Tiedättekö ainuttakaan hyvää naispuolista klassisen musiikin säveltäjää? Minä en... :D
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006278022.html?share=fea0d0572e1302789dbbae24f7e40976&fbclid=IwAR0pP7qFnX8i9JelBvVfS5ElSv0JnHFcEXhcdDYteMeED9sDfe9asuKaZVs
Mistä näitä dosentteja oikein ropisee? :D
40
54
Vastaukset
Jos patriarkaatin valta pitää saada alas, niin klassisesta musiikista on hyvä aloittaa. Laitetaan mozart, beethowen ja vivaldi vuorostaan boikottiin sadaksi vuodeksi kaikissa taidelaitoksissa ja soitetaan vain säveltäjiä jotka ovat mustia, pyöreitä ja joissa on reikä keskellä.
- Anonyymi
Juu ja ilman muuta pannaan myös Sergei Rachmaninov. Sehän on kans patriarkaatin vika, että hänen kolmas on aivan liian vaikea teos naisten soitettavaksi.
Saatanan sovinisti! Olis säveltänyt sellaisen pianokonserton, että naisetkin pystyisi soittamaan sitä! :D
https://www.youtube.com/watch?v=2uqZhnqHMAg - Anonyymi
Moskovan patriarkka taitaa vaikuttaa koko maailmaan, kun edes YK:n Agenda-ohjelmat eivät saa häntä luopumaan sovinismistaan. Tämän seurauksena kaikissa Venäjän naapurimaissa on edelleen sovinisteja miehissäkin. Vielä rajumpi ongelma ovat Muhammedin apostolit globaalisesti.
Dosentin kirjoituksesta löytyi silti pari kohtaa:
"Jokainen musiikista välittävä kaipaa laatua." Meikän musiikkimaussa laadukas musiikki on aina ollut miesten tuottamaa, oli sitten sanoitus tai sävellys. Samoin runoilijoista miesenemmistö kirjoittaa mieleisiäni (Haaviot, Aleksis Kivi, Eino Leino, Aaro Hellaakoski), kun naisista vain Hilja Haahti.
"Kun syntyperä ei enää takaa yläluokkaisuutta, vetoaminen hyvään makuun - siis laatuun - on keino ylentää itsensä." Agenda-ohjelmissahan vaalea väestö kuuluu alaluokkaan poliittisissa päätöksissä (maahanmuuttajien (terroristien ja sovinistien) etusija), joten käytännössä se tarkoittaa, että vaalea väestö tekee laadukkaampaa musiikkia kuin tummat. Sovinismista ja feminismistä on monia käsityksiä aiheesta ja näkökulmasta riippuen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moskovan patriarkka taitaa vaikuttaa koko maailmaan, kun edes YK:n Agenda-ohjelmat eivät saa häntä luopumaan sovinismistaan. Tämän seurauksena kaikissa Venäjän naapurimaissa on edelleen sovinisteja miehissäkin. Vielä rajumpi ongelma ovat Muhammedin apostolit globaalisesti.
"Jokainen musiikista välittävä kaipaa laatua." Meikän musiikkimaussa laadukas musiikki on aina ollut miesten tuottamaa, oli sitten sanoitus tai sävellys. Samoin runoilijoista miesenemmistö kirjoittaa mieleisiäni (Haaviot, Aleksis Kivi, Eino Leino, Aaro Hellaakoski), kun naisista vain Hilja Haahti.
"Kun syntyperä ei enää takaa yläluokkaisuutta, vetoaminen hyvään makuun - siis laatuun - on keino ylentää itsensä." Agenda-ohjelmissahan vaalea väestö kuuluu alaluokkaan poliittisissa päätöksissä (maahanmuuttajien (terroristien ja sovinistien) etusija), joten käytännössä se tarkoittaa, että vaalea väestö tekee laadukkaampaa musiikkia kuin tummat. Sovinismista ja feminismistä on monia käsityksiä aiheesta ja näkökulmasta riippuen.No tuota...
Harvemmasta valkoisesta miehestä tai naisesta on ollut lähellekään samaan, mitä esimerkiksi vanhoissa jo edesmenneistä blues-ukoista. Buddy Guy taitaa olla enää ainoa hengissä oleva...
Ja Erja Lyytisen musa on kuraa. Ei säväytä kitaristina ja vielä vähemmän laulajana. Hänen suurin ansionsa näyttäisi olevan sukupuolin ja että soittaa bluesia. Soundiltaan mitäänsanomaton. Ei toimi. Yliarvostettu. Dave on paljon kovempi blues-ukko, vaikkei edes yritä olla. Mutta siitä se ehkä johtuukin... Anonyymi kirjoitti:
"Kun syntyperä ei enää takaa yläluokkaisuutta, vetoaminen hyvään makuun - siis laatuun - on keino ylentää itsensä." Agenda-ohjelmissahan vaalea väestö kuuluu alaluokkaan poliittisissa päätöksissä (maahanmuuttajien (terroristien ja sovinistien) etusija), joten käytännössä se tarkoittaa, että vaalea väestö tekee laadukkaampaa musiikkia kuin tummat. Sovinismista ja feminismistä on monia käsityksiä aiheesta ja näkökulmasta riippuen.Olen rehellisesti sanottuna sellainen puukorva, että en kuule yhdestäkään sävellyksestä mitä sukupuolta, ikää tai väriä sen säveltäjä on ollut. Joten sen puoleen historian voi kirjoittaa uusiksi: Mozartin kaikki sävellykset teki sen sisko, Beethovenin äiti ja Vivaldi oli oikeasti afrikkalainen homo ja "Neljä vuodenaikaa" on vain sen loputonta ahdistusta ja hämmennystä länsimaisen kulttuurin keskellä. Oikeasti paras teoksista oli seitsemälle vuohennahkarummulle sävelletty "Yksi helvetin pitkä ja kuiva kesä" jonka moskovan patriarkat on kateudessaan tuhonneet.
En oikein ymmärrä miten tämä historian painolasti vaikuttaa nykypäivänä. Miksi valkoiset miehet yhä ovat yliedustettuina niin klassisessa musiikissa, popmusiikissa, kirjallisuudessa kuin elokuvissakin. Mikä on se lopullinen ratkaisu, jolla heidät syrjäytetään, jotta aurinko voisi paistaa myös kaikille toiseuksille? Auttaisiko jos valkoiset poikalapset yksinkertaisesti likvidoitaisiin heti jos tai kun osoittavat lahjakkuutta jossakin muussa kuin nenän kaivamisessa ja videopeleissä?
- Anonyymi
Taitaa olla aikamoinen aisuri ja valkoritari tuonkin kirjoittaja.
"On huolestuttavaa, jos esityksen tai sävellyksen ”laatua” pidetään tärkeämpänä asiana kuin sukupuolten tasa-arvoa"
Jos maksava asiakas haluaa kuunnella tykkäämästään musiikista niin eiköhän se ole oikein sitten tarjota sitä ilman mitään metoo-paskaa. Jos taas joku haluaa kuunnella jotain "voimaannuttavaa" naisten tekemää taidetta kuten Yoko Onon huutamista niin sitten voi mennä kuuntelemaan.
Kyllä niitä naisartisteja on ihan kunnioitettavasti ja heitä itsekin tykkään kuunnella.- Anonyymi
Kyllähän naiset pärjää nykyisin populaarimusiikissa aika hyvin. Ainakin kaupallisesti. Kuin hyvää musaa ne hyvin pärjäävät sitten tekevät, onkin ihan eri asia... :D
Mua lähinnä alkoi kiinnostamaan, että tietääkö joku edes yhden hyvän naispuolisen klassisen musan säveltäjän? Minä en tosiaan tiedä, vaikka klassistakin tullut kuunneltua jonkun verran... Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän naiset pärjää nykyisin populaarimusiikissa aika hyvin. Ainakin kaupallisesti. Kuin hyvää musaa ne hyvin pärjäävät sitten tekevät, onkin ihan eri asia... :D
Mua lähinnä alkoi kiinnostamaan, että tietääkö joku edes yhden hyvän naispuolisen klassisen musan säveltäjän? Minä en tosiaan tiedä, vaikka klassistakin tullut kuunneltua jonkun verran...Mjoo
Mä tiedän yhden, ja se on Mozart.
(Hihitystä)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjoo
Mä tiedän yhden, ja se on Mozart.
(Hihitystä)Juu ja Paganini... :D
Mozart tais olla maailman ensimmäinen rokkistara. Sex and drugs and rock´n´roll ja sit ennenaikaisesti hautaan. Mut eipä jäänyt mitään suurempaa kokematta, paitsi Requiem jäi kesken, mikä on harmi. Kuulee heti, missä Wolfgang Amadeuksen sävellysduuni loppuu ja Süssmayrin alkaa. Ihan eri planeetalla olivat, enkä nyt imartele Süssmayria... :)
- Anonyymi
Kuka tietää, vaikka säveltäjämiesten taustalla olisi ollut naisia sävelineen. Ajan henkeen ei naisen ollut sopiva nostaa itseä esille ja niin sävellykset julkaistiin miehen nimellä. Vähintäänkin nainen on ollut miehelle se, joka on tuonut uskoa miehen työhön.
-flowersreally-- Anonyymi
Aika paljon tuskaakin naisten tuottamana ollut sävellysten takana. Vaikkapa Beethoven ja hänen Kuutamosonaatti... :)
Voihan sitä aina uskotella, että näin olisi mahdollisesti ollut, mutta ihan nykyajan musiikkiakin tarkastellen sanoisin, että kyllä naiset aika lailla vähemmistössä ovat musiikillisessa lahjakkuudessa. Kyllä esimerkiksi ne kauneimmat rakkauslaulut on miesten kynästä tulleet. Mistä tulikin mieleen, että miksi niin...? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon tuskaakin naisten tuottamana ollut sävellysten takana. Vaikkapa Beethoven ja hänen Kuutamosonaatti... :)
Voihan sitä aina uskotella, että näin olisi mahdollisesti ollut, mutta ihan nykyajan musiikkiakin tarkastellen sanoisin, että kyllä naiset aika lailla vähemmistössä ovat musiikillisessa lahjakkuudessa. Kyllä esimerkiksi ne kauneimmat rakkauslaulut on miesten kynästä tulleet. Mistä tulikin mieleen, että miksi niin...?Löytyykö karvasta mielipidettä siitä missä naiset sitten onnistuvat? Arvaan, että ei löydy.
-flowersreally- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö karvasta mielipidettä siitä missä naiset sitten onnistuvat? Arvaan, että ei löydy.
-flowersreally-Ööö... Meikkaamisessa? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö karvasta mielipidettä siitä missä naiset sitten onnistuvat? Arvaan, että ei löydy.
-flowersreally-Pyykkäämisessä, kokkaamisessa, siivoamisessa ja lasten hoitamisessa ovat vissiin osanneet tehdä osansa. Nykyään voi olla vähän niin tai näin, monilla nuorilla naisilla kämpät kuin kaatopaikat.
Anonyymi kirjoitti:
-flowersreally-Esmes politiikka, yliopistot ja akateemiset urat. Kunhan vanhat setämiehet eläköityvät tai kuolevat, niin naiset jyräävät enemmistöllään. Ainakin Suomessa.
- Anonyymi
No itse asiassa olikin naisia takana. Kyllähän niistä tiedetäänkin, mutta ei ole puhuttu kovin paljon, joten on unohtunut. Fanny Mendelsson on säveltänyt useita veljensä Felixin kappaleita ja huvittavasti ne biisit saivat yleensä parhaat arvostelut aikalaiskritiikeissä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fanny_Mendelssohn - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse asiassa olikin naisia takana. Kyllähän niistä tiedetäänkin, mutta ei ole puhuttu kovin paljon, joten on unohtunut. Fanny Mendelsson on säveltänyt useita veljensä Felixin kappaleita ja huvittavasti ne biisit saivat yleensä parhaat arvostelut aikalaiskritiikeissä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fanny_MendelssohnVäärä linkki, tässä oikea pitempi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fanny_Mendelssohn
Kyllä on myönnettävä että jos klassista kuuntelen niin säveltäjät ovat kauempaa historiasta eli ajalta jolloin naisilla oli pari lasta sylissä keittiön hellan ääressä. Ei siinä varmaan nuottiviivastot käyneet mielessä.
En ole nykysäveltäjiin niin paneutunut mutta tällainen nimi kuin Lotta Wennäkoski nousi esiin. Siitä voisi aloittaa.
Mitä tuohon linkin mielipiteeseen tulee niin tilanne on varmaan sama myös osittain urheilussa. Naisten jalkapallon maajoukkue taitaa saadat samat korvaukset kuin miehet; onnistui kun miehet pienensivät omia palkkioitaan.
Nyt musiikissa sitten mietitään että pitäisikö naisten sävellyksille laittaa esim kiintiöt miesten sävellysten kustannuksella. Jos näin tehdään niin samalla sitten epäsuorasti osoitetaan että uudet miessäveltäjät ovat syyllisiä aikaisempien sukupolvien toimintaan.
Toisaalta taas jos pääsee esille niin rahahanat aukeavat ja pystyy ammattimaisemmin työskentelemään. Pätee niin musiikkiin kuin urheiluun.- Anonyymi
Klassinen ei ole sitä ihan mun suurinta mukavuusaluetta, mutta aina välillä on klassisen kuuntelun kausia. Ja kuuntelen tosiaan aika klassista kamaa. Sibelius on ainoa uudemmista, jota jaksan kuunnella. Muut, se vähä mitä olen yrittänyt kuunnella, ei oikein nappaa. Kuraa, jos minulta kysytään.
Eikä mua vois vähempää kiinnostaa mitä sieltä haarojen välistä löytyy tai minkä värinen yms. säveltäjä on. Se on kuitenkin se sisältö, mikä ratkaisee musiikissa... :)
Mut aloituksen linkkiin viitaten, kävi väkisinkin mielessä, ettei vaan olisi parodiaa koko juttu... :D
Eihän semmosia voi olla..
Röhröhröhröööh.- Anonyymi
Kerro yksikin ja linkkiä perään. :D
Anonyymi kirjoitti:
Kerro yksikin ja linkkiä perään. :D
Onko tää taas jotain naisten logiikkaa? Just sanoin ettei semmoisia voi olla!
Valkoiset heteromiehet ovat luoneet, keksineet ja rakentaneet kaiken. Ei siinä teidän femakoiden itkut nyt auta.
Röh.- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Onko tää taas jotain naisten logiikkaa? Just sanoin ettei semmoisia voi olla!
Valkoiset heteromiehet ovat luoneet, keksineet ja rakentaneet kaiken. Ei siinä teidän femakoiden itkut nyt auta.
Röh.Ainakin parhaita klassisen musiikin säveltäjiä. Muut ole päässet lähellekään niitä.
Niin ja Tchaikovski oli muuten homo... :D Anonyymi kirjoitti:
Ainakin parhaita klassisen musiikin säveltäjiä. Muut ole päässet lähellekään niitä.
Niin ja Tchaikovski oli muuten homo... :DHyi vittu.. Saunan taakse homot!
Aihe on niin vaarallinen, että järkevä ei suostu keskustelemaan siitä edes kuiskaten tai elekielellä.
- Anonyymi
Vladimir P. halusi tietää, mikä hänen kansansuosionsa todella oli. Niinpä hän puki arkivaatteet, pani tekoviikset ja kysyi kadulla ihmiseltä: "Mitä pidätte presidentti P:stä?"
Tämä: "Ei täällä, liian paljon korvia kuulemassa. Mutta mentäisiinkö tuonne hautausmaalle?"
Hautausmaalla Vladimir P. uudisti kysymyksensä: "Sanokaa nyt, mitä pidätte hänestä!"
Tämä katsoi huolellisesti ympärilleen ja sanoi kuiskaten: "Minä pidän hänestä."
Juu..Sanoppa muuta.
Tässä ajassa on nyt jotain sellasta mitä minä vihaan todella paljon...
Kun pääsis takas -90 luvulle.Naisten tarkoitus ei ole koskaan ollut päästä esille tekemällä vaan olemalla. Sen sijaan miehen on aina tehtävä ja toimittava, että tulisi huomatuksi. Naiset eivät lietso sotaa ja halua valloittaa naapuriensa alueita, ellei sitten hänen miehensä halua sellaista. Naisia ei riivaa luomisen tuska siinä missä se riivaa miehiä, koska heidän biologiansa vain odottaa jotakin tapahtuvan. Miestä sen sijaan riivaa jatkuva tarve tehdä, tuotttaa, valmistaa, olla hyödyksi, valloittaa ja mennä pidemmälle kuin kukaan koskaan aiemmin.
Naiset osaavat kilpailla, mutta vaisto ei aja heitä kilpailemaan kuten miehiä. Naisten ei ole pakko olla parhaita siinä mihin ryhtyvät. He voivat kokeilla asioita ja nauttia niiden tuomista elämyksistä. Epätoivoisella vimmalla tuottava mies on naiselle kokeiltava asia, mikä tuo jonkinlaisen elämyksen. Rauhallisesti omissa oloissaan viihtyvä mies ei tuo naiselle mitään elämystä, josta syystä sellainen mies ei ole kiinnostava.
Tästä syystä juuri miehet säveltävät, maalaavat, rakentavat, tutkivat, tekevät, paneutuvat asioihin, löytöretkeilevät, matkustavat kuuhun, koelentävät, sotivat, kokkaavat, kilpailevat ja tekevät rikoksia. Naiset pysyisivät mielellään kotona miehensä luona, mutta jotta he eivät tuntisi itseään aivan alistetuiksi, on heidänkin nykyään tehtävä jotakin että voisivat todistaa perinteiset sukupuoliroolit vääriksi.Mjoo
Mä en ole koskaan nettihistoriani aikana tehnyt tätä:
"... jotta he eivät tuntisi itseään aivan alistetuiksi, on heidänkin nykyään tehtävä jotakin"
Siis kuka, mitä ja kuinka?
(Hihitystä)Funeau kirjoitti:
Mjoo
Mä en ole koskaan nettihistoriani aikana tehnyt tätä:
"... jotta he eivät tuntisi itseään aivan alistetuiksi, on heidänkin nykyään tehtävä jotakin"
Siis kuka, mitä ja kuinka?
(Hihitystä)Ei mene koneeseen.
Tämä täysin ymmärrettävä virke kaatuu päätteeseen -kin.
Mitäkin, jottakin?
(Naurua)Funeau kirjoitti:
Ei mene koneeseen.
Tämä täysin ymmärrettävä virke kaatuu päätteeseen -kin.
Mitäkin, jottakin?
(Naurua)Piru raamattua
Jos on ollut joskus niin, että on ollut toisin, niin informoikaa minua (kin).
(Naurua)Funeau kirjoitti:
Piru raamattua
Jos on ollut joskus niin, että on ollut toisin, niin informoikaa minua (kin).
(Naurua)Mjaa
Eikö kolahda?
No siis jos lähtökohta on vallankumous, niin minkä vitun takia asemoidut väärälle puolelle barrikaadia?
(Hihitystä)Funeau kirjoitti:
Mjaa
Eikö kolahda?
No siis jos lähtökohta on vallankumous, niin minkä vitun takia asemoidut väärälle puolelle barrikaadia?
(Hihitystä)Kommentoinnin puutteessa
Olen äärimmäisen tarkka ihminen sanojen suhteen. Sanat ovat fyysinen ulottuvuus, ei mikään harha.
Jos sinä kerrot minulle olevasi alistettu, ja että kaipaat oikeuksiasi, niin sano se suoraan, äläkä kiertele umpia ja lampia.
(Hirn)- Anonyymi
Rytmimuna taitaa olla aika väärässä rytmissä ja epävireessä, kun tommosia provoaa. Voi, voi. Taitaa naiset nykyään tehdä enempia tommosia räväkämpiä juttuja kuin miehet.
- Anonyymi
Musiikkipiireissä ei välttämättä ole ollut samaa ilmiötä kuin kirjallisuuspiireissä on ollut. Eli aiemmin kun naiskirjailijoita ei oikein tunnustettu ja heidän kirjoituksiaan pidettiin tyhjäpäisenä höpinöinä niin oli naiskirjailijoita, joiden kirjojen "valekirjoittajina" oli miehensä ja sieltä löytyy nimekkäitä kirjailijoita. Yhtenä tapauksena muistan Fredrika Runebergin (voi olla, että muistan väärin?).
- Anonyymi
Ihan sama ilmiö on ollut musiikissa, koska nainen ei voinut olla säveltäjä. Kyllähän musiikin ammattilaiset tietävätkin tästä, mutta nyt vasta on ruvettu puhumaan asiasta Suomessa.
- Anonyymi
Hildur Guðnadóttir teki ihan mielenkiintoiset musiikit Jokeriin.
https://www.youtube.com/watch?v=bxRHyRXqkSc Mä voin säveltää sotamies rannalla eeppisen sävellyksen.
- Anonyymi
Niipä, jos Lyndon B, ja Don J, esittelisivät toistensa biisejä niin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1618398KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4467512Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521543590Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123019Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542685- 1262036
Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv372021Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811540