Kertoako pettäjälle?

Anonyymi

Jos tietää kumppanin olleen uskoton n. 1/2v suhteen alun jälkeen, niin kertoako hänelle ja ”pyytää selitystä jne, vai ollakko vain hiljaa koska pystyn unohtamaan jne?

4

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen epäillyt vaimon panettavan itseään toisella miehellä. 100% varmuutta asiasta ei ole, mutta melko selvät on merkit. Meillä oli tässä yhtenä iltana hieman henkevämmät keskustelut suhteestamme ja minulla oli jo kielen päällä kysymys, että paneeko sua joku muu. Aloin kuitenkin miettiä, että perkele jos se myöntääkin epäily oikeaksi ja sanoo panettaneensa itseään jo hyvän tovin toisella miehellä. Aloin miettiä, että mitenkä minä tuohon sitten reagoisin. Että jonkinlainen metelihän siitä pitäisi nostaa, erolla uhkailla ja kattella omaa kämppää, enkä ainakaan nyt jaksa alkaa semmosta puuhaamaan. Ajattelin, että jätetään kysymättä ja katsottaan keväällä uudestaan.
      Eli sitä vaan, että ennen kuin kysyt, niin mieti oletko varma, että haluat kuulla vastauksen.

      • Anonyymi

        Luuletkos vaimos kertovan jos panettaa itseään vieraan tai vieraiden kanssa, eri jos saa rysän päältä kiinni kuten minä aikoinaan nuoruudessa tyttökaverini, se oli siinä sit. Ei ne naiset myönnä mitään, tyhmä myöntää viisas ei halua tietää.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Sille tiedolle voi olla parempikin hetki kertoa.

      Eikä se pettävä nainen, ole mikään suuri yllätys, varmaan kenellekään.

      Elämme kovia aikoja. Siihen pitää valmistautua ja varautua.

    • Anonyymi

      Jos et ota puheeksi nyt ja käy asiaa läpi, niin luultavasti jatkaa pettämistä. Kun kertoja kertyy ja samalla teidän välinen suhde kärsii siitä, kun ajan hammaskin ankarasti kurittaa suhdetta, niin saattaa helposti jättää sinut "rakastuessaan" vakavammin.

      Riski eroon on ottamalla puheeksi, mutta riski myöhemmälle erolle jos jätät asian käsittelemättä. Saatat itsekin olla pettänyt, joten ristiriitaisesti saatat vältellä aihetta, jossa joutuisit olemaan rehellinen ja lopettamaan sellaisen. Se estää sinua loukkaantumasta ja pitämästämä itseäsi oikeassa arvossa. Et ansaitse sellaista, vaikka olisit itse pettänyt. Mutta asia tulee käsitellyksi vasta kun pystyt olemaan itsekin rehellinen.

      Uskottomuus on aina riski suhteelle. Se syö suhdetta, se rakentaa esteitä ja kasvattaa välinpitämättömyyttä suhteenne väliin. Monesti tarvitaan ulkopuolista henkilöä selvittämään asiaa, eikä parisuhteenne jatkuminen siltikään ole taattu. Vaikeneminen on yhtä turmiollista.

      Nämä on todella vaikeita asioita, joihin ryhtyessä ei ymmärretä aiheutuvan vahingon suuruutta. Moni parisuhde hajoaa näihin. Osaamme kovin vähin rakastaa toisiamme näissä oikeissa vastoinkäymisissä. Moni pettää ja jättää, moni ei osaa antaa anteeksi, moni ei edes ymmärrä pyytää anteeksi, koska kokee vain "rakastuneensa", mikä suurinta bullshittiä, mitä toiselle todetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe