Mikä anoppia vaivaa?

Anonyymi

Olisko mitään ajatuksia, että mikä anoppia vaivaa laukoo ilkeitä kommentteja kaikesta mitä teen ja minulle rakkaista harrastuksista erityisen hartaasti.

Avopuoliso on sitä mieltä, että on kateellinen minulle kun jaksan juosta ja osaan kirjoneuletta tehdä. Mutta minusta se on aika käsittämätöntä käytöstä aikuiselta naiselta suoraan sanottuna. :,D

Mitä tehdä, kun en jaksa jatkuvaa ilkeilyä mutta avopuolison takia yritän olla hänen kanssa tekemisissä...

91

6307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otatte- siis TE MOLEMMAT selkeän pesäeron anoppiin/mies äitiinsä. Ellei tehoa, selkeä pesäero mieheesi. Ei muutu tilanne muuksi. Nimimerk. kokemusta on. Napanuora katkaistava viimeistään seurusteluvaiheessa.

      Ja turhaa jutella/käyttää aikaa normaaleihin ongelmanratkaisutaitoihin, toisen luonnetta, sairaanloista et ilman anopin hoitoonmenoa muuksi muuta. Pahenee aikaa myöden.
      Tilanne tämä. Näin.

    • Anonyymi

      Yleensä ongelma on ihan jossain muussa. Ei siis sinun tekemisissä tai tekemättä jättämisissä. Istu saman pöydän ääreen ja kysy ystävällisesti että mikä on, mikä hätänä, mikä kiikastaa.

      Puhumalla suoraan mutta ystävällisesti asiat kyllä selviävät.

      • Anonyymi

        Taidan kallistua tuon ensimmäisen kommentoijan neuvon puolelle ja olla pitämättä yhteyttä anoppi kokelaaseen. Neuvottelut on sellaisia varten jotka siihen kykenee ja nyt olen aika varma, ettei tämä henkilö kykene siihen koska tilanne jossa hän käyttäytyi ala-arvoisesti oli juuri nimenomaan tilanne jossa oli tarkoitus neuvotella ja keskustella asioista.

        Edellä mainittu tilanne ei toki ollut ainoa kerta jolloin loukkaavia kommentteja on sadellut, mutta se oli se korsi joka katkaisi kamelin selän. 6.5 vuotta tätä on jatkunut ja nyt minä sain tilanteesta tarpeekseni.

        Mieheni on niin kiinni äidissään, ettei ymmärrä miten hänen loukkaava käytöksensä minua loukkaa niin harkitseb nyt vakavissaan eroa, koska en halua miestä joka ei puolusta minua äitiään vastaan. Enkä halua miehen vanhempia tulevien lasten isovanhemmiksi laukomaan ilkeitä kommentteja heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan kallistua tuon ensimmäisen kommentoijan neuvon puolelle ja olla pitämättä yhteyttä anoppi kokelaaseen. Neuvottelut on sellaisia varten jotka siihen kykenee ja nyt olen aika varma, ettei tämä henkilö kykene siihen koska tilanne jossa hän käyttäytyi ala-arvoisesti oli juuri nimenomaan tilanne jossa oli tarkoitus neuvotella ja keskustella asioista.

        Edellä mainittu tilanne ei toki ollut ainoa kerta jolloin loukkaavia kommentteja on sadellut, mutta se oli se korsi joka katkaisi kamelin selän. 6.5 vuotta tätä on jatkunut ja nyt minä sain tilanteesta tarpeekseni.

        Mieheni on niin kiinni äidissään, ettei ymmärrä miten hänen loukkaava käytöksensä minua loukkaa niin harkitseb nyt vakavissaan eroa, koska en halua miestä joka ei puolusta minua äitiään vastaan. Enkä halua miehen vanhempia tulevien lasten isovanhemmiksi laukomaan ilkeitä kommentteja heille.

        Jos anoppikokelas kokee sinut yhtä vastenmielisenä? Kaikkien kemiat ei vaan aina kohtaa 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos anoppikokelas kokee sinut yhtä vastenmielisenä? Kaikkien kemiat ei vaan aina kohtaa 🤔

        Voi luoja sentään. Mikään ei oikeuta epäasialliseen käytökseen. Ei sekään, että ei satu tykkäämään jostain henkilöstä. Ihan perus aikuisen hyvää käytöstä. Pikku lapsetkin opetetaan siihen, että ei saa käyttäytyä huonosti muita ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan kallistua tuon ensimmäisen kommentoijan neuvon puolelle ja olla pitämättä yhteyttä anoppi kokelaaseen. Neuvottelut on sellaisia varten jotka siihen kykenee ja nyt olen aika varma, ettei tämä henkilö kykene siihen koska tilanne jossa hän käyttäytyi ala-arvoisesti oli juuri nimenomaan tilanne jossa oli tarkoitus neuvotella ja keskustella asioista.

        Edellä mainittu tilanne ei toki ollut ainoa kerta jolloin loukkaavia kommentteja on sadellut, mutta se oli se korsi joka katkaisi kamelin selän. 6.5 vuotta tätä on jatkunut ja nyt minä sain tilanteesta tarpeekseni.

        Mieheni on niin kiinni äidissään, ettei ymmärrä miten hänen loukkaava käytöksensä minua loukkaa niin harkitseb nyt vakavissaan eroa, koska en halua miestä joka ei puolusta minua äitiään vastaan. Enkä halua miehen vanhempia tulevien lasten isovanhemmiksi laukomaan ilkeitä kommentteja heille.

        Minulla suuri syy eroon ei ollut karmea anoppi sinällään (pystyn kyllä pitämään puoleni) vaan juurikin se että vaimoni oli aina äitinsä puolella. Tai ei ainakaan koskaan antanut minulle tukea. Se loukkasi minua syvästi. Tuntui että on aina kaksi yhtä vastaan ja joskus vielä appi kolmantena. Jäin ihan yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan kallistua tuon ensimmäisen kommentoijan neuvon puolelle ja olla pitämättä yhteyttä anoppi kokelaaseen. Neuvottelut on sellaisia varten jotka siihen kykenee ja nyt olen aika varma, ettei tämä henkilö kykene siihen koska tilanne jossa hän käyttäytyi ala-arvoisesti oli juuri nimenomaan tilanne jossa oli tarkoitus neuvotella ja keskustella asioista.

        Edellä mainittu tilanne ei toki ollut ainoa kerta jolloin loukkaavia kommentteja on sadellut, mutta se oli se korsi joka katkaisi kamelin selän. 6.5 vuotta tätä on jatkunut ja nyt minä sain tilanteesta tarpeekseni.

        Mieheni on niin kiinni äidissään, ettei ymmärrä miten hänen loukkaava käytöksensä minua loukkaa niin harkitseb nyt vakavissaan eroa, koska en halua miestä joka ei puolusta minua äitiään vastaan. Enkä halua miehen vanhempia tulevien lasten isovanhemmiksi laukomaan ilkeitä kommentteja heille.

        Ei se sinun miehesikään asialle mitään voi. Olen ollut vaimoni ja äitini välissä. Äitini ei kerta kaikkiaan ymmärtänyt, mikä asiassa mättää, vaikka yritin selvittää asioita asiallisesti sekä riitelemällä. Ainut, mikä sai hänet ymmärtämään, kun kävin läpi hänen ja isäni äidin aikanaan käymää vastaavaa rulianssia. Kerrankin tuntui, että keskustelun jälkeen olin viimeinkin tullut ymmärretyksi!

        Ja arvaappas loppuiko homma siihen? Ei tietenkään vaan sama käytös jatkui. Heti seuraavana päivänä.

        Ihmiset eivät yleensä muutu. Meidän tapauksessa ongelmana ei ollut harrastukset, vaan äitini oli kova neuvomaan siitä, mikä on se ainoa oikea tapa kasvattaa lapsia. Jos lapset olivat joskus hankalia hän myös kaivoi esiin aina mielestään ne virheet, mitä me hänen mielestään olimme tehneet aina taapero-iästä lähtien.

        Oka neuvoni on pitää yhteyttä, mutta harvemmin - etenkin jos käytös jatkuu. Kun tapaatte ole kuin asiakaspalvelija, joka ottaa kaiken paskan vastaan myötäillen ja asiallisesti. Älä kuitenkaan ota sanoista vaarin vaan anopin sanomiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Älä missään tapauksessa suutu, ole hiukkaakaan sarkastinen yms. Ole asian yläpuolella. Hyvässä tapauksessa anopin asenne muuttuu parempaan joidenkin vuosien jälkeen. kun hän tottuu sinuun - mutta tämä ei ole saletti.

        Ikävä kyllä monen suhteen mukana saat myös suvun. Mutta yhteydenpitoa siihen voi vähentää...


      • Anonyymi

        Hyvä kommentti ja neuvo klo 9:34. Tuolla tavoin viisaat ja valveutuneet tyypit toimivat. En ymmärrä, mikä noita muita vaivaa vai trollaavatko ne vain. - Nm. Täyskymppikommentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan kallistua tuon ensimmäisen kommentoijan neuvon puolelle ja olla pitämättä yhteyttä anoppi kokelaaseen. Neuvottelut on sellaisia varten jotka siihen kykenee ja nyt olen aika varma, ettei tämä henkilö kykene siihen koska tilanne jossa hän käyttäytyi ala-arvoisesti oli juuri nimenomaan tilanne jossa oli tarkoitus neuvotella ja keskustella asioista.

        Edellä mainittu tilanne ei toki ollut ainoa kerta jolloin loukkaavia kommentteja on sadellut, mutta se oli se korsi joka katkaisi kamelin selän. 6.5 vuotta tätä on jatkunut ja nyt minä sain tilanteesta tarpeekseni.

        Mieheni on niin kiinni äidissään, ettei ymmärrä miten hänen loukkaava käytöksensä minua loukkaa niin harkitseb nyt vakavissaan eroa, koska en halua miestä joka ei puolusta minua äitiään vastaan. Enkä halua miehen vanhempia tulevien lasten isovanhemmiksi laukomaan ilkeitä kommentteja heille.

        Mulla ollu aikanaan sama juttu..
        Myöhemmin on puhuttu asiasta,anppi (nyk ex),kertoi avoimesti et oli mulle kade,kun pääsin liikkuu neljän lapsen kans,oli auto,kortti jne,joita hällä ei aikanaan ollut kun lapset oli pieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos anoppikokelas kokee sinut yhtä vastenmielisenä? Kaikkien kemiat ei vaan aina kohtaa 🤔

        Mitä sanoit ensi kerta tavatessnne?
        Haukuitko miestäsi kaikesta mahdollisesta? Vaikka hän on hyvä, komea kunnon mies!

        Jos tapasitte anoppisi anopin, sanoitko hänelle, että hyi minä ainakan en halua elää noin vanhaksi. Hän kertoi siitä pojalleen, miehelleni, ja kertoi itkeneensä jälkeenpäin.

        Sanoitko, anoppiin katsoen, että minä ainakaan en halua elää vanhaksi?

        Puuttuivatko sosiaaliset taitosi, vuorovaikutustaitosi täysin?

        Onko sinusta rohkea sellainen ihminen, joka sanoo rumasti toiselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanoit ensi kerta tavatessnne?
        Haukuitko miestäsi kaikesta mahdollisesta? Vaikka hän on hyvä, komea kunnon mies!

        Jos tapasitte anoppisi anopin, sanoitko hänelle, että hyi minä ainakan en halua elää noin vanhaksi. Hän kertoi siitä pojalleen, miehelleni, ja kertoi itkeneensä jälkeenpäin.

        Sanoitko, anoppiin katsoen, että minä ainakaan en halua elää vanhaksi?

        Puuttuivatko sosiaaliset taitosi, vuorovaikutustaitosi täysin?

        Onko sinusta rohkea sellainen ihminen, joka sanoo rumasti toiselle?

        Niin. Oletko kertaakaan ajatellut, mitä ITSE aluksi sanoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Oletko kertaakaan ajatellut, mitä ITSE aluksi sanoit?

        Erh. Jopas jotakin.😅 Sanoitko sinä sinun anopille rumasti kun ensi kerran tapasitte, kun lauotte tuollaisia kommentteja ihmiselle jota ette edes tunne?

        Kun me tapasimme ensimmäisen kerran kerroin nimeni ja vastailin kysymyksiin kotikylästäni. Ei se, että anoppi kokelas heittäytyy ilkeäksi niin tarkoita, että miniä kokelas olisi ollut sitä ensin. Ei kaikki alennu ilkeään käytökseen, vaikka sitä jotkut toiset tekisivätkin ihminen voi tehdä tietoisen valinnan olla kiltti toisista riippumatta.😅 Kotikylästä kertominenko se oikeuttaa siihen että toinen saa haukkua pystyyn? 😳 Voi hyvänen aika sentään..


    • Anonyymi

      Pilaat elämäsi.
      Anopit eivät muutu, ei kuuntele yms.
      Miehesi antaa sen tapahtua, hamaan loppuun saakka.

      Älä pilaa elämääsi. juokse karkuun niin nopeasti kuin voit.

      Kukaan ihminen ei jaksa sitä loputtomasti. Jos et reakoi, se pahenee.
      Miehesi tulee syyttämään sinua siitä.

      Kun sairastut vuosien piinan jälkeen, sinä olet se hullu.

      • Anonyymi

        Kaikki mitä sinä sanot on niin totta ja siksipä suunnitteilla on nyt avoero siksi, että en jaksa narsistista anoppia ja mieskin on osoittanut olevansa samasta viasta kärsivä koska puolustaa viimeiseen hengenvetoonkin saakka äitiään, vaikka tämä härskisti haukkui minut pystyyn.

        Sinänsä ironista tuo anopin käytös, että noin tekee koska mikäli hänen kertomustaan on uskominen niin hänen edesmennyt anoppinsa oli samalla tavalla ilkeä häntä kohtaan kuin mitä hän nyt on minua kohtaan..-.-" Ja hän sanoi, ettei halua olla samanlainen mutta on siitäkin huolimatta.


    • Anonyymi

      vanhuus tekee erilaisia tepposia.
      Anopillasi on huono olla itsensä kanssa, voi olla alkavaa muistisairautta, tyytymättömyyttä omaan elämäänsä, yksinäisyyttä, monia syitä taustalla ja ne nyt vain purkaantuvat ulos sinulle ilkeilyinä.

      Itselläni oli hyvin ikävä anoppi, mutta en antanut sen haitata, kun näin miten paha olo hänellä oli. Anoppi käveli huonosti, lonkkia ja polvia särki ilmeisesti taukoamatta, ei päässyt leikkauksiin koska oli reilusti ylipainoinen. Hän nukkui vuosia yönsä hyvin huonosti kipujen takia . Anopilla oli kaikenlaista muutakin terveydellistä vaivaa, käsissä reumaa, diabetes yms.
      Minun hyväkuntoisuuteni ja terve olemukseni oli hänelle vähän kuin punainen vaate. Luulen että anoppi oli katkera minulle kun olin nuori ja terve ja hän ei.

      Näki minussa ja pojassaan tavallaan itsensä ja miehensä silloin nuorena ja oli katkera elämälle ja ikääntymiselle. Anoppi ajusi ettei hän ikinä enää kokisi samoja juttuja, tiesi elävänsä viimeisiä vuosiaan ja se söi häntä henkisesti myös.

      Anopin käytös ei vaikuttanut minun ja mieheni väleihin millään tavalla. En edes alun jälkeen yrittänyt vastata millään tavoin loukkauksiin, ohitin ne neutraalisti, totesin vain, että ikävää kun sinulla on tänään huonompi päivä.

      Eihän se tietenkään minun vikani ollut että hän oli niin huonossa kunnossa, mutta sanoin miehelleni, että ei minua haittaa. Jos hänen äidilleen tulee minulle tiuskimisestä parempi mieli, niin antaa tiuskia vaan. En ottanut koskaan anopin ilkeitä sanoja henkilökohtaisesti enkä niistä loukkaantunut. Tiedän millainen ihminen olen ja mieheni tietää sen myös, samoin muut ihmiset.

      Kuolinvuoteellaan anoppi pyysi minulta itku silmässä anteeksi ja sanoi, että hyvä miniä olen. Sanoin hänelle, ettei ole mitään anteeksipyydettävää, sinulla on ollut raskas elämä ja paljon kipuja, onhan se ymmärrettävää että silloin välillä harmittaa. Ei minulla jäänyt mitään hampaan koloon anoppia kohtaan.

      • Anonyymi

        Veit jalat suusta. Tätä mieltä minäkin. Vahvasti vaikuttaa alkavalle Altsheimerille. Hyvin taitavat olla klassisia oireiluja.


    • Anonyymi

      Minunkin anoppini oli kaunainen miniöilleen ja myös joillekin lapsilleen.
      Minä en suuttunut enkä ottanut hänen pahoja sanoja henkilökohtaisesti. Alussa enemmänkin ihmettelin mikä pistää ihmisen sanomaan rumasti minulle vaikka hän ei tuntenut minua lainkaan, enkä ollut mitään pahaa hänelle tehnyt.

      Kyselin silloin seurustelun alussa mieheltäni ja anopin veljiltä, millainen elämä heillä lapsena oli ja millainen anopin avioliitto oli ollut. Anoppi oli joutunut tosi koville lapsuudessaan, oli puutetta ja suoranaista nälkää. Sitten tuli sota-ajat ja sodan tuomat kauhut. Sen jälkeen avioliitto sodassa henkisesti murtuneen miehen kanssa. Paljon lapsia, kovaa työtä lähes ympäri vuorokauden päivästä toiseen.

      Ymmärsin hänen katkeruutensa elämää ja meitä muita, helpommalla päässeitä, parempiosaisia naisia kohtaan. Meillä oli valinnan varaa, oli mahdollisuus "oikeaan työhön", hyvään parisuhteeseen toisin kuin hänellä.

      Anoppini käytös ei vaikuttanut minun ja miehen suhteeseen negatiivisesti. Päinvastoin, minun rauhallisuus ja ymmärtäminen piti mieheni ja hänen äitinsä välisen suhteen yllä. Muuten luulen että mieheni olisi jättänyt käymättä.
      Lapsia emme anopille yökylään emmekä anopin kanssa kaksin jättäneet. Tosin ei anoppi heitä olisi luokseen huolinutkaan.

      Pärjättiin anopin kanssa kuitenkin yli 20 vuotta.
      2 viimeistä vuotta anoppi oli hoitokodissa ja sielläkin hän oli riidoissa niin hoitajien ja muiden asukkaiden kanssa. Siellä ei niinkään sitä ymmärrystä löytynyt, vaikka ilmiselvästi anoppi oli jo ns. vanhuudenhöperöitynyt myös.
      Siitä huolimatta kävimme pari kertaa viikossa hänen luonaan. Välillä oli täysin mykkiä hetkiä, välillä tuli lokaa niskaan. välillä oli jopa lähes normaalia keskustelua.

      Silti minulle ei jäänyt minkäänlaista pahaa mieltä vaikka kaikki mahdolliset ja mahdottomat ilkeydet ja haukkumasanat anoppini suustaan kuulin. Hän oli omanlaisensa ihminen, oli sääli, että hänen elämänsä oli niin suuren katkeruuden täyttämää ettei hän pystynyt meidän seurasta eikä elämästään nauttimaan.

    • Anonyymi

      Mulla on kans ikävä anoppi joka vähättelee kaikkee mitä mä teen. Mun mies sanoi, että sen äiti on aina ollu tollanen sillekin ja aina anoppi keksii jotain nälvimistä poikansakin tekemisistä.
      Anopin veli on aika paljon siskoaan nuorempi ja tosimukava tyyppi. Siltä kysyin tietääkö se miks sen sisko on niin ikävä ihminen, millanen lapsuus niillä oli. Selvisi että niiden vanhemmat olivat jyrkkiä uskovaisia. Anoppi oli joutunu ihan pienestä pitäen hoitaan veljeään, tekeen kaikki himahommat ennen kouluun menoo, eikä se ollut päässyt opiskelemaan kun naisen paikka on kotona jne jne. Anoppi ei ollu ikinä saanu tehä mitään oman tahdon mukaan lapsuuskodissaan. Ensteks sillä oli pikkubroidinsa hoitamista, sitten kapinointivaiheessa tuli vahinkoraskaus ja pakkoavioliitto jonkun paikallisen hurmurin kanssa. Toinen lapsi heti siihen perään. Viina ja vieraat naiset vei appiukkoo, joten niille tuli ero, yksinhuoltajuus ja kun jostain anopin oli leipä revittävä perheelle se teki jotain tehdasduunia josta ei tykänny yhtään. Nyt vanhempana on katkera ja kokee että kersat pilasi sen elämän yms.

      Anoppi peilaa itteensä minuun, mulla on keskivarakkaat vanhemmat, mahollisuus harrastaa, opiskelen ilman lainaa, teen gradua ja duunia samalla, matkustellaan miehen kanssa jne. Onhan se katkera pala sellaselle joka ei itte oo saanu asioita koskaan helpolla.
      Oon aatellu, että antaa anopin moittii. Se huutais samalla tapaa kelle tahansa joka hänen poikansa kanssa olis, joten ei välii, ei ne henkilökohtaisilta loukkauksilta tunnu enää.

    • Anonyymi

      Me olemme eronneet 30.10.2019 eli asia on minun kohdalta loppuun käsitelty.

      • Anonyymi

        No mulla ei oo tekemiset loppu ex-anopin kanssa 🥳
        Autan tarvittaessa talon ja auton kanssa, kyselee mun tekemisiä ja asioita, mutta en pidä sitä pahana 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla ei oo tekemiset loppu ex-anopin kanssa 🥳
        Autan tarvittaessa talon ja auton kanssa, kyselee mun tekemisiä ja asioita, mutta en pidä sitä pahana 😇

        Entä sitten? Ei ap kysynyt että oletteko ex-anoppienne kanssa tekemisissä.😑


    • Anonyymi

      Rahat loppu.

    • Anonyymi

      Joillakin on kova tarve puuttua muiden asioihin. Tarkoitus on kyllä yleensä hyvä, mutta ei kukaan halua elää jonkun toisen ohjeiden mukaan. Kovapäisimmille ei mene millään perille vaikka olisit kuinka ilkeä tahansa, että pitäisi vaan huolen omista asioista.

      • Anonyymi

        Asioissa on aina kaksi puolta...


    • Anonyymi

      hän elää puutteessa-
      osta lahjakortti kaalimatoon

    • Anonyymi

      Tää taitaa olla jokin kirjoittamaton sääntö, että anopit, appiukot ja niiden tekeleet on aina täysiä assholeja. Toki poikkeus vahvistaa säännön ja joskus kohdalle voi sattua jopa joku fiksukin yksilö.

    • Anonyymi

      Mä luulen ettei anoppisi lue palstaa. Istukaa perseillenne naamat vastatusten ja kysyt mikä sitä vit,,harmittaa niin asia saattaa seljetä helpommin kun tästä laarista.

      • Anonyymi

        Lue kaikki keskustelun viestit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue kaikki keskustelun viestit.

        Miksi ne pitäisi lukea? Useimmat eivät osaa, tiedä tai taida lähimpien ihmissuhteitten handlaamista mitenkään eivätkä millään lailla. Ei mitään ymmärrystä, oman navan kavelua vain. - Nm. Ei kehitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ne pitäisi lukea? Useimmat eivät osaa, tiedä tai taida lähimpien ihmissuhteitten handlaamista mitenkään eivätkä millään lailla. Ei mitään ymmärrystä, oman navan kavelua vain. - Nm. Ei kehitä

        Jos olisit vaivautunut lukemaan kaikki viestit niin tietäisit, että ap on istunut useita kertoja saman pöydän äären anoppinsa kanssa, mutta tämä vain jatkaa nälvimistänsä. 😑 Niin kukas tässä on itsekeskeinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit vaivautunut lukemaan kaikki viestit niin tietäisit, että ap on istunut useita kertoja saman pöydän äären anoppinsa kanssa, mutta tämä vain jatkaa nälvimistänsä. 😑 Niin kukas tässä on itsekeskeinen?

        Ennen kuin vaivaantuu anopin - tai kenen tahansa - tavoista, kannattaa tarkistaa omansa. Jos anopin tavat tms. aiheuttavat esim. eron, niin se on tekosyy jollekin muulle, jota ei kerrota ääneen. - Nm. Ei pidä vaivautua siitä, mille ei mahda mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kuin vaivaantuu anopin - tai kenen tahansa - tavoista, kannattaa tarkistaa omansa. Jos anopin tavat tms. aiheuttavat esim. eron, niin se on tekosyy jollekin muulle, jota ei kerrota ääneen. - Nm. Ei pidä vaivautua siitä, mille ei mahda mitään

        Kyllä olen tarkastanut tapani ja ihmiset kahuvat minua kohteliaaksi, koska olen sitä. Kehun ihmisiä ja kannustan sen sijaan, että olisin ilkeä.

        Työskentelen asiakaspalvelutyössäkin missä ei ole sijaa huonoille käytöstavoille. Enkä edes haluaisi olla ilkeä muutenkaan. Olen nähnyt sellaista riittävän paljon muutenkin ilman, että olisin yksi ilkeä pahantuulinen ihminen lisää. Minä haluan saada toiset hymyilemään en itkemään. Tuntemaan olonsa hyväksi en kurjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kuin vaivaantuu anopin - tai kenen tahansa - tavoista, kannattaa tarkistaa omansa. Jos anopin tavat tms. aiheuttavat esim. eron, niin se on tekosyy jollekin muulle, jota ei kerrota ääneen. - Nm. Ei pidä vaivautua siitä, mille ei mahda mitään

        Älä puhu. Paskaa, sä et ole anoppisi kanssa asunut päivääkään saman katon alla. Toiset asuneet kymmenen vuotta, se on vähän eri asia kuin vierailulla käynti. Sä et olis varmaankaan pärjännyt anoppisi kanssa viikkoa samankaton alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu. Paskaa, sä et ole anoppisi kanssa asunut päivääkään saman katon alla. Toiset asuneet kymmenen vuotta, se on vähän eri asia kuin vierailulla käynti. Sä et olis varmaankaan pärjännyt anoppisi kanssa viikkoa samankaton alla.

        Kummalle tuo kommentti oli osoitettu? 😳

        Ja kyllä me olemme asuneet saman katon alla. Mies asui vielä kotonaan kun me tapasimme niin sekin on ikävä kyllä tullut koettua ja oli aika kamalaa aikaa. Olin vain niin rakastunut mieheeni vielä silloin, etten osannut kiinnittää anopin käytökseen huomiota...😅 Ihmeellistä miten rakkaus sokaisee..


    • Anonyymi

      1) Miten sinun äitisi pärjäsi anoppinsa kanssa. Käytös periytyy ja todistan sen omakohtaisella kokemuksella. Äiti riiteli anoppinsa kanssa koko lapsuutemme, meitä on kuusi siskosta, vain yksi pärjäsi anoppinsa kanssa, me muut emme. Jos tätä ei kohdallasi ole, niin entä seuraava.
      2) Kun anoppi väheksyy harrastuksiasi, asetu yläpuolelle ja sano: joo se on varmaan ihan tyhmä harrastus mutta mää ny vaan meen, etkä sen kummemmin ota itseesi, tee kuori ja kovetu. Huomaan että anoppi on sinulle ja nuoruudellesi kateellinen ja ilmeisesti pojastaan mustasukkainen. Rakkaus ei aina ole lempeä.
      3)Jos kakkonen ei toimi niin välit poikki vaan että naps.
      Mulla on ollut kaksi anoppia, olen itse kahdelle anoppi enkä sekaannu mihinkään, hoidan lapset ja kissan ohjeiden mukaan, joten tiedän mistä puhun.

    • Anonyymi

      Ei anoppia mikään vaivaa. Ei anopin kuulu olla mukava. Jo muinaset kreikkalaiset 1200 ekr. kasvattivat tyttäriään olemaan v-mäisiä anoppeja miniöilleen. Sunnuntaisin harjoiteltiin toruja ja ivailua. Tiistaisin perehdyttiin vittuilun saloihin. Kun tyttö sitten tuli kuudentoista vanhaksi suoritettiin anoppiuden koe: tunnin aikana piti saada koeminiä tuntemaan itsensä, niin vaivaantuneeksi ja huonoksi ihmiseksi, että hän sitä polvillaan anteeksi anopiltaan pyysi. Kokeen läpäisseet pääsivät esille lauantaiksi torille, jossa heidät esiteltiin kylän komeimpien nuorukaisten äideille, jotka sitten valkkasivat parhaimmat päältä omien poikiensa puolisoiksi. Näin he tiesivät, että poika saa vaimon, joka ymmärtää vittumaisen anopin arvon. Luokan priimus sai anoppius vittumus- seppeleen päähänsä ja hänen nimensä kaiverrettiin paikallisen kirkon seinään, ihan pyhimysten seinän viereen. Tästä kaikesta tämä perintö on jäänne. Älä siis ole pettynyt anoppiisi vaan ylpeydellä ota hänen vittuilunsa vastaan ja mieti kuinka itse voit jalostaa tämän aliarvostetun taidon loistoonsa. Ole oman elämäsi anoppius vittumus!

      • Anonyymi

        Hahah. 😂 Tämä oli kyllä aika hyvä! Kiitos kun piristit minun päivääni.

        Ja en aio olla samanlainen kuin ex-anoppikokelas oli. Ymmärrän ihmisarvon ja sen, että sanan sälä on terävämpi kuin miekka. 🤔 En halua, että minun tuleva miniä tuntee olonsa kurjaksi vain siksi, että on valinnut liittyä minun sukuun vaan aion olla ihana anoppi jos minulla on joskus niinkin suuri siunaus elämässä, että minulla on lapsia. 😊 Neulon miniä kokelaalle sukat. Juttelen mukavia. Kuka tahansa osaa olla ilkeä se ei paljon vaadi, mutta oleppa samalla mitalla kiltti se on todellinen haaste ihmiselle.


    • Anonyymi

      heh, taas vaihteeksi anoppijuttu

      Onko suuri koirankakkakeskustelu ennen talvea seuraavana vuorossa?

      No joo, mulla hyvä suhde anoppiin. Hän antaa usein ymmärtää ja vielä useammin ymmärtää antaa. Emäntä ei pidä asiaa huonona, vaan saa lepotaukoja silloin itsekin. Onneksi kauko-idän naisihmiset ymmärtävät miestensä tarpeita paremmin kuin Eurooppalaiset pässeiksi kasvatetut omahyväiset per(s)hetytöt.

      Puutteestaan se anoppi vinkuu, koska ei ole saanut mitä on kaivannut ja kireyttään ei enää pysty saamaankaan. Ei mitään, ei edes lämmintä kättä muusta puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Tämä on anoppeja ja appia käsittelevä keskustelun osio niin luonnollisestikkin silloin puhutaan anopeista ja appiukoista eikä mistään toisesta puheenaiheesta mikä ei liity millään tavoin asiaan.

        Täällä on mahdollisuus aloittaa keskustelu eriasioista niin jos haluat aloittaa keskustelun edelleen mainitsemastasi asiasta niin sinne vaan etsimään sille keskustelun aiheelle oikea paikka ja kirjoittamaan. Sillä siitä pääsee


    • Anonyymi

      Heippa!ei muutakuin samallamitalla takaisin,kyllä tokenee kun huomaa,että sinä et alistu ja laita myös miehesi kuriin,että pistää äitinsä ojennukseen ja jos mies ei siihen pysty niin kantapäät vastakkain ja morjens.

    • Anonyymi

      Anopille porttikielto jos ei osaa käyttäytyä.

      • Anonyymi

        Just niin! Itekkin annoin porttikiellon anopille viisi vuotta sitten ja kylläpä on leppoisaa elämää kun se akka ei käy enää kylässä. Tuli mitta täyteen kieroilusta, selän takana puhumisesta ym! Paras anoppi; kuollut anoppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just niin! Itekkin annoin porttikiellon anopille viisi vuotta sitten ja kylläpä on leppoisaa elämää kun se akka ei käy enää kylässä. Tuli mitta täyteen kieroilusta, selän takana puhumisesta ym! Paras anoppi; kuollut anoppi!

        Tämä kommentti ei kerro anopista mitään. Osannetko arvella kenestä sen sijaan miltei kaiken. - Nm. Millä lailla olet paree


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kommentti ei kerro anopista mitään. Osannetko arvella kenestä sen sijaan miltei kaiken. - Nm. Millä lailla olet paree

        No kenestä se kertoo? Minä en antanut anopille porttikieltoa enkä toivo hänelle mitään pahaa. Toivon että hän pääsee siitä pahastaolosta eroon mikä saa hänet haukkumaan toisia ihmisiä syyttä suotta, koska selkeästi hänen on paha olla itsensä kanssa kun toimii tuolla tavoin. Onnellinen ja itsensä kanssa oleva ihminen ei hauku toisia eikä tee toisille pahaa oloa tahallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kenestä se kertoo? Minä en antanut anopille porttikieltoa enkä toivo hänelle mitään pahaa. Toivon että hän pääsee siitä pahastaolosta eroon mikä saa hänet haukkumaan toisia ihmisiä syyttä suotta, koska selkeästi hänen on paha olla itsensä kanssa kun toimii tuolla tavoin. Onnellinen ja itsensä kanssa oleva ihminen ei hauku toisia eikä tee toisille pahaa oloa tahallaan.

        Hyyyvin harvat ovat niiin onnellisia kuin nykyään uskotellaan. Yhtä harva toimii laskelmoidusti "tahallaan". Ihmismieli on metkallisen mutkallinen matka. - Nm. Hyvät(kin) harvassa


    • Anonyymi

      Anna miehesi olla tekemisissä äitinsä kanssa, sinun ei ole pakko!

      Meillä elettiin koko mun lapsuus niin , ettei äiti ollut isänäidin kanssa tekemisissä kuin joulupäivän kahvilla!

      Kenenkään ilkeilyä ei tartte kestää ja anoppi tuskin muuttuu!

    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta "kauhu anopista", mutta kuullut olen usein kerrottavan :-( Eipä taida olla kovin mukavaa, jos anoppi puuttuu avioparin(lapsensa)elämään liikaa, eikä hanki omaa elämää.

    • Anonyymi

      Anna mennä toisesta sisään ja toisesta ulos , en itse noteerais asiaa mitenkään

    • Anonyymi

      Ei anoppia. EI avioliittoa. Ei rakkautta. Ei kelpuutusta.

    • Anonyymi

      On mustasukkainen . Tilanne voi parantua tai paheta. Lisäksi kateellinen. Rajat on laitettava joko miehen kanssa yhdessä tai yksin - muuten ei lopu. Huomioi häntä jos jaksat,tilanne voi niinkin korjautua. Kun saa huomiota ja arvostusta osakseen.

    • Anonyymi

      Onnex oon vapaa, ei ukkoa eikä sen sukua. Helppo elää ja hengittää👍😀

      • Anonyymi

        Siltä tuo näyttää, olet jokaiselle neuvoja tyrkyttää sä. Sori vaan mutta en minä ainakaan ota neuvoja missään asiassa hullulta huumehörhöltä. Pidä vaan mölyt mahassasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä tuo näyttää, olet jokaiselle neuvoja tyrkyttää sä. Sori vaan mutta en minä ainakaan ota neuvoja missään asiassa hullulta huumehörhöltä. Pidä vaan mölyt mahassasi.

        Miksi oletat että neuvon antaja olisi "huumehörhö"? Eikö ole vähän turhan ikävästi sanottu toiselle ihmiselle? 😳

        Terveisin: se oikea ap, joka ei koskaan sanoisi noin pahasti toiselle ihmiselle.


    • Anonyymi

      Kysy suoraan miksi olet minua kohtaan sellainen.Sano sille et en halua kohta nähdä sinua ollenkaan.Tiedätkö et sinun mielen rauha alkaa järkkyä jos et tee mitään.Mielen rauhasta pitää huolehtia tai muuten sairastuu.Sano toiselle puoliskolle jos itse et uskalla puhua et puhuu sen kanssa.Teillä on todella vaikea tilanna.Tärkeää on huolehtia itsestä mielen sairaudet tulee hitaasti mutta varmasti jos ei huolehdi siitä. Sinun kannattaa sano et jaksa kauan tällaista tai otat eron.Itsestä kannattaa huolehtia ero on vaikea asia joten se on todella viimeinen keino.

    • Anonyymi

      Buorre

    • Anonyymi

      Vastaavanlaisessa tilanteessa tein pesäeron anoppiin ja miehen perheeseen täysin.
      Ei ollut yksin anoppi v-mäinen, vaan kuoroon liittyi miehen sisaret ja yhden veljen vaimo. Toiseen veljeen olemme yhteydessä molemmat, ja ovatkin kivoja ihmisiä.
      Nuorena ja naiivina menin ensimmäiselle tapaamiselle miehen kotin, pois tulin järkyttyneenä ja itkua vääntäen.
      Häissämme he vetäytyivät omaan porukkaansa, ja sain sivusta kuulla että "eivät ole tarpeeksi hienoja" minun perheeseeni. Yritin vielä jonkun kerran jossain syntymäpäivillä, siellä veljen vaimo esitti ilkeitä kommentteja pukeutumisestani jossa takuulla ei pitänyt olla mitään moitteen sanaa.
      Tähän väliin pitää sanoa että miehen isä ei sanallakaan osallistunut mihinkään. Oli mykkänä ja hiljaa eikä reagoinut mihinkään. No, päätin sitten että siihen porukkaan en yritä väkisin ängetä, pitäkööt mies yksin yhteyttä ja käykööt kotonaan yksin, ja päätökseni pidin. Mies kävi kotonaan yksin. Näin meni muutama vuosi, kunnes anoppi kuoli. Sydänkohtaus saunassa. Hautajaisiin en osallistunut.
      Sitten tulin vahingossa raskaaksi, emme olleet suunnnitelleet saada lapsia ollenkaan. Tyttö syntyi, ja kuinka ollakaan miehen isä suli kuin voi auringossa! Hän tuli tapaamaan pojantytärtään ja oli täysin myyty. Nyt vasta tutustuin häneen ja ihan mukava tosin hiljainen mies onkin. Ilmeisesti se riivinrauta eläessään paino tossun alle niin että mies oli täysin alistettu.
      Ja vaikka lasta emme olleet suunnitelleet, emme antaisi pois tyttöämme joka on hieno ihana teini-ikäinen nyt.

      • Anonyymi

        Etkös sinä tehnyt abortin koska lapsi oli ukkomiehiä, eikä omalle miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä tehnyt abortin koska lapsi oli ukkomiehiä, eikä omalle miehelle.

        Kenelle tämä abortti kommentti oli osoitettu? Jos minulle niin ei en ole koskaan elämäni aikana joutunut aborttia tekemään. Ja en ole ollut koskaan suhteessa varatun miehen kanssa, koska toisten ihmisten avioliittoa tulee kunnioittaa niin paljon, ettei sekaannu siihen eikä varsinkaan yritä rikkoa sitä omilla toimillaan.


    • Anonyymi

      Opasta anoppi uskoon😎

      • Anonyymi

        En voi opastaa uskoon, kun olen vannoutunut ateisti. Ja miten uskonto voisi tässä kohtaa pelastaa, kun uskonnon nimissä on tehty hirvittävä määrä vääryyttä ja niitä reissuja kutsutaan ristiretkiksi.😱


    • Anonyymi

      ALZHEIMERIN OIREISIIN KUULUU KÄYTÖSHÄIRIÖT.

      • Anonyymi

        --eli siis kaikki hankalat ja v-mäiset ihmiset sairastavat alzheimeria. Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        --eli siis kaikki hankalat ja v-mäiset ihmiset sairastavat alzheimeria. Aamen.

        Aloittajasta tulee maailman pahin ja vaikein anoppi, nyt jo hän haukkuu miestäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajasta tulee maailman pahin ja vaikein anoppi, nyt jo hän haukkuu miestäänkin.

        Lue kaikki kommentit ennenkuin alat ihmisiä mollaamaan. Ero tuli 30.10.2019 niin mitä miestä se aloittaja mollaa, kun on eronnut?

        Ja mitä mollaamista on totuuden ääneen sanominen? Mies on äidissään kiinni, kun muutti kotoa vasta 25 vuotiaana. Mamma siivosi sen huoneenkin ja pesi sen pyykit kun aikuinen mies ei siihen itse kyennyt. 😑

        Itse muutin kotoa 17 vuotiaana ja olen hyvin itsenäinen nainen enkä anna minun vanhempien puuttua minun elämään millään tavoin. Saatipa sitten antaa niiden mollata minun puolisoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue kaikki kommentit ennenkuin alat ihmisiä mollaamaan. Ero tuli 30.10.2019 niin mitä miestä se aloittaja mollaa, kun on eronnut?

        Ja mitä mollaamista on totuuden ääneen sanominen? Mies on äidissään kiinni, kun muutti kotoa vasta 25 vuotiaana. Mamma siivosi sen huoneenkin ja pesi sen pyykit kun aikuinen mies ei siihen itse kyennyt. 😑

        Itse muutin kotoa 17 vuotiaana ja olen hyvin itsenäinen nainen enkä anna minun vanhempien puuttua minun elämään millään tavoin. Saatipa sitten antaa niiden mollata minun puolisoa.

        Entäpä jos he näkevät puolisostasi sen, mitä sinä et näe. - Nm. Mollisointu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos he näkevät puolisostasi sen, mitä sinä et näe. - Nm. Mollisointu

        Hän on ihan yhtälailla toista miniäkokelasta ja vävykokelastakin kohtaan kamala ja laukoo loukkaavia kommenntteja uraan, ulkonäköön ja painoon liittyen niin en jotenkin ihan jaksa uskoa, että minä olisin tässä se "isopaha susi" koska jos olisin niin miksi se haukkuu kahta muutakin jotka seurustelee hänen lasten kanssa? Tässäpä sulle mietittävää. Ei me kaikki kolme voida olla niin kamalia kuin anoppi kokelas väittää. Haukkui oman anoppinsakin pystyyn ja oikeutti sen sanomalla että entinen anoppi oli ilkeä juoppo ( oli absolutisti)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on ihan yhtälailla toista miniäkokelasta ja vävykokelastakin kohtaan kamala ja laukoo loukkaavia kommenntteja uraan, ulkonäköön ja painoon liittyen niin en jotenkin ihan jaksa uskoa, että minä olisin tässä se "isopaha susi" koska jos olisin niin miksi se haukkuu kahta muutakin jotka seurustelee hänen lasten kanssa? Tässäpä sulle mietittävää. Ei me kaikki kolme voida olla niin kamalia kuin anoppi kokelas väittää. Haukkui oman anoppinsakin pystyyn ja oikeutti sen sanomalla että entinen anoppi oli ilkeä juoppo ( oli absolutisti)

        Miksi sinä keskityt hänen mielenterveysongelmaansa? - Nm. Keskkity olennaiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä keskityt hänen mielenterveysongelmaansa? - Nm. Keskkity olennaiseen

        Sekö sitten on epäolennainen asia, että ihminen nyt vain sattuu olemaan narsistinen ja se hänelle suotakoon? Mielenterveydelliset ongelmat on aikas isokin asia niin en sivuuttaisi niitä vain olankohautuksella vaan niistä kärsivät on hyvä ohjata hoitoon ennenkuin ne tekee hallaa muillekkin kuin vain itselleen.

        Tämä henkilö kuvittelee omassa päässään aivan tosissaan olevansa kiltti ja ihmettelee, kun lapset käy kylässä vain kerran puolessa vuodessa. 😅 Jos edes silloinkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö sitten on epäolennainen asia, että ihminen nyt vain sattuu olemaan narsistinen ja se hänelle suotakoon? Mielenterveydelliset ongelmat on aikas isokin asia niin en sivuuttaisi niitä vain olankohautuksella vaan niistä kärsivät on hyvä ohjata hoitoon ennenkuin ne tekee hallaa muillekkin kuin vain itselleen.

        Tämä henkilö kuvittelee omassa päässään aivan tosissaan olevansa kiltti ja ihmettelee, kun lapset käy kylässä vain kerran puolessa vuodessa. 😅 Jos edes silloinkaan...

        Narsisti-sanan käyttö joka mutkassa ketuttaa meitsiä ja kertoo jkaisen arvioijan huonot tiedot ko. aiheista. - Nm. Miksi siis jodlaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti-sanan käyttö joka mutkassa ketuttaa meitsiä ja kertoo jkaisen arvioijan huonot tiedot ko. aiheista. - Nm. Miksi siis jodlaat

        Aihetta hyvin laajasti tutkineena ja kyseisen henkilön käytöstä 6.5 vuotta seuranneena uskon olevani riittävän pätevä toteamaan, että kyllä se anoppi nyt vain on narsisti niin paljon kuin se sanan käyttö sinua ketuttaakin.

        Mikä siinä sanassa niin ärsyttää? Ottaako kaaliin, että jotkut ihmiset on narsisteja? Vaikka jotkut käyttäisivät sitä sanaa väärin ei oikeuta hyökkäämään kaikkia vastaan ja kyseenalaistamaan sen sanan oikein käyttöä. Sinuna miettisin että miksi koet tarvetta kysenalaistaa tuolla tavoin ihmisiä jota et edes tunne vain ja ainoastaan koska kyseinen sana on kuin punainen vaate sinulle.

        Sinä sitä vastoin et ole elänyt päivääkään kyseisen naishenkilön kanssa etkä ole ollut kuuntelemassa niitä törkeyksiä mitä kukaan ihminen joka on tasapainossa itsensä kanssa ei latelisi. Enkä toteaa että hän on narsistinen vain hänen puheidensa perusteella vaan kyseisen ihmisen kokonaisvaltainen käytös: mustasukkaisineen piirteineen, manipulointiyrityksineen viittaa kanssa aikas vahvasti siihen. Lisäksi kun hän suuttu niin hänen käytös alkaa muistuttamaan enemmän lapsen kuin aikuisen naisen käytöstä. 😑

        Nyt hänen poikansa on samaa mieltä minun kanssa aikansa ihan ajatuksen kanssa äitinsä käytöstä seuranneena. Totesi vain, että "Käsken äitiä lopettamaan sinun ja muiden kiusaamisen ja aikuistumaan." Ymmärsi kun näki kuinka kärsin hänen ilkeyksiensä takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        --eli siis kaikki hankalat ja v-mäiset ihmiset sairastavat alzheimeria. Aamen.

        Tuolla kyllä on vähän muistin kanssa ongelmia...🤔 Saattaa saman keskustelun aikana kertoa saman asian useita kertoja, koska ei muista kertoneensa jo sen...


    • Anonyymi

      Varmaan hyvä ratkaisu, jos ap otti jalat alleen. Mies ei ollut vielä kasvanut aikuiseksi, jos äitinsä puolta piti. Levyn kappaletauti saa vanhat ilkeytymään. En usko että tapahtuu muutosta parempaan.

      Äitini oli tuollainen, anoppi ei, vaikken lempiminiä ollutkaan. Äitini mielestä muut olivat ilkeitä eikä koskaan muistanut niitä omia ilkeyksiään.

    • Anonyymi

      Sano sille suoraan että vituttaako sitä kun osaat tehdä muuta kuin jauhaa paskaa niin kuin hän ja sopii mennä jollekkin muulle vittuileen jos uskaltaa..

      • Anonyymi

        En kertakaikkiaan viitti olla ilkeä. 😞 Tulee itelle pahaolo vain, jos toisia haukkuu vaikka ne olisivatkin sen välillä ansainneet.. Olen aina ollu semmonen, että yritän tehdä oikein ja eroaminen nyt vain sattui olemaan se kahdesta pahasta se pienempi.

        Löydän kyllä uuden miehen ja toivottavasti mukavan anopin ja appikokelaan. Bussipysäkilläki kerran yksi mukavan oloinen vanhempi nais-ihminen jopa pyysi minua alkaaman vaimoksi hänen pojalle ja miniäksi hänelle, kun neuvoin bussiaikataulujen kanssa.😊 Niin uskon, että hyvyys kantaa pidemmälle kuin pahuus ja ilkeily ja tosirakkaus odottaa minua vielä jossakin en vain ole vielä löytänyt sitä oikeaa vielä.


    • Anonyymi

      Henkisesti terveellä ihmisellä ei ole mitään syytä ilkeillä toisille ihmisille. Mieleltään terve ihminen käyttäytyy asiallisesti ja hyvin muita ihmisiä kohtaan. Terve ihminen tiedostaa rajat mitä toiselle voi sanoa ja mitä ei.

      Jos ikävät sanat tulevat toistuvasti yli 70 vuotiaan vanhuksen, tai aina saman ihmisen suusta, ne ovat ymmärrettävämpiä. Ilkeitä asioita suustaan suoltava vanhus ei ole henkisesti enää täysin terve.

      1930 ja vielä jopa 1960 luvulla syntyneiden lapsuudessa oli normaalia lasten fyysinen ja henkinen pahoinpitely. Vanhempina auktoriteetteina oli paljon sota-aikana henkisesti vaurioituneita isiä ja äitejä, isovanhempia jotka olivat menettäneet sodassa lapsensa. Oli myös henkisesti julmia opettajia jotka käyttivät valtaansa kasvaviin lapsiin suorastaan sadistisesti. Vanhempi tai opettaja sai lyödä surutta lasta kenenkään rankaisematta.
      Esim. isäni oli saanut viikottain karttakepistä sormille vain siksi ettei hän oppinut lukemaan. Lukihäiriötähän ei ollut olemassakaan 1950-luvulla. Jos et oppinut lukemaan samassa tahdissa kuin luokan 30 muuta lasta, niin se oli oma vika. Ei siihen aikaan ollut tukiopetusta, oli vain tyhmiä tai vajaaälyisiä lapsia.
      Monen sen ajan lapsen koko loppuelämän suunnan määrittivät tällaiset lapsesta itsestään riippumattomat asiat.
      Monet joutuivat tyytymään huonoihin työpaikkoihin koska heidän vanhemmillaan ei ollut varaa kouluttaa lapsiaan jne.

      Ehkä aloittajan ex-anoppiehdokkaalla on myös ollut niin rankka lapsuus ja aikuiselämä eikä hänellä vanhemmiten enää toimi luonnolliset ja normaalit rajoitteet.
      Tai ehkä aloittajan ex-anoppiehdokas on aina ollut ilkeä ihminen. Sellaisiakin maailmaan mahtuu ja he ovat omalla tavallaan vammaisia, henkisesti huonoja tyyppejä.
      Ei sairaan ihmisen ilkeitä sanoja tarvitse hyväksyä, mutta ei niistä myöskään kannata loukkaantua eikä missään nimessä kannata ainakaan alkaa oman puolison kanssa riitelemään.
      Ei ollut kovin tervettä aloittajankaan oma toiminta ex-miesystäväänsä kohtaan.
      Aloittaja teki ex-miesystävälleen samoin kuin ex-anoppikokelas aloittajalle. Aloittaja haukkui miestä ilman oikeaa syytä. Ei miehen tuollaisessa tilanteessa tarvitse nousta äitiään vastaan eikä alkaa riitelemään naisystävänsä puolesta. Etenkin jos miehen äiti on aina ollut ilkeä ja riitaisa, käytös ei poikennut kyseisen ihmisen tavallisesta olemisesta mitenkään.
      Olisi riittänyt kun olisitte lähteneet tilanteesta pois ja jättäneet huonosti käyttäytyvän ex-anoppikokelaan yksikseen.

      Parempaa onnea seuraavaan seurustelusuhteeseen.

    • Anonyymi

      Kokeile niitä asiakaspalvelutaitoja anoppiin. Anopit haluaa ystävällisen ihmisen tavallisesti pojalleen.

      • Anonyymi

        Niillä asiakaspalvelutaidoilla nimenomaan jaksoin sen 6.5 vuotta. Hymyilin ja nyökyttelin vain kaikkeen mitä sanoi, vaikka olisi ollut kuinka törkeää tekstiä tahansa. 😅 Tapaamisen lopuksi olen aina kiittänyt kahvista, toivotellut mukavat päivänjatkot ja ollut muutenkin asiallisesti käyttäytyvä nuori nainen.

        Ja ei en ole ollut ilkeä häntä kohtaan, vaikka olisi kuinka kirpaissut. Kypsään aikuisen ihmiseen käytökseen, kun ei vain kuulu sellainen. Ja en ymmärrä niitä jotka on toisia kohtaan ilkeitä.


    • Anonyymi

      Vai oletko jo mokannut pahasti ja mahdollisuudet menneet.
      Oletko loukannut anoppia, ne muistavat sen pitkään niinkuin me muutkin.

      • Anonyymi

        En ole mokannut. Olen ystävällinen ollut niinäkin hetkinä, kun anoppi on päättänyt soittaa suutaan oikein kunnolla. Miksi olet noin negatiivinen ja oletat että vika olisi minussa, jos toinen päättää olla ilkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mokannut. Olen ystävällinen ollut niinäkin hetkinä, kun anoppi on päättänyt soittaa suutaan oikein kunnolla. Miksi olet noin negatiivinen ja oletat että vika olisi minussa, jos toinen päättää olla ilkeä?

        Oletko aloittaja?
        Jos olet, niin miksi sinä päätit olla ilkeä omaa miestäsi kohtaan?
        Aloitit hänen kanssaan riitelyn anopin sanomisista ja lopulta erositte. Kostit miehen äidin ilkeät sanat miehelle. Ei kovin kivaa toimintaa sinulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aloittaja?
        Jos olet, niin miksi sinä päätit olla ilkeä omaa miestäsi kohtaan?
        Aloitit hänen kanssaan riitelyn anopin sanomisista ja lopulta erositte. Kostit miehen äidin ilkeät sanat miehelle. Ei kovin kivaa toimintaa sinulta.

        En ole ilkeä vaan liian kiltti oikeastaan, kun kestin tätä näinkin pitkään melkein oman mielenterveyteni uhraten.

        😞 Jokaisen kannattaa rakastaa itseään niin paljon, ettei anna kenenkään toisen tietentahtoen itseään loukata ja nyt minä aloitin itseni rakastamisen siinä määrin, että en hakeudu sellaisten ihmisten keskelle jotka minua vihaa ja haluaa haavoittaa pahoilla sanoillaan vain koska voivat mielestään tehdä niin ja eivät pidä minusta.


    • Anonyymi

      Anteeksi nyt, mutta joskus se on niinkin, että pettymys parisuhteessa eli pettymys puolisoon heijastuu suhteessa anoppiin. Ja onko myös toisinpäin eli anoppi, joka kärsii luopumisen tuskaa, ei kykene hyväksymään kultalapsensa kumppania? Molemminpuolinen pelko toisestaan saa kemiat ylireagoimaan. Tarvitaan huumoria, tervettä aikuisuutta, luottamusta ja riittävästi tilaa puolin ja toisin. Elää ja antaa toisten elää!

      • Anonyymi

        Nyt olet kyllä väärässä. Meidän suhteessa ei ollut mitään vikaa vaan me olimme kuin toisillemme luodut ihmiset ja hän oli minun parempi puoliskoni.

        En vain halua elää sellaista elämää, että aina kun käyn anoppilassa niin pitää pelätä ja kauhusta vapisten odottaa, että mistä se nyt seuraavaksi minua innostuu haukkuman tai että mitä minä nyt teen hänen mielestä väärin tyyliin "laitoinko takin naulakkoon väärin? " On kauhean raskasta joutua olemaan kokoajan varpaillaan jonkun ihmisen seurassa ja miettiä jokaista sanomistansa ja tekemistänsä siten, ettei toinen pysty kääntämään sitä minua vastaan ja myöhemmin käyttämään lyömäaseena. Kärkkäästi myös tahallaan väärin ymmärsi minun sanomisia, vaikka en mitään ikävää sanonut koskaan.


    • Pahuushan sitä anoppia vaivaa, syvä pahuus. Yleensäkin ihmiset ovat pahoja, mutta hän näyttää olevan erityispaha. Hyvää jatkoa sinulle! 🌹👀

      • Anonyymi

        Niinpä. Onneksi en kerenny talolainaa tai lapsia hankkimaan ex-mieheni kanssa olisi ollut tosi hankalaa erota, jos olis ollu lainaa tai yhteisiä lapsia.

        Ja kiitos. Toivottavasti löydän vielä jonkun sellaisen jolla on hyvät vanhemmat niin saavat tulevat lapseni hyvät isovanhemmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Onneksi en kerenny talolainaa tai lapsia hankkimaan ex-mieheni kanssa olisi ollut tosi hankalaa erota, jos olis ollu lainaa tai yhteisiä lapsia.

        Ja kiitos. Toivottavasti löydän vielä jonkun sellaisen jolla on hyvät vanhemmat niin saavat tulevat lapseni hyvät isovanhemmat.

        🌹🌹🌹


    • Anonyymi

      Mulla on ollut ihan ensimmäisestä tapaamisesta lähtien sellainen inhottava olo anopin seurassa. On tosi kylmä ja tyly anoppi. Hän on jotenkin ihan alusta asti pitänyt itseään jotenkin parempana ihmisenä ja samoin lapsiaan. Aika vähäiseksi on jääneet näkemiset. Kukka heitetään keväällä äitienpäivänä ja tasakymmenillä käydään synttäreillä. Jouluna joku kukkapuska ja ne tapaamiset on siinä. Sinällään sääli hukkaan heitetty ystävyys, mutta en ala itseni miksikään kynnysmatoksi alistaan, jos en kelpaa niin en kelpaa.

      • Ilkeys ja pahuus ei ole murrettavissa osoittamalla ystävyyttä, vaikka moni niin kuvittelee. Teet oikein ja välttämättömän mukaan, kun pidät kanssakäymisen mahdollisimman vähäisenä. Moni joutuu näin toimimaan jopa verisukulaisten suhteen. Hyvää Joulua sinulle! 🌺


    • Anonyymi

      Kyseessä voi ihan hyvin olla vaihdevuosioireet. Jotkut tulee tosi ilkeiksi hormoonien heilahdellessa. Tai sitten hän on vain jotenkin katketoitunut elämään.
      Loppujen lopuksi sitä ei tiedä mitä hän on elämässään joutunut käymään läpi. Monesti lapset ei kerro kaikkea puolisoilleen. Noi asiat sitten aukee vuosien varrella. Ole sinä hälle ystävällinen kuitenkin. Sillä pääset pitemmälle.

      • Anonyymi

        Sillä on ollut kaikinpuolin hyvä elämä, tutkin kyllä ihmisten taustat ennenkuin alan mielipiteitä jonkun toisen elämästä laukomaan.

        Minulla sitä vastoin on ollut kamala elämä niin tarkoittaako se että saan alka käyttäytymään huonosti toisia ihmisiä kohtaan?


    • Anonyymi

      Jos ihmisiä kiinnostaa tietää, että miten tämä tarina loppupeleissä päättyi niin minun ex-avopuoliso oli kokoajan oikeassa, anoppi oli kateellinen minulle koska olen ominaisuuksiltani kaikkea mitä hän ei ollut ja mitä hän olisi toivonut oman tyttärensä olevan.

      Purki sitten paha oloaan minuun, kun ei mitään muutakaan tapaa löytänyt pahanolon kanavointiin. Onneksi huomasin tämän hyvissä ajoin ja pelasin pakene anopin järjestämästä kaaoksesta kortin ja pakenin. Sääliksi vaan käy hänen lapsiaan, miestä ja vävypoikaa sekä miniä kokelasta jotka joutuvat jäämään, koska toinen odottaa lasta ja toinen meni naimisiin tämän lapsen kanssa. Sääliksi käy sitä vauvaa, joka saa tuollaisen isoäidin. X.x

      Minä elelen sinkkunaisen kissanpäiviä ja vietän onnentäyteisiä päiviä neuloen, työssäkäyden ja juosten. ^_^ Enään ei tarvitse käydä kylässä kaaoksen pääkeskuksessa ja mieli täytyy onnellisista ajatuksista nyt kun anopin myrkylliset sanat ja ajatukset on karistettu niskasta pois ja mieli alkaa selkiytymään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe