Vuosi eron jälkeen

Anonyymi

Vaimo rakasti viinaa enemmän kuin perhettämme, löysi itselleen uuden miehen, jota tämä ei haitannut ja jätti minut ja lapset. Vaikka kuvio oli ruma ja aikoinaan sattui, ja vaikka talouteni on hutera ja yksinhuoltajan vapaa-aika vähissä, kaikki on nyt niin paljon paremmin. Ei piilopulloja, ei jatkuvaa valehtelemista, ei masentuneen juopon yrityksiä syyllistää tilastaan kaikkia muita paitsi itseään.

Ajattelen yhä ex-vaimoani (tietysti, meillä on lapsia, jotka tapaavat häntä joskus), mutta sekoituksella sääliä ja halveksuntaa, ja joskus ropauksella katkeruutta liitoksissaan pari vuotta natisseen suhteen turhaksi osoittautuneesta tukemisesta. Kaipuuta en tunne. Tulkoon onnelliseksi tiellään, mitä kauempana minusta sen parempi.

Minut sai kirjoittamaan eilen tuntemani terävä onnellisuuden hetki: kuuntelin musiikkia ja äkkiä tajusin, että avioliiton aikana kuuntelin musiikkia paljon vähemmän kuin ennen ja jälkeen. (Minun musiikkini oli aina "täyttä paskaa.") Vasta jälkeenpäin tajusin, kuinka sairaaksi suhde oli vähitellen valunut ja kuinka olin vääntänyt itseni solmuun sairaan ihmisen oikkujen ympärille.

Elämä usein voittaa. Kaikkea hyvää teille, jotka tappelette erotilanteen parissa.

7

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin se on. Elämä jatkuu ja hyvä niin. Valoisin ja avoimin mielin eteenpäin.

• Anonyymi

Asiallisin ja totuudenmukaisin kirjoitus mitä olen tällä foorumilla lukenut. Kiitos siitä ja hyvää jatkoa elämääsi !

• Hienoa kuulla. Omassa tarinassani on vähän samankaltaisuuksia.

Vaimoni jolla on voimakkaita narsistisia piirteitä jätti minut toisen miehen takia.

Vaimolle kehittyi tuossa suhteessa kaksisuuntainen mielialahäiriö ja alkoholiongelma ja heillä kävi poliisit ja lastensuojelu.

Lapset alkoivat olla minun luonani yhä enemmän. Minulla oli onni, että en ollut totaalisesti yksinhuoltaja, joten pääsin varsinkin heti eron jälkeen "tuulettumaan" ja tulojeni vuoksi en joudu ihan kädestä suuhun elämään, vaikkei samanlaista elintasoa olekaan tarjota kuin lasten äiti pystyy.

Itse järkeilin, että minun luonani voi olla vähän tylsää, mutta ainakin vakaata ja turvallista. Olin jopa ylpeä, että pystyin perustamaan kauniin ja mukavan kodin ja sain arjen pyörimään mukavasti.

Kuten sinäkin, musiikki astui (takaisin) elämääni voimakkaasti ja hukutin pahan olon urheilulla. Huomasin minäkin näin välimatkan päästä kuinka sairas suhteemme oli ollut sisältäen mm. henkistä ja fyysistä väkivaltaa minua kohtaan.

Kaiken kruunasi, että huomasin olevani todella suosittu sinkkumarkkinoilla. Tarkoitukseni oli olla ainakin 5 vuotta sinkkuna, mutta kahden vuoden jälkeen luovutin ja rupesin seurustelemaan naisen kanssa.

tsemppiä siis!

• Anonyymi

Alkoholistin kanssa eläminen on itsenstä kiduttamista. Alkoholistilla on vain yksi tärkeä asia, viina. Perhe tai ihmissuhteet eivät merkkaa mitään. ALkoholismi on riippuvuutta, ei sairautta, ja vain alkoholisti itse voi päättää, haluaako riippuvuudestaan pois.

• Anonyymi

Minä puolestani erosin ja muutin lasten kanssa muualle. Ex-miehellä, lasten isällä oli kaikenlaisia ongelmia, joista alko ei ollut ollenkaan suurimpia. Muutoin samanlaisia kokemuksia. Löytyi elämästä ilon aiheita, ja minä sekä lapset viihdyimme pitkästä aikaa kotona, rauhassa.

• Anonyymi

Voi olla että hän oppi viinaan, jos oli pahoja juttuja edellisissä suhteissa.

• Anonyymi

Jos olisit nainen, niin sinulle sanottaisiin: "Oma vikasi. Mitäs otit jännämiehen. Olisit ottanut kiltin ja kunnollisen."

Onneksi et ole nainen. Hienoa, että olet löytänyt elämällesi paremman suunnan. Elämä alkoholistin kanssa on yhtä helvettiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3235
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2293
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1859
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1775
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1411
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1261
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1177
    Aihe