Diapam loppukoon

Anonyymi

Syön aika vähän diapamia, 15mg/vrk. Jatkunut vuosikausia. Joskus meni enemmän.
Olen kyllästynyt tuohon lääkäreiden pelleilyyn reseptin kanssa ja ajattelin lopettaa koko p*skan. Onnistuisikohan, jotain vieroitusoireita tullee, mutta eiköhän niistä selviä. Kokemuksia?

14

194

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      aloita hyvin pienellä vähentämisellä !

      lue tästä./ lääkkeet - sivustolta: bentsovierotus & ahdistus. / varaudu n. yksi vuosi vähennykseen. lopetukseen/ vieroitusoireisiin.

      Onnistuu kyllä !

    • Anonyymi

      Voi onnistua paljon helpommallin, jos sinulla on päivittäin muuta aktiviteettia ja mielekästä tekemistä ja ajattelemista. Noita rauhoittaviahan monet syö elämän tyhjyyteen Ja toimettomuuteen.

      • Anonyymi

        Olemalla toimelias ei voi välttää vieroitusoireita. Vaan hölmöläiset lopettaa seinään pitkiä aikoja käytetyt bentsot. Viisas ottaa selvää, lukee, ja toimii vasta sitten. Avainsana on Vähentäminen. 15 mg Diapamia on jo paljon vähentämistä. Diapamia on saatavilla 2 mg tabletteina joten vähentäminen ei vaikeaa.

        Järvenpään sosiaalisairaala bentsovieroitus googlaa. Englanniksi Ashton Manual. Lue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemalla toimelias ei voi välttää vieroitusoireita. Vaan hölmöläiset lopettaa seinään pitkiä aikoja käytetyt bentsot. Viisas ottaa selvää, lukee, ja toimii vasta sitten. Avainsana on Vähentäminen. 15 mg Diapamia on jo paljon vähentämistä. Diapamia on saatavilla 2 mg tabletteina joten vähentäminen ei vaikeaa.

        Järvenpään sosiaalisairaala bentsovieroitus googlaa. Englanniksi Ashton Manual. Lue.

        Ja lisättäköön vielä että mikään ohje ei ole niin hyvä ettei kannattaisi kuunnella omaa kehoaan vähentämistahdissa. Jos oireet kasvaa, silloin annosta pidetään samassa. Hätähousuilu ei kannata jos meinaa pysyvästi päästä eroon bentsoista. Minulla meni vähentämiseen 1,5 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisättäköön vielä että mikään ohje ei ole niin hyvä ettei kannattaisi kuunnella omaa kehoaan vähentämistahdissa. Jos oireet kasvaa, silloin annosta pidetään samassa. Hätähousuilu ei kannata jos meinaa pysyvästi päästä eroon bentsoista. Minulla meni vähentämiseen 1,5 vuotta.

        Se on yksilöllistä kauanko eroon pääsemisessä aikaa kuluu.


    • Anonyymi

      Aloittaja tässä. n. viikko sitten tänne kirjoitin.

      Ei onnistu seinään. Olen yhden kerran pitkän käyttöhistoriani ( 30v.!!!)aikana saanut lääkkeen lopetettua 1 1/2 vuodeksi. Sitten elämän potkittua sorruin seitsemän vuotta sitten uudelleen, mistä lähtien määrä pysynyt samana, eli toleranssi ei ole noussut.

      Viime joulukuussa reseptiä uusinut lääkäri kuitenkin neuvottelematta kanssani puolitti vuorokausimäärän, mistä tuli aika paha olo. Siksikin, että asiasta ei ollut puhetta. Kyseessä oli mtk ja vanhempi psyk.erikoislääkäri, joten ei voi tietämttömyydenkään piikkiin asiaa laittaa. Sen jälkeen hän lupasi, että lääkkeen määrään ei kosketa, reseptin jatkossa uusitaan ja valehteli muutakin.

      Nyt hän päättikin lopettaa hoitosuhteen ihan yllättäen samalla siirtäen minut terveyskeskuksen puolelle. Olin ollut mtk:n 'potilas' 7 vuotta.
      Ei vaikuttanut hyvinvointiin myönteisesti, koska olen lukenut kaikenlaista tk-lääkärien suhtautumisesta bentsoihin. Tuli tunne, että minut potkaistiin ongelmajätteenä ns. helvettiin tyyliin 'koetahan pärjätä'.

      No kiukutellessani tännekin kirjoitin ja lopetin todella diapamini. Ihan murusia otin ma-su välisen ajan. Kolmisen vrk meni aika kivasti, mutta sitten loppui nukkuminen.
      Eilen aloin hiljalleen palauttamaan lääkettä. Tulihan tuokin testattua, että ei onnistu.
      Järvenpään manuaali on hyvinkin tuttu. Olisipa lääkäreillekin, mutta ei ole monellekaan. Tiedän, kun olen asiasta vastaanotolla puhunut.

      Omassa tilanteessani tarvitsisin sen luotettavan lääkärin, joka tukisi lopetusta n. vuoden verran ainakin. Yhden ns. päihdelääkärin luona muuten kävin tammikuussa, oli aivan ulkona asioista ja vaikutti että oli enemmän 'aineissa' mitä minä itse.

      Tänään sain soitettua tk:een ja on nyt sovittu käynti sinne. Eli jonkinlainen turva, etten ole ihan yksin asian kanssa.

      Noista bentsoviekkareista. Tosiaan tuo unettomuus, ennen hyvä nukkuja käy kierroksilla, kun pitäisi nukkua. Muuten ei hätää, mutta stressaahan se, ettei saa nukuttua. Lisäksi hermosto yliherkkänä, kutinoita, jalkojen levottomuutta. Aistit aktiivisina, erituisestti kuulo, melkein naapurin hengitys kuuluu seinän takaa ja aivot koko ajan käy kierroksilla. On kuin olisi jossakin hengenvaarassa ja pitää havainnoida kaikki ympäriltä. Sitä kautta tulee stressi ja pelko pään sekoamisesta. Tämäkin ihan mutaman päivän jälkeen ja noinkin pienestä lääkemäärästä.
      En suosittele.

      Itse tykkäisin lopettaa jo ikänikin takia. Eikä lääke enää toimi, kuten joskus kauan sitten. Pitää kuitenkin sitkeästi koukussaan.

      • Anonyymi

        itse lopettelin diapam - lääkkeen, ilman minkäänlaista lääkäriä.
        jotenkin se tiesinkin, ettei niistä mitään apua olisi ollut !
        eh`ei, ei lääkärit edes kannusta minkään lääkkeen lopettamiseen, paitsi sitten, jos haluavat näyttää valtansa, niin "lopettavat seinään", - eikä enää uutta respaa, eivät ymmärrä edes se vertaa, että lääkkeet alas ajetaan pieniä annoksia vähentämällä.


    • Anonyymi

      Voi hyvinkin olla ettei onnistu ilman vieroitusta sairaalassa.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi jotkut syö noita vuosikaudet, kun eivät ole auttaneet parantumaan alkuperäisestä vaivastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi jotkut syö noita vuosikaudet, kun eivät ole auttaneet parantumaan alkuperäisestä vaivastaan.

        Bentsovieroituksen takia ei tarvi mennä sairaalaan. Siellä vieroitus tehdään turhan nopeaa ja tungetaan muita pillereitä herkästi vaikka oireet on bentso oireita.

        Tk-lääkäritkin voi auttaa vähennyksessä. Itsellä ollut pari ihan mukavaa ja olivat ok hitaan vähennysaikataulun kanssa. Toinen oli todellinen helmi, ja kyseli potilaalta kokemuksia, jotta oppisi aiheesta lisää. Että eipäs nyt aliarvioida tk-lääkäreitä. Itse voit potilaana lukea aiheesta ja vaikka printata lääkärille tietoa ja lukea sitä vastaanotolla, jos lääkäri väittää jotain muuta. Kun omat oireet alkoi kasvaa, pidettiin breikki vähennyksessä. Järkevä lääkäri pitää aikatauluna potilaan vointia eikä omaa ideaa millä aikataululla nopeaa bentsot pois.

        Ja kolmannekseen tuo 15 mg ei ole pieni annos ollenkaan. Ainakaan niin pieni että siitä seinään lopetettaisiin. A Manualissa mennään 1 mg pudotuksin. Itse kykenin alussa tiputtamaan n.2,5 mg Diapamin pudotuksia, loppua kohden annosmäärät pieneni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bentsovieroituksen takia ei tarvi mennä sairaalaan. Siellä vieroitus tehdään turhan nopeaa ja tungetaan muita pillereitä herkästi vaikka oireet on bentso oireita.

        Tk-lääkäritkin voi auttaa vähennyksessä. Itsellä ollut pari ihan mukavaa ja olivat ok hitaan vähennysaikataulun kanssa. Toinen oli todellinen helmi, ja kyseli potilaalta kokemuksia, jotta oppisi aiheesta lisää. Että eipäs nyt aliarvioida tk-lääkäreitä. Itse voit potilaana lukea aiheesta ja vaikka printata lääkärille tietoa ja lukea sitä vastaanotolla, jos lääkäri väittää jotain muuta. Kun omat oireet alkoi kasvaa, pidettiin breikki vähennyksessä. Järkevä lääkäri pitää aikatauluna potilaan vointia eikä omaa ideaa millä aikataululla nopeaa bentsot pois.

        Ja kolmannekseen tuo 15 mg ei ole pieni annos ollenkaan. Ainakaan niin pieni että siitä seinään lopetettaisiin. A Manualissa mennään 1 mg pudotuksin. Itse kykenin alussa tiputtamaan n.2,5 mg Diapamin pudotuksia, loppua kohden annosmäärät pieneni.

        Ja nuo mitä kuvaat kuulostaa kyllä bentsoviekkareita, juuri tyypillisimmiltä sellaisilta. Univaikeudet, kierroksilla käynti, yliherkkyydet, ahdistus.. pahimmassa tapauksessa olo on sietämätön, kuin pitäisi päästä nahoistaan, olo on sisäisesti levoton ja osa kouristelee tai saa epilepsiakohtauksia seinäänlopetuksesta, mutta kouristuksia tulee usein isommista annoksista cold turkeyt tehdessä.

        Bentsoissa kylmä kalkkuna tyyli eli seinään toimii erityisen huonosti, koska harva kestää sitä sietämätöntä kierroksilla oloa mikä bentsolopetuksesta tulee mikä vie unetkin. Joku on jossain sanonut, että bentsot on jopa hankalampi ajaa alas kuin opiaatit. Ne ottaa hallintaansa mekanismin, millä keho rauhoittaa itseään
        Kun vähennät hitaasti tunnet oireita minimaalisesti, et menetä toimintakykyäsi ja annat aivojen ja keskushermoston kääntää hiljalleen bentsojen vaikutuksia niin että keho ei ole shokissa kertarysäytyksestä, millä riskeeraat itsellesi vaikeat ja kenties pitkäänkestävät oireet. Se on terveellisempää ja järkevämpää. Ja mukavampaa sinulle

        Take care!


    • Anonyymi

      Ei 15 mg Diapamia mikään pieni annos ole. Tuosta vierottautuminen, ainakin omasta mielestäni vaatisi useita kuukausia. Itse vierottauduin Rivatril 1mg annoksesta noin kolmen kuukauden ajan. Tämän tein yksin, ilman lääkäriä tai minkäänlaista laitoshotoa.

      Toisaalta, jotkut ihmiset vain tarvitsevat noita lääkkeeitä selvityäkseen arjesta, sekin ajatus on hyväksyttävä. Itse palasin Rivatriliin, koska katson tarvitsevani sitä (luultavasti lopun ikäni). Ja keneltä se sitten muka on poissa?

      • Anonyymi

        niin tai sitten on niin että sitä ei tarvitsisi jos osaisi ajaa riittävän hitaasti pillerin alas.


    • Anonyymi

      Paras vaikutus saavutetaan annosella 100-150mg

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe