, niin sitä enemmän se pakottaa kunnes pakko kasvaa itse teoksi. Ja teon jälkeen ahdistus pahan teosta kasvaa ja kasvaa, kunnes se räjähtää käsin syytöksinä ja syyllisyytenä, jonka jälkeen alkaa sama motivaatioristiriita alusta; pyrkii välttämään, vetää puoleen, toteuttaa teon ja PAM, pyrkii välttämään,v etää puoleensa, toteuttaa teon ja PAM. jne. jne. jne.
Jokainen laihduttaja tuntee viattomimmassa muodossa tämän saman kierteen, mutta teon 'pahuus' on vielä niin lievässä muodossa, ettei siihen tarvita pelastukseksi itse Jumalan kuolemaa, mutta riittävä pahuus sen jo edellyttää, koska oma tuomio kauhistuttaa.
Tämä syntyy silkasta pahuudesta ja niinpä vuodatus loppuukin huokaisuun, että saa lihalla palvella synnin lakia, josta sitten kiitetään Jumalan kuolemaa ja tuomion poistumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä ilmenee psykopatiatasoinen motivaatioristiriita, jolla ihminen tuottaa minänsä, kuten sarjamurhaaja; se mitä pyrkii välttämään se vetää puoleensa, ja mitä enemmän pyrkii välttämään, niin sitä enemmän se pakottaa kunnes pakko kasvaa itse teoksi. Ja teon jälkeen ahdistus pahan teosta kasvaa ja kasvaa, kunnes se räjähtää käsin syytöksinä ja syyllisyytenä, jonka jälkeen alkaa sama motivaatioristiriita alusta; pyrkii välttämään, vetää puoleen, toteuttaa teon ja PAM, pyrkii välttämään,v etää puoleensa, toteuttaa teon ja PAM. jne. jne. jne.
Jokainen laihduttaja tuntee viattomimmassa muodossa tämän saman kierteen, mutta teon 'pahuus' on vielä niin lievässä muodossa, ettei siihen tarvita pelastukseksi itse Jumalan kuolemaa, mutta riittävä pahuus sen jo edellyttää, koska oma tuomio kauhistuttaa.
Tämä syntyy silkasta pahuudesta ja niinpä vuodatus loppuukin huokaisuun, että saa lihalla palvella synnin lakia, josta sitten kiitetään Jumalan kuolemaa ja tuomion poistumista.Ja jatko on ihan samaa psykopatiaa: mitä mieltä Jahve-Jumala on siitä, että pyritään irti hänen säätämästä laistaan?
Todennäköisesti hyvin, hyvin vihainen.
Tehdään ihmikuva luonnostaan ja läpeensä pahaksi, tehdään tarina synnistä ja lankeemuksesta ja luovutetaan ihmisuhrina sijaiseksi kidutettu ja tapettu ihmeidentekijä hyvältä tuoksuvana uhrilahjana ja kirotaan vielä ristille (Gal.3:13) Taivaan isineen vihan lepyttämiseksi kuten Jahve määräsi 5.Moos.13., niin voidaan ainakin kuvitella olevamme vapaita tekekemään sitä pahaa mitä haluamme ja mitä emme pysty välttämään.
Luterilaisuuden tärkein tunnustus, Augsburgin tunnustus:
<<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<
Tosin tämän opin lopputuloksena ei ole Taivaallista Isää, ei näin ollen myöskään taivasta ja ikuinen elämäkin on tarjolla vain helvetissä, mutta pahanteon motivaatioristiriita on elämässä ratkaistu.
Uskonto ei ole ratkaisu psykopatiatasoiseen persoonallisuushäiriöön.
- Anonyymi
Lakia on noudatettava. Piste. Näin sanoo Jeesus Raamatussa. Itse Perkele ja hännystelijänsä pyrkivät eksyttämään laista saarnaamalla mustaa evankeliumiaan!
- Anonyymi
Onko tämä Jahven lakiuskonto psyykkisesti terveempää puhetta? Uhraatko urospuoliset esikoispojat - niin ihmisten kuin karjankin - joka pääsiäinen, kuten Jahve määrää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä Jahven lakiuskonto psyykkisesti terveempää puhetta? Uhraatko urospuoliset esikoispojat - niin ihmisten kuin karjankin - joka pääsiäinen, kuten Jahve määrää?
Uskovaisethan sanovat, että Jeesus teurastettiin sen vuoksi, ettei tarvitse teurastaa enää lampaita - sitä ei kukaan ole kertonut, että vapauttiko se myös näiden esikoispoikien surmaamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se mitä Jeesuksen väitetään Raamatussa sanovan, ei välttämättä ole mitään Jeesuksen puhetta.
- Kaikista räikeimmillään tämä asia tulee esille ehtoollisen asetussanoissa, jotka Paavali tunnustaa Raamatussa itse antaneensa, ja kuitenkin ne on lisätty liki sanasta sanaan samanlaisena Jeesuksen suuhun joka evankeliumiin.
Minkälainen ihminen käskisi muistella itseään kuolemansa jälkeen syömällä hänen ruumistaan ja juomalla hänen vertaan, joka käsittämätön idea on laitettu Jeesuksen sanomaksi? Henkisesti todella sairas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se mitä Jeesuksen väitetään Raamatussa sanovan, ei välttämättä ole mitään Jeesuksen puhetta.
- Kaikista räikeimmillään tämä asia tulee esille ehtoollisen asetussanoissa, jotka Paavali tunnustaa Raamatussa itse antaneensa, ja kuitenkin ne on lisätty liki sanasta sanaan samanlaisena Jeesuksen suuhun joka evankeliumiin.
Minkälainen ihminen käskisi muistella itseään kuolemansa jälkeen syömällä hänen ruumistaan ja juomalla hänen vertaan, joka käsittämätön idea on laitettu Jeesuksen sanomaksi? Henkisesti todella sairas.Ja jos joku uskovainen nyt haluaisi tähän puolustautua sanomalla, että eihän Jeesus ollutkaan ihminen, vaan Jumala - niin sitä suuremmalla syyllä kysyisin, että miksi ihmeessä joku Jumala vaatisi muistelemaan itseään FYYSISEN, KONKREETTISEN ruumiin syönnillä?!
Luterialaisuuden tärkein tunnustus, Augsburgin tunnustus:
<<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<
Lähde: wikipedia Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisethan sanovat, että Jeesus teurastettiin sen vuoksi, ettei tarvitse teurastaa enää lampaita - sitä ei kukaan ole kertonut, että vapauttiko se myös näiden esikoispoikien surmaamisesta.
Eikö se ollut Juutalaisten omien perinnäisjuttuja nuo ?
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen ihminen käskisi muistella itseään kuolemansa jälkeen syömällä hänen ruumistaan ja juomalla hänen vertaan, joka käsittämätön idea on laitettu Jeesuksen sanomaksi? Henkisesti todella sairas.Vertauskuvia seurataan.
Käsky Rakasta Lähimmäinen kuin itsesi niin täytä elikkä
noudat elikkä pidät koko Lakia... Ei Lakia saa rikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3771616- 811592
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3781568- 811338
Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀481241Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht371095Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆2561051vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163918Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40895Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20887